Tudóstér: Máth János publikációi

- szűkítés
feltöltött közlemény: 56 Open Access: 15
2019
  1. Revákné Markóczi, I., Jász, E., Kovács, E., Teperics, K., Ütőné Visi, J., Máth, J.: Primary and secondary school students' knowledge related to renewable energy and some of its influencing factors.
    J. Balt. Sci. Educ. 18 (6), 924-942, 2019.
    Folyóirat-mutatók:
    Q2 Education
2017
  1. Sztancsik, V., Máth, J., Pék, G.: Szkizofréniával élők megbélyegzettségének mérése.
    Alk. pszichol. 17 (1), 41-57, 2017.
2016
  1. Papp, Z., Alberth, M., Rácz, N., Máth, J., Nemes, J.: Alitosi e sua correlazione con le abitudini di salute orale in Ungheria (Halitosis and its association with oral health behaviour in Hungary).
    Il Den. Mod. 34 160-167, 2016.
  2. Sztancsik, V., Máth, J., Pék, G.: A megbélyegzettség (önstigma) és a diszkrimináció tapasztalatok összefüggéseinek vizsgálata szkizofréniával élők körében.
    In: Múlt és jelen összeér: Magyar Pszichológiai Társaság XXV. Jubileumi Országos Tudományos Nagygyűlése: Kivonatkötet / fel. szerk. Vargha András, Magyar Pszichológiai Társaság, Budapest, 268, 2016. ISBN: 9786158024129
  3. Mező, F., Máth, J., Abari, K., Mező, K.: Fejlesztőprogramok egymintás longitudinális vizsgálatának matematikai statisztikai háttere.
    Különleges bánásmód. 1 63-72, 2016.
  4. Biró, P., Csernoch, M., Abari, K., Máth, J.: First year students' algorithmic skills in tertiary computer science education.
    Knowledge, Information and Creativity Support Systems Selected Papers from KICSS'2014 - 9th International Conference, held in Limassol, Cyprus, on November 6-8, 2014 351-358, 2016.
  5. Huszti, A., Revákné Markóczi, I., Máth, J.: Investigating the relationship between problem-solving and metacognition among university students entering university education.
    Hung. educ. res. j. 6 (1), 76-91, 2016.
  6. Máth, J., Kondé, Z., Csikai, E., Labancz, E.: Kérdezz inkább, ne válaszolj! - Egy matematikai kreativitás teszt fejlesztésének tanulságai.
    In: Múlt és jelen összeér: Magyar Pszichológiai Társaság XXV. Jubileumi Országos Tudományos Nagygyűlése: Kivonatkötet / fel. szerk. Vargha András, Magyar Pszichológiai Társaság, Budapest, 311-312, 2016. ISBN: 9786158024129
  7. Mező, F., Máth, J., Abari, K., Mező, K.: Vizsgálati és kontrollcsoportot egy adatfelvételi alkalom alapján összehasonlító hatásvizsgálatok matematikai statisztikai háttere.
    Különleges bánásmód. 2 (2), 73-82, 2016.
2015
  1. Sztancsik, V., Máth, J., Pék, G.: A "szkizofrénia" diagnózis jelentésének vizsgálata laikus vizsgálati személyek körében.
    Alk. pszichol. 15 (2), 73-85, 2015.
  2. Abari, K., Mező, K., Mező, F., Máth, J.: A fejlesztőprogramok hatásvizsgálatát szolgáló adatbázisok szerkezete egy ingyenes statisztikai szoftverben: az R-ben.
    Különleges bánásmód. 2 37-47, 2015.
  3. Biró, P., Csernoch, M., Máth, J., Abari, K.: Algorithmic skills transferred from secondary CSI studies into tertiary education.
    International Journal of Social, Education, Economics and Management Engineering 9 (2), 379-385, 2015.
  4. Mező, F., Máth, J., Abari, K., Mező, K.: Fejlesztőprogramok egymintás, kritériumorientált hatásvizsgálatának matematikai statisztikai háttere.
    Különleges bánásmód. 1 (3), 69-78, 2015.
  5. Máth, J., Mező, F., Abari, K., Mező, K.: Fejlesztőprogramok hatásvizsgálatának matematikai statisztikai alapfogalmai.
    Különleges bánásmód. 1 (1), 69-77, 2015.
  6. Mező, F., Máth, J., Abari, K., Mező, K.: Fejlesztőprogramok önkontrollos hatásvizsgálatának matematikai statisztikai háttere.
    Különleges bánásmód. 1 (4), 65-75, 2015.
  7. Biró, P., Csernoch, M., Máth, J., Abari, K.: Measuring the level of algorithmic skills at the end of secondary education in Hungary.
    Proc. Soc. Behav. Sci. 176 876-883, 2015.
  8. Biró, P., Csernoch, M., Abari, K., Máth, J.: Testing algorithmic and application skills.
    Turk. Online J. Educ. Technol. Special Issue 2 536-543, 2015.
    Folyóirat-mutatók:
    Q2 Education
    Q2 E-learning
  9. Csernoch, M., Biró, P., Máth, J., Abari, K.: Testing algorithmic skills in traditional and non-traditional programming environments.
    Informatics in Education. 14 (2), 175-197, 2015.
    Folyóirat-mutatók:
    Q3 Communication
    Q3 Computer Science Applications
    Q3 Education
  10. Csernoch, M., Biró, P., Abari, K., Máth, J.: Understanding algorithms in different presentations.
    Acta Didact. Napocensia. 8 (4), 1-12, 2015.
2014
  1. Máth, J.: A természettudományos oktatás válsága.
    Géniusz műhely. 11 1-18, 2014.
  2. Biró, P., Csernoch, M., Abari, K., Máth, J.: First year students' algorithmic skills in tertiary Computer Science education.
    In: Proceedings of the 9th International Conference on Knowledge, Information and Creativity Support Systems, Limassol, Cyprus, November 6-8, 2014. Ed.: George Angelos Papadopoulos, Cyprus Library, Cyprus, 301-306, 2014. ISBN: 9789963700844
  3. Galamb, D., Lenkey, Á., Oláh, A., Máth, J., Márton, I., Alberth, M.: Misure oggettive e soggettive per la valutazion della paura del dentista negli adolescenti: studio pilota = Objective and subjective measurements for assessing dental fear in adolescents: A pilot study.
    Dent. Moderno. 9 88-98, 2014.
  4. Csernoch, M., Biró, P., Máth, J., Abari, K.: Mit tudok informatikából?.
    In: Informatika a Felsőoktatásban 2014 [elektronikus dokumentum]. Szerk.: Kunkli Roland, Papp Ildikó, Rutkovszky Edéné, DE Informatikai Kar, Debrecen, 217-230, 2014. ISBN: 9789634737124
  5. Csernoch, M., Biró, P., Abari, K., Máth, J.: Programozásorientált táblázatkezelői függvények.
    In: Oktatás és nevelés - gyakorlat és tudomány : tartalmi összefoglalók. Szerk.: Buda András, Debreceni Egyetem Neveléstudományok Intézete, Debrecen, 463, 2014. ISBN: 9789634737421
2013
  1. Revákné Markóczi, I., Máth, J., Huszti, A., Pollner, K.: A természettudományos problémamegoldás metakogniíciójának mérése a felsőoktatásban.
    Magyar Pedagóg. 113 (4), 221-241, 2013.
  2. Ceglédi, E., Máth, J.: Az iskolai teljesítményt befolyásoló tényezők vizsgálata.
    Alk. pszichol. 13 (4), 23-46, 2013.
  3. Sztancsik, V., Máth, J., Pék, G.: Laikus vizsgálati személyek a pszichiátriai betegek gyermekvállalásáról.
    In: Kapcsolataink világa : a Magyar Pszichológiai Társaság XXII. Országos tudományos nagygyűlése : kivonatkötet / fel. szerk. Vargha András, Magyar Pszichológiai Társaság, Budapest, 176, 2013.
  4. Sztancsik, V., Máth, J., Pék, G.: Stigmatization of psychiatric patients and schizophrenic people in Hungary.
    In: Interdisciplinary Research in Humanities. Ed.: Gergely Angyalosi, Ákos Münnich, Gabriella Pusztai, Constantine the Philosopher University in Nitra, Nitra, 297-310, 2013.
  5. Csörsz, I., Kakuk, P., Molnár Mills, E., Molnár, P., Máth, J., Csabai, M.: The influence of patient gender on medical and psychology students' illness attributions: experiences with a narrative technique.
    J. Health Psychol. 19 (5), 642-652, 2013.
    Folyóirat-mutatók:
    Q2 Applied Psychology
2012
  1. Kovács, J., Bernáth, Á., Pántya, J., Máth, J., Hidegkuti, I.: "Elég-e már a rosszból?": az eszkalálódó konfliktusból való kilépés kísérletes vizsgálata a viszonzatlan békülési gesztus és a mentalizációs képesség függvényében.
    Magyar Pszichológiai Szemle. 67 (4), 653-671, 2012.
    Folyóirat-mutatók:
    Q3 Psychology (miscellaneous)
  2. Máth, J.: A történelmi tudás mintázatai Kossuth Lajos élete kapcsán.
    In: Nemzeti emlékezethelyek. Szerk.: Kovács Judit, Münnich Ákos, Debreceni Egyetemi Kiadó, Debrecen, 125-144, 2012. ISBN: 9789633182628
  3. Pék, G., Kőszeghy, A., Almássy, Z., Szabó, G., Máth, J.: Magyarország legnagyobb vegyi katasztrófájának reprezentációi: az emlékezethely kialakulásának dinamikája.
    In: Nemzeti emlékezethelyek. Szerk.: Kovács Judit, Münnich Ákos, Debreceni Egyetemi Kiadó, Debrecen, 145-164, 2012. ISBN: 9789633182628
2011
  1. Máth, J., Abari, K.: Knowledge Spaces and Historical Knowledge in Practice.
    Appl. psychol. Hung. 1 126-152, 2011.
  2. Kondé, Z., Máth, J.: Matematikai kreativitás és matematikai teljesítmény.
    In: A kreativitás többszempontú vizsgálata. Szerk.: Münnich Ákos, Didakt Kiadó, Debrecen, 149-174, 2011. ISBN: 9786155212017
2010
  1. Abari, K., Máth, J.: A történelmi tudás mérése a tudástér-elmélet segítségével.
    In: A nemzeti emlékezet vizsgálatának pszichológiai szempontjai. Szerk.: Münnich Ákos, Hunyady György, ELTE Eötvös Kiadó, Budapest, 191-216, 2010. ISBN: 9789633120354
  2. Csörsz, I., Szili, K., Devecsery, Á., Máth, J., Csabai, M.: Tünetek és történetek: a nemi sztereotípiák hatása a tünetértelmezésre.
    Mentálhig. Pszichoszomat. 11 (3), 169-190, 2010.
    Folyóirat-mutatók:
    Q3 Neuropsychology and Physiological Psychology
    Q3 Psychiatry and Mental Health
2008
  1. Mező, F., Máth, J., Abari, K.: A különbségvizsgálatokon alapuló tehetségdiagnosztika matematikai statisztikai alapjai.
    In: Tehetségdiagnosztika. Szerk.: Mező Ferenc, Kocka Kör, Faculty of Central European Studies, Constantine the Philosopher University in Nitra, Debrecen, 131-203, 2008. ISBN: 9789638748829
2007
  1. Máth, J., Revákné Markóczi, I.: A problémaközpontú módszer hatékonysága a középiskolai biológiatanításban.
    Iskolakultúra. 17 (6-7), 97-113, 2007.
  2. Beretvás, A., Mirnics, Z., Máth, J.: Férfiak és nők manifeszt és látens önérvényesítési stílusa.
    In: Egyén pár, család. Szerk.: Bagdy Emőke, Mirnics Zsuzsanna, Vargha András, Animula kiadó, Budapest, 200-214, 2007. ISBN: 9789639751149
2006
  1. Tsorbatzoglou, A., Németh, G., Máth, J., Berta, A.: Pseudophakic accommodation and pseudoaccommodation under physiological conditions measured with partial coherence interferometry.
    J. Cataract. Refract. Surg. 32 (8), 1345-1350, 2006.
    Folyóirat-mutatók:
    D1 Ophthalmology
    Q1 Sensory Systems
    D1 Surgery
  2. Csáthy, L., Molnár, I., Szász, G., Tarczali, D., Máth, J.: Újszülöttkori jódanyagcsere-vizsgálatok Hajdú-Bihar megyében.
    Gyermekgyógy. 57 (5), 535-542, 2006.
2005
  1. Turmezeyné Heller, E., Máth, J., Balogh, L.: A zenei képesség fejlődésének vizsgálata.
    Alk. Pszichol. 7 (4), 100-123, 2005.
  2. Alberth, M., Nemes, J., Kovalecz, G., Máth, J.: Protective Glasses and Dental Fear.
    Int. J. Paediatric Dent. 15 (S2), 53, 2005.
  3. Nemes, J., Alberth, M., Kovalecz, G., Máth, J.: The Reliability and Clinical Usefulness of Sudorometry in Measuring Dental Fear of Children.
    Int. J. Paediatric Dent. 15 (S2), 50-51, 2005.
  4. Turmezeyné Heller, E., Máth, J., Balogh, L.: Zenei képességek és iskolai fejlesztés.
    Magyar Pedagóg. 105 (2), 207-236, 2005.
2004
  1. Győry, F., Balázs, G., Nagy, E., Juhász, F., Mezősi, E., Szakáll, S., Máth, J., Lukács, G.: Differentiated thyroid cancer and outcome in iodine deficiency.
    Eur. J. Sur. Oncol. 30 (3), 325-331, 2004.
    Folyóirat-mutatók:
    Q1 Medicine (miscellaneous)
    Q2 Oncology
    Q1 Surgery
  2. Alberth, M., Kovalecz, G., Nemes, J., Máth, J., Kiss, C., Márton, I.: Oral health of long-term childhood cancer survivors.
    Pediatr. Blood Cancer. 43 (1), 88-90, 2004.
2002
  1. Alberth, M., Gál, N., Nemes, J., Töviskes, M., Máth, J.: 12-14 éves gyermekek "fogászati félelmének és szorongásának" hatása a fogazat állapotának alakulására.
    Fogorv. Szle. 95 (3), 113-117, 2002.
    Folyóirat-mutatók:
    Q4 Medicine (miscellaneous)
2001
  1. Alberth, M., Nemes, J., Török, J., Makay, Á., Máth, J.: A szülői félelem hatása a gyermek fogazati állapotára.
    Fogorv. Szle. 94 (2), 205-207, 2001.
    Folyóirat-mutatók:
    Q4 Medicine (miscellaneous)
  2. Győry, F., Lukács, G., Nagy, E., Juhász, F., Mezősi, E., Szakáll, S., Máth, J., Balázs, G.: Differenciált pajzsmirigy carcinoma: prognosztikai faktorok vizsgálata.
    Magyar Seb. 54 (2), 69-74, 2001.
    Folyóirat-mutatók:
    Q4 Medicine (miscellaneous)
1999
  1. Győry, F., Lukács, G., Juhász, F., Mezősi, E., Szakáll, S., Végh, T., Máth, J., Balázs, G.: Surgically treated Hashimoto's thyroiditis.
    Acta Chir. Hung. 38 (3-4), 243-247, 1999.
    Folyóirat-mutatók:
    Q4 Surgery
1998
  1. Terdik, G., Máth, J.: A new test of linearity for time series based on the bispectrum.
    J. time ser. anal. 19 (6), 737-753, 1998.
1996
  1. Terdik, G., Máth, J.: Testing linearity for time series.
    Theory of stochastic processes. 18 (1-2), 25-38, 1996.
1995
  1. Terdik, G., Máth, J.: A new test of linearity for time series based on its bispectrum.
    University of Debrecen, Institute of Mathematics and Informatics, Debrecen, 19 p., 1995.
1993
  1. Terdik, G., Máth, J., Priestley, M., Subba Rao, T.: Bispectrum based checking of linear predictability of time series.
    In: Developments in time series analysis : in honour of Maurice B. Priestley. Eds.: Maurice Bertram Priestley, T. Subba Rao, Chapman & Hall, London, New York, 274-283, 1993.
  2. Terdik, G., Máth, J.: Linear Prediction for Discrete Stationary Bilinear Time Processes.
    In: New trends in probability and statistics : Second Ukrainian-Hungarian Conference 25 September- 1 October, 1992 Mukachevo, Ukraine :Proceedings. Ed.: Arató Mátyás, Âdrenko Mihail Josifovič, TViMS, Kiev, 270-279, 1993.
feltöltött közlemény: 56 Open Access: 15
https://tudoster.idea.unideb.hu
A szolgáltatást nyújtja: DEENK