Tudóstér: Csernoch Mária publikációi

PDF
-
szűkítés
feltöltött közlemény: 120 Open Access: 25
2024
  1. Revákné Markóczi, I., Csernoch, M., Czimre, K., Dávid, Á., Tóthné Kosztin, B., Malmos, E., Sütő, É., Kurucz, D.: A systematic review of STEM teaching-learning methods and activities in early childhood.
    EURASIA J Math Sci Tech Ed. 20 (8), 1-22, 2024.
    Folyóirat-mutatók:
    Q2 Applied Mathematics (2023)
    Q2 Education (2023)
  2. Csernoch, M., Nagy, T., Csernoch, J.: Computer cooking vs. problem solving.
    Teach. math. comput. sci. 22 (1), 35-58, 2024.
  3. Csernoch, M.: Digitális környezetismeret.
    In: Új tantárgypedagógiai kutatások, innovációk és elemzések. Szerk.: Kaposi, József; Kerekesné, Horvát Ilona, Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Tudományos Albizottság, Budapest, [Közlésre elfogadva], 1-36, 2024. ISBN: 9789635751310
  4. Csernoch, M., Csernoch, J.: Digital subject integration: History turned into graphics.
    In: Education and New Developments 2024 - Volume 2. Ed.: by Mafalda Carmo, InScience Press, Lisbon, 47-51, 2024. ISBN: 9789893572801
  5. Csernoch, M., Kiss, J., Takács, V., Máté, D.: Exploring Higher Education Competencies through Spreadsheet Self-Assessment & Time.
    In: European Spreadsheet Risks Interest Group : Spreadsheet Productivity & Risks. Szerk.: Simon, Thorne, European Spreadsheet Risks Interest Group (EuSpRIG), London, 47-62, 2024. ISBN: 9781905404599
  6. Csernoch, M., Nagy, T., Nagy, K., Csernoch, J., Hannusch, C.: Human-centered digital sustainability: handling enumerated lists in digital texts.
    IEEE Access. 12 30544-30561, 2024.
    Folyóirat-mutatók:
    Q1 Computer Science (miscellaneous) (2023)
    Q1 Engineering (miscellaneous) (2023)
    Q1 Materials Science (miscellaneous) (2023)
  7. Csernoch, M., Csernoch, J.: Lean supported digital education: Developing a pull digital education strategy.
    In: IEEE CogInfoCom 2024: 2024 15th IEEE International Conference on Cognitive Infocommunications, Proceedings /Atsushi Ito, Péter Baranyi, IEEE, [S. L.], 109-114, 2024. ISBN: 9798350378245
  8. Csernoch, M., Nagy, K., Csernoch, J., Bujdosóné Dani, E.: Questions of digital text management in library environment.
    In: IEEE CogInfoCom 2024: 2024 15th IEEE International Conference on Cognitive Infocommunications, IEEE, [S. L.], 155-160, 2024. ISBN: 9798350378245
  9. Csernoch, M., Gulácsi, Á., Csernoch, J.: Subject integration with spreadsheets - Ignoring education is the greatest risk ever.
    In: European Spreadsheet Risks Interest Group : Spreadsheet Productivity & Risks. Szerk.: Simon, Thorne, European Spreadsheet Risks Interest Group (EuSpRIG), London, 76-91, 2024. ISBN: 9781905404599
  10. Csernoch, J., Csernoch, M.: The values and legal issues of authentic data sources in computer education and research.
    In: Education and New Developments 2024 - Volume 2. Ed.: by Mafalda Carmo, InScience Press, Lisbon, 3-7, 2024. ISBN: 9789893572801
2023
  1. László, V., Nagy, K., Csernoch, M.: Alapvető számolási készségek tesztelése papíron és táblázatkezelőben.
    In: INFODIDACT`2022. 15. Informatika Szakmódszertani Konferencia Előadáskötet / Szlávi Péter, Zsakó László (szerk), Webdidaktika Alapítvány, Budapest, , 2023. ISBN: 9786158060868
  2. Csernoch, M., Csernoch, J.: How Beaufort, Neumann and Gates met?: Subject integration with spreadsheeting.
    1-17. 2023.
  3. Nagy, K., Csernoch, M.: Pre-testing erroneous text-based documents: Logging end-user activities.
    Front. Educ. 7 1-11, 2023.
    Folyóirat-mutatók:
    Q2 Education
  4. Sebestyén, K., Nagy, T., Csernoch, M.: Tanulók szövegkezelés-ismereteinek és önértékelésének kapcsolata.
    Inform. társad. 23 (1), 117-138, 2023.
    Folyóirat-mutatók:
    Q3 Communication
  5. Csernoch, M., Nagy, K., Nagy, T.: The Entropy of Digital Texts - The Mathematical Background of Correctness.
    Entropy. 25 (2), 1-34, 2023.
    Folyóirat-mutatók:
    Q2 Electrical and Electronic Engineering
    Q2 Information Systems
    Q2 Mathematical Physics
    Q2 Physics and Astronomy (miscellaneous)
2022
  1. Nagy, T., Csernoch, M., Máth, J.: Cross-Curricular Connections and Knowledge-Transfer Elements in Data Management.
    Acta Polytech. Hung. 19 (1), 133-149, 2022.
    Folyóirat-mutatók:
    Q2 Engineering (miscellaneous)
    Q2 Multidisciplinary
  2. Csernoch, M., Csernoch, J.: Digitális kultúra - Prezentáció - Tudástranszfer.
    In: INFODIDACT'2021 14. Informatika Szakmódszertani Konferencia / Dr. Szlávi Péter, Dr. Zsakó László, Webdidaktika Alapítvány, Budapest, 17-34, 2022. ISBN: 9786158060851
  3. Csernoch, M., Bujdosóné Dani, E.: Do You Speak, Write and Think in Informatics?.
    Acta Polytech. Hung. 19 (1), 113-131, 2022.
    Folyóirat-mutatók:
    Q2 Engineering (miscellaneous)
    Q2 Multidisciplinary
  4. Sebestyén, K., Csapó, G., Csernoch, M., Aradi, B.: Error Recognition Model: End-user Text Management.
    Acta Polytech. Hung. 19 (1), 151-170, 2022.
    Folyóirat-mutatók:
    Q2 Engineering (miscellaneous)
    Q2 Multidisciplinary
  5. Csernoch, M.: From webtables to datatables.
    In: Proceedings of the EuSpRIG 2019 Conference "Spreadsheet Risk Management" / Grenville Croll, EuSpRIG European Spreadsheet Risks Interest Grou, London, 127-148, 2022. ISBN: 9781905404568
  6. Sebestyén, K., Csapó, G., Csernoch, M., Abari, K.: Measuring the algorithmic skills of students working with low- and high-mathability programming approaches.
    Acta Polytech. Hung. 19 (1), 93-112, 2022.
    Folyóirat-mutatók:
    Q2 Engineering (miscellaneous)
    Q2 Multidisciplinary
  7. Sápiné Bényei, R., Csernoch, M.: Pedagogical evaluation phases - lesson study survey.
    In: Education and New Development 2022 / Mafalda Carmo, inScience Press, Lisboa, 548-552, 2022. ISBN: 9789895361434
  8. Papp, G., Csernoch, M.: PowerPoint prezentációk helyessége különböző korosztályokban.
    In: INFODIDACT'2021 14. Informatika Szakmódszertani Konferencia / Dr. Szlávi Péter, Dr. Zsakó László, Webdidaktika Alapítvány, Budapest, 113-128, 2022. ISBN: 9786158060851
  9. Sebestyén, K., Csapó, G., Csernoch, M.: The effectiveness of the Webtable-Datatable Conversion approach.
    Ann. Math. Inform. 56 109-121, 2022.
    Folyóirat-mutatók:
    Q4 Computer Science (miscellaneous)
    Q4 Mathematics (miscellaneous)
  10. Csernoch, M., Máth, J., Nagy, T.: The Interpretation of Graphical Information in Word Processing.
    Entropy. 24 (10), 1-16, 2022.
    Folyóirat-mutatók:
    Q2 Electrical and Electronic Engineering
    Q2 Information Systems
    Q2 Mathematical Physics
    Q2 Physics and Astronomy (miscellaneous)
  11. Csernoch, M.: The Role of Sprego Programming in Teaching Informatics.
    In: DIDINFO2020 Sborník konference / DRÁBKOVÁ Jindra, Jan BERKI, TECHNICKA UNIV V LIBERCI, LIBEREC, 141-148, 2022, (ISSN 2454-051X) ISBN: 9788074945328
2021
  1. Csapó, G., Sebestyén, K., Csernoch, M., Abari, K.: Case study: developing long-term knowledge with Sprego.
    Educ. Inf. Technol. 26 (1), 965-982, 2021.
    Folyóirat-mutatók:
    Q1 Education
    Q1 E-learning
    D1 Library and Information Sciences
  2. Csernoch, M., Biró, P., Máth, J.: Developing computational thinking skills with algorithm-driven spreadsheeting.
    IEEE Access. 9 153943-153959, 2021.
    Folyóirat-mutatók:
    Q1 Computer Science (miscellaneous)
    Q1 Engineering (miscellaneous)
    Q1 Materials Science (miscellaneous)
  3. Nagy, T., Csernoch, M., Biró, P.: The Comparison of Students' Self-Assessment, Gender, and Programming-Oriented Spreadsheet Skills.
    Education Sciences. 11 (10), 1-29, 2021.
    Folyóirat-mutatók:
    Q2 Computer Science Applications
    Q2 Computer Science (miscellaneous)
    Q3 Developmental and Educational Psychology
    Q2 Education
    Q2 Physical Therapy, Sports Therapy and Rehabilitation
    Q2 Public Administration
  4. Csernoch, M.: The Stepchild of Informatics Education: File Management.
    Academia Letters 2021 1-4, 2021.
2020
  1. Juhász, A., Nagy, C., Varga, O., Boruzs, K., Csernoch, M., Szabó, Z., Ádány, R.: Antithrombotic Preventive Medication Prescription Redemption and Socioeconomic Status in Hungary in 2016: A Cross-Sectional Study.
    Int. J. Environ. Res. Public Health. 17 (18), 1-16, 2020.
    Folyóirat-mutatók:
    Q2 Health, Toxicology and Mutagenesis
    Q2 Pollution
    Q2 Public Health, Environmental and Occupational Health
  2. Csernoch, M.: Do You Speak and Write in Informatics?.
    In: 10th International Multi-Conference on Complexity, Informatics and Cybernetics (IMCIC 2019) / Nagib Callaos, T. Grandon Gill, Natalja Lace, Suzanne K. Lunsford, Belkis Sánchez, Curran Associates, Inc., Winter Garden, Florida, 147-152, 2020. ISBN: 9781510896956
  3. Csapó, G., Csernoch, M., Abari, K.: Sprego: case study on the effectiveness of teaching spreadsheet management with schema construction.
    Educ. Inf. Technol. 25 (3), 1585-1605, 2020.
    Folyóirat-mutatók:
    Q1 Education
    Q1 E-learning
    D1 Library and Information Sciences
2019
  1. Nagy, T., Csernoch, M.: 7-10. évfolyamos tanulók tudástranszfer alapú számítógépes gondolkodásának elemzése.
    In: ADA 2019 : Rövid absztraktok, Debreceni Egyetemi Kiadó, Debrecen, 12, 2019.
  2. Csernoch, M., Biró, P.: Are digital natives spreadsheet natives?.
    In: Proceedings of the EuSpRIG 2019 Conference : Spreadsheet Risk Management, ArXiv, London, 1-13, 2019. ISBN: 9781905404568
  3. Papp, P., Csernoch, M.: A táblázatkezelés is problémamegoldás?.
    In: INFODIDACT'2018 11. Informatika Szakmódszertani Konferencia / Dr. Szlávi Péter, Dr. Zsakó László, Webdidaktika Alapítvány, Budapest, 187-202, 2019. ISBN: 9786158060820
  4. Sebestyén, K., Csapó, G., Csernoch, M.: Introduction to Algorithmic Based Data Management in Spreadsheet Environment.
    Turk. Online J. Educ. Technol. 2019 (Spec.), 178-185, 2019.
    Folyóirat-mutatók:
    Q4 Education
    Q4 E-learning
  5. Dienes, N., Gulácsi, Á., Csernoch, M.: Sprego avatárok a 3D térben.
    In: INFODIDACT'2018 11. Informatika Szakmódszertani Konferencia / Dr. Szlávi Péter, Dr. Zsakó László, Webdidaktika Alapítvány, Budapest, 21-32, 2019. ISBN: 9786158060820
  6. Gulácsi, Á., Dienes, N., Csernoch, M.: Sprego Toolbox: A Way to Teach Spreadsheeting Meaningfully.
    Turk. Online J. Educ. Technol. 2019 december (2), 296-302, 2019.
    Folyóirat-mutatók:
    Q4 Education
    Q4 E-learning
  7. Nagy, T., Csernoch, M.: Számítógépes problémamegoldás mérése az informatikaórán.
    In: INFODIDACT'2018 11. Informatika Szakmódszertani Konferencia / Szlávi Péter, Zsakó László, Webdidaktika Alapítvány, Budapest, 133-154, 2019. ISBN: 9786158060820
2018
  1. Biró, P., Csernoch, M., Sebestyén, K., Gombos, E.: Algorithmic Skills Vs. Time Spent On Computers And Mobile Devices.
    Turk. Online J. Educ. Technol. 1 (Spec.), 133-141, 2018.
    Folyóirat-mutatók:
    Q4 Education
    Q4 E-learning
  2. Nagy, T., Csernoch, M.: The Paradox of the Hungarian Frame Curricula in Informatics.
    Turk. Online J. Educ. Technol. 2 783-795, 2018.
    Folyóirat-mutatók:
    Q4 Education
    Q4 E-learning
  3. Sebestyén, K., Csapó, G., Csernoch, M.: Visualising Sprego Inequality Problems With 2D Representations.
    Turk. Online J. Educ. Technol. Special Issue for INTE-ITICAM-IDEC 2018 888-898, 2018.
    Folyóirat-mutatók:
    Q4 Education
    Q4 E-learning
2017
  1. Csernoch, M., Bujdosóné Dani, E.: Data-structure validator: an application of the HY-DE model.
    In: 8th IEEE International Conference on Cognitive Infocommunications: CogInfoCom 2017 : Proceedings : September 11-14, 2017 Debrecen, Hungary, IEEE Computer Society, Piscataway, 197-202, 2017. ISBN: 9781538612644
  2. Csernoch, M., Biró, P.: First year students' attitude to computer problem solving.
    In: 8th IEEE International Conference on Cognitive Infocommunications: CogInfoCom 2017 : Proceedings : September 11-14, 2017 Debrecen, Hungary, IEEE Computer Society, Piscataway, 225-230, 2017. ISBN: 9781538612644
  3. Biró, P., Csernoch, M.: Semi-Unplugged Tools for Building Algorithms With Sprego.
    Turk. Online J. Educ. Technol. 16 (Special), 946-957, 2017.
    Folyóirat-mutatók:
    Q4 Education
    Q4 E-learning
  4. Csernoch, M.: Thinking Fast and Slow in Computer Problem Solving.
    JSEA. 10 (1), 11-40, 2017.
  5. Biró, P., Csernoch, M.: Unplugged tools for building algorithms with Sprego.
    In: Education and New Developments 2017. Ed.: Mafalda Carmo, InScience Press, Lisboa, 401-405, 2017, (ISSN 2184-044X) ISBN: 9789899986435
2016
  1. Biró, P., Csernoch, M.: Computer Science Students' Attitudes.
    Turk. Online J. Educ. Technol. Special Issue 503-510, 2016.
    Folyóirat-mutatók:
    Q3 Education
    Q3 E-learning
  2. Biró, P., Csernoch, M.: Felhasználóbarát szövegkezelési hibák.
    In: A pedagógusképzés XXI. századi perspektívái. Szerk.: Péntek Imre, Szállassy Noémi, Zsoldos Marchis Juliánna, Babeș-Bolyai Tudományegyetem Pedagógia és Alakalmazott Didatika Intézete ; DOCEO Egyesület, Kolozsvár, 177-186, 2016. ISBN: 9789730230765
  3. Biró, P., Csernoch, M., Abari, K., Máth, J.: First year students' algorithmic skills in tertiary computer science education.
    Knowledge, Information and Creativity Support Systems Selected Papers from KICSS'2014 - 9th International Conference, held in Limassol, Cyprus, on November 6-8, 2014 351-358, 2016.
  4. Csernoch, M., Biró, P.: Introduction to Classroom Sprego.
    Acta Didact. Napocensia. 9 (1), 1-14, 2016.
  5. Biró, P., Csernoch, M.: Sprego-programozás hatékonyságvizsgálata.
    In: Interdiszciplináris pedagógia és az oktatási rendszer újraformálása : A IX. Kiss Árpád Emlékkonferencia előadásainak szerkesztettváltozata : Debrecen, 2015. szeptember 25-26.. Szerk.: Buda András, Kiss Endre, DE Neveléstudományok Intézete, Debrecen, 117-126, 2016, (Kiss Árpád Archivum Könyvtára, ISSN 1587-1150 ; 9.) ISBN: 9789634739296
  6. Csernoch, M., Biró, P.: Teaching methods are erroneous: approaches which lead to erroneous end-user computing.
    In: Proceedings of the EuSpRIG 2016 Conference / Simon Thone, Grenville J Caroll, Five Star Printing Ltd., London, 1-14, 2016. ISBN: 9781905404537
  7. Csernoch, M., Biró, P.: Utilizing Sprego and Sprego contents.
    In: Proceedings of the 11th Workshop in Primary and Secondary Computing Education, ACM, New York, 102-103, 2016. ISBN: 9781450342230
2015
  1. Nagy, A., Marádi, K., Csernoch, M.: A francia nyelv tanítását/tanulását segítő web-oldalak.
    Debreceni Egyetem Tanárképzési Központ, Debrecen, 218 p., 2015. ISBN: 9789634738657
  2. Biró, P., Csernoch, M., Máth, J., Abari, K.: Algorithmic skills transferred from secondary CSI studies into tertiary education.
    International Journal of Social, Education, Economics and Management Engineering 9 (2), 379-385, 2015.
  3. Biró, P., Csernoch, M.: Algoritmusok és/vagy táblázatkezelés?.
    In: VII. Oktatás-Informatikai Konferencia : Tanulmánykötet. Szerk.: Ujhelyi Adrienn, Lévai Dóra, ELTE Pedagógiai és Pszichológiai Kar, Budapest, 97-111, 2015. ISBN: 9789632845982
  4. Csernoch, M., Bujdosó, G.: A számítógépes szövegkezelés mesterséges nyelve: Hibakezelés, hibaellenőrzés.
    In: Tanulmányok a levelező és részismereti tanárképzés tantárgy-pedagógiai tartalmi megújításáért : természettudományok / Balla Éva, Bujdosó Gyöngyi, Csernoch Mária, Dobróné Tóth Márta, Egri Sándor, Herendiné Kónya Eszter, Mándy Tihamér, Paulovits György, Revákné Markóczi Ibolya, Sarka Lajos, Teperics Károly, Tóth Zoltán, Varga Klára, Debreceni Egyetemi Kiadó, Debrecen, 267-302, 2015. ISBN: 9789634738428
  5. Csernoch, M., Biró, P.: Developing digital competence in non-traditional programming environments.
    In: END 2015 International Conference on Education and New Developments. Ed.: by Mafalda Carmo, World Institute for Advanced Research and Science, Lisbon, 380-384, 2015. ISBN: 9789899938922
  6. Csernoch, M., Bujdosóné Dani, E.: Digital Reading for the Wide Public.
    In: 7th International Conference on Qualitative and Quantitative Methods in Libraries : Book of Abstracts. Ed.: Anthi Katsirikou, QQML, Párizs, 75-76, 2015. ISBN: 9786185180027
  7. Király, M., Csernoch, M., Bujdosóné Dani, E.: E-reading and digital literacy in higher education: Part one: the state of affairs in Hungary.
    In: European Conference on Information Literacy (ECIL) October 19-22, 2015, Tallinn, Estonia : Abstracts. Ed.: Sonja Špiranec, Sirje Virkus, Serap Kurbanoğlu, Esther Grassian, Diane Mizrachi, Loriene Roy, Denis Kos, Tallinn University, Tallinn, 42, 2015. ISBN: 9789949292417
  8. Gombos, E., Csernoch, M.: Interdiszciplinaritás és digitális technikák a németoktatásban.
    Debreceni Egyetemi Kiadó, Debrecen, 197 p., 2015. ISBN: 9789634738602
  9. Gombos, E., Csernoch, M.: Knowledge and result.
    In: END 2015. International Conference on Education and New Developments 27-19 June Porto, Prtugal : Proceedings. Ed.: Mafalda Carmo, World Institute for Advanced Research and Science, Lisbon, 44-48, 2015. ISBN: 9789899938922
  10. Biró, P., Csernoch, M., Máth, J., Abari, K.: Measuring the level of algorithmic skills at the end of secondary education in Hungary.
    Proc. Soc. Behav. Sci. 176 876-883, 2015.
  11. Gombos, E., Csernoch, M., Biró, P.: Meet visible teaching.
    In: Körkép a hazai oktatáskutatásról HuCER 2015 / Kerülő Judit, Nyíregyházi Főiskola, Nyíregyháza, 1, 2015.
  12. Csernoch, M., Biró, P.: Problem solving in Sprego.
    In: 16th EuSpRIG Annual Conference "Spreadsheet Risk Management". Ed.: Simon Thorne, Grenville J. Caroll, Five Star Printing Ltd., London, 1-13, 2015. ISBN: 9781905404520
  13. Csernoch, M., Biró, P.: Sprego helye az informatika tantervekben.
    In: INFODIDACT 2015 : Informatika Módszertani Konferencia : [Elektronikus dokumentum] / Szlávi Péter, Zsakó László, Webdidaktika Alapítvány, Zamárdi, [13], 2015. ISBN: 9789631238921
  14. Csernoch, M., Biró, P.: Sprego programming.
    Spreadsheets in Education. 8 (1), 1-38, 2015.
  15. Csernoch, M., Biró, P.: Sprego programming.
    LAP LAMBERT Academic Publishing, Germany, 60 p., 2015. ISBN: 9783659516894
  16. Csernoch, M., Biró, P.: Számítógépes problémamegoldás.
    Tud. Műsz. Táj. 62 (3), 86-94, 2015.
  17. Balla, É., Bujdosó, G., Csernoch, M., Dobróné Tóth, M., Egri, S., Herendiné Kónya, E., Mándy, T., Paulovits, G., Revákné Markóczi, I., Sarka, L., Teperics, K., Tóth, Z., Varga, K.: Tanulmányok a levelező és részismereti tanárképzés tantárgy-pedagógiai tartalmi megújításáért: természettudományok.
    Debreceni Egyetemi Kiadó, Debrecen, 2015. ISBN: 9789634738428
  18. Biró, P., Csernoch, M., Abari, K., Máth, J.: Testing algorithmic and application skills.
    Turk. Online J. Educ. Technol. Special Issue 2 536-543, 2015.
    Folyóirat-mutatók:
    Q2 Education
    Q2 E-learning
  19. Csernoch, M., Biró, P., Máth, J., Abari, K.: Testing algorithmic skills in traditional and non-traditional programming environments.
    Informatics in Education. 14 (2), 175-197, 2015.
    Folyóirat-mutatók:
    Q3 Communication
    Q3 Computer Science Applications
    Q3 Education
  20. Biró, P., Csernoch, M.: The mathability of computer problem solving approaches.
    In: 6th IEEE Conference on Cognitive Infocommunications CogInfoCom 2015 : Proceedings, October 19-21, 2015, Széchenyi István University Győr, Hungary, IEEE, Danvers, 111-114, 2015. ISBN: 9781467381284
  21. Biró, P., Csernoch, M.: The mathability of spreadsheet tools.
    In: 6th IEEE Conference on Cognitive Infocommunications CogInfoCom 2015 : Proceedings, October 19-21, 2015, Széchenyi István University Győr, Hungary, IEEE, Danvers, 105-110, 2015. ISBN: 9781467381284
  22. Csernoch, M., Biró, P.: The power in digital literacy and algorithmic skill.
    Proc. Soc. Behav. Sci. 174 550-559, 2015.
  23. Csernoch, M., Biró, P., Abari, K., Máth, J.: Understanding algorithms in different presentations.
    Acta Didact. Napocensia. 8 (4), 1-12, 2015.
  24. Csernoch, M., Biró, P.: Wasting human and computer resources.
    International Journal of Social, Education, Economics and Management Engineering 9 (2), 517-525, 2015.
2014
  1. Csernoch, M.: Az informatikai terminológia használata a tankönyvekben.
    Új Pedagóg. Szle. 64 (5-6), 13-44, 2014.
  2. Biró, P., Csernoch, M.: Deep and surface metacognitive processes in non-traditional programming tasks.
    In: 5th IEEE International Conference on Cognitive Infocommunications CogInfoCom 2014 : Proceedings, Vietri sul Mare, Italy. Ed.: Péter Baranyi, IEEE, Danvers, 49-54, 2014. ISBN: 9781479972807
  3. Csernoch, M., Biró, P.: Digital competency and digital literacy is at stake.
    In: ECER 2014, The Past, Present and Future of Educational Research in Europe [elektronikus dokumentum], University of Porto, Porto, [1-4], 2014.
  4. Bujdosó, G., Csernoch, M.: Digitális írástudás, digitális nyelvhelyesség.
    Tud. Műsz. Táj. 61 (10), 1-10, 2014.
  5. Biró, P., Csernoch, M., Abari, K., Máth, J.: First year students' algorithmic skills in tertiary Computer Science education.
    In: Proceedings of the 9th International Conference on Knowledge, Information and Creativity Support Systems, Limassol, Cyprus, November 6-8, 2014. Ed.: George Angelos Papadopoulos, Cyprus Library, Cyprus, 301-306, 2014. ISBN: 9789963700844
  6. Biró, P., Csernoch, M.: Informatika szakos hallgatók tudására vonatkozó tudásmérés tanári és hallgatói megközelítésben.
    In: Minőség és versenyképes tudás : Neveléstudományi konferencia 2013. Szerk.: Fóris-Ferenczi Rita, Demény Piroska, BBTE, Pedagógia és Alkalmazott Didaktika Intézet, Kolozsvár, 165-172, 2014. ISBN: 9789730163414
  7. Csernoch, M., Biró, P., Máth, J., Abari, K.: Mit tudok informatikából?.
    In: Informatika a Felsőoktatásban 2014 [elektronikus dokumentum]. Szerk.: Kunkli Roland, Papp Ildikó, Rutkovszky Edéné, DE Informatikai Kar, Debrecen, 217-230, 2014. ISBN: 9789634737124
  8. Csernoch, M., Biró, P.: Okosodáshoz okos informatikus kell.
    http://njszt.hu/de/esemeny/20140624/8-digitalis-eselyegyenloseg-de-konferencia-okosodjunk-okosan 1, 2014.
  9. Csernoch, M., Biró, P., Abari, K., Máth, J.: Programozásorientált táblázatkezelői függvények.
    In: Oktatás és nevelés - gyakorlat és tudomány : tartalmi összefoglalók. Szerk.: Buda András, Debreceni Egyetem Neveléstudományok Intézete, Debrecen, 463, 2014. ISBN: 9789634737421
  10. Csernoch, M.: Programozás táblázatkezelő függvényekkel: Sprego.
    Műszaki Könyvkiadó, Budapest, 96 p., 2014. ISBN: 9789631646450
  11. Csernoch, M., Biró, P.: Spreadsheet misconceptions, spreadsheet errors.
    In: Oktatáskutatás határon innen és túl. Szerk.: Juhász Erika, Kozma Tamás, Belvedere Meridionale, Szeged, 370-395, 2014, (HERA Évkönyvek, 2064-6755 ; 1.) ISBN: 9786155372179
  12. Csernoch, M., Biró, P.: Számítógépes gondolkodás: hazai és európai körkép.
    http://www.infoera.hu/index.php?menu=133&al=140&file=apps/era2014program.php 1, 2014.
  13. Biró, P., Csernoch, M.: Táblázatkezelés algoritmikus megközelítése.
    In: Interdiszciplináris pedagógia és a fenntartható fejlődés. Szerk.: Buda András, Kiss Endre, DE Neveléstudományok Intézete, Debrecen, 310-321, 2014, (Kiss Árpád Archívum könyvsorozata, ISSN 1587-1150) ISBN: 9789634737308
  14. Biró, P., Csernoch, M.: Teaching word processing with and without algorithms.
    http://hera.org.hu/tevekenysegek/konferenciak-es-dijak/hucer-2014/ 1, 2014.
  15. Koltay, K., Eszenyiné Borbély, M., Bujdosóné Dani, E., Balázs, L., Csernoch, M., Bujdosó, G.: Users' retrieval skills in library environment: ways to measure and improve them.
    In: 4th IEEE International Conference on Cognitive Infocommunications CogInfoCom 2013 : Proceedings, December 2-5, 2013 Budapest, Hungary. Ed.: Péter Baranyi, IEEE, Danvers, 319-324, 2013. ISBN: 9781479915439
  16. Csernoch, M.: Válasz Dr. Koreczné Kazinczi Ilona kritikájára.
    Új Pedagóg. Szle. 64 (9-10), 79-83, 2014.
2013
  1. Csernoch, M., Biró, P.: Algoritmikus és alkalmazói készségek tesztelése.
    In: INFODIDACT 2013, Informatika Szakmódszertani Konferencia [elektronikus dokumentum]. Szerk.: Szlávi Péter, Zsakó László, Webdidaktika az Oktatásért és az Információs Társadalomért Alapítvány, Budapest, 1-20, 2013. ISBN: 9789630883870
  2. Csernoch, M., Biró, P.: Button-up technikák hatékonyságának vizsgálata informatika szakos hallgatók táblázatkezelés-oktatásában.
    In: Új kutatások a neveléstudományokban 2012 : A munka és nevelés világa a tudományban. Szerk.: Benedek András, Tóth Péter, ELTE Eötvös Kiadó, Budapest, 369-392, 2013, (Új kutatások a neveléstudományokban, ISSN 2062-090X)
  3. Biró, P., Csernoch, M.: Deep and surface structural metacognitive abilities of the first year students of Informatics.
    In: 4th IEEE International Conference on Cognitive Infocommunications CogInfoCom 2013 : Proceedings, December 2-5, 2013 Budapest, Hungary. Ed.: Péter Baranyi, IEEE, Danvers, 521-526, 2013. ISBN: 9781479915439
  4. Biró, P., Csernoch, M.: Elsőéves informatikushallgatók algoritmizáló készségei.
    In: ENELKO 2013 XIV. Nemzetközi Energetika-Elektrotechnika Konferencia, SzámOkt 2013 XXIII. Nemzetközi Számítástechnika és Oktatás Konferencia, Nagyszeben, 2013. október 10-13.. Szerk.: Biró Károly Ágoston, Sebestyén-Pál György, Erdélyi Magyar Műszaki Tudományos Társaság, Cluj-Napoca, 154-159, 2013, (ISSN 1842-4546)
  5. Csernoch, M., Bujdosó, G., Eszenyiné Borbély, M., Bujdosóné Dani, E., Némethi-Takács, M., Koltay, K., Balázs, L.: LibSearchNet: Analyses of library log files to identify search flows.
    In: 4th IEEE International Conference on Cognitive Infocommunications CogInfoCom 2013 : Proceedings, December 2-5, 2013 Budapest, Hungary. Ed.: Péter Baranyi, IEEE, Danvers, 543-548, 2013. ISBN: 9781479915439
  6. Bujdosó, G., Csernoch, M., Eszenyiné Borbély, M., Bujdosóné Dani, E., Némethi-Takács, M., Koltay, K., Balázs, L.: LibSearchNet: Library log file initiatives - As a part of semantic library interface development for the VirCA 3D virtual collaboration arena.
    In: 4th IEEE International Conference on Cognitive Infocommunications CogInfoCom 2013 : Proceedings, December 2-5, 2013 Budapest, Hungary. Ed.: Péter Baranyi, IEEE, Danvers, 567-572, 2013. ISBN: 9781479915439
  7. Csernoch, M., Biró, P.: Teachers' Assessment and Students' Self-Assessment on The Students' Spreadsheet Knowledge.
    In: EDULEARN13 Proceedings 5th International Conference on Education and New Learning Technologies. Ed.: L. Gómez Chova, A. López Martínez, I. Candel Torres, International Association of Technology, Education and Development (IATED), Barcelona, 949-956, 2013. ISBN: 9788461638222
2012
  1. Csernoch, M.: Introducing conditional array formulas in spreadsheet classes.
    In: EDULEARN12 Proceedings. Ed.: by L. Gómez Chova, I. Candel Torres, A. López Martínez, IATED, Barcelona, 327-342, 2012. ISBN: 9788469534915
  2. Csernoch, M.: The fingerprints of textbooks.
    In: Current Research in the Field of Disciplinary Didactics / szerk Gabriella Pusztai, Zoltán Tóth, Ildikó Csépes, Hungarian Educational Research Association, Budapest, 88-103, 2012, (Hungarian Educational Research Journal : Special Issues 2.) ISBN: 9789630850636
  3. Csernoch, M.: Túl az Óperencián: Idegen nyelvű digitális könyvtárak állományai felhasználói szemmel.
    Tud. műsz. táj. 59 (8), 327-342, 2012.
  4. Csernoch, M., Boda, I.: Vocabulary richness graphs serving language acquisition.
    In: 5th International Conference of Education, Research and Innovation [elektronikus dokumentum]. Ed.: L. Gómez Chova, A. López Martínez, I. Candel Torres, IATED, Madrid, 1469-1476, 2012. ISBN: 9788461607631
2011
  1. Csernoch, M.: Az internet kihívásai: elektronikus könyvtárak felhasználói szemmel.
    In: MANYE XX. : Az alkalmazott nyelvészet ma: innováció, technológia, tradíció.. Szerk.: Boda István Károly, Mónos Katalin, MANYE - Debreceni Egyetem, Budapest - Debrecen, 601-608, 2011. ISBN: 9786155075094
  2. Csernoch, M.: Vocabulary richness of novels and their adaptations.
    Peter Lang, Frankfurt am Main [etc.], 197 p., 2011. ISBN: 9783631612231
2010
  1. Csernoch, M., Balogh, L.: Algoritmusok és táblázatkezelés: Tehetséggondozás a közoktatásban az informatika területén.
    Magyar Tehetségsegítő Szervezetek Szövetsége, Budapest, 155 p., 2010.
  2. Csernoch, M., Bujdosó, G.: Developing the algorithmic skills through word processing and handling spreadsheets.
    JCSCS. 3 (1), 45-50, 2010.
  3. Bujdosó, G., Csernoch, M.: Scheduling the work of students in teaching web site design.
    JCSCS. 3 (1), 25-28, 2010.
2009
  1. Bujdosó, G., Csernoch, M.: Mondanivaló kiemelésének formai eszközei.
    In: Networkshop 2009, NIIF, Szeged, , 2009.
  2. Csernoch, M., Bujdosó, G.: Quality text editing.
    JCSCS. 2 (2), 5-10, 2009.
  3. Csernoch, M.: Teaching word processing: the theory behind.
    Teach. Math. Comp. Sci. 7 (1), 119-137, 2009.
  4. Csernoch, M., Bujdosó, G.: Vizsga- és versenyfeladatok szövegbeviteli hibái és ezek következményei.
    Új Pedagóg. Szle. 1 19-40, 2009.
2008
  1. Csernoch, M.: A novel way for the comparative analysis of adaptations based on vocabulary rich text segments: the assessment of Dan Brown's The Da Vinci Code and its translations.
    In: Digital Humanities 2008, University of Oulu, Finland 24 - 29 June, 2008 Conference Abstracts. Szerk.: Lisa Lena Opas-Hänninen, Mikko Jokelainen, Ilkka Juuso, Tapio Seppänen, University of Oulu, [Oulu], 95-96, 2008.
  2. Csernoch, M.: A szövegszerkesztés-oktatás hatékonyságának változása az elmúlt 10 évben.
    In: Informatika a felsőoktatásban 2008, Debrecen, 2008. augusztus 27-29. [elektronikus dokumentum]. Szerk.: Pethő Attila, Herdon Miklós, Debreceni Egyetem, Informatikai Kar, Debrecen, 1-8, 2008.
  3. Bujdosó, G., Csernoch, M.: Problémák a szövegszerkesztés verseny- és ECDL vizsgafeladataival kapcsolatban = Problems in tests papers on word processing of ECDL exams and competitions.
    In: XIII. Számítástechnika az Oktatásban Konferencia (SzámOkt 2008) 2008. október 10-13., Csíksomlyó, Románia, [SzámOkt], [Csíksomlyó, Románia], 65-71, 2008.
  4. Csernoch, M.: Újonnan bevezetett szóalakok és lemmák Dan Brown The Da Vinci Code című művében és fordításaiban.
    Fordítástud. 10 (1), 18-41, 2008.
  5. Bujdosó, G., Csernoch, M.: Valójában kik vizsgáztak le szövegszerkesztésből?: Vizsga- és versenyfeladatok patológiája és diagnosztikája.
    In: Informatika a felsőoktatásban 2008, Debrecen, 2008. augusztus 27-29.. Szerk.: Pethő Attila, Herdon Miklós, Debreceni Egyetem, Informatikai Kar, Debrecen, 1-8, 2008.
feltöltött közlemény: 120 Open Access: 25
https://tudoster.idea.unideb.hu
A szolgáltatást nyújtja: DEENK