Tudóstér: Fodor Szilvia publikációi

PDF
-
szűkítés
feltöltött közlemény: 58 Open Access: 13
2025
  1. Gerhát, R., Fodor, S.: A coaching pszichológiai intervenció meghatározása, bemutatása és megkülönböztetése más segítő folyamatoktól.
    Magyar Pszichológiai Szemle. közlésre elfogadva (-), 1-52, 2025.
    Folyóirat-mutatók:
    Q4 Psychology (miscellaneous) (2023)
2024
  1. Molnár, A., Fodor, S.: Strengths in focus: Investigating teacher well-being through strenghts use.
    In: ATEE Spring Conference 2024 Teacher education research in Europe: trends, challenges, practices and perspectives : Book of abstracts. Ed.: by Nicole Bianquin, Francesco Magni, University of Bergamo, Bergamo, 303, 2024. ISBN: 9789464668537
2023
  1. Harmatiné Olajos, T., Fodor, S.: A felnőttkori tehetség pszichológiai jellemzői.
    In: A rendészeti tehetségek kompetencia alapú kiválasztási rendszere :Tanulmánykötet. Szerk.: Malét-Szabó Erika, Münnich Ákos, Fodor Szilvia, Olajos Tímea, Belügyminisztérium, Budapest, 9-30, 2023. ISBN: 9786156259233
  2. Fodor, S., Harmatiné Olajos, T.: A komplex rendészeti tehetségmenedzsment rendszer kiépítését megalapozó strukturált interjúk elemzésének eredményei.
    In: A rendészeti tehetségek kompetencia alapú kiválasztási rendszere :Tanulmánykötet. Szerk.: Malét-Szabó Erika, Münnich Ákos, Fodor Szilvia, Olajos Tímea, Belügyminisztérium, Budapest, 79-87, 2023. ISBN: 9786156259233
  3. Balázs, K., Hőgye-Nagy, Á., Harmatiné Olajos, T., Fodor, S.: A komplex rendészeti tehetségmenedzsment rendszerrel szembeni elvárások a fővizsgálat alapján.
    In: A rendészeti tehetségek kompetencia alapú kiválasztási rendszere :Tanulmánykötet. Szerk.: Malét-Szabó Erika, Münnich Ákos, Fodor Szilvia, Olajos Tímea, Belügyminisztérium, Budapest, 143-154, 2023. ISBN: 9786156259233
  4. Fodor, S., Harmatiné Olajos, T.: A munkahelyi tehetségmenedzsment alapjai.
    In: A rendészeti tehetségek kompetencia alapú kiválasztási rendszere :Tanulmánykötet. Szerk.: Malét-Szabó Erika, Münnich Ákos, Fodor Szilvia, Olajos Tímea, Belügyminisztérium, Budapest, 53-65, 2023. ISBN: 9786156259233
  5. Malét-Szabó, E., Münnich, Á., Fodor, S., Harmatiné Olajos, T.: A rendészeti tehetségek kompetencia alapú kiválasztási rendszere: Tanulmánykötet.
    Belügyminisztérium, Budapest, 205 p., 2023. ISBN: 9786156259233
  6. Harmatiné Olajos, T., Fodor, S., Balázs, K., Hőgye-Nagy, Á.: A szakmai és vezetői tehetség prediktív kompetenciái és viselkedésjegyei az elővizsgálatok és a szakirodalom alapján.
    In: A rendészeti tehetségek kompetencia alapú kiválasztási rendszere :Tanulmánykötet. Szerk.: Malét-Szabó Erika, Münnich Ákos, Fodor Szilvia, Olajos Tímea, Belügyminisztérium, Budapest, 88-101, 2023. ISBN: 9786156259233
  7. Harmatiné Olajos, T., Fodor, S.: Egy komplex rendészeti tehetségmenedzsment rendszer kialakítását megalapozó kutatási folyamat és kutatási terv.
    In: A rendészeti tehetségek kompetencia alapú kiválasztási rendszere :Tanulmánykötet. Szerk.: Malét-Szabó Erika, Münnich Ákos, Fodor Szilvia, Olajos Tímea, Belügyminisztérium, Budapest, 66-71, 2023. ISBN: 9786156259233
  8. Fodor, S., Harmatiné Olajos, T.: Egy komplex rendészeti tehetségmenedzsment rendszer kiépítését megalapozó, a tehetségmenedzsment gyakorlatára vonatkozó strukturált interjúk elemzése.
    In: A rendészeti tehetségek kompetencia alapú kiválasztási rendszere :Tanulmánykötet. Szerk.: Malét-Szabó Erika, Münnich Ákos, Fodor Szilvia, Olajos Tímea, Belügyminisztérium, Budapest, 155-176, 2023. ISBN: 9786156259233
  9. Harmatiné Olajos, T., Fodor, S., Münnich, Á.: Egy komplex rendészeti tehetségmenedzsment rendszer pszichológiai moduljának elméleti modellje.
    In: A rendészeti tehetségek kompetencia alapú kiválasztási rendszere :Tanulmánykötet. Szerk.: Malét-Szabó Erika, Münnich Ákos, Fodor Szilvia, Olajos Tímea, Belügyminisztérium, Budapest, 177-198, 2023. ISBN: 9786156259233
  10. Harmatiné Olajos, T., Pántya, J., Fodor, S.: Hatékony munkavégzés.
    In: Az egységes közszolgálati alapkompetenciákat vizsgáló tesztrendszer pszichológiai alapjai / szerkesztette Malét-Szabó Erika, Münnich Ákos, Balázs Katalin, Hőgye Nagy Ágnes, Belügyminisztérium, Budapest, 107-112, 2023. ISBN: 9786156259196
  11. Harmatiné Olajos, T., Fodor, S.: Minőségre törekvés.
    In: Az egységes közszolgálati alapkompetenciákat vizsgáló tesztrendszer pszichológiai alapjai / szerkesztette Malét-Szabó Erika, Münnich Ákos, Balázs Katalin, Hőgye Nagy Ágnes, Belügyminisztérium, Budapest, 113-127, 2023. ISBN: 9786156259196
  12. Harmatiné Olajos, T., Fodor, S.: Önfejlesztési igény.
    In: Az egységes közszolgálati alapkompetenciákat vizsgáló tesztrendszer pszichológiai alapjai / szerkesztette Malét-Szabó Erika, Münnich Ákos, Balázs Katali,; Hőgye Nagy Ágnes, Belügyminisztérium, Budapest, 128-143, 2023. ISBN: 9786156259196
2022
  1. Molnár, A., Fodor, S.: A karaktererősségek fogalma, jellemzői és fejlesztési lehetőségei időskorban.
    In: Pozitív Idősödés 1.. Szerk.: Bene Ágnes, Móré Marianna, Debreceni Egyetem, Debrecen, 107-135, 2022. ISBN: 9789636150051
  2. Molnár, A., Fodor, S.: Pedagógusok kiégésének vizsgálata a pozitív pszichológia szemléletébe.
    In: 18. Pedagógiai Értékelési Konferencia : Absztraktkötet. Szerk.: Fejes József Balázs, Pásztor-Kovács Anita, Szegedi Tudományegyetem Neveléstudományi Doktori Iskola, Szeged, 72, 2022. ISBN: 9789633068625
  3. Molnár, A., Fodor, S.: Pozitív pszichológia a munkahelyen: Az erősségek használata és fejlesztési lehetőségei a szervezetekben.
    Alk. Pszichol. 22 (1), 147-176, 2022.
2021
  1. Fodor, S., Páskuné Kiss, J., Máth, J., Fehér, Á.: A tanórán és iskolán kívüli tanulási elfoglaltságok motivációjának kvalitatív vizsgálata kiemelkedő kognitív képességű tanulóknál.
    Magyar Pszichológiai Szemle. 76 (2), 393-420, 2021.
    Folyóirat-mutatók:
    Q4 Psychology (miscellaneous)
  2. Molnár, A., Fodor, S.: Az erősségek, mint a jóllét alapjai: a VIA karaktererősségek és a PERMA jóllételemek összefüggései.
    In: Út a reziliens jövő felé : A Magyar Pszichológiai Társaság XXIX. Országos Tudományos Nagygyűlése : kivonatkötet. Szerk.: Sass Judit, Magyar Pszichológiai Társaság, Budapest, 85-86, 2021. ISBN: 9786158024198
  3. Harmatiné Olajos, T., Fodor, S.: Az új rendvédelmi tehetségmenedzsment-rendszer tudományos megalapozása I. Tehetséges személyek a munka világában.
    Belügyi Szle. 69 (8), 1429-1447, 2021.
  4. Fodor, S., Harmatiné Olajos, T.: Az új rendvédelmi tehetségmenedzsment-rendszer tudományos megalapozása II. A munkahelyi tehetségmenedzsment pszichológiai alapjai.
    Belügyi Szle. 69 (8), 1449-1468, 2021.
2020
  1. Molnár, A., Fodor, S., Kurucz, G.: A matematikai szorongás vizsgálata a célorientációs elmélet keretében.
    Alk. Pszichol. 20 (1), 31-55, 2020.
  2. Szabó, R., Fodor, S.: A pszichológiai tőke fogalma, jelentősége és fejlesztési lehetőségei az iskolában.
    Iskolakultúra. 30 (10), 65-82, 2020.
  3. Fodor, S., Molnár, A.: Karaktererősségek az iskolában. Fogalmak, jellemzők és a fejlesztésre irányuló intervenciók.
    Iskolakultúra. 30 (4-5), 20-39, 2020.
  4. Hornyák, A., Fodor, S.: Nem az iskolának, hanem az életnek tanulunk: Avagy a pszichológiai tőke és a vállalkozói kompetencia kapcsolata.
    Iskolakultúra. 30 (11), 70-94, 2020.
2019
  1. Fodor, S.: A csoportos képességméréseken alapuló tehetségazonosítás alapelvei és gyakorlati kérdései.
    In: A tehetség kézikönyve / Bajor Péter, Balogh László, Bucsi Szabó Zsolt, Polonkai Mária, Révész György Béla, Magyar Tehetségsegítő Szervezetek Szövetsége, Budapest, 154-166, 2019. ISBN: 9786150066363
  2. Páskuné Kiss, J., Fodor, S.: A tehetséges tanulók motivációi.
    In: Innováció az oktatásban. Szerk.: Polonyi Tünde, Abari Kálmán, Szabó Fruzsina, Oriold és Társai Kft., Budapest, 129-148, 2019, (A pszichológia gyakorlata, ISSN 2630-8207) ISBN: 9786155443947
  3. Kövi, Z., Kovács, K., Szappanos, C., Kása, D., Fodor, S., Faragó, B., Dávid, M., Rózsa, S.: Az n-vissza feladatban nyújtott teljesítmény életkori fejlődési mintázata és korrelátumai.
    Psychol. Hung. Caroliensis. 4 (1), 86-126, 2019.
  4. Fodor, S., Korényi, R.: Jóllét és teljesítmény az iskolában - a kibékíthető ellentét.
    In: Innováció az oktatásban. Szerk.: Polonyi Tünde, Abari Kálmán, Szabó Fruzsina, Oriold és Társai Kft., Budapest, 81-101, 2019, (A pszichológia gyakorlata, ISSN 2630-8207) ISBN: 9786155443947
  5. Molnár, A., Fodor, S., Kurucz, G.: Középiskolások matematikai szorongásának és teljesítményének vizsgálata a célorientációs elmélet keretében.
    In: Összetart a sokszínűség : A Magyar Pszichológiai Társaság XXVIII. Országos Tudományos Nagygyűlése. Programfüzet. Kiadta: a Debreceni Egyetem Bölcsészettudományi Kar Pszichológiai Intézet, Magyar Pszichiátriai Társaság, Budapest, 211, 2019.
  6. Klein, B., Fodor, S.: TalentTiles: A New Descriptive Talent Identification Instrument Based on Teachers' Ratings.
    New Dir Child Adoles. 2019 (168), 11-25, 2019.
2018
  1. Klein, B., Raven, J., Fodor, S.: Scrambled Sdaptive Matrices (SAM): a new test of eductive ability..
    Psychological Test and Assessment Modeling. 60 (4), 441-482, 2018.
2017
  1. Molnár, A., Fodor, S.: A serdülők iskolai énhatékonyságának, aspirációinak és az iskola teljesítményének vizsgálata a célorientációs elmélet tükrében.
    Iskolakultúra. 27 (1-12), 19-33, 2017.
  2. Fodor, S., Gyarmathy, É., Klein, B., Kovács, K., Kövi, Z., Molnár, G., Páskuné Kiss, J., Pásztor, A.: A tehetségazonosítás folyamata, mérőeszközei és eredményei a Magyar Templeton Programban.
    MATEHETSZ Géniusz Projekt Iroda, Budapest, 68 p., 2017.
  3. Orosz, G., Fodor, S., Bőthe, B., Tóth-Király, I., Berger, R.: How not to do a Mindset intervention: Learning from a Mindset Intervention among Students with Good Grades.
    Front. Psychol. 8 1-11, 2017.
    Folyóirat-mutatók:
    Q1 Psychology (miscellaneous)
2015
  1. Buda, M., Fodor, S.: A kreatív klíma: Új irány az iskolai klíma és a konfliktuskezelés kutatásában.
    Iskolakultúra. 25 (9), 3-17, 2015.
  2. Fodor, S., Tímár, T., Balázs, K.: Az iskolai kreatív klíma kérdőív.
    Alk. Pszichol. 15 (2), 107-132, 2015.
  3. Fodor, S.: Pozitív pszichológia a tehetséggondozásban.
    Magyar Pszichológiai Szemle. 70 (3-8), 633-647, 2015.
    Folyóirat-mutatók:
    Q4 Psychology (miscellaneous)
2014
  1. Fuszek, C., Arató, F., Balogh, L., Bodnár, G., Gyarmathy, É., Fodor, S., Vass, V.: Ez is tehetséggondozás!.
    Iskolakultúra. 24 (4), 100-120, 2014.
  2. Buda, M., Fodor, S.: Kreativitás és azon túl.
    Iskolakultúra. 24 (3), 33-40, 2014.
  3. Fodor, S.: Kreatív klíma - a kreativitást támogató légkör megteremtésének iskolai lehetőségei.
    Magyar Tehetségsegítő Szervezetek Szövetsége, Budapest, 26 p., 2014.
  4. Fodor, S.: Talent identification in Hungary.
    Horiz. of Psych. 23 155-162, 2014.
2012
  1. Fehér, Á., Fodor, S.: Az iskolai zaklatás jelenségvilága és a gyermekek érzelmi készségei.
    In: Interdiszciplináris pedagógia és a felsőoktatás alakváltozásai : a VII. Kiss Árpád Emlékkonferencia előadásainak szerkesztett változata : Debrecen, 2011. szeptember 16-17.. Szerk.: Buda András, Kiss Endre, Debreceni Egyetem Neveléstudományok Intézete, Debrecen, 175-185, 2012, (Kiss Árpád Archivum könyvsorozata, ISSN 1587-1150 ; 7.) ISBN: 9789634735960
  2. Fodor, S., Fehér, Á.: Iskolai zaklatás a tanári érzelmi intelligencia és az iskolai klíma tükrében.
    In: Interdiszciplináris pedagógia és a felsőoktatás alakváltozásai: a VII. Kiss Árpád Emlékkonferencia előadásainak szerkesztett változata.. Szerk.: Buda András, Kiss Endre, Debreceni Egyetem Neveléstudományok Intézete, Debrecen, 233-242, 2012, (Kiss Árpád Archívum, ISSN 1587-1150 ; 7.) ISBN: 9789634735960
  3. Fodor, S.: Talent support in Poland: programmes of the Teacher Training Centre of Swietokrzyskie region.
    In: International Horizons of Talent Support 2. : Best practices within and without the European Union, 2.. Ed.: by Gordon Győri János, Magyar Tehetségsegítő Szervezetek Szövetsége, Budapest, 91-112, 2012, (Géniusz könyvek (Magyar Tehetségsegítő Szervezetek Szövetsége), ISSN 2062-5936 ; 2.)
  4. Fodor, S.: Tehetséggondozás Lengyelországban, a Swietokrzyskie régió tanártovábbképzési központjának programjai.
    In: A tehetséggondozás nemzetközi horizontja : Jó gyakorlatok az Európai Unión belül és kívül. Szerk.: Gordon Győri János, Magyar Tehetségsegítő Szervezetek Szövetsége, Budapest, 79-99, 2012, (Géniusz könyvek,ISSN 2062-5936 ; 27.)
2011
  1. Fodor, S.: Az "ismeretlen ismerős": Gagné tehetségmodelljének átdolgozott változata.
    Tehetség. 19 (3), 5-7, 2011.
  2. Fodor, S.: Hátrányos helyzetű tehetségesek.
    Tehetség. 19 (1), 7-8, 2011.
2010
  1. Fodor, S.: A figyelem folyamatának jellemzői, vizsgálati és fejlesztési lehetőségei.
    In: Képességfejlesztés digitális tananyaggal. Szerk.: Ildikó Pšenáková, Mező Ferenc ; [közread. a] Kocka Kör Tehetséggondozó Kulturális Egyesület, Kocka Kör Tehetséggondozó Kulturális Egyesület, Debrecen, 89-100, 2010. ISBN: 9789638748898
  2. Fodor, S.: Az idegennyelv-tanulási motiváció és az azzal összefüggésben álló tanulói jellegzetességek változása a felső tagozatban.
    Iskolakultúra. 20 (9), 105-117, 2010.
  3. Fodor, S., Pető, G.: Cultural aspects of development and drawing analysis.
    In: Collection of Psychological Studies. Szerk.: Zuzana Nagyová-Lehocká, Faculty of Central European Studies, Constantine the Philosopher University, Nitra, Nitra, Slovakia, 45-52, 2010. ISBN: 9788080946678
  4. Fodor, S.: Korai tehetséggondozás: tehetségek az óvodában.
    Tehetség. 18 (3), 5-8, 2010.
  5. Fodor, S.: Pszichológiai szempontok érvényesítése általános iskolásoknak szánt oktatóprogramokban.
    In: Képességfejlesztés digitális tananyaggal. Szerk.: Ildikó Pšenáková, Mező Ferenc ; [közread. a] Kocka Kör Tehetséggondozó Kulturális Egyesület, Kocka Kör Tehetséggondozó Kulturális Egyesület, Debrecen, 55-68, 2010. ISBN: 9789638748898
2008
  1. Orosz, R., Mező, F., Fodor, S., Kerekes, N.: Complex psychological programs developing sport-giftedness.
    In: Psychological aspects of gifted education. Szerk.: Mező Ferenc, Péter-Szarka Szilvia, University of Debrecen, Department of Educational Psychology ; Kocka Kör Tehetséggondozó Kulturális Egyesület, Debrecen., 78-84, 2008.
  2. Fodor, S.: Goals, principles and types of talent development programs.
    In: Psychological aspects of gifted education. Ed.: Mező Ferenc, Péter-Szarka Szilvia, Pedagógiai Pszichológiai Tanszék : Debreceni Egyetem : Kocka Kör Tehetséggondozó Kulturális Egyesület, Debrecen, 39-45, 2008.
  3. Fodor, S.: Kulturális hatások az idegennyelv-tanítás motivációs hátterében.
    In: Andragógia és közművelődés : A 2006. szeptember 26-27-ei Durkó Mátyás Konferencia és Jubileumi Szakmai Találkozó konferenciakötete. Szerk.: Juhász Erika, Debreceni Egyetem, Debrecen, 218-229, 2008.
  4. Fodor, S.: Motivation to learn foreign languages.
    In: Psychological aspects of gifted education. Ed.: Mező Ferenc, Péter-Szarka Szilvia, Pedagógiai Pszichológiai Tanszék : Debreceni Egyetem : Kocka Kör Tehetséggondozó Kulturális Egyesület, Debrecen, 66-73, 2008.
  5. Mező, F., Fodor, S.: Psychological Aspects of Gifted Education.
    Debreceni Egyetem Pedagógiai-Pszichológiai Tanszék :, Debrecen, 89 p., 2008. ISBN: 9789638748836
feltöltött közlemény: 58 Open Access: 13
https://tudoster.idea.unideb.hu
A szolgáltatást nyújtja: DEENK