Tudóstér: Herendiné Kónya Eszter publikációi

PDF
-
szűkítés
feltöltött közlemény: 36 Open Access: 17
2024
  1. Kiss, M., Herendiné Kónya, E.: Analysis of metacognitive activities in pre-service teachers' lessons: case study.
    In: Proceedings of the Thirteenth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME13). Eds.: Drijvers P.; Csapodi C.; Palmér H.; Gosztonyi K.; Kónya E, Alfréd Rényi Institute of Mathematics, Budapest, 3602-3603, 2024. ISBN: 9789637031045
  2. Lócska, O., Herendiné Kónya, E.: Matematika és Informatika Didaktikai Kutatások 2024: absztraktkötet.
    Debreceni Egyetem Matematika- és Számítástudományok Doktori Iskola, Debrecen, 68 p., 2024. ISBN: 9789634905721
  3. Kiss, M., Herendiné Kónya, E.: Monitoring activities in prospective teachers' mathematics lessons.
    Ann. Math. Inform. "Accepted by Publisher" (-), [1-14], 2024.
    Folyóirat-mutatók:
    Q4 Computer Science (miscellaneous) (2023)
    Q4 Mathematics (miscellaneous) (2023)
  4. Báró, E., Kovács, Z., Herendiné Kónya, E.: Students recalling favourite math experience: How does problem- based approach promote mathematical engagement?.
    In: Proceedings of the Thirteenth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME13). Eds.: Drijvers, P., Csapodi, C., Palmér, H., Gosztonyi, K., & Kónya, E, Alfréd Rényi Institute of Mathematics, Budapest, 1400-1407, 2024. ISBN: 9789637031045
2023
  1. Kondé, Z., Kovács, Z., Herendiné Kónya, E.: A kognitív terhelés hatása váratlan helyzetben hozott értékelő döntésekre.
    In: Találkozás a változásban : változások a találkozásban : A Magyar Pszichológiai Társaság XXX. Országos Tudományos Nagygyűlése : Kivonatkötet. Szerk.: D. Horváth Vanessza, Magyar Pszichológiai Társaság, Budapest, 244-245, 2023. ISBN: 9786158234603
  2. Kovács, Z., Báró, E., Lócska, O., Herendiné Kónya, E.: Incorporating Problem-Posing into Sixth-Grade Mathematics Classes.
    Educ. Sci. 13 (2), 1-22, 2023.
    Folyóirat-mutatók:
    Q2 Computer Science Applications
    Q2 Computer Science (miscellaneous)
    Q2 Developmental and Educational Psychology
    Q2 Education
    Q2 Physical Therapy, Sports Therapy and Rehabilitation
    Q2 Public Administration
  3. Kondé, Z., Kovács, Z., Herendiné Kónya, E.: Modeling teachers' reactions to unexpectedness.
    Learn Instr. 86 1-10, 2023.
    Folyóirat-mutatók:
    D1 Developmental and Educational Psychology
    D1 Education
2022
  1. Herendiné Kónya, E., Kovács, Z.: Management of Problem Solving in a Classroom Context.
    Center for Educational Policy Studies Journal. 12 (1), 81-101, 2022.
    Folyóirat-mutatók:
    Q3 Education
  2. Kiss, M., Herendiné Kónya, E.: Written test with oral explanation during the pandemic.
    In: Proceedings of the Twelfth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME 12), Feb 2022, Bozen-Bolzano, Italy. Eds.: Jeremy Hodgen; Eirini Geraniou; Giorgio Bolondi; Federica Ferretti, European Society for Research in Mathematics Education (ERME), Bozen, 3835-3842, 2022. ISBN: 9791221025378
2021
  1. Kiss, M., Herendiné Kónya, E.: Do students analyze and evaluate the result of their problem solving activity?.
    In: Critical thinking in mathematics: perspectives and challenges. Ed.: Bożena Maj-Tatsis; Konstantinos Tatsis, Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, Rzeszów, 143-152, 2021. ISBN: 9788379969036
  2. Matos, Z., Herendiné Kónya, E.: Teaching numeral systems based on history in high school.
    Ann. Math. Inform. 54 195-204, 2021.
    Folyóirat-mutatók:
    Q3 Computer Science (miscellaneous)
    Q4 Mathematics (miscellaneous)
2020
  1. Herendiné Kónya, E.: A kerület és terület fogalmának alakulása az 5-8. Évfolyamokon.
    PedActa. 10 (2), 13-22, 2020.
  2. Kiss, M., Herendiné Kónya, E.: Is it possible to develop some elements of metacognition in a Mathematics classroom environment?.
    Teach. math. comput. sci. 18 (3), 123-132, 2020.
  3. Herendiné Kónya, E., Szanyi, G.: Report of Meeting Researches in Didactics of Mathematics and Computer Sciences: January 24-26, 2020 Sárospatak, Hungary.
    Teaching Mathematics and Computer Science 17 (2), 243-271, 2020.
2019
  1. Ambrus, G., Kovács, Z., Szitányi, J., Csíkos, C., Herendiné Kónya, E.: A Cross-sectional Analysis of Students' Answers to a Realistic Word Problem from Grade 2 to 10.
    Int Elect J Math Ed. 14 513-521, 2019.
  2. Herendiné Kónya, E., Kovács, Z.: Do the calculators support inductive reasoning?.
    Electr. J. Math. Tecn. 13 (2), 181-189, 2019.
  3. Kovács, Z., Herendiné Kónya, E.: How do novices and experts approach an open problem?.
    In: Towards new perspectives on mathematics education. Eds.: Zdenka Kolar-Begović Ružica Kolar-Šuper Ljerka Jukić Matić, Element, Osijek, 245-260, 2019. ISBN: 9789531975179
  4. Győry, Á., Herendiné Kónya, E.: Proving skills in geometry of secondary grammar school leavers specialized in mathematics.
    Ann. Math. Inform. 50 217-236, 2019.
    Folyóirat-mutatók:
    Q4 Computer Science (miscellaneous)
    Q4 Mathematics (miscellaneous)
  5. Herendiné Kónya, E., Szanyi, G.: Report of Meeting Researches in Didactics of Mathematics and Computer Sciences.
    Teach. math. comput. sci. 17 (1), 105-129, 2019.
2018
  1. Győry, Á., Herendiné Kónya, E.: Development of high school students' geometric thinking with particular emphasis on mathematically talented students.
    Teach. Math. Comput. Sci. 16 (1), 93-110, 2018.
  2. Herendiné Kónya, E., Kovács, Z.: Fedezzük fel a megoldást: keressünk mintát!.
    Gyermeknevelés. 6 (1), 76-85, 2018.
  3. Kiss, M., Herendiné Kónya, E.: Mi a sorsa egy megtanított ismeretnek?.
    In: Használni akartam, nem tündökölni : a 75 éves Ambrus Andrást köszöntik tanítványai, tisztelői. Szerk.: Szentgyörgyiné Szlovák Mária, Prentun TS Kft., Budapest, 163-175, 2018. ISBN: 9786150016368
  4. Herendiné Kónya, E., Szanyi, G.: Report of Meeting: Researches in Didactics of Mathematics and Computer Sciences : January 26-28, 2018 Hajdúszoboszló, Hungary.
    Teach. math. comput. sci. 16 (1), 131-153, 2018.
2017
  1. Herendiné Kónya, E., Szanyi, G.: A Classroom Teaching Experiment on the Preparation of the Function Concept.
    In: A Life's Time for Mathematics Education and Problem Solving : Festschrift on the Occasion of András Ambrus' 75th Birthday. Ed.: Martin Stein, WTM Verlag, Münster, 210-219, 2017. ISBN: 9783959870634
2016
  1. Misetáné Burján, A., Herendiné Kónya, E., Korenová, L., Partová, E.: Chess and mathematics: In: Report of Meeting Researches in Didactics of Mathematics and Computer Sciences: January 22-24, 2016 Bratislava, Slovakia.
    Teach. Math. Comput. Sci. 14 (1), 125, 2016.
2015
  1. Balla, É., Herendiné Kónya, E., Paulovits, G.: A kombinatorika, valószínűség és statisztika témakörök tanításának szakmódszertana.
    In: Tanulmányok a levelező és részismereti tanárképzés tantárgy-pedagógiai tartalmi megújításáért : természettudományok / Balla Éva, Bujdosó Gyöngyi, Csernoch Mária, Dobróné Tóth Márta, Egri Sándor, Herendiné Kónya Eszter, Mándy Tihamér, Paulovits György, Revákné Markóczi Ibolya, Sarka Lajos, Teperics Károly, Tóth Zoltán, Varga Klára, Debreceni Egyetemi Kiadó, Debrecen, 231-265, 2015. ISBN: 9789634738428
  2. Herendiné Kónya, E., Stankov, G., Takači, D.: Report of meeting: Researches in Didactics of Mathematics and Computer Sciences : January 23-25, 2015 Novi Sad, Serbia.
    Teach. math. comput. sci. 13 (1), 141-162, 2015.
  3. Balla, É., Bujdosó, G., Csernoch, M., Dobróné Tóth, M., Egri, S., Herendiné Kónya, E., Mándy, T., Paulovits, G., Revákné Markóczi, I., Sarka, L., Teperics, K., Tóth, Z., Varga, K.: Tanulmányok a levelező és részismereti tanárképzés tantárgy-pedagógiai tartalmi megújításáért: természettudományok.
    Debreceni Egyetemi Kiadó, Debrecen, 2015. ISBN: 9789634738428
  4. Herendiné Kónya, E.: The formation of area concept with the help of manipulative activities.
    Teach. math. comput. sci. 13 (1), 121-139, 2015.
2014
  1. Herendiné Kónya, E., Oláhné Téglási, I.: Report of Meeting Researches in Didactics of Mathematics and Computer Sciences January 24 - 26, 2014 Eger, Hungary.
    Teach. Math. Comput. Sci. 12 (1), 117-134, 2014.
  2. Misetáné Burján, A., Herendiné Kónya, E., Oláhné Téglási, I.: The appearance of the representative features of mathematical thinking in the thinking of a chess player: In: Report of meeting Researches in Didactics of Mathematics and Computer Sciences: January 24-26, 2014 Eger, Hungary.
    Teach. Math. Comput. Sci. 12 (1), 126, 2014.
2010
  1. Herendiné Kónya, E.: Maróthi Arithmeticájának módszertani elemzése.
    In: Tanulmányok 2008-2009 / Berek Sándor, Pinczésné Palásthy Ildikó, Tóth Ferenc, Vitéz Ferenc, Kölcsey Ferenc Református Tanítóképző Főiskola, Debrecen, 13-21, 2010, (ISSN 1217-5692)
2005
  1. Herendiné Kónya, E.: On the fundamental theorem of compact and noncompact surfaces.
    Ann. Math. Inform. 32 211-224, 2005.
    Folyóirat-mutatók:
    Q4 Computer Science (miscellaneous)
    Q4 Mathematics (miscellaneous)
2004
  1. Herendiné Kónya, E.: The concept of orientation.
    In: Proceedings of the Third Conference of the European Society for Research in Mathematics Education / M. A. Mariotti, University Press, Pisa, 1-1, 2004.
2003
  1. Herendiné Kónya, E.: A tanítójelöltek geometriai gondolkodásának jellegzetességei.
    Iskolakultúra. 13 (12), 51-56, 2003.
2000
  1. Herendiné Kónya, E.: Érdekes felületek topológiája.
    In: Tanulmányok 2000. Szerk.: Szendrey Sándor, Kölcsey Ferenc Református Tanítóképző Főiskola, Debrecen, 167-173, 2000.
feltöltött közlemény: 36 Open Access: 17
https://tudoster.idea.unideb.hu
A szolgáltatást nyújtja: DEENK