Tudóstér: Kalmár György publikációi

PDF
-
szűkítés
feltöltött közlemény: 65 Open Access: 10
2024
  1. Kalmár, G.: Three Postcards of Budapest: Paradigms of the Urban Imaginary in Post-communist Hungarian Cinema.
    In: Urban Culture and the Modern City: Hungarian Case Studies. Szerk.: Ágnes Györke; Tamás Juhász, Leuven University Press, Leuven, 194-206, 2024. ISBN: 9789461665393
2023
  1. Kalmár, G.: A 21. századi pacifista háborús film.
    Apertúra. 18 (2), 1-20, 2023.
  2. Kalmár, G.: A besúgó és az államszocialista múlt újrahasznosítása.
    Metropolis. 27 (2), 32-39, 2023.
  3. Kalmár, G.: A válság mozija: A 21. századi európai rendezői film.
    Gondolat Kiadó, Budapest, 327 p., 2023. ISBN: 9789635564125
  4. Kalmár, G.: Az idős férfiak ábrázolása az európai szerzői filmben és az Én, Daniel Blake.
    Debr. szle. 31 (4), 412-425, 2023.
  5. Kalmár, G.: Eden and Eastern European Ecocinema.
    Studies in Eastern European Cinema. 1-23, 2023.
    Folyóirat-mutatók:
    Q3 Communication (2022)
    Q1 Visual Arts and Performing Arts (2022)
2022
  1. Kalmár, G.: A Hidegháború és az európai emlékezetpolitika dilemmái.
    Debreceni Szemle. 30 (3), 314-322, 2022.
  2. Kalmár, G.: A kutya karmai közt és a női filmes tekintet.
    Kulter.hu 2022.5.03. 1-18, 2022.
  3. Kalmár, G.: Az Éden és a kelet-európai ökofilm.
    Apertúra Magazin 17 (4), 1-22, 2022.
  4. Kalmár, G.: Az illegális migráció ábrázolása a 21. századi európai rendezői filmben.
    Apertúra. 17 (3), 1-30, 2022.
  5. Kalmár, G.: Recontextualizing Son of Saul: Masculinity in Totalitarian Spaces in Hungarian Film History.
    Acta Univ. Sapientiae, Film Media Stud. 21 (1), 123-145, 2022.
  6. Kalmár, G.: Szerkesztői bevezető: A debreceni filmkutatás és a ZOOM kutatóműhely.
    Debreceni Szemle. 30 (3), 297-303, 2022.
  7. Kalmár, G.: The Invisible Body of Cinema.
    In: Intermedial Encounters: Studies in Honour of Ágnes Pethő. Ed.: Blos-Jáni Melinda, Király Hajnal, Lakatos Mihály, Pieldner Judit, Sándor Katalin, Scientia Publishing House, Cluj-Napoca, 343-350, 2022. ISBN: 9786069750735
  8. Kalmár, G.: White and Violent: Political Violence in Twenty-First-Century European Cinema.
    In: The Palgrave Handbook of Violence in Film and Media. Ed.: Steve Choe, Palgrave Macmillan Cham, Cham, 331-354, 2022. ISBN: 9783031053894
2021
  1. Kalmár, G.: A Closet of One's Own: Places of Non-Hegemonic Masculinities and Rites of Retreat in Contemporary Hungarian Cinema.
    In: Geographies of Affect in Contemporary Literature and Visual Culture. Ed.: Györke Ágnes, Bülgözdi Imola, Brill | Rodopi, Leiden, 71-88, 2021, (Spatial practices, ISSN 1871-689X ; 35) ISBN: 9789004442559
  2. Kalmár, G.: Dystopian Europe and the Messianic Structure of Migration in Kornél Mundruczó's Jupiter's Moon (2016).
    In: Europe and European Cinema at Times of Change = Változó Európa, változó európai filmkultúra. Szerk.: Győri Zsolt, Kalmár György, Debreceni Egyetemi Kiadó, Debrecen, 143-154, 2021, (Zoom : a kortárs filmtudomány kulcskérdései, ISSN 2063-8450 ; 7) ISBN: 9789633189146
  3. Győri, Z., Kalmár, G.: Europe and European Cinema at Times of Change = Változó Európa, változó európai filmkultúra.
    Debreceni Egyetemi Kiadó, Debrecen, 146 p., 2021. ISBN: 9789633189146
  4. Kalmár, G.: Hogyan filmezzünk fehér terroristát?.
    alfoldonline.hu 2021.12.09. 1-17, 2021.
  5. Kalmár, G.: Introduction.
    In: Representations of social inequality in 21st century global art cinema. Szerk.: Kalmár György, Debreceni Egyetemi Kiadó, Debrecen, 10-26, 2021, (Zoom ; 8) ISBN: 9789633189825
  6. Kalmár, G., Győri, Z.: Introduction.
    In: Europe and European Cinema at Times of Change = Változó Európa, változó európai filmkultúra. Szerk.: Győri Zsolt, Kalmár György, Debreceni Egyetemi Kiadó, Debrecen, 7-20, 2021, (Zoom : a kortárs filmtudomány kulcskérdései, ISSN 2063-8450 ; 7.) ISBN: 9789633189146
  7. Várnagy, R., Kalmár, G.: Lives in transit: the borken stories of social outcasts in Christian Petzold's Transit.
    In: Representations of social inequality in 21st century global art cinema. Szerk.: Kalmár György, Debreceni Egyetemi Kiadó, Debrecen, 80-89, 2021, (Zoom, ISSN 2063-8450 ; 8.) ISBN: 9789633189825
  8. Kalmár, G.: Post-Crisis Reckoning: Making Sense of Early 21st-Century Civilizational Ruptures.
    Acta Univ. Sapientiae, Ser. Philol. 13 (1), 1-17, 2021.
    Folyóirat-mutatók:
    Q2 Linguistics and Language
  9. Kalmár, G.: Preface.
    In: Representations of social inequality in 21st century global art cinema. Ed.: Kalmár György, Debreceni Egyetemi Kiadó, Debrecen, 7-9, 2021, (Zoom ; 8) ISBN: 9789633189825
  10. Kalmár, G.: Representations of social inequality in 21st century global art cinema.
    Debreceni Egyetemi Kiadó, Debrecen, 145 p., 2021. ISBN: 9789633189825
  11. Kalmár, G.: The Berlin School and Its Global Contexts: A Transnational Art Cinema. Edited by Marco Abel and Jaimey Fisher.
    Central European Cultures. 1 (2), 173-176, 2021.
  12. Kalmár, G.: The Cinema of "the Deplorables": 21st Century Shifts in the Cinematic Representation of the Underprivileged and Disempowered.
    In: "Culture and Art in Contemporary Context" : V International Scientific Conference. Szerk.: Sopio Tavadze, Batumi Art State Teaching University Publishing House, Batumi, 290-297, 2021. ISBN: 9789941951923
2020
  1. Kalmár, G.: Angry Old Men in Post-Crisis European Cinema.
    Acta Univ. Sapientiae, Film Media Stud. 18 (1), 27-56, 2020.
  2. Kalmár, G.: Displaced masculinity and global homelessness in Refuge England (Robert Vas, 1959).
    Studies in European Cinema. 17 1-12, 2020.
    Folyóirat-mutatók:
    Q3 Communication
    Q1 Visual Arts and Performing Arts
  3. Kalmár, G.: Post-Crisis European Cinema.
    Palgrave Macmillan, Cham, 273 p., 2020. ISBN: 9783030450342
2019
  1. Kalmár, G.: A Fehér tenyér és a kelet-európai sportfilm testpolitikája.
    Debreceni Szemle. 27 (3), 324-334, 2019.
  2. Győri, Z., Kalmár, G.: Harc a látszat-értékek ellen - Nemek és etnikumok terei a magyar filmben.
    Humen magazin 7 (4), 28-32, 2019.
2018
  1. Kalmár, G.: A férfiasság alakzatai a rendszerváltás utáni magyar rendezői filmben.
    Gondolat, Budapest, 200 p., 2018. ISBN: 9789636939083
  2. Kalmár, G.: Árva fekete fiúk: A Csak a szél és a roma férfialakok ábrázolásának lehetőségei a rendszerváltás utáni rendezői filmben.
    In: Nemek és etnikumok terei a magyar filmben. Szerk.: Győri Zsolt, szerk. Kalmár György, Debreceni Egyetemi Kiadó, Debrecen, 192-205, 2018, (A kortárs filmtudomány kulcskérdései, ISSN 2063-8450 ; 5.) ISBN: 9789633187319
  3. Kalmár, G., Győri, Z.: Bevezetés: A nemiség és etnicitás tereinek kutatása a magyar filmben.
    In: Nemek és etnikumok terei a magyar filmben. Szerk.: Győri Zsolt, Kalmár György, Debreceni Egyetemi Kiadó, Debrecen, 7-23, 2018, (A kortárs filmtudomány kulcskérdései, ISSN 2063-8450 ; 5.) ISBN: 9789633187319
  4. Kalmár, G., Feldmann, F.: Filmkutatás a nemzetközi porondon: Interjú Kalmár György filmkutatóval.
    Kulter.hu. 2018 (11), 1-16, 2018.
  5. Kalmár, G.: Narratives of migration and the sense of crisis in post-2008 European cinema.
    In: Contemporary European Cinema . Szerk.: Betty Kaklamanidou, Ana Corbalán, Routledge, London, 65-79, 2018. ISBN: 9781138564404
  6. Győri, Z., Kalmár, G.: Nemek és etnikumok terei a magyar filmben.
    Debreceni Egyetemi Kiadó, Debrecen, 231 p., 2018. ISBN: 9789633187319
2017
  1. Kalmár, G.: Formations of Masculinity in Post-Communist Hungarian Cinema.
    Palgrave Macmillan Ltd, Cham, 164 p., 2017. ISBN: 9783319636634
  2. Kalmár, G.: Masculinity and the bodily inscriptions of cruelty in Szabolcs Hajdu's White Palms.
    Stud. East. Eur. Cine. 8 (1), 34-48, 2017.
  3. Kalmár, G.: Rites of Retreat in Contemporary Hungarian Cinema.
    Contact Zones. 1 10-25, 2017.
2016
  1. Kalmár, G.: Srácok a Moszkva térről.
    Metropolis. 20 (4), 58-73, 2016.
2015
  1. Kalmár, G., Győri, Z.: A tér, hatalom és identitás viszonyainak kutatása a magyar filmben.
    In: Tér, hatalom és identitás viszonyai a magyar filmben. Szerk.: Győri Zsolt, Kalmár György, Debreceni Egyetemi Kiadó, Debrecen, 7-24, 2015, (Zoom, ISSN 2063-8450 ; 4) ISBN: 9789633185513
  2. Győri, Z., Kalmár, G.: Tér, hatalom és identitás viszonyai a magyar filmben.
    Debreceni Egyetemi Kiadó, Debrecen, 257 p., 2015. ISBN: 9789633185513
2014
  1. Kalmár, G.: Local Sensorium, Local Cinema: György Pálfi's Sensuous Body Politics.
    Acta Univ. Sapientiae, Film Media Stud. 8 (1), 203-214, 2014.
2013
  1. Győri, Z., Kalmár, G.: Bevezetés -- Test és szubjektivitás a rendszerváltás utáni magyar filmben.
    In: Test és szubjektivitás a rendszerváltás utáni magyar filmben. Szerk.: Győri Zsolt; szerk. Kalmár György, Debreceni Egyetemi Kiadó, Debrecen, 7-14, 2013, (Zoom, ISSN 2063-8450 ; 2) ISBN: 9789633183533
2012
  1. Kalmár, G.: Testek a vásznon (film, test, szubjektivitás).
    Debreceni Egyetemi Kiadó, Debrecen, 119 p., 2012. ISBN: 9789633182475
  2. Kalmár, G., Győri, Z.: Test és szubjektivitás a rendszerváltás utáni magyar filmben.
    Debreceni Egyetemi Kiadó, Debrecen, [99] p., 2012.
2011
  1. Kalmár, G.: "A női test igazsága": esettanulmányok a női test és az igazság figuratív kapcsolatának történetéből Chaucertől Derridáig.
    Kalligram ;, Pozsony, 272 p., 2011. ISBN: 9788081015014
  2. Kalmár, G.: A felsebzett szubjektum: az ember trópusának poszt-humán átírásai David Cronenberg Karambol című filmjében.
    Stud. litt. 49 (1-2), 72-87, 2011.
  3. Kalmár, G.: A szörnyűség legújabb helyei: farkasembermotívum kortárs áthelyez ődései és a horror morfológiája.
    Apertúra. 6 (2), [9], 2011.
  4. Kalmár, G.: Parler-Entre-Elles: Possibilities of a Less Phallocentric Symbolic Economy in Virginia Woolf's Orlando.
    The Anachronist. 16 57-79, 2011.
  5. Kalmár, G.: Szimulált szörnyűségek: Lady Gaga és Franenstein.
    Kulter.hu 11 [10], 2011.
  6. Kalmár, G.: Szubjektumkonstrukciók az Elm utcában: a szubjektivitás alakzatai a 'slasher' horrorfilmben.
    Apertúra. 6 (dec), [11], 2011.
2010
  1. Kalmár, G.: A hely-telen szubjektum: A humanista emberábrázolási hagyomány kimozdításai David Cronenberg Karambol című filmjében.
    In: A mondat becsülete : írások a 70 éves Abádi Nagy Zoltán tiszteletére. Szerk.: Bényei Tamás, Bollobás Enikő, D. Rácz István, Debreceni Egyetemi Kiadó, Debrecen, 336-348, 2010.
  2. Kalmár, G.: A szeretők hallgatnak: A humanista test- és emberábrázolási hagyomány kimozdításai Peter Greenaway A szakács, a tolvaj, a felesége és a szeretője című filmjében.
    In: Fejezetek a brit film történetéből. Szerk.: Győri Zsolt, Líceum K., Eger, 239-252, 2010.
  3. Kalmár, G.: Az idegenség határai: az én-másik viszony a buddhizmusban.
    Debr. Disputa. 8 (7-8), 98-104, 2010.
  4. Kalmár, G.: Jelentés, materialitás, élvezet: Sade testelméletei.
    Alföld. 61 (9), 85-98, 2010.
2009
  1. Kalmár, G.: Kritikai intervenciók és átírási kísérletek: megjegyzések a lacani szubjektum- és jelelméletről.
    Alföld. 60 (6), 93-104, 2009.
  2. Kalmár, G.: Nemek tropológiája: Darabos Enikő: Nem-játék. Nyelv, nemi szerepek, pszichoanalízis.
    Alföld. 60 (11), 118-122, 2009.
    (Ismertetett mű: Darabos Enikő. -Nem-játék: Nyelv, nemi szerepek, pszichoanalízis /Budapest : Jószöveg Műhely, 2008. -160. -)
2008
  1. Kalmár, G.: Derrida fátylai.
    Alföld. 59 (7), 72-83, 2008.
2005
  1. Kalmár, G.: Szerelem, boldogtalanság, irodalom.
    In: Nagyerdei megálló: Tanulmányok Vajda Mihály 70. születésnapjára. Szerk.: Orosz László, Debreceni Egyetem Kossuth Egyetemi Kiadó, Debrecen, 164-191, 2005. ISBN: 9634728766
2002
  1. Kalmár, G.: Szöveg és vágy: pszichoanalízis, irodalom, dekonstrukció.
    Anonymus, Budapest, 176 p., 2002. ISBN: 9637966845
2001
  1. Kalmár, G.: A másik allegóriái: Az alteritás pozíciói a dekonstrukcióban.
    In: Vándor szövevény / Szirák Péter, Csokonai Kiadó, Debrecen, 180-196, 2001, (Alföld könyvek, ISSN 1418-6268 ; 8.) ISBN: 9632601610
1998
  1. Kalmár, G.: A pszichoanalízis fenséges tárgya.
    Alföld. 10 61-73, 1998.
  2. Kalmár, G.: Az emlékezőt író regény: Nádas Péter: Emlékiratok könyve.
    Alföld. 5 43-54, 1998.
    (Ismertetett mű: Emlékiratok könyve / Nádas Péter)
feltöltött közlemény: 65 Open Access: 10
https://tudoster.idea.unideb.hu
A szolgáltatást nyújtja: DEENK