You are here

Herendiné Kónya Eszter

Herendiné Kónya Eszter

Herendiné Kónya Eszter
DE > TTK
egyetemi docens 2012-
Name: Herendiné Kónya Eszter
Affiliation: Debreceni Egyetem. Természettudományi és Technológiai Kar. Matematikai Intézet / University of Debrecen. Faculty of Science and Technology. Institute of Mathematics
Other profiles: MTMT
Degree
  • PhD, Debreceni Egyetem (2007)
  • Habilitáció, Debreceni Egyetem (2016)

Publication list

Uploaded publications:
30
Publications in DEA:
30
OA:
15
Date range:
2000-2024
2024
  1. Lócska, O., Herendiné Kónya, E.: Matematika és Informatika Didaktikai Kutatások 2024: absztraktkötet.
    Debreceni Egyetem Matematika- és Számítástudományok Doktori Iskola, Debrecen, 68 p., 2024. ISBN: 9789634905721
  2. Báró, E., Kovács, Z., Herendiné Kónya, E.: Students recalling favourite math experience: How does problem- based approach promote mathematical engagement?.
    In: Proceedings of the Thirteenth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME13). Eds.: Drijvers, P., Csapodi, C., Palmér, H., Gosztonyi, K., & Kónya, E, Alfréd Rényi Institute of Mathematics, Budapest, 1400-1407, 2024. ISBN: 9789637031045
2023
  1. Kovács, Z., Báró, E., Lócska, O., Herendiné Kónya, E.: Incorporating Problem-Posing into Sixth-Grade Mathematics Classes.
    Educ. Sci. 13 (2), 1-22, 2023.
    Journal metrics:
    Q2 Computer Science Applications (2022)
    Q2 Computer Science (miscellaneous) (2022)
    Q2 Developmental and Educational Psychology (2022)
    Q2 Education (2022)
    Q2 Physical Therapy, Sports Therapy and Rehabilitation (2022)
    Q2 Public Administration (2022)
  2. Kondé, Z., Kovács, Z., Herendiné Kónya, E.: Modeling teachers' reactions to unexpectedness.
    Learn Instr. 86 1-10, 2023.
    Journal metrics:
    D1 Developmental and Educational Psychology (2022)
    D1 Education (2022)
2022
  1. Herendiné Kónya, E., Kovács, Z.: Management of Problem Solving in a Classroom Context.
    Center for Educational Policy Studies Journal. 12 (1), 81-101, 2022.
    Journal metrics:
    Q3 Education
2021
  1. Matos, Z., Herendiné Kónya, E.: Teaching numeral systems based on history in high school.
    Ann. Math. Inform. 54 195-204, 2021.
    Journal metrics:
    Q3 Computer Science (miscellaneous)
    Q4 Mathematics (miscellaneous)
2020
2019
  1. Kovács, Z., Herendiné Kónya, E.: How do novices and experts approach an open problem?.
    In: Towards new perspectives on mathematics education. Eds.: Zdenka Kolar-Begović Ružica Kolar-Šuper Ljerka Jukić Matić, Element, Osijek, 245-260, 2019. ISBN: 9789531975179
  2. Győry, Á., Herendiné Kónya, E.: Proving skills in geometry of secondary grammar school leavers specialized in mathematics.
    Ann. Math. Inform. 50 217-236, 2019.
    Journal metrics:
    Q4 Computer Science (miscellaneous)
    Q4 Mathematics (miscellaneous)
2018
  1. Herendiné Kónya, E., Kovács, Z.: Fedezzük fel a megoldást: keressünk mintát!.
    Gyermeknevelés. 6 (1), 76-85, 2018.
2017
  1. Herendiné Kónya, E., Szanyi, G.: A Classroom Teaching Experiment on the Preparation of the Function Concept.
    In: A Life's Time for Mathematics Education and Problem Solving : Festschrift on the Occasion of András Ambrus' 75th Birthday. Ed.: Martin Stein, WTM Verlag, Münster, 210-219, 2017. ISBN: 9783959870634
2016
2015
  1. Balla, É., Herendiné Kónya, E., Paulovits, G.: A kombinatorika, valószínűség és statisztika témakörök tanításának szakmódszertana.
    In: Tanulmányok a levelező és részismereti tanárképzés tantárgy-pedagógiai tartalmi megújításáért : természettudományok / Balla Éva, Bujdosó Gyöngyi, Csernoch Mária, Dobróné Tóth Márta, Egri Sándor, Herendiné Kónya Eszter, Mándy Tihamér, Paulovits György, Revákné Markóczi Ibolya, Sarka Lajos, Teperics Károly, Tóth Zoltán, Varga Klára, Debreceni Egyetemi Kiadó, Debrecen, 231-265, 2015. ISBN: 9789634738428
  2. Balla, É., Bujdosó, G., Csernoch, M., Dobróné Tóth, M., Egri, S., Herendiné Kónya, E., Mándy, T., Paulovits, G., Revákné Markóczi, I., Sarka, L., Teperics, K., Tóth, Z., Varga, K.: Tanulmányok a levelező és részismereti tanárképzés tantárgy-pedagógiai tartalmi megújításáért: természettudományok.
    Debreceni Egyetemi Kiadó, Debrecen, 2015. ISBN: 9789634738428
2014
Show all
updated: 2024-04-21, 01:48

SCImago quartiles of
scientific journal articles

Number of scientific articles: 16
Q1/D1 1 (6.3%)
Q1 1 (6.3%)
Q2 1 (6.3%)
Q3 2 (12.5%)
Q4 2 (12.5%)
N/A 10 (62.5%)
-
OK

SCImago subject areas and categories

Computer Science (4)
Computer Science (miscellaneous) (4)
Computer Science Applications (1)
Mathematics (3)
Mathematics (miscellaneous) (3)
Social Sciences (3)
Education (3)
Public Administration (1)
Psychology (2)
Developmental and Educational Psychology (2)
Health Professions (1)
Physical Therapy, Sports Therapy and Rehabilitation (1)

Genre chart

Year chart

Language chart