Tudóstér: Lázár Timea publikációi

PDF
-
szűkítés
feltöltött közlemény: 19 Open Access: 8
2024
  1. Farkas, J., Czellér, M., Lázár, T., Hajdu, Z., Tar, I.: Interkulturális kompetenciák statisztikai vizsgálata az egyetemi szaknyelvoktatásban.
    Alk. nyelvész. közl. 16 (1), 186-202, 2024.
2023
  1. Hajdu, Z., Lázár, T., Farkas, J., Tar, I., Czellér, M.: Hogyan járulhatnak hozzá a szaknyelvi kurzusok a munkaerőpiacon elvárt puha készségek fejlesztéséhez?.
    Porta Lingua. 2 159-168, 2023.
  2. Hajdu, Z., Tar, I., Lázár, T., Farkas, J., Czellér, M.: Parallel teaching and evaluation of employability and foreign language competencies in technical language training.
    Hum. innov. szle. 14 (1), 108-119, 2023.
  3. Lázár, T., Farkas, J., Tar, I., Czellér, M.: The interrelationships between students' perceptions of foreign language skills and intercultural communicative competences.
    J. Lang. Spec. Purpos. 10 31-48, 2023.
  4. Lázár, T., Farkas, J., Hajdu, Z., Tar, I., Czellér, M., D'Arrigo, P.: The relations between students` intercultural communication competencies and employability.
    Cent. Eur. J. Educat. Res. 5 (2), 72-79, 2023.
2022
  1. Hajdu, Z., Tar, I., Lázár, T., Czellér, M., Farkas, J.: Az interkulturális kompetencia szerepe a gazdaságtudományi szakfordítói programban.
    Porta Lingua. 2 145-152, 2022.
  2. Hajdu, Z., Farkas, J., Lázár, T.: Bureaucratic Barriers to closer Cooperation among HEIs (Higher Education Institutions).
    In: New Modes of Mobility : Lessons Learned 2019-2022, Volume I. Ed.: by Troy B. Wiwczaroski, Dominik Winkler, Würzburg International Business Press, Würzburg, 105-117, 2022. ISBN: 9783949864056
  3. Lázár, T., Hajdu, Z.: How to meet the requirements of organisations for foreign language skills and intercultural communication competencies based on interviews with LSP teachers at the University of Debrecen?.
    J. Lang. Spec. Purpos. 9 97-107, 2022.
  4. Farkas, J., Lázár, T., Hajdu, Z.: Strategic Planning for Joint Teaching Online.
    In: New Modes of Mobility : Lessons Learned 2019-2022 : volume II. Szerk.: Troy B. Wiwczaroski, Dominik Winkler, Würzburg International Business Press, Würzburg, 14-28, 2022. ISBN: 9783949864056
  5. Lázár, T., Hajdu, Z., Farkas, J.: Student Recruitment Issues for International Courses.
    In: New Modes of Mobility : Lessons Learned 2019-2022 : volume II. Szerk.: Troy B. Wiwczaroski, Dominik Winkler, Würzburg International Business Press, Würzburg, 41-57, 2022. ISBN: 9783949864056
  6. Lázár, T.: Szervezetek diplomás pályakezdőkkel szembeni elvárásai nyelvtudás és interkulturális kommunikációs kompetenciák terén.
    Hum. innov. szle. 13 (1), 55-71, 2022.
2020
  1. Lázár, T.: Students' Foreign Language and Intercultural Communication Competencies Based on a Survey at the University of Debrecen.
    Anal. Univ. Oradea. Ştiinţ. econ. 29 (1), 540-550, 2020.
2019
  1. Tar, I., Lázár, T.: Teaching intercultural competencies at the University of Debrecen.
    In: Professional competencies in language learning and teaching. Ed.: Cecilia Goria, Lea Guetta, Neil Hughes, Sandra Reisenleutner, and Oranna Speicher, Research-publishing.net, [s.l.], 77-88, 2019, (Standalone Collection) ISBN: 9782490057399
2018
  1. Tar, I., Lázár, T.: CAT Tools in Teaching Translation at Debrecen University.
    In: Teaching English for Specific Purposes at Universities. Ed.: Jana Jašková, Milan Smutný, Dagmar Šťastná, Brno University of Technology, Brno, 108-120, 2018. ISBN: 9788021457416
  2. Lázár, T., Bene, Á.: Need for Multicultural Competencies in the Selection Process of Multinational Companies.
    Hum. Innov. Szle. 8-9 (1-2), 85-96, 2018.
  3. Lázár, T., Bene, Á.: Requirements for multicultural competencies defined by a focus group.
    Int. J. Eng. Manag. Sci. 3 (3), 44-56, 2018.
2017
  1. Lázár, T., Bene, Á.: (Pro)aktivitás egy nemzetközi nagyvállalat magyar leányvállalatának társadalmi felelősségvállalásában.
    Különleges Bánásmód. 3 (4), 77-95, 2017.
  2. Lázár, T.: Some Sources of Misunderstandings in Intercultural Business Communication.
    Int. J. Eng. Manag. Sci. 2 (3), 91-101, 2017.
  3. Lázár, T.: The Shared Service Centre (SSC) - A New Business Concept.
    Ann. Univ. Oradea. Econ. Scien. 26 (1), 657-667, 2017.
feltöltött közlemény: 19 Open Access: 8
https://tudoster.idea.unideb.hu
A szolgáltatást nyújtja: DEENK