Tudóstér: Csapó Zsolt publikációi

PDF
-
szűkítés
feltöltött közlemény: 51 Open Access: 9
2024
  1. Csapóné Riskó, T., Csapó, Z.: A német üzleti kultúra elemzése a LESCANT modellen keresztül magyar nézőpontból.
    Marketing & Menedzsment. 57 (4), 56-64, 2024.
2022
  1. Csapóné Riskó, T., Csapó, Z.: Cross-cultural issues in international business relations through the example of Germany and Hungary.
    In: European Case Studies of Economic, Social and Cultural Diversity : Abstacts/ szerk. Elek Bartha, Melinda Marinka, Debreceni Egyetem, Debrecen, 30-31, 2022. ISBN: 9789634904625
2020
  1. Csapó, Z., Péntek, Á., Csapóné Riskó, T.: Sensory Evaluation and Acceptance of Goat Yogurts in Comparison with Cow yogurts: An Empirical Study.
    In: Challenges and Opportunities to Develop Organizations Through Creativity, Technology and Ethics. Eds.: Silvia L. Fotea, Ioan Ş. Fotea, Sebastian A. Văduva, Springer, Cham, 143-159, 2020, (Springer Proceedings in Business and Economics) ISBN: 9783030434489
2019
  1. Csapó, Z., Simon, O.: CARGO forgalom bevezetésének lehetősége a Debreceni Nemzetközi Repülőtéren.
    Logiszt. trendek legjobb gyak. 5 (1), 36-42, 2019.
  2. Csapóné Riskó, T., Csapó, Z.: Goat Keeping and Goat Milk Products in Human Nutrition - Review.
    Apstract. 13 (1-2), 24-36, 2019.
  3. Csapó, Z., Csapóné Riskó, T.: Kecsketej-termékek humán táplálkozásban betöltött szerepe a nagyvilágban: tények és trendek.
    Régiókut. szle. : 1 (1), 97-109, 2019.
  4. Csapó, Z., Péntek, Á., Csapóné Riskó, T.: Perception and acceptance of cottage cheese made from goat milk: Statistical analysis of an emprical study.
    J. Agricult. Inf. 1 (1), 53-63, 2019.
  5. Csapó, Z., Péntek, Á., Csapóné Riskó, T.: Perception and acceptance of goat cheese in comparision with sheep and cow cheese - An empirical study.
    An. Univ. Oradea. Econ. Sci. 28 (2), 248-260, 2019.
  6. Csapó, Z., Péntek, Á., Csapóné Riskó, T.: Perception of Goat Milk Products.
    Economic Affairs. 64 (4), 679-688, 2019.
2018
  1. Csapóné Riskó, T., Csapó, Z.: Kecsketej-termékek humán (egészséges) táplálkozásban betöltött helye és szerepe a nagyvilágban.
    In: Interdiszciplinaritás a Régiókutatásban VIII. : Nemzetközi tudományos konferencia : Rezümé kötet. Szerk.: Pierog Anita, Szálkai Tamás, Dajnoki Krisztina, MTA Debreceni Akadémiai Bizottság, Debrecen, 12, 2018. ISBN: 9789634900443
2017
  1. Kovács, K., Csapóné Riskó, T., Csapó, Z., Nábrádi, A.: 10 year anniversary of the journal Apstract: the history of an open access journal.
    Apstract. 11 (1-2), 5-8, 2017.
  2. Csapó, Z., Nábrádi, A., Kovács, K., Csapóné Riskó, T.: MBA education at the University of Debrecen and its further development towards double degree programmes.
    Apstract. 11 (1-2), 167-170, 2017.
2012
  1. Árváné Ványi, G., Csapó, Z., Kárpáti, L.: Externality Effects of Honey Production.
    Apstract. 6 (1-2), 63-67, 2012.
2011
  1. Nagymáté, N., Csapó, Z., Kovács, S.: Analysing the aspects of employment status and rehabilitation of disabled persons int he North Great Plain Region of Hungary.
    In: 3rd International PhD Students Conference : New Economic Challenges, Masaryk University, Brno, 264-271, 2011. ISBN: 9788021056749
  2. Árváné Ványi, G., Csapó, Z., Kárpáti, L.: Evaluation of Consumers' Honey Purchase Habits in Hungary.
    Journal of Food Products Marketing. 17 (2-3), 227-240, 2011.
    Folyóirat-mutatók:
    Q3 Business and International Management
    Q4 Food Science
    Q3 Marketing
  3. Árváné Ványi, G., Csapó, Z.: Evalutaion of Honey Consumption in Connection with Heallthy Nutrition in Hungary.
    In: 8th Circle International Conference for Marketing, Management, Finance, Consumer Behaviour, Tourism and Retailing Research, Book of Abstracts Dubrovnik, Horvátország, 2011.04.27-2011.04.29.. Ed.: Gianpaolo Vignali, Claudio Vignali, Tihomir Vranesevic, University of Zagreb, Zagreb, 165, 2011.
  4. Csapó, Z., Kárpáti, L., Nábrádi, A.: Networking in Business Training Community.
    The Business Review. 17 242-247, 2011.
2010
  1. Árváné Ványi, G., Csapó, Z., Kárpáti, L.: A méz minőségének fogyasztói megítélése az Észak-alföldi Régióbn 2010-ben.
    In: MOK 2010 "Új marketing világrend" : Absztraktok : Budapest, Magyarország, 2010.08.26-2010.08.27.. Szerk.: Papp-Váry Árpád, [S. n.], [S. l.], 40, 2010.
  2. Kárpáti, L., Csapó, Z., Árváné Ványi, G.: Current situation and development of the bee-keeping sector in Hungary.
    Apstract. 4 (1-2), 71-75, 2010.
  3. Csapó, Z., Kárpáti, L., Kozár, L., Nábrádi, A.: E-learning in Price Risk Management.
    In: e-Education, e-Business, e-Management and e-Learning. Ed.: Lisa O'Conner, IEEE Computer Society, Los Alamitos, 451-453, 2010.
  4. Csapó, Z., Kárpáti, L., Kozár, L., Nábrádi, A.: E-learning in Price Risk Management.
    In: 2010 2nd International Conference on E-Education, E-Business, E-Management and E-Learning : Kína, 2010.01.22-2010.01.24, [S. n.], [S. l.], 1, 2010.
  5. Nagymáté, N., Csapó, Z.: Európai Uniós támogatások a megváltozott munkaképességűek munkaerő-piaci integrációjához.
    In: 16. Ifjúsági tudományos fórum. Szerk.: Polgár J. Péter, Bene Szabolcs, Pannon Egyetem, Georgikon Kar, Keszthely, 1-5, 2010. ISBN: 9789639639362
  6. Árváné Ványi, G., Csapó, Z., Kárpáti, L.: Honey consumption in Europe with especial regard to Hungary.
    In: 45th Croatian and 5th International Symposium on Agriculture. Eds.: Sonja Maric, Zdenko Loncaric, University of Josip Juraj Strossmayer, Opatija, Croatia, 200-205, 2010.
  7. Csapó, Z.: Kereskedelempolitika alapelvei és legfontosabb eszközei.
    In: Kereskedelmi ismeretek. Szerk.: Kárpáti László, Lehota József, Szaktudás Kiadó Ház Rt., Budapest, 20-40, 2010. ISBN: 9789639935419
  8. Csapó, Z., Kárpáti, L., Kozár, L., Nábrádi, A.: MBA in Agribusiness and Commerce (AGRIMBA) - A Tool for Life-Long and E-learning.
    In: e-Education, e-Business, e-Management and e-Learning. Ed.: Lisa O'Conner, IEEE Computer Society, Los Alamitos, 524-526, 2010.
  9. Csapó, Z., Kárpáti, L., Kozár, L., Nábrádi, A.: MBA in Agribusiness and Commerce (AGRIMBA) - a tool for life-long and e-learning.
    In: 2010 2nd International Conference on E-Education, E-Business, E-Management and E-Learning : Kína, 2010.01.22-2010.01.24, [S. n.], [S. l.], 1, 2010.
  10. Csapó, Z.: Nemzetközi kereskedelempolitika.
    Debreceni Egyetemi Kiadó, Debrecen, 136 p., 2010. ISBN: 9789634733508
  11. Árváné Ványi, G., Csapó, Z., Kárpáti, L.: Positive externality of honey production in Hungary.
    In: External costs of farming activities : economic evaluation, risk considerations, environmental repercussions and regulatory framework : Book of Abstracts : Chania, Görögország, 2010.09.02-2010.09.04, Mediterranean Agronomic Institute of Chania, CIHEAM, Chania, 2, 2010.
  12. Szűcs, R., Csapó, Z.: Reducing consumption of food with high level of fat, sugar and/or salt among young generation.
    ASAC. Apstract. 4 (1-2), 85-93, 2010.
  13. Szűcs, R., Csapó, Z.: Reducing consumption of food with high level of fat, sugar and/or salt among young generation.
    Apstract. 5 (1), 79-85, 2010.
  14. Szűcs, R., Csapó, Z.: The effect of childhood obesity on social welfare.
    In: 120th EAAE Seminar Chania : 120th EAAE Seminar on External Cost of Farming Activities: Economic Evaluation, Risk Considerations, Environmental Repercussions and Regulatory Framework, [Mediterranean Agronomic Institute of Chania], [Chania], 1-12, 2010.
  15. Csapó, Z., Szűcs, R.: The product is better when it is branded.
    In: 2nd international PhD students conference : New Economic Challanges : Brno, Csehország, 2010.01.20-2010.01.21, [S. n.], Brno, , 2010.
2009
  1. Kárpáti, L., Nábrádi, A., Csapó, Z.: Economic Effect of Fairs.
    The Business Review, Cambridge. 12 (2), 121-126, 2009.
  2. Csapó, Z., Nábrádi, A., Kárpáti, L.: Economic Effect of Fairs: The Kava Model Approach.
    In: The International Business and Management Research Conference. Honolulu, Hawaii, 2009.06.03-2009.06.06, [S. n.], [S. l.], 1, 2009.
  3. Árváné Ványi, G., Csapó, Z., Kárpáti, L.: Evaluation of consumers' honey purchase habits in Hungary.
    In: A resilient European food industry and food chain in a challanging world : Book of Abstracts, Mediterranean Agronomic Institute of Chania, CIHEAM, [Chania], 8, 2009.
  4. Árváné Ványi, G., Csapó, Z.: Evaluation of Honey Consumption in the Main Cities of the North-Great Plain Region.
    In: AVA congress 4 : International Congress on the Aspects and Visions of Applied Economics and Informatics Debrecen, 26th - 27th March 2009 book of abstracts / [ed. András Nábrádi, János Lazányi, Veronika Fenyves], Budapest : Agroinform, Debrecen, 510-515, 2009.
  5. Árváné Ványi, G., Csapó, Z., Kárpáti, L.: Innovation and rural development: the solution for the Hungarian bee-keeping sector.
    In: The Role of Knowledge, Innovation and Human Capital in Multifunctional Agriculture and Territorial Rural Development : 113th Seminar of the EAAE. Belgrad, Szerbia, 2009.12.09-2009.12.11.. Ed.: D. Tomic, Z. Vasiljevic, D. Cvijanovic, [S. n.], Belgrade, 407-413, 2009.
  6. Árváné Ványi, G., Csapó, Z.: Méz fogyasztási szokások nemzetközi összehasonító értékelése.
    In: Új marketing kihívások a XXI. században - Fenntartható fogyasztás : Magyar Marketing Szövetség Marketing Oktatók Klubja 15. Jubileumi Országos Konferencia : Proceeding : Kaposvár, Magyarország, 2009.08.25-2009.08.26.. Szerk.: Szakály Zoltán, Kaposvári Egyetem, [Kaposvár], 163-172, 2009.
  7. Árváné Ványi, G., Csapó, Z.: Mézfogyasztási szokások nemzetközi összhasonlító értékelése.
    Mark. menedzsment. 43 (3), 17-23, 2009.
  8. Árváné Ványi, G., Csapó, Z.: Méz vásárlási szokások felmérése az Észak-alföldi Régió nagyvárosaiban.
    In: Abstracts of the 2nd International Economic Conference. Szerk.: Bakonyi Erika, Barna Róbert, Máthé Attila, Szente Viktória, Temesi Ágoston, Kaposvári Egyetem Gazdaságtudományi Kar, Kaposvár, 96, 2009.
  9. Nagy, G., Csapó, Z., Barakonyi, E., Nagy, B., Rigó, J.: Prenatal diagnosis and fetopathological investigation of dorsolumbosacral agenesis.
    Pathol. Res. Pract. 205 (7), 490-493, 2009.
    Folyóirat-mutatók:
    Q4 Cell Biology
    Q2 Pathology and Forensic Medicine
2008
  1. Árváné Ványi, G., Csapó, Z.: Méz fogyasztási szokások felmérése Debrecen és térségében.
    In: Marketing Oktatók Klubjának XIV. Országos Konferenciája : Budapest, Magyarország, 2008.08.28-2008.08.29, Budapesti Corvinus Egyetem, Budapest, 10, 2008.
2007
  1. Csapó, Z., Kárpáti, L., Kozár, L., Varga, L.: Marketing és kereskedelem a gyakorlatban.
    Szaktudás Kiadó Ház Rt., Budapest, 202 p., 2007. ISBN: 9789639736337
  2. Árváné Ványi, G., Csapó, Z.: Present Situation and Support System of the Bee-keeping Sector.
    In: Agrárgazdaság, Vidékfejlesztés, Agrárinformatika Nemzetközi Konferencia (AVA3), Debrecen, 2007. március 20-21 : [elektronikus dokumentum], Debreceni Egyetem Agrártudományi Centrum, Agrárgazdasági és Vidékfejlesztési Kar, Debrecen, Debrecen, 1034-1043, 2007.
2006
  1. Varga, L., Kárpáti, L., Csapó, Z.: A kiállítások szerepének értékelése a magyar mezőgépkereskedők marketing-mixében.
    In: Innováció, társadalmi felelősség, fenntartható fejlődés : marketing megközelítésben : Marketing Oktatók Klubjának XII. Konferenciája [elektronikus dokumentum], [Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem], Budapest, 1-15, 2006.
  2. Kozár, L., Zajácz, G., Kárpáti, L., Csapó, Z.: Marketing az Európai Unió egységes piacán.
    Európai Közösségek Hivatalos Kiadványainak Hivatala, Luxembourg, 189 p., 2006.
  3. Varga, L., Kárpáti, L., Csapó, Z.: Mezőgazdasági kiállítások értékelése a látogatók szemszögéből.
    In: Agrárgazdaság, vidék, régiók multifunkcionális feladatok és lehetőségek : XLVIII. Georgikon Napok : Keszthely, Magyarország, 2006.09.21-2006.09.22, Veszprémi Egyetem Georgikon Mezőgazdaságtudományi Kar, Keszthely, 172-177, 2006.
2004
  1. Csapó, Z.: Alternatív jövedelemszerzés Hajdú-Bihar megyében.
    Gazdálkodás. 48 (2), 60-64, 2004.
  2. Bai, A., Csapó, Z., Fehér, A.: Észak-Alföldi Régió mezőgazdaságának versenyképessége.
    Agroinform Kiadó, Budapest, 192 p., 2004.
  3. Csapó, Z.: Kereskedelem pénzügyei.
    Debreceni Egyetemi Kiadó, Debrecen, 122 p., 2004. ISBN: 9632144724
2002
  1. Kárpáti, L., Csapó, Z., Kozár, L.: Effects of a EU Investment Subsidization Scheme on the Hungarian Agri-Food Sector.
    In: Exploring Diversity in the European Agri-Food System: Xth Congress of European Association of Agricultural Economists (EAAE), [EAAE], [Zaragoza], 1-12, 2002.
feltöltött közlemény: 51 Open Access: 9
https://tudoster.idea.unideb.hu
A szolgáltatást nyújtja: DEENK