EN HU

Bertha Csilla

Name: Bertha Csilla
Other profiles: MTMT
2017
1.
Bertha, C.: "A kiáltás jogáért": Tamási Áron és Sütő András angolul.
In: Jégtörő írók: Tamási Áron- és Sütő András-emlékkonferencia. Szerk.: Ablonczy László, Magyar Művészeti Akadémia, Budapest, 283-297, 2017, (A Magyar Művészeti Akadémia konferenciafüzetei, ISSN 2063-7942) ISBN: 9786155464690
2016
2.
Bertha, C.: A "kiáltás jogáért": Tamási Áron és Sütő András angolul.
Hitel. 29 (6), 115-123, 2016.
2015
3.
Bertha, C.: In Memoriam Brian Friel (1929-2015).
Hung. j. Eng. Am. stud. 21 (2), 259-266, 2015.
2012
4.
Bertha, C.: Art as a lieu de memoire in Brian Friel's The Home Place.
In: Sean, Nua agus Síoraíocht : Féilscríbhinn in ómós do Dháithí Ó hÓgáin / eag. Ríonach uí Ógáin, William Nolan, Éamonn Ó hÓgáin, Coiscéim, Binn Éadair, Baile Átha Cliath, 52-64, 2012.
5.
Bertha, C.: Szó és zene Brian Friel Performances című drámájában.
In: Tanulmányok Bollobás Enikő 60. születésnapjára / Benczik Vera, Frank Tibor, Geiger Ildikó (szerk.), Eötvös Lóránd Tudományegyetem, Budapest, 49-57, 2012.
6.
Bertha, C.: Theatre within the Theatre, Play within the Play: Self-Reflexivity in Jim Nolan's Blackwater Angel.
Focus. 2012, 93-104, 2012.
2011
7.
Bertha, C.: "The despised and lonesome of the world": Colonial Encounters on the Boundaries in Sebastian Barry's Whistling Psyche.
In: Literatures in English : Ethnic, Colonial and Cultural Encounters / Jacqueline Hurtley, Michael Kenneally, Wolfgang Zach (eds.), Stauffenburg, Tübingen, 289-300, 2011.
8.
Bertha, C.: Tom Murphy drámája: a lehetőség színháza.
Nagyvilág. 56 (1-2), 104-118, 2011.
2010
9.
Bertha, C.: A művészdráma teatralitása: Kép és szó Frank McGuinness Ártatlanság című darabjában.
In: A mondat becsülete : Írások a hetvenéves Abádi Nagy Zoltán tiszteletére. Szerk.: Bényei Tamás, Bollobás Enikő, D. Rácz István, Debreceni Egyetemi Kiadó, Debrecen, 201-210, 2010.
10.
Bertha, C.: Interart Representation in the Künstlerdrama: Word, Image, and Music in Contemporary Irish Plays.
Acta Univ. Sapientiae, Ser. Philol. 2 (1), 26-42, 2010.
11.
Bertha, C.: "Light rises from his raised hands": Frank McGuinness' Künstlerdrama, Innocence.
In: A Garland of Words / Munira Mutran (eds). et al, Humanitas, Sao Paolo, [1], 2010.
12.
Bertha, C.: "Rituals of a Lost Faith": Murphy's Theatre of the Possible.
In: 'Alive in Time': The Enduring Drama of Tom Murphy. Ed.: by Christopher Murray, Carysfort Press, Dublin, 273-90, 2010.
2009
13.
Bertha, C.: Brian Friel Performances in Hungarian Theatres: Problems in Theatrical Adaptation.
In: Literary and Cultural Relations : Ireland, Hungary, and Central ad Eastern Europe / edited by Mária Kurdi, Carysfort Press, Dublin, 85-103, 2009.
14.
Bertha, C.: Visual Art and Artist in Contemporary Irish Plays.
Hung. j. Eng. Am. stud. 15 (2), 347-67, 2009.
2008
15.
Bertha, C.: "Egyetemes nyelven - szülőföld meggyötört talajából": Páskándi Gáza angolul.
In: Évfordulós tanácskozások 2008. Szerk.: Muzsnay Árpád, Erdélyi Magyar Közművelődési Egyesület és a Szatmárnémeti Kölcsey Kör, Szatmárnémeti, 61-68, 2008.
16.
Bertha, C., Morse, D. E.: Falling through the Cracks.
In: Silenced Voices; Hungarian Plays from Transylvania. Eds.: Csilla Bertha, Donald E. Morse, Carysfort Press, Dublin, 1-18, 2008.
17.
Bertha, C.: "Fond mem'ry brings the light": Cultural Memory in Brian Friel's The Home Place.
In: A New Ireland in Brazil. Ed.: by Laura P. Z. Izarra, Beatriz Kopschitz X. Bastos, Humanitas, Sao Paulo, 99-116, 2008.
18.
Bertha, C.: "New York számára teljesen új hang": Páskándi Géza drámái angolul.
Korunk. 19 (8), 81-85, 2008.
19.
Bertha, C., Morse, D. E.: Silenced Voices: Hungarian Plays from Transylvania.
Carysfort Press, Dublin, 282 p., 2008. ISBN: 9781904505341
20.
Bertha, C.: "The Centre Cannot Hold": The Postcolonial Discourse in Ireland and Brian Friel's The Home Place.
In: Literatures in English : Priorities of Research : Studies in English and Comparative Literature. Eds.: Wolfgang Zach, Michael Kenneally, Stauffenburg Ferlag, Tübingen, 217-29, 2008.
2007
21.
Bertha, C.: Az ír dráma száz éve.
Korunk. 3 (11), 79-84, 2007.
22.
Bertha, C.: Thomas Kilroy's The shape of metal.
ABEI journal. 9, 85-97, 2007.
23.
Bertha, C.: Tisztelgés Országh László, a tudós, a tanár és az ember előtt.
In: In Memoriam Országh László. Szerk.: Vadon Lehel, Eszterházy Károly Főiskola Amerikai Tanszék, Eger, 206-211, 2007.
2006
24.
Morse, D. E., Bertha, C., Kurdi, M.: Brian Friel's dramatic artistry: 'the work has value'.
Carysfort Press, Dublin, XI, 342 p., 2006. ISBN: 1904505171
2004
25.
Bertha, C.: Introduction: getting into contact.
Hung. j. Eng. Am. stud. 10 (1-2), 7-8, 2004.
DEENK University of Debrecen
© 2012 University of Debrecen