Tudóstér: Wiwczaroski Troy Brian publikációi

PDF
-
szűkítés
feltöltött közlemény: 67 Open Access: 8
2018
  1. Cseh Papp, I., Wiwczaroski, T., Csapóné Riskó, T.: Public Work - an International Outlook.
    Apstract. 12 (3-4), 125-132, 2018.
  2. Cseh Papp, I., Wiwczaroski, T., Csapóné Riskó, T.: Towards sustainable vocational training by decreasing pupil dropout rates.
    J. EcoAgriTourism. 14 (2), 10-16, 2018.
2017
  1. Csapóné Riskó, T., Péntek, Á., Wiwczaroski, T.: Bread consumption habits in the gluten free diet.
    Apstract. 11 (3-4), 113-120, 2017.
  2. Csapóné Riskó, T., Wiwczaroski, T.: Culture, language and competency: Introducing students to real world employment challenges in the classroom.
    Nyelvvilág. 19 129-136, 2017.
  3. Wiwczaroski, T., Czellér, M.: Meeting needs: foreign language instruction in higher education and the job marke.
    In: Cudzie jazyky v premenách času VII: recenzovaný zborník príspevkov z medzinárodnej vedeckej konferencie = Foreign languages in changing times / red. Radoslav Štefančík, Roman Kapil, Vydavatelstvo Ekonóm, Bratislava, 198-2036, 2017. ISBN: 9788022543880
2016
  1. Csapóné Riskó, T., Péntek, Á., Wiwczaroski, T.: Is It Worth Being Socially Responsible?.
    Apstract. 10 (1), 73-80, 2016.
  2. Wiwczaroski, T.: Not just for support: fitting university language courses to business needs.
    In: Cudzie jazyky v premenách času VI: recenzovaný zborník príspevkov z medzinárodnej vedeckej konferencie = Foreign languages in changing times / red. Radoslav Štefančík, Vydavateľstvo EKONÓM, Bratislava, 20-25, 2016. ISBN: 9788022542524
2015
  1. Csapóné Riskó, T., Péntek, Á., Wiwczaroski, T.: A CSR ismertsége és megjelenése a fogyasztói döntésekben.
    Táplálkozásmarketing. 2 (2), 15-27, 2015.
  2. Csapóné Riskó, T., Péntek, Á., Wiwczaroski, T.: Corporate Social Responsibility through the eyes of consumers.
    Agroeconomia Croatica. 5 (1), 21-31, 2015.
2014
  1. Wiwczaroski, T., Szabados, G., Pierog, A.: Civic organizations an approach of diverse understandings.
    Taylor. 6 (16-17), 21-30, 2014.
  2. Wiwczaroski, T., Szabados, G., Pierog, A.: Developing English language negotiation skills in employees.
    Taylor. 6 (16-17), 140-146, 2014.
  3. Csapóné Riskó, T., Wiwczaroski, T.: Foreign Uncontrollable Elements of Marketing: Roots of Cultural Forces.
    Int. Jour. of Soc. Scie. 3 (3), 243-257, 2014.
  4. Csapóné Riskó, T., Wiwczaroski, T.: From Domestic Marketing through International Marketing to Intercultural Marketing.
    Econ. Affa. 59 (3), 439-445, 2014.
  5. Csapóné Riskó, T., Wiwczaroski, T.: Integrating Language Learning and Culture into an ESP International Marketing Course Syllabus.
    Engl. Specif. Purp. World. 43 (15), 1-11, 2014.
  6. Wiwczaroski, T., Tar, I., Szabados, G.: Managerial Ethics vs. Social Responsibility.
    In: Poland, Hungary, the World. Selected Aspects of Contemporary Economy, Culture and Science. Ed.: Klement Budzowski, Magdolna Láczay, Oficyna Wydawnicza Politechniki Wroclawskiej, Krakow, 127-137, 2014.
  7. Szabados, G., Wiwczaroski, T., Pierog, A.: Mihez kezdjünk egy civil szervezettel?- dilemmák napjainkban.
    Köztes Eur. 6 (14), 173-180, 2014.
2013
  1. Szabados, G., Wiwczaroski, T.: Civil szervezetek Hajdú-Biharban: funkcionális vizsgálatok és társadalmi érintettség.
    In: Interdiszciplinaritás a régiókutatásban : fiatal kutatók nemzetközi konferenciája III. : elektronikus tanulmánykötet. Szerk.: Bartha Ákos, Szálkai Tamás, A Magyar Nemzeti Levéltár Hajdú-Bihar megyei Levéltára kiadványa, Debrecen, 137-144, 2013. ISBN: 9789637238505
  2. Szabados, G., Wiwczaroski, T., Pierog, A.: Civil szervezetek menedzselési viszonyai és problémái Hajdú-Biharban = Managerial relations and problems of civic organizations in Hajdú-Bihar county.
    VIKEK Közl. 5 (12-13), 114-119, 2013.
  3. Tánczos, J., Tar, I., Wiwczaroski, T.: Comparative study of learning skills among students pursuing an education in healthcare.
    ESP World. 14 (38), 2013.
  4. Wiwczaroski, T.: Effective English Business Communication Training: on developing negotiation skills.
    Porta Lingua. 2013 305-314, 2013.
  5. Wiwczaroski, T., Szabados, G., Szabóné Nagy, É.: John Stuart Mill, Frederick Taylor and Homo economicus: Management, Rationalization and Human Capital.
    Taylor. 4 (2), 37-45, 2013.
  6. Wiwczaroski, T., Szabados, G., Pierog, A.: Management, Rationalization and Human Capital.
    VIKEK Közl. 5 (12-13), 109-113, 2013.
2012
  1. Tar, I., Wiwczaroski, T.: A SZOKOE XI. Konferenciája a Debreceni Egyetemen.
    Mod. Nyelvokt. 18 (1-2), 131-132, 2012.
  2. Szabados, G., Wiwczaroski, T., Pierog, A.: Civil szervezetek Hajdú-Biharban - egy felmérés esszenciái = Civic organizations in Hajdú-Bihar county - essentials of a survey.
    VIKEK Közl. 4 (10), 2012.
  3. Szabados, G., Wiwczaroski, T., Móré, M.: Informal possibilities in the adult education: Civil organizations and conferences.
    Acta Scientarium Socialium. 37 233-241, 2012.
  4. Wiwczaroski, T.: Preparing Students to Learn Negotiation Skills.
    Porta Lingua. 2012 173-182, 2012.
  5. Wiwczaroski, T., Szabóné Nagy, É.: Szervezeti tanulás a debreceni egyetem egyetemi és nemzeti könyvtárában: a könyvtár, mint tanuló szervezet.
    Virtuális Intéz. Közép-Eur. Kut. közl. 4. (10), 299-308, 2012.
  6. Móré, M., Wiwczaroski, T., Szabados, G.: The application of knowledge acquired outside the school system in the framework of higher education.
    HERJ. 32012.
  7. Móré, M., Szabados, G., Wiwczaroski, T.: The role of different learning forms in adult education.
    Acta Scientarium Socialium. 32 11-19, 2012.
  8. Hajdu, Z., Tar, I., Wiwczaroski, T.: The role of foreign language skills in company performance.
    In: Proceedings of "Challenges and Lessons in Management" International Conference on the Occasion of the 40th Anniversary of the Foundation of the Department of Management and Enterprise. Ed.: Szűcs Edit et al, Debreceni Egyetem, Debrecen, 1-6, 2012. ISBN: 9789634735939
2011
  1. Tar, I., Wiwczaroski, T.: Academic Difficulties in ESL Courses at Medical Faculties.
    Porta Lingua. 307-314, 2011.
  2. Wiwczaroski, T.: Preparing for Central Asian Students to Study Animal Husbandry in English.
    Porta Lingua. 2011 79-88, 2011.
  3. Tánczos, J., Mónos, K., Wiwczaroski, T.: Principles and methods of teaching foreign languages to dyslexic learners.
    ESP World. 32 [13], 2011.
  4. Wiwczaroski, T.: Student attitudes and intercultural communication studies.
    Engl. Specif. Purp. World. 32 9-19, 2011.
2010
  1. Tar, I., Tánczos, J., Wiwczaroski, T.: Academic difficulties for L2 medical students in Hungary.
    ESP World. 9 (30), 1-6, 2010.
  2. Wiwczaroski, T.: Atrophy in Hungarian Faculties: Removing Barriers by Accepting the Core Aims of CLIL Courses.
    Porta Lingua. 111-118, 2010.
  3. Wiwczaroski, T., Hajdu, Z., Tar, I.: CLIL: Preparing for Central Asian Students to StudyAnimal Husbandry in English.
    ESP World. 9 (29), 1-19, 2010.
  4. Wiwczaroski, T.: Foreign Language Education at Hungarian Universities.
    In: Challenges in Foreign Language Education. Eds.: Daniel Lancaric, Gabriela Lojová, Z-F LINGUA Bratislava, Bratislava, 165-170, 2010. ISBN: 9788089328505
  5. Mocsáriné Fricz, J., Hajdu, Z., Juhász, C., Wiwczaroski, T.: Harmonizing (L2/SP) competencies with labour market needs.
    Engl. Specif. Purp. World. 9 (1), 1-12, 2010.
2009
  1. Tar, I., Wiwczaroski, T., Vargáné Csobán, K.: Improving ESP Teaching through Collaboration.
    ESP World. 8 (1), 1-6, 2009.
  2. Hajdu, Z., Wiwczaroski, T., Silye, M.: L2 Skills Preparation for Scholarship Students.
    ESP World. 8 (2), 1-7, 2009.
  3. Wiwczaroski, T.: Resistances and barriers to the introduction of CLIL Courses.
    ESP World. 8 (5), 1-6, 2009.
  4. Wiwczaroski, T.: The Challenge: Teaching Collaboration and ESP Courses.
    Porta Lingua. 149-156, 2009.
2008
  1. Nagy, G., Wiwczaroski, T.: Landscape values of grasslands.
    In: Biodiversity and animal feed - future challenges for grassland production : Proceedings of the 22nd. General Meeting of the European Grassland Federation, Uppsala, Sweden, 9 - 12 June, 2008. : Grassland Science in Europe 13 (2008).. Ed.: A. Hopkins, T. Gustafsson, J. Bertilsson, G. Dalin, N. Nilsdotter-Linde, E. Spörndly, European Grassland Federation, Uppsala, Sweden, 934-936, 2008.
  2. Lazányi, K., Wiwczaroski, T., Lazányi, J.: New economy and sustainable land use.
    Cereal Res. Commun. 36 (Suppl.III), 1767-1770, 2008.
    Folyóirat-mutatók:
    Q3 Agronomy and Crop Science
    Q4 Genetics
    Q4 Physiology
  3. Wiwczaroski, T.: Teaching Effective Oral Communication Skills to Intermediate Level Students.
    Porta Lingua. 213-222, 2008.
2007
  1. Wiwczaroski, T.: Student attitudes affecting intercultural communication studies.
    Porta Lingua. 93-105, 2007.
  2. Wiwczaroski, T.: Student Perceptions of Culture in Intercultural Communication Teaching.
    In: Nyelvi Modernizáció. Szaknyelv, fordítás, terminológia. A XVI. Magyar Alkalmazott Nyelvészeti Kongresszus előadásai. Közlemények. Ed.: Heltai Pál, MANYE, Gödöllő, 1209-1213, 2007.
  3. Wiwczaroski, T.: The Native Speaker in the (Inter)Cultural Classroom: Cultural Consciousness Raising to Students in 'Broken Cultures'.
    ESP World. 6 (1), 1-12, 2007.
2006
  1. Wiwczaroski, T.: Application of communication theory in 'professional identity' development of the professional language communication student.
    In: A világ nyelvei és a nyelvek világa : soknyelvűség a gazdaságban, a tudományban és az oktatásban : A XV. Magyar Alkalmazott Nyelvészeti Kongresszus előadásai I-II. (MANYE XV.). Szerk.: Klaudy Kinga, Dobos Csilla, Magyar Alkalmazott Nyelvészek és Nyelvtanárok Egyesülete (MANYE), Pécs, 178-182, 2006. ISBN: 9636616973
  2. Silye, M., Wiwczaroski, T., Tar, I.: On the Effects of Globalization on ESP: A Thought Paper on Preparing ourselves in Hungarian Higher Education.
    ESP World. 11 (4), 1-23, 2006.
  3. Wiwczaroski, T.: Road to Nowhere?: foreign Language Education in Hungarian Universities.
    Porta Lingua. 2006 285-290, 2006.
2005
  1. Wiwczaroski, T., Silye, M.: Communication theory applied to the professional development of the communication student.
    Engl. Specif. Purp. World. 10 (4), n, 2005.
  2. Wiwczaroski, T.: Surviving Bologna: Integrating the Lektorátus into the Wider University Community.
    In: Nyelvek és nyelvoktatás Európa és a Kárpát-medence régióiban/ szerk. Cs. Jónás Erzsébet; Székely Gábor, MANYE - BESSENYEI GYÖRGY KÖNYVKIADÓ, Pécs-Nyíregyháza, 211-216, 2005, (A MANYE kongresszusok előadásai, ISSN 1786-545X ; 1/1.) ISBN: 9637336141
2004
  1. Wiwczaroski, T.: Globalization and the new intolerance: approaches to discussing political terminology in cultural classes.
    In: Kultúraközi, szakmai és szervezeti kommunikáció. Szerk.: Borgulya Istvánné, Pécsi Tudományegyetem Közgazdaságtudományi Kara, Pécs, 69-83, 2004. ISBN: 9636419698
  2. Wiwczaroski, T.: Globalization and the New Intolerance: Approaches to Discussing Political Terminology in Cultural Classes II.
    In: Győri Nyelvi Mozaik 2.. Szerk.: Ablonczyné Mihályka Lívia, Bakonyi István, Széchenyi István Egyetem, Győr, 188-197, 2004, (ISSN 1786-7193)
  3. Wiwczaroski, T.: The PowerPoint Trap: miscommunicating with Style.
    Porta Lingua. 2005 297-306, 2004.
2003
  1. Wiwczaroski, T.: 'Savvy' Language Departments.
    Porta Lingua. 2003 217-224, 2003.
  2. Wiwczaroski, T.: A magyarországi felsőfokú szaknyelvoktatás disziplínák közötti integrátori szerepének elhanyagolt volta.
    Nyelvinfo. 11 (3), 3-9, 2003.
2002
  1. Silye, M., Wiwczaroski, T.: A Critical Review of Computer-Assisted Language Testing Instruments.
    Agrártud. közl. 2002 (1), 3-6, 2002.
  2. Wiwczaroski, T.: Report Writing in ESP Classes for Advanced Level Students.
    Agrártud. közl. 2002 (1), 16-18, 2002.
  3. Wiwczaroski, T.: Speaking, Reading and Writing across the Curriculum: an Appeal for Language-Intensive Classrooms.
    Porta Lingua. 2002 58-61, 2002.
  4. Wiwczaroski, T.: Szaknyelvoktatás, szaktudományok, szakmai integráció: a magyarországi felsőfokú szaknyelvoktatás diszciplínák közötti integrátori szerepének elhanyagolt volta.
    Porta Lingua. 2002 118-126, 2002.
  5. Wiwczaroski, T.: The Misunderstood Role of Foreign Language Departments as Integrators of Knowledge Across Disciplines.
    Agrártud. Közl. 2002 (8), 74-78, 2002.
  6. Wiwczaroski, T.: Using Case Studies in ESP Courses.
    Porta Lingua. 2002 155-159, 2002.
  7. Wiwczaroski, T.: Walking the Tightrope: why Teaching a Foreign Culture Means Teaching Domestic Culture.
    Nyelvi mérce. 2 (1-2), 32-39, 2002.
2000
  1. Wiwczaroski, T.: Desire, Ambiguity and the Problem of Evil: approaches to Gottfried von Strassburg's Tristan.
    Washington University in St. Louis, St. Louis, MIssouri USA, 794 p., 2000.
feltöltött közlemény: 67 Open Access: 8
https://tudoster.idea.unideb.hu
A szolgáltatást nyújtja: DEENK