Tudóstér: Pető Ildikó publikációi

PDF
-
szűkítés
feltöltött közlemény: 37 Open Access: 11
2024
  1. Pető, I.: Értelmileg akadályozott gyermekek étkezése.
    In: Absztraktkötet : IX. "Különleges Bánásmód" Nemzetközi Interdiszciplináris Konferencia = Abstract Volume : 9th 'Special Treatment' International Interdisciplinary Conference. Szerk.: Mező Katalin, Mező Ferenc, Debreceni Egyetem Gyermeknevelési és Gyógypedagógiai Kar, Debrecen, 147-148, 2024. ISBN: 9789634906155
  2. Pető, I.: Majd kinövi? A szenzoros feldolgozás zavara.
    Debreceni Egyetemi Kiadó Debrecen University Press, Debrecem, 158 p., 2024. ISBN: 9789636150907
  3. Nagy, E., Pető, I.: Pataki és Makarenko.
    In: A múlt, a jelen és a jövő a pedagógiában. Szerk.: K. Nagy Emese; Zagyváné Szűcs Ida, Líceum Kiadó, Eger, 9-23, 2024. ISBN: 9789634962694
  4. Nemes, M., Pető, I.: Sensory integration therapies: A case study in an eastern Hungarian county.
    In: Cha(lle)nging Childhoods: Reimagine Childhood in Uncertainty and Inequality : Abstract Book. Eds.: Mehmet Toran, Mine Göl-Güven, Istanbul Kültür University Press, Istanbul, 115-116, 2024. ISBN: 9786258180404
2023
  1. Gere, H., Pető, I.: Az orvosok és a fogyatékos betegek találkozása.
    Különleges bánásmód. 9 (2), 99-111, 2023.
  2. Kelemen-Mónus, A., Pető, I.: Jelnyelvi tolmácsolás az esélyegyenlőség és az AAK metszetében.
    In: Esélyek és lehetőségek a fogyatékossággal élő emberek számára. Szerk.: Rákó Erzsébet, Debreceni Egyetem Gyermeknevelési és Gyógypedagógiai Kar, Debrecen, 9-40, 2023. ISBN: 9789634905660
  3. Németh, N., Pető, I.: Rethinking Education: The Emergence of New Learning Environments and Their Impact on 21st Century Skills Development.
    In: Education in the Family-Family in Education III. : Book of Abstracts. Eds.: Erzsébet Rákó, Grzegor Godawa, Debreceni Egyetem Gyermeknevelési és Gyógypedagógiai Kar, Hajdúböszörmény, 24, 2023. ISBN: 9789634905141
2022
  1. Pető, I., Gere, H.: Fogyatékosság az orvostudományban.
    Különleges bánásmód. 8 (4), 7-18, 2022.
  2. Németh, N., Pető, I.: Opportunities for the development of mathematical thinking in early childhood education.
    In: Education in the Family-Family in Education. Ed.: Gortka-Rákó Erzsébet, Godawa Grzegor, University of Debrecen Faculty of Education for Children and Special Educational Needs, Krakow, 12, 2022. ISBN: 9789634904403
  3. Pető, I.: Prevenció és a koragyermekkori intervenció fontossága és hatása a későbbi évekre.
    Különleges bánásmód. 2022 (3), 53-65, 2022.
2021
  1. Pető, I., Hegedűs, R.: Egy vidéki pedagógiai kar hallgatóinak szakválasztása.
    Szociálpedagógia. 17 5-16, 2021.
  2. Hegedűs, R., Pető, I.: Pedagógus hallgatók szabadidő-preferenciái.
    In: XXI. Országos Neveléstudományi Konferencia: A neveléstudomány válaszai a jövő kihívásaira : Absztraktkötet. Szerk.: Molnár Gyöngyvér, Tóth Edit, MTA Pedagógia Tudományos Bizottsága; SZTE Neveléstudományi Intézet, Szeged, 143, 2021. ISBN: 9789633068335
  3. Pető, I.: Testvérgondozás: felnőtt értelmi fogyatékosokat gondozó testvérek.
    Különleges bánásmód. 7 (2), 111-121, 2021.
2020
  1. Pető, I.: Mit tanulhatunk a fejlődéselméletekből a matematika tanítása számára?.
    OxIPO. 2 (2), 33-61, 2020.
  2. Pető, I.: Röviden a fejlődési diszpraxiával kapcsolatos kérdésekről.
    Különleges bánásmód. 6 (2), 105-116, 2020.
2018
  1. Pető, I.: Az anyaság és a fogyatékosság összekapcsolódása.
    Szociálped. 11 173-177, 2018.
    (Ismertetett mű: szerk. Cynthia Lewiecki-Wilson; Jen Cellio. -Disability and Mothering: Liminal Spaces of Embodied Knowledge /Syracuse : Syracuse University Pres, 2011. -348 p. -)
  2. Pető, I.: Kisebbségek kisebbsége: a beduinok oktatása Izraelben.
    Különleges bánásmód. 4 (5), 18-19, 2018.
  3. Pető, I.: Súlyos-halmozottan sérült gyermekek részvétele a családi tevékenységekben.
    Különleges bánásmód. 4 (4), 83-98, 2018.
2013
  1. Pető, I.: The Warnock reports and its Hungarian context.
    In: Interdisciplinary Research in Humanities / (szerk.) Gergely Angyalosi, Ákos Münnich, Gabriella Pusztai, Constantine the Philosopher University in Nitra Faculty of Central European Studies, Nitra, 211-227, 2013.
2012
  1. Pető, I., Ceglédi, T.: A pedagógusok SNI-vel szembeni attitűdje SACIE-vel mérve.
    Iskolakultúra. 22 (11), 66-82, 2012.
  2. Pető, I.: A szenzoros feldolgozás zavara: az érzékelés szerepe a tanulásban és a viselkedésben.
    Belvedere Meridionale, Szeged, 138 p., 2012. ISBN: 9789639573925
  3. Pető, I., Ceglédi, T.: Attitudes toward SEN students among Hungarian teachers.
    In: Higher education in the Romania-Hungary cross-border cooperation. Eds.: Kozma Tamás, Bernáth Krisztina, Partium Press & Center for Higher Education Research and Development, Oradea; Debrecen, 105-116, 2012. ISBN: 9786068156415
  4. Pető, I.: Az együttnevelésről: a tanárok attitűdje.
    In: Interdiszciplináris pedagógia és a felsőoktatás alakváltozásai : a VII. Kiss Árpád Emlékkonferencia előadásainak szerkesztett változata : Debrecen, 2011. szeptember 16-17.. Szerk.: Buda András, Kiss Endre, Debreceni Egyetem Neveléstudományok Intézete, Debrecen, 243-250, 2012, (Kiss Árpád Archivum könyvsorozata ; 7.) ISBN: 9789634735960
  5. Pető, I.: Being in Voluntary Segregation: Gypsies on the Way to the Secondary School Leaving Examination.
    In: Roma Population on the Peripheries of the Visegrad Countries : integration issues and possible solutions / edited by János Pénzes and Zsolt Radics, Didakt Kft., Debrecen, 53-65, 2012. ISBN: 9786155212109
  6. Pető, I.: Mi micsoda az inklúziós dokumentumokban?.
    In: A tanárok tanárának lenni... : tanulmányok Szabó László Tamás 70. születésnapjára / szerkesztette Pusztai Gabriella, Fenyő Imre, Engler Ágnes, Debreceni Egyetem Felsőoktatási Kutató és Fejlesztő Központ, Debrecen, 163-172, 2012. ISBN: 9789630846448
2011
  1. Pető, I.: Az inkluzív nevelés és a debreceni tanárképzés.
    Pedagógusképzés. 9 (3-4), 143-152, 2011.
  2. Pető, I.: Pedagógusképzési modellek: a jövő pedagógusainak inklúzióval kapcsolatos attitűdjei, nézetei.
    Pedagógusképzés. 9 (1-2), 103-114, 2011.
2010
  1. Pető, I.: Inkluzív nevelés, stressz és stresszkezelés.
    Új Pedagóg. Szle. 60 (6/7), 60-66, 2010.
  2. Pető, I.: Politikus, kórház, iskola, azaz a Treloar.
    In: Interdiszciplináris pedagógia, tanárok, értelmiségiek. Szerk.: Buda András, Kiss Endre, Debreceni Egyetem Neveléstudományok Intézete, Debrecen, 482-490, 2010.
  3. Pető, I.: SENCO-k Észak-Írországban.
    In: Felszántatlan területeken : tanulmányok Brezsnyánszky László 65. születésnapjára. Szerk.: Fenyő Imre, Rébay Magdolna, Csokonai Könyvkiadó, Debrecen, 343-353, 2010. ISBN: 9632602257
2008
  1. Pető, I., Endre, K.: Az inklúzió és a Warnock Jelentések - 1978 és 2005.
    Iskolakultúra. 18 (5-6), 112-123, 2008.
  2. Pető, I.: Helyettesítő tanárok Angliában.
    Új Pedagóg. Szle. 58 (3), 96-105, 2008.
2005
  1. Pető, I.: Inkluzív nevelés az Észak-alföldi Régió általános iskoláiban.
    In: Iskolák belső világa. Légkör - közérzet - tanulás / alkotó szerkesztő Buda Mariann, Debreceni Egyetem Neveléstudományi Intézet, Debrecen, 31-99, 2005. ISBN: 9634729452
2004
  1. Pető, I., Nagy, Z.: Az észak-alföldi régió általános iskolái - a befogadó nevelés szempontjából.
    Iskolakultúra. 14 (4), 51-60, 2004.
2002
  1. Pető, I., Szabóné Szilágyi, Z.: A reszocializáció útjainak keresése.
    Educatio. 11 (3), 509-520, 2002.
  2. Pető, I.: Tükörcserepek keretben.
    In: Roma/cigány értelmiségiek iskolai karrierje. Szerk.: Kozma Tamás; Horkai Anita, Debreceni Egyetem Neveléstudományi Tanszék, Debrecen, 132-164, 2002, (Acta paedagogica Debrecina, ISSN 0230-6476 ; 102.)
2001
  1. Pető, I.: "Ki fizeti a révészt?": Egy inkluzív társadalom iskolarendszeréhez vezető út döntéshozói.
    In: Pedagógia és hermeneutika. Szerk.: Buda András, Debreceni Egyetem Kossuth Egyetemi Kiadó, Debrecen, 159-162, 2001, (Pallas Debrecina, ISSN 1587-7191 ; 10.) ISBN: 9634726712
feltöltött közlemény: 37 Open Access: 11
https://tudoster.idea.unideb.hu
A szolgáltatást nyújtja: DEENK