Tudóstér: Kozma Tamás publikációi

PDF
-
szűkítés
feltöltött közlemény: 195 Open Access: 31
2022
  1. Kozma, T.: Innováció és tanulás.
    Gondolat Kiadó, Budapest, 288 p., 2022. ISBN: 9789635562350
  2. Kozma, T., Márkus, E., Guba, V.: Kéz a kézben: A Láthatatlan Iskola mint innováció.
    In: Mesteri erőforrások : Tanulmányok Polónyi István tiszteletére. Szerk.: Kun András István, Csók Cintia, Debreceni Egyetem Felsőoktatási Kutató és Fejlesztő Központ (CHERD), Debrecen, 145-153, 2022, (Oktatáskutatók Könyvtára, ISSN 2732-1800 ; 16) ISBN: 9789634904830
  3. Kozma, T.: Kórházpedagógia.
    In: Interdiszciplináris pedagógia a bizonytalanság korában : a XII. Kiss Árpád Emlékkonferencia : tanulmánykötete. Szerk.: Buda András, Kiss Endre, Debreceni Egyetem Nevelés- és Művelődéstudományi Intézet : Kiss Árpád Archívum Könyvtára, Debrecen, 178-193, 2022, (Kiss Árpád Archívum könyvsorozata, ISSN 1587-1150 ; 12.) ISBN: 9789634903949
  4. Kozma, T., Polónyi, I.: National Strategies of Internationalisation: The Case of Hungary.
    In: Reconfguring National, Institutional and Human Strategies for the 21st Century: Converging Internationalisation. Eds.: Leon Cremonini; John Taylor; K.M. Joshi, Springer, New York, 197-228, 2022. ISBN: 9783031051050
  5. Márkus, E., Boros, J., Kozma, T.: Sustainability of Innovation.
    Debreceni Egyetem Kossuth Egyetemi Kiadó - CHERD, Debrecen, 220 p., 2022. ISBN: 9789636150679
  6. Kozma, T.: The key to sustainable innovations.
    In: Sustainability of Innovation. Szerk.: Márkus Edina; Boros Julianna; Kozma Tamás, Debreceni Egyetem Kossuth Egyetemi Kiadó - CHERD, Debrecen, 202-210, 2022, (Régió és oktatás, ISSN 2064-6046 ; 14) ISBN: 9789636150679
2021
  1. Boros, J., Kozma, T., Márkus, E.: Community Building and Social Innovation.
    Debreceni Egyetemi Kiadó, Debrecen, 254 p., 2021. ISBN: 9789633189436
  2. Polónyi, I., Kozma, T.: Gender and Higher Education: The Hungarian Case.
    In: International Perspectives on Gender and Higher Education: Student Access and Success. Ed.: Fontanini, C.; Joshi, K.M.; Paivandi, S. eds, Emerald Group Publishing Limited, Bingley, 93-114, 2021. ISBN: 9781839098871
  3. Forray, R., Kozma, T.: Közösségi tanulás járvány idején.
    Educatio. 30 (1), 36-49, 2021.
  4. Forray, R., Kozma, T.: The locals and their new university: A case study of social innovation.
    Hung. educ. res. j. [Epub ahead of print] 1-15, 2021.
2020
  1. Polónyi, I., Kozma, T.: A magyar felsőoktatás fejlődése a rendszerváltás után.
    Magy. Tud. 181 (4), 502-512, 2020.
  2. Kozma, T.: Amerika útja a 21. századba.
    Debr. szle. 1 128-132, 2020.
    (Ismertetett mű: Zsigmond Anna. -Kultúra és hatalom: Amerika útja a 21. századba /Budapest : Gondolat, 2019. -268 o. -)
  3. Forray, R., Kozma, T.: Befogadók vagy jogvédők?.
    Educatio. 29 (3), 339-349, 2020.
  4. Kozma, T.: Mindennapi testnevelés és hátrányos helyzet.
    Új Pedagóg. Szle. 70 (5-6), 145-148, 2020.
    (Ismertetett mű: Fintor Gábor. -Implementáció és tanulói attitűdök : A mindennapos testnevelés funkciója egy hátrányos helyzetű régió iskoláiban /Szeged : Belvedere Meridionale, 2019.)
  5. Forray, R., Kozma, T.: Tanítók és tanítóképzők 1918-19.
    Zempléni múzsa. 20 (3), 81-83, 2020.
    (Ismertetett mű: Donáth Péter. -Pedagógusok az 1918-1919. évi politikai forgószélben. Tanítóképzők a forradalmak, az idegen megszállás és az ellenforradalmi számonkérés idején /Budapest : Trezor Kiadó, 2020)
  6. Forray, R., Kozma, T.: Város és egyetem találkozása.: Esettanulmány egy társadalmi innovációról.
    In: Neveléstudomány: horizontok és dialógusok. Szerk.: Varga Arank, Andl Helga, Molnár-Kovács Zsófi, MTA Pedagógiai Tudományos Bizottság PTE BTK Neveléstudományi Intézet, Pécs, 143-152, 2020, (Új kutatások a neveléstudományokban, ISSN 2062-090X) ISBN: 9789634295518
2019
  1. Kozma, T., Híves, T.: A felsőoktatás térszerkezete és az átalakulás dinamikája.
    In: Oktatás-Gazdaság-Társadalom. Szerk.: Juhász Erika, Endrődy Orsolya, Debreceni Egyetem; Budapest : Magyar Nevelés- és Oktatáskutatók Egyesülete (HERA), Debrecen, 674-692, 2019, (HERA évkönyvek, ISSN 2064-6755 ; 6.) ISBN: 9786155657030
  2. Kozma, T.: A társadalmi innováció értelmezései.
    Kult. Köz. 10 (1), 5-11, 2019.
  3. Polónyi, I., Kozma, T.: Az egyetemfejlesztés alternatívái.
    Magy. Tud. 180 (9), 1326-1336, 2019.
  4. Híves, T., Kozma, T., Polónyi, I.: From Fragmentation to Concentration and Beyond: The Dynamics of Change in the Higher Education Network of Hungary.
    In: Mergens in Higher Education. Practices and Policies. Eds.: Leon Cremonini, Saeed Paivandi, K. M. Joshi, Studera Press, New Delhi, India, 171-202, 2019.
  5. Kozma, T.: Learning Communities and Social Innovations.
    In: Learning Communities and Social Innovations. Szerk.: Kozma Tamás , Márkus Edina, Debreceni Egyetemi Kiadó, Debrecen, 11-24, 2019, (Régió és Oktatás = Region and Education, ISSN 2060-2596 ; 12) ISBN: 9789633187852
  6. Forray, R., Kozma, T.: R&D partnership: The CEE story of the "Comprehensive Movement".
    Hung. educ. res. j. 9 (4), 721-725, 2019.
  7. Kozma, T.: Társadalmi tanulás és közösségi megújulás.
    Korunk (Kolozsvár). 30 (5), 10-18, 2019.
2018
  1. Kozma, T., Pusztai, G.: A Coleman-jelentés hatása Magyarországon a rendszerváltás előtt és után.
    In: Az oktatás gazdagsága : tanulmányok Polónyi István tiszteletére. Szerk.: Tóth Dorina Anna, Center for Higher Education Research and Development, Debrecen, 25-47, 2018, (Oktatáskutatók könyvtára, ISSN 2064-9312 ; 5) ISBN: 9786158007795
  2. Kozma, T.: Csákó Mihály (1941-2019).
    Educatio. 27 (3), 369, 2018.
  3. Kozma, T., Polónyi, I.: From the Bologna Process Towards a World-Class University: the Case of Hungary.
    In: In pursuit of world-class universities : a global experience. Eds.: Marcelo Rabossi, K.M. Joshi, Saeed Paivandi, Studera Press, New Delhi, 137-162, 2018, (Perspectives on Higher Education) ISBN: 9789385883644
  4. Benke, M., Czimre, K., Forray, R., Kozma, T., Márton, S., Teperics, K.: Learning regions for resilience in Hungary: challenges and opportunities.
    In: Resilience, Crisis and Innovation Dynamics. Ed.: Tüzin Baycan, Hugo Pinto, Edgar Elgar Publishing Ltd., Cheltenham, 68-89, 2018. ISBN: 9781786432186
  5. Kozma, T.: Nevelésszociológiától az oktatáskutatásig - és tovább?: Amerikai nevelésszociológusok önéletrajzai.
    Educatio. 27 (1), 145-149, 2018.
  6. Kozma, T.: Reziliens közösségek - reziliens társadalom.
    In: "Pedagógusképzés és az inklúzió". Szerk.: Kerülő Judit, Jenei Teréz, Kreatív Help Bt., Debrecen, 195-206, 2018, (Új kutatások a neveléstudományokban, ISSN 2062-090X ; 2017) ISBN: 9786150036953
2017
  1. Kozma, T.: ECER 2016: Roma kutatók Dubliban.
    Romológia. 5 (1), 62-66, 2017.
  2. Jankó, K., Hideg, G., Oláh, I., Kozma, T.: Ökumenikus iskolák - Egy elfeledett civil kezdemény.
    In: A tanulás új útjai. Szerk.: Mrázik Julianna, Magyar Nevelés- és Oktatáskutatók Egyesülete, Budapest, 144-168, 2017, (Héra évkönyvek,ISSN 2064-6755 ; 4) ISBN: 9786155657016
  3. Kozma, T., Pusztai, G.: The Coleman Report in Hungary: Its Reception Before and After the Democratic Transition.
    In: Fifty years of the Coleman report. Ed.: by Mitja Sardoč, Slavko Gaber, University of Ljubljana, Faculty of Education, Ljubljana, 157-176, 2017, (CEPS journal edition / University of Ljubljana, Faculty of Education ; 1.) ISBN: 9789612532185
  4. Kozma, T., Pusztai, G., Polónyi, I.: The Higher Education System in Hungary.
    In: Encyclopedia of International Higher Education Systems and Institutions / eixeira, Pedro, Shin, Jung Cheol, Amaral, A., Bernasconi, A., Magalhaes, A., Kehm, B. M., Stensaker, B., Choi, E., Balbachevsky, E., Hunter, F., Goastellec, G., Mohamedbhai, G., de Wit, H., Valimaa, J., Rumbley, L., Unangst, L., Klemencic, M., Langa, P., Yang, R., Nokkala, T, Springer Netherlands, Berlin, 1-9, 2017. ISBN: 9789401789042
2016
  1. Kozma, T.: A jövő iskolája projekt.
    Educatio. 25 (4), 558-574, 2016.
  2. Kozma, T.: A tanulás térformáló ereje.
    Educatio. 25 (2), 161-169, 2016.
  3. Kozma, T., Tőzsér, Z.: Education and Transition in Hungary: Policy and Research in the Process of Transformation, 1988-2004.
    Hung. educ. res. j. 6 (2), 23-42, 2016.
  4. Kozma, T.: Hogyan lettem szociológus?.
    Zempléni múzsa. 16 (1), 21-33, 2016.
  5. Kozma, T.: Hogyan lettem szociológus?.
    In: Vallomások a szociológiáról mint hivatásról. Szerk.: Hidas Zoltán, L'Harmattan Kiadó - Könyvpont Kiadó, Budapest, 139-166, 2016, (Ars sociologica, ISSN 2063-5494) ISBN: 9789634141310
  6. Kozma, T.: Kiss Árpádtól a PISA-ig.
    In: Interdiszciplináris pedagógia és az oktatási rendszer újraformálása : A IX. Kiss Árpád Emlékkonferencia előadásainak szerkesztettváltozata : Debrecen, 2015. szeptember 25-26.. Szerk.: Buda András, Kiss Endre, DE Neveléstudományok Intézete, Debrecen, 104-114, 2016, (Kiss Árpád Archivum Könyvtára, ISSN 1587-1150 ; 9.) ISBN: 9789634739296
  7. Engler, Á., Forray, R., Györgyi, Z., Juhász, E., Kozma, T., Márkus, E., Teperics, K.: Learning regions in Hungary: From theory to reality.
    Tribun EU, Brno, 168 p., 2016. ISBN: 9788026310792
  8. Forray, R., Kozma, T.: Menekülés az iskolától.
    In: Mezőváros új szerepben. Szerk.: Forray R. Katalin, Kozma Tamás, Molnár Ernő, HERA : HTSART : Új Mandátum Kiadó, Budapest, 115-126, 2016. ISBN: 9786158041119
  9. Forray, R., Kozma, T., Molnár, E.: Mezőváros új szerepben.
    HERA : HTSART : Új Mandátum K., Budapest, 251 p., 2016. ISBN: 9786158041119
  10. Hideg, G., Jankó, K., Kozma, T., Oláh, I.: The 'Oecumenical Schools': A Forgotten Civic Initiative in Hungary.
    Hung. Educ. Res. J. 6 (4), 82-104, 2016.
2015
  1. Kozma, T.: Például Szingapúr.
    Educatio. 24 (2), 3-8, 2015.
  2. Kozma, T., Kiss, V., Jancsák, C., Kéri, K.: Tanárképzés és oktatáskutatás.
    Belvedere Meridionale, Szeged, 2015. ISBN: 9786155372315(print)
  3. Kozma, T., Márkus, E., Máté-Szabó, B.: Tanuló régiók Magyarországon: Az elmélettől a valóságig.
    Debreceni Egyetem Felsőoktatási K&F Központ, Debrecen, 297 p., 2015. ISBN: 9789633184721
2014
  1. Kozma, T.: A központosítás haszna és ára.
    Educatio. 23 (1), 3-12, 2014.
  2. Híves, T., Kozma, T.: Az expanzió vége?.
    Educatio. 20 (2), 239-252, 2014.
  3. Kozma, T., Benke, M.: Learning Regions: Hungarian Educational Research Journal, Vol. 4 (2014) No. 3.
    Debrecen University Press, Debrecen, 110 p., 2014.
  4. Juhász, E., Kozma, T.: Oktatáskutatás határon innen és túl.
    Belvedere Meridionale, Szeged, 519 p., 2014. ISBN: 9786155372179
  5. Kozma, T., Rébay, M., Óhidy, A., Szolár, É.: The Bologna Process in Central and Eastern Europe.
    Springer VS, Wiesbaden, 377 p., 2014. ISBN: 9783658023324
  6. Kozma, T.: The Learning Region. A Critical Interpretation.
    Hung. educ. res. j. 4 (3), 58-67, 2014.
2012
  1. Kozma, T., Tőzsér, Z.: A forgotten moment in educational policy: a Hungarian-Swedish case study from the early 1970s.
    CEPS Journal. 2 (2), 55-69, 2012.
    Folyóirat-mutatók:
    Q4 Education
  2. Kozma, T.: A művelődési városközpontoktól a tanulórégiókig.
    In: A tanárok tanárának lenni... : tanulmányok Szabó László Tamás 70. születésnapjára. Szerk.: Pusztai Gabriella, Fenyő Imre, Engler Ágnes, Debreceni Egyetem Felsőoktatási Kutató és Fejlesztő Központ, Debrecen, 275-298, 2012. ISBN: 9789630846448
  3. Kozma, T.: Az Akadémián (1973-1980).
    In: Útjelzők : Ünnepi kötet pályatársak, kollégák, tanítványok neveléstudományi tanulmányaiból a 70 esztendős Forray R. Katalin tiszteletére. Szerk.: Orsós Anna, Trendl Fanni, PTE BTK, Pécs, 8-15, 2012. ISBN: 9789636424510
  4. Erdei, G., Kozma, T., Teperics, K., Tőzsér, Z.: Az élethosszig tartó tanulás mérése: a tanulórégió vizsgálatának lehetőségei.
    In: Közoktatás, pedagógusképzés, neveléstudomány : A múlt értékei és a jövő kihívásai. Szerk.: Kozma Tamás, Perjés István, MTA Pedagógiai Bizottsága : ELTE Eötvös Kiadó., Budapest, 189-211, 2012, (Új kutatások a neveléstudományokban, 2062-090X)
  5. Kozma, T., Bernáth, K.: Higher Education in the Romania-Hungary Cross-Border Cooperation Area.
    Partium Press :, Oradea ;, 230 p., 2012. ISBN: 9786068156415
  6. Kozma, T., Teperics, K., Tőzsér, Z., Kovács, E.: Lifelong learning in a cross-border setting.
    In: Higher Education for Regional Social Cohesion. Ed.: Gabriella Pusztai , Adrian Hatos, Hung. Education Research Assoc., Budapest, 163-179, 2012, (HERJ Hungarian Educational Research Journal Special Issue, ISSN 2062-9605) ISBN: 9789630843164
  7. Kozma, T., Teperics, K., Tőzsér, Z., Kovács, E.: Lifelong Learning in a Cross-Border Territory: The case of Hungary and Romania A quest of concepts, data and research.
    Hung. Educ. Res. J. 1 (1), 163-180, 2012.
  8. Kozma, T., Perjés, I.: Új kutatások a neveléstudományokban 2011: közoktatás, pedagógusképzés, neveléstudomány : a múlt értékei és a jövő kihívásai.
    ELTE Eötvös Kiadó :, Budapest, 430 p., 2012. ISBN: 2062090X
2011
  1. Kozma, T.: "Egyetemvállalat" és menedzserizmus.
    Educatio. 20 (4), 461-471, 2011.
  2. Forray, R., Kozma, T.: A tankötelezettségi korhatár és a cigány/roma fiatalok.
    In: Új kutatások a neveléstudományokban : törekvések és lehetőségek a 21. század elején. Szerk.: Kozma Tamás, Perjés István, ELTE Eötvös Kiadó, Budapest, 248-260, 2011, (Új kutatások a neveléstudományokban, 2062-090X)
  3. Erdei, G., Kozma, T., Teperics, K., Tőzsér, Z.: A társadalmi tanulás mérése: egy határokon átnyúló térség (Bihar-Bihor Eurorégió) esete.
    Magyar Pedagóg. 111 (3), 189-206, 2011.
  4. Forray, R., Kozma, T.: Az iskola térben, időben.
    Új Mandátum Könyvkiadó, Budapest, 289 p., 2011. ISBN: 9789632870403
  5. Kozma, T.: Education planning in a time of political transition.
    In: Directions in Educational Planning: International Experiences and Perspectives / Bray M., Varghese N. V. eds, Unesco International Institute of Educational Planning, Paris, 133-146, 2011. ISBN: 9789280313604
  6. Kozma, T.: Erdei séta: Önéletrajz.
    Új Mandátum Lap- és Könyvkiadó, Budapest, 299 p., 2011. ISBN: 9789632870489
  7. Kozma, T., Pataki, G.: Kisebbségi Felsőoktatás és a Bologna-folyamat.
    Debreceni Egyetemi Kiadó, Debrecen, 241 p., 2011. ISBN: 9789633181089
  8. Kozma, T.: Learning regions: the challenge of globalization in higher education.
    In: Tiedosta toimintaan : kirjoituksia korkeakoulutuksesta, filosofiasta ja yhteiskunnasta : Osmo Kivisen juhlakirja / toimittaneet Sakari Ahola, Päivi Kaipainen, Olli Koistinen & Kari Nyyssölä, Turun yliopisto, koulutussosiologian tutkimuskeskus, Turku, 41-54, 2011.
  9. Kozma, T.: Petőfi a Kollégiumban: részlet egy megírandó önéletrajzból : Gaál Botond köszöntésére.
    In: Átjárható határok : ünnepi kötet dr. Gaál Botond professzor 65. születésnapjára.. Szerk.: Fekete Károly, Kustár Zoltán, Kovács Ábrahám ; [közread. a Debreceni Református Hittudományi Egyetem], Debreceni Református Hittudományi Egyetem, Debrecen, 31-32, 2011, (Acta theologica Debrecinensis : A Debreceni Református Hittudományi Egyetem kiadványsorozata,
  10. Kozma, T., Perjés, I.: Új kutatások a neveléstudományokban 2010: Törekvések és lehetőségek a 21. század elején.
    ELTE Eötvös Kiadó, Budapest, 387 p., 2011.
  11. Forray, R., Kozma, T.: Visszapillantó.
    Iskolakultúra. 21 (1), 71-78, 2011.
2010
  1. Kozma, T., Gál, A., Ceglédi, T.: A bolognai folyamat megvalósulása Közép-Európában.
    Felsőokt. Műh. 2010 (3), 69-78, 2010.
  2. Kozma, T.: A felekezeti oktatás társadalmi funkciói.
    In: A kultúráért és a felnőttképzésért : ünnepi kötet Sári Mihály 60. születésnapjára. Szerk.: Majdán János, Tóth Sándor Attila, Eötvös József Főiskolai Kiadó, Baja, 58-67, 2010. ISBN: 9789637290718
  3. Kozma, T.: A lovag: Michiel de Ruyter.
    Debr. szle. 18 (2), [113]-117, 2010.
  4. Kozma, T., Ceglédi, T.: A Partium esete.
    Center for Higher Education Research and Development, Hungary, Debrecen, 338 p., 2010. ISBN: 9789634734093
  5. Kozma, T.: A szakértő esete a politikával: gondolatok a Zöld Könyv kapcsán.
    Educatio. 19 (1), 155-159, 2010.
  6. Kozma, T.: Expanzió: tények és előrejelzések, 1983-2020.
    Educatio. 19 (1), 7-18, 2010.
  7. Kozma, T.: Felsőfokú oktatás és regionális átalakulás: a Partium esete.
    Felsőokt. Műh. 4 (1), 99-106, 2010.
  8. Kozma, T.: Kisebbségi intézmények - egy évtized múlva.
    In: Harmadfokú képzés, felnőttképzés és regionalizmus. Szerk.: Juhász Erika, Center for Higher Education Research and Development, Debrecen, 10-14, 2010, (Régió és oktatás, 2060-2596 ; 5.) ISBN: 9789634732778
  9. Kozma, T.: Rejtőzködők és leleplezők: korai oktatáspolitika-kutatások Magyarországon.
    Educatio. 19 (4), 523-534, 2010.
  10. Kozma, T.: Tanulórégiók.
    In: Felszántatlan területeken : tanulmányok Brezsnyánszky László 65. születésnapjára. Szerk.: Fenyő Imre, Rébay Magdolna, Csokonai Kiadó, Debrecen, 203-225, 2010. ISBN: 9789632602257
  11. Forray, R., Kozma, T.: Társadalmi egyenlőség vagy kulturális identitás?: a cigány / roma oktatáspolitika dilemmái.
    Képzés Gyak. 8 (2), 3-21, 2010.
  12. Kozma, T., Perjés, I.: Új kutatások a neveléstudományokban: 2009 : többnyelvűség és multikulturalitás.
    MTA Pedagógiai Bizottsága : Aula Kiadó, Budapest, 344 p., 2010. ISBN: 9789639698888
  13. Kozma, T., Rébay, M.: Ungarn.
    In: Die Bildungssysteme Europas. Hrsg.: von Hans Döbert, Wolfgang Hörner, Botho von Kopp, Lutz R. Reuter, Schneider Verlag Hohengehren, Baltmannsweiler, 811-823, 2010. ISBN: 9783834006585
2009
  1. Kozma, T.: A tanár visszanéz.
    Educatio. 18 (3), 414-416, 2009.
    (Ismertetett mű: Szabó László Tamás. -A Tanár Visszanéz /Budapest : Új Mandátum Kiadó, 2009)
  2. Forray, R., Kozma, T.: Dipolmára éhezve: felnőtt hallgatók Debrecenben és Pécsett.
    Debr. szle. 17 (3-4), 315-328, 2009.
  3. Forray, R., Kozma, T.: Felnőttek a felsőoktatásban.
    In: A megújuló felnőttképzés : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának gyűjteménye. Szerk.: Zrinszky László, Gondolat, Budapest, 100-106, 2009, (Tanulmányok a neveléstudomány köréből) ISBN: 9789636931988
  4. Kozma, T., Pusztai, G.: Kié a doktori iskola?: egy akkreditáció visszhangja.
    Educatio. 18 (1), 64-74, 2009.
  5. Kozma, T.: Kié a rendszerváltás?.
    Educatio. 18 (4), 423-435, 2009.
  6. Kozma, T.: Kisebbségi intézmények a bolognai folyamatban.
    In: Új kutatások a neveléstudományokban : hatékony tudomány, pedagógiai kultúra, sikeres iskola : VIII. Országos Nevelésügyi Konferencia, Budapest, 2008. 11. 13-15, MTA Pedagógiai Bizottsága, [Budapest], 278-294, [2009], (Új kutatások a neveléstudományokban, 2062-090X) ISBN: 9789635034017
  7. Kozma, T.: Meddig terjed a felsőoktatás?.
    In: "Magyar felsőoktatás 2008" : konferencia előadások. Szerk.: Berács József, Hrubos Ildikó, Temesi József, Corvinus Egyetem, Budapest, 38-50, 2009, (NFKK füzetek, 2060-9698 ; 1.) ISBN: 9789635033959
  8. Kozma, T.: Oktatásügyi szakértők és politikai rendszerváltozás.
    In: Elkötelezettség és sokoldalúság : tanulmánykötet Barakonyi Károly tiszteletére. Szerk.: Bugár Gyöngyi, Farkas Ferenc, Egyetemi Kiadó, Pécs, 47-63, 2009.
  9. Kozma, T.: Tanárképzés a Bologna-folyamatban.
    Educatio. 18 (3), 273-278, 2009.
  10. Kozma, T., Perjés, I.: Új kutatások a neveléstudományokban, 2008: hatékony tudomány, pedagógiai kultúra, sikeres iskola.
    MTA Pedagógiai Bizottsága, Budapest, 363 p., 2009. ISBN: 9789635034017
2008
  1. Rébay, M., Kozma, T.: A Bologna-folyamat Közép-Európában.
    Új Mandátum Könyvkiadó, Budapest, 368 p., 2008. ISBN: 9789639609891
  2. Kozma, T., Rébay, M.: A bolognai folyamat mint kutatási probléma.
    In: A bolognai folyamat Közép-Európában. Szerk.: Kozma Tamás, Rébay Magdolna, Új Mandátum Könyvkiadó, Budapest, 10-27, 2008.
  3. Rébay, M., Kozma, T.: Az osztrák felsőoktatás nemzetköziesedése.
    In: A bolognai folyamat Közép-Európában. Szerk.: Kozma Tamás, Rébay Magdolna, Új Mandátum Könyvkiadó, Budapest, 237-266, 2008.
  4. Kozma, T., Juhász, A.: Minőségbiztosítás a bolognai folyamatban: közép-európai tapasztalatok.
    Educatio. 17 (1), 51-63, 2008.
  5. Kozma, T.: Political transformation and higher education reforms: the Bologna-process in the new EU countries.
    Eur. educ. 40 (2), 29-45, 2008.
    Folyóirat-mutatók:
    Q4 Education
  6. Kozma, T., Rébay, M.: Politikai rendszerváltozás és felsőoktatási reform.
    In: A bolognai folyamat Közép-Európában. Szerk.: Kozma Tamás, Rébay Magdolna, Új Mandátum Könyvkiadó, Budapest, 287-315, 2008.
  7. Kozma, T.: Porosz iskola vagy liberális nevelés?: európai dilemmák.
    Debr. Disputa. 6 (7-8), 11-15, 2008.
  8. Kozma, T., Rébay, M.: The Bologna-process in the New EU Countries: an introduction.
    Eur. educ. 40 (2), 3-8, 2008.
    Folyóirat-mutatók:
    Q4 Education
2007
  1. Kozma, T.: Az iskola időarcai.
    Iskolakultúra. 17 (6-7), 200-203, 2007.
    (Ismertetett mű: Meleg Csilla. -Az iskola időarcai /Budapest ; Pécs : Dialóg Campus, 2006. -239 p. -)
  2. Forray, R., Zrinszky, L., Kozma, T.: Felnőttek a felsőoktatásban.
    In: Tanulmányok a neveléstudományok köréből 2007. Szerk.: Zrinszky László, Műszaki K., Budapest, 87-108, 2007.
  3. Kozma, T.: Minority higher education: change agents in East-Central Europe.
    In: Balkan higher education challenged to change. Eds.: Arild Tjeldvoll, Peter Tibor Nagy, Anne Welle-Strand, Centre for Educational Management, Oslo, 119-134, 2007.
  4. Kozma, T., Fényes, H., Tornyi, Z.: Negyvenheten: gyorskép a neveléstudományi felsőoktatókról és kutatókról.
    Educatio. 16 (3), 418-433, 2007.
  5. Híves, T., Radácsi, I., Rébay, M., Hörner, W., Kozma, T.: The educational system in Hungary.
    In: The Education Systems of Europe / Hörner W. et al. eds, Springer, Dordrecht, 341-356, 2007.
2006
  1. Kozma, T.: A debreceni iskola debrecenisége.
  2. Rébay, M., Kozma, T.: Akkreditáció Magyarországon.
    In: Felsőoktatási akkreditáció Közép-Európában. Szerk.: Kozma Tamás, Rébay Magdolna, Új Mandátum Könyvkiadó : Felsőoktatási Kutatóintézet, Budapest, 72-87, 2006. ISBN: 9639609234
  3. Kozma, T.: Az összehasonlító neveléstudomány alapjai.
    Új Mandátum Lap- és Könyvkiadó, Budapest, 296 p., 2006. ISBN: 9639609323
  4. Kozma, T.: Csatlakozás alulnézetben: az európai képesítési keretrendszer esete.
    Educatio. 15 (1), 26-39, 2006.
  5. Kozma, T., Rébay, M., Fekete, S.: Felsőoktatási akkreditáció Közép-Európában.
    Új Mandátum Könyvkiadó :, Budapest, 202 p., 2006. ISBN: 9639609234
2005
  1. Kozma, T.: Felsőfokú képzés és regionális rendszerváltozás.
    In: Régió és oktatás európai dimenzióban. Szerk.: Pusztai Gabriella, Doktoranduszok Kiss Árpád Közhasznú Egyesülete, Debrecen, 23-30, 2005, (Régió és oktatás, ISSN 2060-2596)(Tanulmányok a nevelésszociológia köréből, ISSN 1787-1743 ; 1.)
  2. Kozma, T., Kiss, A., Nagy, É., Debreceni Egyetem.: Oktatás és társadalom.
  3. Kozma, T., Kozmáné Sike, E., Debreceni Egyetem.: Pedagógiai informatika: a neveléstudományi szakirodalom alapjai.
    Debreceni Egyetem Kossuth Egyetemi Kiadó, Debrecen, 278, [1] p., 2005. ISBN: 963472809X
2004
  1. Kozma, T.: Kié az egyetem?.
    Új Mandátum Lap- és Könyvkiadó, Budapest, 242 p., 2004. ISBN: 9639494534
  2. Kozma, T.: Kisebbségi oktatás és "harmadik utasság".
    In: Emlékkönyv Gunst Péter 70. születésnapjára. Szerk.: ifj. Barta János, Pallai László, Multiplex Media - DUP Debreceni Egyetem Történelmi Intézet., Debrecen, 413-424, 2004. ISBN: 9632162730
2003
  1. Kozma, T.: Felnőttképzés és gazdaság.
    Kossuth Egyetemi Kiadó, Debrecen, 321 p., 2003. ISBN: 9634726798
  2. Kozma, T.: Kisebbségi oktatás Közép-Európában.
    Oktatáskutató Intézet, Budapest, 80 p., 2003. ISBN: 9634043798
2002
  1. Kozma, T.: Az oktatásügy globalizálódása.
    In: A pedagógia horizontja : Szöveggyűjtemény a pedagógia szak felvételi vizsgájához. Szerk.: Brezsnyánszky László; Holik Ildikó; Tasné Zelei Veronika, Kossuth Egyetemi Kiadó, Debrecen, 137-143, 2002. ISBN: 9634726267
  2. Kozma, T.: Határokon innen, határokon túl.
    Új Mandátum Lap- és Könyvkiadó, Budapest, 232 p., 2002. ISBN: 9639336769
  3. Kozma, T.: Homo academicus: In memoriam Pierre Bourdieu (1930-2002).
    Educatio. 11 (2), 313-316, 2002.
  4. Kozma, T.: Iskolai műveltség.
    Educatio. 11 (4), 658-661, 2002.
  5. Kozma, T.: Jövőnk emléke.
  6. Kozma, T.: Paradigmák.
  7. Kozma, T.: Pedagógustársadalmunk a nyolcvanas években: (részlet).
  8. Kozma, T.: Regionális egyetem.
    Oktatáskutató Intézet, Budapest, 64 p., 2002. ISBN: 9634043631
2001
  1. Kozma, T.: Közösségi elszámoltatás az oktatásban.
    In: Tanulmányok a neveléstudomány köréből. Szerk.: Báthory Zoltán, Falus Iván, Osiris Kiadó, Budapest, 96-111, 2001. ISBN: 9633891698
  2. Kozma, T.: Pedagógiánk paradigmái.
    In: Neveléstudomány az ezredfordulón : Tanulmányok Nagy József tiszteletére.. Szerk.: Csapó Benő, Vidákovich Tibor, Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest, 23-38, 2001. ISBN: 9631912698
2000
  1. Kozma, T.: Negyedik fokozat?.
    Info-társadalomtudomány. 49 61-74, 2000.
  2. Kozma, T.: Regionális együttműködések a harmadfokú képzésben.
    Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet, Budapest, 80 p., 2000. ISBN: 9634043542
  3. Kozma, T., Tomasz, G.: Szociálpedagógia: szöveggyűjtemény.
    Osiris Kiadó, Budapest, 418 p., 2000. ISBN: 9633796873
1999
  1. Kozma, T.: Bevezetés a nevelésszociológiába.
    Nemzeti Tankvk., Budapest, 497 p., 1999. ISBN: 9631903672
  2. Kozma, T.: Kultúrház vagy népiskola?.
  3. Kozma, T.: Neveljen-e az iskola?.
  4. Forray, T., Kozma, T.: Regionális folyamatok és térségi oktatáspolitika.
    Oktatáskutató Intézet, Budapest, 71 p., [24] t., 1999. ISBN: 9634043461
  5. Kozma, T.: Tanulásban akadályozottak pedagógiája.
1998
  1. Híves, T., Kozma, T., Radácsi, I.: Az MKM 1994-es kutatási támogatása.
    Oktatáskutató Intézet, Budapest, 84 p., 1998. ISBN: 9634043283
  2. Kozma, T.: Euroharmonizáció.
    Educatio, Budapest, 204 p., 1998. ISBN: 9634043453
  3. Kozma, T.: Euroharmonizáció.
    Educatio, Budapest, 204 p., 1998. ISBN: 9634043453
  4. Kozma, T.: Európa: érték vagy mérték?.
  5. Kozma, T.: Expanzió.
  6. Kozma, T.: Jelentések.
  7. Kozma, T.: Kiss Árpád pedagógiája.
    Debr. szle. 6 (1), 139-143, 1998.
  8. Kozma, T.: Kleine Grundschulen in Ungarn.
  9. Kozma, T.: Miért szeretem (nem szeretem) a NAT-ot?.
  10. Kozma, T.: Neokonservatyvioji paradigma: Paskutinieji pokyciai rytu Europoje: (az újkonzervatív paradigma: változások Kelet-Európában).
  11. Kozma, T.: New challenges of tertiary education in East-Central Europe.
  12. Kozma, T.: Svictimas rytu Europoje: Ncokonservatyvioji banga: (Oktatásügy Kelet-Európában: az újkonzervativ hullám).
  13. Kozma, T.: Szabadság vagy igazság.
  14. Kozma, T.: Személyiségünk irracionális alapjai.
  15. Kozma, T.: Universities and the challenge of lifelong learning.
    Curric. Stud. 6 (1), 121-127, 1998.
    (Ismertetett mű: [ed. by] Elliot. -Communities and their Universities: the challenge of lifelong learning /London : Lawrence & Wishart, 1996. -250 p.)
1997
  1. Kozma, T.: A harmadfokú képzés területi különbségei.
  2. Kozma, T.: Az MKM 1992-es kutatási támogatása.
    Oktatáskutató Intézet, Budapest, 67 p., 1997.
  3. Kozma, T.: Az MKM 1993-as kutatási támogatása.
    Oktatáskutató Intézet, Budapest, 63 p., 1997. ISBN: 963404333X
  4. Kozma, T.: Elit: [Lexikon szócikk],.
  5. Kozma, T.: Felsőoktatási autonómia: [Lexikon szócikk].
  6. Kozma, T.: Felsőoktatási kutatás: [Lexikon szócikk].
  7. Kozma, T.: Felsőoktatási rendszer: [Lexikon szócikk].
  8. Kozma, T.: Felzárkózási stratégiák - túlélési technikák.
  9. Kozma, T.: Finanszírozás a felsőoktatásban: Nagy-britanniai változások.
  10. Kozma, T.: Globalizáció az oktatásban: [Lexikon szócikk].
  11. Buda, M., Kozma, T.: Határmenti együttműködés a felsőoktatásban.
    KLTE, Debrecen, 278 p., 1997. ISBN: 9634722245
  12. Kozma, T.: Kis iskolák jelene és jövője.
  13. Kozma, T.: Oktatási demográfia: [Lexikon szócikk].
    In: Pedagógiai lexikon, Keraban, Budapest, 22, 1997.
  14. Kozma, T.: Oktatási rendszer: [Lexikon szócikk].
  15. Kozma, T.: Oktatáskutatás: [Lexikon szócikk].
  16. Kozma, T.: Például Ausztria.
  17. Kozma, T., Hall, D., Danta, D.: Reconstructing the Balkans: a geography of the new Southeast Europe.
  18. Kozma, T.: Szociológia: [Lexikon szócikk].
  19. Kozma, T.: Túlélés vagy felzárkózás?.
  20. Kozma, T.: Universitas - tegnap, ma, holnap.
1996
  1. Kozma, T.: Bertelsman fölfedezi Európát.
    Educatio. 5 (4), 725-727, 1996.
  2. Kozma, T.: Ismeretlen Magyarország: (könyvismertetések).
  3. Kozma, T.: Madarsky ustav pro vyzkum vzdelani se predstavuje: bemutatkozik az Oktatáskutató Intézet.
  4. Kozma, T.: Reformjaink felülnézetből.
    Educatio. 5 (2), 359-360, 1996.
  5. Kozma, T.: Reformjaink felülnézetből (Ginsburg, Understanding Educational Reform).
  6. Kozma, T.: Településhálózat és iskolarendszer.
  7. Kozma, T.: Túlélés, piacgazdaság idején.
1995
  1. Kozma, T.: Access to higher education in Hungary: Post-communist elitism or predemocratic universalisation?.
  2. Kozma, T.: A tankötelezettség teljesíthetősége eltérő iskolaszerkezet esetén.
  3. Kozma, T.: Freedom to teach: The rise and fall off closed educational systems in the new democracies Europe.
    In: Current World Trends in Policy : Law and Administration, Institute of Governmental Studies Press, Berkeley, 29-39, 1995.
  4. Kozma, T.: Globalization in education: Trends and challenges.
  5. Kozma, T.: Hochschulzugang in Ungarn: zwischen Elite- eng Massenbildung.
  6. Kozma, T.: Ifjúság és oktatás.
  7. Kozma, T.: Keletnémet vallásosság.
  8. Kozma, T.: La escuela unica: su extension y dificultades en Hungria.
  9. Kozma, T.: Ugdymo programos.
  10. Kozma, T.: Vizsgapolitika.
1994
  1. Kozma, T.: A közoktatás fejlesztési koncepciójának tudományos megalapozása.
    Oktatáskutató Intézet, Budapest, 53 p., 1994. ISBN: 9634043003
1992
  1. Kozma, T.: Reformvitáink.
    Educatio, Budapest, 238 p., 1992. ISBN: 9634042759
  2. Kozma, T., Lukács, P.: Szabad legyen, vagy kötelező?.
    Educatio, Budapest, 258 p., 1992. ISBN: 9634042627
  3. Forray, R., Kozma, T.: Társadalmi tér és oktatási rendszer.
    Akadémia Kiadó, Budapest, 176 p., 1992. ISBN: 9630564408
  4. Kozma, T.: Új fejezetek a nevelésszociológiából.
    Oktatáskutató Intézet, Budapest, 100 p., 1992. ISBN: 9634042724
1990
  1. Benke, M., Forray, R., Kozma, T.: Adatok és elgondolások az oktatás fejlesztési koncepciójához.
    Oktatáskutató Intézet, Budapest, 34 p., 1990.
feltöltött közlemény: 195 Open Access: 31
https://tudoster.idea.unideb.hu
A szolgáltatást nyújtja: DEENK