You are here

Máth János

Máth János

Máth János
Name: Máth János
Other profiles: MTMT
Profession: mathematician
Source: NEPTUN system

Publication list

Uploaded publications:
56
Publications in DEA:
49
OA:
15
Date range:
1993-2019
2019
  1. Revákné Markóczi, I., Jász, E., Kovács, E., Teperics, K., Ütőné Visi, J., Máth, J.: Primary and secondary school students' knowledge related to renewable energy and some of its influencing factors.
    J. Balt. Sci. Educ. 18 (6), 924-942, 2019.
    Journal metrics:
    Q2 Education
2017
2016
  1. Sztancsik, V., Máth, J., Pék, G.: A megbélyegzettség (önstigma) és a diszkrimináció tapasztalatok összefüggéseinek vizsgálata szkizofréniával élők körében.
    In: Múlt és jelen összeér: Magyar Pszichológiai Társaság XXV. Jubileumi Országos Tudományos Nagygyűlése: Kivonatkötet / fel. szerk. Vargha András, Magyar Pszichológiai Társaság, Budapest, 268, 2016. ISBN: 9786158024129
  2. Biró, P., Csernoch, M., Abari, K., Máth, J.: First year students' algorithmic skills in tertiary computer science education.
    Knowledge, Information and Creativity Support Systems Selected Papers from KICSS'2014 - 9th International Conference, held in Limassol, Cyprus, on November 6-8, 2014 351-358, 2016.
  3. Máth, J., Kondé, Z., Csikai, E., Labancz, E.: Kérdezz inkább, ne válaszolj! - Egy matematikai kreativitás teszt fejlesztésének tanulságai.
    In: Múlt és jelen összeér: Magyar Pszichológiai Társaság XXV. Jubileumi Országos Tudományos Nagygyűlése: Kivonatkötet / fel. szerk. Vargha András, Magyar Pszichológiai Társaság, Budapest, 311-312, 2016. ISBN: 9786158024129
2015
  1. Biró, P., Csernoch, M., Máth, J., Abari, K.: Algorithmic skills transferred from secondary CSI studies into tertiary education.
    International Journal of Social, Education, Economics and Management Engineering 9 (2), 379-385, 2015.
  2. Biró, P., Csernoch, M., Abari, K., Máth, J.: Testing algorithmic and application skills.
    Turk. Online J. Educ. Technol. Special Issue 2 536-543, 2015.
    Journal metrics:
    Q2 Education
    Q2 E-learning
  3. Csernoch, M., Biró, P., Máth, J., Abari, K.: Testing algorithmic skills in traditional and non-traditional programming environments.
    Informatics in Education. 14 (2), 175-197, 2015.
    Journal metrics:
    Q3 Communication
    Q3 Computer Science Applications
    Q3 Education
2014
  1. Máth, J.: A természettudományos oktatás válsága.
    Géniusz műhely. 11 1-18, 2014.
  2. Biró, P., Csernoch, M., Abari, K., Máth, J.: First year students' algorithmic skills in tertiary Computer Science education.
    In: Proceedings of the 9th International Conference on Knowledge, Information and Creativity Support Systems, Limassol, Cyprus, November 6-8, 2014. Ed.: George Angelos Papadopoulos, Cyprus Library, Cyprus, 301-306, 2014. ISBN: 9789963700844
  3. Csernoch, M., Biró, P., Máth, J., Abari, K.: Mit tudok informatikából?.
    In: Informatika a Felsőoktatásban 2014 [elektronikus dokumentum]. Szerk.: Kunkli Roland, Papp Ildikó, Rutkovszky Edéné, DE Informatikai Kar, Debrecen, 217-230, 2014. ISBN: 9789634737124
  4. Csernoch, M., Biró, P., Abari, K., Máth, J.: Programozásorientált táblázatkezelői függvények.
    In: Oktatás és nevelés - gyakorlat és tudomány : tartalmi összefoglalók. Szerk.: Buda András, Debreceni Egyetem Neveléstudományok Intézete, Debrecen, 463, 2014. ISBN: 9789634737421
2013
Show all
updated: 2020-11-22, 03:10

SCImago quartiles of
scientific journal articles

Number of scientific articles: 38
Q1/D1 1 (2.6%)
Q1 2 (5.3%)
Q2 3 (7.9%)
Q3 3 (7.9%)
Q4 4 (10.5%)
N/A 26 (68.4%)

SCImago subject areas and categories

Medicine (7)
Medicine (miscellaneous) (4)
Surgery (3)
Oncology (1)
Ophthalmology (1)
Psychiatry and Mental Health (1)
Psychology (3)
Applied Psychology (1)
Neuropsychology and Physiological Psychology (1)
Psychology (miscellaneous) (1)
Social Sciences (3)
Education (3)
Communication (1)
E-learning (1)
Computer Science (1)
Computer Science Applications (1)
Neuroscience (1)
Sensory Systems (1)

Genre chart

Year chart

Language chart

iDEa co-authors

Show more

Other co-authors

Show more