Tudóstér: Szociálpedagógiai Tanszék publikációi

-
szűkítés
feltöltött közlemény: 270 Open Access: 24
2023
  1. Pornói, I.: A kisegítő iskola Magyarországon 1920-1950 között.
    In: VIII. Különleges Bánásmód Nemzetközi Interdiszciplináris Konferencia Program- és Absztrakt-kötet = 8th International Interdisciplinary Conference about Special Treatment Program and Abstract Volume. Szerk.: Mező Katalin, Mező Ferenc, Debreceni Egyetem, Debrecen, 116-117, 2023. ISBN: 9789634904922
  2. Pornói, I.: Az átnevelés gondolatának aspektusai a XX. század első felében.
    In: Interdiszciplináris pedagógia és a korszakváltás bizonytalansága : XIII. Kiss Árpád emlékkonferencia: tartalmi összefoglalók.. Szerk.: Buda, András, Kiss, Endre, Kiss Árppád Archívum Könyvtára, DE Nevellés- és Művelődéstudományi Intézet, Debrecen, 40, 2023. ISBN: 9789634905349
  3. Gortka-Rákó, E., Godawa, G.: Education in the Family- Family in Education III.: Book of Abstracts.
    University of Debrecen Faculty of Education for Children and Special Educational Needs, Hajdúböszörmény, 32 p., 2023. ISBN: 9789634905141
  4. Galán, A.: Self-help groups and COVID.
    In: Education in the Family-Family in Education III. : Book of Abstracts. Eds.: Erzsébet Rákó, Grzegor Godawa, Debreceni Egyetem Gyermeknevelési és Gyógypedagógiai Kar, Hajdúböszörmény, 29, 2023. ISBN: 9789634905141
  5. Gortka-Rákó, E.: The process of transforming institutions in Hungarian child protection from 1997 to the present day.
    In: Education in the Family-Family in Education III. : Book of Abstracts. Eds.: Erzsébet Rákó, Grzegor Godawa, Debreceni Egyetem Gyermeknevelési és Gyógypedagógiai Kar, Hajdúböszörmény, 26, 2023. ISBN: 9789634905141
2022
  1. Pornói, I.: "Adalékok a cigányság neveléséhez a XX.század első felében".
    In: Kihívás és/vagy esély - a romák integrációja Európában II. = Challenge and/or Chance - the Integration of Romani (Gypsy) People in Europe II. : Absztraktkötet = Book of Abstracts. Szerk.: Biczó Gábor, Tóth Norbert, DEGYGYK Hajdúböszörmény, Hajdúböszörmény, 27, 2022. ISBN: 9789634904762
  2. Gortka-Rákó, E.: "Innováció a képzésben és a gyakorlatban" 30 éves a szociálpedagógus képzés nemzetközi konferencia: Absztrakt füzet.
    Debreceni Egyetem Gyermeknevelési és Gyógypedagógiai Kar, Hajdúböszörmény, 40 p., 2022. ISBN: 9789634904700
  3. Kocsis, P., Pornói, I.: A hátrányos helyzet aspektusai.
    Debreceni Egyetem, Debrecen, 66 p., 2022.
  4. Kocsis, P.: A hátrányos helyzet fogalma és területi dimenziói.
    In: A hátrányos helyzet aspektusai. Szerk.: Kocsis Péter Csaba, Pornói Imre, Debreceni Egyetem Gyermeknevelési és Gyógypedagógiai Kar, Hajdúböszörmény, 4-41, 2022.
  5. Pornói, I.: A kisegítő iskolakezdő lépései a XIX-XX. század fordulóján Magyarországon.
    In: 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség. Szerk.: Steklács, János, Molnár-Kovács, Zsófia, MTA Pedagógiai Tudományos Bizottság, PTE BTK Neveléstudományi Intézet, Pécs, 477-477, 2022. ISBN: 9789636260576
  6. Kocsis, P.: A romák oktatásának és foglalkoztatásának néhány jellemzője két partimumi településen.
    In: A társadalomtudományok harminc éve a Partiumban: A Partiumi Keresztény Egyetemen 2021-ben szervezett jubileumi konferencia kötete. Szerk.: Gál Katalin, Pásztor Rita, Székedi Levente, Kolozsvári Egyetemi Kiadó, Partium Kiadó, Nagyvárad, 103-115, 2022. ISBN: 9786069673331
  7. Pornói, I.: A szociális pedagógia Magyarországon az I. világháborút követően.
    In: "Innováció a képzésben és a gyakorlatban" 30 éves a szociálpedagógus képzés nemzetközi konferencia : Absztrakt füzet. Szerk.: Rákó Erzsébet, Debreceni Egyetem Gyermeknevelési és Gyógypedagógiai Kar Hajdúböszörmény, Hajdúböszörmény, 26-26, 2022. ISBN: 9789634904700
  8. Gortka-Rákó, E.: Deinstitutionalisation in Hungarian child protection: Policy and practice changes in historical contexts.
    J. Child. Edu. Soc. 3 (3), 275-292, 2022.
    Folyóirat-mutatók:
    Q4 Developmental and Educational Psychology
    Q3 Education
  9. Gortka-Rákó, E., Grzegor, G.: Education in the FamilyFamily in Education II..
    Pontifical University of John Paul II in Krakow, Institute of Pedagogy and Family Sciences, Faculty of Education for Children and Special Educational Needs of the University of Debrecen, Krakow, Debrecen, 40 p., 2022. ISBN: 9789634904403
  10. Balázs-Földi, E.: Fogyatékosság és bullying az iskolában.
    In: A társadalomtudományok harminc éve a Partiumban: A Partiumi Keresztény Egyetemen 2021-ben szervezett jubileumi konferencia kötete. Szerk.: Gál Katalin, Pásztor Rita, Székedi Levente, Kolozsvári Egyetemi Partiumi Kiadó, Kolozsvár, 135-146, 2022. ISBN: 9786069673331
  11. Balázs-Földi, E.: Hátrányok és támogatások: a szociális ellátórendszer helye és szerepe a fogyatékossággal élők és családjaik életében.
    Különleges bánásmód. 8 (4), 63-76, 2022.
  12. Gortka-Rákó, E., Szabó, G.: Nursery Services Beyond Primary Care, Supporting Family Education in Hungary.
    Különleges bánásmód. 8 (1), 91-100, 2022.
  13. Godawa, G., Gortka-Rákó, E.: Social Pedagogy Training in Poland and Hungary.
    The Person and the Challenges. 12 (2), 163-176, 2022.
  14. Kocsis, P.: Telep és iskola.
    Különleges bánásmód. 8 (2), 19-39, 2022.
2021
  1. Pornói, I.: A kisdedóvás megjelenése a Pesti Hírlapban az 1840-es években.
    In: Elméletek és gyakorlatok a kora gyermekkori nevelés történetében. Szerk.: Fenyő Imre, Pornói Imre, Debreceni Egyetem Gyermeknevelési és Gyógypedagógiai Kar, Hajdúböszörmény, 22-22, 2021. ISBN: 9789634903369
  2. Pornói, I.: A mozgókép megjelenése az oktatásban az 1910-es-20-as évek Magyarországán.
    In: Interdiszciplináris pedagógia a bizonytalanság korában / Szerk: Buda András, Kiss Endre, Debreceni Egyetem Nevelés-és Művelődéstudományi Intézet, Debrecen, 208-220, 2021, (Kiss Árpád Archivum Könyvsorozata) ISBN: 9789634903949
  3. Kocsis, P.: A multikulturális nevelés kihívásai etnikailag változó településeken.
    Eru-Edu. 16. (4), 55-71, 2021.
  4. Soós, Z., Szabó, G.: Contemporary social processes of Nagyecsed with special regard to the situation of the Roma population.
    Különleges bánásmód. 7 (1), 45-57, 2021.
  5. Heim, A., Balázs-Földi, E.: Fogyatékossággal élő személyek felsőfokú tanulmányait támogató tényezők egy kutatás tükrében.
    Különleges bánásmód. 7 (4), 85-99, 2021.
  6. Dajnoki, K., Balázs-Földi, E., Móré, M.: Migránsok gyermekeinek szocializációja.
    Acta med. sociol. 12 (32), 47-63, 2021.
  7. Kocsis, P.: Telepek és emberek egy deszegregációs program megvalósításának félidei vizsgálata.
    Különleges bánásmód. 7 (2), 57-76, 2021.
2020
  1. Balázs-Földi, E.: A fogyatékos és a megváltozott munkaképességű személyek munkavégző képességének megítélése.
    Int. J. Eng. Manag. Sci. 5 (1), 36-52, 2020.
  2. Balázs-Földi, E., Galán, A., Pornói, I., Gortka-Rákó, E., Soós, Z., Szabó, G.: A középiskolák szerepe a roma diákok továbbtanulásában.
    Kapocs. 3 (1), 85-102, 2020.
  3. Pornói, I.: A szülői értekezlet meghonosítása az 1900-as évek elején a magyar közoktatásban.
    In: Család a nevelés és oktatás fókuszában. Szerk.: Engler Ágnes, Rébay Magdolna, Tóth Dorina Anna, MTA Pedagógiai Tudományos Bizottság, DE-BTK Nevelés- és Művelődéstudományi Intézet, Debrecen, 247-247, 2020. ISBN: 9789634902584
  4. Balázs-Földi, E., Villás, M.: Attitudes towards the sport of persons with disabilities, i. e.: is the sport important in the lives of people with disabilities?.
    Különleges bánásmód. 6 (1), 19-34, 2020.
  5. Pálfi, S., Gortka-Rákó, E., Vargáné Nagy, A., Teszenyi, E.: Children's rights in Hungary in early childhood education and care.
    In: The Routledge International Handbook of Young Childrens Rights / edited by Jane Murra, Beth Blue Swadener, Kylie Smith, Routledge, London ; New York, 354-364, 2020. ISBN: 9780367142018
  6. Gortka-Rákó, E., Bocsi, V.: Roma szakkollégisták Hajdú-Bihar megyében.
    Különleges bánásmód. 6 (4), 41-60, 2020.
  7. Bocsi, V., Gortka-Rákó, E.: Roma szakkollégisták Hajdú-Bihar megyében.
    In: Család a nevelés és az oktatás fókuszában : absztraktkötet : XX. Országos Neveléstudományi Konferencia Debrecen, 2020. november 5-7.. Szerk.: Engler Ágnes, Rébay Magdolna, Tóth Dorina Anna, MTA Pedagógiai Tudományos Bizottság; Debreceni Egyetem BTK Nevelés- és Művelődéstudományi Intézet; Kopp Mária Intézet a Népesedésért és a Családokért, Debrecen, 369, 2020. ISBN: 9789634902584
  8. Gortka-Rákó, E., Lovas Kiss, A.: Romológia a felsőoktatásban.
    Kapocs. 3 (1), 103-119, 2020.
2019
  1. Kocsis, P.: "a gencsi cigányoknak nincs párja...".
    Didakt, Hajdúböszörmény, 108 p., 2019. ISBN: 9786155212697
  2. Pornói, I.: 1948 - Az iskolák államosítása.
    In: Szakmódszertani és más emberközpontú tanulmányok. Szerk.: Karlovitz János Tibor, Torgyik Judit, International Research Institute, Komarno, 461-468, 2019. ISBN: 9788089691616
  3. Balázs-Földi, E.: A fogyatékossággal élő személyek munkaerő-piaci szerepvállalása és a felsőfokú iskolai végzettség összefüggései.
    Munkaügyi szle. 62 (3), 50-65, 2019.
  4. Gortka-Rákó, E.: A gyermekotthonok feladata a roma gyerekek nevelésében.
    Iskolakultúra. 29 (6), 128-140, 2019.
  5. Rácz, R.: Az iskolai szociális munka feladatkörének változása az IKT-eszközök terjedése és az internetfüggőség miatt.
    In: A munka a XXI. században : A Magyar Szociológiai Társaság 2019. évi vándorgyűlése a Kodolányi János Egyetemmel közös rendezésben : absztraktkötet : 2019. október 24-26. Budapest, Kodolányi János Egyetem : Budapest XIII., Frangepán u. 50-56.. Szerk.: Gábriel Dóra, Kund Attila, Tibori Timea, Wessely Anna, Magyar Szociológiai Társaság, Budapest, 97-98, 2019. ISBN: 9786158117425
  6. Balázs-Földi, E.: Connections between sociodemographic characteristics and attitudes towards employees with disabilities.
    Különleges bánásmód. 5 (1), 7-17, 2019.
  7. Gortka-Rákó, E., Galán, A.: Csodálatos fiú - csodálatos világ?.
    In: 42 : pedagógiai problémahelyzetek feldolgozása blockbusterek segítségével : képzelet és tanulás. Szerk.: Lőrincz Andrea, Nagy Ádám, Kodolányi János Egyetem, Budapest, 310-317, 2019. ISBN: 9786155075490
  8. Galán, A.: Digitális egyenlőtlenségek a debreceni fiatalok körében.
    Debreceni Egyetem, Debrecen, 144 p., 2019. ISBN: 9789633188330
  9. Gortka-Rákó, E., Balázs-Földi, E.: Elutasítástól az elfogadásig: egy igazi csoda.
    In: 42 : pedagógiai problémahelyzetek feldolgozása blockbusterek segítségével : képzelet és tanulás. Szerk.: Lőrincz Andrea, Nagy Ádám, Kodolányi János Egyetem, Budapest, 291-299, 2019. ISBN: 9786155075490
  10. Gortka-Rákó, E.: Gyermekvédelmi jó gyakorlatok a roma gyerekek érdekében = Best Practices in Child Protection - Helping Roma Children.
    In: Terepek és elméletek. Szerk.: Biczó Gábor, Didakt Kft., Debrecen, 83-90, 247-254, 2019, (Studia Cingarorum, ISSN 2416-0970 ; 7) ISBN: 9786155212727
  11. Soós, Z.: Kisköre kortárs társadalmi folyamatai, lokális együttműködési modellek = Contemporary social processes, local cooperative models in Kisköre.
    In: Terepek és elméletek. Szerk.: Biczó Gábor, Didakt Kft., Debrecen, 131-145, 295-309, 2019, (Studia Cingarorum, ISSN 2416-0970 ; 7) ISBN: 9786155212727
  12. Gortka-Rákó, E., Soós, Z., Szabó, G.: Partnership and Family Involvement in Hungarian Daily Nurseries.
    In: Kora gyermekkori nevelés, család és közösségek : a Debreceni Egyetem Gyermeknevelési és Gyógypedagógiai Kara által szervezett EECERA 2018 konferencia = Early childhood education, families and communities. Szerk.: Pálfi Sándor, Didakt Kiadó, Debrecen, 67-84, 2019. ISBN: 9786155212512
  13. Biczó, G., Kocsis, P., Vargáné Nagy, A.: Terepbejárás: a Lippai Balázs Roma Szakkollégium hallgatói tanulmányai.
    Didakt Kft., Debrecen, 160 p., 2019. ISBN: 9786155212710
  14. Balázs-Földi, E.: Trendek és változások a XXI. század eleji magyar fogyatékosügyben, különös tekintettel a foglalkoztatáspolitikát érintő jogszabályi környezetre.
    Közép-Eur. Közl. 46 (3), 103-118, 2019.
2018
  1. Csók, C.: A burnout vizsgálata a gyermekjóléti, gyermekvédelmi intézményekben dolgozó szociális szakemberek körében.
    Szociálped. 11 146-160, 2018.
  2. Pálfi, S., Gortka-Rákó, E., Vargáné Nagy, A.: A gyermeki jogok értelmezési keretei a magyar kora gyermekkori nevelésben.
    In: A gyermekre fókuszáló korai nevelés. Szerk.: Pálfi Sándor, Debreceni Egyetemi Kiadó, Debrecen, 25-48, 2018. ISBN: 9789633187722
  3. Soós, Z.: A közszolgáltatási méretgazdaságosság kialakításának modelljei az Európai Unió tagállamaiban a XXI. század kezdeti időszakáig.
    Szociálped. 12 57-71, 2018.
  4. Pornói, I.: A szemléltetés lehetőségei a 1930-as évek magyar népiskoláiban.
    In: Interdiszciplináris pedagógia és a taneszközök változó regiszterei : a X. Kiss Árpád Emlékkonferencia előadásainak szerkesztett változata. Szerk.: Buda András, Kiss Endre, Debreceni Egyetem Nevelés- és Művelődéstudományi Intézet, Debrecen, 216-223, 2018, (Kiss Árpád Archívum könyvsorozata, ISSN 1587 1150 ; 10) ISBN: 9789634960256;9789634960263
  5. Török, A., Gortka-Rákó, E.: A szenvedélybetegek szociális rehabilitációja: megmérgezett szenvedélyek.
    Szociálped. 11 129-145, 2018.
  6. Pornói, I.: A szociálpedagógia gondolata a századfordulón.
    Szociálped. 12 7-14, 2018.
  7. Csók, C.: A tanulás IPOO-modelljének szociálpedagógiai vonatkozásai.
    In: A világ interdiszciplináris megközelítésben 2.. Szerk.: Mező Ferenc, Mező Katalin, Mándy Zsuzsanna, Mester Dolli, Debreceni Egyetem, Debrecen, 23-31, 2018. ISBN: 9789634739845
  8. Galán, A., Gortka-Rákó, E., Szabó, G.: A virtuális világ veszélyei és a gyermekvédelem aktuális kérdései.
    Különleges bánásmód. 4 (4), 61-72, 2018.
  9. Rácz, R.: Az internetfüggőség prevalenciájának vizsgálata egy debreceni szakgimnáziumban.
    In: Oktatás, nevelés, társadalom. Szerk.: Bocsi Veronika, Szabó Gyula, Didakt Kiadó, Debrecen, 98-112, 2018. ISBN: 9786155212611
  10. Pornói, I.: Az iskolák államosítása (1945-1948).
    In: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések: Absztrakt kötet : XVIII. Országos Neveléstudományi Konferencia. Szerk.: Fehérvári Anikó, Széll Krisztián, Misley Helga, MTA Pedagógiai Tudományos Bizottság; ELTE Pedagógiai és Pszichológiai Kar, Budapest, 280, 2018. ISBN: 9789634890515
  11. Balázs-Földi, E.: Foglalkoztatási esélyegyenlőséget támogató HR-eszközök.
    Különleges bánásmód. 4 (4), 7-17, 2018.
  12. Balázs-Földi, E.: Foglalkoztatási esélyegyenlőséget támogató HR-eszközök.
    Különleges bánásmód. 4 (5), 40-41, 2018.
  13. Galán, A.: Google Fordító versus Oxford Dictionary. Az online tőkenövelés vizsgálata debreceni Z generációs fiatalok között.
    Szociálpedagógia. 12 40-56, 2018.
  14. Csók, C.: Humán élet a Földön kívül a gyermekvédelem aspektusából.
    In: A világ interdiszciplináris megközelítésben 2.. Szerk.: Mező Ferenc, Mező Katalin, Mándy Zsuzsanna, Mester Dolli, Debreceni Egyetem, Debrecen, 59-70, 2018. ISBN: 9789634739845
  15. Pornói, I.: Magatartási nehézségek kezelése a XX. század első felének magyar népiskoláiban.
    Különleges bánásmód. 4 (5), 46, 2018.
  16. Engler, Á., Miklósi, M., Tornyi, Z.: Munka-magánélet egyensúlya a női kutatói karrierútban.
    Kult. Köz. 4 (4), 29-38, 2018.
  17. Szabó, G., Gortka-Rákó, E., Soós, Z.: Partnership and family involvement in Hungarian daily nurseries.
    In: 28th EECERA Annual Conference : Abstract book : 'Early Childhood Education, Families and Communities'. Eds.: Sándor Pálfi, Anikó Vargáné Nagy, Erzsébet Gortka-Rákó, Sándor Szerepi, Ágnes Nyitrai, Judit Podáczky, Judit Darvay, Mária Dávid, László Varga, Tony Bertram, Maelis Karlson Lohmander, Irene Gunning, KulturÁsz Cultural Assoc., Debrecen, 51-52, 2018. ISBN: 9786158022668
  18. Soós, Z.: Szerkesztői előszó.
    Szociálped. 12 5, 2018.
  19. Soós, Z.: Szociális esetmunka.
    Debreceni Egyetemi Kiadó, Debrecen, 157 p., 2018. ISBN: 9789633187111
  20. Gortka-Rákó, E.: Szociálpedagógia a gyakorlat, az oktatás és a kutatás tükrében.
    In: Rendszer és váltás : a Szociális Törvény első 25 éve. Szerk.: Kovács Ibolya, Lakner Zoltán Lehel, L'Harmattan; SZOSZAK, Budapest, 230-240, 2018, (Szemle Könyvek, ISSN 2559 933X ; 4) ISBN: 9789634142942
  21. Gortka-Rákó, E.: Szociálpedagógiai kompetenciák a koragyermekkori nevelést, gondozást nyújtó intézményekben.
    Szociálped. 12 15-26, 2018.
  22. Galán, A.: Who and how can control? Autonomy of Internet use among the member of generation Z in Hungary.
    Homo et Societas. 2018 (3), 96-109, 2018.
2017
  1. Csók, C.: A burnout vizsgálata a gyermekjólét, gyermekvédelem területén dolgozó szociális szakemberek körében.
    In: interTALENT UNIDEB : absztrakt, összefoglalók. Szerk.: Mándy Zsuzsanna, Debreceni Egyetem, Debrecen, 41-42, 2017. ISBN: 9789634739531
  2. Csók, C.: A burnout vizsgálata a gyermekjóléti, gyermekvédelmi intézményekben dolgozó szociális szakemberek körében.
    In: XXXIII. Országos Tudományos Diákköri Konferencia: Pedagógiai, Pszichológiai, Andragógiai és Könyvtártudományi Szekció : absztraktok : Szegedi Tudományegyetem Juhász Gyula Pedagógusképző Kar, 2017. április 18-20.. Szerk.: Szirmai Éva, Szegedi Egyetemi Kiadó : Juhász Gyula Felsőoktatási Kiadó, Szeged, 44, 2017. ISBN: 9786155455728
  3. Csók, C.: A burnout vizsgálata a gyermekjóléti, gyermekvédelmi intézményekben dolgozó szociális szakemberek körében.
    In: Intertalent Unideb. Szerk.: Zsuzsanna Mándy, Debreceni Egyetem, Debrecen, 66-74, 2017. ISBN: 9789634739531
  4. Keresztény, I., Almási, I., Kovács, A.: A gyerekek ökológiai kultúrájának fejlődése a mai családokban, Ukrajnában, a múzeumpedagógia eszközeinek segítségéve.
    In: Családi nevelés 2.. Szerk.: Vargáné Nagy Anikó, Didakt Kft., Debrecen, 102-108, 2017. ISBN: 9786155212543
  5. Gortka-Rákó, E.: A gyermekjólét-gyermekvédelem és a gyermek- szegénység aktuális kérdései.
    In: Kihívások és válaszok : tanulmányok a szociálpedagógia területéről. Szerk.: Rákó Erzsébet, Soós Zsolt, Debreceni Egyetemi Kiadó, Debrecen, 134-155, 2017. ISBN: 9789633186503
  6. Gortka-Rákó, E.: A gyermekvédelem kora gyermekkori szegénységre adott válaszai.
    In: A kora gyermekkori nevelés szakmai megújításának útjai, lehetőségei 1.. Szerk.: Pálfi Sándor, Vargáné Nagy Anikó, Debreceni Egyetem Kossuth Egyetemi Kiadó, Debrecen, 198-208, 2017. ISBN: 9789633186008
  7. Szabó, G.: A házassági és demográfiai mutatók kapcsolata Európában.
    In: Kihívások és válaszok : tanulmányok a szociálpedagógia területéről/ szerk. Rákó Erzsébet, Soós Zsolt, Debreceni Egyetemi Kiadó, Debrecen, 101-118, 2017. ISBN: 9789633186503
  8. Kovács, A., Apácska, M., Keresztény, I.: A múzeumpedagógia eszközeinek felhasználása kiskorú gyerekek pályaorientációjában.
    In: Kora gyermekkori nevelés szakmai megújításának útja, lehetőségei 2.. Szerk.: Pálfi Sándor, Vargáné Nagy Anikó, Debreceni Egyetemi Kiadó, Debrecen, 54-64, 2017. ISBN: 9789633186015
  9. Soós, Z.: A szociális felsőoktatás fejlődése Nyugat-Európában és Magyarországon.
    In: Kihívások és válaszok : tanulmányok a szociálpedagógia területéről. Szerk.: Rákó Erzsébet, Soós Zsolt, Debreceni Egyetemi Kiadó, Debrecen, 26-39, 2017. ISBN: 9789633186503
  10. Gortka-Rákó, E., Sárkány, P.: A szociálpedagógia egysége és sokfélesége.
    Szociálped. 5 (3-4), 122-128, 2017.
  11. Tánczos, J.: A tanulási zavarokkal küszködő tehetséges tanulók integrált oktatásának kérdései.
    In: Kihívások és válaszok : tanulmányok a szociálpedagógia területéről. Szerk.: Rákó Erzsébet, Soós Zsolt, Debreceni Egyetemi Kiadó, Debrecen, 60-78, 2017. ISBN: 9789633186503
  12. Galán, A.: Az ifjúsági korszakváltás és a posztadoleszcencia jelensége.
    In: Kihívások és válaszok : tanulmányok a szociálpedagógia területéről. Szerk.: Rákó Erzsébet, Soós Zsolt, Debreceni Egyetemi Kiadó, Debrecen, 41-59, 2017. ISBN: 9789633186503
  13. Gortka-Rákó, E.: Családsegítési feladatok új szervezeti formában.
    In: Családi nevelés 2.. Szerk.: Vargáné Nagy Anikó, Didakt Kft., Debrecen, 90-101, 2017. ISBN: 9786155212543
  14. Soós, Z.: Duális képzés a magyar szociális felsőoktatásban.
    In: Kihívások és válaszok : tanulmányok a szociálpedagógia területéről. Szerk.: Rákó Erzsébet, Soós Zsolt, Debreceni Egyetemi Kiadó, Debrecen, 8-25, 2017. ISBN: 9789633186503
  15. Balázs-Földi, E.: Fogyatékos és megváltozott munkaképességű személyekkel kapcsolatos ismeretek összehasonlító elemzése Hajdú-Bihar megye három járásában.
    Taylor. 9 (3-4), 26-34, 2017.
  16. Balázs-Földi, E.: Fogyatékos személyek diszkriminációja és esélyegyenlősége.
    In: Kihívások és válaszok : tanulmányok a szociálpedagógia területéről. Szerk.: Rákó Erzsébet, Soós Zsolt, Debreceni Egyetemi Kiadó, Debrecen, 79-99, 2017. ISBN: 9789633186503
  17. Gortka-Rákó, E., Soós, Z.: Kihívások és válaszok: tanulmányok a szociálpedagógia területéről.
    Debreceni Egyetemi Kiadó, Debrecen, 155 p., 2017. ISBN: 9789633186503
  18. Balázs-Földi, E.: Nyílt munkerő-piac vagy védett foglalkoztatás?.
    Köztes Eur. 1 147-156, 2017.
2016
  1. Csók, C.: A burnout vizsgálata a szociális szakemberek körében.
    In: Multikulturális műhely : tanulmányok 4.. Szerk.: Láczay Magdolna, Bocsi Veronika, Debreceni Egyetem Gyermeknevelési és Felnőttképzési Kar, Hajdúböszörmény, 108-113, 2016. ISBN: 9789631261981
  2. Csók, C.: A burnout vizsgálata a szociális szakemberek körében.
  3. Gortka-Rákó, E.: A családi háttér szerepe a mentorálásban.
    In: Kis mentori kézikönyv. Szerk.: Bálint Péter, Kocsis Péter Csaba, Didakt Kft., Debrecen, 45-63, 2016. ISBN: 9786155212406
  4. Balázs-Földi, E., Dajnoki, K.: A fogyatékos és megváltozott munkaképességű személyek munkaerő-piaci részvételét befolyásoló jellemzők.
    Taylor. 25 (4), 145-154, 2016.
  5. Láczay, M., Szabó, G.: Aszinkronitás a magyar oktatási, kiemelten a szakképzési rendszer reformjában.
    Taylor. 3 159-166, 2016.
  6. Kozák, A., Móré, M., Szabó, G.: A vezető szerepe a munkahelyi beillesztésben: gondolatok egy Észak-Alföld régióban végzett kutatás tükrében.
    Taylor. 8 (3), 28-35, 2016.
  7. Gortka-Rákó, E.: Családpolitika, családtámogatás és gyermekszegénység.
    In: Családi nevelés. Szerk.: Vargáné Nagy Anikó, Didakt Kft., [Debrecen], 39-58, 2016. ISBN: 9789634733294
  8. Dajnoki, K., Balázs-Földi, E.: Diszkrimináció a munkaerőpiacon.
    Közép-Európai Közl. 34 (3), 150-165, 2016.
  9. Balázs-Földi, E.: Fogyatékos és megváltozott munkaképességű személyek alkalmazási gyakorlata a nyílt munkaerő-piacon.
    IJEMS. 1 (1), 1-13, 2016.
  10. Szabó, G.: Miért érdemes a regionális tudomány módszereit alkalmazni az Észak-Alföld vizsgálatához?.
    In: Multikulturális Műhely : Tanulmányok 4.. Szerk.: Láczay Magolna, Bocsi Veronika, Debreceni Egyetem Gyermeknevelési és Felnőttképzési Kar, Hajdúböszörmény, 22-30, 2016. ISBN: 9789631261981
  11. Móré, M., Kozák, A., Szabó, G.: Munkaerő-piaci elvárások az egységes képesítési keretrendszer tükrében.
    Taylor. 8 (3), 131-142, 2016.
  12. Balázs-Földi, E., Dajnoki, K.: Munkáltatói aspektusok feltárása a fogyatékos és megváltozott munkaképességű személyek foglalkoztatásában.
    Taylor. 25 (3), 93-103, 2016.
  13. Szabó, G., Kozák, A., Móré, M.: Összefüggések az észak-alföldi régió munkaerőpiaci és életminőségi mutatói között.
    Taylor. 8 (2), 19-26, 2016.
  14. Balázs-Földi, E., Dajnoki, K.: Sajátosságok a fogyatékos és megváltozott munkaképességű munkavállalók foglalkoztatásában.
    Gradus. 3 (1), 313-318, 2016.
  15. Gortka-Rákó, E.: Szociálpedagógia és módszerek.
    Debreceni Egyetemi Kiadó, Debrecen, 117 p., 2016. ISBN: 9789633185681
  16. Gortka-Rákó, E.: Változó családsegítés: gyermekjóléti szolgáltatások a család és gyermekjóléti szolgálaton át a család és gyermekjóléti központig.
    Szociálped. 3-4 5-12, 2016.
2015
  1. Csók, C.: A burnout vizsgálata a szociális szakemberek körében.
  2. Balázs-Földi, E., Dajnoki, K.: A fogyatékos és megváltozott munkaképességű személyek munkaerő-piaci jellemzői a hazai kutatásokban.
    In: II. Gazdálkodás és Menedzsment Tudományos Konferencia : "A vidék él és élni akar". Szerk.: Ferencz Árpád, Kecskeméti Főiskola Kertészeti Főiskolai Kar, Kecskemét, 471-475, 2015. ISBN: 9786155192333
  3. Gortka-Rákó, E.: A mediáció alkalmazási lehetősége a szociálpedagógus munkájában.
    In: Roma gyermekek nevelése és segítése. Szerk.: Pálfi Sándor, Didakt Kft., Debrecen, 121-137, 2015. ISBN: 9786155212345
  4. Balázs-Földi, E.: Equal Opportunities In The Italian Labour Market.
    Anal. Univ. Oradea. Ştiinţ. econ. 24 (1), 142-156, 2015.
  5. Balázs-Földi, E.: Gazdasági növekedés és esélyegyenlőség az Európai Unióban.
    Taylor. 3-4 178-186, 2015.
  6. Tomory, I.: Hátrányos helyzetű fiatalok és felnőttek tanulási motivációi: Kelet-Afrikai helyszíni megfigyelések összegzése.
    In: Pedagógiai innovációk. Szerk.: Szerepi Sándor, Debreceni Egyetemi Kiadó, Debrecen, 60-72, 2015. ISBN: 9789633184639
  7. Szabó, G.: Higher education institutions and participation in eu tenders.
    In: Social Sciences: Management in Various Fields : Household, public services, company, region, national economy. Ed.: Magdolna Láczay, Dariusz Fatula, Debreceni Egyetemi Kiadó, Debrecen, 111-119, 2015. ISBN: 9789633184769
  8. Szabó, G.: Pályázati fejlesztési források és abszorpciós képesség vizsgálata a magyarországi megyékben.
    Taylor. 18-19 (1-2), 380-387, 2015.
  9. Pusztai, G., Ceglédi, T., Bocsi, V., Kovács, K., Dusa, Á., Márkus, Z., Hegedűs, R.: Pedagógusjelöltek oktatásszociolgiai vizsgálata II..
    Debreceni Egyetem Felsőoktatási Kutató és Fejlesztő Központja, Debrecen, 160 p., 2015. ISBN: 9786158007726
  10. Gortka-Rákó, E.: Roma gyerekek a gyermekvédelmi intézményekben.
    In: Pedagógiai innovációk. Szerk.: Szerepi Sándor, Debreceni Egyetemi Kiadó, Debrecen, 74-82, 2015. ISBN: 9789633184639
2014
  1. Balázs-Földi, E.: A fogyatékos és megváltozott munkaképességű személyek munkaerőpiaci helyzete a rendszerváltás előtt.
    Taylor. 3-4 98-105, 2014.
  2. Gortka-Rákó, E.: Child protection in Romania.
    In: Social Aspects of Management : personal development, cultural changes, economic progress / ed by Magdolna Láczay and Dariusz Fatula, Krakowskie Towarzystwo Edukacyjne - Oficyna Wydawnicza AFM, Krakow, 11-19, 2014. ISBN: 9788375712834
  3. Szilágyi, B.: Dolgozói elégedettségvizsgálat tapasztalatainak felhasználása a vezetői munkában.
    Taylor. 1-2 219-228, 2014.
  4. Gortka-Rákó, E.: Gyermekvédelmi gondoskodásban élő fiatalok a felsőoktatásban.
    In: Jó szülő-e az állam? : a corporate parenting terminus gyakorlatban való megjelenése. Szerk.: Rácz Andrea, Rubeus Egyesület, Budapest, 344-357, 2014. ISBN: 9789630889056
  5. Gortka-Rákó, E.: Gyermekvédelmi intézményekben elhelyezett gyerekek életkörülményei.
    Belvedere Meridionale, Szeged, 164 p., 2014. ISBN: 9786155372056
  6. Gortka-Rákó, E.: Hátrányos helyzet kezelését szolgáló programok az óvodában.
    In: Határon innen. Szerk.: Stark Gabriella, Baranyai Tünde, Szabó-Thalmeiner Noémi, Végh Balázs Béla, Státus Kiadó, Csíkszereda, 280-290, 2014. ISBN: 9786066610360
  7. Balázs-Földi, E.: The Labour Market Position of People with Disabilities and with a Reduced Work Capacity after the Change of Regime.
    Apstract. 2-3 89-97, 2014.
  8. Szilágyi, B.: The Talent-centred Approach of Managerial Competence Development.
    In: Social Aspects of Management : personal development, cultural changes, economic progress / ed by Magdolna Láczay and Dariusz Fatula, Krakowskie Towarzystwo Edukacyjne - Oficyna Wydawnicza AFM, Krakow, 119-127, 2014. ISBN: 9788375712834
2013
  1. Bordás, E., Flóra, G., Gortka-Rákó, E., Szűcs, E.: A romániai és magyarországi gyermekvédelmi rendszer összehasonlító perspektívában.
    In: Aprofundarea cooperării transfrontaliere în formarea și orientarea profesională a specialiștilor în educație și asistență socială = Határmenti együttműködés erősítése a szociális szakemberek képzése és munkaerő-piaci orientációja területén. Szerk.: Flóra Gábor, Szűcs Enikő, Partium Kiadó, Nagyvárad, 162-187, 2013. ISBN: 9786068156583
  2. Kovácsné Bakosi, É., Kissné Korbuly, K., Hovánszki, J.: Komplexe methodische Kompetenzen im Kindergarten.
    In: Early Education Practice and Reflection. Ed.: Bozena Muchacka ; Iwona Czaja-Chudyba, Wydawnictwo Naukowe UMK, Krakkó, 41-55, 2013.
  3. Gortka-Rákó, E.: Közigazgatási reformok hatása a gyermekvédelmi és gyámügyi igazgatásra.
    In: Szociális szakemberek képzése határon innen és túl. Szerk.: Rákó Erzsébet, Szabó Gyula, Bevedere Meridionale, Szeged, 95-104, 2013. ISBN: 9786155372001
  4. Kelemen, L.: Nevelési stílusok szerepe az emberi kapcsolatok alakulásában.
    In: Szociális szakemberek képzése határon innen és túl. Szerk.: Rákó Erzsébet, Szabó Gyula, Bevedere Meridionale, Szeged, 120-129, 2013. ISBN: 9786155372001
  5. Keresztény, I., Hreba, I.: Problemi rozpogilu u©cniv na medicni grupi dla zdijsnenna diferencijovanovo navcanna na uroki fizicnoi kulturi u pocatkovih klasah.
    In: Pedagogicni innovacii u fahovij osviti / red. Vasik F. G, Ungvári Nemzeti Egyetem, Ungvár, 155-166, 2013.
  6. Bordás, E., Flóra, G., Gortka-Rákó, E., Szűcs, E.: Sistemul de protecție a copilului în România și în Ungaria în perspectivă comparativă.
    In: Aprofundarea cooperării transfrontaliere în formarea și orientarea profesională a specialiștilor în educație și asistență socială = Határmenti együttműködés erősítése a szociális szakemberek képzése és munkaerő-piaci orientációja területén. Eds.: Flóra Gábor, Szűcs Enikő, Partium Kiadó, Nagyvárad, 75-98, 2013. ISBN: 9786068156583
  7. Belényi, E., Gortka-Rákó, E., Szabó, G.: Szociális szakemberek képzése határon innen és túl.
    Bevedere Meridionale, Szeged, 173 p., 2013. ISBN: 9786155372001
2012
  1. Gortka-Rákó, E.: A foglalkoztatás elősegítésének eszközei.
    In: A szociális képzés innovációjának narratívái [elektronikus dokumentum] : [DVD]. Szerk.: Rostáné Riez Andrea, Nyugat-magyarországi Egyetem, Győr, 1-161, 2012. ISBN: 9789633340684
  2. Gortka-Rákó, E.: A gyermekek életkörülményeit befolyásoló tényezők.
    In: Társadalomtudományi tanulmányok V.. Szerk.: Rákó Erzsébet, Debreceni Egyetemi Kiadó, Debrecen, 102-110, 2012. ISBN: 9789633182789
  3. Molnár, E.: Gyakorlatorientált szakemberképzés a szociálpedagógiai BA képzésben.
    In: Társadalomtudományi tanulmányok V.. Szerk.: Rákó Erzsébet, Debreceni Egyetemi Kiadó, Debrecen, 32-39, 2012. ISBN: 9789633182789
  4. Gortka-Rákó, E.: Gyermekvédelmi ismeretek: módszertani segédanyag a gyermekjóléti-gyermekvédelmi ismeretek elsajátításához.
    Bevedere Meridionale, Szeged, 36 p., 2012. ISBN: 9789639573758
  5. Veressné Gönczi, I., Gortka-Rákó, E.: Hátrányos helyzetű, állami gondoskodásban nevelkedett fiatalok a felsőoktatásban.
    PO-HERJ. 2 (2), 1-15, 2012.
  6. Gortka-Rákó, E.: Munkaerőpiac - foglalkoztatáspolitika Magyarországon.
    In: Munkaerő-piaci helyzetkép Magyarországon és Romániában / Rákó Erzsébet, Szűcs Enikő, Belvedere Meridionale, Szeged, 5-72, 2012. ISBN: 9789639573963
  7. Gortka-Rákó, E., Szűcs, E.: Munkaerőpiaci helyzetkép Magyarországon és Romániában.
    Bevedere Meridionale, Szeged, 117 p., 2012. ISBN: 9789639573963
  8. Kelemen, L.: Személyiség- és szakmai képességfejlesztés.
    Bevedere Meridionale, Szeged, 45 p., 2012. ISBN: 9789638638748
  9. Fodor, S.: Talent support in Poland: programmes of the Teacher Training Centre of Swietokrzyskie region.
    In: International Horizons of Talent Support 2. : Best practices within and without the European Union, 2.. Ed.: by Gordon Győri János, Magyar Tehetségsegítő Szervezetek Szövetsége, Budapest, 91-112, 2012, (Géniusz könyvek (Magyar Tehetségsegítő Szervezetek Szövetsége), ISSN 2062-5936 ; 2.)
  10. Kelemen, L.: Tanulási nehézségek megelőzése és korrekciója.
    In: Társadalomtudományi tanulmányok V.. Szerk.: Rákó Erzsébet, Debreceni Egyetemi Kiadó, Debrecen, 65-72, 2012. ISBN: 9789633182789
  11. Gortka-Rákó, E., Bocsi, V.: Társadalomtudományi tanulmányok V.: szociálpedagógiai tanulmányok.
    Debreceni Egyetemi Kiadó, Debrecen, 133 p., 2012. ISBN: 9789633182789
2011
  1. Kissné Korbuly, K.: A Debreceni Egyetem Gyermeknevelési és Felnőttképzési Kar történetéből: 1996-2011.
    Debreceni Egyetemi Kiadó, Debrecen, 104 p., 2011. ISBN: 9789633181638
  2. Gortka-Rákó, E.: A gyermekvédelmi szakellátás helyzete.
    Debreceni Egyetemi Kiadó, Debrecen, 123 p., 2011. ISBN: 9789633181607
  3. Gortka-Rákó, E., Szabóné, B.: A nevelőszülői elhelyezés Hajdú-Bihar megyében.
  4. Kissné Korbuly, K.: A Szociálpedagógiai Tanszék tevékenysége.
    In: A Debreceni Egyetem Gyermeknevelési és Felnőttképzési Kar történetéből : 1996-2011. Szerk.: Kissné Korbuly Katalin, Debreceni Egyetemi Kiadó, Debrecen, 17-23, 2011. ISBN: 9789633181638
  5. Keresztény, I., Hasznyuk, V.: Az iskolások nemzeti önazonosságának biztosítása a magyar és ukrán népköltészeti alkotások kölcsönhatásainak eszközeivel.
    In: Társadalomtudományi tanulmányok IV. : integráció, inklúzió, multikulturalizmus. Szerk.: Rákó Erzsébet et al, Debreceni Egyetemi Kiadó, Debrecen, 59-63, 2011. ISBN: 9789633181928
  6. Gortka-Rákó, E.: Gyermekvédelmi gondoskodásban élő gyerekek és fiatalok oktatása a kutatások tükrében.
    In: Társadalomtudományi tanulmányok IV. : integráció, inklúzió, multikulturalizmus. Szerk.: Rákó Erzsébet et al, Debreceni Egyetemi Kiadó, Debrecen, 119-124, 2011. ISBN: 9789633181928
  7. Gortka-Rákó, E.: Gyermekvédelmi gondoskodásban részesülő gyerekek továbbtanulási lehetőségei.
    In: Közoktatás, pedagógusképzés, neveléstudomány - a múlt értékei és a jövő kihívásai: XI. Országos Neveléstudományi Konferencia, program és összefoglalók. Szerk.: Hegedűs Judit, Kempf Katalin, Németh András, MTA Pedagógiai Tudományos Bizottság, Budapest, 397, 2011.
  8. Veressné Gönczi, I., Gortka-Rákó, E.: Hátrányos helyzetű, állami gondoskodásban nevelkedett fiatalok a felsőoktatásban: (background story).
  9. Gortka-Rákó, E.: Intézményekben élő gyerekek oktatása.
    Visnik Prikarpats'kovo Universitetu, Pedagogika 39 151-155, 2011.
  10. Kovácsné Bakosi, É., Kissné Korbuly, K., Hovánszki, J.: Komplex óvodai módszertani kompetenciák.
    Visnik Prikarpats'kovo Universitetu, Pedagogika 39 158-166, 2011.
  11. Kovácsné Bakosi, É., Kissné Korbuly, K., Hovánszki, J.: Komplex óvodai módszertani kompetenciák = Metodika fomivanna komplexnih kompetencij doskolnovo vihovanna.
    In: Onovlenna zmisty, form ta metodiv navcanna i vihovanna v zakladah osviti : Zbirnik naukovih prac : Naukovi Zanicki Rivnenskovo derzavnogo universitetu. Vipusk 2. (45) / red. Palcevskij Stepan Sergeevic, PDGU, Rivne, 192-198, 2011.
  12. Klapcsik, Z.: Miért segít a segítő?: szociálpedagógus hallgatók pályamotivációjának néhány aspektusa.
    In: Társadalomtudományi tanulmányok IV. : integráció, inklúzió, multikulturalizmus. Szerk.: Rákó Erzsébet et al, Debreceni Egyetemi Kiadó, Debrecen, 85-92, 2011. ISBN: 9789633181928
  13. Gortka-Rákó, E.: Társadalomtudományi tanulmányok IV.: integráció, inklúzió, multikulturalitás.
    Debreceni Egyetemi Kiadó, Debrecen, 153 p., 2011. ISBN: 9789633181928
2010
  1. Gortka-Rákó, E.: A gyermekszegénység gyermekvédelmi aspektusai.
    Fordulópont. 1 5-16, 2010.
  2. Klapcsik, Z.: A pályaalkalmasság és szupervízió kérdései szociálpedagógusok körében.
    In: Társadalomtudományi tanulmányok III. : tanulmánykötet a Debreceni Egyetem Gyermeknevelési és Felnőttképzési Kar oktatóinak írásaiból. Szerk.: Kovácsné Bakosi Éva, DE Gyermeknevelési és Felnőttképzési Kar, Hajdúböszörmény, 67-74, 2010. ISBN: 9789637292354
  3. Gortka-Rákó, E.: A szabadidő eltöltésének lehetőségei a gyermekvédelmi intézményekben.
    Iskolakultúra. 9 43-52, 2010.
  4. Klapcsik, Z.: A szociálpedagógus képzés kérdései: alkalmasság és/vagy beválás.
    In: Tudomány az oktatásért - oktatás a tudományért : neveléstudományi szekció = Vesa pre vzdelenie - vzdelenie pre vedu : Pedagogicka sekcia. Szerk.: Ladislav Baráth ; Ildiko Viczayová, Nyitrai Konstantin Egyetem Közép-Európai Tanulmányok Kara, Nitra, 133-141, 2010. ISBN: 9788080947972
  5. Klapcsik, Z.: A szociálpedagógusok hivatásszemélyiségének kérdései.
    In: VIII. Nemzetközi Tudományos Tantárgypedagógiai Konferencia : Baja, 2009. november 19-20.. Szerk.: Herbszt Mária, Tóth Sándor, Eötvös József Főiskola, Baja, 529-534, 2010. ISBN: 9789637290732
  6. Kelemen, L.: A tanulásfejlesztés háromlépcsős modellje.
    In: Társadalomtudományi tanulmányok III. : tanulmánykötet a Debreceni Egyetem Gyermeknevelési és Felnőttképzési Kar oktatóinak írásaiból. Szerk.: Kovácsné Bakosi Éva, DE Gyermeknevelési és Felnőttképzési Kar, Hajdúböszörmény, 127-136, 2010. ISBN: 9789637292354
  7. Gortka-Rákó, E.: Az intézményes gyermekvédelem története Magyarországon.
    Fordulópont. 2 82-110, 2010.
  8. Molnár, E.: Az iskolai szociálpedagógiai munka jelene, jövője.
    In: Tudomány az oktatásért - oktatás a tudományért : neveléstudományi szekció = Vesa pre vzdelenie - vzdelenie pre vedu : Pedagogicka sekcia. Szerk.: Ladislav Baráth ; Ildiko Viczayová, Nyitrai Konstantin Egyetem Közép-Európai Tanulmányok Kara, Nitra, 161-167, 2010. ISBN: 9788080947972
  9. Kissné Korbuly, K.: Az óvoda és a család együttműködése, mint a családsegítés feltétele.
    Visnik Prikarpats'kovo Universitetu, Pedagogika 33 47-54, 2010.
  10. Gortka-Rákó, E.: Gyermekvédelmi intézményekben élő gyerekek az empírikus kutatások tükrében.
    In: Társadalomtudományi tanulmányok a pedagógia és a történettudomány köréből. Szerk.: Soós Zsolt, Galenos Alapítvány, Hajdúböszörmény, 43-52, 2010. ISBN: 9789630692397
  11. Gortka-Rákó, E.: Intézményben élni: a gyermekvédelmi intézményekben elhelyezett gyerekek életkörülményei Hajdú-Bihar megyében.
    Család, gyermek, ifjúság. 2 15-28, 2010.
  12. Klapcsik, Z.: Szociálpedagógus pályaképe, a segítő viselkedés vizsgálata.
    In: Pszichológiai metszetek. Szerk.: Balogh László, Koncz István, Mező Ferenc, Professzorok az Európai Magyarországért, Debrecen, 64-69, 2010.
  13. Gortka-Rákó, E., Kovácsné Bakosi, É.: Társadalomtudományi tanulmányok III..
    DE Gyermeknevelési és Felnőttképzési Kar, Hajdúböszörmény, 162 p., 2010. ISBN: 9789637292354
  14. Klapcsik, Z.: The Problems of Social Pedagogist Training: Aptitude and/or Suitability.
    Practice Theory Syst. Educ. 5 (4), 369-376, 2010.
  15. Gál, S., Keresztény, I.: Vikoristanna portfolio u magisterskypidgotovci vciteliv biologii.
    In: Naukovy Visnik Uzgorodskovo Nacional'navo Universitetu : Ceria Pedagogika. Social'na robota. Vipusk 18-19. / red. I. V.Kozubovsky, Uzgorodsky Nacional'ny Universitet, Uzgorod, 32-35, 2010.
2009
  1. Kissné Korbuly, K.: A mentálhigiéné szerepe a gyereke nevelésében és családjaik támogatásában.
    In: Tantárgyi segédanyagok csecsemő-, kisgyermeknevelő-gondozó és óvodapedagógus hallgatók részére. Szerk.: Kissné Korbuly Katalin, Debreceni Egyetem Gyermeknevelési és Felnőttképzési Kar, Hajdúböszörmény, 96-104, 2009. ISBN: 9789637292309
  2. Kissné Korbuly, K.: A szociálpedagógus hallgatók felkészítése a bachelor szintű képzésben a nevelési-oktatási intézményekben folyó munkára.
    In: Social'no-profilakticna robota 3 poperedzenna nacial'stva sered ditej ta molodi : Materiali dopovidey ta povidemlen' Miznarodnovo naukova-prakticnovo seminaru :Uzgorod, 1-2 hvotna 2009 roku / red. I. V.Kozubovskij, Uzgorodsky Naciolnalny Universitet, Uzgorod, 28-30, 2009.
  3. Gortka-Rákó, E.: Értékek a gyermekvédelem rendszerében.
    In: XII. Apáczai napok : a reneszánsz értéke az értékek reneszánsza : nemzetközi tudományos konferencia : [konferenciakiadvány]. Szerk.: Lőrincz Ildikó, NYME Apáczai Csere János Kar, Győr, 795-802, 2009.
  4. Balogh, É.: Fejlődéslélektan I.: fejlődési szakaszok.
    In: Tantárgyi segédanyagok csecsemő-, kisgyermeknevelő-gondozó és óvodapedagógus hallgatók részére. Szerk.: Kissné Korbuly Katalin, Debreceni Egyetem Gyermeknevelési és Felnőttképzési Kar, Hajdúböszörmény, 20-49, 2009.
  5. Balogh, É.: Fejlődéslélektan II.: fejlődéslélektani gyakorlatok.
    In: Tantárgyi segédanyagok csecsemő-, kisgyermeknevelő-gondozó és óvodapedagógus hallgatók részére. Szerk.: Kissné Korbuly Katalin, Debreceni Egyetem Gyermeknevelési és Felnőttképzési Kar, Hajdúböszörmény, 52-66, 2009.
  6. Kelemen, L.: Félelmek és szorongások kisgyermekkorban.
    In: Válogatás csecsemő-, kisgyermeknevelés-gondozás tanulmányai köréből. Szerk.: Kovácsné Bakosi Éva, Debreceni Egyetem Gyermeknevelési és Felnőttképzési Kar, Hajdúböszörmény, 53-58, 2009.
  7. Varga, J., Keresztény, I.: Felelősség a teremtett világért.
    Jel. 2 41-43, 2009.
  8. Bakó, M.: Informatikai tantárgyak a pedagógusképzésben.
    In: Válogatás csecsemő-, kisgyermeknevelés-gondozás tanulmányai köréből. Szerk.: Kovácsné Bakosi Éva, Debreceni Egyetem Gyermeknevelési és Felnőttképzési Kar, Hajdúböszörmény, 4-11, 2009.
  9. Kelemen, L., Kelemenné Kovács, C., Keresztény, I.: Iskolára való felkészítés, tanulási zavarok megelőzése az Okoskocka fejlesztő eszközzel.
    In: Social'no-profilakticna robota 3 poperedzenna nacial'stva sered ditej ta molodi : Materiali dopovidey ta povidemlen' Miznarodnovo naukova-prakticnovo seminaru :Uzgorod, 1-2 hvotna 2009 roku. Ed.: I. V.Kozubovskij, Uzgorodsky Naciolnalny Universitet, Uzgorod, 25-28, 2009.
  10. Bakó, M., Aszalós, L.: Kora gyermekkori képesség és készség fejlesztés gcompris-val.
    In: Tantárgyi segédanyagok csecsemő-, kisgyermeknevelő-gondozó és óvodapedagógus hallgatók részére. Szerk.: Kissné Korbuly Katalin, Debreceni Egyetem Gyermeknevelési és Felnőttképzési Kar, Hajdúböszörmény, 4-18, 2009. ISBN: 9789637292309
  11. Gál, S., Keresztény, I.: Portfólió a tanulásban és a biológiai szakos tanárképzésben.
    In: Nonformális, informális, autonóm tanulás. Szerk.: Forray R. Katalin, Juhász Erika, Debreceni Egyetem, Debrecen, 336-341, 2009.
  12. Gál, S., Keresztény, O., Keresztény, I.: Portfolio u valoelogicnomu vihovanni.
    In: Social'no-profilakticna robota 3 poperedzenna nacial'stva sered ditej ta molodi : Materiali dopovidey ta povidemlen' Miznarodnovo naukova-prakticnovo seminaru :Uzgorod, 1-2 hvotna 2009 roku / red. I. V.Kozubovskij, Uzgorodsky Naciolnalny Universitet, Uzgorod, 15-19, 2009.
  13. Keresztény, I., Nanszákné Cserfalvi, I., Almási, I.: Skol'noe obrazovanie dla podderzivausevo razvitia.
    In: Social'no-profilakticna robota 3 poperedzenna nacial'stva sered ditej ta molodi : Materiali dopovidey ta povidemlen' Miznarodnovo naukova-prakticnovo seminaru :Uzgorod, 1-2 hvotna 2009 roku / red. I. V.Kozubovskij, Uzgorodsky Naciolnalny Universitet, Uzgorod, 41-44, 2009.
  14. Kissné Korbuly, K.: Tantárgyi segédanyagok csecsemő-, kisgyermeknevelő-gondozó és óvodapedagógus hallgatók részére.
    Debreceni Egyetem Gyermeknevelési és Felnőttképzési Kar, Hajdúböszörmény, 132 p., 2009. ISBN: 9789637292309
  15. Molnár, E.: Útmutató a szociálpedagógia BA szakos nappali tagozatos hallgatók 300 órás terepgyakorlatához.
    In: Terepgyakorlati vademecum. Szerk.: Kocsis Erzsébet, PTE IGYFK - Iskolaszövetség, Szekszárd ; Budapest, 127-137, 2009.
2008
  1. Kissné Korbuly, K.: A magyarországi bachelor szintű szociálpedagógus képzés tartalmának összehasonlító elemzése.
    In: Tezi dopovidey Miznarodnoy Naukovo-prakticnoy Konferency : Teoretiko-metodologicni zasadi pidgotovki pedagogicnih kadriv u polietnicnomu regioni : 4-5 grudna 2008 r. / Ministerctvo Osviti i Nauki Ukraini, Uzgorodskiy Nacional'niy Universitet, Uzgorodsky Nacional'ny Universitet, Uzgorod, 45-46, 2008.
  2. Gortka-Rákó, E.: A nem állami fenntartók szerepe a gyermekvédelem területén.
    In: OTE tükörkép : válogatás az óvó- és tanítóképző főiskolák, karok oktatóinak tanulmányaiból. Szerk.: Raicsné Horváth Anikó, Óvó- és Tanítóképzők Egyesülete, Baja, 33-44, 2008.
  3. Szilágyi, B.: A szervezeti kultúra és a dolgozói attitűd összefüggései.
    In: Vállalkozások ökonómiája. Szerk.: Magda Sándor, Dinya László, Magda Sándor, Gyöngyös, 83-90, 2008. ISBN: 9789638783127
  4. Kelemen, L.: Az óvodapedagógus-képzés és a pedagógusi képességek fejlődésének összefüggései.
    In: Társadalomtudományi tanulmányok II. : tanulmánykötet a kar oktatóinak írásaiból. Szerk.: Kelemen Lajos, Márkus Edina, Móré Mariann, Debreceni Egyetem Tudományegyetemi Karok Gyermeknevelési és Felnőttképzési Kar, Hajdúböszörmény, 5-96, 2008.
  5. Kelemen, L.: Az óvodapedagógus pálya helyzetképe.
    In: Andragógia és közművelődés : A 2006. szeptember 26-27-ei Durkó Mátyás Konferencia és Jubileumi Szakmai Találkozó konferenciakötete. Szerk.: Juhász Erika, Debreceni Egyetem, Debrecen, 322-330, 2008.
  6. Kelemen, L., Keresztény, I.: Az óvodáskorú gyermek anyanyelvi fejlesztése az Okoskocka fejlesztő eszközzel.
    Visnik Prikarpats'kovo Universitetu, Pedagogika 17-18 231-135, 2008.
  7. Keresztény, I., Prokopovic, J.: Faktori rozvitku osobistosti v umovah polietnicnovo regionu.
    Nauka i osvita 7 137-142, 2008.
  8. Balogh, É.: Fejlődéslélektan 1.: megtermékenyüléstől az óvodáskorig.
    Didakt, Debrecen, 199 p., 2008. ISBN: 9638665300(1.köt.)
  9. Gortka-Rákó, E.: Gyermekvédelmi kutatások és tanulságok.
    Család, gyermek, ifjúság. 6 12-23, 2008.
  10. Gortka-Rákó, E.: Hagyományok és változások a gyermekvédelemben.
    In: Értékőrzés és értékteremtés : XI. Apáczai-Napok nemzetközi tudományos konferencia, Győr, 2007. október 18-20. : tanulmánykötet. Szerk.: Lőrincz Ildikó, NYME Apáczai Csere János Kar, Győr, [1-16], 2008.
  11. Fodor, S.: Kulturális hatások az idegennyelv-tanítás motivációs hátterében.
    In: Andragógia és közművelődés : A 2006. szeptember 26-27-ei Durkó Mátyás Konferencia és Jubileumi Szakmai Találkozó konferenciakötete. Szerk.: Juhász Erika, Debreceni Egyetem, Debrecen, 218-229, 2008.
  12. Keresztény, I., Starosta, V.: Metodika zastosuvanna navcal'nih zavdan'ta komp'uternoy tehniki vcitelem: navcalny posibnik dla studentiv pedagogicnih special'nostey.
    Poliprint, Uzgorod, 136 p., 2008.
  13. Gortka-Rákó, E.: Nonprofit szervezetek tevékenysége a gyermekvédelem területén.
    In: Társadalomtudományi tanulmányok I. : tanulmánykötet a kar oktatóinak és a tudományos diákköri munkában résztvevő hallgatóinak írásaiból. Szerk.: Konyáriné Loós Andrea, Szerepi Sándor, DE TEK Hajdúböszörményi Ped. Főiskolai Kar, Hajdúböszörmény, 57-75, 2008.
  14. Gortka-Rákó, E., Márkus, E., Szerepi, S.: Önkormányzatok és nonprofit szervezetek együttműkötése az Észak-alföldi régióban - egy hallgatói kutatás bemutatása.
    In: Társadalomtudományi tanulmányok I. : tanulmánykötet a kar oktatóinak és a tudományos diákköri munkában résztvevő hallgatóinak írásaiból. Szerk.: Konyáriné Loós Andrea, Szerepi Sándor, DE TEK Hajdúböszörményi Pedagógiai Főiskolai Kar, Hajdúböszörmény, 155-161, 2008.
  15. Keresztény, I., Apácska, M.: Pidgotovka vcitela fiziki do roboti z obdarovanimi ucnami.
    In: Naukovy Visnik Uzgorodskovo Nacional'navo Universitetu. Ceria Pedagogika. Social'na robota. Vipusk 15. / red. I. V.Kozubovskij, Uzgorodsky Naciolnalny Universitet, Uzgorod, 85-87, 2008.
  16. Kissné Korbuly, K.: Stanovlenna pidgotovki bakalavriv social'nih pedagogiv v Ugors'ki Respublici.
    In: Naukovy Visnyk Chernivetsoho Universitetu : Zbirnik Naukoveh Prats. Vyp. 363., Pedagogika ta psihologia / Red. Filipcik G. G, Chernivetsky Nacional'ny Universitet imeni Yuria Fedkovyca, Chernivtci, 53-55, 2008.
  17. Gortka-Rákó, E.: Szociálpedagógiai feladatok a gyermekvédelmi szakellátásban.
    In: Interdiszciplináris pedagógia és az eredményesség akadályai. Szerk.: Kiss Endre, Buda András, Kiss Árpád Archívum Könyvtára, Debrecen, 525-533, 2008.
  18. Kelemen, L., Márkus, E., Móré, M.: Társadalomtudományi tanulmányok II.: tanulmánykötet a kar oktatóinak írásaiból.
    Debreceni Egyetem Tudományegyetemi Karok Gyermeknevelési és Felnőttképzési Kar, Hajdúböszörmény, 295 p., 2008. ISBN: 9789637292330
  19. Gömöry, K.: Tehetséges tanulók intelligenciájának és tanulási stratégiáinak fejlődése integrált, illetve válogatott osztályokban.
    In: Társadalomtudományi tanulmányok I. : tanulmánykötet a kar oktatóinak és a tudományos diákköri munkában résztvevő hallgatóinak írásaiból. Szerk.: Konyáriné Loós Andra, Szerepi Sándor, DE TEK Pedagógiai Főiskolai Kar, Hajdúböszörmény, 28-44, 2008.
2007
  1. Kelemen, L.: A fejlesztő óvodapedagógus kompetenciái.
    In: Válogatott tanulmányok III.. Szerk.: Kissné Korbuly Katalin, DE TEK HPFK, Hajdúböszörmény, 75-95, 2007.
  2. Gortka-Rákó, E.: A gyermekvédelem rendszere Magyarországon.
    In: Válogatott tanulmányok III.. Szerk.: Kissné Korbuly Katalin, DE TEK HPFK, Hajdúböszörmény, 63-75, 2007.
  3. Kissné Korbuly, K.: A pedagógus a lelki egészség megőrzésének szolgálatában.
    In: Családpedagógiai ismeretek a pedagógus-felnőtt-képzésben : Budapest 2006. március 20-23 konferencia kötete. Szerk.: Cs. F. Nemes Márta, A Családi Nevelésért Alapítvány, Budapest, 55-66, 2007. ISBN: 9789638749802
  4. Gömöry, K.: Integrált osztályokban folyó komplex tehetséggondozó programok hatásvizsgálati eredményei.
    Új Pedagóg. Szle. 3-4 79-103, 2007.
  5. Keresztény, I., Corbra, M.: Motivacyni cinniki profecynovo stanovlenna vciteliv anglyc'koy movi v ugorc'ky etnicny mensini.
    Oksvita Zakarnatta 5 34-39, 2007.
  6. Chrappán, M., Kissné Korbuly, K.: Válogatott tanulmányok III..
    DE HPFK, Hajdúböszörmény, 188 p., 2007. ISBN: 9632109074
2006
  1. Gömöry, K.: "Integrált" osztályokban folyó komplex tehetséggondozó programok hatásvizsgálati eredményei.
    Alk. Pszichol. 8 (2), 19-31, 2006.
  2. Kelemen, L.: A fejlesztő óvodapedagógus kompetenciái.
    In: "A gyermek mindenek felett álló érdeke" Óvodapedagógiai Konferencia szerkesztett kiadványa / ELTE Tanító- és Óvóképző Főiskolai Kar Neveléstudományi Tanszék, ELTE Tanító- és Óvóképző Főiskolai Kar Neveléstudományi Tanszék, Budapest, , 2006.
  3. Molnár, E., Bohony, P.: A fogalomrendszerezés, mint optimalizálási tényező az oktatástechnológiában.
    In: Agria Media, Líceum K., Eger, 41-44, 2006.
  4. Pálfi, S.: A globalizáció hatása a magyar óvodákra.
    In: Globalizációs ismeretek : cikkek, tanulmányok / [szerk. Molnár Balázs et al.], Galenos Alapítvány, Hajdúböszörmény, 91-102, 2006.
  5. Szerepi, S.: A globalizációs folyamat és a pedagógia.
    In: Globalizációs ismeretek : cikkek, tanulmányok / [szerk. Molnár Balázs et al.], Galenos Alapítvány, Hajdúböszörmény, , 2006.
  6. Gortka-Rákó, E.: A gyermekvédelmi szakellátás jellemzői a statisztikai adatok tükrében.
    In: Interdiszciplináris pedagógia és az oktatás finanszírozása : a IV. Kiss Árpád Emlékkonferencia előadásai : Debrecen, 2005. november / [szerk. Buda András, Kiss Endre] ; [kiad. a Kiss Árpád Archivum Könyvtára, Debreceni Egyetem Neveléstudományi Tanszék], Kiss Árpád Archivum Könyvtára : Debreceni Egyetem Neveléstudományi Tanszék, Debrecen, 75-88, 2006.
  7. Pálfi, S.: A kisgyermekkori tanulás alapvető tevékenységének, a játéknak az óvodai jellemzői.
    In: Tanul a társadalom : VI. Országos Neveléstudományi Konferencia / [közread. Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottság], MTA Pedagógiai Bizottság, [Budapest], 265, [2006].
  8. Szerepi, S.: A politika globális kérdései.
    In: Globalizációs ismeretek : cikkek, tanulmányok / [szerk. Molnár Balázs et al.], Galenos Alapítvány, Hajdúböszörmény, 35-43, 2006.
  9. Gál, S., Keresztény, I.: A portfolió lehetőségei a biológia szakos tanárképzésben.
    In: Tanulmányok a biológiai tudományok köréből, Líceum K., Eger, 125-128, 2006.
  10. Kissné Korbuly, K., Keresztény, I.: A szociálpedagógus szerepe a mentálhigiéné és a lelki egészség megőrzésének szolgálatában: Rol socialnovo pedagoga v služ żerežennja mentalnoji gigijeni ta duhovnovo zdarovja.
    In: Naukovy visnyk Užgorodṡkovo Nacionalnovo Universitetu. Serija pedagogika, sočialna robota : vipusk 10, Uzgorodsky Naciolnalny Universitet, Uzgorod, 41-43, 2006.
  11. Molnár, B.: Az átépített ember: az emberi test posztbiológiai perspektívái.
    In: Globalizációs ismeretek : cikkek, tanulmányok / [szerk. Molnár Balázs et al.], Galenos Alapítvány, Hajdúböszörmény, , 2006.
  12. Molnár, B., Szerepi, S.: Globalizációs ismeretek: cikekk, tanulmányok.
    Galenos Alapítvány, Hajdúböszörmény, 115 p. ;, 2006. ISBN: 9632292995(fűzött)
  13. Kovácsné Bakosi, É.: Játszani jó!: az Óvodai Nevelés pályázatának értékelése.
    Óvodai nev. 59 (5), 155-158, 2006.
  14. Molnár, E.: Kompetencia - Pedagógia - Szociálpedagógia.
    In: Kandó Konferencia 2006, BMF KVK, Budapest, , 2006.
  15. Molnár, B.: Life Long Learning: pro és kontra.
    In: Globalizációs ismeretek : cikkek, tanulmányok / [szerk. Molnár Balázs et al.], Galenos Alapítvány, Hajdúböszörmény, , 2006.
  16. Molnár, B., Mező, F., Rózsa, L.: Tanulási módszerek és fejlesztésük: hallgatói segédlet : kompetencia-alapú tanítási-tanulási programok elterjesztése a Hajdú-Bihar megyei pedagógusképzésben HEFOP-3.3.2-05/1-2006-04-0008/1.0 projekt : 12. modul.
    Debreceni Egyetem, Debrecen, 120 p. :, 2006.
  17. Gömöry, K.: Tehetséges tanulók intelligenciájának és tanulási stratégiáinak, motivációjának és szorongásának fejlődése "normál", illetve válogatott osztályokban.
    Magyar Pedagóg. 106 (3), 213-230, 2006.
  18. Balogh, É.: Validation of the Hungarian translation of Hospital Anxiety and Depression Scale.
    PressQuality of Life Research 15 (4), 761-766, 2006.
2005
  1. Szerepi, S., Kissné Korbuly, K.: A klasszikus pedagógiai regények házasság etikája.
    In: Válogatott tanulmányok II.. Szerk.: Kissné Korbuly Katalin, DE TEK HPFK, Hajdúböszörmény, 178-190, 2005.
  2. Szerepi, S.: A klasszikus pedagógiai regények házasság-etikája.
    In: Az erkölcs szépsége = die Schönheit der Moral : a kaposvári Erkölcs-, művészetfilozófiai és -nevelési konferencia előadásai : 2003. augusztus 27-29. / [szerk. Czirják József et al.], Kaposvári Egyetem Csokonai Vitéz Mihály Pedagógiai Főiskolai Kar, Kaposvár, 519-529, 2005.
  3. Kövér, S.: A magyar óvodai nevelés sajátos vonásai és európai kapcsolatai.
    In: Óvodánk éve 1975-2005, [S.n.], Tiszafüred, 9-22, 2005.
  4. Gortka-Rákó, E.: A nemkormányzati szervezetek gyermekvédelmi tevékenysége Ukrajnában.
    Educatio. 14 (4), 879-885, 2005.
  5. Molnár, B., Kissné Korbuly, K.: A tehetségondozás alapkérdései.
    In: Válogatott tanulmányok II.. Szerk.: Kissné Korbuly Katalin, DE TEK HPFK, Hajdúböszörmény, , 2005.
  6. Kovácsné Bakosi, É., Kissné Korbuly, K.: Az intézmény információs rendszere.
    In: Válogatott tanulmányok II.. Szerk.: Kissné Korbuly Katalin, DE HPFK, Hajdúböszörmény, 37-60, 2005.
  7. Kövér, S.: Az óvodavezető fejlesztő értékelése és a szervezeti kultúra kapcsolata.
  8. Kovács, G., Kovácsné Bakosi, É.: Játékpedagógiai ismeretek.
    Szerzői kiadás, Debrecen, 258 p., 2005. ISBN: 9634609120
  9. Kovács, G., Kovácsné Bakosi, É.: Óvodapedagógia.
    Szerző, Debrecen, 24 cm, 2005. ISBN: 9634607373
  10. Pusztai, G.: Régió és oktatás európai dimenzióban.
    Doktoranduszok Kiss Árpád Közhasznú Egyesület, Debrecen, 309 p., 2005. ISBN: 9632175859
  11. Pálfi, S.: Új kihívások az óvodai szocializációban.
    In: Válogatott tanulmányok II.. Szerk.: Kissné Korbuly Katalin, DE TEK HPFK, Hajdúböszörmény, 127-141, 2005.
  12. Kövér, S.: Vezetési és szervezetfejlesztési ismeretek.
    Szerzői kiadás, Hajdúböszörmény, 95 p., 2005.
2004
  1. Pálfi, S.: A pedagógus mint játéktámogató.
    In: Óvodapedagógusok Konferenciája : [2003] : hivatás és mesterség / [szerk. Szászné Virányi Katalin] ; [a kiadást végző kar KFTFK], KFTFK, [Kecskemét], 31-42, [2004].
  2. Pálfi, S.: Az óvodai játék mint a leghatékonyabb nevelési eszköz.
    In: Óvodavezetők kézikönyve XI, OKKER, Budapest, 62-83, 2004.
  3. Kovácsné Bakosi, É.: Mérőeszközök az óvodai játék és tanulás méréséhez.
    Szerzői K., Debrecen, 89 p. ;, 2004. ISBN: 9634600697
2003
  1. Kövér, S., Kissné Korbuly, K.: Ajánlások a helyi nevelési programok továbbfejlesztéséhez.
    In: Válogatott tanulmányok I.. Szerk.: Kissné Korbuly Katalin, DE TEK HPFK, Hajdúböszörmény, 59-79, 2003.
  2. Gortka-Rákó, E.: A roma tanulók oktatásának néhány alapvető kérdése egy projekt tükrében.
    In: Interdiszciplináris pedagógia és a tudás társadalma : a II. Kiss Árpád Emlékkonferencia előadásai : Debrecen, 2001. november. Szerk.: Kiss Endre, Debreceni Egyetem Neveléstudományi Tanszék, Debrecen, 243-257, 2003. ISBN: 9634727832
  3. Kelemen, L., Kissné Korbuly, K.: A tanulási zavarok kiszűrését vizsgáló mérési eljárások elemző ismertetése.
    In: Válogatott tanulmányok I.. Szerk.: Kissné Korbuly Katalin, DE TEK HPFK, Hajdúböszörmény, 98-114, 2003.
  4. Pálfi, S.: Az óvodai játék szerepe az iskolakészültségben.
    In: Hivatás és mesterség : Óvodapedagógusok Konferenciája : [2002] / [főszerk. Janurik Tamás] ; [a kiadást végző kar KFTFK], KFTFK, [Kecskemét], 35-46, [2003].
  5. Gortka-Rákó, E.: Egy roma gyermekeket felzárkóztató program eredményei.
    In: Az európai tanulási tér és a magyar neveléstudomány : III. Országos Neveléstudományi Konferencia, Budapest, 2003. október 9-11. : program, tartalmi összefoglalók. Szerk.: Buda András, Holik Ildikó, Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottság, Budapest, 232, 2003.
  6. Szerepi, S.: Makkai Sándor elméleti pedagógiai munkásságának erkölcsi vonatkozásai a harmincas évek második felében.
    In: Interdiszciplináris pedagógia és az elvárások forradalma : a III. Kiss Árpád Emlékkonferencia előadásai : Debrecen, 2003. november /
  7. Kovácsné Bakosi, É.: Minőségügyi rendszerek és irányítás.
    In: Válogatott tanulmányok I.. Szerk.: Kissné Korbuly Katalin, DE TEK HPFK, Hajdúböszörmény, 23-58, 2003.
  8. Kissné Korbuly, K.: Pedagógus és mentálhigiéné.
    In: Válogatott tanulmányok I.. Szerk.: Kissné Korbuly Katalin, DE TEK HPFK, Hajdúböszörmény, 129-136, 2003.
  9. Gortka-Rákó, E.: Sérült emberek esélyegyenlősége az Európai Unióban és Magyarországon: Fogyatékosok éve 2003.
    In: Apáczai Napok, 2003 : nemzetközi tudományos konferencia / [szerkbiz. Bánhidi Miklós et al], Nyugat-magyarországi Egyetem Apáczai Csere János Tanítóképző Főiskolai Kar, Győr, 30-36, 2003.
2002
  1. Szerepi, S.: Makkai Sándor nemzetnevelési koncepciójánel változásai 1927-1939 között.
    In: A tünékeny moralitás : die flüchtige Moralität : a kaposvári Erkölcs-, Művészetfilozófiai és -Nevelési Konferencia előadásai : 2001. augusztus 29-31. / [szerk. Czirják József et al.] ; [közread. a] Kaposvári Egyetem Csokonai Vitéz Mihály Pedagógiai Főiskola Kar
  2. Gortka-Rákó, E.: Oktatási intézmények - jóléti szolgáltatások.
    In: [Apáczai Napok 2001] tanulmánykötet : A győri tanítóképzés 224. tanévében / [főszerk.] Kovátsné Németh Mária, Nyugat-magyarországi Egyetem Apáczai Csere János Tanítóképző Főiskolai Kar, Győr, 461-469, 2002.
  3. Gortka-Rákó, E.: Roma gyerekek felzárkóztató programjának tapasztalatai Derecskén.
    In: A tudásalapú társadalom pedagógiája: II. Országos Neveléstudományi Konferencia : program, tartalmi összefoglalók. Szerk.: Kárpáti Andrea, MTA Pedagógiai Bizottság, Budapest, 62, 2002.
2001
  1. Pálfi, S.: A játék és a személyiség kapcsolatának kisgyermekkori aktualitásaiból.
    In: Óvodavezetők kézikönyve IX, OKKER, Budapest, 77-84, 2001.
  2. Gortka-Rákó, E.: Presentation of the communities participating in the INTEPNET-COOP Project.
    In: Working on networks for children with disabilities in Hungary and Romania. Ed.: Zsuzsanna Vekerdy et al, SOFT Alapítvány, Debrecen, 15-51, 2001.
2000
  1. Pálfi, S.: Új kihívások az óvodai szocializációban.
    In: Az értékek akarása = Der Wille zu den Werten : a kaposvári Erkölcsfilozófiai és -nevelési konferencia előadásai / [szerk. Czirják József et al.], Kaposvári Egyetem Csokonai Vitéz Mihály Pedagógiai Főiskolai Kar, Kaposvár, 358-370, 2000.
1999
  1. Kovácsné Bakosi, É., Kovács, G.: "Vidámság háza": óvodai program.
    Hajdúböszörményi Wargha I. Ped. Főisk., Hajdúböszörmény, 90 p. ;, 1999. ISBN: 9637292268
  2. Pálfi, S.: A konfliktuskezelés korszerű elmélete.
    In: Tantárgyi ismeretek a vezető óvodapedagógusok képzéséhez / [szerk. ... Kövér Sándorné]; [közrad. a Hajdúböszörményi Wargha István Pedagógiai Főiskola]
  3. Pálfi, S.: A Lépésről-lépésre óvodai programjátékszemlélete.
    In: 9. Játékpedagógiai Fórum, 1998 / [szerk. biz. Kovács György, Kovácsné Bakosi Éva, Oláh Emőd] ; [szerk. Kovácsné Bakosi Éva], Hajdúböszörményi Wargha Pedagógiai Főiskola, Hajdúböszörnény, 70-76, 1999.
  4. Kovácsné Bakosi, É.: Információáramlási technikák.
    In: Tantárgyi ismeretek a vezető óvodapedagógusok képzéséhez / [szerk. ... Kövér Sándorné]; [közrad. a Hajdúböszörményi Wargha István Pedagógiai Főiskola]
  5. Kovács, G., Kovácsné Bakosi, É.: Óvodapedagógia: óvodai tanulás=játékos tanulás.
    szerzői kiad., Debrecen, 1999. ISBN: 9636401454Ö
1998
  1. Kovácsné Bakosi, É.: A Hajdúböszörményi Wargha IStván Pedagógiai Főiskola tudományos munkájáról.
    Pedagógusképzés. 126-138, 1998.
  2. Gortka-Rákó, E.: Bemutatkozik a SOFT Alapítvány.
    Család, gyermek, ifjúság. 7 (3), 55-57, 1998.
1997
  1. Kovácsné Bakosi, É.: A játék védelmében?.
    Óvodai nev. 50 (6), 209-210, 1997.
  2. Gortka-Rákó, E., Bacskai, I.: Vizsgálatok cigány gyermekek szocializációja témakörben.
    In: Ha fogod a kezem... : szemelvények és részletek az I. országos ciganológiai diákkonferencia tanulmányaiból és előadásaiból : Baja, 1997. márc. 20-22.. Szerk.: Hajdu István, Raicsné Horváth Anikó, Sztanáné Babits Edit, Kecskemét, Bács-Kiskun Megyei Önkormányzat, 76-80, 1997. ISBN: 9637192115
1996
  1. Kovácsné Bakosi, É.: Új és újszerűen értelmezett pedagógiai fogalmak.
    Óvodai nev. 48 (3), 76-79, 1996.
1995
  1. Kovács, G., Kovácsné Bakosi, É.: Játék az óvodában.
    Szerző, Debrecen, 238 p. :, 1995. ISBN: 9637292179
  2. Pálfi, S.: Logikai alapismeretek: segédjegyzet.
    HOF, Hajdúböszörmény, 112 p, 1995.
1993
  1. Kovácsné Bakosi, É., Pereszlényi, É.: Pedagógia III. az óvónői szakközépiskola IV. osztálya számára.
    Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest, 167 p. ;, 1993. ISBN: 9631852156
1985
  1. Kovácsné Bakosi, É.: Nagycsoportos óvodások fogalomalakulásának vizsgálata.
    [Óvónőképző Intézetek], Szarvas [etc.], 106 p. :, 1985. ISBN: 9630158000
feltöltött közlemény: 270 Open Access: 24
https://tudoster.idea.unideb.hu
A szolgáltatást nyújtja: DEENK