Ha kapcsolatba szeretne lépni a Tudóstér adminisztrátoraival, kérjük töltse ki az alábbi űrlapot, vagy küldjön e-mailt a publikacioklib.unideb.hu címre.
A képen látható kód
Bejelentkezés
A Tudóstér funkcióinak nagy része bejelentkezés nélkül is elérhető. Bejelentkezésre az alábbi műveletekhez van szükség:
Bodzás, S., Szanyi, G.: Geometric and Tooth Contact Analysis of the Areas and Perimeters, on the Archimedean Worm Wheels depending on the Modification of the Axial Module. Acta Polytech. Hung. 21 (4), 105-125, 2024.
Bodzás, S., Szanyi, G.: Analysis of plain and face milling technologies. In: Műszaki tudomány az Észak-kelet-Magyarországi régióban 2022. Szerk.: Páy Gábor, Nyíregyházi Egyetem, Nyíregyháza, 118-125, 2022, (A Nyíregyházi Egyetem sorozata /János István, Minya Károly, 2416-2981 ; 7.) ISBN: 9786156032577
Bodzás, S., Szanyi, G.: Palást és homlokmarási technológiák elemzése. In: Műszaki tudomány az észak-kelet magyarországi régióban 2022 : konferencia előadások kivonatai. Szerk.: Kocsis Imre, Dezső Gergely, MTA TABT Debreceni Területi Bizottság Titkársága, Nyíregyháza, 31, 2022. ISBN: 9786156032508
Bodzás, S., Szanyi, G.: The Modification Effects of the Sum of Pitch Angles in Case of Bevel Gear Pairs Having Straight Teeth for the TCA. In: KOD 2021: International Conference on Machine and Industrial Design in Mechanical Engineering. Eds.: Cavic Maja, Mitrovic Radivoje, Rackov Milan, Springer International Publishing Ag, Berlin, 97-109, 2022, (Mechanisms and Machine Science, ISSN 2211-0984 ; 109) ISBN: 9783030884659
Szanyi, G.: Függvénytani ismeretek vs mérnöki kompetenciák. In: Műszaki Tudomány az Észak-kelet Magyarországi Régióban 2021 : konferencia előadások kivonatai. Szerk.: Kocsis Imre, Szodrai Ferenc, MTA TABT Debreceni Területi Bizottság Titkársága, Debrecen, 56, 2021. ISBN: 9789634903208
Szanyi, G.: Függvény? Vagy mégsem?: 9. osztályos tanulók válaszai. In: Proceedings of the Conference on Problem-based Learning in Engineering Education : 1th April 2021 / edited by Imre Kocsis, University of Debrecen Faculty of Engineering, Debrecen, 53-60, 2021. ISBN: 9789634903130
Herendiné Kónya, E., Szanyi, G.: Report of Meeting Researches in Didactics of Mathematics and Computer Sciences: January 24-26, 2020 Sárospatak, Hungary. Teaching Mathematics and Computer Science 17 (2), 243-271, 2020.
Szanyi, G., Jánvári, Z.: What can we learn from Tamás Varga's work regarding the arithmetic-algebra transition?. Teach. math. comput. sci. 18 (3), 39-50, 2020.
Herendiné Kónya, E., Szanyi, G.: Report of Meeting Researches in Didactics of Mathematics and Computer Sciences. Teach. math. comput. sci. 17 (1), 105-129, 2019.
Szanyi, G.: Formation of the function concept through concrete problem situations. In: Problem Solving in Mathematics Education : Proceedings of the 19th ProMath conference August 30 to September 1, 2017 in Budapest. Eds.: András Ambrus, Éva Vásárhelyi, Haxel kiadó, Budapest, 130-146, 2018.
Szanyi, G., Kézi, C. G.: Matematika alap-, közép- és emelt szinten (Készüljünk a felvételire a "mindennapok" matematikájával). Debreceni Egyetem, Debrecen, 204 p., 2018. ISBN: 9789634900153
Szanyi, G., Varga, A.: Matematikai alapok a mérnökképzésben: kereslet és kínálat. In: Proceedings of the Conference on Problem-based Learning in Engineering Education. Ed.: Imre Kocsis, University of Debrecen Faculty of Engineering, Debrecen, 70-77, 2018. ISBN: 9789634900559
Herendiné Kónya, E., Szanyi, G.: Report of Meeting: Researches in Didactics of Mathematics and Computer Sciences : January 26-28, 2018 Hajdúszoboszló, Hungary. Teach. math. comput. sci. 16 (1), 131-153, 2018.
Herendiné Kónya, E., Szanyi, G.: A Classroom Teaching Experiment on the Preparation of the Function Concept. In: A Life's Time for Mathematics Education and Problem Solving : Festschrift on the Occasion of András Ambrus' 75th Birthday. Ed.: Martin Stein, WTM Verlag, Münster, 210-219, 2017. ISBN: 9783959870634
Szanyi, G.: A függvényfogalom alakítása a középiskolában. In: Proceedings of the Conference on Problem-based Learning in Engineering Education. Ed.: Imre Kocsis, University of Debrecen Faculty of Engineering, Debrecen, 71-74, 2017. ISBN: 9789634739814
Szanyi, G.: Általános iskolás tanulók és egyetemi hallgatók fogalomképzetei a függvényről = Concept images of primary school students and university students about function. IJEMS. 2 (2), 114-122, 2017.
Szanyi, G., Varga, A.: Elsőéves mérnökhallgatók középiskolai matematika ismeretének vizsgálata. In: Proceedings of the Conference on Problem-based Learning in Engineering Education. Ed.: Imre Kocsis, University of Debrecen Faculty of Engineering, Debrecen, 75-82, 2017. ISBN: 9789634739814
Szanyi, G.: Word problems for the preparation of the function concept. In: Inquiry based mathematical education. Ed.: Bozena May-Tatsis, Marta Pytlak, Ewa Swoboda, Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, Rzeszów, 179-188, 2016. ISBN: 9788379962921
Szanyi, G.: A study of the preparation of the function concept. In: Proceedings of the Ninth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education. Eds.: Konrad Krainer, Nada Vondrová, Charles University in Prague, Faculty of Education ; ERME, Prague, Czech Republic, 481-487, 2015. ISBN: 9788072908448