Tudóstér: Bordás Andrea publikációi

PDF
-
szűkítés
feltöltött közlemény: 26 Open Access: 3
2022
  1. Kovács, E., Ceglédi, T., Bordás, A., Berei, E., Hafičová, H., Dubayová, T.: "Amit eddig nem is tudtam magamról.": Reflektív kutatás. A reziliencia felismerése és erősítése kisgyermekkortól kezdve elnevezésű projekt tréningmódszerének fejlesztése.
    Országos Tranzitfoglalkoztatási Egyesület, Debrecen, 213 p., 2022. ISBN: 9786150159669
  2. Kovács, E., Ceglédi, T., Bordás, A., Berei, E., Hafičová, H., Dubayová, T., Petrov, B.: "Things I didn't even know about myself until now.": Reflective research. Development of the training method of the project called Spotting and Strengthening Resiliency Skill from Early Childhood.
    National Transit Employment Association, Debrecen, 210 p., 2022. ISBN: 9786150159669
2016
  1. Bordás, A.: A bricolage (barkácsolás) mint a kvalitatív pedagógiai kutatás egy lehetséges formája I..
    PedActa. 6 (1), 67-80, 2016.
  2. Bordás, A.: A szituatív tanulás szerepe partiumi magyar pedagógusok szakmai fejlődésében.
    Regio. 24 (4), 211-239, 2016.
  3. Ceglédi, T., Bordás, A., Kardos, K.: Egyről a kettőre vagy nulláról a háromra? Szakkollégiumok intézményi hatása.
    In: A felsőoktatás (hozzáadott) értéke : Közelítések az intézményi hozzájárulás empirikus megragadásához. Szerk.: Pusztai Gabriella, Bocsi Veronika, Ceglédi Tímea, Partium ; PPS ; Új Mandátum, Nagyvárad ; Budapest, 302-316, 2016, (Felsőoktatás - Társadalom ; 6.) ISBN: 9789631254471
2015
  1. Bordás, A.: Megtölteni a formát tartalommal - avagy hogyan fordíthatóak át a romániai tanári munkaközösségek kötelezettségei lehetőségekké?.
    In: Pálya-modell: Igények és lehetőségek a pedagógus-továbbképzés változó rendszerében. Szerk.: Pusztai Gabriella, Morvai Laura, Partium Könyvkiadó, Personal Problems Solution ; Budapest : Új Mandátum Könyvkiadó, Nagyvárad, 207-221, 2015, (Felsőoktatás és Társadalom ; 4.) ISBN: 9789631234008
  2. Bordás, A.: Pedagógusok szakmai tanulása alulról szerveződő és felülről szervezett szakmai közösségekben.
    In: Tanárképzés és oktatáskutatás. Szerk.: Kozma Tamás, Kiss Virág Ágnes, Jancsák Csaba, Kéri Katalin, Magyar Nevelés- és Oktatáskutatók Egyesülete, Budapest, 13-26, 2015, (HERA évkönyvek, ISSN 2064-6755 ; 2.) ISBN: 9786155372322
  3. Bordás, A.: Pillanatkép Románia oktatási gyakorlatáról és az intézmények közötti kapcsolatrendszerről.
    In: Tanárképzési háromszögek: iskolák, fenntartók és képzők együttműködése. Összehasonlító országtanulmányok. Szerk.: Chrappán Magdolna, Debreceni Egyetem Bölcsészettudományi Kar, Debrecen, 103-139, 2015. ISBN: 9789634738886
2014
  1. Bordás, A.: A szituatív tanulás szerepe a pedagógusok szakmai fejlődésében.
    In: Képzők és képzettek : Pillanatfelvételek a 21. század tanárképzéséről és tanárairól. Szerk.: Németh Nóra Veronika, Belvedere Meridionale, Szeged, 239-262, 2014. ISBN: 9786155372155
  2. Bordás, A.: Dominancia és szabadság egy pedagógusokkal készített fókuszcsoportos interjú tanításértelmezéseiben.
    In: Határtalan oktatáskutatás : Tanulmányok a 75 éves Kozma Tamás tiszteletére.. Szerk.: Ceglédi Tímea, Gál Attila, Nagy Zoltán, DE FKFK, Debrecen, 23-34, 2014, (Régió és oktatás, ISSN 2064-6046 ; 9.) ISBN: 9789630889957
  3. Bordás, A.: Hogy áll Szatmárban a drámapedagógia?.
    In: Határon innen és határon túl : A magyar nyelvű óvodapedagógus- és tanítóképzés időszerű kérdései. Szerk.: Stark Gabriella, Baranyai Tünde, Szabó-Thalmeiner Noémi, Végh Balázs Béla, Státus Kiadó, Csíkszereda, 471-485, 2014. ISBN: 9786066610360
  4. Różaǹska, A., Bordás, A.: Training and professional support of teachers in the culturally and religiously diversified environments.
    In: Comparative Research on Teacher Education. Eds.: Pusztai Gabriella, Engler Ágnes, Verbum, Ružomberok, 159-173, 2014. ISBN: 9788056101223
2013
  1. Bordás, A.: Hogyan látják az amerikaiak az európai oktatást és neveléstudományt? (1. rész).
    Új Pedagóg. szle. 63 (5-6), 90-105, 2013.
  2. Bordás, A.: Hogyan látják az amerikaiak az európai oktatást és neveléstudományt? (2. rész).
    Új Pedagóg. szle. 63 (7-8), 99-116, 2013.
2012
  1. Bordás, A., Ceglédi, T.: A debreceni szakkollégiumok mint a tudásmegosztó és tudásteremtő tanulóközösségek színterei.
    In: Egyetemi élethelyzetek : Ifjúságszociológiai tanulmányok. Szerk.: Dusa Ágnes, Kovács Klára, Nyüsti Szilvia, Márkus Zsuzsanna, Sőrés Anett, Debreceni Egyetemi Kiadó, Debrecen, 9-52, 2012. ISBN: 9789633182277
  2. Bordás, A.: Pedagógusok szakmai tanuló közösségei szociokulturális konstruktivista megvilágításban.
    In: A tanárok tanárának lenni ... : tanulmányok Szabó László Tamás 70. születésnapjára. Szerk.: Pusztai Gabriella, Fenyő Imre, Engler Ágnes, Debreceni Egyetem Felsőoktatási Kutató és Fejlesztő Központ, Debrecen, 226-246, 2012. ISBN: 9789630846448
2011
  1. Bordás, A., Ceglédi, T., Németh, N., Szabó, A.: "Az egyetem embert képez, nem munkaerőt": Diplomás pályakövetés oktatói szemmel.
    In: A Debreceni Egyetem "Diplomás pályakövető Rendszerének" főbb eredményei és tapasztalatai, 2010-2011. Szerk.: Fónai Mihály, Szűcs Edit, Debreceni Egyetem, Debrecen, 121-140, 2012, (ISSN 2063-2886)
  2. Bordás, A.: A határ menti oktatás elemzése az északi határ keleti részének kistérségeiben.
    Új Pedagóg. szle. 61 (8-9), 98-120, 2011.
  3. Bordás, A.: A kisebbségi egyetemek kutatása hermeneutikai megközelítésben.
    In: Kisebbségi felsőoktatás és a Bologna-folyamat. Szerk.: Kozma Tamás, Pataki Gyöngyvér, Debreceni Egyetemi Kiadó, Debrecen, 199-214, 2011, (Régió és oktatás,ISSN 2060-2596 ; 8.) ISBN: 9789633181089
  4. Andl, H., Bordás, A., Ceglédi, T., Dominek, D., Molnár-Kovács, Z., Tőzsér, Z.: Az ONK mint szakmai tanuló közösség: az "ONK 2010" kutatás eredményeinek összefoglalása.
    In: Új kutatások a neveléstudományokban : törekvések és lehetőségek a 21. század elején. Szerk.: Kozma Tamás, Perjés István, ELTE Eötvös Kiadó, Budapest, 345-364, 2011, (Új kutatások a neveléstudományokban, 2062-090X)
  5. Bordás, A., Szolár, É.: Esettanulmány a határ menti oktatásról az észak-alföldi határ menti kistérségekben.
    In: Oktatás a határok mentén. Szerk.: Forray R. Katalin, Híves Tamás, Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet, Budapest, 114-139, 2011. ISBN: 9789636826857
  6. Bordás, A.: Pedagógusok szakmai tanuló közössége: Drámapedagógiai műhely Nagyváradon.
    Magiszter (Csíkszereda). 9 (2), 47-56, 2011.
  7. Bordás, A.: Schola Comaromiensis.
    In: Kisebbségi felsőoktatás és a Bologna-folyamat. Szerk.: Kozma Tamás, Pataki Gyöngyvér, Debreceni Egyetemi Kiadó, Debrecen, 93-118, 2011, (Régió és oktatás,ISSN 2060-2596 ; 8.) ISBN: 9789633181089
2010
  1. Bordás, A.: A drámapedagógia öröme és sikere - avagy öröm és siker a drámapedagógiában.
    In: Interdiszciplináris pedagógia, tanárok, értelmiségiek : A VI. Kiss Árpád Emlékkonferencia előadásainak szerkesztett változata, Debrecen, 2009. szeptember 18-19.. Szerk.: Buda András, Kiss Endre, Debreceni Egyetem Neveléstudományok Intézete, Debrecen, 230-237, 2010, (Kiss Árpád Archívum Könyvsorozata, ISSN 1587-1150 ; 6.) ISBN: 9789634734109
  2. Bordás, A.: A kiégés-szindróma a külföldi és a hazai szakirodalomban.
    Educatio. 19 (4), 666-672, 2010.
  3. Bordás, A., Ceglédi, T.: Bemutatkozik a Debreceni Egyetem Felsőoktatási Kutató és Fejlesztő Központja.
    Felsőokt. Műh. 2010 (1), 95-98, 2010.
feltöltött közlemény: 26 Open Access: 3
https://tudoster.idea.unideb.hu
A szolgáltatást nyújtja: DEENK