Tudóstér: Séllei Nóra Katalin publikációi

PDF
-
szűkítés
feltöltött közlemény: 83 Open Access: 4
2023
  1. Séllei, N.: A nő, akit Shakespeare feleségének tartunk (Maggie O'Farrell: Hamnet).
    1749 (Petőfi Kulturális Ügynökség) 2023.01.17. 1-4, 2023.
2022
  1. Séllei, N.: Education, the female body and feminine embodiment in Mary Wollstonecraft's A Vindication of the Rights of Woman (1792).
    In: Female Voices: Forms of Women's Reading, Self-Education and Writing in Britain (1770-1830). Szerk.: Antal Éva, Antonella Braida, Presses universitaires de Franche-Comté, Besançon, 107-119, 2022, (Annales littéraires de l'Université de Franche-Comté. Série Recherches interdisciplinaires et transculturelles, ISSN 2269-4323 ; 96) ISBN: 9782848679334
  2. Séllei, N.: Katherine Mansfield: Modern egyéniség, modernista írónő.
    Vigilia. 87 (1), 43-49, 2022.
  3. Séllei, N.: The Voice of the Community in Doris Lessing's The Grass is Singing.
    In: Diversity in Narration and Writing : The novel. Ed.: Horváth Kornélia, Mudriczki Judit, Osztroluczky Sarolta, Cambridge Scholars Publishing, Newcastle upon Tyne, 110-123, 2022. ISBN: 9781527577169
2021
  1. Séllei, N.: Angol írónők a 18. században.
    In: Az angol irodalom története : Az 1640-es évektől az 1830-as évekig. Szerk.: Komáromy, Zsolt, Gárdos, Bálint, Péti, Miklós, Kijárat Kiadó, Budapest, 227-235, 2021, (Az angol irodalom történeteISSN ; 4.) ISBN: 9786155160806
2019
  1. Séllei, N.: A női test és a nő "megtestesülése" Mary Wollstonecraft A nő jogainak védelmében (1792) című esszéjében.
    In: Női reprezentációk. Szerk.: Tánczos Péter, Debreceni Egyetemi Kiadó, Veres Péter Kulturális Központ, Debrecen, Balmazújváros, 14-29, 2019, (Maecenas Maecenatum - A Semsey Andor Múzeum könyvsorozata ; 2) ISBN: 9789633184417
2018
  1. Séllei, N.: "Az irodalom nem lehet egy nő életpályája, és ne is legyen az".
    In: Kősziklára építve : írások Dávidházi Péter tiszteletére = Built upon his rock : writings in honour of Péter Dávidházi. Szerk.: Panka Dániel, Pikli Natália, Ruttkay Veronika, Eötvös Loránt Tudományegyetem Bölcsészettudományi Kar Angol-Amerikai Intézet Anglisztika Tanszék, Budapest, 340-349, 2018. ISBN: 9789632849447
  2. Séllei, N.: Edit Zsadányi: Gendered Narrative Subjectivity: Some Hungarian and American Women Writers.
    Irodalomtörténet. 99 (1), 115-119, 2018.
    (Ismertetett mű: Zsadányi Edit. -Gendered Narrative Subjectivity. Some Hungarian and American Women Writers /Frankfurt Am Main : Peter Lang, 2015. -149 p.)
  3. Séllei, N.: Space, Body, and Subjectivity in Ágnes Kocsis's Film, Fresh Air (2006).
    In: The Routledge Companion to Modernity, Space and Gender. Ed.: Staub, Alexandra, Routledge, New York, London, 238-249, 2018, (Routledge Companions) ISBN: 9781138746411
  4. Séllei, N.: Tiltott gyümölcs.
    Élet ir. 62 (2), 20, 2018.
2017
  1. Séllei, N.: Az adaptáció mint újrakódolás: A francia hadnagy szeretője könyvben és filmvásznon.
    Debr. szle. 2 207-222, 2017.
2015
  1. Séllei, N.: A női test mint áldozat: Polcz Alaine: Asszony a fronton.
    Korall. 16 (59), 108-132, 2015.
  2. Séllei, N.: Katherine Mansfield's early translations and reception in Hungary.
    In: Katherine Mansfield and continental Europe: connections and influences / edited by Gerri Kimber, Janka Kascakova, Palgrave Macmillan Ltd, Houndsmill, Basingstoke, 26-39, 2015. ISBN: 9781137429964
  3. Séllei, N.: Professzornők a debreceni egyetemen.
    Debr. szle. 23 (3), 260-277, 2015.
  4. Séllei, N.: The humanizing transformations of the space of the home in Gaskell's Cranford.
    In: Place and Progress in the Works of Elizabeth Gaskell. Ed.: Lesa Scholl, Emily Morris, Sarina Gruver Moore, Ashgate, Farnham, 23-36, 2015. ISBN: 9781472429636
2012
  1. Séllei, N.: 'English Cultural/Gender Studies: An Eastern European Perspective'.
    In: Episodes from a History of Undoing: the Heritage of Female Subversiveness. Ed.: by Reghina Dascal, Cambvridge Scholars Press, Newcastle upon Tyne, 179-194, 2012. ISBN: 9781443836111
  2. Séllei, N.: "An Island of Dissident Thoughts": Orwell versus Virginia Woolf's Three Guineas.
    In: Episodes from a History of Undoing: The Heritage of Female Subversiveness. Ed.: by Reghina Dascal, Cambvridge Scholars Press, Newcastle upon Tyne, 51-64, 2012. ISBN: 9781443836111
  3. Séllei, N.: A másik Woolf: Kulturális (ön)reflexivitás Virginia Woolf harmincas évekbeli szövegeiben.
    Debreceni Egyetemi Kiadó, Debrecen, 373 p., 2012. ISBN: 9789633182208
  4. Séllei, N.: Fegyelmező gyakorlatok és fogyasztói kultúra a Bridget Jones naplójában.
    TNTeF. 2 (3), 13-24, 2012.
  5. Séllei, N.: Gertrude Stein's "The Gentle Lena" as a Gothic Ballad.
    In: Tanulmányok Bollobás Enikő 60. születésnapjára / Benczik Vera, Frank Tibor, Geiger Ildikó (szerk.), Eötvös Loránd Tudományegyetem, Budapest, 103-112, 2012. ISBN: 9789632843025
  6. Séllei, N.: The Fig Tree and the Black Patent Leather Shoes: The Body and Its Representation in Sylvia Plath's The Bell Jar.'.
    In: Critical Insights: The Bell Jar / Janet McCann (szerk.), Salem Press, Passadena, Cal., 346-382, 2012.
  7. Séllei, N.: The Problem of Englishness, Modernism and Gender: The Critical Reception of Virginia Woolf in Hungary.
    Focus. 6 55-78, 2012.
2011
  1. Séllei, N.: A szingliregény esete, avagy a populáris kultúra neme.
    Árkádia : A nő 4 (1), 21-36, 2011.
  2. Séllei, N.: Introduction.
    In: She's Leaving Home : Women's Writing in English in a European Context. Eds.: Séllei Nóra, June Waudby, Peter Lang, Oxford, 1-6, 2011, (European connections ; 32.)
  3. Séllei, N.: Ismétléskényszer?: a második generáció értelmezése (Emily Brontë: Üvöltő szelek).
    Árkádia : A nő 4 (1), 2011.
  4. Séllei, N.: Nőiesség a woolfi modernizmusban: nőiesség és modernizmus Az években.
    In: Mesél(het)ő női történetek?! : Női narratívák irodalomban, tudományokban és művészetekben. Szerk.: Czibula Katalin, Kordics Noémi, Partium ; Budapest : Protea Kulturális Egyesület, Nagyvárad, 119-132, 2011.
  5. Séllei, N.: Portrék a Másikról alkotónők és alkotótársak a múlt századelőn" : Portraits of the Other : Women Creative Artists and Creative Partners in the Last Century.
    Hung. Cult. Stud. 4 1-6, 2011.
    (Ismertetett mű: Borgos Anna. -Portrék a Másikról : alkotónők és alkotótársak a múlt századelőn /Budapest : Noran, 2007. -411 p.)
  6. Séllei, N., Waudby, J.: She's Leaving Home: Women's Writing in English in a European Context.
    Peter Lang, Oxford, 262 p., 2011.
  7. Séllei, N.: Sokszoros ajándék: Virgina Woolf: Flush.
    In: Ritka művészet : Írások Péter Ágnes tiszteletére = Rare Device : Writings in Honour of Ágnes Péter. Szerk.: Ruttkay Veronika, Gárdos Bálint, Timár Andrea, ELTE BTK, Angol-Amerikai Intézet, Anglisztika Tanszék, Budapest, 215-226, 2011, (ELTE papers in English studies, 2061-5655)
  8. Séllei, N.: Travelling Agency: Female Subjectivity in Narratives of Home-Leaving and in Foreign Parts.
    In: She's Leaving Home : Women's Writing in English in a European Context. Eds.: Séllei Nóra, June Waudby, Peter Lang, Oxford, 65-80, 2011, (European connections ; 32.)
2010
  1. Séllei, N.: "Hazátlan gondolatok szigete": Orwell kontra Virginia Woolf Három adománya.
    In: A mondat becsülete : írások a hetvenéves Abádi Nagy Zoltán tiszteletére. Szerk.: Bényei Tamás, Bollobás Enikő, D. Rácz István, Debreceni Egyetemi Kiadó, Debrecen, 172-185, 2010.
  2. Séllei, N.: A fenséges és a (művész)női vágy Anne Brontë Wildfell asszonya című regényében.
    In: Építész a kőfejtőben : tanulmányok Dávidházi Péter hatvanadik születésnapjára = Architect in the Quarry : Studies presented to Péter Dávidházi on his sixtieth birthday. Szerk.: Hites Sándor, Török Zsuzsa, rec.iti, Budapest, 525-534, 2010.
  3. Séllei, N.: Hazátlan gondolatok szigete: Orwell kontra Virginia Woolf Három adománya.
    In: A mondat becsülete : írások a hetvenéves Abádi Nagy Zoltán tiszteletére. Szerk.: Bényei Tamás, Bollobás Enikő, D. Rácz István, Debreceni Egyetemi Kiadó, Debrecen, 172-185, 2010.
  4. Séllei, N.: Otthon, útra kelés, utazás mint a női szubjektum narratív trópusai.
    Filol. közlöny. 56 (4), 325-342, 2010.
  5. Séllei, N.: The Ambiguous Presence of the Empire and the Nation in Virginia Woolf's Late Novels.
    In: Does it Really mean That? : Interpreting the Literary Ambiguous / edited by Kathleen Dubs and Janka Kaščáková, Cambridge Scholars Publishing, Newcastle, 121-139, 2010.
  6. Séllei, N.: Utazás, otthon, nőiség: [a Filológiai Közlöny tematikus száma : 56 : 4 (2010)].
    Balassi Kiadó, Budapest, p. 325-406, 2010.
2009
  1. Séllei, N.: (Female) Desire and Romantic Art in Anne Brontë's The Tenant of Wildfell Hall.
    Gender Studies. 8 (1), 7-18, 2009.
  2. Séllei, N.: A közönség szubjektumkonstrukciója Virginia Woolf Felvonások között című regényében: avagy Woolf "magyarul".
    In: Anglisztika és amerikanisztika : Magyar kutatások az ezredfordulón. Szerk.: Frank Tibor, Károly Krisztina, Tinta Könyvkiadó, Budapest, 203-212, 2009.
  3. Séllei, N.: Control, Creativity and the Body in Virginia Woolf's "A Sketch of the Past".
    In: New Essays on Life Writing and the Body / edited by Christopher Stuart, Stephanie Todd, Cambridge Scholars Publishing, Newcastle upon Tyne, 38-57, 2009.
  4. Séllei, N.: Narratíva és retorika mint kultúrakritika Virginia Woolf kései korszakában.
    In: Thomka-symposion : Ünnepi kötet Thomka Beáta köszöntésére. Szerk.: Kisantal Tamás, Mekis D. János, P. Müller Péter, Szolláth Dávid, Kalligram, Pozsony, 244-250, 2009.
  5. Séllei, N.: Nem a populáris kultúrára, avagy nem és (populáris) kultúra.
    Alföld. 60 (5), 107-116, 2009.
  6. Séllei, N.: The Mother in Mourning as the Subject of Autobiography in Rosamond Lehmann's The Swan in the Evening: Fragments of an Inner Life.
    In: From the personal to the political : toward a new theory of maternal narrative / edited by Andrea O'Reilly, Silvia Caporale Bizzini, Susquehanna University Press, Selinsgrove, 170-182, 2009.
2008
  1. Séllei, N.: Kultúraközi utazások a Copacabanától Lajka kutyáig.
    Debr. disputa. 6 (7-8), 74-77, 2008.
    (Ismertetett mű: Bán Zsófia. -Esti iskola : olvasókönyv felnőtteknek /Pozsony ; Budapest : Kalligram, 2007. -232 p. -)
  2. Séllei, N.: Melyik Másik?: Borgos Anna Portrék a Másikról című kötetéről.
    Kalligram. 17 (4), 99-102, 2008.
  3. Séllei, N.: Nősors-változatok: Doris Lessing: A fű dalol; Az ötödik gyerek.
    Élet ir. 52 (17), 26, 2008.
  4. Séllei, N.: Szedett és vetett - avagy szedett-vedett - betűk: egy tanulmány ürügyén.
    Jelenkor. 51 (6), 727-733, 2008.
2007
  1. Séllei, N.: A levelező nő mint diszkurzív szubjektum Virginia Woolf Három adomány című esszéjében.
    In: A nő mint szubjektum a női szubjektum. Szerk.: Séllei Nóra, Kossuth Egyetemi K., Debrecen, 315-324, 2007, (Orbis litterarum,1416-7298 ; 15.)
  2. Séllei, N.: A nő mint szubjektum, a női szubjektum.
    Kossuth Egyetemi K., Debrecen, 334 p., 2007. ISBN: 9789634730637
  3. Séllei, N.: A nő mint szubjektum, a női szubjektum.
    In: A nő mint szubjektum a női szubjektum. Szerk.: Séllei Nóra, Kossuth Egyetemi K., Debrecen, 7-16, 2007, (Orbis litterarum,1416-7298 ; 15.)
  4. Séllei, N.: A világ Kasszandrája.
    Népszabadság. október 12. 12, 2007.
  5. Séllei, N., Mandal, A., Southam, B.: Jane Austen: Our Contemporary in Hungary.
    In: The Reception of Jane Austen in Europe. Szerk.: Anthony Mandal, Brian Southam, Continuum, London, 239-256, 2007.
  6. Séllei, N.: Mért félünk a farkastól?: feminista irodalomszemlélet itt és most.
    Kossuth Egyetemi K., Debrecen, 280 p., 2007. ISBN: 9789634730620
2006
  1. Séllei, N.: A feminizmus találkozásai a (poszt)modernnel.
    Csokonai K., Debrecen, 344 p., 2006. ISBN: 9632602169
  2. Woolf, V., Séllei, N.: Három adomány.
    Európa Kiadó, Budapest, 376 p., 2006. ISBN: 9630779609
  3. Séllei, N.: Miért félünk a farkastól? Feminista kultúrakritika és gender studies - itt és most.
    Debr. Disputa. 4 (6), 4-11, 2006.
2005
  1. Séllei, N.: An (auto)biography of gertrice/altrude - "Ada" by Gertrude Stein.
  2. Klepacki, L., Séllei, N.: Avon: egy női világcég sikertörténete.
    Partvonal, Budapest, 255 p., [8] t. p., 2005. ISBN: 9638687916
  3. Séllei, N.: Climbing/Soaring, Lifting: from Matty to Matilda in A.S. Byatt's Morpho Eugenia.
    In: Spaces in Transition. Ed.: by Erzsébet Barát, JATEPress, Szeged, 93-106, 2005, (Papers in English and American studies, ISSN 0230-2780 ; 12.)
2002
  1. Séllei, N.: Borders and Representation: Jean Rhys's Smile Please as (post)colonial autobiography.
    Hung. j. Eng. Am. stud. 8 (1), 115-150, 2002.
  2. Séllei, N.: Feminism and Autobiography: Texts, Theories, Methods. Transformations: Thinking Through Feminism 5 by Tess Cosslett, Celia Lury, Penny Summerfield.
    Hung. j. Eng. Am. stud. 8 (2), 197-200, 2002.
2001
  1. Séllei, N.: Bevezetés.
    In: Nagy mosolyt kérek! / Jean Rhys ; ford. Séllei Nóra, Csokonai Kiadó, Debrecen, 9-28, 2001, (Artemisz könyvek, ISSN 1585-5643) ISBN: 9632601645
  2. Séllei, N.: Gertrice/Altrude (ön)életrajzai 2..
    Modern filológiai közlemények 3 (1), 29-47, 2001.
  3. Séllei, N.: Tükröm, tükröm...: írónők önéletrajzai a 20. század elejéről.
    Kossuth Egyetemi K., Debrecen, 322 p., 2001. ISBN: 9634725740
  4. Séllei, N.: Válogatott irodalom: A nők történetének, a feminizmus történetének, a társadalmi nemek kapcsolatának, a szexualitás elméletének és történetének magyar nyelven hozzáférhető kiadványainak válogatott bibliográfiája.
    In: Van-e a nőknek történelmük? Szerk.: Joan Wallach Scott ; ford. Greskovits Endre, Balassi Kiadó, Budapest, 369-383, 2001, (Feminizmus és történelem, ISSN 1586-3344) ISBN: 9635064136
  5. Séllei, N.: Virginia Woolf és az önéletírás (lehetetlensége): (Virginia Woolf: Vázlat a múltról).
    Alföld. 52 (9), 47-71, 2001.
2000
  1. Séllei, N.: Feminizmusok/tudományos beszédmódok/civil szerveződések: (E-interjú a Debreceni Egyetem Angol Irodalom Tanszékének tanárával).
    Korunk. 3 (10), 28-35, 2000.
  2. Séllei, N.: Gertrice/Altrude (ön)életrajzai 1..
    Modern filológiai közlemények 2 (2), 18-32, 2000.
1999
  1. Séllei, N., Kossuth Lajos Tudományegyetem (Debrecen).: Alternative approaches to English-speaking cultures in the 19th century.
    Kossuth Lajos Tudományegyetem Angol-Amerikai Intézet, Debrecen, 215 p., [6] t., 1999.
  2. Woolf, V., Séllei, N.: Egy jó házból való angol úrilány: Önéletrajzi írások.
    Csokonai Kiadó, Debrecen, 215 p., 1999. ISBN: 9632601440
  3. Séllei, N.: Jane Austen's Northanger Abbey and the politics of the novel.
    In: Happy returns : essays for professor István Pálffy
  4. Séllei, N.: Lánnyá válik, s írni kezd: 19. századi angol írónők.
    Kossuth Egyetemi Kiadó, Debrecen, 455 p., 1999. ISBN: 9634723276
  5. Séllei, N.: Poses, gazes and losses: rhetorical strategy in Jean Rhys's Smile please: an unfinished autobiography.
    Br. Am. Stud. 5 (2), 59-65, 1999.
  6. Séllei, N.: What is Heathcliff?.
  7. Séllei, N.: Whose veil is it?: George Eliot's enigmatic play with gender in The lifted veil.
1998
  1. Séllei, N.: A book of his absences: Mary Shelley's debate with the romantic concept of the sublime.
1997
  1. Séllei, N.: The first memory: or why is Virginia Woolf's Moments of Being unfinished.
1996
  1. Séllei, N.: Katherine Mansfield and Virginia Woolf: a personal and professional bond.
    Lang, Frankfurt am Main ;, 163 p., 1996. ISBN: 3631304862
  2. Séllei, N.: Self-reflexive literariness in Jane Austen's Northanger Abbey: or how a book reveals itself as a book.
1995
  1. Séllei, N.: Bliss or dismay: Gender and identity in Katherine Mansfield's Bliss.
  2. Séllei, N.: Katherine Mansfield and Virginia Woolf's Kew Gardens.
    In: HUSSE papers 1993 : Proceedings of the first conference of the Hungarian Society for the Study of English, Institute of English and American Studies KLTE, Debrecen, 279-285, 1995.
  3. Séllei, N.: The detached existence of work of art: A comparative study of Katherine Mansfield's The Aloe and Prelude in the light of Virginia Woolf's Theory of Fiction.
  4. Séllei, N.: The reproduction and the rejection of the Bildungsroman: The mill on the Floss.
    In: HUSSE papers 1995 : Proceedings of the second conference of HUSSE, Department of English and American Studies JATE, Szeged, 97-102, 1995.
1993
  1. Séllei, N., Tuba, M., Pilarský, J., Marosvári, M.: Hungarolingua 2..
    Debreceni Nyári Egyetem, Debrecen, 229 p., 1993. ISBN: 9634719112
feltöltött közlemény: 83 Open Access: 4
https://tudoster.idea.unideb.hu
A szolgáltatást nyújtja: DEENK