Tudóstér: Biró Piroska publikációi

PDF
-
szűkítés
feltöltött közlemény: 79 Open Access: 13
2024
  1. Biró, P., Kádek, T.: Comparing Student Results on a Programming Task During a Contest and a Practice Situation with the Help of the ProgCont System.
    In: 2024 IEEE Global Engineering Education Conference (EDUCON) Proceedings, IEEE, Kos, 1-6, 2024, (ISSN 2165-9567) ISBN: 9798350394023
2023
  1. Pánovics, J., Kádek, T., Biró, P.: A ProgCont rendszer jelene és jövője.
    In: INFODIDACT 2022 / Szlávi Péter; Zsakó László, Webdidaktika Alapítvány, Budapest, 1-6, 2023. ISBN: 9786158060868
  2. Biró, P., Kádek, T.: Task annotation capabilities of the Progcont System in practice.
    In: Challenges in the Carpathian Basin / Nagy Benedek; Fejér-Király Gergely; György Ottilia; Ilyés László; Kassay János; Madaras Szilárd; Péter Emőke-Katalin, RISOPRINT, Cluj-Napoca, 318-327, 2023. ISBN: 9789735330385
2022
  1. Biró, P., Kádek, T., Kósa, M., Pánovics, J.: A New Method to Increase Feedback for Programming Tasks During Automatic Evaluation: test case annotations in ProgCont System.
    Acta Polytech. Hung. 19 (9), 103-116, 2022.
    Folyóirat-mutatók:
    Q2 Engineering (miscellaneous)
    Q2 Multidisciplinary
  2. Biró, P., Kádek, T.: The Impact of Distance Learning on the ProgCont System after Pandemic.
    In: ICERI2022 Proceedings / Luis Gómez Chova; Agustín López Martínez; Joanna Lees, IATED Academy, Seville, 8729-8735, 2022, (ISSN 2340-1095) ISBN: 9788409454761
  3. Biró, P., Kádek, T.: The Mathability of Computer Problem Solving with ProgCont.
    Acta Polytech. Hung. 19 (1), 77-91, 2022.
    Folyóirat-mutatók:
    Q2 Engineering (miscellaneous)
    Q2 Multidisciplinary
2021
  1. Bakos, I., Biró, P.: An SAP based smart city application for students in university education.
    In: ICERI2021 Proceedings : 14th annual International Conference of Education, Research and Innovation, IATED, Valencia, 5428-5431, 2021, (ISSN 2340-1095) ISBN: 9788409345496
  2. Csernoch, M., Biró, P., Máth, J.: Developing computational thinking skills with algorithm-driven spreadsheeting.
    IEEE Access. 9 153943-153959, 2021.
    Folyóirat-mutatók:
    Q1 Computer Science (miscellaneous)
    Q1 Engineering (miscellaneous)
    Q1 Materials Science (miscellaneous)
  3. Biró, P., Kádek, T., Pánovics, J.: Facilitating the use of the progcont system for novice programmers with test case annotations.
    In: ICERI2021 Proceedings : 14th annual International Conference of Education, Research and Innovation, IATED, Valencia, 4951-4956, 2021, (ISSN 2340-1095) ISBN: 9788409345496
  4. Biró, P., Kádek, T.: How can the ProgCont system help with programming education during a pandemic?.
    In: 15th International Conference on Economics and Business: Challenges in the Carpathian Basin : Global Challenges - Local Answers. Interdependencies or Slobalisation? Ed.: Bíró Bíborka Eszter, Csata Andrea, György Ottilia, Kassay János, Koroseczné Pavlin Rita, Madaras Szilárd, Pál László, Péter Katalin, Szőcs Attila, Tánczos Levente József, Telegdy Balázs, Editura Risoprint, Cluj-Napoca, 179-191, 2021. ISBN: 9789735327521
  5. Balázs, P., Biró, P., Kádek, T., Kósa, M., Pánovics, J.: Mathability and exploring mathematical skills of programmers with exercises' annotations.
    In: 12th IEEE International Conference on Cognitive Infocommunications: CogInfoCom 2021: Proceedings. Ed.: Jan Nikodem, Ryszard Klempous, IEEE-INST Electrical Electronics Engineers INC, Piscataway, 347-350, 2021. ISBN: 9781665424950
  6. Pánovics, J., Kádek, T., Biró, P., Kósa, M.: Programozási feladatok megoldásaiban elkövetett hibák felderítése annotációk segítségével a ProgCont rendszerben.
    In: XXII. Energetika-Elektrotechnika - ENELKO és XXXI. Számítástechnika és Oktatás : SzámOkt Multi-konferencia. Szerk.: Sebestyén-Pál György, Szabó Loránd, Erdélyi Magyar Műszaki Tudományos Társaság EMT, Kolozsvár, 81-85, 2021, (ISSN 2734-6757)
  7. Biró, P., Kósa, M., Pánovics, J., Kádek, T.: Test case annotation of programming tasks in the ProgCont system for differential education and strengthening stand-alone preparation opportunities.
    EDULEARN Proc. 13 5433-5441, 2021.
  8. Nagy, T., Csernoch, M., Biró, P.: The Comparison of Students' Self-Assessment, Gender, and Programming-Oriented Spreadsheet Skills.
    Education Sciences. 11 (10), 1-29, 2021.
    Folyóirat-mutatók:
    Q2 Computer Science Applications
    Q2 Computer Science (miscellaneous)
    Q3 Developmental and Educational Psychology
    Q2 Education
    Q2 Physical Therapy, Sports Therapy and Rehabilitation
    Q2 Public Administration
2020
  1. Kádek, T., Biró, P.: A távolléti oktatás hatásai a ProgCont rendszerre.
    In: ENELKO SzámOkt 2020, Erdélyi Magyar Műszaki Tudományos Társaság EMT, Kolozsvár, 104-109, 2020, (ISSN 2734-6757)
  2. Biró, P., Kádek, T.: Automatic Evaluation of Programming Tasks at the University of Debrecen.
    In: INTED2020 : Conference Proceedings. Ed.: by L. Gómez Chova, A. López Martínez, I. Candel Torres, IATED Digital Library, Valencia, 3522-3527, 2020, (INTED Proceedings, ISSN 2340-1079) ISBN: 9788409179398
2019
  1. Csernoch, M., Biró, P.: Are digital natives spreadsheet natives?.
    In: Proceedings of the EuSpRIG 2019 Conference : Spreadsheet Risk Management, ArXiv, London, 1-13, 2019. ISBN: 9781905404568
  2. Biró, P.: Developing the algorithmic skills of foreign students.
    Turk. Online J. Educ. Technol. Special Issue for INTE-ITICAM 2019 70-76, 2019.
    Folyóirat-mutatók:
    Q4 Education
    Q4 E-learning
  3. Dubey, S., Biró, P.: Exploration of Factors Affecting Learners' Motivation in E-learning.
    Int. J. Sci. Res. Comp. Sci. Eng. Inf. Techn. 5 (2), 1269-1275, 2019.
2018
  1. Biró, P., Csernoch, M., Sebestyén, K., Gombos, E.: Algorithmic Skills Vs. Time Spent On Computers And Mobile Devices.
    Turk. Online J. Educ. Technol. 1 (Spec.), 133-141, 2018.
    Folyóirat-mutatók:
    Q4 Education
    Q4 E-learning
2017
  1. Csernoch, M., Biró, P.: First year students' attitude to computer problem solving.
    In: 8th IEEE International Conference on Cognitive Infocommunications: CogInfoCom 2017 : Proceedings : September 11-14, 2017 Debrecen, Hungary, IEEE Computer Society, Piscataway, 225-230, 2017. ISBN: 9781538612644
  2. Biró, P., Csernoch, M.: Semi-Unplugged Tools for Building Algorithms With Sprego.
    Turk. Online J. Educ. Technol. 16 (Special), 946-957, 2017.
    Folyóirat-mutatók:
    Q4 Education
    Q4 E-learning
  3. Biró, P., Csernoch, M.: Unplugged tools for building algorithms with Sprego.
    In: Education and New Developments 2017. Ed.: Mafalda Carmo, InScience Press, Lisboa, 401-405, 2017, (ISSN 2184-044X) ISBN: 9789899986435
2016
  1. Gombos, E., Biró, P.: A hibakezelés szintjei és sajátosságai a tanítási folyamatban.
    In: A pedagógusképzés XXI. századi perspektívái. Szerk.: Péntek Imre, Szállassy Noémi, Zsoldos Marchis Juliánna, Babeš Bolyai Tudományegyetem Pedagógia és Alakalmazott Didatika Intézete és a DOCEO Egyesület, Kolozsvár, 187-193, 2016. ISBN: 9789730230765
  2. Biró, P., Csernoch, M.: Computer Science Students' Attitudes.
    Turk. Online J. Educ. Technol. Special Issue 503-510, 2016.
    Folyóirat-mutatók:
    Q3 Education
    Q3 E-learning
  3. Biró, P., Csernoch, M.: Felhasználóbarát szövegkezelési hibák.
    In: A pedagógusképzés XXI. századi perspektívái. Szerk.: Péntek Imre, Szállassy Noémi, Zsoldos Marchis Juliánna, Babeș-Bolyai Tudományegyetem Pedagógia és Alakalmazott Didatika Intézete ; DOCEO Egyesület, Kolozsvár, 177-186, 2016. ISBN: 9789730230765
  4. Biró, P., Csernoch, M., Abari, K., Máth, J.: First year students' algorithmic skills in tertiary computer science education.
    Knowledge, Information and Creativity Support Systems Selected Papers from KICSS'2014 - 9th International Conference, held in Limassol, Cyprus, on November 6-8, 2014 351-358, 2016.
  5. Csernoch, M., Biró, P.: Introduction to Classroom Sprego.
    Acta Didact. Napocensia. 9 (1), 1-14, 2016.
  6. Biró, P., Csernoch, M.: Sprego-programozás hatékonyságvizsgálata.
    In: Interdiszciplináris pedagógia és az oktatási rendszer újraformálása : A IX. Kiss Árpád Emlékkonferencia előadásainak szerkesztettváltozata : Debrecen, 2015. szeptember 25-26.. Szerk.: Buda András, Kiss Endre, DE Neveléstudományok Intézete, Debrecen, 117-126, 2016, (Kiss Árpád Archivum Könyvtára, ISSN 1587-1150 ; 9.) ISBN: 9789634739296
  7. Csernoch, M., Biró, P.: Teaching methods are erroneous: approaches which lead to erroneous end-user computing.
    In: Proceedings of the EuSpRIG 2016 Conference / Simon Thone, Grenville J Caroll, Five Star Printing Ltd., London, 1-14, 2016. ISBN: 9781905404537
  8. Csernoch, M., Biró, P.: Utilizing Sprego and Sprego contents.
    In: Proceedings of the 11th Workshop in Primary and Secondary Computing Education, ACM, New York, 102-103, 2016. ISBN: 9781450342230
2015
  1. Biró, P., Csernoch, M., Máth, J., Abari, K.: Algorithmic skills transferred from secondary CSI studies into tertiary education.
    International Journal of Social, Education, Economics and Management Engineering 9 (2), 379-385, 2015.
  2. Biró, P., Csernoch, M.: Algoritmusok és/vagy táblázatkezelés?.
    In: VII. Oktatás-Informatikai Konferencia : Tanulmánykötet. Szerk.: Ujhelyi Adrienn, Lévai Dóra, ELTE Pedagógiai és Pszichológiai Kar, Budapest, 97-111, 2015. ISBN: 9789632845982
  3. Csernoch, M., Biró, P.: Developing digital competence in non-traditional programming environments.
    In: END 2015 International Conference on Education and New Developments. Ed.: by Mafalda Carmo, World Institute for Advanced Research and Science, Lisbon, 380-384, 2015. ISBN: 9789899938922
  4. Biró, P., Csernoch, M., Máth, J., Abari, K.: Measuring the level of algorithmic skills at the end of secondary education in Hungary.
    Proc. Soc. Behav. Sci. 176 876-883, 2015.
  5. Gombos, E., Csernoch, M., Biró, P.: Meet visible teaching.
    In: Körkép a hazai oktatáskutatásról HuCER 2015 / Kerülő Judit, Nyíregyházi Főiskola, Nyíregyháza, 1, 2015.
  6. Csernoch, M., Biró, P.: Problem solving in Sprego.
    In: 16th EuSpRIG Annual Conference "Spreadsheet Risk Management". Ed.: Simon Thorne, Grenville J. Caroll, Five Star Printing Ltd., London, 1-13, 2015. ISBN: 9781905404520
  7. Csernoch, M., Biró, P.: Sprego helye az informatika tantervekben.
    In: INFODIDACT 2015 : Informatika Módszertani Konferencia : [Elektronikus dokumentum] / Szlávi Péter, Zsakó László, Webdidaktika Alapítvány, Zamárdi, [13], 2015. ISBN: 9789631238921
  8. Csernoch, M., Biró, P.: Sprego programming.
    Spreadsheets in Education. 8 (1), 1-38, 2015.
  9. Csernoch, M., Biró, P.: Sprego programming.
    LAP LAMBERT Academic Publishing, Germany, 60 p., 2015. ISBN: 9783659516894
  10. Csernoch, M., Biró, P.: Számítógépes problémamegoldás.
    Tud. Műsz. Táj. 62 (3), 86-94, 2015.
  11. Biró, P., Csernoch, M., Abari, K., Máth, J.: Testing algorithmic and application skills.
    Turk. Online J. Educ. Technol. Special Issue 2 536-543, 2015.
    Folyóirat-mutatók:
    Q2 Education
    Q2 E-learning
  12. Csernoch, M., Biró, P., Máth, J., Abari, K.: Testing algorithmic skills in traditional and non-traditional programming environments.
    Informatics in Education. 14 (2), 175-197, 2015.
    Folyóirat-mutatók:
    Q3 Communication
    Q3 Computer Science Applications
    Q3 Education
  13. Biró, P., Csernoch, M.: The mathability of computer problem solving approaches.
    In: 6th IEEE Conference on Cognitive Infocommunications CogInfoCom 2015 : Proceedings, October 19-21, 2015, Széchenyi István University Győr, Hungary, IEEE, Danvers, 111-114, 2015. ISBN: 9781467381284
  14. Biró, P., Csernoch, M.: The mathability of spreadsheet tools.
    In: 6th IEEE Conference on Cognitive Infocommunications CogInfoCom 2015 : Proceedings, October 19-21, 2015, Széchenyi István University Győr, Hungary, IEEE, Danvers, 105-110, 2015. ISBN: 9781467381284
  15. Csernoch, M., Biró, P.: The power in digital literacy and algorithmic skill.
    Proc. Soc. Behav. Sci. 174 550-559, 2015.
  16. Csernoch, M., Biró, P., Abari, K., Máth, J.: Understanding algorithms in different presentations.
    Acta Didact. Napocensia. 8 (4), 1-12, 2015.
  17. Csernoch, M., Biró, P.: Wasting human and computer resources.
    International Journal of Social, Education, Economics and Management Engineering 9 (2), 517-525, 2015.
2014
  1. Kiss, A., Balla, T., Biró, P., Terdik, G.: Analysis and visualization for soccer game.
    In: The 9th International Conference on Applied Informatics: ICAI 2014, [s.n], [s.l.], [1], 2014.
  2. Biró, P.: Barátságos kalauz az interaktív táblák használatához.
    Új Pedagóg. Szle. 64 (9-10), 124-128, 2014.
    (Ismertetett mű: Nógrádi László, Szalai Ferenc. -Interaktív táblák egyszerűen és profin /Győr : Nógrádi PC Suli, 2013. -192 p. -)
  3. Biró, P.: CAEDUS oktatási keretrendszer.
    In: Informatika a felsőoktatásban 2014 konferencia [elektronikus dokumentum]. Szerk.: Kunkli Roland, Papp Ildikó, Rutkovszky Edéné, Debreceni Egyetem Informatikai Kar, Debrecen, 676-688, 2014. ISBN: 9789634737124
  4. Biró, P., Csernoch, M.: Deep and surface metacognitive processes in non-traditional programming tasks.
    In: 5th IEEE International Conference on Cognitive Infocommunications CogInfoCom 2014 : Proceedings, Vietri sul Mare, Italy. Ed.: Péter Baranyi, IEEE, Danvers, 49-54, 2014. ISBN: 9781479972807
  5. Csernoch, M., Biró, P.: Digital competency and digital literacy is at stake.
    In: ECER 2014, The Past, Present and Future of Educational Research in Europe [elektronikus dokumentum], University of Porto, Porto, [1-4], 2014.
  6. Biró, P., Csernoch, M., Abari, K., Máth, J.: First year students' algorithmic skills in tertiary Computer Science education.
    In: Proceedings of the 9th International Conference on Knowledge, Information and Creativity Support Systems, Limassol, Cyprus, November 6-8, 2014. Ed.: George Angelos Papadopoulos, Cyprus Library, Cyprus, 301-306, 2014. ISBN: 9789963700844
  7. Biró, P., Csernoch, M.: Informatika szakos hallgatók tudására vonatkozó tudásmérés tanári és hallgatói megközelítésben.
    In: Minőség és versenyképes tudás : Neveléstudományi konferencia 2013. Szerk.: Fóris-Ferenczi Rita, Demény Piroska, BBTE, Pedagógia és Alkalmazott Didaktika Intézet, Kolozsvár, 165-172, 2014. ISBN: 9789730163414
  8. Csernoch, M., Biró, P., Máth, J., Abari, K.: Mit tudok informatikából?.
    In: Informatika a Felsőoktatásban 2014 [elektronikus dokumentum]. Szerk.: Kunkli Roland, Papp Ildikó, Rutkovszky Edéné, DE Informatikai Kar, Debrecen, 217-230, 2014. ISBN: 9789634737124
  9. Csernoch, M., Biró, P.: Okosodáshoz okos informatikus kell.
    http://njszt.hu/de/esemeny/20140624/8-digitalis-eselyegyenloseg-de-konferencia-okosodjunk-okosan 1, 2014.
  10. Csernoch, M., Biró, P., Abari, K., Máth, J.: Programozásorientált táblázatkezelői függvények.
    In: Oktatás és nevelés - gyakorlat és tudomány : tartalmi összefoglalók. Szerk.: Buda András, Debreceni Egyetem Neveléstudományok Intézete, Debrecen, 463, 2014. ISBN: 9789634737421
  11. Csernoch, M., Biró, P.: Spreadsheet misconceptions, spreadsheet errors.
    In: Oktatáskutatás határon innen és túl. Szerk.: Juhász Erika, Kozma Tamás, Belvedere Meridionale, Szeged, 370-395, 2014, (HERA Évkönyvek, 2064-6755 ; 1.) ISBN: 9786155372179
  12. Csernoch, M., Biró, P.: Számítógépes gondolkodás: hazai és európai körkép.
    http://www.infoera.hu/index.php?menu=133&al=140&file=apps/era2014program.php 1, 2014.
  13. Biró, P., Csernoch, M.: Táblázatkezelés algoritmikus megközelítése.
    In: Interdiszciplináris pedagógia és a fenntartható fejlődés. Szerk.: Buda András, Kiss Endre, DE Neveléstudományok Intézete, Debrecen, 310-321, 2014, (Kiss Árpád Archívum könyvsorozata, ISSN 1587-1150) ISBN: 9789634737308
  14. Biró, P., Csernoch, M.: Teaching word processing with and without algorithms.
    http://hera.org.hu/tevekenysegek/konferenciak-es-dijak/hucer-2014/ 1, 2014.
2013
  1. Csernoch, M., Biró, P.: Algoritmikus és alkalmazói készségek tesztelése.
    In: INFODIDACT 2013, Informatika Szakmódszertani Konferencia [elektronikus dokumentum]. Szerk.: Szlávi Péter, Zsakó László, Webdidaktika az Oktatásért és az Információs Társadalomért Alapítvány, Budapest, 1-20, 2013. ISBN: 9789630883870
  2. Csernoch, M., Biró, P.: Button-up technikák hatékonyságának vizsgálata informatika szakos hallgatók táblázatkezelés-oktatásában.
    In: Új kutatások a neveléstudományokban 2012 : A munka és nevelés világa a tudományban. Szerk.: Benedek András, Tóth Péter, ELTE Eötvös Kiadó, Budapest, 369-392, 2013, (Új kutatások a neveléstudományokban, ISSN 2062-090X)
  3. Biró, P., Csernoch, M.: Deep and surface structural metacognitive abilities of the first year students of Informatics.
    In: 4th IEEE International Conference on Cognitive Infocommunications CogInfoCom 2013 : Proceedings, December 2-5, 2013 Budapest, Hungary. Ed.: Péter Baranyi, IEEE, Danvers, 521-526, 2013. ISBN: 9781479915439
  4. Biró, P., Csernoch, M.: Elsőéves informatikushallgatók algoritmizáló készségei.
    In: ENELKO 2013 XIV. Nemzetközi Energetika-Elektrotechnika Konferencia, SzámOkt 2013 XXIII. Nemzetközi Számítástechnika és Oktatás Konferencia, Nagyszeben, 2013. október 10-13.. Szerk.: Biró Károly Ágoston, Sebestyén-Pál György, Erdélyi Magyar Műszaki Tudományos Társaság, Cluj-Napoca, 154-159, 2013, (ISSN 1842-4546)
  5. Csernoch, M., Biró, P.: Teachers' Assessment and Students' Self-Assessment on The Students' Spreadsheet Knowledge.
    In: EDULEARN13 Proceedings 5th International Conference on Education and New Learning Technologies. Ed.: L. Gómez Chova, A. López Martínez, I. Candel Torres, International Association of Technology, Education and Development (IATED), Barcelona, 949-956, 2013. ISBN: 9788461638222
2012
  1. Biró, P.: Attitudes of Interactive Whiteboard Users.
    In: CSEDU 2012 - Proceedings of the 4th International Conference on Computer Supported Education. Eds.: Markus Helfert, Maria João Martins, José Cordeiro, SciTePress, [s.l.], 348-355, 2012. ISBN: 9789898565068
  2. Biró, P.: Interactive Whiteboard in Mathematics Education.
    Acta Univ. Sapientiae, Soc. Anal. 2 (1), 111-127, 2012.
  3. Biró, P.: Teachers and the interactive whiteboards.
    Teach. Math. Comp. Sci. 10 (2), 281-298, 2012.
2011
  1. Nyakóné Juhász, K., Terdik, G., Biró, P., Kátai, Z.: Bevezetés az informatikába [elektronikus dokumentum].
    Debreceni Egyetem, Informatikai Kar, Debrecen, 110 p., 2011.
  2. Biró, P.: Students and the interactive whiteboard.
    Acta Didact. Napocensia. 4 (2-3), 29-38, 2011.
2008
  1. Biró, P.: Informatika alkalmazása az oktatásban.
    In: Informatika a felsőoktatásban 2008. Szerk.: Pethő Attila, Herdon Miklós, Debreceni Egyetem, Informatikai kar, Debrecen, 1-5, 2008. ISBN: 9789634731290
  2. Biró, P.: Interaktív tábla az oktatásban.
    In: Tavaszi Szél 2008 : 2008, május 23-25. : Budapest, Károli Gáspár Református Egyetem : konferenciakiadvány / [kiad. a Doktoranduszok Országos Szövetsége], Doktoranduszok Országos Szövetsége, Budapest, 665-671, 2008. ISBN: 9789638756923
2007
  1. Biró, P.: A számítógép és a matematika.
    In: Multimédia az Oktatásban 1995-2010. Szerk.: Berke József, NJSZT-MMO Szakosztály, Budapest, 263-268, 2007. ISBN: 9786155036040
2006
  1. Biró, P.: E-learning, b-learning és projektpedagógia.
    In: Projektpedagógia - projektmódszer VI.. Szerk.: Lesku Katalin, Kecskeméti Tanítóképző Főiskola, Kecskemét, 53-59, 2006. ISBN: 9637294570
  2. Biró, P.: Informatika alkalmazása a matematika oktatásban.
    In: Matematika, Fizika és Számítástechnika Oktatók XXX. Konferenciája. Szerk.: Sárvári Csaba, PTE, PMMK, TTK, Pécs, 1-7, 2006. ISBN: 9637298126
2005
  1. Fülöp, T., Biró, P.: E-learning előnyei és hátrányai.
    In: Multimédia az oktatásban 2004 : tudományos konferencia kiadványa. Szerk.: Forczek Erzsébet, Szegedi Tudományegyetem Általános Orvostudományi Kar Orvosi Informatikai Intézet, [Szeged], 89-95, 2005. ISBN: 9637179887
  2. Biró, P., Demeter, L., Kónya, K., Ozsvár, S.: Számítógépes Oktatóprogramok.
    In: Multimédia az oktatásban 1995-2010 lektorált konferencia kiadvány. Szerk.: Berke József, NJSZT-MMO, Budapest, 1-5, 2005.
feltöltött közlemény: 79 Open Access: 13
https://tudoster.idea.unideb.hu
A szolgáltatást nyújtja: DEENK