Csépes, I., Fekete, A.: Assessing Reading Skills. In: Handbook of Assessment for Language Teachers / Dina Tsagari; Karin Vogt; Veronika Froehlich; Ildikó Csépes; Adrienn Fekete; Anthony Green; Liz Hamp-Lyons; Nicos Sifakis; Stefania Kordia, Tale Project, Nicosia, 16-45, 2018. ISBN: 9789925739912
Csépes, I., Fekete, A.: Assessing Speaking Skills. In: Handbook of Assessment for Language Teachers / Dina Tsagari; Karin Vogt; Veronika Froehlich; Ildikó Csépes; Adrienn Fekete; Anthony Green; Liz Hamp-Lyons; Nicos Sifakis; Stefania Kordia, Tale Project, Nicosia, 98-128, 2018. ISBN: 9789925739912
Tsagari, D., Vogt, K., Froelich, V., Csépes, I., Fekete, A., Green, A., Hamp-Lyons, L., Sifakis, N., Kordia, S.: Handbook of Assessment for Language Teachers. Tale Project, Nicosia, 218 p., 2018. ISBN: 9789925739905
Csépes, I.: Language assessment literacy in Hungary. In: Development of Teacher Calling in Higher Education. Ed.: Pusztai Gabriella, Engler Ágnes, Markóczi Revák Ibolya, Partium Press ; Budapest : Personal Problems Solution : Új Mandátum Könyvkiadó, Nagyvárad, 89-99, 2015, (Higher Education & Society ; 5) ISBN: 9789631233995
Csépes, I.: Nyelvtudásmérési műveltség az angol szakos tanárképzésben a Debreceni Egyetemen. In: Tanulmányok a Debreceni Egyetem levelező és részismereti nyelvtanári képzésének megújításához / Csépes Ildikó, Horváth Andrea, Nagy Andrea, Trippó Sándor, Debreceni Egyetemi Kiadó, Debrecen, 5-35, 2015, (Szaktárnet-könyvek ; 9) ISBN: 9789634738531
Csépes, I.: Self- and Peer-Assessment in Focus: Stakeholders' Perceptions and Issues of Implementation. In: Current Research in the Field of Disciplinary Didactics / szerk Gabriella Pusztai, Zoltán Tóth, Ildikó Csépes, Hungarian Educational Research Association, Budapest, 63-74, 2012, (Hungarian Educational Research Journal : Special Issues 2.) ISBN: 9789630850636
Huszti, J., Bárdos, J., Csépes, I., Együd, J., Hegedűs, R., Kiszely, Z., Szabó, G., Szitnyainé Gottlieb, É., Tóth, I.: Akkreditációs kézikönyv: államilag elismert nyelvvizsgák akkreditációjának kézikönyve. Nyelvvizsgát Akkreditáló Testület Oktatási Hivatal Nyelvvizsgáztatási Akkreditációs Központ, Budapest, 70 p., 2007. ISBN: 9789630635035
2005
Csépes, I., Kiss-Gulyás, J.: An Eye on the EYE. In: Studies in English Language Learning and Teaching / Kiss-Gulyás, J; Furkóné, Banka, University of Debrecen, Debrecen, 101-110, 2005. ISBN: 9634729428
Csépes, I., Csontos, P., Furkóné Banka, I., Mónos, K., Sankó, G.: Components of the English Yardstich Exam. In: Studies in English Language Learning and Teaching / Kiss-Gulyás, J; Furkóné, Banka, University of Debrecen, Debrecen, 111-125, 2005. ISBN: 9634729428
Csépes, I.: The Validity of the Paired Oral. In: Studies in English Language Learning and Teaching / Kiss-Gulyás, J; Furkóné, Banka, University of Debrecen, Debrecen, 87-97, 2005. ISBN: 9634729428
2004
Csépes, I., Együd, G.: The speaking handbook. Teleki L. Found. :, Budapest, 199 p., 2004. ISBN: 9638638842
2003
Csépes, I.: What is learner-centredness about?: (A review of the interpretations and feasibility of the concept.). In: Studies in linguistics : a supplement to the Hungarian Journal of English and American studies, [Kossuth Lajos Tudományegyetem, Debrecen, 5 köt,, 2001.
Csépes, I.: Evaluation, assessment, testing. In: Introduction to applied linguistics : (Distance learning degree programme), Kossuth Lajos University, Debrecen, 38-56, 1999.
Csépes, I.: Issues in testing spoken language in Pairs. Nyelvvizsga Fórum. 2 (1), 14-16, 1999.
1996
Csépes, I.: The use of reflective journals on the three-year teacher education programme. In: HUSSE papers 1993 : Proceedings of the first conference of the Hungarian Society for the study of English : Debrecen, 27-29 January, 1993 : vol. 2., Language and methodology, Institute of English and American Studies Lajos Kossuth University, Debrecen, 153-158, 1996. ISBN: 9634720269