Tudóstér: Csépes Ildikó publikációi

PDF
-
szűkítés
feltöltött közlemény: 42 Open Access: 3
2022
  1. Csépes, I.: Angoltanárok és diákok nyelvtudásmérési és -értékelési műveltsége: Magyarországi vizsgálatok eredményei.
    Debreceni Egyetemi Kiadó, Debrecen, 205 p., 2022. ISBN: 9789636150372
  2. Szabó, F., Csépes, I.: Constructivism in language pedagogy.
    Hung. educ. res. j. Epub 1-13, 2022.
2021
  1. Csépes, I., Lénárt-Muszka, Z., Szabó, F., Venkovits, B.: All eyes on EYE.
    2021.
  2. Csépes, I.: The Evolving Concept of (Language) Assessment Literacy. Implications for Teacher Education.
    Cent. Eur. J. Educat. Res. 3 (1), 120-130, 2021.
2020
  1. Csépes, I.: Hogyan lehet támogatni a (nyelv)tanulást a fejlesztő értékelésen keresztül?.
    EduLingua. 6 (1), 85-103, 2020.
  2. Vogt, K., Tsagari, D., Csépes, I., Green, A., Sifakis, N.: Linking Learners' Perspectives on Language Assessment Practices to Teachers' Assessment Literacy Enhancement (TALE): Insights from Four European Countries.
    Language Assessment Quarterly. 17 (4), 410-433, 2020.
    Folyóirat-mutatók:
    D1 Language and Linguistics
    D1 Linguistics and Language
2019
  1. Csépes, I.: Hogyan fejleszthető a tanárok nyelvtudásmérési és értékelési műveltsége?: Az Erasmus+ TALE projekt tanulságai.
    Mod. nyelvokt. 25 (3-4), 136-155, 2019.
  2. Csépes, I.: Nyelvtudásmérési és -értékelési műveltség: a magyarországi angoltanár (tovább)képzés aktuális kihívásai.
    Pedagógusképzés. 18(46) (3-4), 77-104, 2019.
2018
  1. Csépes, I., Fekete, A.: Assessing Reading Skills.
    In: Handbook of Assessment for Language Teachers / Dina Tsagari; Karin Vogt; Veronika Froehlich; Ildikó Csépes; Adrienn Fekete; Anthony Green; Liz Hamp-Lyons; Nicos Sifakis; Stefania Kordia, Tale Project, Nicosia, 16-45, 2018. ISBN: 9789925739912
  2. Csépes, I., Fekete, A.: Assessing Speaking Skills.
    In: Handbook of Assessment for Language Teachers / Dina Tsagari; Karin Vogt; Veronika Froehlich; Ildikó Csépes; Adrienn Fekete; Anthony Green; Liz Hamp-Lyons; Nicos Sifakis; Stefania Kordia, Tale Project, Nicosia, 98-128, 2018. ISBN: 9789925739912
  3. Fekete, A., Csépes, I.: B2-es szintű nyelvvizsga bizonyítvány: útlevél a diplomás élethez, társadalmi mobilitáshoz.
    Iskolakultúra. 28 (10-11), 13-24, 2018.
  4. Tsagari, D., Vogt, K., Froelich, V., Csépes, I., Fekete, A., Green, A., Hamp-Lyons, L., Sifakis, N., Kordia, S.: Handbook of Assessment for Language Teachers.
    Tale Project, Nicosia, 218 p., 2018. ISBN: 9789925739905
2016
  1. Csépes, I.: A Teaching Scotland folyóirat.
    Anyanyelv-pedagógia. 9 (2), 82-85, 2016.
  2. Csépes, I.: Language Assessment Literacy in English Teacher Education in Hungary.
    In: Classroom-based Assessment in L2 Contexts / edited by Dina Tsagari, Cambridge Scholars Publishing, Newcastle upon Tyne, 30-53, 2016. ISBN: 9781443891028
  3. Csépes, I.: Researching Oral Feedback in the Foreign Language Classroom.
    Hung. educ. res. j. 6 (3), 95-106, 2016.
2015
  1. Csépes, I., Fekete, A., Kardos, É., Koczogh, H., Mónos, K., Sankó, G.: Challenges of the 21st century: an in-service teacher training course for EFL teachers.
    Debreceni Egyetemi Kiadó, Debrecen, 217 p., 2015. ISBN: 9789634738534
  2. Csépes, I.: Language assessment literacy in Hungary.
    In: Development of Teacher Calling in Higher Education. Ed.: Pusztai Gabriella, Engler Ágnes, Markóczi Revák Ibolya, Partium Press ; Budapest : Personal Problems Solution : Új Mandátum Könyvkiadó, Nagyvárad, 89-99, 2015, (Higher Education & Society ; 5) ISBN: 9789631233995
  3. Csépes, I.: Nyelvtudásmérési műveltség az angol szakos tanárképzésben a Debreceni Egyetemen.
    In: Tanulmányok a Debreceni Egyetem levelező és részismereti nyelvtanári képzésének megújításához / Csépes Ildikó, Horváth Andrea, Nagy Andrea, Trippó Sándor, Debreceni Egyetemi Kiadó, Debrecen, 5-35, 2015, (Szaktárnet-könyvek ; 9) ISBN: 9789634738531
  4. Csépes, I., Horváth, A., Nagy, A., Trippó, S.: Tanulmányok a Debreceni Egyetem levelező és részismereti nyelvtanári képzésének megújításához.
    Debreceni Egyetemi Kiadó, Debrecen, 96 p., 2015. ISBN: 9789634738531
2014
  1. Drugaş, I., Csépes, I.: Impulsivity, hyperactivity, and attention deficit in terms of individual learner differences.
    Romanian Journal of School Psychology. 7 (13), 59-77, 2014.
  2. Csépes, I.: Language Assessment Literacy in English Teacher Training Programmes in Hungary.
    In: Studies in Honour of Marianne Nikolov / edited by József Horváth, Péter Medgyes, Lingua Franca Csoport, Pécs, 399-411, 2014. ISBN: 9789636425777
2012
  1. Csépes, I.: Államilag elismert nyelvvizsgáztatás: Kik és hogyan látják el a szakmai felügyeletet?.
    Mod. Nyelvokt. 18 (4), 56-60, 2012.
  2. Tsagari, D., Csépes, I.: Collaboration in Language Testing and Assessment.
    Peter Lang, Frankfurt Am Main, 227 p., 2012. ISBN: 9783631635292
  3. Pusztai, G., Tóth, Z., Csépes, I.: Current Research in the Field of Disciplinary Didactics: Hungarian Educational Research Journal (HERJ) Special Issues 2..
    Hung. Educational Research Assoc., Budapest, 142 p., 2012. ISBN: 9789630850636
  4. Csépes, I.: Self- and Peer-Assessment in Focus: Stakeholders' Perceptions and Issues of Implementation.
    In: Current Research in the Field of Disciplinary Didactics / szerk Gabriella Pusztai, Zoltán Tóth, Ildikó Csépes, Hungarian Educational Research Association, Budapest, 63-74, 2012, (Hungarian Educational Research Journal : Special Issues 2.) ISBN: 9789630850636
2011
  1. Tsagari, D., Csépes, I.: Classroom-Based Language Assessment.
    Peter Lang GmbH, Frankfurt am Main, 203 p., 2011. ISBN: 9783631606438
  2. Csépes, I.: Language testing and assessment.
    In: Classroom Experience (Lesson Observation). Ed.: Chrappán M, Debreceni Egyetem Tudományegyetemi Karok, Debrecen, 135-159, 2011, (Re-pe-t-ha-könyvek, ISSN 2063-1952) ISBN: 9789634735717
  3. Csépes, I.: Teaching Vocabulary.
    In: Classroom Experience (Lesson Observation). Ed.: Chrappán M, Debreceni Egyetem Tudományegyetemi Karok, Debrecen, 55-83, 2011, (Re-pe-t-ha-könyvek, ISSN 2063-1952) ISBN: 9789634735717
2010
  1. Csépes, I.: Validity Issues in Face-to-face versus Semi-direct Tests of Speakin.
    In: Computer-based Assessment of Foreign Language Speaking Skills CBA 2010. Ed.: by Luísa Araújo, Publications Office of the European Union, Luxembourg, 52-62, 2010. ISBN: 9789279171734
2009
  1. Csépes, I.: Measuring Oral Proficiency through Paired-Task Performance.
    Peter Lang GmbH, Frankfurt am Main, 239 p., 2009. ISBN: 9783631564967
2007
  1. Huszti, J., Bárdos, J., Csépes, I., Együd, J., Hegedűs, R., Kiszely, Z., Szabó, G., Szitnyainé Gottlieb, É., Tóth, I.: Akkreditációs kézikönyv: államilag elismert nyelvvizsgák akkreditációjának kézikönyve.
    Nyelvvizsgát Akkreditáló Testület Oktatási Hivatal Nyelvvizsgáztatási Akkreditációs Központ, Budapest, 70 p., 2007. ISBN: 9789630635035
2005
  1. Csépes, I., Kiss-Gulyás, J.: An Eye on the EYE.
    In: Studies in English Language Learning and Teaching / Kiss-Gulyás, J; Furkóné, Banka, University of Debrecen, Debrecen, 101-110, 2005. ISBN: 9634729428
  2. Csépes, I., Csontos, P., Furkóné Banka, I., Mónos, K., Sankó, G.: Components of the English Yardstich Exam.
    In: Studies in English Language Learning and Teaching / Kiss-Gulyás, J; Furkóné, Banka, University of Debrecen, Debrecen, 111-125, 2005. ISBN: 9634729428
  3. Csépes, I.: The Validity of the Paired Oral.
    In: Studies in English Language Learning and Teaching / Kiss-Gulyás, J; Furkóné, Banka, University of Debrecen, Debrecen, 87-97, 2005. ISBN: 9634729428
2004
  1. Csépes, I., Együd, G.: The speaking handbook.
    Teleki L. Found. :, Budapest, 199 p., 2004. ISBN: 9638638842
2003
  1. Csépes, I.: What is learner-centredness about?: (A review of the interpretations and feasibility of the concept.).
    In: Studies in linguistics : a supplement to the Hungarian Journal of English and American studies, [Kossuth Lajos Tudományegyetem, Debrecen, 5 köt,, 2001.
2002
  1. Csépes, I.: Is testing speaking in pairs disadvantageous for students?.
    Novelty. 9 (1), 22-45, 2002.
1999
  1. Csépes, I.: Evaluation, assessment, testing.
    In: Introduction to applied linguistics : (Distance learning degree programme), Kossuth Lajos University, Debrecen, 38-56, 1999.
  2. Csépes, I.: Issues in testing spoken language in Pairs.
    Nyelvvizsga Fórum. 2 (1), 14-16, 1999.
1996
  1. Csépes, I.: The use of reflective journals on the three-year teacher education programme.
    In: HUSSE papers 1993 : Proceedings of the first conference of the Hungarian Society for the study of English : Debrecen, 27-29 January, 1993 : vol. 2., Language and methodology, Institute of English and American Studies Lajos Kossuth University, Debrecen, 153-158, 1996. ISBN: 9634720269
1995
  1. Csépes, I.: Communicative language testing revisited: Report on the British Council International Seminar.
    Novelty. 2 (2), 26-28, 1995.
  2. Csépes, I.: Discrete-point vs. integrative testing of grammar: a comparative and correlational analyisi of testing grammatical competence.
    In: HUSSE Papers 1995: Proceedings of the Second Conference of HUSSE / Novák György szerk, József Attila Tudományegyetem, Szeged, 265-271, 1995.
feltöltött közlemény: 42 Open Access: 3
https://tudoster.idea.unideb.hu
A szolgáltatást nyújtja: DEENK