EN HU

Pusztai Gabriella

Név: Pusztai Gabriella
Affiliáció:
  • Debreceni Egyetem. Bölcsészettudományi Kar. Nevelés- és Művelődéstudományi Intézet / University of Debrecen. Faculty of Humanities. Institute of Education
További profilok: MTMT
Fokozat:
  • MTA doktora, Magyar Tudományos Akadémia (2013)

Teljes publikációs lista

2025
1.
Csók, C., Szecskó, J., Pusztai, G.: Building School Resilience through the Collaborative Efforts of Teachers and Educational Support Staff.
ELNE Journal. 4, 22, 2025.
2.
Pusztai, G., Bacskai, K., Ceglédi, T., Kocsis, Z., Hine, M. G.: Mission Possible?: Institutional Family-School-Community Partnership Practices and Parental Involvement in Hungarian Majority and Minority Schools in Three Central and Eastern European Countries.
Soc. Sci. 14 (107), 1-19, (cikkazonosító: 107), 2025.
Folyóirat-mutatók:
Q2 Social Sciences (miscellaneous) (2024)
3.
Fényes, H., Kocsis, Z., Mohácsi, M., Pusztai, G.: Motivations for paid work and their determinants among higher education students.
J. Educ. Work. Epub ahead of print, 1-15, 2025.
Folyóirat-mutatók:
Q2 Education (2024)
Q2 Organizational Behavior and Human Resource Management (2024)
Q2 Public Administration (2024)
4.
Szilágyi, E., Pusztai, G.: Schools in the role of the family: Kolping pedagogy in Hungary.
Hung. educ. res. j. Epub ahead of print, 1-15, 2025.
5.
Kocsis, Z., Pusztai, G.: The Role of Higher Education Through the Eyes of Hungarian Undergraduate Students and Graduates: A Qualitative Exploratory Study.
Int. J. Res. Vocat. Educ. Train-IJRVET. 12 (1), 48-75, 2025.
Folyóirat-mutatók:
Q2 Education (2024)
2024
6.
Pusztai, G., Hrabéczy, A., Csók, C.: A lemorzsolódási rizikó hallgatói percepciója: Az önmagukat átlagnál rizikósabbnak érző hallgatók háttértényezői.
In: Mesterség és intelligencia az oktatáskutatásban. Tanulmányok Kozma Tamás tiszteletére. Szerk.: Pusztai Gabriella; Engler Ágnes; Hrabéczy Anett; Bencze Ádám, Debreceni Egyetem Felsőoktatási Kutató és Fejlesztő Központ (CHERD), Debrecen, 161-175, 2024, (Oktatáskutatók könyvtára, ISSN 2064-9312 (nyomtatott), ISSN 2732-1800 (online) ; 18.) ISBN: 9786156012227(nyomtatottkiadás)
7.
Kovács, K., Pusztai, G.: An empirical study of Bourdieu's theory on capital and habitus in the sporting habits of higher education students learning in Central and Eastern Europe.
Sport. Educ. Soc. 29 (4), 496-510, 2024.
Folyóirat-mutatók:
D1 Education
Q1 Orthopedics and Sports Medicine
D1 Physical Therapy, Sports Therapy and Rehabilitation
Q1 Sports Science
8.
Bacskai, K., Bencze, Á., Dorogi, A., Hegedűs, G., Major, E., Rétháti, C., Pusztai, G.: A szülői bevonódás és az eredményesség összefüggései Magyarországon az Országos kompetenciamérés adatai alapján.
Különleges bánásmód. 10 (4), 7-20, 2024.
9.
Godó, K., Hornyák, Á., Ceglédi, T., Pusztai, G.: A szülő mint erőforrás a mentorálásban.
PedActa 14 (2), 72-88, 2024.
10.
Pusztai, G., Demeter-Karászi, Z., Major, E., Puskás, M.: Beyond the barriers of deficit orientedness? Comparing distinct teacher approaches of parental involvement.
Brit. J. Relig. Educ. 119, 1-19, 2024.
Folyóirat-mutatók:
Q2 Education
D1 Religious Studies
11.
Pusztai, G., Basiak, A., Dybowska, E.: Edytorial: Szkoła i rodzina - współpraca, partnerstwo, zaangażowanie.
Horyzonty Wychowania. 23 (66), 7-8, 2024.
12.
Pallay, K., Buda, A., Berei, E. B., Demeter-Karászi, Z., Herczegh, J., Hideg, G., Hrabéczy, A., Kocsis, Z., Márkus, E., Pusztai, G., Miklósi, M., Tódor, I., Kovács, K.: Felsőoktatók a Kárpát-medencében.
CHERD-H, Debrecen, 120 p., 2024. ISBN: 9786156012241
13.
Bacskai, K., Bencze, Á., Dorogi, A., Hegedűs, G., Major, E., Rétháti, C., Pusztai, G.: Implementing Parental Involvement to Improve Student Achievement in Hungary Schools: Patterns of Hidden Resources.
Egit. Arast. 109, 222-237, 2024.
Folyóirat-mutatók:
Q3 Education
14.
Kocsis, Z., Pusztai, G.: Learning/Earning: Characteristics of Student Work and Its Impact on Academic Careers at a Regional Hungarian University.
Education Sciences. 14 (9), 1-18, (cikkazonosító: 981), 2024.
Folyóirat-mutatók:
Q2 Computer Science Applications
Q1 Computer Science (miscellaneous)
Q2 Developmental and Educational Psychology
Q1 Education
Q2 Public Administration
Q2 Physical Therapy, Sports Therapy and Rehabilitation
15.
Pusztai, G., Engler, Á., Hrabéczy, A., Bencze, Á.: Mesterség és intelligencia az oktatáskutatásban: Tanulmányok Kozma Tamás tiszteletére.
Debreceni Egyetem Felsőoktatási Kutató és Fejlesztő Központ (CHERD), Debrecen, 331 p., 2024. ISBN: 9786156012227(papíralapúkiadás)
16.
Dan, B., Szűcs, T., Sávai-Átyin, R., Hrabéczy, A., Kovács, K. E., Ridzig, G., Kis, D., Bacskai, K., Pusztai, G.: Narrowing the inclusion gap: teachers and parents around SEN students.
Int. J. Inc. Edu. Epub, 1-27, 2024.
Folyóirat-mutatók:
D1 Arts and Humanities (miscellaneous)
Q1 Education
17.
Csók, C., Vincze, Z., Pusztai, G.: Opportunities and Challenges for Teachers and School Support Staff Collaborating with Parents.
In: 16th ESA Conference "Tension, Trust, and Transformation", European Sociological Association, Paris, 335, 2024. ISBN: 9782959831706
18.
Pusztai, G., Demeter-Karászi, Z., Csonka, É., Bencze, Á., Major, E., Szilágyi, E., Bacskai, K.: Patterns of parental involvement in schools of religious communities: a systematic review.
British Journal of Religious Education. 46 (1), 1-20, 2024.
Folyóirat-mutatók:
Q2 Education
D1 Religious Studies
19.
Bacskai, K., Alter, E., Dan, B., Vályogos, K., Pusztai, G.: Positive or Negative and General or Differentiated Effect? Correlation between Parental Involvement and Student Achievement.
Educ. Sci. 14 (9), 1-12, (cikkazonosító: 941), 2024.
Folyóirat-mutatók:
Q2 Computer Science Applications
Q1 Computer Science (miscellaneous)
Q2 Developmental and Educational Psychology
Q1 Education
Q2 Public Administration
Q2 Physical Therapy, Sports Therapy and Rehabilitation
20.
Pusztai, G., Pallay, K., Csók, C.: Real-Life Contexts of Spontaneous Family Life Education.
Horyzonty Wychowania. 23 (66), 11-22, 2024.
21.
Rusznák, A., Pusztai, G.: School-Friendly Parents? Characteristics of Parents' Involvement in Vocational Schools in Hungary.
Horyzonty Wychowania. 23 (66), 23-35, 2024.
22.
Csók, C., Szecskó, J., Pusztai, G.: School support professionals from the perspective of parents: results of an international quantitative survey.
23.
Szabó, D., Panna, L., Győri, K., Pusztai, G.: Systematic literature review on parental involvement in digital education.
J. Media Literacy Educ. 16 (2), 98-107, 2024.
Folyóirat-mutatók:
Q2 Communication
Q2 Education
24.
Csók, C., Pusztai, G.: The Importance of Preparing for Teaching Challenges and Interprofessional Collaboration in Teacher Training.
In: ATEE Spring Conference 2024. Teacher education research in Europe: trends, challenges, practices and perspectives : Book of Abstracts. Eds.: Nicole Bianquin; Francesco Magni, University of Bergamo; Association for Teacher Education in Europe, Bergamo, 339, 2024. ISBN: 9789464668537
25.
Kovács, K., Oláh, Á. J., Pusztai, G.: The role of parental involvement in academic and sports achievement.
Heliyon. 10 (2), 1-8, (cikkazonosító: 24290), 2024.
Folyóirat-mutatók:
Q1 Multidisciplinary
DEENK Debreceni Egyetem
© 2012 Debreceni Egyetem