Tudóstér: Abari Kálmán publikációi

PDF
-
szűkítés
feltöltött közlemény: 53 Open Access: 12
2023
  1. Polonyi, T., Balajthy, D., Abari, K., Szabó, F., Páskuné Kiss, J., Buda, M.: Learners' motivation at schools in low SES regions in Hungary.
    International Journal of Inclusive Education. 2023 1-16, 2023.
    Folyóirat-mutatók:
    Q1 Arts and Humanities (miscellaneous) (2022)
    Q1 Education (2022)
2022
  1. Szabó, F., Abari, K., Balajthy, D., Polonyi, T.: HANNA - A Gamified Digital Supplementary Course Material Developed to Help Socially Disadvantaged Pupils Learn English.
    Teaching English with Technology. 22 (2), 51-68, 2022.
    Folyóirat-mutatók:
    Q2 Education
    Q1 Linguistics and Language
  2. Sebestyén, K., Csapó, G., Csernoch, M., Abari, K.: Measuring the algorithmic skills of students working with low- and high-mathability programming approaches.
    Acta Polytech. Hung. 19 (1), 93-112, 2022.
    Folyóirat-mutatók:
    Q2 Engineering (miscellaneous)
    Q2 Multidisciplinary
2021
  1. Csapó, G., Sebestyén, K., Csernoch, M., Abari, K.: Case study: developing long-term knowledge with Sprego.
    Educ. Inf. Technol. 26 (1), 965-982, 2021.
    Folyóirat-mutatók:
    Q1 Education
    Q1 E-learning
    D1 Library and Information Sciences
  2. Abari, K., Szabó, F., Polonyi, T.: HANNA: Gamifikált digitális tananyag hátrányos helyzetű tanulók nyelvtanulásának segítésére.
    Educatio. 30 (2), 317-326, 2021.
  3. Czékmán, B., Kocsis, J., Abari, K.: Tablets in Hungarian Primary Schools.
    Cent. Eur. J. Educat. Res. 3 (2), 29-37, 2021.
  4. Gósy, M., Abari, K.: The interaction of word complexity and word duration in an agglutinative language.
    Interspeech. 2021 2636-2640, 2021.
2020
  1. Csapó, G., Csernoch, M., Abari, K.: Sprego: case study on the effectiveness of teaching spreadsheet management with schema construction.
    Educ. Inf. Technol. 25 (3), 1585-1605, 2020.
    Folyóirat-mutatók:
    Q1 Education
    Q1 E-learning
    D1 Library and Information Sciences
  2. Polonyi, T., Abari, K., Kiss, T.: Válságok megelőzése és kezelése.
    Oriold és Társai Kft., Budapest, 372 p., 2020. ISBN: 9786155981197
2019
  1. Abari, K., Polonyi, T.: A kihívás és egy lehetséges megoldás - gamifikáció az oktatásban.
    In: Innováció az oktatásban. Szerk.: Polonyi Tünde, Abari Kálmán, Szabó Fruzsina, Oriold és Társai Kft., Budapest, 57-80, 2019, (A pszichológia gyakorlata, ISSN 2630-8207) ISBN: 9786155443947
  2. Szabó, F., Polonyi, T., Abari, K.: Foreign Language Learning and Low Socio-Economic Status.
    PedActa. 9 (2), 37-46, 2019.
  3. Polonyi, T., Abari, K., Szabó, F.: Innováció az oktatásban.
    Oriold és Társai Kft., Budapest, 430 p., 2019. ISBN: 9786155443947
  4. Buda, M., Páskuné Kiss, J., Polonyi, T., Abari, K.: Tények és tévhitek a hátrányos helyzetről egy új kutatás tükrében.
    Iskolakultúra. 29 (2), 245-248, 2019.
2017
  1. Olaszy, G., Abari, K.: Formánsok a nyelv és a beszélő tükrében.
    Beszédkutatás. 25 25-36, 2017.
2016
  1. Abari, K., Olaszy, G.: A magyar beszéd formánslenyomatai és a koartikuláció tágabb hatóköre.
    Beszédkutatás. 24 89-102, 2016.
  2. Mező, F., Máth, J., Abari, K., Mező, K.: Fejlesztőprogramok egymintás longitudinális vizsgálatának matematikai statisztikai háttere.
    Különleges bánásmód. 1 63-72, 2016.
  3. Biró, P., Csernoch, M., Abari, K., Máth, J.: First year students' algorithmic skills in tertiary computer science education.
    Knowledge, Information and Creativity Support Systems Selected Papers from KICSS'2014 - 9th International Conference, held in Limassol, Cyprus, on November 6-8, 2014 351-358, 2016.
  4. Mező, F., Máth, J., Abari, K., Mező, K.: Vizsgálati és kontrollcsoportot egy adatfelvételi alkalom alapján összehasonlító hatásvizsgálatok matematikai statisztikai háttere.
    Különleges bánásmód. 2 (2), 73-82, 2016.
2015
  1. Abari, K., Mező, K., Mező, F., Máth, J.: A fejlesztőprogramok hatásvizsgálatát szolgáló adatbázisok szerkezete egy ingyenes statisztikai szoftverben: az R-ben.
    Különleges bánásmód. 2 37-47, 2015.
  2. Biró, P., Csernoch, M., Máth, J., Abari, K.: Algorithmic skills transferred from secondary CSI studies into tertiary education.
    International Journal of Social, Education, Economics and Management Engineering 9 (2), 379-385, 2015.
  3. Olaszy, G., Abari, K.: Az artikulációs mozgások akusztikai vetületének adatbázisa magyar beszédre.
    Beszédkutatás. 23 222-232, 2015.
  4. Mező, F., Máth, J., Abari, K., Mező, K.: Fejlesztőprogramok egymintás, kritériumorientált hatásvizsgálatának matematikai statisztikai háttere.
    Különleges bánásmód. 1 (3), 69-78, 2015.
  5. Máth, J., Mező, F., Abari, K., Mező, K.: Fejlesztőprogramok hatásvizsgálatának matematikai statisztikai alapfogalmai.
    Különleges bánásmód. 1 (1), 69-77, 2015.
  6. Mező, F., Máth, J., Abari, K., Mező, K.: Fejlesztőprogramok önkontrollos hatásvizsgálatának matematikai statisztikai háttere.
    Különleges bánásmód. 1 (4), 65-75, 2015.
  7. Biró, P., Csernoch, M., Máth, J., Abari, K.: Measuring the level of algorithmic skills at the end of secondary education in Hungary.
    Proc. Soc. Behav. Sci. 176 876-883, 2015.
  8. Biró, P., Csernoch, M., Abari, K., Máth, J.: Testing algorithmic and application skills.
    Turk. Online J. Educ. Technol. Special Issue 2 536-543, 2015.
    Folyóirat-mutatók:
    Q2 Education
    Q2 E-learning
  9. Csernoch, M., Biró, P., Máth, J., Abari, K.: Testing algorithmic skills in traditional and non-traditional programming environments.
    Informatics in Education. 14 (2), 175-197, 2015.
    Folyóirat-mutatók:
    Q3 Communication
    Q3 Computer Science Applications
    Q3 Education
  10. Csernoch, M., Biró, P., Abari, K., Máth, J.: Understanding algorithms in different presentations.
    Acta Didact. Napocensia. 8 (4), 1-12, 2015.
2014
  1. Abari, K., Balázs, K., Hőgye-Nagy, Á., Kurucz, G., Münnich, Á.: A KVKteszt leírása és alapvető jellemzői.
    In: Tanulmánykötet a belügyi vezető-kiválasztási eljárásról. Szerk.: Hegedűs Judit, Belügyminisztérium, Budapest, 67-87, 2014. ISBN: 9789639208391
  2. Biró, P., Csernoch, M., Abari, K., Máth, J.: First year students' algorithmic skills in tertiary Computer Science education.
    In: Proceedings of the 9th International Conference on Knowledge, Information and Creativity Support Systems, Limassol, Cyprus, November 6-8, 2014. Ed.: George Angelos Papadopoulos, Cyprus Library, Cyprus, 301-306, 2014. ISBN: 9789963700844
  3. Olaszy, G., Abari, K., Bartalis, M.: Magyar hangsúlyjelölési szöveges adatbázis fejlesztése és referencia-vizsgálata.
    Beszédkutatás. 22 205-219, 2014.
  4. Csernoch, M., Biró, P., Máth, J., Abari, K.: Mit tudok informatikából?.
    In: Informatika a Felsőoktatásban 2014 [elektronikus dokumentum]. Szerk.: Kunkli Roland, Papp Ildikó, Rutkovszky Edéné, DE Informatikai Kar, Debrecen, 217-230, 2014. ISBN: 9789634737124
  5. Laine, M., Polonyi, T., Abari, K.: More than the words: fast acquisition and generalization of orthographic regularities during novel word learning in adults.
    J. Psycholinguist. Res. 43 (4), 381-396, 2014.
    Folyóirat-mutatók:
    Q4 Experimental and Cognitive Psychology
    Q2 Language and Linguistics
    Q2 Linguistics and Language
    Q3 Psychology (miscellaneous)
  6. Csernoch, M., Biró, P., Abari, K., Máth, J.: Programozásorientált táblázatkezelői függvények.
    In: Oktatás és nevelés - gyakorlat és tudomány : tartalmi összefoglalók. Szerk.: Buda András, Debreceni Egyetem Neveléstudományok Intézete, Debrecen, 463, 2014. ISBN: 9789634737421
  7. Polonyi, T., Abari, K., Nagy, A., Sántha, J., Gnandt, M.: Szó- és szabálytanulás fiatal felnőtteknél: Egy mesterséges nyelv tanításának tapasztalatai.
    Alk. Pszichol. 16 (2), 7-28, 2014.
2012
  1. Abari, K., Olaszy, G.: Új módszer nagyméretű beszédadatbázisok formánsadatokkal történő ellátására.
    In: Beszéd, adatbázis, kutatások. Szerk.: Gósy Mária, Akademiai Kiado Rt, Budapest, 251-267, 2012. ISBN: 9789630592956
2011
  1. Abari, K.: From text-to-sound - A Hungarian word level pronunciation database using IPA symbols.
    Phonetician. 97-98 93-104, 2011.
  2. Máth, J., Abari, K.: Knowledge Spaces and Historical Knowledge in Practice.
    Appl. psychol. Hung. 1 126-152, 2011.
  3. Abari, K., Olaszy, G.: Magyar formáns-adatbázis az interneten.
    Beszédkutatás. 19 73-82, 2011.
2010
  1. Olaszy, G., Abari, K.: A magyar hangkapcsolódások akusztikai bemutatása szavakban.
    In: A magyar beszéd : beszédkutatás, beszédtechnológi, beszédinformációs rendszerek. Szerk.: Németh Géza, Olaszy Gábor, Akadémiai Kiadó, Budapest, 315-319, 2010. ISBN: 9789630589666
  2. Abari, K., Máth, J.: A történelmi tudás mérése a tudástér-elmélet segítségével.
    In: A nemzeti emlékezet vizsgálatának pszichológiai szempontjai. Szerk.: Münnich Ákos, Hunyady György, ELTE Eötvös Kiadó, Budapest, 191-216, 2010. ISBN: 9789633120354
  3. Abari, K.: Intelligens beszédhang-időtartam mérő.
    In: A magyar beszéd : beszédkutatás, beszédtechnológia, beszédinformációs rendszerek. Szerk.: Németh Géza, Olaszy Gábor, Akadémiai Kiadó, Budapest, 643-646, 2010. ISBN: 9789630589666
  4. Boncsér, Á., Polonyi, T., Abari, K.: Szövegértő olvasás a két tannyelvű oktatásban résztvevő diákok körében.
    Alk. pszichol. 52 (3-4), 5-30, 2010.
2009
  1. Polonyi, T., Abari, K., Nótin, Á.: Mesterséges nyelvtanulás első benyomás alapján.
    Alk. Pszichol. 11 (1-2), 5-26, 2009.
2008
  1. Olaszy, G., Rácz, Z., Abari, K.: A formant trajectory database of Hungarian vowels.
    Phonetician. 97-98 7-14, 2008.
  2. Mező, F., Máth, J., Abari, K.: A különbségvizsgálatokon alapuló tehetségdiagnosztika matematikai statisztikai alapjai.
    In: Tehetségdiagnosztika. Szerk.: Mező Ferenc, Kocka Kör, Faculty of Central European Studies, Constantine the Philosopher University in Nitra, Debrecen, 131-203, 2008. ISBN: 9789638748829
  3. Abari, K.: A tehetségdiagnosztika adatkezelésbeli alapjai R-környezetben.
    In: Tehetségdiagnosztika. Szerk.: Mező Ferenc, Kocka Kör, Faculty of Central European Studies, Constantine the Philosopher University in Nitra, Debrecen, 105-130, 2008. ISBN: 9789638748829
2007
  1. Abari, K., Olaszy, G.: A magyar beszéd hangkapcsolódásainak bemutatása az interneten.
    Beszédkutatás. 15 178-186, 2007.
2006
  1. Abari, K.: Hangos jelölőnyelvek: jelölőnyelvek a beszéd alapú alkalmazások fejlesztésében.
    Híradástechnika. 61 (3), 2-7, 2006.
  2. Münnich, Á., Hőgye-Nagy, Á., Abari, K.: Többváltozós statisztika pszichológus hallgatók számára.
    Bölcsész Konzorcium, Debrecen, 120 p., 2006. ISBN: 9639704040
2005
  1. Olaszy, G., Abari, K.: Adatbázisok és számítógépprogramok a magyar beszéd időszerkezeti vizsgálatához.
    Alk. Nyelvtud. 5 (1-2), 41-62, 2005.
2003
  1. Hunyadi, L., Abari, K., Tóth, E.: Forensic Linguistics: its Contribution to Humanities Computing.
    Literary and Linguistic Computing. 18 (1), 49-62, 2003.
    Folyóirat-mutatók:
    Q4 Information Systems
    Q2 Language and Linguistics
    Q2 Linguistics and Language
  2. Hunyadi, L., Abari, K., Tóth, E.: Nyelvészeti és számítástechnikai módszerek az igazságügyi nyelvészetben..
    In: Magyar Számítógépes Nyelvészeti Konferencia I. : MSZNY 2003 : Szeged, 2003 december 10-11. Szerk.: Alexin Zoltán, Csendes D, Szegedi Tudományegyetem Természettudományi és Informatikai Kar Informatikai Intézet, Szeged, 189-194, 2003.
feltöltött közlemény: 53 Open Access: 12
https://tudoster.idea.unideb.hu
A szolgáltatást nyújtja: DEENK