Tudóstér: Stark Gabriella Mária publikációi

PDF
-
szűkítés
feltöltött közlemény: 47 Open Access: 11
2018
  1. Birta, -., Demény, P., Stark, G.: Kezdő óvónők kézikönyve: Az elmélettől a gyakorlati megvalósításig.
    Ábel Kiadó, Kolozsvár, 240 p., 2018. ISBN: 9789731142425
  2. Stark, G.: Kisebbségi pedagógushallgatók orientációs típusainak keresztmetszete.
    In: Kompetencia- és tudástranszfer az oktatásban IX.. Szerk.: Barabási Tünde, Péter Lilla, Kolozsvári Egyetemi Kiadó, Kolozsvár, 77-88, 2018, (ISSN 2247-5907)
2017
  1. Stark, G.: Kisebbségi magyar pedagógusok a pályán. A Babeş-Bolyai Tudományegyetem Szatmári Tagozata végzőseinek pályakövetési vizsgálata.
    In: Fiatal tudomány, tudományunk fiataljai a Kárpát-medencében. Szerk.: Bodó Barna, Szoták Szilvia, Balassi Int. Márton Á. Szakkollégium : Külgazdasági és Külügyminisztérium, Budapest, 397-416, 2017, (Határhelyzetek, ISSN 2064-3918 ; 9.) ISBN: 9786155389610
  2. Stark, G.: Romantikus és pragmatikus kisebbségi pedagógusjelöltek. PADI-s tanulási útvonalak hallgatói interjúk tükrében.
    Gyermeknevelés. 5 (3), 82-92, 2017.
2016
  1. Stark, G.: Egy regionális kisebbségi pedagógusképző intézmény az alumnusok szemszögéből.
    PedActa. 6 (2), 89-94, 2016.
  2. Barabási, T., Stark, G.: Óvodamódszertani alapismeretek.
    Kolozsvári Egyetemi Kiadó, Kolozsvár, 278 p., 2016. ISBN: 9789735959586
  3. Stark, G.: PADI-s hallgatók tanulási útvonalai az óvodától a mesteri képzésig.
    In: Kompetencia- és tudástranszfer az oktatásban : A VII.tudományos ülésszak előadásai. Szerk.: Barabási Tünde, Kolozsvári Egyetemi Kiadó, Kolozsvár, 97-110, 2016, (Universitas Napocensis, ISSN 2247-5907)
  4. Stark, G.: Regionalitás vagy pedagóguspálya iránti elkötelezettség?.
    In: Interdiszciplináris pedagógia és az oktatási rendszer újraformálása : A IX. Kiss Árpád Emlékkonferencia előadásainak szerkesztettváltozata : Debrecen, 2015. szeptember 25-26.. Szerk.: Buda András, Kiss Endre, DE Neveléstudományok Intézete, Debrecen, 215-225, 2016, (Kiss Árpád Archivum Könyvtára, ISSN 1587-1150 ; 9.) ISBN: 9789634739296
2015
  1. Stark, G.: A pedagógiai líceumi oklevéltől az MA oklevélig: Intézményi és tartalmi változók az óvodapedagógus- és tanítóképzés rendszerében.
    In: Tanítás - tanulás - Tudás. Szerk.: Birta-Székely Noémi, Doceo Egyesület, Kolozsvár, 109-117, 2015. ISBN: 9789730189674
  2. Stark, G.: Hungarian Teacher Education in Romania in the Light of Minority Learning Paths.
    In: Professional calling in higher education. Eds.: Pusztai Gabriella, Ceglédi Timea, Partium Press ; Personal Problems Solution ; Új mandátum Kiadó, Nagyvárad; Budapest, 86-97, 2015, (Higher Education & Society ;3.) ISBN: 9789631234015
  3. Stark, G.: Kisebbségi magyar pedagógusjelöltek tanulási útvonalai.
    In: Terek, intézmények, átmenetek. Szerk.: Ferdinec Csilla, Balassi Intézet Márton Áron Szakkollégium, Budapest, 356-382, 2015, (Határhelyzetek, ISSN 2064-3918 ; 8.) ISBN: 9786155389559
  4. Stark, G.: Kisebbségi pedagógushallgatók tanulási útvonalai.
    In: Kompetencia és tudástranszfer az oktatásban : A VI. Tudományos Ülésszak Előadásai. Szerk.: Barabási Tünde, Péter Lilla, Kolozsvári Egyetemi Kiadó, Kolozsvár, 131-138, 2015. ISBN: 24571512
  5. Stark, G.: Kisebbségi tanulási útvonalak a romániai magyar nyelvű pedagógusképzésben.
    In: Szakmai szocializáció a felsőoktatásban : A pedagógusképzés kihívásai a Kárpát-medencében. Szerk.: Pusztai Gabriella, Ceglédi Timea, Partium ; Budapest : Press Uj Mandátum, Nagyvárad, 29-40, 2015, (Felsőoktatás & Társadalom ; 2.) ISBN: 9789631233988
  6. Stark, G.: Örök diák vagy elkötelezett pedagógus? Magyar többségi és kisebbségi pedagógushallgatók tanulási útvonalai.
    PedActa. 5 (2), 51-58, 2015.
2014
  1. Stark, G.: A kisebbségi óvodapedagógus- és tanítóképzés időszerű kérdései.
    In: Határon innen és határon túl : A magyar nyelvű óvodapedagógus- és tanítóképzés időszerű kérdései. Szerk.: Stark Gabriella, Baranyai Tünde, Szabó-Thalmeiner Noémi, Végh Balázs Béla, Státus Kiadó, Csíkszereda, 64-77, 2014. ISBN: 9786066610360
  2. Stark, G., Baranyai, T., Szabó, -., Végh, B.: Határon innen és határon túl. A magyar nyelvű óvodapedagógus- és tanítóképzés időszerű kérdései.
    Státus Kiadó, Csíkszereda, 529 p., 2014. ISBN: 9786066610360
  3. Stark, G., Zoller, K.: Initial and continuous teacher education system: National report - Romania.
    In: Teacher Education Case Studies in Comparative Perspective. Ed.: Gabriella Pusztai, Ágnes Engler, Center for Higher Education Research and Development, Debrecen, 47-66, 2014. ISBN: 9789634737056
  4. Stark, G.: Játék és pedagógusképzés: Játék az óvodapedagógus- és tanítóképzésben..
    In: Játék és tudomány : interdiszciplináris párbeszéd 2. : a Bolyai Társaság és a Babeş-Bolyai Tudományegyetem közös szervezésében tartott nemzetközi interdiszciplináris konferencia előadásai. Szerk.: Veress Károly, Egyetemi Műhely, Kolozsvár, 227-236, 2014, (Egyetemi füzetek / Bolyai Társaság ; 22.) ISBN: 9786068145662
  5. Stark, G.: Kisebbségi tanulási útvonalak a romániai felsőoktatásban.
    In: Oktatáskutatás határon innen és túl. Szerk.: Juhász Erika, Kozma Tamás, Belvedere Meridionale, Szeged, 304-327, 2014, (HERA Évkönyvek, ISSN 2064-6755 ; 1.) ISBN: 9786155372179
  6. Stark, G.: Miért a PADI Szatmári Kihelyezett Tagozata? Kisebbségi pedagógushallgatók intézmény- és szakválasztását befolyásoló tényezői.
    In: Határtalan oktatáskutatás : Tanulmányok a 75 éves Kozma Tamás tiszteletére. Szerk.: Ceglédi Tímea, Gál Attila, Nagy Zoltán, DE FKFK, Debrecen, 95-108, 2014, (Régió és oktatás, ISSN 2064-6046 ; 9.) ISBN: 9789630889957
  7. Stark, G.: Pedagógus jelöltek módszertani felkészültsége.
    In: Kompetencia- és tudástranszfer az oktatásban V.. Szerk.: Dósa Zoltán, Kolozsvári Egyetemi Kiadó, Kolozsvár, 135-143, 2014.
  8. Stark, G.: Pedagógusképzés Romániában: a pedagógiai líceumi oklevéltől a bolognai MA/MsC oklevélig.
    In: Képzők és képzettek. Pillanatfelvételek a 21. század tanárképzéséről és tanárairól. Szerk.: Németh Nóra Veronika, Belvedere Meridional, Szeged, 59-78, 2014. ISBN: 9786155372162
2013
  1. Stark, G.: A romániai magyar pedagógusképzés az új oktatási törvény tükrében.
    In: Tudás és tanulás : Neveléstudományi Konferencia. Szerk.: Fóris-Ferenczi Rita, Ozsváth Judit, Marchis Iuliana, Doceo Egyesület, Kolozsvár, 299-303, 2013. ISBN: 9789730147360
  2. Stark, G.: Elemi iskolai magyar nyelvű alternatív tankönyvek Erdélyben.
    In: Változó világ - Változó közösségek a Kárpát-medencében. Szerk.: Fedinec Csilla, Szoták Szilvia, Balassi Intézet, Márton Áron Szakkollégium, Budapest, 336-358, 2013, (Határhelyzetek, ISSN 2064-3918 ; 6.) ISBN: 9786155389115
  3. Stark, G.: Magyar nyelvű pedagógusképzés a határon túli régiókban: a Pedagógia és Alkalmazott Didaktika Intézet esete.
    In: Sztereotípiák, választások, túlélési stratégiák kisebbségi léthelyzetben. Szerk.: Szoták Szilvia, Balassi Intézet, Márton Áron Szakkollégium, Budapest, 335-367, 2013, (Határhelyzetek, ISSN 2064-3918 ; 5.) ISBN: 9789638742346
  4. Baranyai, T., Stark, G.: Matematikatanítás a tantervi váltás küszöbén az alapozó szakaszban.
    In: Kompetencia- és tudástranszfer az oktatásban IV.. Szerk.: Dósa Zoltán, Kolozsvári Egyetemi Kiadó, Kolozsvár, 49-60, 2013.
  5. Baranyai, T., Stark, G.: Mennyi pedagógia? Szabadidőpedagógiáról, élménypedagógiáról, inkluzív pedagógiáról segítő foglalkozású szakembereknek.
    In: Segítő foglalkozásúak kézikönyve, Fiatalok Kulturális Szövetsége Egyesület, Nyíregyháza, 9-39, 2013.
  6. Baranyai, T., Stark, G.: Pedagógiai gyakorlat a BBTE szatmárnémeti tagozatán.
    PedActa. 3 (2), 67-76, 2013.
  7. Stark, G.: Pedagógusképzés és/mint kisebbségi tanulási útvonal?.
    PedActa. 3 (1), 79-89, 2013.
  8. Stark, G.: Pedagógusképzés és SNI. Felkészültek-e a pedagógusjelöltek a speciális nevelési igényű gyermekekkel való munkára?.
    Katol. Pedagog. 1 61-69, 2013.
  9. Stark, G.: Pedagógusnak lenni Romániában: oktatásgazdaságtani szemszögből.
    In: Kompetencia- és tudástranszfer az oktatásban IV. Szerk.: Dósa Zoltán, Kolozsvári Egyetemi Kiadó, Kolozsvár, 49-60, 2013.
  10. Stark, G.: Tantervelméleti alapismeretek: Az óvodai és elemi oktatás tantervéről pedagógus(jelölt)eknek.
    Státus Kiadó, Csíkszereda, 150 p., 2013. ISBN: 9786068052731
  11. Ambrus, Á., Péter, L., Stark, G.: Te mit választanál?: Választott tantárgyak az elemi osztályban.
    Ábel Kiadó, Kolozsvár, 276 p., 2013. ISBN: 9789731141510
2012
  1. Stark, G.: A közoktatási reform visszhangjai a pedagógustársadalomban.
    PedActa. 2 (2), 75-76, 2012.
    (Ismertetett mű: Péter Lilla. -Reform és visszhangok. A közoktatási reform fogadtatása romániai magyar pedagógusok körében /Kolozsvár : Kolozsvári Egyetemi Kiadó, 2012)
  2. Barabási, T., Demény, P., Stark, G.: A projektmódszer óvodai alkalmazása.
    Ábel Kiadó, Kolozsvár, 332 p., 2012. ISBN: 9789731141527
  3. Baranyai, T., Stark, G.: Az elemi osztályos matematika tankönyvek tanulhatósága és taníthatósága.
    PedActa. 2 (2), 1-12, 2012.
  4. Stark, G.: Kisebbségi pedagógusképzés Romániában.
    Educatio. 1 133-139, 2012.
  5. Stark, G.: Magyar nyelvű óvodapedagógus- és tanítóképzés a tantervek tükrében.
    In: Tanulás és művelődés. Szerk.: Juhász Erika, Chrappán Magdolna, Debreceni Egyetem, Debrecen, 194-199, 2012, (Acta Andragogiae et Culturae, ISSN 0209-9608 ; 24.) ISBN: 9789634735847
  6. Stark, G.: Magyar nyelvű pedagógusképzés Romániában: óvodapedagógus- és tanítóképzés a Babeş-Bolyai Tudományegyetemen.
    Pedagógusképzés. 10-11 93-105, 2012.
2011
  1. Baranyai, T., Stark, G.: Examination of mathematics schoolbooks in use in Hungarian primary schools in Romania.
    Acta Didact. Napocensia. 4 (2-3), 47-57, 2011.
  2. Stark, G.: Magyar nyelvű tanító- és óvóképzés a Babeş-Bolyai Tudományegyetemen a hallgatók és az oktatók szemszögéből.
    HERJ. 1 51-67, 2011.
  3. Baranyai, T., Stark, G.: Matematika alsó- vagy felsőfokon? A Babeş-Bolyai Tudományegyetem szatmárnémeti tagozata óvoda- és elemi oktatás pedagógiája szakos hallgatóinak matematikai alapismeretei.
    PedActa. 1 (1-2), 65-74, 2011.
  4. Stark, G.: Nem szokványos hallgatók a tanító- és óvóképzésben.
    PedActa. 1 (1-2), 75-84, 2011.
  5. Stark, G.: Óvodai tevékenységek módszertana.
    Ábel Kiadó, Kolozsvár, 166 p., 2011. ISBN: 9789731141442
2010
  1. Stark, G.: Óvodapedagógia és játékmódszertan.
    Státus Kiadó, Csíkszereda, 192 p., 2010. ISBN: 9786068052083
  2. Stark, G.: Pedagógiai gyakorlat és elmélet viszonya az egyetemi szintű tanító- és óvóképzésben.
    In: XI. RODOSZ Konferenciakötet. Társadalomtudományok. Szerk.: Székely Tünde, Romániai Doktororanduszok Országos Szövetsége, Kolozsvár, 391-407, 2010. ISBN: 9789738839434
2009
  1. Stark, G.: Hatékony-e a bolognai rendszer alapképzése a tanító- és óvóképzés terén?.
    In: Sodrásban 1999-2009. Szerk.: Bura László, Státus Kiadó, Csíkszereda, 60-73, 2009. ISBN: 9789731764740
feltöltött közlemény: 47 Open Access: 11
https://tudoster.idea.unideb.hu
A szolgáltatást nyújtja: DEENK