Bodnár, D., Kocsis-Simon, B., Tóth, R., Csók, C.: Segítő szakemberek a köznevelési intézményekben - Híd a szülők és az iskola között?. In: Krízishelyzetek hatása és kihívásai az oktatásban. Nemzetközi tudományos konferencia : Absztraktkötet = Challenges and Effects of Crisis Situations on Education : Book of Abstracts. Szerk.: Berghauer-Olasz Emőke; Csopák Éva; Greba Ildikó; Lizák Katalin, II. Rákóczi Ferenc Kárpátaljai Magyar Főiskola, Beregszász, 162, 2024. ISBN: 9786178143145
Major, E., Bencze, Á., Dorogi, A., Rétháti, C., Hegedűs, G.: A szülői bevonódás mintázatai az Országos kompetenciamérés adatai alapján. In: XXIII. Országos Neveléstudományi Konferencia : Elkötelezettség és rugalmasság: a neveléstudomány útjai az átalakuló világban: Absztraktkötet. Szerk.: Bajzáth Angéla, Csányi Kinga, Győri János, MTA Pedagógiai Tudományos Bizottság ; ELTE Pedagógiai és Pszichológiai Kar, Budapest, 35, 2023. ISBN: 9789634896111
Bodnár, D., Kocsis-Simon, B., Tóth, R., Csók, C.: Segítő szakemberek a köznevelési intézményekben - Híd a szülők és az iskola között?. In: Krízishelyzetek hatása és kihívásai az oktatásban. Nemzetközi tudományos konferencia : Absztraktkötet = Challenges and Effects of Crisis Situations on Education : Book of Abstracts. Szerk.: Berghauer-Olasz Emőke; Csopák Éva; Greba Ildikó; Lizák Katalin, II. Rákóczi Ferenc Kárpátaljai Magyar Főiskola, Beregszász, 162, 2024. ISBN: 9786178143145
Major, E., Bencze, Á., Dorogi, A., Rétháti, C., Hegedűs, G.: A szülői bevonódás mintázatai az Országos kompetenciamérés adatai alapján. In: XXIII. Országos Neveléstudományi Konferencia : Elkötelezettség és rugalmasság: a neveléstudomány útjai az átalakuló világban: Absztraktkötet. Szerk.: Bajzáth Angéla, Csányi Kinga, Győri János, MTA Pedagógiai Tudományos Bizottság ; ELTE Pedagógiai és Pszichológiai Kar, Budapest, 35, 2023. ISBN: 9789634896111
Csók, C., Pusztai, G.: Iskolai segítő munkatársak szülőkkel kapcsolatos munkájának lehetőségei és akadályai. In: XXIII. Országos Neveléstudományi Konferencia : Elkötelezettség és rugalmasság: a neveléstudomány útjai az átalakuló világban. Szerk.: Bajzáth Angéla; Csányi Kinga; Győri János, Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Tudományos Bizottság, Eötvös Loránd Tudományegyetem Pedagógiai és Pszichológiai Kar, Budapest, 187, 2023. ISBN: 9789634896111
Bodnár, D., Kocsis-Simon, B., Tóth, R., Csók, C.: The role of school support staff: A bridge between parents and school?. In: Education in the Family-Family in Education III. : Book of Abstracts. Eds.: Erzsébet Rákó, Grzegor Godawa, Debreceni Egyetem Gyermeknevelési és Gyógypedagógiai Kar, Hajdúböszörmény, 12, 2023. ISBN: 9789634905141
Hrabéczy, A.: A fogyatékossággal élő hallgatók rekrutációs sajátosságai. In: Oktatás egy változó világban : Kutatás, innováció, fejlesztés : Absztraktfüzet. Szerk.: Juhász Erika; Kattein-Pornói Rita, Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem, Budapest, 35-36, 2022. ISBN: 9786155657115
Pusztai, G., Csók, C.: A kutatási bizonyítékokra épülő családi életre nevelés. In: "Innováció a képzésben és a gyakorlatban" 30 éves a szociálpedagógus képzés nemzetközi konferencia : Absztrakt füzet. Szerk.: Rákó Erzsébet, Debreceni Egyetem Gyermeknevelési és Gyógypedagógiai Kar Hajdúböszörmény, Hajdúböszörmény, 27-28, 2022. ISBN: 9789634904700
Kocsis, Z., Rácz, C.: A munka és a tanulmányok kölcsönhatása a STEM területeken. In: Oktatás egy változó világban : Kutatás, innováció, fejlesztés : Absztraktkötet. Szerk.: Juhász Erika, Kattein-Pornói Rita, Magyar Nevelés- és Oktatáskutatók Egyesülete (HERA), Budapest, 194-195, 2022. ISBN: 9786155657115
Csók, C.: A szociálpedagógia nyomában. Párbeszéd. 9 (2), 1-7, 2022. (Ismertetett mű: Lowis Charfe; Ali Gardner (eds.). -Social Pedagogy and Social Work /London : Sage Publications Ltd, 2019)
Rusznák, A., Kocsis, Z.: A szülői bevonódás jellemzői az állami és egyházi szektorban. In: 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség. Absztraktkötet: XXII. Országos Neveléstudományi Konferencia. Szerk.: Steklács János, Molnár-Kovács Zsófia, MTA Pedagógiai Tudományos Bizottság PTE BTK Neveléstudományi Intézet, Pécs, 128-129, 2022. ISBN: 9789636260576
Polgáriné Szilágyi, E., Major, E., Bencze, Á., Csonka, É., Demeter-Karászi, Z.: A szülői bevonódás szektorközi összehasonlítása a nemzetközi gyakorlatban. In: 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség. Absztraktkötet: XXII. Országos Neveléstudományi Konferencia. Szerk.: Steklács János, Molnár-Kovács Zsófia, MTA Pedagógiai Tudományos Bizottság PTE BTK Neveléstudományi Intézet, Pécs, 179, 2022. ISBN: 9789636260576
Csók, C.: A várható kereset hatása a hallgatói pályafutásra. In: Oktatás egy változó világban : Kutatás, innováció, fejlesztés : Absztraktkötet. Szerk.: Juhász Erika, Kattein-Pornói Rita, Magyar Nevelés- és Oktatáskutatók Egyesülete (HERA), Budapest, 95-96, 2022. ISBN: 9786155657115
Szabó, D.: Bridging the digital divide among teachers. In: Sustainability of Innovation. Ed.: Márkus, Edina, Boros Julianna, Kozma Tamás, Debreceni Egyetemi Kiadó, CHERD, Debrecen, 178-188, 2022, (Régió és oktatás, ISSN 2060-2596 ; 14.) ISBN: 9789636150679
Nagy, D., Milu, I., Kocsis, Z., Rácz-Telkes, B., Balogh, B.: Gamifikált jutalomrendszer a MotivApp mobilapplikációvall. In: Oktatás egy változó világban : Kutatás, innováció, fejlesztés : Absztraktkötet. Szerk.: Juhász Erika, Kattein-Pornói Rita, Magyar Nevelés- és Oktatáskutatók Egyesülete (HERA), Budapest, 130, 2022. ISBN: 9786155657115
Szabó, D.: How do university students get relevant information?. In: 30th BOBCATSSS Symposium Data and Information Science: Book of Abstracts. Eds.: Michelle Arnold, Nils Dille, Karin Eichhorn, Leandra Janus, Marie Menzel, Merle Stegemeyer, Marna Witten, Debreceni Egyetem, Debrecen, 42, 2022.
Csók, C.: Humántőke-beruházás a szociális pálya kontextusában. In: VII. Ifjú Pszichológiai és Neveléstudományi Kutatók Országos Konferenciája. Maszk ON- Research OFF? : Kutatások a járvány idején: Absztraktkötet. Szerk.: Dinnyés Katalin Julianna, Stummer Krisztina, Doktoranduszok Országos Szövetsége (DOSZ), Budapest, 10, 2022. ISBN: 9786156457011
Demeter-Karászi, Z.: Intézményi kultúra szektorközi összahasonlításban. In: 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség. Absztraktkötet: XXII. Országos Neveléstudományi Konferencia. Szerk.: Steklács János, Molnár-Kovács Zsófia, MTA Pedagógiai Tudományos Bizottság PTE BTK Neveléstudományi Intézet, Pécs, 130, 2022. ISBN: 9789636260576
Csók, C.: In the footsteps of social pedagogy. Hung. educ. res. j. 12 (1), 124-129, 2022. (Ismertetett mű: Charfe, L., Gardner, A. -Social pedagogy and social work /London : Sage., 2019)
Q2 Physical Therapy, Sports Therapy and Rehabilitation
Q2 Public Administration
Kocsis, Z.: Leisure Time Spending Tendencies of Working Students. In: Sport and social responsibility: science and practice in times of crisis : Book of abstracts. Szerk.: Kovács Karolina Eszter, Győri Krisztina, Kovács Klára, Center for Higher Education Research and Development, University of Debrecen, Debrecen, 9, 2022. ISBN: 9786156012197
Pusztai, G.: Religious communities. In: Sociology of education. Ed.: Gabriella Pusztai, Debrecen University Press, Debrecen, 137-155, 2022, (Pallas Debrecina ; 23) ISBN: 9789633188835
Csók, C., Pusztai, G.: School Support Professionals as Educational Partners. In: The 5th International Conference on Future of Education 2022 (Future of Education 2022) : Book of Abstracts. Ed.: Beitzel Brian D, International Institute of Knowledge Management, Colombo, Srí Lanka, 82, 2022. ISBN: 9786245746194
Janecskó, L.: Tanárok és tanárszakos hallgatók meglátásai a komplex természettudományos oktatásról. In: Interdiszciplináris pedagógia a bizonytalanság korában : a XII. Kiss Árpád Emlékkonferencia : tanulmánykötete. Szerk.: Buda András, Kiss Endre, Debreceni Egyetem Nevelés- és Művelődéstudományi Intézet : Kiss Árpád Archívum Könyvtára, Debrecen, 135-142, 2022, (Kiss Árpád Archívum könyvsorozata, ISSN 1587-1150 ; 12.) ISBN: 9789634903949
Q2 Public Health, Environmental and Occupational Health
Kocsis, Z., Pusztai, G.: The Impact of Parent Volunteering in School. In: Book of Abstracts: The 5th International Conference on Future of Education 2022 (Future of Education 2022). Ed.: Brian D. Beitzel, The International Institute of Knowledge Management (TIIKM), Colombo, 11, 2022. ISBN: 9786245746194
Csók, C.: A családi és intézményes nevelés kihívásaira adott szakmai válaszok. In: HuCER 2021: Tanuló társadalom. Oktatáskutatás járvány idején = Learning society. Educational research during an epidemic. Szerk.: Juhász Erika, Kattein-Pornói Rita, Magyar Nevelés- és Oktatáskutatók Egyesülete, Debrecen, 165, 2021. ISBN: 9786155657092
Szigeti, F., Csók, C., Győri, K., Hrabéczy, A., Pusztai, G.: A hallgatói előrehaladás típusai és jellemzői. In: Új kutatások a neveléstudományokban 2020 : Család a nevelés és az oktatás fókuszában. Szerk.: Engler Ágnes, Bocsi Veronika, MTA Pedagógiai Tudományos Bizottság : Debreceni Egyetem BTK Nevelés- és Művelődéstudományi Intézete, Debrecen, 27-43, 2021, (Új kutatások a neveléstudományokban, ISSN 2062-090X)
Csók, C.: Az iskolai szociális munka külső modelljének funkcionális analízise. In: XXI. Országos Neveléstudományi Konferencia: A neveléstudomány válaszai a jövő kihívásaira : Absztraktkötet. Szerk.: Molnár Gyöngyvér, Tóth Edit, MTA Pedagógia Tudományos Bizottsága; SZTE Neveléstudományi Intézet, Szeged, 119, 2021. ISBN: 9789633068335
Polónyi, I., Kozma, T.: Gender and Higher Education: The Hungarian Case. In: International Perspectives on Gender and Higher Education: Student Access and Success. Ed.: Fontanini, C.; Joshi, K.M.; Paivandi, S. eds, Emerald Group Publishing Limited, Bingley, 93-114, 2021. ISBN: 9781839098871
Kocsis, Z.: Hallgatói munkavállalás. In: Előrehaladás és lemorzsolódási kockázat a felsőoktatásban. Szerk.: Pusztai Gabriella, Szigeti Fruzsina, Debreceni Egyetem Felsőoktatási Kutató és Fejlesztő Központ, Debrecen, 73-79, 2021, (Oktatáskutatók könyvtára, ISSN 2732-1800 ; 11) ISBN: 9786156012081
Csók, C.: The Changing Role of School Pastors in the 21st Century. In: 14th ISORECEA conference: Religion on the Periphery, Palacky University Olomouc : International Study of Religion in Eastern and Central Europe Association (ISORECEA), Olomouc, 18, 2021.
Rébay, M.: A Cserkészlányok Lapja az 1930-as évek elején. In: Család a nevelés és az oktatás fókuszában: Absztraktkötet: XX. Országos Neveléstudományi Konferencia, Debrecen, 2020. november 5-7.. Szerk.: Engler Ágnes, Rébay Magdolna, Tóth Dorina Anna, MTA Pedagógiai Tudományos Bizottság : Debreceni Egyetem BTK Nevelés- és Művelődéstudományi Intézet : Kopp Mária Intézet a Népesedésért és a Családokért, Debrecen, 466, 2020. ISBN: 9789634902584
Kocsis, Z.: A hallgatói munkavállalás sajátosságai a Debreceni Egyetemen, 2010-2019 között. In: Család a nevelés és az oktatás fókuszában: Absztraktkötet: XX. Országos Neveléstudományi Konferencia, Debrecen, 2020. november 5-7.. Szerk.: Engler Ágnes, Rébay Magdolna, Tóth Dorina Anna, MTA Pedagógiai Tudományos Bizottság : Debreceni Egyetem BTK Nevelés- és Művelődéstudományi Intézet : Kopp Mária Intézet a Népesedésért és a Családokért, Debrecen, 24, 2020. ISBN: 9789634902584
Csók, C., Hrabéczy, A.: A lemorzsolódott és perzisztens hallgatók pályaválasztása és felsőoktatási pályafutása. In: Család a nevelés és az oktatás fókuszában : absztraktkötet : XX. Országos Neveléstudományi Konferencia Debrecen, 2020. november 5-7.. Szerk.: Engler Ágnes, Rébay Magdolna, Tóth Dorina Anna, MTA Pedagógiai Tudományos Bizottság; Debreceni Egyetem BTK Nevelés- és Művelődéstudományi Intézet; Kopp Mária Intézet a Népesedésért és a Családokért, Debrecen, 124, 2020. ISBN: 9789634902584
Kocsis, Z.: Az elmélet és a gyakorlat találkozása. Metszetek. 9 (2), 162-166, 2020. (Ismertetett mű: Fényes Hajnalka, Mohácsi Márta. -Munkaerőpiac és emberi tőke : elmélet és gyakorlat /Debrecen : Debreceni Egyetemi Kiadó, 2019. -123 p. -)
Hornyák, Á.: A zene a társadalmi innováció szolgálatában. In: Tanulás és innováció a digitális korban: HuCER 2020 : Absztraktkötet. Szerk.: Kozma Tamás, Juhász Erika, Tóth Péter, Magyar Nevelés- és Oktatáskutatók Egyesülete (HERA), Budapest, 86, 2020. ISBN: 9786155657085
Bacskai, K.: Egy szakmai közösség: a pedagógusok. In: Nevelésszociológia: Elméletek, közösségek, kontextusok. Szerk.: Pusztai Gabriella, Debreceni Egyetemi Kiadó, Debrecen, 303-330, 2020, (Pallas Debrecina, ISSN 1587-7191 ; 20.) ISBN: 9789633188835
Rébay, M.: Fegyelmi esetek egy budapesti I. kerületi gimnáziumban (1892/3-1917/18). In: Új kutatások a neveléstudományokban 2019 : Neveléstudomány: Horizontok és dialógusok I.. Szerk.: Varga Arank, Andl Helga, Molnár-Kovács Zsófi, MTA Pedagógiai Tudományos Bizottság : PTE BTK Neveléstudományi Intézet, Pécs, 21-34, 2020, (Új kutatások a neveléstudományokban, ISSN 2062-090X) ISBN: 9789634295518
Pusztai, G., Demeter-Karászi, Z.: Hallgatói rekrutáció szektorközi összehasonlításban. In: Család a nevelés és az oktatás fókuszában: Absztraktkötet: XX. Országos Neveléstudományi Konferencia, Debrecen, 2020. november 5-7.. Szerk.: Engler Ágnes, Rébay Magdolna, Tóth Dorina Anna, MTA Pedagógiai Tudományos Bizottság : Debreceni Egyetem BTK Nevelés- és Művelődéstudományi Intézet : Kopp Mária Intézet a Népesedésért és a Családokért, Debrecen, 184, 2020. ISBN: 9789634902584
Rébay, M.: Iskola határok mentén: a feldkirchi jezsuita kollégium története (1856-1918). In: Interdiszciplináris pedagógia múlt és jövő között: A XI. Kiss Árpád Emlékkonferencia előadásai. Szerk.: Buda András; Kiss Endre, Debreceni Egyetem Nevelés- és Művelődéstudományi Intézet, Debrecen, 246-262, 2020, (Kiss Árpád Archívum könyvsorozata, ISSN 1587-1150 ; 11.) ISBN: 9789634902249
Hüse, L., Fónai, M., Pázmány, V., Zolnai, E., Barnutz, N.: Is there a clear effect?. In: International Perspectives on Inclusion within Society and Education / Mabel Ann Brown, Routledge, London ; New York, 156-164, 2020. ISBN: 9781003016090
Héjja, B., Lehotka, I., Dragony, G.: Klasszikus kulturális szokások és attitűdök. In: Művészeti körkép : kutatás a művészeti nevelés helyzetéről és a lehetőségeiről, a tanórai és tanórán kívüli művészeti tevékenységről és rendezvényekről. Szerk.: Váradi Judit, Magyar Művészeti Akadémia Művészetelméleti és Módszertani Kutatóintézet, Budapest, 71-90, 2020. ISBN: 9786156192158
Pusztai, G., Csók, C.: Kulcsszereplők az értékteremtő gyermeknevelésben. In: Család a nevelés és az oktatás fókuszában : absztraktkötet : XX. Országos Neveléstudományi Konferencia Debrecen, 2020. november 5-7.. Szerk.: Engler Ágnes, Rébay Magdolna, Tóth Dorina Anna, MTA Pedagógiai Tudományos Bizottság; Debreceni Egyetem BTK Nevelés- és Művelődéstudományi Intézet; Kopp Mária Intézet a Népesedésért és a Családokért, Debrecen, 355, 2020. ISBN: 9789634902584
Csók, C.: Szociális és pedagógiai segítő hivatást választók munkaerő-piaci jellemzői. In: XXIII. Tavaszi Szél Konferencia 2020: Nemzetközi Multidiszciplináris Konferencia. Absztrakt kötet I.. Szerk.: Barna Boglárka Johanna, Kovács Petra, Molnár Dóra, Pató Viktória Lilla, Doktoranduszok Országos Szövetsége, Budapest, 476, 2020. ISBN: 9786155586705
Kocsis, Z.: Tanulás és munkavállalás egyensúlya: Hogyan befolyásolja a fizetett munkavégzés a hallgatók egyetemi karrierjét?. In: Család a nevelés és az oktatás fókuszában: Absztraktkötet: XX. Országos Neveléstudományi Konferencia, Debrecen, 2020. november 5-7.. Szerk.: Engler Ágnes, Rébay Magdolna, Tóth Dorina Anna, MTA Pedagógiai Tudományos Bizottság : Debreceni Egyetem BTK Nevelés- és Művelődéstudományi Intézet : Kopp Mária Intézet a Népesedésért és a Családokért, Debrecen, 175, 2020. ISBN: 9789634902584
Csók, C.: Két szociális és két bölcsész szak munkaerő-piaci jellemzői. In: Prevenció, intervenció és kompenzáció - Korszerű neveléstudományi módszerekkel a korai iskolaelhagyás ellen. Absztraktkötet, Magyar Nevelés- és Oktatáskutatók Egyesülete, Budapest, 63, 2019. ISBN: 9786155657078
Csók, C.: Segítő hivatást választók munkaerő-piaci jellemzői. In: XXXIV. Országos Tudományos Diákköri Konferencia: Pedagógiai, Pszichológiai, Andragógiai és Könyvtártudományi Szekció. Rezümékötet, Eötvös Lóránd Tudományegyetem Pedagógiai és Pszichológiai Kar, Budapest, 76, 2019. ISBN: 9789634890973
Csók, C.: Segítő pályák összehasonlításban. In: Interdiszciplináris pedagógia múlt és jövő között : Tartalmi összefoglalók. Szerk.: Buda András, Kiss Endre, Kiss Árpád Archívum Könyvtára; Debreceni Egyetem Nevelés- és Művelődéstudományi Intézet, Debrecen, 11, 2019. ISBN: 9789634901259
Csók, C.: The responsibility of higher education. Acta Med. Sociol. 10 (28), 24-30, 2019. (Ismertetett mű: szerk. Pusztai Gabriella; Bocsi Veronika; Ceglédi Tímea. -A felsőoktatás (hozzáadott) értéke /Nagyvárad; Budapest : Partium Könyvkiadó; Personal Problems Solution; Új Mandátum Könyvkiadó, 2016)
Polónyi, I.: A felnőttképzés megtérülései. In: A felsőoktatási lifelong learning társadalmi és gazdasági haszna: kutatás - fejlesztés - innováció : Tanulmánykötet MELLearN 2018. Szerk.: Fodorné Tóth Krisztina, "MELLearN - Felsőoktatási Hálózat az Életen át tartó tanulásért" Egyesület, Pécs, 99-113, 2018. ISBN: 9789634292210
Polónyi, I.: A hazai felsőoktatás elmúlt 10 évének néhány gazdasági jellemzője. In: A magyar felsőoktatás egy évtizede 2008-2017. Szerk.: Kováts Gergely, Temesi József, Budapest Corvinus Egyetem Nemzetközi Felsőoktatási Kutatások Központja, Budapest, 79-101, 2018, (NFKK füzetek, ISSN 2064-7654 ; 2.) ISBN: 9789635036721
Szűcs, T.: A zenetanulás aspektusai Kelet-Magyarországon. In: Elmélet és gyakorlat a neveléstudományok és szakmódszertanok köréből. Szerk.: Karlovitz János Tibor, International Research Institute, Komárno, 84-94, 2018. ISBN: 9788089691524
Nánási, G., Máté-Szabó, B., Szűcs, T.: Dropout in Higher Education. In: Oktatás, gazdaság, társadalom HuCER 2018 : absztraktkötet, Magyar Nevelés - és Oktatáskutatók Egyesülete, Budapest, 71, 2018. ISBN: 9786155657047
Pusztai, G.: Egy hatékony tényező a lemorzsolódás mérséklésére. In: Lemorzsolódás és perzisztencia a felsőoktatásban. Szerk.: Pusztai Gabriella, Szigeti Fruzsina, Debreceni Egyetemi, Debrecen, 63-90, 2018, (Oktatáskutatás a 21. században, ISSN 2559-8864 ; 6) ISBN: 9789633187548
Engler, Á.: Hallgatói integráció a felsőoktatás másodmezejében. In: Az oktatás gazdagsága : tanulmányok Polónyi István tiszteletére / Tóth Dorina Anna, Center for Higher Education Research and Development, Debrecen, 141-154, 2018, (Oktatáskutatók könyvtára, ISSN 2064-9312 ; 5) ISBN: 9786158007795
Fehérvári, A., Varga, A., Ceglédi, T.: Hátrányos helyzetű diákok iskolai útja: Reziliencia és inklúzió. In: Reziliencia és inklúzió az Arany János Programokban. Szerk.: Fehérvári Anikó, Varga Aranka, Pécsi Tudományegyetem Bölcsészettudományi Kar Neveléstudományi Intézet Romológia és Nevelésszociológia Tanszék Wlislocki Henrik Szakkollégium, Pécs, 17-46, 2018. ISBN: 9789634292722
Györgyi, Z.: Közmunka - munkaerőpiac - oktatás. In: Az oktatás gazdagsága : tanulmányok Polónyi István tiszteletére. Szerk.: Tóth Dorina Anna, Center for Higher Education Research and Development, Debrecen, 95-105, 2018, (Oktatáskutatók könyvtára, ISSN 2064-9312 ; 5) ISBN: 9786158007795
Lassnigg, L., Deitmer, L., Benke, M., Hauschildt, U., Tacconi, G., Perini, M.: Problems of VET governance and scope for improvement - a comparative view. In: Trends in vocational education and training research : Proceedings of the European Conference on Educational Research (ECER), Vocational Education and Training Network (VETNET). Ed.: Christof Nägele, Barbara E. Stalder, VETNET, Bern, 208-217, 2018. ISBN: 9781723598005
Ceglédi, T.: Reziliensígéretek párkapcsolati mintázatai és családalapítási tervei. In: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések : absztrakt kötet. Szerk.: Fehérvári Anikó, Széll Krisztián, Misley Helga, MTA Pedagógiai Tudományos Bizottság, ELTE Pedagógiai és Pszichológiai Kar, Budapest, 187, 2018. ISBN: 9789634890515
Csók, C.: Segítő pályák vonzásában. In: Közösségek a művelődés és képzés világában: Tudományos Konferencia és Szakmai Találkozó Durkó Mátyás emlékére : Absztraktkötet. Szerk.: Juhász Erika, Debreceni Egyetem, Debrecen, 22, 2018. ISBN: 9786158022651
Polónyi, I., Tóth, D.: A felsőoktatás és a régió kapcsolata. In: Az oktatás korproblémái. Szerk.: Hunyady György, Csapó Benő, Pusztai Gabriella, Szivák Judit, ELTE Eötvös Kiadó, Budapest, 240-258, 2017. ISBN: 9789633122754
Polónyi, I.: A felsőoktatási képzés struktúrája: különbségek országcsoportonként. In: Felsőoktatás, életen át tartó tanulás és az ENSZ fenntartható fejlesztési célok megvalósítása. Szerk.: Fodorné Tóth Krisztina, "MELLearN-Felsőoktatási Hálózat az Életen át tartó tanulásért" Egyesület, Pécs, 175-186, 2017. ISBN: 9789634291732
Zolnai, E., Hüse, L.: A tudatosítás szerepe a szakmai személyiség formálásában. In: Fiatal felnőttek iskolai és társadalmi inklúziójának támogatása. Szerk.: Hüse Lajos, Molnár Erzsébet, Evangélikus Roma Szakkollégium, Nyíregyháza, 129-144, 2017, (Szakkollégiumi Tudástár ; 4.) ISBN: 9789631293821
Bacskai, K.: Az egyházi általános iskolák a 2011-es bővülés előtti és utáni időszakban. In: Interdiszciplináris pedagógia és a taneszközök változó regiszterei : X. Kiss Árpád Emlékkonferencia : tartalmi összefoglalók. Szerk.: Buda András, Kiss Endre, Debreceni Egyetem Nevelés- és Művelődéstudományi Intézet, Debrecen, 11, 2017, (Kiss Árpád Archívum könyvsorozata, ISSN 1587-1150 ; 10) ISBN: 9789634900498
Héjja, B.: A zenei képzésben eltérő formában részt vevő tanulók családi háttere és énképe. In: Sokszínű zenepedagógia : tanulmányok a zeneoktatás szerepéről, módszereiről és társadalmi hatásairól. Szerk.: Váradi Judit, Szűcs Tímea, Debreceni Egyetemi Kiadó, Debrecen, 56-72, 2017, (Oktatáskutatás a 21. században,ISSN 2559-8864 ; 4.) ISBN: 9789633186756
Csók, C.: Eredményesség felsőfokon, avagy a siker titka. PedActa. 7 (2), 93-96, 2017. (Ismertetett mű: szerk. Pusztai Gabriella, Kovács Klára. -Ki eredményes a felsőoktatásban? /Nagyvárad : Partium Könyvkiadó; Personal Problems Solution ; Budapest : Új Mandátum Könyvkiadó, 2015)
Rébay, M.: Gróf Széchényi Dénes (1828-1892) gyermekeinek nevelése a családi levelezés tükrében. In: Iskola, művelődés, társadalom : Az oktatás, nevelés és művelődés társadalomtörténeti látószögei. Szerk.: Sasfi Csaba, Ugrai János, Hajnal István Kör - Társadalomtörténeti Egyesület, Budapest, 250-265, 2017, (Rendi társadalom - polgári társadalom, ISSN 2060-2332 ; 29.) ISBN: 9789638946355
Kocsis, Z.: Hallgatók a munka és a tanulás kettős vonzásában. In: XVII. Országos Neveléstudományi Konferencia : Program és absztrakt kötet. Szerk.: Kerülő Judit, Jenei Teréz, Gyarmati Imre, MTA Pedagógiai Tudományos Bizottság, Nyíregyházi Egyetem, Nyíregyháza, 139, 2017. ISBN: 9789635088638
Polónyi, I.: Két tudományág publikációs teljesítménye. In: Közösségi tudások - tudásközösségek : Tudásmenedzsment elméleti és módszertani megközelítésben. Szerk.: Noszkay Erzsébet, N & B. Kiadó, Budapest, 141-150, 2017. ISBN: 9789631255591
Polónyi, I.: Publish or Perish a neveléstudományban (is). In: A tanulás új útjai. Szerk.: Mrázik Julianna, Magyar Nevelés- és Oktatáskutatók Egyesülete, Budapest, 335-360, 2017, (HERA évkönyvek, ISSN 2064-6755 ; 4.) ISBN: 9786155657016
Rébay, M.: A Batthyány és a Zichy család egyes tagjainak neveltetése a dualizmus korában. In: Pedagógusok, tanulók, iskolák : Az értékformálás, az értékközvetítés és az értékteremtés világa. Szerk.: Tóth Péter, Holik Ildikó, MTA Pedagógiai Tudományos Bizottsága : Óbudai Egyetem : ELTE Eötvös Kiadó, Budapest, 235-253, 2016, (Új kutatások a neveléstudományokban,ISSN 2062-090X ; 2015.)
Engler, Á., Joó, O., Kovács, K., Morvai, L.: A családszerkezet és az iskolai eredményesség összefüggései. In: Riport a családokról. Szerk.: Földvári Mónika, Tomposné Hakkel Tünde, Család-, Ifjúság- és Népesedéspolitikai Intézet ; L'Harmattan, Budapest, 457-477, 2016, (Kapocs könyvek, ISSN 1589-4096 ; 15.) ISBN: 9789634141938
Polónyi, I.: A felsőoktatás gazdasági értékei. In: Oktatás és fenntarthatóság. Szerk.: Fehérvári Anikó, Juhász Erika, Kiss Virág Ágnes, Kozma Tamás, Magyar Nevelés- és Oktatáskutatók Egyesülete, Budapest, 275-304, 2016, (HERA évkönyvek, ISSN 2064-6755 ; 3.) ISBN: 9789631255423
Gombos, E., Biró, P.: A hibakezelés szintjei és sajátosságai a tanítási folyamatban. In: A pedagógusképzés XXI. századi perspektívái. Szerk.: Péntek Imre, Szállassy Noémi, Zsoldos Marchis Juliánna, Babeš Bolyai Tudományegyetem Pedagógia és Alakalmazott Didatika Intézete és a DOCEO Egyesület, Kolozsvár, 187-193, 2016. ISBN: 9789730230765
Pornói, R.: A hómani koncepció parlamenti visszhangja. In: Interdiszciplináris pedagógia és az oktatási rendszer újraformálása : A IX. Kiss Árpád Emlékkonferencia előadásainak szerkesztettváltozata : Debrecen, 2015. szeptember 25-26.. Szerk.: Buda András, Kiss Endre, DE Neveléstudományok Intézete, Debrecen, 76-84, 2016, (Kiss Árpád Archivum Könyvtára, ISSN 1587-1150 ; 9.) ISBN: 9789634739296
Pornói, R.: A közoktatásügy átszervezésének kérdése, az 1935:VI. törvénycikk alapján. In: A 7. Báthory-Brassai Konferencia tanulmánykötetei : Kárpát-medencei versenyképesség. Szerk.: Rajnai Zoltán, Fregan Beatrix, Marosné Kuna Zsuzsanna, Óbudai Egyetem, Bánki Donát Gépész és Biztonságtechnikai Mérnöki Kar, Budapest, 145-153, 2016. ISBN: 9786155460388
Hrabéczy, A.: Az együttnevelés útjai: Recenzió. In: Perspektivikus kaleidoszkóp II. / Koncz István; Mező Ferenc; Szova Ilona, Professzorok az Európai Magyarországért Egyesület, Budapest, 112-113, 2016. ISBN: 9789638991591
Szűcs, T.: A zenei nevelés intézményrendszere és helyzete Magyarországon. In: Oktatás és fenntarthatóság. Szerk.: Polónyi István, Pusztai Gabriella, Kozma Tamás, Magyar Nevelés- és Oktatáskutatók Egyesülete, Budapest, 540-556, 2016, (HERA évkönyvek, ISSN 2064-6755 ; 3.) ISBN: 9789631255423
Polónyi, I.: Pedagógusképzés 1945 után oktatásgazdasági aspektusból. In: Új kutatások a neveléstudományokban : oktatás és nevelés - gyakorlat és tudomány. Szerk.: Tóth Zoltán, Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Tudományos Bizottság ; Debreceni Egyetem, Budapest, 227-234, 2015.
Szigeti, F., Barnucz, N.: Quality of Life Nyiregyhaza: District 2015. HERJ. 6 (4), 117-120, 2016. (Ismertetett mű: szerk. Hüse Lajos, Takács Péter. -Acta Medicinae et Sociologica 6. évfolyam 18-19. szám 2015 /Nyíregyháza : Debreceni Egyetem Egészségügyi Kar, 2015. -255 p. -)
Kovács, K.: A sportolás hatása a tanulmányi eredményekre. In: Ki eredményes a felsőoktatásban? Szerk.: Pusztai Gabriella, Kovács Klára, Partium Könyvkiadó, Personal Problems Solution, Új Mandátum Kiadó, Nagyvárad; Budapest, 161-171, 2015. ISBN: 9786068156699
Bíró, I.: Egyszer volt, hol nem volt, még a tantervi programon is túl.... In: Tanulmányok a levelező és részismereti tanárképzés tantárgy-pedagógiai tartalmi megújításáért : ének-zene, zenepedagógia, rajz- és vizuális kultúra / Bíró István, Ferencziné Ács Ildikó, Gaul Emil, Havasi Tamás, Orosz Csaba, Pintér-Keresztes Ildikó, Török Ágnes, Váradi Judit, Debreceni Egyetemi Kiadó, Debrecen, 7-36, 2015, (Szaktárnet-könyvek ; 8) ISBN: 9789634738473
Pataki, G.: Freedom of Everyday Interactions: Youth and Democratic Culture in Hungary. In: Differences, Inequalities and Sociological Imagination: 12th Conference of the European Sociological Association, European Sociological Association, Institute of Sociology of the Academy of Sciences of the Czech Republic, Prague, 1381-1384, 2015.
Juhász, E., Herczegh, J., Kenyeres, A., Kovács, K., Szabó, J., Szűcs, T.: Kulturális tanulás. In: Tanuló régiók Magyarországon : Az elmélettől a valóságig / Kozma Tamás és munkatársai, CHERD-H., Debrecen, 144-176, 2015, (Régió és Oktatás, ISSN 2060-2596 ; 11.) ISBN: 9789633184721
Chrappán, M.: Mit kutat a "tudóstanár"?. In: Tanulmányok a tudós tanárképzés műhelyeiből. Szerk.: Károly Krisztina, Perjés István, ELTE Eötvös Kiadó, Budapest, 132-149, 2015, (Diszciplínák tanítása - a tanítás diszciplínái, ISSN 2416-2957 ; 1) ISBN: 9789632846118
Tódor, I.: Paradigma(váltás) a tanórai (média)kommunikációban. In: Kihívások és megoldások. A média hatása a gyermekekre és fiatalokra. Szerk.: Biró A. Zoltán, Gergely Orsolya, Státus Kiadó, Csíkszereda, 150-157, 2015. ISBN: 9786066610339
Q3 Public Health, Environmental and Occupational Health
Barnucz, N., Labancz, I.: Pedagógusok és az IKT Magyarország keleti régióiban. In: Pálya - modell : Igények és lehetőségek a pedagógus-továbbképzés változó rendszerében. Szerk.: Pusztai Gabriella, Morvai Laura, Partium Könyvkiadó, Personal Problems Solution ; Budapest : Új Mandátum Könyvkiadó, Nagyvárad, 235-245, 2015, (Felsőoktatás és Társadalom ; 4.) ISBN: 9789631234008
Szűcs, T.: Recenzió Váradi Judit: Hogyan neveljünk értő közönséget a komolyzenének" művéről. Kulturális Szemle. 2 132-133, 2015. (Ismertetett mű: Váradi Judit. -Hogyan neveljünk értő közönséget a komolyzenének? = How to educate an audience to acquire a taste for classical music? : [egyetemi doktori értekezés] /Jyväskylä : University of Jyväskylä, 2010. -340 p.)
Pornói, R.: A tehetségmentés szerepe Harsányi István munkásságában. In: Iskola a társadalmi térben és időben V. : tudományos konferencia : Pécs, 2014. május 20-21. : absztraktkötet. Szerk.: Andl Helga, Molnár-Kovács Zsófia, PTE "Oktatás és Társadalom" Neveléstud. Doktori Isk., Pécs, 133-143, 2014.
Támba, R.: A testvérkapcsolatok ábrázolása Fényes Adolf festészetében. In: Iskola a társadalmi térben és időben V. : tudományos konferencia : Pécs, 2014. május 20-21. : absztraktkötet. Szerk.: Andl Helga, Molnár-Kovács Zsófia, PTE "Oktatás és Társadalom" Neveléstud. Doktori Isk., Pécs, 114-129, 2014. ISBN: 9789636426286
Markos, V.: Egyetemisták a munka világában. In: Campus-lét a Debreceni Egyetemen Ifjúságszociológiai tanulmányok. Szerk.: Fényes Hajnalka, Szabó Ildikó, Debreceni Egyetemi Kiadó, Debrecen, 109-132, 2014. ISBN: 9789633184592
Kovács, K.: The Bologna Process in Ukraine. In: The Bologna Process in East-Central Europe. Eds.: Tamás Kozma, Magdolna Rébay, Andrea Óhidy, Éva Szolár, Springer-VS, Wiesbaden, 321-354, 2014.
Szűcs, T.: Zeneiskola az Észak-Alföld régióban. In: Határtalan oktatáskutatás Tanulmányok a 75 éves Kozma Tamás tiszteletére. Szerk.: Ceglédi Tímea, Gál Attila, Nagy Zoltán, A Debreceni Egytem Felsőoktatási Kutató és Fejlesztő Központja, Debrecen, 57-68, 2014, (Régió és oktatás, ISSN 2060-2596 ; 9.) ISBN: 9789630891462
Bíró, I., Könczei, B.: Harmóniajáték az alapfokú művészetoktatásban. In: A játék: Bölcsészettudományi és művészeti tanulmányok. Szerk.: Cs. Jónás Erzsébet és Pethő József], Bessenyei Könyvkiadó, Nyíregyháza, 201-213, 2013, (Hangszókép, ISSN 2062-8358 ; 3.) ISBN: 9786155097799
Berei, E.: Utam a szociális szakmához. In: Aprofundarea cooperǎrii transfrontaliere în formarea şi orientarea profesională a specialiştilor în educaţie şi asistentă socială = Határmenti együttműködés erősítése a szociális szakemberek képzése és munkaerő-oiaci orientációja területén. Szerk.: Flóra Gábor, Szűcs Enikő, Partium, Oradea, 188-194, 2013. ISBN: 9786068156583
2012
Engler, Á.: "Üzenet egykori iskolámba": Tanárjelöltek a pedagógushívatásról. In: A tanárok tanárának lenni... : tanulmányok Szabó László Tamás 70. születésnapjára. Szerk.: Pusztai Gabriella, Fenyő Imre, Engler Ágnes, Debreceni Egyetem Felsőoktatási Kutató és Fejlesztő Központ, Debrecen, 73-84, 2012. ISBN: 9789630846448
Veressné Gönczi, I.: A gyermekkori nevelés összefüggései. In: Tanulmányok a kora gyermekkor pedagógiája, pszichológiája köréből. Szerk.: Brezsnyánszky László, Györgyiné Harsányi Judit, Jenei Teréz, Bessenyei Könyvkiadó, Nyiregyháza, 11-18, 2012, (Tudásbázis és pedagógusképzés, ISSN 2060-2847) ISBN: 9786155097546
Kovács, K., Barta, S.: A hallgatói jól-lét dimenzióinak összefüggései. In: Közoktatás, pedagógusképzés, neveléstudomány : A múlt értékei és a jövő kihívásai. Szerk.: Kozma Tamás, Perjés István, MTA Pedagógiai Bizottsága : ELTE Eötvös Kiadó., Budapest, 237-248, 2011, (Új kutatások a neveléstudományokban, 2062-090X)
Szabó, J.: A környezettudatos nevelés új megoldása a középiskolás korosztálynál. In: Interdiszciplináris pedagógia és a felsőoktatás alakváltozásai : a VII. Kiss Árpád Emlékkonferencia előadásainak szerkesztett változata : Debrecen, 2011. szeptember 16-17.. Szerk.: Buda András, Kiss Endre, Debreceni Egyetem Neveléstudományok Intézete, Debrecen, 404-413, 2012, (Kiss Árpád Archivum könyvsorozata ; 7.) ISBN: 9789634735960
Kozma, T.: A művelődési városközpontoktól a tanulórégiókig. In: A tanárok tanárának lenni... : tanulmányok Szabó László Tamás 70. születésnapjára. Szerk.: Pusztai Gabriella, Fenyő Imre, Engler Ágnes, Debreceni Egyetem Felsőoktatási Kutató és Fejlesztő Központ, Debrecen, 275-298, 2012. ISBN: 9789630846448
Pornói, R.: A tehetségmentés református védőbástyái. In: Interdiszciplinaritás a régiókutatásban : fiatal kutatók nemzetközi konferenciája II.. Szerk.: Bartha Ákos, Szálkai Tamás, Szendrei Ákos, MNL Hajdú-Bihar M. Lvt., Debrecen, 117-131, 2012, (Régiókutatás, ISSN 2063-1812) ISBN: 9789637238499
Rébay, M.: A Tiszáninneni református egyházkerület oktatási politikája gr. Klebelsberg Kuno minisztersége idején.. In: Interdiszciplináris pedagógia és a felsőoktatás alakváltozásai : a VII. Kiss Árpád Emlékkonferencia előadásainak szerkesztett változata : Debrecen, 2011. szeptember 16-17.. Szerk.: Buda András, Kiss Endre, Debreceni Egyetem Neveléstudományok Intézete, Debrecen, 86-97, 2012, (Kiss Árpád Archivum könyvsorozata ; 7.) ISBN: 9789634735960
Buda, A.: Az információs társadalom tanártípusai. In: A tanárok tanárának lenni... : tanulmányok Szabó László Tamás 70. születésnapjára. Szerk.: Pusztai Gabriella, Fenyő Imre, Engler Ágnes, Debreceni Egyetem Felsőoktatási Kutató és Fejlesztő Központ, Debrecen, 129-139, 2012. ISBN: 9789630846448
Fenyő, I.: Ismeretelméleti kérdések új típusú relevanciája-pedagógiai kontextusban. In: A tanárok tanárának lenni... : tanulmányok Szabó László Tamás 70. születésnapjára. Szerk.: Pusztai Gabriella, Fenyő Imre, Engler Ágnes, Debreceni Egyetem Felsőoktatási Kutató és Fejlesztő Központ, Debrecen, 155-163, 2012. ISBN: 9789630846448
Polónyi, I.: Measurement of the human capital effects on social and economic cohesion. Methods and data bases. In: Impactu calitatii capitalului uman asupra coeziunii aconomice si sociale in zona de frontiera = Az emberi tőke minőségének hatása a gazdasági és szociális kohézióra a határmenti övezetben = The Impact of the human capital quality on the aconomic and social cohesion in the border area : Cercetare comuna asupra coeziunii economice si sociale / Joint research on the economic and social cohesion / Polónyi István; Újhelyi Mária; Kun István András, Kotsis Ágnes; Kapitányi Anna, Casa Cartii de Stiinta Cluj-Napoca, Cluj-Napoca, 437-478, 2012. ISBN: 9786061702749
Brezsnyánszky, L.: Pedagógusképzés regionális és történeti megközelítésben. In: A tanárok tanárának lenni... : tanulmányok Szabó László Tamás 70. születésnapjára. Szerk.: Pusztai Gabriella, Fenyő Imre, Engler Ágnes, Debreceni Egyetem Felsőoktatási Kutató és Fejlesztő Központ, Debrecen, 17-27, 2012. ISBN: 9789630846448
Polónyi, I.: The impact of human capital quality on economic and social cohesion in thr border area: countries of Bihor, Hajdú-Bihar, Satu-Maru and Szabolcs-Szatmár-Bereg: a summary study. In: Impactu calitatii capitalului uman asupra coeziunii aconomice si sociale in zona de frontiera = Az emberi tőke minőségének hatása a gazdasági és szociális kohézióra a határmenti övezetben = The Impact of the human capital quality on the aconomic and social cohesion in the border area : Cercetare comuna asupra coeziunii economice si sociale / Joint research on the economic and social cohesion / Polónyi István; Újhelyi Mária; Kun István András, Kotsis Ágnes; Kapitányi Anna, Casa Cartii de Stiinta Cluj-Napoca, Cluj-Napoca, 526-550, 2012. ISBN: 9786061702749
Chrappán, M.: Tudós-tanár-képzés. In: A tanárok tanárának lenni... : tanulmányok Szabó László Tamás 70. születésnapjára. Szerk.: Pusztai Gabriella, Fenyő Imre, Engler Ágnes, Debreceni Egyetem Felsőoktatási Kutató és Fejlesztő Központ, Debrecen, 54-62, 2012. ISBN: 9789630846448
Bordás, A.: Schola Comaromiensis. In: Kisebbségi felsőoktatás és a Bologna-folyamat. Szerk.: Kozma Tamás, Pataki Gyöngyvér, Debreceni Egyetemi Kiadó, Debrecen, 93-118, 2011, (Régió és oktatás,ISSN 2060-2596 ; 8.) ISBN: 9789633181089
Pornói, R.: Tehetségmentés a magyar sajtó tükrében. In: Generációk és nézőpontok: a Pedagógusképző Kar 2010. évi Tudomány Napi Konferenciájának előadásai. Szerk.: Jenei Teréz, Margitics Ferenc, Élmény '94 Bt., Nyíregyháza, 171-179, 2011. ISBN: 9786155077036