Tudóstér: Brezsnyánszky László publikációi

PDF
-
szűkítés
feltöltött közlemény: 113 Open Access: 7
2020
  1. Brezsnyánszky, L.: A pedagógia és a pszichológia együttélési formái a Debreceni Egyetemen.
    Educatio. 29 (4), 606-617, 2020.
2019
  1. Brezsnyánszky, L.: A bölcsészből természettudományi szakossá lett tanárjelölt hallgatók 1949-ben = Teacher Candidates Shifting from Arts to Natural Science in 1949.
    Magy. tud. 180 (1), 110-119, 2019.
  2. Brezsnyánszky, L.: Karácsony Sándor és a reformpedagógia (A klasszikus és modern nevelés határán).
    In: Örök magyar professzor üzenete : tanulmányok Karácsony Sándorról. Szerk.: Vincze Tamás, Debreceni Egyetemi Kiadó, Debrecen, 39-47, 2019, (Oktatáskutatás a 21. században, ISSN 2559-8864 ; 8.) ISBN: 9789633188149
2018
  1. Brezsnyánszky, L., Vincze, T.: Neveléstudomány és irodalomtörténet együttes vonzásában: kettős kötődésű pályák a "negyven szűk esztendő" alatt.
    In: Új kutatások a neveléstudományokban 2017 : pedagógusképzés és az inklúzió. Szerk.: Kerülő Judit, Jenei Teréz, Kreatív Help Bt., Debrecen, 237-257, 2018. ISBN: 9786150036953
2016
  1. Brezsnyánszky, L.: A Debreceni Egyetem Tanárképző Intézetének utolsó tanítványai.
    In: Interdiszciplináris pedagógia és az oktatási rendszer újraformálása. Szerk.: Buda András, Kiss Endre, Debreceni Egyetem Neveléstudományok Intézete, Debrecen, 30-39, 2016, (Kiss Árpád Archívum könyvsorozata, ISSN 1587-1150 ; 9) ISBN: 9789634739296
  2. Erdeiné Nyilas, I., Brezsnyánszky, L.: A Tanárképző Intézet tanítványai a gyakorlógimnáziumban.
    In: Interdiszciplináris pedagógia és az oktatási rendszer újraformálása. Szerk.: Buda András, Kiss Endre, Debreceni Egyetem Neveléstudományok Intézete, Debrecen, 40-48, 2016, (Kiss Árpád Archívum könyvsorozata, ISSN 1587-1150 ; 9) ISBN: 9789634739296
  3. Brezsnyánszky, L.: Transformations Arcing Over Changes of Regimes in the History of a University Department.
    Hung. Educ. Res. J. 6 (1), 23-31, 2016.
2015
  1. Brezsnyánszky, L., Revákné Markóczi, I., Veressné Gönczi, I.: Kézikönyv egyetemi szaktanácsadók számára.
    Debreceni Egyetem Bölcsészettudományi Kar, Debrecen, 76 p., 2015. ISBN: 9789634733584
2014
  1. Brezsnyánszky, L.: A többször jubiláló 50 éves Nyíregyházi Főiskola.
    Gerundium. 5 (1-2), 206-210, 2014.
2012
  1. Brezsnyánszky, L.: Az egyetem tanár szakos hallgatói az egykori Tanárképző Intézet törzskönyveiben.
    In: Interdiszciplináris pedagógia és a felsőoktatás alakváltozásai : a VII. Kiss Árpád Emlékkonferencia. Szerk.: Buda András, Kiss Endre, Debreceni Egyetem Neveléstudományok Intézete, Debrecen, 13-23, 2012, (Kiss Árpád Archivum Könyvsorozata, ISSN 1587-1150 ; 7.) ISBN: 9789634735960
  2. Brezsnyánszky, L.: Előszó.
    In: Tanulmányok a kora gyermekkor pedagógiája, pszichológiája köréből. Szerk.: Brezsnyánszky László, Györgyiné Harsányi Judit, Jenei Teréz, Bessenyei Könyvkiadó, Nyíregyháza, 7, 2012, (Tudásbázis és pedagógusképzés, ISSN 2060-2847) ISBN: 9786155097546
  3. Brezsnyánszky, L.: Pedagógusképzés regionális és történeti megközelítésben.
    In: A tanárok tanárának lenni... : tanulmányok Szabó László Tamás 70. születésnapjára. Szerk.: Pusztai Gabriella, Fenyő Imre, Engler Ágnes, Debreceni Egyetem Felsőoktatási Kutató és Fejlesztő Központ, Debrecen, 17-27, 2012. ISBN: 9789630846448
  4. Brezsnyánszky, L., Györgyiné Harsányi, J., Jenei, T.: Tanulmányok a kora gyermekkor pedagógiája, pszichológiája köréből.
    Bessenyei Könyvkiadó, Nyíregyháza, 161 p., 2012. ISBN: 9786155097546
2011
  1. Brezsnyánszky, L., Erdeiné Nyilas, I.: A "Debreceni Iskola" tanítványai a tanítóképzésben.
    In: A református tanítóképzés múltja, jelene, jövője. Szerk.: Pinczésné Palásthy Ildikó, Kölcsey Ferenc Református Tanítóképző Főiskola, Debrecen, 70-74, 2011.
  2. Brezsnyánszky, L.: Az irodalmi nevelés a klasszikus és modern nevelés határán.
    In: Benedek Elek öröksége. Szerk.: Jenei Teréz; Nagy Éva, Nyíregyházi Főiskola Pedagógusképző Kara, Nyíregyháza, 9-14, 2010. ISBN: 9786155077005
  3. Brezsnyánszky, L.: Érték- és orientációváltás jelei a századvégi német fiatalok körében.
    In: Generációk és nézőpontok. Szerk.: Jenei Teréz, Margitics Ferenc, Nyíregyházi Főiskola Pedagógusképző Kara, Nyíregyháza, 115-128, 2011.
  4. Brezsnyánszky, L.: Neveléstudományi műhelykutatás a hagyományőrzés és a kutató utánpótlás jegyében.
    In: Lehetőségek és alternatívák a Kárpát-medencében. Módszertani tanulmányok. Szerk.: Bencéné dr. Fekete Andrea, Kaposvári Egyetem, Kaposvár, 22-26, 2011.
2010
  1. Brezsnyánszky, L.: Az újrafelfedezett gyakorló.
    In: Interdiszciplináris pedagógia, tanárok, értelmiségiek. Szerk.: Kiss Endre, Buda András, Debreceni Egyetem Neveléstudományok Intézete, Debrecen, 21-31, 2010.
  2. Brezsnyánszky, L., Fenyő, I.: Kutatás és képzés: In honorem Orosz Gábor.
    Élmény '94 Bt., Debrecen ;, 292 p., 2010. ISBN: 9789638805256
2009
  1. Bajusz, B., Bicsák, Z., Brezsnyánszky, L., Erdeiné Nyilas, I., Fenyő, I., Vargáné Nagy, A.: A Debreceni Egyetem Tanárképző Intézetének egykori sikeres iskolája.
    In: Új kutatások a neveléstudományokban : hatékony tudomány, pedagógiai kultúra, sikeres iskola : VIII. Országos Nevelésügyi Konferencia, Budapest, 2008.11.13-15. Szerk.: Kozma Tamás, Perjés István, MTA Pedagógiai Bizottsága, Budapest, 212-224, [2009], (Új kutatások a neveléstudományokban, 2062-090X) ISBN: 9789635034017
  2. Brezsnyánszky, L.: A Debreceni Magyar Királyi Középiskolai Tanárképző Intézet Gyakorló Gimnáziumának intézménytörténeti kutatása.
    In: Gyakorlógimnázium a Simonyi úton : A Debreceni Magyar Királyi Középiskolai Tanárképző Intézet Gyakorló Gimnáziuma 1936-1949.. Szerk.: Brezsnyánszky László, Fenyő Imre, Debreceni Egyetem Neveléstudományi Tanszék, Debrecen, 9-22, 2009.
  3. Brezsnyánszky, L., Holik, I.: A neveléstudomány értelmezései és alapkérdései.
    Bessenyei Könyvkiadó, Nyíregyháza, 148 p., 2009. ISBN: 9789639909311
  4. Brezsnyánszky, L.: A tanári mesterképzés kialakult rendje és első jelentkezői.
    Educatio. 18 (3), 329-342, 2009.
  5. Brezsnyánszky, L.: A tanári mesterképzés kísérlete Magyarországon.
    In: Kié az oktatáskutatás? : Tanulmányok Kozma Tamás 70. születésnapjára.. Szerk.: Pusztai Gabriella, Csokonai Kiadó, Debrecen, 310-321, 2009.
  6. Brezsnyánszky, L.: Bildung und Differenzierung im Schulwesen der ostungarnländischen Region.
    Bildung und Erziehung. 62 (3), 331-343, 2009.
  7. Brezsnyánszky, L., Fenyő, I.: Gyakorlógimnázium a Simonyi úton. A Debreceni Magyar Királyi Középiskolai Tanárképző Intézet Gyakorló Gimnáziuma 1936-1949.
    Debreceni Egyetem Neveléstudományok Intézete, Debrecen, 205 p., 2009. ISBN: 9789634733430
2008
  1. Brezsnyánszky, L.: A középiskolai tanárképzés jobbításának századai.
    Pedagógusképzés. 6 (4), 107-110, 2008.
    (Ismertetett mű: Ladányi Andor. -A középiskolai tanárképzés története /Budapest : Új Mandátum Könyvkiadó, 2008. -183 p. -)
  2. Brezsnyánszky, L., M., N.: A neveléstudományi mesterprogramok helyzete és problémái: áttekintés a MTA Pedagógiai Bizottsága számára.
    Pedagógusképzés. 6 (4), 53-67, 2008.
  3. Brezsnyánszky, L., Loránd, F.: A Pedagógus-képzési Bizottság tevékenységéről.
    In: Az OKNT bizottságainak munkájáról 2004-2006. Szerk.: Loránd Ferenc, OKNT-OKM, Budapest, 48-53, 2008.
  4. Brezsnyánszky, L.: A tanári mesterképzés a start előtt.
    In: Pedagógiai és/vagy andragógia. Szerk.: Szabados Lajos, SzIE, Alkalmazott Bölcsészeti Kar, Jászberény, 219-237, 2008.
2007
  1. Brezsnyánszky, L.: A "Debreceni Iskola": neveléstudomány-történeti vázlata.
    Gondolat Kiadó, Budapest, 424 p., 2007. ISBN: 978963961096
  2. Brezsnyánszky, L.: A debreceni iskola kutatása.
    In: A "Debreceni Iskola" neveléstudomány-történeti vázlata. Szerk.: Brezsnyánszky László, Gondolat, Budapest, 9-16, 2007.
  3. Brezsnyánszky, L.: A neveléstudományi kvalifikáció és tudósutánpótlás a debreceni Iskolában.
    In: A "Debreceni Iskola" neveléstudomány-történeti vázlata. Szerk.: Brezsnyánszky László, Gondolat, Budapest, 359-375, 2007.
  4. Brezsnyánszky, L.: Arcképvázlatok: Bajkó Mátyás (1925-1999).
    In: A "Debreceni Iskola" neveléstudomány-történeti vázlata. Szerk.: Brezsnyánszky László, Gondolat, Budapest, 340-344, 2007.
  5. Brezsnyánszky, L., Schmercz, I.: A tudásbázis és pedagógusképzés margójára.
    In: Tudásbázis és pedagógusképzés : pedagógiai, pszichológiai és módszertani tanulmányok. Szerk.: Schmercz István, NYF PKK, Nyíregyháza, 7-10, 2007.
2006
  1. Brezsnyánszky, L.: A maga vájta meder: gondolatok a formálódó tanárképzésről.
    Gondolat Kiadó, Budapest, 197 p., 2006. ISBN: 9639610720
2005
  1. Brezsnyánszky, L.: A debreceni pedagógiai iskola kutatóműhely.
    In: Régió és oktatás európai dimenzióban. Szerk.: Pusztai Gabriella, Doktoranduszok Kiss Árpád Közhasznú Egyesülete, Debrecen, 304-308, 2005, (Régió és oktatás, ISSN 2060-2596)(Tanulmányok a nevelésszociológia köréből, ISSN 1787-1743 ; 1.)
  2. Brezsnyánszky, L.: A pedagógiai tudósutánpótlás a debreceni egyetemen, a húszas-negyvenes évek magántanárai.
    In: Interdiszciplináris pedagógia és az elvárások forradalma.. Szerk.: Kiss Endre, Debreceni Egyetem Neveléstudományi Intézet, Debrecen, 131-138, 2005. ISBN: 963472924X
  3. Brezsnyánszky, L., Vincze, T.: Folytonosság és megszakítottság a Debreceni Egyetem neveléstudományi iskoláinak tudósképző tevékenységében.
    In: Tanulmányok a neveléstudomány köréből. Szerk.: Kelemen Elemér, Falus Iván, Műszaki Kiadó, Budapest, 177-192, 2005. ISBN: 9631640426
  4. Brezsnyánszky, L.: Tanárképzés a bolognai úton..
    In: A tantervi szabályozásról és a bolognai folyamatról, 2003-2004: Az Országos Köznevelési Tanács jelentése. Szerk.: Loránd Ferenc, Oktatási Minisztérium : Országos Köznevelési Tanács, Budapest, 69-87, 2005, (Az Országos Köznevelési Tanács jelentése, ISSN 1417-2674)
2004
  1. Brezsnyánszky, L., Fenyő, I.: A Debreceni Iskola.
    Debreceni Egyetem Neveléstudományi Tanszék, Debrecen, 242 p., 2004.
  2. Brezsnyánszky, L.: A szakirodalom feldolgozása.
    In: Pedagógiai informatika. Szerk.: Kozma Tamás, Sike Emese, Debreceni Egyetem Kossuth Egyetemi Kiadó, Debrecen, 244-252, 2004, (Pallas Debrecina, ISSN 1587-7191 ; 15.) ISBN: 963472809X
  3. Brezsnyánszky, L.: A tanárképzés helyzete és jövőképe: párbeszéd a pedagógusképzésről az OKNT szervezésében : Debrecen, 2003. június 24..
    Oktatási Minisztérium :, Budapest, 104 p., 2004.
  4. Brezsnyánszky, L.: A tudományos iskolateremtés a 20-as, 60-as évek debreceni egyetemén.
    In: tA Debreceni Iskola. Szerk.: Brezsnyánszky László, Fenyő Imre, Debreceni Egyetem Neveléstudományi Tanszék, Debrecen, 181-204, 2004, (Acta paedagogica Debrecina, ISSN 0230-6476 ; 103.)
  5. Brezsnyánszky, L.: Életutak, laudációk: Dr. Bajkó Mátyás.
    In: Comenius példája / szerkbiz. Földy Ferenc, Kiss Ferenc, Kováts Dániel, Magyar Comenius Társaság, Sárospatak, 51-56, 2004, (Bibliotheca Comeniana, ISSN 0237-6024 ; 11.)
  6. Brezsnyánszky, L.: Előszó.
    In: A Debreceni Iskola. Szerk.: Brezsnyánszky László, Fenyő Imre, Debreceni Egyetem Neveléstudományi Tanszék, Debrecen, 7-14, 2004, (Acta paedagogica Debrecina, ISSN 0230-6476 ; 103.)
  7. Brezsnyánszky, L.: Tanárképzés az integrált nagyegyetemen: A Debreceni Egyetem tanárképzési modellje.
    In: A tanárképzés helyzete és jövőképe: párbeszéd a pedagógusképzésről az OKNT szervezésében. Szerk.: Brezsnyánszky László, Oktatási Minisztérium : Országos Köznevelési Tanács, Budapest, 69-75, 2004.
2003
  1. Brezsnyánszky, L.: Iskola-alternatívák a huszadik században / szerk. Brezsnyánszky László.
    Kossuth Egyetemi Kiadó, Debrecen, 233 p., 2003. ISBN: 963472678X
2002
  1. Brezsnyánszky, L.: A felsőoktatás örök vesztese: a tanárképzés!?.
    In: Intézményi kutatások a felsőoktatásban. Szerk.: Bojda Beáta, Debreceni Egyetem Neveléstudományi Tanszék, Debrecen, 261-273, 2002, (Acta Paedagogica Debrecina, ISSN 0230-6476 ; 101.) ISBN: 9634727182
  2. Brezsnyánszky, L.: A Herbart paradigma magyar neveléstani recepciója.
    Iskolakultúra. 12 (5), 38-43, 2002.
  3. Brezsnyánszky, L., Buda, M.: A neveléstudomány értelmezései: (szöveggyűjtemény).
    Debreceni Egyetem Kossuth Egyetemi K., Debrecen, 391 p., 2002. ISBN: 9634725597
  4. Brezsnyánszky, L., Holik, I., Tasné Zelei, V.: A pedagógia horizontja: szöveggyűjtemény a pedagógia szak felvételivizsgájához.
    Kossuth Egyetemi Kiadó, Debrecen, 165 p., 2002. ISBN: 9634726267
  5. Brezsnyánszky, L., Sümeginé, T.: A tanári professzió tanulásának folyamatára vonatkozó rendeletek és követelmények szakmai üzenete (Szabó László Tamás 60. születésnapjára).
    In: Pedagógia és hermeneutika. Szerk.: Buda András, Debreceni Egyetem Kossuth Egyetemi Kiadó, Debrecen, 54-64, 2002, (Pallas Debrecina, ISSN 1587-7191 ; 10.) ISBN: 9634726712
2001
  1. Brezsnyánszky, L.: Herbart und Herbartianismus-Rezeption in den ungarischen Erziehungstheorien.
    In: Erziehungswissenschaft in Mitteleuropa : Aufklärelische Traditionen, deutscher Einfluss, nationale Eigenständigkeit / Klaus-Peter Horn, András Németh, Béla Pukánszky, Heinz-Elmart Tenort (hrsg.), Osiris Kiadó, Budapest, 163-175, 2001. ISBN: 9633891620
  2. Brezsnyánszky, L.: Tanárképzés az egységes követelményrendszer és az integráció kettős szorításában..
    In: Interdiszciplináris pedagógia : a Kiss Árpád Emlékkonferencia előadásai. Szerk.: Kiss Endre, Debreceni Egyetem Neveléstudományi Tanszék, Debrecen, 143-151, 2001, (Kiss Árpád Archivum könyvsorozata, ISSN 1587-1150 ; 1.) ISBN: 9634725457
1999
  1. Brezsnyánszky, L.: Civil kompetencia és demokrácia.
    Educatio. 8 (3), 533-542, 1999.
  2. Brezsnyánszky, L.: In memoriam dr. Bajkó Mátyás.
    Köznevelés 55 (35), 19, 1999.
  3. Brezsnyánszky, L.: Szöveggyűjtemény a KLTE pedagógiai szak felvételi vizsgájához.
    KLTE, Debrecen, 95 p., 1999.
  4. Brezsnyánszky, L.: Tanulmányok a pedagógia szakon: Tájékoztató másoddiplomás pedagógia szakosok részére.
    KLTE, Debrecen, 60 p., 1999.
1998
  1. Brezsnyánszky, L.: A bátorító nevelés alapjai: segédanyag az individuálpszichológia nevelési elveinek és módszereinek tanulmányozásához.
    Iskolafejlesztési Alapítvány, [Budapest], 95 p., 1998. ISBN: 963832323
  2. Brezsnyánszky, L.: A vezetőtanárképzés A Kossuth Lajos Tudományegyetemen.
    In: A mentorképzés kívánatos rendszere, MTA Pedagógiai Bizottságának Didaktikai és Tanárképzési Albizottsága, Budapest, 1-10, 1998.
  3. Brezsnyánszky, L.: Összehasonlító neveléstudomány két kötetben.
    Magyar Pedagóg. 98 (4), 385-389, 1998.
    (Ismertetett mű: Wolfgang Mitter. -Vergleicheinde Erziehungswissenschaft : Herausfordeung - Vermittlung - Praxis /[S.n.] : Böhlau, 1998. -824 p.)
1997
  1. Brezsnyánszky, L.: Állampolgári nevelés: [Lexikon szócikk].
    In: Pedagógiai lexikon, Keraban Kiadó, Budapest, 67, 1997.
  2. Brezsnyánszky, L.: Autonomie und fachliche Kompetenz in der Lehrerbildung.
    In: Europa als Bildungsgemeinschaft, Hain Verlag, Rudolstadt-Jena, 263-268, [1997].
  3. Brezsnyánszky, L.: Elitképzés: [Lexikon szócikk].
    In: Pedagógiai lexikon, Keraban Kiadó, Budapest, 347, 1997.
  4. Brezsnyánszky, L.: Martá Gutsche: Das ungarische Bildungswesen im Umbruch.
    Zeitschrift für internationale erziehungs- und sozialwissenschaftliche Forschung 14 (1), 184, 1997.
    (Ismertetett mű: Martá Gutsche. -Das ungarische Bildungswesen im Umbruch /Köln ; Weimar : Böhlau, 1996. -291 p.)
  5. Brezsnyánszky, L.: Pluralizmus: [Lexikon szócikk].
    In: Pedagógiai lexikon, Keraban Kiadó, Budapest, 189-190, 1997.
  6. Brezsnyánszky, L.: Politikai szocializáció: [Lexikon szócikk].
    In: Pedagógiai lexikon, Keraban Kiadó, Budapest, 197-198, 1997.
  7. Brezsnyánszky, L.: Teacher Training and School.
    In: , Bessenyei György Tanárképző Főiskola, Nyíregyháza, 107-110, 1997.
1996
  1. Brezsnyánszky, L.: A szakmódszertan feladatai és lehetőségei a Jó polgár program tanárainak felkészítésében.
    In: Civitas Tanárok Kézikönyve, Civitas Egyesület, Budapest, , 1996. p. 110.
  2. Brezsnyánszky, L.: Német szakértő a magyar iskoláról.
    Köznevelés 52 (41), 18, 1996.
  3. Brezsnyánszky, L.: Társadalomismereti tárgyak a magyar iskolázás újabbkori történetében.
    Erdélyi Tükör, 8 (3), 16-19, 1996.
1995
  1. Brezsnyánszky, L.: A tanárképzés intézményi koordinációja a Kossuth Lajos Tudományegyetemen: a Tanárképzési Kollégium.
    Magyar felsőoktatás. 5 (5-6), 27-31, 1995.
  2. Brezsnyánszky, L.: A tanárképzés intézményi szakgazdája a Kossuth Lajos Tudományegyetemen a Tanárképzési Kollégium.
    In: Tanárképzésünk egykor és ma, Kossuth Egyetemi Kiadó, Debrecen, 73-79, 1995, (Acta Pedagogica Debrecina ; 94.)
1994
  1. Brezsnyánszky, L.: A bátorító nevelés alapjai: szöveggyűjtemény.
    [s. n.], [S. l.], 210 p., 1994.
  2. Brezsnyánszky, L., Turjányiné Szász, Á.: Bevezetés a pedagógiai kutatás módszereibe.
    Magyar Pedagóg. 3-4 197-299, 1994.
    (Ismertetett mű: szerk. Falus Iván ; [az egyes fejezetek szerzői Falus Iván et al.]. -Bevezetés a pedagógiai kutatás módszereibe /Budapest : Keraban Kvk., 1993. -540 p.)
  3. Brezsnyánszky, L.: Grundprobleme der ungarischen Lehrerausbildung.
    In: Current changes und challenges in European teacher education :
  4. Brezsnyánszky, L.: Konfliktusok és döntések a tanári munka hétköznapjaiban.
    In: Feszültségek és konfliktusok az iskolában. Összeáll.: Győryné Beregszászi Sára; Szatmáriné Balogh Mária, Kossuth Lajos Tudományegyetem, Debrecen, 66-84, 1994.
  5. Brezsnyánszky, L.: Traditionen und Reformperspektiven in der ungarischen Lehrerausbildung.
    In: Current changes und challenges in European teacher education :
1993
  1. Brezsnyánszky, L.: A diákotthon szerepe és lehetőségei az önálló életvitelre nevelésben.
    In: 90 éves a hallássérültek debreceni oktatása
  2. Brezsnyánszky, L.: Alternatív pedagógiai koncepciók és iskolák a 20. századi Nyugat-Európában.
    KLTE, Debrecen, 1993.
  3. Brezsnyánszky, L., Győry, K., Szatmáriné Balogh, M.: Életstíluselemzés.
    KLTE, Debrecen, 1993.
  4. Brezsnyánszky, L., Perjés, I., Polonkai, M.: Megy-e, mehet-e előbbre az iskola ügye a törvénykezés által?.
    Holnap 1993.
1992
  1. Brezsnyánszky, L.: Die europäische Einigung aus der Sicht der ungarischen Lehrerbildung.
    In: Erste wissenfelser Europa Gespräch
  2. Brezsnyánszky, L., Győry, K., Szatmáriné Balogh, M.: Életstílus.
    KLTE, Debrecen, 1992.
  3. Brezsnyánszky, L., Veressné Gönczi, I.: Nevelési ismeretek a gimnáziumban: Kísérlet egy fakultatív tantárgy tematikájának és oktatásának tartalmi és módszertani korszerűsítésére.
    In: Hét tanulmány. Szerk.: Vaskó László, Kossuth Lajos Tudományegyetem, Debrecen, 5-29, 1992, (Acta paedagogica Debrecina ; 93.)
  4. Brezsnyánszky, L., Perjés, I., Polonkai, M., Sass, A.: Tantervfejlesztő szakpedagógusok posztgraduális képzésének programja.
    [Kossuth Lajos Tudományegyetem], Debrecen, 1992.
1991
  1. Brezsnyánszky, L.: A tanításmódszertani szekció beszámolója.
    In: A Közoktatásfejlesztési Alap díjazottjainak I. oszágos találkozója
  2. Bajkó, M., Brezsnyánszky, L.: Bestrebungen nach Vereinheitlichung und Differenzierung in den ungarischen allgemeinbildenen Schulen.
    Wissenschaftliche Zeitschrift Univ. Rostock, G. Reihe 1991.
  3. Brezsnyánszky, L.: Debreceni kiadvány Karácsony Sándorról és pedagógiai rendszeréről.
    Új Pedagógiai Szemle 1991.
  4. Brezsnyánszky, L.: Iskolarendszerünk nyugat-európai szemmel. A Südosteuropa-Handbuch a magyar közoktatsáról.
    Új Pedagógiai Szemle 1991.
  5. Brezsnyánszky, L., Szekeres, M.: Lakosság - közélet - népfrontmozgalom.
    Népfront 10 26-3o, 1991.
  6. Brezsnyánszky, L.: Traditionen und Reformperspektiven in der ungarischen Lehrerausbildung.
    In: Modelle der Lehrerausbildung in zusammenwachsenden Europa
1990
  1. Brezsnyánszky, L.: Az "Empirikus Pedagógiai Kutatások Központja" az NSZK-ban.
    Pedagógiai Szemle 2 160-164, 1990.
  2. Brezsnyánszky, L.: Az individuum nevelése az NSZK-ban, az egyén és társadalom viszonya. Szemelvények a nyocvanas évek szakirodalmából.
    In: Elméletek az iskolai egyénnevelésről
  3. Boros, D., Brezsnyánszky, L., Vaskó, L.: Boros Dezső kiadatlan dolgozatai Karácsony Sándor pedagógiájáról és a tanárképzésről.
    KLTE, Debrecen, 136 p., 1990. ISBN: 9634716334
  4. Brezsnyánszky, L.: Die Bedeutung alternativen Entscheidungen (Alternivität) im System der schulischen Tätigkeit.
    Jenaer Erziehungsforschung 2 56-62, 1990.
  5. Brezsnyánszky, L., Vaskó, L.: Előszó.
    In: Boros Dezső kiadatlan dolgozatai Karácsony Sándor pedagógiájáról és a tanárképzésről
  6. Brezsnyánszky, L., Vaskó, L.: Előszó [Boros Dezső kiadatlan dolgozatai Karácsony Sándor pedagógiájáról és a tanárképzésről című kötetéhez].
    In: Boros Dezső kiadatlan dolgozatai Karácsony Sándor pedagógiájáról és a tanárképzésről
  7. Brezsnyánszky, L.: Konfliktusok és döntések a tanári munka hétköznapjainban.
    Hajdu-Bihar megyei Könyvtár, Debrecen, 1990.
  8. Brezsnyánszky, L.: Megjegyzések a tanárképzés korszerűsítésének és gyakorlati jellegének kérdéseihez.
    In: Pedagógusképzésünk nemzetközi kitekintésben, Kossuth Lajos Tudományegyetem, Debrecen, 99-102, 1986 [!1988], (Acta paedagogica Debrecina, ISSN 0230-6476;89.)
  9. Brezsnyánszky, L.: Tantárgyi feltételek és korszerűsítési törekvések iskoláink politikai- állampolgári nevelésében a felszabadulástól napjainkig.
    In: Pedagógusközösség, megújuló iskola, MTA DAB, Debrecen, 303-312, 1987 [!1988], (Pedagógiai füzetek, ISSN 0237-9147;7)
1989
  1. Brezsnyánszky, L.: Der Einfluss der deutschen Konzeptionen der staatsbürgerlichen Erziehung in den ersten Jahrzehnten des 20. Jahrhunderts in Ungarn..
    Vergleichende Erziehungswissenschaft 1989.
  2. Brezsnyánszky, L.: Jénai kutatók a nevelőmunka sikeres gyakorlatáért..
    Pedagógiai Szemle 1989.
  3. Szekeres, M., Brezsnyánszky, L.: Lakosság, közélet, népfrontmozgalom. Egy adatfelvétel tanulságai Hajdu-Bihar megyében..
    Népfront 1989.
1988
  1. Bajkó, M., Brezsnyánszky, L., Vaskó, L.: A pedagógia elméleti és történeti alapjai.
    Tankönyvkiadó, Budapest, 422 p., 1988.
1986
  1. Brezsnyánszky, L., Szántó, K.: A gyakorlatra orientált tanárképzés néhány pedagógiai vonatkozása.
    In: Pedagógusképzés és iskolai innováció : nemzetközi konferencia, Pécs, 1985 szeptember 25-27. / [szerkesztette, a szerkesztőbizottság közreműködésével, Szántó Károly]. - Pécs : JPTE Tanárképző Kara, 1986
  2. Brezsnyánszky, L.: Az állampolgári tudatosság és döntésképesség fejlesztése az iskola pedagóguskőzősségében és a nevelőmunkában.
    KLTE Neveléstudományi Tanszék, Debrecen, 34, 10 fol. ;, 1986. ISBN: 9634714811
  3. Brezsnyánszky, L., Polonkai, M.: Iskolavezetők egyetemi továbbképzésének tapasztalatai.
    In: Társadalom, nevelés, iskola : III. Neveléselméleti Munkaértekezlet. Zánka, 1983 / [szerkbiz. Horváth Lajos et al.], [OOK], Budapest, 135-149, 1985 [!1986].
  4. Brezsnyánszky, L., Kiss, T.: Önállóság és késztetés tényezői a tanulók közösségi programválasztásában: (egy összehasonlító vizsgálat tapasztalatai).
    In: Társadalom, nevelés, iskola : III. Neveléselméleti Munkaértekezlet. Zánka, 1983 / [szerkbiz. Horváth Lajos et al.], [OOK], Budapest, 135-149, 1985 [!1986].
1985
  1. Brezsnyánszky, L.: Formy wychowania patriotyczego w szkole i ich zastosowanie na Vegrzech.
    In: Uwarunkowania i formy pracy wychowawczej w szkole, [s.n.], Lublin, 146-149, 1985.
  2. Brezsnyánszky, L., Polonkai, M.: Iskolavezetők egyetemi továbbképzése.
    In: A vezetőképzés megújulása című konferencia : Budapest, 1985. november 18-19. / [rend., közread. a] Szervezési és Vezetési Tudományos Társaság, Művelődési Minisztérium ; [szerk. Magyar József], Szervezési és Vezetési Tudományos Társaság, [Budapest], 44-56, 1985.
  3. Brezsnyánszky, L.: Pedagógiai tanácskozások Debrecenben: a "Fórum '85" rendezvényei.
    Pedagógiai Szemle 35 (12), 1263-1268, 1985.
feltöltött közlemény: 113 Open Access: 7
https://tudoster.idea.unideb.hu
A szolgáltatást nyújtja: DEENK