Brezsnyánszky, L.: Az "Empirikus Pedagógiai Kutatások Központja" az NSZK-ban.
Pedagógiai Szemle 2 160-164, 1990.
Brezsnyánszky, L.: Az individuum nevelése az NSZK-ban, az egyén és társadalom viszonya. Szemelvények a nyocvanas évek szakirodalmából.
In: Elméletek az iskolai egyénnevelésről
Boros, D., Brezsnyánszky, L., Vaskó, L.: Boros Dezső kiadatlan dolgozatai Karácsony Sándor pedagógiájáról és a tanárképzésről.
KLTE, Debrecen, 136 p., 1990. ISBN: 9634716334
Brezsnyánszky, L.: Die Bedeutung alternativen Entscheidungen (Alternivität) im System der schulischen Tätigkeit.
Jenaer Erziehungsforschung 2 56-62, 1990.
Brezsnyánszky, L., Vaskó, L.: Előszó.
In: Boros Dezső kiadatlan dolgozatai Karácsony Sándor pedagógiájáról és a tanárképzésről
Brezsnyánszky, L., Vaskó, L.: Előszó [Boros Dezső kiadatlan dolgozatai Karácsony Sándor pedagógiájáról és a tanárképzésről című kötetéhez].
In: Boros Dezső kiadatlan dolgozatai Karácsony Sándor pedagógiájáról és a tanárképzésről
Brezsnyánszky, L.: Konfliktusok és döntések a tanári munka hétköznapjainban.
Hajdu-Bihar megyei Könyvtár, Debrecen, 1990.
Brezsnyánszky, L.: Megjegyzések a tanárképzés korszerűsítésének és gyakorlati jellegének kérdéseihez.
In: Pedagógusképzésünk nemzetközi kitekintésben, Kossuth Lajos Tudományegyetem, Debrecen, 99-102, 1986 [!1988], (Acta paedagogica Debrecina, ISSN 0230-6476;89.)
Brezsnyánszky, L.: Tantárgyi feltételek és korszerűsítési törekvések iskoláink politikai- állampolgári nevelésében a felszabadulástól napjainkig.
In: Pedagógusközösség, megújuló iskola, MTA DAB, Debrecen, 303-312, 1987 [!1988], (Pedagógiai füzetek, ISSN 0237-9147;7)