Felsőoktatás-kutató és Fejlesztő Központ
Felsőoktatás-kutató és Fejlesztő Központ
Név: Felsőoktatás-kutató és Fejlesztő Központ
Cím: 4032 Debrecen, Egyetem tér 1.
Telefonszám: (+3652)512900/22660
Fax: (+3652)512900/22660
E-mail cím: cherdpuma.unideb.hu
Bemutatkozás: A Központ célja: Kutatásokat és fejlesztéseket végezni a felsőfokú képzés körében Debrecenben és a régióban.
Teljes publikációs lista
Publikációs időszak:
2000-2022
2022
Ceglédi, T.,
Pallay, K.,
Hegedűs, G.,
Orgován, V.,
Balogh, J.:
Mit (nem) tudunk a roma szülőkről? Egy szisztematikus szakirodalom-elemzés tanulságai nemzetközi perspektívából.
In: 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség. Absztraktkötet: XXII. Országos Neveléstudományi Konferencia. Szerk.: Steklács János, Molnár-Kovács Zsófia, MTA Pedagógiai Tudományos Bizottság PTE BTK Neveléstudományi Intézet, Pécs, 177, 2022. ISBN: 9789636260576
Engler, Á.,
Markos, V.,
Major, E.:
Párkapcsolati mintázatok és a gyermekvállalás.
In: Magyar lelkiállapot 2021 : család - egészség -közösség : Hungarostudy 2021 tanulmányok. Szerk.: Engler Ágnes, Purebl György; Susánszky Éva; Székely András, KINCS Kopp Mária Intézet a Népesedésért és a Családokért, Budapest, 51-67, 2022. ISBN: 9786156447050
2021
Fényes, H.,
Pallay, K.,
Mohácsi, M.:
A továbbtanulási motivációk és a perzisztencia összefüggései.
In: Lemorzsolódási kockázat és erőforrások a felsőoktatásban. Szerk.: Pusztai Gabriella; Szigeti Fruzsina, CHERD, Debrecen, 76-91, 2021, (Oktatáskutatók Könyvtára, ISSN 2732 1800 ; 12) ISBN: 9786156012128
Pallay, K.:
Hallgatói életutak az identitás tükrében.
In: Előrehaladás és lemorzsolódási kockázat a felsőoktatásban. Szerk.: Pusztai Gabriella, Szigeti Fruzsina, CHERD, Debrecen, 20-24, 2021, (Oktatáskutatók Könyvtára, ISSN 2732-1800 ; 11) ISBN: 9786156012098
Fényes, H.,
Paksi, V.,
Tardos, K.,
Markos, V.,
Szigeti, F.:
Magyar kutatók külföldön: a női és férfi karrierutak főbb jellemzői.
In: Tudományos karrierek a 21. század elején. Szerk.: Tardos Katalin, Paksi Veronika, Fábri György, Belvedere Meridionale, Szeged, 62-84, 2021. ISBN: 9786156060457
2020
2019
Pallay, K.:
A lemorzsolódott hallgatók döntéshozatali sajátosságai.
In: Lemorzsolódott hallgatók 2018 / Kovács Klára, Ceglédi Tímea, Csók Cintia, Demeter-Karászi Zsuzsanna, Dusa Ágnes Réka, Fényes Hajnalka, Hrabéczy Anett, Kocsis Zsófia, Kovács Karolina Eszter, Markos Valéria, Máté-Szabó Barbara, Németh Dóra, Pallay Katalin, Pusztai Gabriella, Szigeti Fruzsina, Tóth Dorina Anna, Váradi Judit, CHERD-H., Debrecen, 8-14, 2019, (Oktatáskutatók KönyvtáraISSN ; 6) ISBN: 9786156012005
Kocsis, Z.,
Ceglédi, T.:
Kiket fogad(hatna) be az egyetem?: A felsőoktatásba való bekerülést akadályozó és támogató tényezők vizsgálata hátrányos helyzetű diákok körében.
In: Neveléstudomány - Horizontok és dialógusok : Absztraktkötet. Szerk.: Varga Aranka, Andl Helga, Molnár-Kovács Zsófia, MTA Pedagógiai Tudományos Bizottság, PTE BTK Neveléstudományi Intézet, Pécs, 137, 2019. ISBN: 9789634294733
Kovács, K.,
Ceglédi, T.,
Csók, C.,
Demeter-Karászi, Z.,
Dusa, Á.,
Fényes, H.,
Hrabéczy, A.,
Kocsis, Z.,
Kovács, K.,
Markos, V.,
Máté-Szabó, B.,
Németh, D.,
Pallay, K.,
Pusztai, G.,
Szigeti, F.,
Tóth, D.,
Váradi, J.:
Lemorzsolódott hallgatók 2018.
CHERD-H. 2019, Debrecen, 102 p., 2019. ISBN: 9786156012005
Kovács, K.,
Dusa, Á.,
Kocsis, Z.,
Pallay, K.,
Szűcs, T.,
Pálfi, J.:
Practical or theoretical persistence?: The investigation of (f)actors influencing students' persistence at three levels.
Hung. educ. res. j. 9 (2), 238-256, 2019.
2018
Benke, M.,
Czimre, K.,
Forray, R.,
Kozma, T.,
Márton, S.,
Teperics, K.:
Learning regions for resilience in Hungary: challenges and opportunities.
In: Resilience, Crisis and Innovation Dynamics. Ed.: Tüzin Baycan, Hugo Pinto, Edgar Elgar Publishing Ltd., Cheltenham, 68-89, 2018. ISBN: 9781786432186
2022
Ceglédi, T.,
Pallay, K.,
Hegedűs, G.,
Orgován, V.,
Balogh, J.:
Mit (nem) tudunk a roma szülőkről? Egy szisztematikus szakirodalom-elemzés tanulságai nemzetközi perspektívából.
In: 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség. Absztraktkötet: XXII. Országos Neveléstudományi Konferencia. Szerk.: Steklács János, Molnár-Kovács Zsófia, MTA Pedagógiai Tudományos Bizottság PTE BTK Neveléstudományi Intézet, Pécs, 177, 2022. ISBN: 9789636260576
Engler, Á.,
Markos, V.,
Major, E.:
Párkapcsolati mintázatok és a gyermekvállalás.
In: Magyar lelkiállapot 2021 : család - egészség -közösség : Hungarostudy 2021 tanulmányok. Szerk.: Engler Ágnes, Purebl György; Susánszky Éva; Székely András, KINCS Kopp Mária Intézet a Népesedésért és a Családokért, Budapest, 51-67, 2022. ISBN: 9786156447050
2021
Fényes, H.,
Pallay, K.,
Mohácsi, M.:
A továbbtanulási motivációk és a perzisztencia összefüggései.
In: Lemorzsolódási kockázat és erőforrások a felsőoktatásban. Szerk.: Pusztai Gabriella; Szigeti Fruzsina, CHERD, Debrecen, 76-91, 2021, (Oktatáskutatók Könyvtára, ISSN 2732 1800 ; 12) ISBN: 9786156012128
Pallay, K.:
Hallgatói életutak az identitás tükrében.
In: Előrehaladás és lemorzsolódási kockázat a felsőoktatásban. Szerk.: Pusztai Gabriella, Szigeti Fruzsina, CHERD, Debrecen, 20-24, 2021, (Oktatáskutatók Könyvtára, ISSN 2732-1800 ; 11) ISBN: 9786156012098
Fényes, H.,
Paksi, V.,
Tardos, K.,
Markos, V.,
Szigeti, F.:
Magyar kutatók külföldön: a női és férfi karrierutak főbb jellemzői.
In: Tudományos karrierek a 21. század elején. Szerk.: Tardos Katalin, Paksi Veronika, Fábri György, Belvedere Meridionale, Szeged, 62-84, 2021. ISBN: 9786156060457
2020
2019
Pallay, K.:
A lemorzsolódott hallgatók döntéshozatali sajátosságai.
In: Lemorzsolódott hallgatók 2018 / Kovács Klára, Ceglédi Tímea, Csók Cintia, Demeter-Karászi Zsuzsanna, Dusa Ágnes Réka, Fényes Hajnalka, Hrabéczy Anett, Kocsis Zsófia, Kovács Karolina Eszter, Markos Valéria, Máté-Szabó Barbara, Németh Dóra, Pallay Katalin, Pusztai Gabriella, Szigeti Fruzsina, Tóth Dorina Anna, Váradi Judit, CHERD-H., Debrecen, 8-14, 2019, (Oktatáskutatók KönyvtáraISSN ; 6) ISBN: 9786156012005
Kocsis, Z.,
Ceglédi, T.:
Kiket fogad(hatna) be az egyetem?: A felsőoktatásba való bekerülést akadályozó és támogató tényezők vizsgálata hátrányos helyzetű diákok körében.
In: Neveléstudomány - Horizontok és dialógusok : Absztraktkötet. Szerk.: Varga Aranka, Andl Helga, Molnár-Kovács Zsófia, MTA Pedagógiai Tudományos Bizottság, PTE BTK Neveléstudományi Intézet, Pécs, 137, 2019. ISBN: 9789634294733
Kovács, K.,
Ceglédi, T.,
Csók, C.,
Demeter-Karászi, Z.,
Dusa, Á.,
Fényes, H.,
Hrabéczy, A.,
Kocsis, Z.,
Kovács, K.,
Markos, V.,
Máté-Szabó, B.,
Németh, D.,
Pallay, K.,
Pusztai, G.,
Szigeti, F.,
Tóth, D.,
Váradi, J.:
Lemorzsolódott hallgatók 2018.
CHERD-H. 2019, Debrecen, 102 p., 2019. ISBN: 9786156012005
Kovács, K.,
Dusa, Á.,
Kocsis, Z.,
Pallay, K.,
Szűcs, T.,
Pálfi, J.:
Practical or theoretical persistence?: The investigation of (f)actors influencing students' persistence at three levels.
Hung. educ. res. j. 9 (2), 238-256, 2019.
2018
Benke, M.,
Czimre, K.,
Forray, R.,
Kozma, T.,
Márton, S.,
Teperics, K.:
Learning regions for resilience in Hungary: challenges and opportunities.
In: Resilience, Crisis and Innovation Dynamics. Ed.: Tüzin Baycan, Hugo Pinto, Edgar Elgar Publishing Ltd., Cheltenham, 68-89, 2018. ISBN: 9781786432186
2017
Kovács, K.,
Lenténé Puskás, A.,
Moravecz, M.,
Rábai, D.,
Bácsné Bába, É.:
A sportolás intézményi különbségei hazai és határon túli kisebbségi magyar felsőoktatási intézményekben.
PedActa. 7 (2), 19-34, 2017.
Ceglédi, T.:
Munka és eredményesség.
In: Család és karrier. Egyetemi hallgatók jövőtervei / Bacskai Katinka, Bocsi Veronika, Ceglédi Tímea, Dusa Ágnes, Engler Ágnes, Fényes Hajnalka, Emberi Erőforrások Minisztériuma Család- és Ifjúságügyért Felelős Államtitkárság, Budapest, 38-46, 2017.
Jankó, K.,
Hideg, G.,
Oláh, I.,
Kozma, T.:
Ökumenikus iskolák - Egy elfeledett civil kezdemény.
In: A tanulás új útjai. Szerk.: Mrázik Julianna, Magyar Nevelés- és Oktatáskutatók Egyesülete, Budapest, 144-168, 2017, (Héra évkönyvek,ISSN 2064-6755 ; 4) ISBN: 9786155657016
2016
Pusztai, G.,
Bocsi, V.,
Ceglédi, T.:
A felsőoktatás hozzáadott értéke közép-európai kontextusban.
In: A felsőoktatás (hozzáadott) értéke : Közelítések az intézményi hozzájárulás empirikus megragadásához. Szerk.: Pusztai Gabriella, Bocsi Veronika, Ceglédi Tímea, Partium ; PPS ; Új Mandátum, Nagyvárad ; Budapest, 7-12, 2016, (Felsőoktatás - Társadalom ; 6.) ISBN: 9789631254471
Kovács, K.,
Ludescher, G.,
Dusa, Á.:
Globalizáció, lokalizáció és individualizáció nyíregyházi középiskolások körében.
In: A Magyar Tudomány Ünnepe 2016: Oknyomozó tudomány, Debreceni Egyetem Egészségügyi Kar, Nyíregyháza, 13, 2016.
Kozma, T.:
Hogyan lettem szociológus?.
In: Vallomások a szociológiáról mint hivatásról. Szerk.: Hidas Zoltán, L'Harmattan Kiadó - Könyvpont Kiadó, Budapest, 139-166, 2016, (Ars sociologica, ISSN 2063-5494) ISBN: 9789634141310
Kovács, K.,
Kovács, K.,
Nagy, B.:
Institutional Effects in Student's Health Conscious Behaviour.
In: Sport and social sciences with reflection in practice. Szerk.: Gál Andrea, Jerzy Kosiewicz, Sterbenz Tamás, University of Physical Education, Budapest, 13-29, 2016. ISBN: 9788393661077
Kovács, K.,
Kovács, K.,
Nagy, B.:
Intézményi hatások a hallgatók egészségtudatos magatartásában.
In: A felsőoktatás (hozzáadott) értéke: Közelítések az intézményi hozzájárulás empirikus megragadásához. Szerk.: Pusztai Gabriella, Bocsi Veronika, Ceglédi Tímea, Partium ; PPS ; Új Mandátum, Nagyvárad ; Budapest, 177-194, 2016, (Felsőoktatás - Társadalom ; 6.) ISBN: 9789631213617
2015
Nagy, Á.,
Kovács, K.:
A sportolás hatása a debreceni egyetemisták értékrendjére és jövőképére.
In: Tanárképzés és oktatáskutatás. Szerk.: Kozma Tamás, Kiss Virág Ágnes, Jancsák Csaba, Kéri Katalin, Magyar Nevelés- és Oktatáskutatók Egyesülete, Budapest, 697-721, 2015, (HERA évkönyvek, ISSN 2064-6755 ; 2.) ISBN: 9786155372315
Kovács, K.,
Márkus, Z.:
Kisebbségi és többségi pedagógusok jövőtervei: Felsőoktatás és pedagógus(tovább)képzés Ukrajnában a rendszerváltás után.
In: Pálya-modell : Igények és lehetőségek a pedagógus-továbbképzés változó rendszerében. Szerk.: Pusztai Gabriella, Morvai Laura, Partium Könyvkiadó, Personal Problems Solution ; Budapest : Új Mandátum Könyvkiadó, Nagyvárad, 70-81, 2015, (Felsőoktatás és Társadalom ; 4.) ISBN: 9789631234008
Kovács, K.:
Magyarországi és romániai hallgatók sportolási szokásait meghatározó szocio-kulturális tényezők.
In: Tanárképzés és oktatáskutatás. Szerk.: Kozma Tamás, Kiss Virág Ágnes, Jancsák Csaba, Kéri Katalin, Magyar Nevelés- és Oktatáskutatók Egyesülete, Budapest, 673-685, 2015, (HERA évkönyvek, ISSN 2064-6755 ; 2.) ISBN: 9786155372315
Pusztai, G.,
Ceglédi, T.:
Pedagógushallgatók Kelet-Közép-Európában.
In: Szakmai szocializáció a felsőoktatásban. A pedagógusképzés kihívásai a Kárpát-medencében. Szerk.: Pusztai Gabriella, Ceglédi Tímea, Partium Kvk., Personal Problems Solution, Új Mandátum Könyvkiadó, Nagyvárad, Budapest, 7-12, 2015, (Felsőoktatás & Társadalom ; 2.) ISBN: 9789631233988
2014
Berei, E.:
Életutak és (dez)integrációs kockázatok.
In: "A Tudomány szolgálatában" című IX. Ph.D. - Konferencia előadásai (Budapest, 2014. október. 29.). Szerk.: Koncz István, Szova Ilona, Professzorok az Európai Magyarországért Egyesület, Budapest, 28-38, 2014. ISBN: 9789638991546
Kozma, T.,
Rébay, M.,
Óhidy, A.,
Szolár, É.:
The Bologna Process in Central and Eastern Europe.
Springer VS, Wiesbaden, 377 p., 2014. ISBN: 9783658023324
Fónai, M.,
Dusa, Á.,
Moldová Chovancová, M.,
Chrost, M.,
Królikowska, A.,
Topij-Stempinska, B.:
The prestige and social construction of the teacher profession in three countries.
In: Comparative Research on Teacher Education. Eds.: Pusztai Gabriella, Engler Ágnes, Verbum, Ruzomberok, 71-93, 2014. ISBN: 9788056101223
2013
2012
Kozma, T.:
Az Akadémián (1973-1980).
In: Útjelzők : Ünnepi kötet pályatársak, kollégák, tanítványok neveléstudományi tanulmányaiból a 70 esztendős Forray R. Katalin tiszteletére. Szerk.: Orsós Anna, Trendl Fanni, PTE BTK, Pécs, 8-15, 2012. ISBN: 9789636424510
Erdei, G.,
Kozma, T.,
Teperics, K.,
Tőzsér, Z.:
Az élethosszig tartó tanulás mérése: a tanulórégió vizsgálatának lehetőségei.
In: Közoktatás, pedagógusképzés, neveléstudomány : A múlt értékei és a jövő kihívásai. Szerk.: Kozma Tamás, Perjés István, MTA Pedagógiai Bizottsága : ELTE Eötvös Kiadó., Budapest, 189-211, 2012, (Új kutatások a neveléstudományokban, 2062-090X)
Dusa, Á.,
Kovács, K.,
Márkus, Z.,
Nyüsti, S.,
Sőrés, A.:
Egyetemi élethelyzetek: ifjúságszociológiai tanulmányok I..
Debrecen University Press, Debrecen, 271 p., 2012. ISBN: 9789633182260
Dusa, Á.,
Kovács, K.,
Márkus, Z.,
Nyüsti, S.,
Sőrés, A.:
Egyetemi élethelyzetek: ifjúságszociológiai tanulmányok II..
Debrecen University Press, Debrecen, 259 p., 2012. ISBN: 9789633182277
Győrbíró, A.,
Ceglédi, T.:
Insight into the Hungarian and Romanian Talent Care System in Higher Education - a Legal Approach.
In: Third Mission of Higher Education in a Cross-Border Region. Ed.: by Gabriella Pusztai, Adrian Hatos, Tímea Ceglédi, CHERD-Hungary, Debrecen, 63-79, 2012, (Educational research in Central and Eastern Europe, ISSN 2063-8477 ; 1.) ISBN: 9789634735991
Kozma, T.,
Teperics, K.,
Tőzsér, Z.,
Kovács, E.:
Lifelong Learning in a Cross-Border Territory: The case of Hungary and Romania A quest of concepts, data and research.
Hung. Educ. Res. J. 1 (1), 163-180, 2012.
Pusztai, G.,
Hatos, A.,
Ceglédi, T.:
What do we mean by the "third mission of Higher Education".
In: Third Mission of Higher Education in a Cross-Border Region. Ed.: by Gabriella Pusztai, Adrian Hatos, Tímea Ceglédi, CHERD-Hungary, Debrecen, 4-12, 2012, (Educational research in Central and Eastern Europe, ISSN 2063-8477 ; 1.) ISBN: 9789634735991
2011
Bordás, A.,
Ceglédi, T.,
Németh, N.,
Szabó, A.:
"Az egyetem embert képez, nem munkaerőt": Diplomás pályakövetés oktatói szemmel.
In: A Debreceni Egyetem "Diplomás pályakövető Rendszerének" főbb eredményei és tapasztalatai, 2010-2011. Szerk.: Fónai Mihály, Szűcs Edit, Debreceni Egyetem, Debrecen, 121-140, 2012, (ISSN 2063-2886)
Tőzsér, Z.,
Erdei, G.:
Az OKJ vizsgarendszerének változása: egy országos kutatás tanulságai.
In: A Partium esete. Szerk.: Kozma Tamás, Ceglédi Tímea, Center for Higher Education Research and Development, Debrecen, 197-202, 2010, (Régió és oktatás,2060-2596 ; 7.) ISBN: 9789634734093
Andl, H.,
Bordás, A.,
Ceglédi, T.,
Dominek, D.,
Molnár-Kovács, Z.,
Tőzsér, Z.:
Az ONK mint szakmai tanuló közösség: az "ONK 2010" kutatás eredményeinek összefoglalása.
In: Új kutatások a neveléstudományokban : törekvések és lehetőségek a 21. század elején. Szerk.: Kozma Tamás, Perjés István, ELTE Eötvös Kiadó, Budapest, 345-364, 2011, (Új kutatások a neveléstudományokban, 2062-090X)
Ábrahám, K.,
Tőzsér, Z.:
Egyetemisták a felnőttképzésben.
In: Új kutatások a neveléstudományokban : törekvések és lehetőségek a 21. század elején. Szerk.: Kozma Tamás, Perjés István, ELTE Eötvös Kiadó, Budapest, 175-189, 2011, (Új kutatások a neveléstudományokban, 2062-090X)
Pusztai, G.,
Ceglédi, T.,
Nyüsti, S.,
Bocsi, V.,
Madarász, T.:
Láthatatlanok? Létezgetők? Közönyösek?: hallgatói szocializáció ma.
Educatio. 20 (2), 271-280, 2011.
2010
Nyüsti, S.,
Ceglédi, T.:
A három versengő dimenzió: Kísérlet hallgatói típusok kialakítására a tanulás, a szabadidő és a munka dimenziója mentén.
In: Régió és oktatás : A Partium esete. Szerk.: Kozma Tamás, Ceglédi Tímea, CHERD-Hungary, Debrecen, 93-101, 2010, (Régió és oktatás, ISSN 2060-2596 ; 7.) ISBN: 9789634734093
Dusa, Á.,
Sőrés, A.:
Formális és informális csoportok a Debreceni Egyetemen.
In: A Partium esete. Szerk.: Kozma Tamás, Ceglédi Tímea, Debreceni Egyetem Felsőoktatási Kutató és Fejlesztő Központ (CHERD-Hungary), Debrecen, 102-109, 2010, (Régió és oktatás, ISSN 2060-2596 ; 7.) ISBN: 9789634734093
Tőzsér, Z.:
Improving Workplace Learning.
JSRP. 1 (1), 177-179, 2010.
(Ismertetett mű: Karen Evans, Phil Hodkinson, Helen Rainbird, and Lorna Unwin (ed.). -Improving Workplace Learning /New York : Routledge, 2006. -210 p. -)
Tőzsér, Z.:
Improving Workplace Learning.
Eur. Educ. 42 (3), 97-99, 2010.
(Ismertetett mű: Karen Evans, Phil Hodkinson, Helen Rainbird, and Lorna Unwin (ed.). -Improving Workplace Learning /New York : Routledge, 2006. -210 p. -)
2009
Tőzsér, Z.:
Láthatáron egy "rejtőzködő" diszciplína.
Educatio. 17 (4), 555-557, 2009.
(Ismertetett mű: edited by Elena Antonacopoulou, [et al.]. -Learning, Working and Living : Mapping the Terrain of Working Life Learning. /Basingstoke : Palgrave Macmillan, 2006. -260 p. -)
Bajusz, B.,
Bicsák, Z.,
Dabney-Fekete, I.,
Jancsák, C.,
Tornyi, Z.:
Professori Salutem: Tanulmányok a 70 éves Kozma Tamás tiszteletére.
Doktoranduszok Kiss Árpád Közhasznú Egyesülete, Debrecen, 336 p., 2009. ISBN: 9789634732730
2006
2005
Kozma, T.:
Felsőfokú képzés és regionális rendszerváltozás.
In: Régió és oktatás európai dimenzióban. Szerk.: Pusztai Gabriella, Doktoranduszok Kiss Árpád Közhasznú Egyesülete, Debrecen, 23-30, 2005, (Régió és oktatás, ISSN 2060-2596)(Tanulmányok a nevelésszociológia köréből, ISSN 1787-1743 ; 1.)
2004
2002
2001
Kozma, T.:
Pedagógiánk paradigmái.
In: Neveléstudomány az ezredfordulón : Tanulmányok Nagy József tiszteletére.. Szerk.: Csapó Benő, Vidákovich Tibor, Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest, 23-38, 2001. ISBN: 9631912698
2000
Mindet mutasd
frissítve: 2024-12-15, 02:35