Tudóstér: Lukács Béla publikációi

PDF
-
szűkítés
feltöltött közlemény: 11 Open Access: 3
2023
  1. Lukács, B.: Hungarian Influence in English Idiom Production.
    Argumentum (Debr.). 2023 (19), 32-50, 2023.
2022
  1. Lukács, B.: Hagymás István Hamlet (Nova) című tanulmányának ismertetése.
    Esztergom és Vidéke. 2022 1-6, 2022.
    (Ismertetett mű: Hagymás István. -Hamlet (Nova) /In: Shakespeare-látlatok II. - Pilisvörösvár : Muravidék Baráti Kör Kulturális Egyesület, 2022, p. 235-308)
  2. Lukács, B.: Kognitív mechanizmusokról a számnevet, mennyiséget, és mértéket kifejező angol idiómákban.
    In: Számok a nyelvek világában, nyelvek a számok világában. Szerk.: Nagyné Schmelczer Erika, Nyíregyházi Egyetem ; Budapest : Tinta Könyvkiadó, Nyíregyháza, 113-136, 2022, (Segédkönyvek a nyelvészet tanulmányozásához, ISSN 1419-6603 ; 224.) ISBN: 9789634093206
  3. Lukács, B.: Metaphorical errors in essays by Hungarian learners of English.
    In: Elmélet - módszer - gyakorlat : Tanulmányok a nyelv- és irodalomtudományok köréből. Szerk.: Minya Károly, Sebestyén Zsolt, Tomori Tímea, Nyíregyházi Egyetem Nyelv- és Irodalomtudományi Intézet, Nyíregyháza, Magyarország, 92-105, 2022.
  4. Lukács, B.: Teaching idioms in the cognitive way.
    In: Tradíció és innováció ötvözete a Nyíregyházi Egyetemen. Szerk.: János István, Nyíregyházi Egyetem, Nyíregyháza, Magyarország, 257-275, 2022.
2020
  1. Lukács, B.: Kognitív mechanizmusokról a számnevet, mennyiséget, és mértéket kifejező angol idiómákban.
    In: Számok a nyelvek világában, nyelvek a számok világában / szerkesztő Nagyné Schmelzer Erika, Nyíregyházi Egyetem, Nyíregyháza, 103-122, 2020.
  2. Lukács, B.: The Cognitive Approach in Vocabulary Teaching and Retention.
    In: Nyelvi közösségek - közösségi perspektívák. Szerk.: Magyari Sára, Bartha Krisztina, Partium Kiadó, Oradea, Románia, 191-202, 2020.
2019
  1. Lukács, B.: Different Conceptual Metonymies in English and Hungarian Idioms Involving Red, Blue and Green: a comparison based on three sources.
    Acta Acad. Nyíregyhazi. 2019 (3), 145-159, 2019.
2018
  1. Lukács, B.: One-Word Interjections as Discourse Markers in Female and Male Speakers' Academic Talk: a Case Study Based on the Michigan Corpus of Academic English.
    Stud Ang Res. 15 (2), 135-144, 2018.
  2. Lukács, B.: The Ambiguity of English Structures with No or Minimal Context.
    Argumentum (Debr.). 14 124-149, 2018.
  3. Lukács, B.: Word Spy's New English Words Coined between 2014 and 2018: a Case Study on Recent Word-formation Patterns, Frequency of Parts of Speech, and Conceptual Content.
    Argumentum (Debr.). 2018 429-449, 2018.
feltöltött közlemény: 11 Open Access: 3
https://tudoster.idea.unideb.hu
A szolgáltatást nyújtja: DEENK