You are here

Herendiné Kónya Eszter

Herendiné Kónya Eszter

Herendiné Kónya Eszter
DE > TTK
egyetemi docens 2012-
Name: Herendiné Kónya Eszter
Affiliation: Debreceni Egyetem. Természettudományi és Technológiai Kar. Matematikai Intézet / University of Debrecen. Faculty of Science and Technology. Institute of Mathematics
Other profiles: MTMT
Degree
  • PhD, Debreceni Egyetem (2007)
  • Habilitáció, Debreceni Egyetem (2016)

Publication list

Uploaded publications:
36
Publications in DEA:
36
OA:
17
Date range:
2000-2024
2024
  1. Kiss, M., Herendiné Kónya, E.: Analysis of metacognitive activities in pre-service teachers' lessons: case study.
    In: Proceedings of the Thirteenth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME13). Eds.: Drijvers P.; Csapodi C.; Palmér H.; Gosztonyi K.; Kónya E, Alfréd Rényi Institute of Mathematics, Budapest, 3602-3603, 2024. ISBN: 9789637031045
  2. Lócska, O., Herendiné Kónya, E.: Matematika és Informatika Didaktikai Kutatások 2024: absztraktkötet.
    Debreceni Egyetem Matematika- és Számítástudományok Doktori Iskola, Debrecen, 68 p., 2024. ISBN: 9789634905721
  3. Kiss, M., Herendiné Kónya, E.: Monitoring activities in prospective teachers' mathematics lessons.
    Ann. Math. Inform. "Accepted by Publisher" (-), [1-14], 2024.
    Journal metrics:
    Q4 Computer Science (miscellaneous) (2023)
    Q4 Mathematics (miscellaneous) (2023)
  4. Báró, E., Kovács, Z., Herendiné Kónya, E.: Students recalling favourite math experience: How does problem- based approach promote mathematical engagement?.
    In: Proceedings of the Thirteenth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME13). Eds.: Drijvers, P., Csapodi, C., Palmér, H., Gosztonyi, K., & Kónya, E, Alfréd Rényi Institute of Mathematics, Budapest, 1400-1407, 2024. ISBN: 9789637031045
2023
  1. Kondé, Z., Kovács, Z., Herendiné Kónya, E.: A kognitív terhelés hatása váratlan helyzetben hozott értékelő döntésekre.
    In: Találkozás a változásban : változások a találkozásban : A Magyar Pszichológiai Társaság XXX. Országos Tudományos Nagygyűlése : Kivonatkötet. Szerk.: D. Horváth Vanessza, Magyar Pszichológiai Társaság, Budapest, 244-245, 2023. ISBN: 9786158234603
  2. Kovács, Z., Báró, E., Lócska, O., Herendiné Kónya, E.: Incorporating Problem-Posing into Sixth-Grade Mathematics Classes.
    Educ. Sci. 13 (2), 1-22, 2023.
    Journal metrics:
    Q2 Computer Science Applications
    Q2 Computer Science (miscellaneous)
    Q2 Developmental and Educational Psychology
    Q2 Education
    Q2 Physical Therapy, Sports Therapy and Rehabilitation
    Q2 Public Administration
  3. Kondé, Z., Kovács, Z., Herendiné Kónya, E.: Modeling teachers' reactions to unexpectedness.
    Learn Instr. 86 1-10, 2023.
    Journal metrics:
    D1 Developmental and Educational Psychology
    D1 Education
2022
  1. Herendiné Kónya, E., Kovács, Z.: Management of Problem Solving in a Classroom Context.
    Center for Educational Policy Studies Journal. 12 (1), 81-101, 2022.
    Journal metrics:
    Q3 Education
  2. Kiss, M., Herendiné Kónya, E.: Written test with oral explanation during the pandemic.
    In: Proceedings of the Twelfth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME 12), Feb 2022, Bozen-Bolzano, Italy. Eds.: Jeremy Hodgen; Eirini Geraniou; Giorgio Bolondi; Federica Ferretti, European Society for Research in Mathematics Education (ERME), Bozen, 3835-3842, 2022. ISBN: 9791221025378
2021
  1. Kiss, M., Herendiné Kónya, E.: Do students analyze and evaluate the result of their problem solving activity?.
    In: Critical thinking in mathematics: perspectives and challenges. Ed.: Bożena Maj-Tatsis; Konstantinos Tatsis, Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, Rzeszów, 143-152, 2021. ISBN: 9788379969036
  2. Matos, Z., Herendiné Kónya, E.: Teaching numeral systems based on history in high school.
    Ann. Math. Inform. 54 195-204, 2021.
    Journal metrics:
    Q3 Computer Science (miscellaneous)
    Q4 Mathematics (miscellaneous)
2020
2019
  1. Kovács, Z., Herendiné Kónya, E.: How do novices and experts approach an open problem?.
    In: Towards new perspectives on mathematics education. Eds.: Zdenka Kolar-Begović Ružica Kolar-Šuper Ljerka Jukić Matić, Element, Osijek, 245-260, 2019. ISBN: 9789531975179
  2. Győry, Á., Herendiné Kónya, E.: Proving skills in geometry of secondary grammar school leavers specialized in mathematics.
    Ann. Math. Inform. 50 217-236, 2019.
    Journal metrics:
    Q4 Computer Science (miscellaneous)
    Q4 Mathematics (miscellaneous)
2018
  1. Herendiné Kónya, E., Kovács, Z.: Fedezzük fel a megoldást: keressünk mintát!.
    Gyermeknevelés. 6 (1), 76-85, 2018.
  2. Kiss, M., Herendiné Kónya, E.: Mi a sorsa egy megtanított ismeretnek?.
    In: Használni akartam, nem tündökölni : a 75 éves Ambrus Andrást köszöntik tanítványai, tisztelői. Szerk.: Szentgyörgyiné Szlovák Mária, Prentun TS Kft., Budapest, 163-175, 2018. ISBN: 9786150016368
2017
  1. Herendiné Kónya, E., Szanyi, G.: A Classroom Teaching Experiment on the Preparation of the Function Concept.
    In: A Life's Time for Mathematics Education and Problem Solving : Festschrift on the Occasion of András Ambrus' 75th Birthday. Ed.: Martin Stein, WTM Verlag, Münster, 210-219, 2017. ISBN: 9783959870634
2016
Show all
updated: 2024-12-01, 01:54

SCImago quartiles of
scientific journal articles

Number of scientific articles: 17
Q1/D1 1 (5.9%)
Q1 1 (5.9%)
Q2 1 (5.9%)
Q3 2 (11.8%)
Q4 3 (17.6%)
N/A 10 (58.8%)
-
OK

SCImago subject areas and categories

Computer Science (5)
Computer Science (miscellaneous) (5)
Computer Science Applications (1)
Mathematics (4)
Mathematics (miscellaneous) (4)
Social Sciences (3)
Education (3)
Public Administration (1)
Psychology (2)
Developmental and Educational Psychology (2)
Health Professions (1)
Physical Therapy, Sports Therapy and Rehabilitation (1)

Genre chart

Year chart

Language chart