Tudóstér: Szűcs Tímea publikációi

PDF
-
szűkítés
feltöltött közlemény: 43 Open Access: 9
2024
  1. Váradi, J., Héjja, B., Szűcs, T.: A zenei pálya előnyei és hátrányai intézményvezetői szemszögből.
    Iskolakultúra. 34 (5), 84-94, 2024.
  2. Váradi, J., Szűcs, T., Kerekes, R., Kiss, J., Radócz, J.: A zenén is túl: Szakirodalom áttekintés a zenei nevelés érzelmi dimenzióiról.
    In: Mesterség és intelligencia az oktatáskutatásban : Tanulmányok Kozma Tamás tiszteletére. Szerk.: Pusztai Gabriella, Engler Ágnes, Hrabéczy Anett, Bencze Ádám, Debreceni Egyetem Felsőoktatási Kutató és Fejlesztő Központ, Debrecen, 288-299, 2024, (Oktatáskutatók könyvtára, ISSN 2064-9312, ISSN 2732-1800 ; 18.) ISBN: 9786156012227
  3. Dan, B., Szűcs, T., Sávai-Átyin, R., Hrabéczy, A., Kovács, K., Ridzig, G., Kis, D., Bacskai, K., Pusztai, G.: Narrowing the inclusion gap: teachers and parents around SEN students.
    Int. J. Inc. Edu. Epub 1-27, 2024.
    Folyóirat-mutatók:
    Q1 Arts and Humanities (miscellaneous) (2023)
    Q1 Education (2023)
2023
  1. Dan, B., Szűcs, T., Hrabéczy, A., Sávai-Átyin, R., Kovács, K., Bacskai, K.: Ha mindenkinek nehezebb kicsit. Tanár-szülő kapcsolattartás sajátos nevelési igényű tanulók esetében.
    In: VIII. Különleges Bánásmód Nemzetközi Interdiszciplináris Konferencia Program- és Absztrakt kötet = 8th International Interdisciplinary Conference about Special Treatment Program and Abstract Volume. Szerk.: Mező Katalin, Mező Ferenc, Debreceni Egyetem, Debrecen, 53-54, 2023. ISBN: 9789634904922
  2. Váradi, J., Józsa, G., Szabóné, F., Molnár, -., Szűcs, T.: Investigating music teachers' ICT skills and technical possibilities in the field of online music education during the COVID-19 pandemic.
    Heliyon. 9 (6), 1-8, 2023.
    Folyóirat-mutatók:
    Q1 Multidisciplinary
  3. Dan, B., Szűcs, T., Sávai-Átyin, R., Hrabéczy, A., Kovács, K.: Iskola - család együttműködés sajátos nevelési igényű tanulók esetében. A tanári nézőpont vizsgálata.
    In: XXIII. Országos Neveléstudományi Konferencia : Absztraktkötet. Elkötelezettség és rugalmasság: a neveléstudomány útjai a változó világban. Szerk.: Bajzáth Angéla; Csányi Kinga; Győri János, Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Tudományos Bizottság Eötvös Loránd Tudományegyetem Pedagógiai és Pszichológiai Kar, Budapest, 190-190, 2023. ISBN: 9789634896111
  4. Bacskai, K., Dan, B., Szűcs, T., Sávai-Átyin, R., Hrabéczy, A., Kovács, K., Ridzig, G., Kiss, D., Pusztai, G.: Problémák és megoldások a sajátos nevelési igényű diákok tanárai és szülei közötti együttműködésben.
    Iskolakultúra. 33 (9), 3-29, 2023.
  5. Kerekes, R., Mike, Á., Radócz, J., Szűcs, T.: Szülői vélemények az online zeneoktatásról.
    In: Kutatások a zene és a zenepedagógia világában : 3. Zenepedagógiai konferencia : Absztraktkötet. Szerk.: Váradi Judit, Kerekes Rita, Kiss Julianna, Debreceni Egyetemi Kiadó, Debrecen, 20, 2023. ISBN: 9789634905080
  6. Kerekes, R., Mike, Á., Radócz, M., Szűcs, T.: Szülői vélemények az online zeneoktatásról.
    In: 3. Zenepedagógiai konferencia : Kutatások a zene és zenepedagógia világában : Absztraktkötet. Szerk.: Váradi Judit, Kerekes Rita, Kiss Julianna, Debreceni Egyetemi Kiadó, Debrecen, 20, 2023. ISBN: 9789634905080
  7. Szűcs, T., Váradi, J., Kelemen, H., Miklódi, -., Pusztai, G.: The Role of Parents in Their Children's Artistic Education: The Effect of Parental Involvement in the Transgenerational Process.
    Harmonia. 23 (2), 375-386, 2023.
    Folyóirat-mutatók:
    Q3 Education
    Q2 Music
    Q1 Visual Arts and Performing Arts
  8. Szűcs, T.: The Transfer Effects of Learning Music and Their Underlying Causes.
    Studia UBB Musica. 68 (1), 185-202, 2023.
2022
  1. Szűcs, T., Kelemen, H., Miklódi, -., Váradi, J.: A szülők szerepe gyermekük művészeti nevelésében: A szülői bevonódás hatása a transzgenerációs folyamatban.
    In: Értékközvetítés és iskola : Tanulmányok Szabó László Tamás tiszteletére. Szerk.: Kovács Klára, Debreceni Egyetem Felsőoktatási Kutató és Fejlesztő Központ, Debrecen, 54-71, 2022, (Oktatáskutatók könyvtára, ISSN 2064-9312 ; 14) ISBN: 9786156012166
  2. Józsa, G., Szűcs, T., Váradi, J.: A zenetanárok digitális attitűdjére ható tényezők vizsgálata.
    In: Az online tér megjelenése a zeneművészeti oktatásban és a hangverseny-látogatásban. Szerk.: Váradi Judit, Magyar Művészeti Akadémia Művészetelméleti és Módszertani Kutatóintézet, Budapest, 39-52, 2022. ISBN: 9786156192943
  3. Szűcs, T.: The Relationship between Family Milieu and Music Education.
    Soc. Sci. 11 (12), 1-16, 2022.
    Folyóirat-mutatók:
    Q2 Social Sciences (miscellaneous)
2021
  1. Váradi, J., Józsa, G., Szűcs, T., Láda, J.: Az online tér megjelenése a művészeti oktatásban.
    In: HuCER 2021 : Tanuló társadalom. Oktatáskutatás járvány idején = Learning society. Educational research during an epidemic. Szerk.: Juhász, Erika, Kattein-Pornói Rita, Magyar Nevelés- és Oktatáskutatók Egyesülete, Budapest, 78, 2021. ISBN: 9786155657092
2020
  1. Szűcs, T., Péter, C.: A szülők hatása gyermekük művészeti tevékenységeire.
    In: Művészeti körkép : Kutatás a művészeti nevelés helyzetéről és lehetőségeiről, a tanórai és tanórán kívüli művészeti tevékenységről és rendezvényekről. Szerk.: Váradi Judit, MMA MMKI, Budapest, 151-169, 2020. ISBN: 9786156192158
2019
  1. Szűcs, T.: A kulturális tanulás és a zeneoktatás.
    Kult. Köz. 10 (2), 17-23, 2019.
  2. Szűcs, T.: A tanári pálya komplex kérdései a zenetanítás tükrében.
    In: Zenepedagógiai kutatások: A zeneoktatás megújuló módszertana. Szerk.: Váradi Judit, Debreceni Egyetem, Debrecen, 195-210, 2019. ISBN: 9789634902171
  3. Váradi, J., Szűcs, T., Strenacikova, M.: Persistence in tertiary music education in Hungary and Slovakia.
    J. Adult Learn. Know. Innov. 3 (1), 6-11, 2019.
  4. Kovács, K., Dusa, Á., Kocsis, Z., Pallay, K., Szűcs, T., Pálfi, J.: Practical or theoretical persistence?: The investigation of (f)actors influencing students' persistence at three levels.
    Hung. educ. res. j. 9 (2), 238-256, 2019.
  5. Pusztai, G., Demeter-Karászi, Z., Szűcs, T.: Theoretical and empirical background for a higher education model of active community learning.
    In: Proceedings 5th CARPE Conference: Horizon Europe and beyond. Eds.: Javier Orozco Messana, Juan Miguel Martínez Rubio, Editorial Universidad Politécnica de Valencia, Valencia, 38-47, 2019. ISBN: 9788490487891
2018
  1. Pallay, K., Tóth, D., Demeter-Karászi, Z., Váradi, J., Szűcs, T.: A lemorzsolódás rendszerszintű szabályozása és intézményi perspektívái.
    In: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések: absztrakt kötet. Szerk.: Fehérvári Anikó, Széll Krisztián, ELTE Pedagógiai és Pszichológiai Kar, MTA Pedagógiai Tudományos Bizottság, Budapest, 160, 2018. ISBN: 9789634890515
  2. Szűcs, T.: A zenetanulás aspektusai Kelet-Magyarországon.
    In: Elmélet és gyakorlat a neveléstudományok és szakmódszertanok köréből. Szerk.: Karlovitz János Tibor, International Research Institute, Komárno, 84-94, 2018. ISBN: 9788089691524
  3. Nánási, G., Máté-Szabó, B., Szűcs, T.: Dropout in Higher Education.
    In: Oktatás, gazdaság, társadalom HuCER 2018 : absztraktkötet, Magyar Nevelés - és Oktatáskutatók Egyesülete, Budapest, 71, 2018. ISBN: 9786155657047
  4. Pusztai, G., Bocsi, V., Bacskai, K., Ceglédi, T., Csokai, A., Kocsis, Z., Szűcs, T.: Jelen és jövő határán: Hátrányos helyzetű középiskolások és hallgatók eredményes-sége.
    Wáli István Református Cigány Szakkollégium, Debrecen, 117 p., 2018. ISBN: 9786158104012
  5. Váradi, J., Szűcs, T.: Művészet és oktatás, a művészet oktatása: 2. zenepedagógiai konferencia: Absztraktkötet = Art and Education: Education of the Art.
    Debreceni Egyetemi Kiadó, Debrecen, 69 p., 2018. ISBN: 9789634739838
  6. Szűcs, T., Váradi, J.: Perzisztencia a zeneművészeti felsőoktatásban: A zeneművészeti képzés megtartó erejének vizsgálata.
    In: Lemorzsolódás és perzisztencia a felsőoktatásban. Szerk.: Pusztai Gabriella, Szigeti Fruzsina, Debreceni Egyetemi Kiadó, Debrecen, 263-273, 2018, (Oktatáskutatás a 21. században, ISSN 2559-8864 ; 6) ISBN: 9789633187548
2017
  1. Szűcs, T.: A zenetanulás és hatásai egy debreceni vizsgálat alapján.
    Educatio. 26 (3), 471-482, 2017.
  2. Szűcs, T.: Opportunities for Elementary Level Music Education in the Partium Region.
    Hung. Educ. Res. J. 7 (1), 103-111, 2017.
  3. Szűcs, T., Héjja, B.: The Institutional Network and State of Music Education in Hungary.
    Hung. Educ. Res. J. 7 (3), 39-54, 2017.
2016
  1. Szűcs, T., Kovács, K., Hegedűs, R.: "Megsimogatjuk és megöleljük és bíztatjuk": Felzárkóztatás és annak mérhetősége az Arany János Kollégiumi Program egy terepén.
    Kapocs. 15 (69), 15-27, 2016.
  2. Szűcs, T.: A zenei nevelés intézményrendszere és helyzete Magyarországon.
    In: Oktatás és fenntarthatóság. Szerk.: Polónyi István, Pusztai Gabriella, Kozma Tamás, Magyar Nevelés- és Oktatáskutatók Egyesülete, Budapest, 540-556, 2016, (HERA évkönyvek, ISSN 2064-6755 ; 3.) ISBN: 9789631255423
  3. Kovács, K., Markos, V., Rábai, D., Szűcs, T.: Az oktatási intézmény szerepe a családon belüli válságok kezelésében egy kvalitatív vizsgálat tükrében.
    In: Riport a családokról: A Család-, Ifjúság- és Népesedéspolitikai Intézet kutatási. Szerk.: Földvári Mónika, Tomposné Hakkel Tünde, Család-, Ifjúság- és Népesedéspolitikai Intézet; L'Harmattan, Budapest, 479-499, 2016, (Kapocs könyvek, ISSN 1589-4096 ; 15.) ISBN: 9789634141938
  4. Szűcs, T., Hetei, A.: Zeneoktatás flamand-magyar kontextusban.
    Acta Andragogiae et Culturae. 27 426-439, 2016.
2015
  1. Szűcs, T.: Alapfokú zenetanulási lehetőségek a Partiumban.
    Kulturális Szemle. 2 (1), 7-16, 2015.
  2. Szűcs, T., Tóth, Z.: Csillagászati fogalmak tanulói értelmezései.
    In: Új kutatások a neveléstudományokban : oktatás és nevelés - gyakorlat és tudomány. Szerk.: Tóth Zoltán, Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Tudományos Bizottság ; Debreceni Egyetem, Budapest, 337-357, 2015.
  3. Juhász, E., Herczegh, J., Kenyeres, A., Kovács, K., Szabó, J., Szűcs, T.: Kulturális tanulás.
    In: Tanuló régiók Magyarországon : Az elmélettől a valóságig / Kozma Tamás és munkatársai, CHERD-H., Debrecen, 144-176, 2015, (Régió és Oktatás, ISSN 2060-2596 ; 11.) ISBN: 9789633184721
  4. Szűcs, T.: Recenzió Váradi Judit: Hogyan neveljünk értő közönséget a komolyzenének" művéről.
    Kulturális Szemle. 2 132-133, 2015.
    (Ismertetett mű: Váradi Judit. -Hogyan neveljünk értő közönséget a komolyzenének? = How to educate an audience to acquire a taste for classical music? : [egyetemi doktori értekezés] /Jyväskylä : University of Jyväskylä, 2010. -340 p.)
2014
  1. Szűcs, T., Tóth, Z.: Metafogalmi ismeretek a földrajz tankönyvekben.
    In: Oktatáskutatás határon innen és túl. Szerk.: Juhász Erika, Kozma Tamás, Belvedere Meridionale, Szeged, 135-152, 2014, (HERA Évkönyvek, ISSN 2064-6755 ; 1.) ISBN: 9786155372179
  2. Szűcs, T.: Tanulási funkciók az Észak-alföld régió zeneiskoláiban.
    Felnőttképz. Szle. 8 (1), 73-81, 2014.
  3. Szűcs, T.: Zeneiskola az Észak-Alföld régióban.
    In: Határtalan oktatáskutatás Tanulmányok a 75 éves Kozma Tamás tiszteletére. Szerk.: Ceglédi Tímea, Gál Attila, Nagy Zoltán, A Debreceni Egytem Felsőoktatási Kutató és Fejlesztő Központja, Debrecen, 57-68, 2014, (Régió és oktatás, ISSN 2060-2596 ; 9.) ISBN: 9789630891462
2013
  1. Szűcs, T.: "Hegyet hágék".
    Rubato 54 10-11, 2013.
2012
  1. Szűcs, T.: Kodály Zoltán Ötfokú zenéje a mai énekoktatásban.
    Parlando. 54 (3), [14], 2012.
feltöltött közlemény: 43 Open Access: 9
https://tudoster.idea.unideb.hu
A szolgáltatást nyújtja: DEENK