Tudóstér: Társadalomtudományi Tanszék publikációi

-
szűkítés
feltöltött közlemény: 301 Open Access: 35
2024
  1. Werunga, D., Biczó, G.: Redefining the societal role of women in the Bukusu community of Bungoma county in Western Kenya (1945-2023).
    Különleges bánásmód. 10 (Spec.), 145-157, 2024.
2023
  1. Biczó, G.: "Vidéki elégia", avagy napjaink társadalmi folyamatainak dokumentumfilmes ábrázolása Sáp példáján.
    Apertura. 18 (4), 1-16, 2023.
  2. Bocsi, V.: A diplomaszerzés esélyét alakító tényezők feltárása kvantitatív eszközökkel.
    In: VIII. Különleges Bánásmód Nemzetközi Interdiszciplináris Konferencia ? 8th International Interdisciplinary Conference about Special Treatment. Szerk.:: Mező Katalin; Mező Ferenc, Debreceni Egyetem, Debrecen, 45-46, 2023. ISBN: 9789634904922
  3. Nemes, M.: A korai angolnyelv-tanulás megjelenése a magyar óvodákban.
    In: Tanulmányok a szocializmus pedagógiai gyakorlatáról. Szerk.: Pálfi Sándor, Vargáné Nagy Anikó, Debreceni Egyetemi Kiadó, Debrecen, 153-174, 2023. ISBN: 9789634904786
  4. Bocsi, V., Varga, A., Fehérvári, A.: A korai iskolaelhagyás esélyének vizsgálata: különös tekintettel a roma identitás hatására.
    In: Elkötelezettség és rugalmasság: a neveléstudomány útjai az átalakuló világban. Szerk.: Bajzáth Angéla; Csányi Kinga, Győri János, ELTE PPK, Budapest, 70, 2023. ISBN: 9789634896111
  5. Nemes, M., Bernáth, A.: Angol mesék óvodásoknak. Módszertani kézikönyv az angol nyelvű óvodai tevékenységekhez.
    Debreceni Egyetemi Kiadó, Debrecen, 113 p., 2023. ISBN: 9789636150393
  6. Biczó, G.: A roma nők társadalmi integrációjának két aspektusáról egy antropológia dokumentumfilm apropóján.
    Népr. Látóhatár. 32 (1-4), 79-91, 2023.
  7. Bocsi, V., Fényes, H., Markos, V.: A szabadidő-felhasználás és az önkéntesség kapcsolatának vizsgálata a magyarországi fiatalok körében.
    Önkéntes Szemle. 3 (1), 25-56, 2023.
  8. Tóth, N.: A tiszaberceli roma közösség szociokulturális helyzete és iskoláztatással kapcsolatos viselkedésmintázatai.
    Különleges bánásmód. 9 (2), 133-149, 2023.
  9. Lovas Kiss, A.: Az állatasszisztáció alkalmazása a felsőoktatásban.
    In: VIII. Különleges Bánásmód Nemzetközi Interdiszciplináris Konferencia Program- és Absztrakt-kötet = 8th International Interdisciplinary Conference about Special Treatment Program and Abstract Volume. Szerk.: Mező Katalin, Mező Ferenc, Debreceni Egyetem, Debrecen, 89-90, 2023. ISBN: 9789634904922
  10. Bocsi, V., Varga, A., Fehérvári, A.: Chances of Early School Leaving - With Special Regard to the Impact of Roma Identity.
    Educ. Sci. 13 (5), 1-14, 2023.
    Folyóirat-mutatók:
    Q2 Computer Science Applications (2022)
    Q2 Computer Science (miscellaneous) (2022)
    Q2 Developmental and Educational Psychology (2022)
    Q2 Education (2022)
    Q2 Physical Therapy, Sports Therapy and Rehabilitation (2022)
    Q2 Public Administration (2022)
  11. Bocsi, V.: Első generációs fiatalok diplomaszerzésének esélye egy nagymintás vizsgálat alapján.
    Különleges bánásmód. 9 (2), 17-30, 2023.
  12. Aye, S., Bocsi, V.: Internationalisation of higher education in Hungary.
    Különleges bánásmód. 9 (1), 19-35, 2023.
  13. Bocsi, V.: Krízisek percepciójának vizsgálata ifjúsági mintában.
    In: Az oktatás határdimenziói. Szerk.: Juhász Erika, Kattein Pornói Rita, Magyar Nevelés- és Oktatáskutatók Egyesülete, Szombathely, 290, 2023. ISBN: 9786155657139
  14. Kissiya, E., Biczó, G.: Luang Island: Coastal Ecology System in Outermost Small Islands (ESCAOSd), Maluku-Indonesia.
    Különleges bánásmód. 9 (1), 37-55, 2023.
  15. Bocsi, V.: Roma fiatalok önreflexiója: erőforrások, krízisek és nemzedéki problémák.
    In: 11. Romológus Konferencia : Tanulmánykötet. Szerk.: Rosenberg Mátyás, Pécsi Tudományegyetem Bölcsészettudományi Kar, Neveléstudományi Intézet, Romológia és Nevelésszociológia Tanszék, Wlislocki Henrik Szakkollégium, Pécs, 253-266, 2023.
  16. Nagygyőryné Kerti, I.: Tanulásban akadályozottság, szociokulturális háttér, iskolai sikeresség.
    In: VIII. Különleges Bánásmód Nemzetközi Interdiszciplináris Konferencia Program- és Absztrakt-kötet = 8th International Interdisciplinary Conference about Special Treatment Program and Abstract Volume. Szerk.: Mező Katalin, Mező Ferenc, Debreceni Egyetem, Debrecen, 105, 2023. ISBN: 9789634904922
  17. Bocsi, V.: The chance of graduation. Empirical findings of quantitative research.
    In: Education in the Family-Family in Education III. : Book of Abstracts. Eds.: Erzsébet Rákó, Grzegor Godawa, Debreceni Egyetem Gyermeknevelési és Gyógypedagógiai Kar, Hajdúböszörmény, 25, 2023. ISBN: 9789634905141
  18. Kissiya, E., Biczó, G.: The Existence of Boats and Luang People - Maluku - Indonesia.
    In: Proceedings of the 4th Borobudur International Symposium on Science and Technology 2022 (BIS-STE 2022) / edited by Muji Setiyo et al, Atlantis Press, Paris, 626-633, 2023, (Advances in Engineering Research, ISSN 2352-5401 ; 225) ISBN: 9789464632842
  19. Tóth, N.: The significance of Roma parents' attitude concerning children's school performance.
    In: Education in the Family-Family in Education III. : Book of Abstracts. Eds.: Erzsébet Rákó, Grzegor Godawa, Debreceni Egyetem Gyermeknevelési és Gyógypedagógiai Kar, Hajdúböszörmény, 13, 2023. ISBN: 9789634905141
  20. Biczó, G.: Út a békéhez: az együttélési gyakorlat kulturális öröksége Kelet-Indonéziában, a pela gandong.
    Erdélyi Múzeum. 85 (2), 65-77, 2023.
2022
  1. Bocsi, V.: A hallgatói szocializáció folyamata - kvalitatív megközelítésben.
    In: 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség. Absztraktkötet: XXII. Országos Neveléstudományi Konferencia. Szerk.: Steklács János, Molnár-Kovács Zsófia, MTA Pedagógiai Tudományos Bizottság PTE BTK Neveléstudományi Intézet, Pécs, 295, 2022. ISBN: 9789636260576
  2. Lovas Kiss, A.: Akiket Columbo tanított kutyázni. A posztantropocentrikus paradigma hatása a városi kutyatartási trendek változására.
    In: Változás és változtatás: Kihívások és válaszok interdiszciplináris megközelítésben: III. Ilyés Zoltán Emlékkonferencia Tanulmánykötet. Szerk.: Gulyás Klára, Kántor Barbara, Kotics József, Lajos Veronika, Kulturális és Vizuális Antropológiai Tanszék, Miskolc, 117-132, 2022, (A Kulturális és Vizuális Antropológiai Tanszék Könyvei, ISSN 1219-5073 ; 14) ISBN: 9789633582787
  3. Nemes, M.: A komplex tanulási zavarokkal rendelkező tanulók idegen nyelvi oktatásának kérdései.
    Különleges bánásmód. 8 (3), 31-52, 2022.
  4. Lovas Kiss, A.: A társállatként tartott kutyák a fogyasztói társadalomban.
    In: Az ember-állat kapcsolat perspektívái: Antrozoológiai konferencia : Program-és absztrakt kötet. Szerk.: Lovas Kiss Antal, Debreceni Egyetem, Debrecen, 22-22, 2022. ISBN: 9789634904632
  5. Biczó, G.: Az asszimiláció hatása a lokális etnikai együttélési helyzetekre.
    In: Harmincévesek vagyunk! : a Létavértesi Román Kulturális Egyesület története. Szerk.: Erdei Gábor, Lícium-Art Könyvkiadó Kft., Debrecen, 8-20, 2022. ISBN: 9786155403217
  6. Lovas Kiss, A.: Az ember-állat kapcsolat perspektívái: Antrozoológiai konferencia : absztraktkötet.
    Debreceni Egyetem, Debrecen, 34 p., 2022. ISBN: 9789634904632
  7. Tóth, N.: Charactersitics of roma university students based on samples from roma colleges for advanced studies.
    Különleges bánásmód. 8 (4), 43-59, 2022.
  8. Bocsi, V.: Értelmiségképzés és felsőoktatás.
    Belvedere Meridionale, Szeged, 286 p., 2022. ISBN: 9786156060532
  9. Biczó, G., Szabó, H.: Ez van: Mérk.
  10. Bocsi, V., Fényes, H., Pusztai, G.: First-generation Students at Universities from the Aspect of Achievement, Motivation and Integration.
    Rev Sociol. 52 (1), 61-85, 2022.
    Folyóirat-mutatók:
    Q3 Sociology and Political Science
  11. Bocsi, V.: Hallgatók kultúrafogyasztásának mintázatai a tömegesedés utáni felsőoktatásban.
    In: Értékközvetítés és iskola : Tanulmányok Szabó László Tamás tiszteletére. Szerk.: Kovács Klára, CHERD-H, Debrecen, 159-175, 2022, (Oktatáskutatók könyvtára, ISSN 2064-9312 ; 14.) ISBN: 9786156012166
  12. Kissiya, E., Biczó, G.: Human-Nature in Indonesia-Maluku (Hygera Lai: Haritage to Ecology Protect in Luang Island ).
    In: VII. Különleges Bánásmód Nemzetközi Interdiszciplináris Konferencia = 7th International Interdisciplinary Conference about Special Treatment: Program- és absztraktkötet = Program and Abstract Volume. Szerk.: Mező Katalin, Mező Ferenc, Debreceni Egyetem, Debrecen, 103, 2022. ISBN: 9789634904212
  13. Biczó, G.: Imagináció és interpretáció: Vincent Crapanzano antropológiai megértéselméletéről.
    In: Antropológia - Gondolkodás - Alkotás : A. Gergely András köszöntése 70. születésnapja alkalmából. Szerk.: Bali János et al, Magyar Kulturális Antropológiai Társaság, Budapest, 39-47, 2022. ISBN: 9786156319012
  14. Biczó, G., Soós, Z., Szabó, H.: Kisvilágok: Kelet-magyarországi települések kortárs társadalmi folyamatai és dokumentumfilmes ábrázolása.
    Debreceni Egyetem Gyermeknevelési és Gyógypedagógiai Kar, Hajdúböszörmény, 267 p., 2022. ISBN: 9789634904663
  15. Biczó, G., Szabó, H.: Kisvilágok dokumentumfilm-sorozat.
    In: Kisvilágok : Kelet-magyarországi települések kortárs társadalmi folyamatai és dokumentumfilmes ábrázolása / Biczó Gábor, Soós Zsolt, Szabó Henriett, Debreceni Egyetem Gyermeknevelési és Gyógypedagógiai Kar, Hajdúböszörmény, 15-172, 2022, (Studia Cingarorum, ISSN 2416-0970 ; 10) ISBN: 9789634904663
  16. Biczó, G.: Kutatásetika a kortárs antropológiában.
    Különleges bánásmód. 8 (3), 77-88, 2022.
  17. Tóth, N.: Lovári nyelv "intézményesülése" a társadalmi innováció apsektusából.
    Különleges bánásmód. 8 (4), 85-93, 2022.
  18. Lovas Kiss, A.: Nem kutyásnak való vidék?: A kutyatartás városantropológiai nézőpontból.
    In: Antropológia - Gondolkodás - Alkotás: A. Gergely András köszöntése 70. születésnapja alkalmából. Szerk.: Bali János, Papp Richárd, Povedák István, Szász Antónia, Tomory Ibolya, Magyar Kulturális Antropológiai Társaság, Budapest, 485-498, 2022, (MAKAT Könyvek, ISSN 2630-8592 ; 2) ISBN: 9786156319012
  19. Bocsi, V.: Oktatók a posztakadémiai világban - egy kvalitatív kutatás tanulságai.
    Különleges bánásmód. 8 (3), 7-18, 2022.
  20. Bocsi, V.: Patterns of Time Use.
    In: Sociology of education : Theories, communities, contexts. Ed.: Pusztai Gabriella, Debrecen University Press, Debrecen, 235-246, 2022. ISBN: 9789633188835
  21. Tóth, N.: Roma integráció a gyakorlatban.
    Debreceni Egyetem, Debrecen, 84 p., 2022. ISBN: 9789634904410
  22. Biczó, G.: Sértődés, mint kulturálisan determinált magatartásgyakorlat: magyar-cigány együttélési helyzetek.
    Korunk (Kolozsvár). 33 (1), 33-41, 2022.
  23. Biczó, G.: Sociocultural integration of Romani minority communities in Hungary: short overview.
    In: Book of Abstracts Education in the FamilyFamily in Education II. / Editors Gortka-Rákó Erzsébet and Godawa Grzegor, Pontifical University of John Paul II in Krakow, Institute of Pedagogy and Family Sciences, Faculty of Education for Children and Special Educational Needs of the University of Debrecen, Krakow, 36, 2022. ISBN: 9789634904403
  24. Kocsis, N., Bocsi, V.: Tanítsunk magyarországért mentorprogram eredményessége.
    Különleges bánásmód. 8 (2), 87-101, 2022.
  25. Bocsi, V.: Tanulók otthoni tevékenysége a szülők iskolai végzettségének függvényében.
    In: 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség. Absztraktkötet: XXII. Országos Neveléstudományi Konferencia. Szerk.: Steklács János, Molnár-Kovács Zsófia, MTA Pedagógiai Tudományos Bizottság PTE BTK Neveléstudományi Intézet, Pécs, 95, 2022. ISBN: 9789636260576
  26. Nemes, M.: The difficulties of becoming bilingual: Hungarian children in the United Kingdom.
    Gyermeknevelés. 10 (2-3), 231-251, 2022.
  27. Tóth, N.: The Institutionalisation of the Lovari Language: a story of a social innovation.
    In: Sustainability of Innovation. Ed.: by Edina Márkus, Julianna Boros,Tamás Kozma, Debreceni Egyetemi Kiadó, Debrecen, 94-106, 2022, (Régió és oktatás, ISSN 2060-2596, 2064-6046 (online) ; 14) ISBN: 9789636150679
  28. Bocsi, V.: The Transmission of Values in a Plusralistic Society.
    In: Sociology of education : Theories, communities, contexts. Ed.: Pusztai Gabriella, Debrecen University Press, Debrecen, 261-273, 2022. ISBN: 9789633188835
  29. Biczó, G., Szabó, H.: Vidéki elégia: Sáp.
2021
  1. Bocsi, V.: A hallgatók művelődési aktivitása.
    In: Előrehaladás és lemorzsolódási kockázat a felsőoktatásban. Szerk.: Pusztai Gabriella, Szigeti Fruzsina, CHERD, Debrecen, 27-30, 2021, (Oktatáskutatók könyvtára, ISSN 2732-1800 ; 11.) ISBN: 9786156012098
  2. Biczó, G.: A magyarországi roma szakkollégiumok országos vizsgálata 2020: kutatási eredmények és tendenciák.
    In: 8-9-10 Romológus Konferencia Tanulmánykötet / szer. Cserti Csapó Tibor, Pécsi Tudományegyetem BTK Romológiai Kutatóközpont, Pécs, 93-103, 2021. ISBN: 9789634297789
  3. Lovas Kiss, A.: A médiaeszközök hatása a rurális térben.
    In: Vidékiség és vidékkutatások a Kárpát-medencében. Szerk.: Jakab Albert Zsolt, Vajda András, Kriza János Néprajzi Társaság; Budapest : Néprajzi Múzeum, Kolozsvár, 203-216, 2021, (Kriza Könyvek ; 48.) ISBN: 9786155682162
  4. Nemes, M., Rózsa, H.: A tanulásban akadályozott tanulók német nyelvoktatásának helyzete Nyíregyházán.
    Különleges bánásmód. 7 (4), 69-81, 2021.
  5. Bocsi, V.: Content beyond vocational skills: the broader spectrum of students' socialisation.
    PArtsHum. 1 (2), 68-88, 2021.
  6. Biczó, G., Szabó, H.: Egy fecske is csinálhat nyarat: Nyírvasvári.
  7. Biczó, G.: Együttélési pályák: kortárs rurális életvilágok vizsgálata Kelet- és Északkelet-Magyarországon.
    In: Vidékiség és vidékkutatások a Kárpát-medencében. Szerk.: Jakab Albert Zsolt, Vajda András, Kriza János Néprajzi Társaság ; Budapest : Néprajzi Múzeum, Kolozsvár, 131-147, 2021, (Kriza Könyvek ; 48) ISBN: 9786155682162
  8. Lovas Kiss, A.: Hagyományok a 21. században.
    LKA Kiadó, Debrecen, 287 p., 2021. ISBN: 9786150109145
  9. Bocsi, V., Ceglédi, T.: Is the glass ceiling inaccessible?: the educational situation of Roma youth in Hungary.
    Balkanistic Forum. 30 (3), 329-343, 2021.
    Folyóirat-mutatók:
    Q3 Anthropology
    Q2 Cultural Studies
    Q2 History
    Q2 Linguistics and Language
    Q1 Literature and Literary Theory
  10. Nemes, M., Jenei, T.: Pedagógiai szakszótár.
  11. Pusztai, G., Bocsi, V.: Religiosity - conviviality.
    In: Intercultural issues and concepts : a multi-disciplinary glossary / Maddalena Colombo, Guia Gilardoni (eds.), Peter Lang, Bruxelles ; Bern ; Berlin ; New York ; Oxford ; Wien, 199-214, 2021, (Europe of cultures. Dialoges ; ISSN 2031-3519 ; 22.)
  12. Biczó, G.: Roma Colleges for Advanced Studies Network in Hungary.
    Különleges bánásmód. 7 (1), 7-15, 2021.
  13. Nemes, M., Rózsa, H.: Tanulásban akadályozott tanulók német nyelvoktatásának helyzete: hazai és nemzetközi kitekintés.
    Különleges bánásmód. 7 (4), 55-67, 2021.
  14. Nemes, M.: The difficulties of becoming a bilingual child: Hungarian Children in the UK.
    In: Education in the Family Family in Education : Book of Abstracts / Gortka- Rákó Erzsébet, Godawa Grzegorz, Debreceni Egyetem Gyermeknevelési és Gyógypedagógiai Kar, Hajdúböszörmény Krakow, 16, 2021. ISBN: 9789634903109
  15. Bocsi, V., Engler, Á.: Új kutatások a neveléstudományokban, 2020: család és nevelés az oktatás fókuszában.
    Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Tudományos Bizottság :, Debrecen, 385 p., 2021.
  16. Biczó, G., Szabó, H.: Válaszúton: Hosszúpályi.
2020
  1. Bocsi, V.: A családi idő a mérlegen.
    Kapocs. 3 (2), 30-44, 2020.
  2. Biczó, G., Szabó, H.: A családom nélkül soha: Gabica filmje.
  3. Nemes, M., Verényi, B.: A lovári-magyar kétnyelvűség vizsgálata Egyeken.
    In: Családi nevelés : nevelési problémák a családban. Szerk.: Vargáné Nagy Anikó, Forstag Nonprofit Közhasznú Kft., Budapest, 120-135, 2020. ISBN: 9786156054166
  4. Biczó, G., Szabó, H.: A magyarországi roma szakkollégiumok tagságának országos vizsgálata: Humán Regiszter 2020.
    TTP Play Kft, Debrecen, 168 p., 2020. ISBN: 9786150108766
  5. Biczó, G.: A schizmogenezis elmélete mint a konfliktusértelmezés antropológiai megközelítésének egy módja.
    In: A Nagy Háború néprajza. Szerk.: Kavecsánszki Máté, Keményfi Róbert, Debreceni Egyetem Bölcsészettudományi Kar Néprajzi Tanszék, MTA -DE Néprajzi Kutatócsoport, Debrecen, 67-79, 2020, (Studia folkloristica et ethnographica, ISSN 0138-9882 ; 81) ISBN: 9789634902683
  6. Biczó, G.: A schizmogenezis mechanizmusai egy lokális oláh cigány közösségben.
    In: Docendo discimus : A 60 esztendős Kotics József köszöntése. Szerk.: Dobák, Judit, R., Nagy József, ME BTK Kulturális és Vizuális Antropológiai Tanszék, Miskolc, 53-63, 2020, (A Kulturális és Vizuális Antropológiai Tanszék Könyvei, ISSN 2732-3315 ; 12) ISBN: 9789633582053
  7. Nemes, M., Jenei, T.: A szaknyelvoktatás kihívásai és lehetőségei a Debreceni Egyetem Gyermeknevelési és Gyógypedagógiai Karán.
    In: A nyelv perspektívája az oktatásban Válogatás a PeLiKon2018 oktatásnyelvészeti konferencia előadásaiból. Szerk.: Ludányi Zsófia, Jánk István, Domonkosi Ágnes, Eszterházi Károly Főiskola Líceum Kiadó, Eger, 403-415, 2020. ISBN: 9789634961680
  8. Biczó, G.: Az alkalmazott romológia és a hazai kritikai etnográfiai fordulat.
    In: Számvetés és tervezés : a néprajztudomány helyzete és jövője a 21. században. Szerk.: Cseh Fruzsina; Mészáros Csaba; Borsos Balázs, L' Harmattan Kiadó ; MTA BTK Néprajztudományi Intézet, Budapest, 431-447, 2020, (Summa Ethnographica, ISSN 0138-9793 ; 3) ISBN: 9789634147497
  9. Bocsi, V.: Az értelmiségképzés lehetőségei oktatói szemmel.
    In: Tanulás és innováció a digitális korban : HuCER 2020 : Absztraktkötet. Szerk.: Kozma Tamás, Juhász Erika, Tóth Péter, Magyar Nevelés- és Oktatáskutatók Egyesülete, Budapest, 9, 2020. ISBN: 9786155657085
  10. Bocsi, V.: Az időfelhasználás mintázatai.
    In: Nevelésszociológia. : elméletek, közösségek, kontextusok. Szerk.: Pusztai Gabriella, Debreceni Egyetemi Kiadó, Debrecen, 333-347, 2020, (Pallas Debrecina, ISSN 1587-7191 ; 20) ISBN: 9789633188835
  11. Bocsi, V., Ceglédi, T.: Az utolérhetetlen üvegplafon?: Roma fiatalok oktatási helyzetképe Magyarországon.
    In: Meghatározottságaink : a nem, az életkor és az etnikum szerepe a tartós társadalmi egyenlőtlenségekben: Absztraktkötet, Magyar Szociológiai Társaság, Budapest, 9, 2020.
  12. Bocsi, V., Fényes, H., Markos, V.: Civic engagement of higher education students in a Central and Eastern European Region.
    The New Educ. Rev. 62 (4), 80-90, 2020.
    Folyóirat-mutatók:
    Q3 Education
  13. Nemes, M.: Elmagyarosodtunk, pedig cigányok vagyunk: a romák nyelvi identitásáról.
    In: Családi nevelés : a család megismerésének módszerei. Szerk.: Vargáné Nagy Anikó, Forstag Nonprofit Közhasznú Kft., Budapest, 103-112, 2020. ISBN: 9786156054159
  14. Bocsi, V., Pusztai, G., Fényes, H.: Első generációs hallgatók a campuson: ülönös tekintettel az eredményesség kérdéskörére.
    Szociol. Szle. 30 (4), 26-44, 2020.
    Folyóirat-mutatók:
    Q4 Social Sciences (miscellaneous)
  15. Fényes, H., Bocsi, V.: Első generációs hallgatók eredményessége.
    In: Család a nevelés és oktatás fókuszában. Szerk.: Engler Ágnes, Rébay Magdolna, Tóth Dorina Anna, MTA Pedagógiai Tudományos Bizottság, DE-BTK Nevelés- és Művelődéstudományi Intézet, Debrecen, 172, 2020. ISBN: 9789634902584
  16. Bocsi, V.: Első generációs oktatók pályaképe és önreflexiói.
    Educatio. 29 (4), 634-643, 2020.
  17. Bocsi, V.: Értékátadás a plurális társadalomban.
    In: Nevelésszociológia: Elméletek, közösségek, kontextusok. Szerk.: Pusztai Gabriella, Debreceni Egyetemi Kiadó, Debrecen, 361-377, 2020, (Pallas Debrecina, ISSN 1587-7191 ; 20) ISBN: 9789633188835
  18. Bocsi, V.: First Generational Students in the Hungarian Higher Educational System.
    Central European Journal of Educational Research. 2 (1), 53-65, 2020.
  19. Bocsi, V.: Hallgatói szocializáció - oktatói szemmel.
    Különleges bánásmód. 6 (2), 19-33, 2020.
  20. Lovas Kiss, A.: How dog owners perceive public space when walking their dogs?.
    In: Mental Mapping: The Science of Orientation : New Approaches to Location Spatial Patterns of the Global Economy Conference.. Szerk.: Laszló Letenyei, Judit Dobák, Schenk Verlag, Passau, 137-150, 2020. ISBN: 9783944850788
  21. Bocsi, V.: Intézményi hatások az értelmiségképzés területén.
    In: Interdiszciplináris pedagógia múlt és jövő között: a XI. Kiss Árpád Emlékkonferencia előadásainak szerkesztett változata. Szerk.: Buda András, Kiss Endre, Debreceni Egyetem BTK Nevelés- és Művelődéstudományi Intézet, Debrecen, 71-82, 2020, (Kiss Árpád Archívum könyvsorozata, ISSN 1587-1150 ; 11.) ISBN: 9789634902249
  22. Tóth, N.: Issue of failure of Roma students at school.
    Különleges bánásmód. 6 (1), 95-102, 2020.
  23. Biczó, G.: Közösségben szeretve remélni, bízva létezni: a Lippai Balázs Roma Szakkollégium évkönyve.
    Didakt, Debrecen, 152 p., 2020. ISBN: 9786155212871
  24. Bocsi, V., Nagy, P.: Oktatásszociológiai konferenciák a 2010-es években: III. Konferenciák és könyvviták.
    Magyar Szociológiai Társaság Oktatásszociológiai Szakosztály, Budapest, 107 p., 2020. ISBN: 9786158117449
  25. Lovas Kiss, A.: Online hatások és offline tapasztalatok találkozása a rurális térben.
    In: Docendo discimus: A 60 esztendős Kotics József köszöntése. Szerk.: Dobák Judit, Miskolci Egyetem BTK Kulturális és Vizuális Antropológiai Tanszék, Miskolc, 203-211, 2020, (A Kulturális és Vizuális Antropológiai Tanszék Könyvei, ISSN 2732-3315 ; 12) ISBN: 9789633582053
  26. Tóth, N.: Possible conceptualization of culture and cultural difference in sociological profile researches.
    Különleges bánásmód. 6 (4), 91-100, 2020.
  27. Bocsi, V., Gortka-Rákó, E.: Roma szakkollégisták Hajdú-Bihar megyében.
    In: Család a nevelés és az oktatás fókuszában : absztraktkötet : XX. Országos Neveléstudományi Konferencia Debrecen, 2020. november 5-7.. Szerk.: Engler Ágnes, Rébay Magdolna, Tóth Dorina Anna, MTA Pedagógiai Tudományos Bizottság; Debreceni Egyetem BTK Nevelés- és Művelődéstudományi Intézet; Kopp Mária Intézet a Népesedésért és a Családokért, Debrecen, 369, 2020. ISBN: 9789634902584
  28. Biczó, G., Szabó, H.: Sokat tanulhatunk egymástól...: Hodász.
  29. Bocsi, V.: Students' conceptions of intellectual roles and the effects of higher education.
    BJSEP. 14 (2), 437-461, 2020.
  30. Tóth, N.: Tanulók iskolai előrehaladásának vizsgálata - három közösség pedagógiai antropológiai vizsgálatán keresztül.
    In: Család a nevelés és az oktatás fókuszában. Szerk.: Engler Ágnes, Rébay Magdolna, Tóth Dorina Anna, MTA Pedagógiai Tudományos Bizottság ; Debreceni Egyetem BTK Nevelés- és Művelődéstudományi Intézet ; Kopp Mária Intézet a Népesedésért és a Családokért, Debrecen, 51, 2020. ISBN: 9789634902584
  31. Nemes, M.: Tudta, hogy a hangok neki szólnak: a gyermeki beszédfejlődésről prenatális kortól egyéves korig.
    In: Családi nevelés : generációk közötti konfliktusok és megoldási stratégiák. Szerk.: Vargáné Nagy Anikó, Forstag Nonprofit Közhasznú Kft., Budapest, 120-131, 2020. ISBN: 9786156054142
2019
  1. Bálint, Z., Bálint, P.: "Betekintettem a mennyországba".
    Didakt Kft., Hajdúböszörmény, 197 p., 2019. ISBN: 9786155212772(fűzött)
  2. Nemes, M.: A cigány-magyar kétnyelvű gyermekek nyelvi szocializációja óvodás korban.
    In: Családi nevelés: Hátránykompenzációs kiadvány / Vargáné Nagy Anikó (szerk.), Forstag Nonprofit Közhasznú Kft., Budapest, 109-125, 2019. ISBN: 9786156054074
  3. Molnár, B., Nemes, M.: A családom és én: roma egyetemista fiatalok családi háttere.
    In: Így kutatunk mi. Szerk.: Biczó Gábor, Didakt Kft., Debrecen, 117-133, 2019, (Studia Cingarorum, 2416-0970 ; 6) ISBN: 9786155212673
  4. Lovas Kiss, A.: A Debreceni Egyetem romológia alapszakjának néhány meghatározó vonása a magyarországi romológia oktatás perspektívájából = Some defining characteristics of the Romology Programme of the University of Debrecen from the perspective of Hungarian Romology education.
    In: Terepek és elméletek. Szerk.: Biczó Gábor, Didakt Kft., Debrecen, 25-37, 189-201, 2019, (Studia Cingarorum, ISSN 2416-0970 ; 7) ISBN: 9786155212727
  5. Biczó, G., Szabó, H.: A hídon túl: Nagyecsed.
  6. Biczó, G.: A Lippai Balázs Roma Szakkollégium alkalmazott társadalomtudományi kutatási programja, értékelése és a tevékenység elemzése = The applied social science research programme of the Balázs Lippai Roma College for Advanced Studies, evaluation, and analysis of the activity.
    In: Terepek és elméletek. Szerk.: Biczó Gábor, Didakt Kft., Debrecen, 39-45, 203-209, 2019, (Studia Cingarorum, ISSN 2416-0970 ; 7) ISBN: 9786155212727
  7. Nagygyőryné Kerti, I.: A lovári nyelv társadalmi megítélése és beszélő közösségei = The Social Status of Romani Language and Romani-Speaking Communities.
    In: Terepek és elméletek. Szerk.: Biczó Gábor, Didakt Kft., Debrecen, 91-98, 255-262, 2019, (Studia Cingarorum, ISSN 2416-0970 ; 7) ISBN: 9786155212727
  8. Tóth, N.: A magyarországi szegregáció jelensége a kótaji oláh cigány közösség példáján = The phenomenon of segregation in Hungary through the example of the Vlach Roma community.
    In: Terepek és elméletek. Szerk.: Biczó Gábor, Didakt Kft., Debrecen, 147-157, 311-321, 2019, (Studia Cingarorum, ISSN 2416-0970 ; 7) ISBN: 9786155212727
  9. Biczó, G.: A miskolci modell kísérlete: Kunt Ernő (1948-1994) szellemi öröksége.
    In: 1989 és a rendszerváltás: a társadalmi cselekvés lehetőségei Interdiszciplináris jelenkor-történeti és politológiai konferencia / Hajzer Gergő et al, Szegedi Tudományegyetem Állam- és Jogtudományi Kar Politológiai Tanszék, Szeged, 155, 2019. ISBN: 9789633067109
  10. Pusztai, G., Fónai, M., Bocsi, V.: A társadalmi státus transzmissziója és a felsőoktatási lemorzsolódás.
    Acta med. sociol. 10 (28), 5-23, 2019.
  11. Biczó, G.: Az antropológiai terepmunka, a terepjegyzet és a tudományos szöveg.
    Népr. látóhatár. 28 (3-4), 39-51, 2019.
  12. Nemes, M.: Early English in Hungarian shadow education.
    In: Educational goods and their pedagogical exploration : księga abstraktów, Instytutu Pedagogiki UJ, Kraków, 15, 2019.
  13. Biczó, G.: Enculturation and/or acculturation: the situative mechanism of social integration process in Romani communities.
    In: Így kutatunk mi. Szerk.: Biczó Gábor, Didakt Kft., Debrecen, 147-155, 2019, (Studia Cingarorum, 2416-0970 ; 6) ISBN: 9786155212673
  14. Bacskai, K., Engler, Á., Pusztai, G., Bocsi, V.: Features of the Hungarian Teacher Educational System.
    Current Politics and Economics of Russia, Eastern and Central Europe. 34 (4), 455-475, 2019.
  15. Tóth, N.: Felsőoktatásban tanuló roma származású hallgatók jellemzői roma szakkollégiumi minták alapján.
    In: Így kutatunk mi. Szerk.: Biczó Gábor, Didakt Kft., Debrecen, 135-145, 2019, (Studia Cingarorum, 2416-0970 ; 6) ISBN: 9786155212673
  16. Bocsi, V.: Hallgatók értelmiségképe.
    Szociol. Szle. 29 (2), 94-111, 2019.
    Folyóirat-mutatók:
    Q3 Social Sciences (miscellaneous)
  17. Bocsi, V., Dusa, Á., Szigeti, F.: Hallgatók kivándorlási tervei a munkaértékek tükrében.
    In: Új kutatások a neveléstudományokban. Szerk.: Fehérvári Anikó, Széll Krisztián, ELTE PPK; L'Harmattan Kiadó, Budapest, 221-238, 2019. ISBN: 9789634145660
  18. Biczó, G.: Így kutatunk mi: a Lippai Balázs Roma Szakkollégium válogatott romológiai tanulmánygyűjteménye.
    Didakt Kft., Debrecen, 159 p., 2019. ISBN: 9786155212673
  19. Tóth, N.: Interpretation of the most important notions of social inequalities overt in the educational system.
    Különleges bánásmód. 5 (1), 83-87, 2019.
  20. Jóni, F., Biczó, G.: Jóni Ferenc meséi: válogatás Erdész Sándor gyűjtéséből : [szöveggyűjtemény].
    Didakt Kft., Debrecen, 536 p., 2019. ISBN: 9786155212765(fűzött)
  21. Nemes, M.: Journey to School: Children and Spatial Orientation.
    In: Kora gyermekkori nevelés, család és közösségek : a Debreceni Egyetem Gyermeknevelési és Gyógypedagógiai Kara által szervezett EECERA 2018 konferencia = Early childhood education, families and communities. Szerk.: Pálfi Sándor, Didakt Kiadó, Debrecen, 163-183, 2019. ISBN: 9786155212512
  22. Lovas Kiss, A.: Kapuból híd: Megváltozott határmenti pozíciók a román-magyar határon.
    Népr. Látóhatár. 28 (1-2.), 143-156, 2019.
  23. Biczó, G.: Kortárs oláh cigány női identitás-narratívák.
    In: Emlékek, szövegek, történetek : Női folklór szövegek. Szerk.: Frauhammer Krisztina, Pajor Katalin, Magyar Néprajzi Társaság, Budapest, 323-335, 2019. ISBN: 9789633066584
  24. Biczó, G., Szabó, H.: Legyen hited az élethez: Hajdúdorog.
  25. Bocsi, V.: Roma fiatalok szabadidős és magaskulturális mintázatai = High culture and leisure time patterns among Roma youth.
    In: Terepek és elméletek. Szerk.: Biczó Gábor, Didakt Kft., Debrecen, 65-82, 229-246, 2019, (Studia Cingarorum, ISSN 2416-0970 ; 7) ISBN: 9786155212727
  26. Tóth, N.: Roma tanulók iskolai teljesítményének pedagógiai-antropológiai vizsgálata.
    In: Neveléstudomány - horizontok és dialógusok. Szerk.: Varga Aranka, Andl Helga, Molnár-Kovács Zsófia, MTA Pedagógiai Tudományos Bizottság ; PTE BTK Neveléstudományi Intézet, Pécs, 569, 2019. ISBN: 9789634294733
  27. Biczó, G., Kocsis, P., Vargáné Nagy, A.: Terepbejárás: a Lippai Balázs Roma Szakkollégium hallgatói tanulmányai.
    Didakt Kft., Debrecen, 160 p., 2019. ISBN: 9786155212710
  28. Biczó, G.: Terepek és elméletek: a Lippai Balázs Roma Szakkollégium válogatott romológiai tanulmánygyűjteménye = Fields and Theories : Selected Esseyes form the Field of Romology by Lippai Balázs Romani College.
    Didakt Kft., Debrecen, 334 p., 2019. ISBN: 9786155212727
  29. Nemes, M.: The 2nd International Scientific Conference of the Visegrad Group Countries Elderly People in Cultural Communication Cracow, 10-11 June 2019.
    Labor et Educatio. 7 287-290, 2019.
  30. Bocsi, V., Bujdosóné Papp, A., Gesztelyi, H., Kis, G.: The Evaluation of Taboo Subjects Among Childhood Educator Students and How They Can Be Used in Literary Education.
    In: Kora gyermekkori nevelés, család és közösségek : a Debreceni Egyetem Gyermeknevelési és Gyógypedagógiai Kara által szervezett EECERA 2018 konferencia = Early childhood education, families and communities. Szerk.: Pálfi Sándor, Didakt Kiadó, Debrecen, 184-195, 2019. ISBN: 9786155212512
  31. Nemes, M.: The use of English media in early childhood.
    Különleges bánásmód. 5 (1), 49-57, 2019.
  32. Biczó, G., Szabó, H.: Tiszalök.
2018
  1. Biczó, G., Szabó, H.: "A hagyomány árnyékában": Tünde filmje.
  2. Biczó, G., Szabó, H.: "Fehér holló": Tímea filmje.
  3. Biczó, G., Szabó, H.: "Kik vagyunk... és miért?": 3. sorozat.
    Didakt Kiadó Kft., Debrecen, 24 p., 2018. ISBN: 9786155212642
  4. Biczó, G., Szabó, H.: "Óvónő akartam lenni": Vali filmje.
  5. Biczó, G., Szabó, H.: "Take a smile": A lányok filmje.
  6. Kis, G., Bujdosóné Papp, A., Gesztelyi, H., Bocsi, V.: "Tales about us" - preventive fairy tale pedagogy in education: the complexities of knowledge and experience in children's literature.
    In: 28th EECERA Annual Conference : abstract book 'Early Childhood Education, Families and Communities'. Eds.: Sándor Pálfi, Anikó Vargáné Nagy, Erzsébet Gortka-Rákó, Sándor Szerepi, Ágnes Nyitrai Judit Podáczky, Judit Darvay, Mária Dávid, László Varga Tony Bertram, Maelis Karlson Lohmander, Irene Gunning, KulturÁsz Cultural Assoc., Debrecen, 198-199, 2018. ISBN: 9786158022668
  7. Biczó, G., Szabó, H.: "Valamit valamiért": Péter filmje.
  8. Bocsi, V.: (Kárpát-medencei) erőforrástérkép: magyar fiatalok az oktatás világában.
    In: Magyar fiatalok a Kárpát-medencében : Magyar Ifjúság Kutatás 2016. Szerk.: Székely Levente, Kutatópont kft.; Enigma 2001 Kiadó és Médiaszolgáltató Kft., Budapest, 183-204, 2018. ISBN: 9789638994288
  9. Biczó, G.: A cigánymese cigányképe.
    In: "azé kűdött az Isten ide hozzátok, hogy segíjjek rajtatok" : példázatok és folklórszövegek hermeneutikája. Szerk.: Bálint Péter, Bálint Zsuzsa, Didakt Kft., Hajdúböszörmény, 131-151, 2018, (Fabula Aeterna, ISSN 2064-6380 ; 6) ISBN: 9786155212468
  10. Nagygyőryné Kerti, I.: A cigány nyelv helye a közoktatásban.
    Különleges bánásmód. 4 (4), 73-81, 2018.
  11. Nemes, M.: A gyógypedagógiai szaknyelvoktatás kihívásai és lehetőségei a Debreceni Egyetemen.
    Különleges bánásmód. 4 (5), 24-25, 2018.
  12. Lovas Kiss, A.: A határon átívelő lakóhelyi mobilitás az ártándi határátkelőhöz kapcsolódó forgalmi folyosó mentén, Románia európai uniós csatlakozását követően.
    Erdélyi társad. 16 (1), 151-168, 2018.
  13. Biczó, G.: A hely fogalma, jelentése és reprezentációja a 70-es évek szociográfiáiban.
    In: A magyar szociográfia a 20-21. században. Szerk.: Tóth Péter Pál, Gondolat, Budapest, 45-56, 2018, (Magyarország felfedezése, ISSN 0231-2611) ISBN: 9789636938765
  14. Nemes, M.: A kétnyelvűvé válás nehézségei - magyar gyermekek Angliában = Difficulties of becoming bilingual - Hungarian children in England.
    In: Oktatás - nevelés - társadalom. Szerk.: Bocsi Veronika, Szabó Gyula, Didakt Kiadó, Debrecen, 193-207, 2018. ISBN: 9786155212611
  15. Nemes, M., Nagy, A.: A korai nyelvtanítás története Nyíregyházán a rendszerváltástól napjainkig.
    Különleges bánásmód. 4 (1), 7-18, 2018.
  16. Tóth, N.: A Kótaj község területén élő oláh cigány közösség szociolulturális helyzete és iskolázottsági viszonyai = The socio-cultural status and the qualification of oláh gypsy community in the segregation of Kótaj.
    In: Oktatás - nevelés - társadalom. Szerk.: Bocsi Veronika, Szabó Gyula, Didakt Kiadó, Debrecen, 208-221, 2018. ISBN: 9786155212611
  17. Bocsi, V., Ceglédi, T., Kocsis, Z., Kovács, K., Kovács, K., Müller, A., Pallay, K., Máté-Szabó, B., Szigeti, F., Tóth, D.: A pedagógushallgatók késleltetett diplomaszerzése interjúk alapján.
    In: Lemorzsolódás és perzisztencia a felsőoktatásban. Szerk.: Pusztai Gabriella, Szigeti Fruzsina, Debreceni Egyetemi, Debrecen, 63-90, 2018, (Oktatáskutatás a 21. században, 2559-8864 ; 6) ISBN: 9789633187548
  18. Szigeti, F., Bocsi, V., Ceglédi, T., Kocsis, Z., Kovács, K., Müller, A., Pallay, K., Máté-Szabó, B., Tóth, D.: A pedagógushallgatók késleltetett diplomaszerzésének és a lemorzsolódás lehetséges okainak feltárása egy kvalitatív kutatás tükrében.
    In: Oktatás, gazdaság, társadalom : HuCER 2018 : absztraktkötet / kiadja: Magyar Nevelés- és Oktatáskutatók Egyesülete, Magyar Nevelés- és Oktatáskutatók Egyesülete, Budapest, 204, 2018. ISBN: 9786155657047
  19. Kovács, K., Bocsi, V.: A szabadidő mintázatai a középiskolákban.
    Metszetek. 7 (3), 64-78, 2018.
  20. Nemes, M.: A szaknyelvoktatás kihívásai és lehetőségei a Debreceni Egyetemen.
    In: A nyelv perspektívája az oktatásban : a PeLi I. oktatásnyelvészeti konferenciája : absztraktfüzet. Szerk.: Domonkosi Ágnes ; Rási Szilvia, EKE Líceum Kiadó, Eger, 50, 2018. ISBN: 9789634960256
  21. Nagygyőryné Kerti, I.: A tanulásban akadályozott gyermekek iskolai sikertelenségének okai.
    Különleges bánásmód. 4 (5), 50, 2018.
  22. Varga, G.: A Város.
    Hajdúsági tükör. 11 (3), 17, 2018.
  23. Biczó, G.: Az "othering" mint a kortárs magyarországi roma-diskurzus fogalmi regiszterének allegóriája.
    In: Horizontok és Dialógusok IV. : absztraktkötet. Szerk.: Ács-Bíró Adrienn, Maisch Patrícia, Pécsi Tudományegyetem, Bölcsészettudományi Kar, Neveléstudományi Intézet, Pécs, 162, 2018. ISBN: 9789634292272
  24. Nemes, M., Guzina, Z.: Az angol nyelvű média használata kora gyerekkorban.
    In: Interdiszciplináris pedagógia és a taneszközök változó regiszterei : a X. Kiss Árpád Emlékkonferencia előadásainak szerkesztett változata. Szerk.: Buda András, Kiss Endre, Debreceni Egyetem Neveléstudományi Intézet, Debrecen, 341-351, 2018, (Kiss Árpád Archívum könyvsorozata, ISSN 1587 1150 ; 10) ISBN: 9789634960256
  25. Nemes, M.: Az angol nyelvű média használata kora gyermekkorban.
    In: Az idegen nyelvi készségek fejlesztése gyermekkorban. Szerk.: Dr. Buzás Zsuzsa, Dr. Szinger Veronika, Dr. Devosa Iván, Neumann János Egyetem Pedagógusképző Kar dékánja, Kecskemét, 15, 2018. ISBN: 9786155817137
  26. Gálfi, Á., Nemes, M.: Az autista tanulók kétszeres eséllyel érintettek az iskolai zaklatásban - Mit tehetnek a tanárok?.
  27. Varga, G.: Dickens, Beckett és a fotóművészet: interjú Jeremy Parrott-tal.
    Hajdúsági tükör. 11 (4), 14-16, 2018.
  28. Varga, G.: Forgácsok: a Volosinovszki-házaspár levelei a II. Világháború idejéből.
    Hajdúsági tükör. 11 (3), 22-23, 2018.
  29. Bocsi, V.: Hallgatók értelmiségképe: egy kvantitatív kutatás tanulságai.
    In: Átrendeződő értékek A Magyar Szociológiai Társaság éves vándorgyűlése. Szerk.: Gábriel Dóra, Kund Attila, Szegedi Tudományegyetem Juhász Gyula Pedagógusképző Kar, Szeged, 17, 2018.
  30. Bocsi, V., Dusa, Á., Szigeti, F.: Hallgatók migrációs tervei.
    In: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések : absztrakt kötet. Szerk.: Fehérvári Anikó, Széll Krisztián, Misley Helga, MTA Pedagógiai Tudományos Bizottság; ELTE Pedagógiai és Pszichológiai Kar, Budapest, 188, 2018. ISBN: 9789634890515
  31. Nemes, M.: Journey to school: children and families in the mornings.
    In: 28th EECERA Annual Conference : Abstract book : 'Early Childhood Education, Families and Communities'. Eds.: Sándor Pálfi, Anikó Vargáné Nagy, Erzsébet Gortka-Rákó, Sándor Szerepi, Ágnes Nyitrai, Judit Podáczky, Judit Darvay, Mária Dávid, László Varga, Tony Bertram, Maelis Karlson Lohmander, Irene Gunning, KulturÁsz Cultural Assoc., Debrecen, 124, 2018. ISBN: 9786158022668
  32. Bocsi, V.: Karrier családdal vagy karrier egyedül?: hallgatók munkaértékeinek vizsgálata.
    In: Család és karrier. Szerk.: Engler Ágnes, Felsőoktatási Kutató és Fejlesztő Központ, Debrecen, 87-113, 2018, (Oktatáskutatók könyvtára ; 3) ISBN: 9786158007764
  33. Tóth, N.: Kótaj közösség területén élő oláh cigány közösség szociokulturális helyzete és iskolázottsági viszonyai.
    In: Horizontok és dialógusok IV.: absztraktkötet. Szerk.: Ács-Bíró Adrienn, Maisch Patrícia, Pécsi Tudományegyetem, Bölcsészettudományi Kar, Neveléstudományi Intézet, Pécs, 169, 2018. ISBN: 9789634292272
  34. Láczay, M., Biczó, G.: Kutatóműhelyek a Debreceni Egyetem Gyermeknevelési és Felnőttképzési Karán.
    Debreceni Egyetemi Kiadó, Debrecen, 173 p., 2018. ISBN: 9789633187562
  35. Nemes, M., Balogh, C.: Mozgásos és idegen nyelvi kompetenciák játékos fejlesztése csecsemő- és kora gyerekkorban.
    In: A gyermekre fókuszáló korai nevelés. Szerk.: Pálfi Sándor, Debreceni Egyetemi Kiadó, Debrecen, 112-150, 2018. ISBN: 9789633187722
  36. Biczó, G., Szabó, H.: Nincsenek illúzióink: Kisköre.
  37. Szabó, G., Bocsi, V.: Oktatás - nevelés - társadalom.
    Didakt Kiadó, Debrecen, 221 p., 2018. ISBN: 9786155212611
  38. Nemes, M.: Ötven angol mondóka óvodásoknak: Módszertani kézikönyv az óvodai angol nyelvű tevékenységekhez.
    Debreceni Egyetemi Kiadó, Debrecen, 174 p., 2018. ISBN: 9789634900214
  39. Tóth, N.: Peremhelyzetben III.: romológiai írások = In Marginal Position III. : Writings form the Field Romology.
    Didakt Kft., Debrecen, 279 p., 2018. ISBN: 9786155212666
  40. Tóth, N.: Special treatment of roma students focusing on oláh gypsy community in the segregation of Kótaj.
    Különleges bánásmód. 4 (5), 47, 2018.
  41. Varga, G.: Tervek és eredmények: beszélgetés Kiss Attila polgármesterrel.
    Hajdúsági tükör. 11 (2), 3-4, 2018.
  42. Kis, G., Bujdosóné Papp, A., Gesztelyi, H., Bocsi, V.: The evaluation of taboo subjects among childhood educator students and how they can be used in literary education.
    In: 28th EECERA Annual Conference : Abstract book : 'Early Childhood Education, Families and Communities'. Eds.: Sándor Pálfi, Anikó Vargáné Nagy, Erzsébet Gortka-Rákó, Sándor Szerepi, Ágnes Nyitrai, Judit Podáczky, Judit Darvay, Mária Dávid, László Varga, Tony Bertram, Maelis Karlson Lohmander, Irene Gunning, KulturÁsz Cultural Assoc., Debrecen, 221-222, 2018. ISBN: 9786158022668
  43. Nemes, M.: The town where I live: children talking about their surroundings.
    In: International Scientific Conference 'Onomastic Investigations'. Eds.: Sanda Rapa, Anta Trumpa, Latvian Language Institute of the University of Latvia, Riga, 77-78, 2018. ISBN: 9789984742977(print)
  44. Nemes, M.: Út az óvodába - gyerekek és a téri tájékozódás 2.: "Beszállok anyával a kocsiba, ad egy puszit, elindulunk".
    In: Családi nevelés 3.. Szerk.: Vargáné Nagy Anikó, Debreceni Egyetemi Kiadó, Debrecen, 83-95, 2018. ISBN: 9786155212444
  45. Varga, G.: Ünnepek előtt: beszélgetés Kiss Attila polgármesterrel.
    Hajdúsági tükör. 11 (4), 3-4, 2018.
  46. Nemes, M., Szabóné Túri, J.: Vendég diákok.
    Szabadhajdú. 28 3, 2018.
2017
  1. Biczó, G.: "... egy kicsi mindig hiányzott": Varga Gyula élete és munkássága.
    Debr. Déri Múz. évkv. 88. (2017), 203-206, 2017.
    (Ismertetett mű: szerk. Sólymos József, Magyari Márta. -"Egy kicsi mindig hiányzott" : Varga Gyula élete és munkássága. /Debrecen : Déri Múzeum, 2016. -175 p. -)
  2. Bocsi, V.: A gyermeknevelési értékek lehetséges magyarázatai pedagógushallgatók körében.
    In: A kora gyermekkori nevelés szakmai megújításának útjai, lehetőségei 1.. Szerk.: Pálfi Sándor, Vargáné Nagy Anikó, Debreceni Egyetem Kossuth Egyetemi Kiadó, Debrecen, 60-69, 2017. ISBN: 9789633186008
  3. Bocsi, V.: A magaskultúra mint élettér: hallgatók magas-kulturális attitűdjének vizsgálata az egyenlőtlenségek aspektusából.
    In: Kihívások és válaszok : tanulmányok a szociálpedagógia területéről. Szerk.: Rákó Erzsébet, Soós Zsolt, Debreceni Egyetemi Kiadó, Debrecen, 119-133, 2017. ISBN: 9789633186503
  4. Biczó, G., Kocsis, P., Kotics, J.: Emberek, mint mi: a Debreceni Egyetem Gyermeknevelési és Felnőttképzési Kar Lippai Balázs Roma Szakkollégium hallgatóinak kutatási eredményeit bemutató interjúkötet.
    Didakt Kft. : Debreceni Egyetem Gyermeknevelési és Felnőttképzési Kar Lippai Balázs Szakkollégium, Hajdúböszörmény, 168 p., 2017. ISBN: 9786155212567
  5. Biczó, G.: Ki a "Másik"?: a kritikai fordulat és az ismeretreprezentáció a kortárs antropológiában.
    Magy. Filoz. Szle. 61 (1), 103-131, 2017.
    Folyóirat-mutatók:
    Q4 Philosophy
  6. Biczó, G., Bálint, P.: Peremhelyzetben II.: romológiai írások = In Marginal Position : writings from the field of romology.
    Didakt Kft., Debrecen, 180 p., 2017. ISBN: 9786155212437
2016
  1. Láczay, M.: A duális szervezetek vezetési kérdései.
    Taylor. 2 31-35, 2016.
  2. Pusztai, G., Bocsi, V., Ceglédi, T.: A felsőoktatás (hozzáadott) értéke: közelítések az intézményi hozzájárulás empirikus megragadásához.
    Partium :, Nagyvárad ;, 371 p., 2016. ISBN: 9789631254471
  3. Pusztai, G., Bocsi, V., Ceglédi, T.: A felsőoktatás hozzáadott értéke közép-európai kontextusban.
    In: A felsőoktatás (hozzáadott) értéke : Közelítések az intézményi hozzájárulás empirikus megragadásához. Szerk.: Pusztai Gabriella, Bocsi Veronika, Ceglédi Tímea, Partium ; PPS ; Új Mandátum, Nagyvárad ; Budapest, 7-12, 2016, (Felsőoktatás - Társadalom ; 6.) ISBN: 9789631254471
  4. Biczó, G.: A kritikai fordulat okai és előzményei az 1970-es évek kulturális antropológiájában: eszmetörténeti vázlat.
    In: Diptichon : Tanulmányok Bartha Elek tiszteletére. Szerk.: Bihari Nagy Éva et al, Debreceni Egyetem Néprajzi Tanszék, Debrecen, 870-897, 2016, (Studia Folkloristica et Ethnographica, ISSN 0138-9882 ; 65) ISBN: 9789634739272
  5. Láczay, M.: A szakoktatás reformjának menedzsment szempontú megközelítése.
    Közép-Európai Közl. 2 72-81, 2016.
  6. Bocsi, V.: A szegénység dimenziói a romológia aspektusából.
    In: Multikulturális Műhely : Tanulmányok 4.. Szerk.: Láczay Magolna, Bocsi Veronika, Debreceni Egyetem Gyermeknevelési és Felnőttképzési Kar, Hajdúböszörmény, 10-16, 2016. ISBN: 9789631261981
  7. Láczay, M., Szabó, G.: Aszinkronitás a magyar oktatási, kiemelten a szakképzési rendszer reformjában.
    Taylor. 3 159-166, 2016.
  8. Kozák, A., Móré, M., Szabó, G.: A vezető szerepe a munkahelyi beillesztésben: gondolatok egy Észak-Alföld régióban végzett kutatás tükrében.
    Taylor. 8 (3), 28-35, 2016.
  9. Bocsi, V.: Az értelmiségi habitus elemei a hallgatói értékpreferenciákban.
    In: Oktatás és fenntarthatóság. Szerk.: Fehérvári Anikó, Juhász Erika, Kiss Virág Ágnes, Kozma Tamás, Magyar Nevelés- és Oktatáskutatók Egyesülete, Budapest, 249-262, 2016, (HERA évkönyvek, ISSN 2064-6755 ; 3.) ISBN: 9789631255423
  10. Bocsi, V., Ceglédi, T.: Az intézményi hatások jellegzetességei szakértői és hallgatói szemszögből.
    In: A felsőoktatás (hozzáadott) értéke : Közelítések az intézményi hozzájárulás empirikus megragadásához. Szerk.: Pusztai Gabriella, Bocsi Veronika, Ceglédi Tímea, Partium ; PPS ; Új Mandátum, Nagyvárad ; Budapest, 13-32, 2016, (Felsőoktatás - Társadalom ; 6.) ISBN: 9789631254471
  11. Láczay, M.: Betekintés egy évezredes kisfalu kincsestárába...: [Tiszaszentmárton].
    Szabolcs-Szatmár-Beregi Szle. 1 124-128, 2016.
    (Ismertetett mű: szerk. Sallai József. -Tiszaszentmárton /Tiszaszentmárton : Önkormányzat, 2014275 p.)
  12. Bene, Á., Salamon, P.: CSR Potential.
    In: The Publications of the MultiScience - XXX. microCAD International Multidisciplinary Scientific Conference University of Miskolc, 21-22 April, 2016, Miskolc University Press, Miskolc, , 2016. ISBN: 9789633581131
  13. Bocsi, V.: Elmozdulás az értelmiségi lét felé?.
    In: A felsőoktatás (hozzáadott) értéke : Közelítések az intézményi hozzájárulás empirikus megragadásához. Szerk.: Pusztai Gabriella, Bocsi Veronika, Ceglédi Tímea, Partium ; PPS ; Új Mandátum, Nagyvárad ; Budapest, 137-149, 2016, (Felsőoktatás - Társadalom ; 6.) ISBN: 9789631254471
  14. Láczay, M.: Előszó: Multikulturalitás és interetnikus kapcsolatok.
    In: Multikulturális Műhely : Tanulmányok 4.. Szerk.: Láczay Magolna, Bocsi Veronika, Debreceni Egyetem Gyermeknevelési és Felnőttképzési Kar, Hajdúböszörmény, 7-8, 2016. ISBN: 9789631261981
  15. Bocsi, V.: Eltérő kiindulópontok - azonos végpontok?: Akadémiai integráció és eredményesség a településtípus függvényében.
    In: Kisvárosi fiatalok, kisebbségek, új sebezhetőségek. Szerk.: Jancsák Csaba, Krémer András, Belvedere Meridonale, Szeged, 70-84, 2016.
  16. Biczó, G.: Etnikai együttélési helyzetek, lokális együttélési modellek.
    Művelődés. 69 (1), 9-13, 2016.
  17. Bocsi, V.: Expanzió és szelektivitás: oktatási helyzetkép a rendszerváltás után.
    In: A tanulás és nevelés interdiszciplináris megközelítése : XVI. Országos Neveléstudományi Konferencia : program és absztraktkötet. Szerk.: Zsolnai Anikó, Kasik László, SZTE BTK Neveléstudományi Intézet; MTA Pedagógiai Bizottság, Szeged, 145, 2016. ISBN: 9789633065136
  18. Bocsi, V.: Expanzió és szelektivitás: oktatási helyzetkép a rendszerváltás után.
    In: A tanulás és nevelés interdiszciplináris megközelítése : XVI. Országos Neveléstudományi Konferencia : Program és absztraktkötet. Szerk.: Zsolnai Anikó, Kasik László, SZTE BTK Neveléstudományi Intézet; MTA Pedagógiai Bizottság, Szeged, 160, 2016. ISBN: 9789633065136
  19. Bocsi, V.: Expanzió és szelektivitás: oktatási helyzetkép a rendszerváltás után.
    In: Negyedszázad Magyar Ifjúság 2012. Szerk.: Nagy Ádám, Székely Levente, Pallasz Athéné Egyetem Iuvenis Ifjúságszakmai Műhely, Kecskemét, 147-178, 2016. ISBN: 9789638986160
  20. Bocsi, V.: Expanzió és szelektivitás: oktatási helyzetkép az ezredforduló után.
    In: Negyedszázad - Magyar Ifjúság 2012. Szerk.: Nagy Ádám, Székely Levente, ISZT Alapítvány ; Excenter Kutatóközpont, Budapest, 147-178, 2016. ISBN: 9789638986160
  21. Móré, M., Mező, K.: Fogyatékossággal élők a tanulástól a munkavállalásig.
    Különleges bánásmód. 1 17-26, 2016.
  22. Biczó, G.: Helyzetjelentés a turisztikai imázskonstrukció állásáról Gyimesben.
    Replika. 96-97 37-46, 2016.
  23. Nemes, M.: Kazahsztánból Böszörménybe.
    Szabadhajdú. 26 4, 2016.
  24. Bocsi, V.: Motivációk, célok és elképzelések: roma fiatalok oktatással kapcsolatos tervei.
    In: Inkluzív nevelés - inkluzív társadalom. Szerk.: Semsei Imre, Kovács Klára, Debreceni Egyetemi Kiadó, Debrecen, 9-32, 2016. ISBN: 9789633186152
  25. Móré, M., Kozák, A., Szabó, G.: Munkaerő-piaci elvárások az egységes képesítési keretrendszer tükrében.
    Taylor. 8 (3), 131-142, 2016.
  26. Szabó, G., Kozák, A., Móré, M.: Összefüggések az észak-alföldi régió munkaerőpiaci és életminőségi mutatói között.
    Taylor. 8 (2), 19-26, 2016.
  27. Bocsi, V., Fónai, M.: Patterns of Institutional Influences on Entering the Labor Market.
    In: European Conference on Educational Research (ECER 2016) : Leading education: The distinct contributions of educational research and researchers. Ed.: Theo Wubbels, ECER, Dublin, , 2016.
  28. Bocsi, V.: Szakember vagy klasszikus értelmiségi?: hallgatók értelmiségkoncepciói a munkaerő-piaci kimenet függvényében.
    In: A tanulás és nevelés interdiszciplináris megközelítése : XVI. Országos Neveléstudományi Konferencia : program és absztraktkötet. Szerk.: Zsolnai Anikó, Kasik László, SZTE BTK Neveléstudományi Intézet; MTA Pedagógiai Bizottság, Szeged, 160, 2016. ISBN: 9789633065136
  29. Láczay, M., Bocsi, V.: Tanulmányok 4..
    Debreceni Egyetem Gyermeknevelési és Felnőttképzési Kar, Hajdúböszörmény, 206 p., 2016. ISBN: 9789631261981
  30. Nagy, É.: Tehetséggondozás a felsőoktatásban.
    In: Kis mentori kézikönyv segédlet a Lippai Balázs Roma Szakkollégiumban végzett mentori tevékenységhez. Szerk.: Bálint Péter, Kocsis Péter Csaba, Didakt Kft., Debrecen, 8-12, 2016. ISBN: 9786155212406
  31. Engler, Á., Bocsi, V.: Tradicionális és nem tradicionális női hallgatók: a hallgatói magatartás és az akadémiai értékek gender-olvasata : A tanulmányi eredményesség és motiváció gender összefüggései nappali és levelező tagozatos egyetemi hallgatók körében.
    In: Új kutatások a neveléstudományokban 2015 : Pedagógusok, tanulók, iskolák - az értékformálás, az értékközvetítés és az értékteremtés világa. Szerk.: Tóth Péter, Holik Ildikó, ELTE Eötvös Kiadó, Budapest, 151-165, 2016
2015
  1. Bocsi, V.: "Én nem szeretek mindig szemben szaladni a széllel".
    In: Szerep- és funkcióváltások a közoktatás világában. Szerk.: Györgyi Zoltán, Somin Mária, Vadász Viola, Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet, Budapest, 187-198, 2015. ISBN: 9789636829445
  2. Bocsi, V.: Academic time at campus.
    Act. Univ. Sapientiae Soc. Anal. 5 81-94, 2015.
  3. Bocsi, V.: A felsőoktatás értékmetszetei.
    Új Mandátum Lap- és Könyvkiadó, Budapest, 216 p., 2015. ISBN: 9789632870779
  4. Bocsi, V.: A hallgatói eredményesség habituális háttere.
    In: Ki eredményes a felsőoktatásban? Szerk.: Pusztai Gabriella, Kovács Klára, Partium Press, Nagyvárad, 133-143, 2015.
  5. Móré, M.: A menedzsmenttudomány válasza az öregedő társadalom kihívásaira.
    Magyar gerontol. 25 60-71, 2015.
  6. Kozák, A., Móré, M.: A mentor kommunikációs kompetenciáinak jelentősége a szervezeti kultúra megismertetésében.
    Mark. menedzsment. 2 35-46, 2015.
  7. Láczay, M.: A szakoktatóképzés korszerűsítésének korábbi paradigmái.
    Szakk. szle. 3 4-20, 2015.
  8. Biczó, G.: A titok-paradigma alakváltozatai a mesében: Ámi Lajos életművének példája = Forms of the Secret-paradigm in the Tale; The Tales of Lajos Ámi.
    In: A titok fenomenológiája a cigány népmesében = The Phenomenology of the Secret in Gypsy Folktales. Szerk.:/ed. by Bódis Zoltán, Didakt Kft., Debrecen, 103-122, 259-276, 2015, (Fabula Aeterna, ISSN 2064-6380 ; 4) ISBN: 9786155212291
  9. Bocsi, V.: A vallás hatása az akadémiai elkötelezettségre és a hallgatói habitusra.
    In: A bizonytalanság szociológiája : konferencia Hankiss Elemér emlékére. Szerk.: Gábirel Dóra et al, Magyar Szociológiai Társaság, Budapest, 122, 2015.
  10. Láczay, M.: A velünk élő múltból a közös jövőnkért.
    In: Az esélyteremtés missziója : tanulmányok a roma közösségi kultúra hagyományairól és a tehetséggondozásról. Szerk.: Láczay Magdolna, Didakt Kft., Debrecen, 9-25, 2015. ISBN: 9786155212314
  11. Láczay, M.: A vezetés funkcióinak és feladatainak értelmezése az új menedzsment irányzatokban.
    Közép-Európai Közl. 8 (2), 150-157, 2015.
  12. Láczay, M.: Az esélyteremtés missziója: tanulmányok a roma közösségi kultúra hagyományairól és a tehetséggondozásról.
    Didakt Kft., Debrecen, 158 p., 2015. ISBN: 9786155212314
  13. Kovácsné Bakosi, É., Láczay, M.: Családi életmód és kapcsolatrendszer innovációja.
    Debreceni Egyetemi Kiadó, Debrecen, 149 p., 2015. ISBN: 9789634738640
  14. Nemes, M.: Családi kaland Böszörményben.
    Szabadhajdú. 25 2, 2015.
  15. Nemes, M.: Csillagos ötös Böszörménynek.
    Szabadhajdú. 39 2, 2015.
  16. Bocsi, V.: Elhivatottság vagy kényszerűség?: hallgatók munkával kapcsolatos elképzelései és elvárásai.
    In: Pedagógusok, tanulók, iskolák - az értékformálás, az értékközvetítés és az értékteremtés világa : tartalmi összefoglalók: XV. Országos Neveléstudományi Konferencia. Szerk.: Tóth Péter et al, Óbudai Egyetem, Budapest, 91, 2015.
  17. Engler, Á., Bocsi, V., Dusa, Á., Kardos, K., Németh, N.: Formális tanulás.
    In: Tanuló régiók Magyarországon : Az elmélettől a valóságig. Írták: Kozma Tamás és munkatársai, Debreceni Egyetemi Kiadó, Debrecen, 75-107, 2015, (Régió és oktatás, ISSN 2060-2596 ; 11.) ISBN: 9789633184721
  18. Berde, C., Móré, M.: Intézményi menedzsment - az egyetemi vezetés sajátosságai.
    Közép-európai közl. 2 158-167, 2015.
  19. Bocsi, V.: Különórák és szabadidő az általános iskolákban.
    In: Eredményesség és társadalmi beágyazottság. Szerk.: Imre Anna, Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet, Budapest, 135-156, 2015.
  20. Móré, M., Kozák, A.: Menedzsment feladatok a közoktatási intézményekben.
    In: Az együttnevelés útjai. Szerk.: Szilágyi Barnabás, Mező Katalin, Mező Ferenc, Debreceni Egyetemi Kiadó, Debrecen, 189-204, 2015. ISBN: 9789633184837
  21. Bocsi, V.: Munkaértékek román-magyar összehasonlító vizsgálata a Partiumban.
    Kult. Köz. 6 (1), 17-26, 2015.
  22. Bocsi, V., Engler, Á.: Párkapcsolat és gyermekvállalás a családi életre nevelésben.
    Debreceni Egyetemi Kiadó, Debrecen, 117 p., 2015. ISBN: 9789634738480
  23. Bocsi, V.: Pedagógusok gyermeknevelési értékei az intézményi szint és a pedagógiai célok tükrében.
    In: Pálya-modell: Igények és lehetőségek a pedagógus-továbbképzés változó rendszerében. Szerk.: Pusztai Gabriella, Morvai Laura, Partium Press, Nagyvárad, 140-155, 2015. ISBN: 9789631234008
  24. Bocsi, V., Csokai, A.: Roma fiatalok munkaértékei.
    Metszetek. 4 (4), 3-18, 2015.
  25. Láczay, M., Fatuła, D.: Social Sciences: Management in Various Fields: Household, public services, company, region, national economy.
    Debreceni Egyetemi Kiadó, Debrecen, 146 p., 2015. ISBN: 9789633184769
  26. Biczó, G.: Szalma Anna-Mária: a fénykép a mindennapi életben.
    Ethnographia. 126 (4), 723-725, 2015.
    (Ismertetett mű: Szalma Anna-Mária. -A fénykép a mindennapi életben /Kolozsvár : Erdélyi Múzeum-Egyesület, 2014. -352 p.)
  27. Láczay, M.: The interpretation of management functions and tasks in recent management trends.
    In: Social Sciences: Management in Various Fields: Household, public services, company, region, national economy. Ed.: Magdolna Láczay, Dariusz Fatuła, Debreceni Egyetemi Kiadó, Debrecen, 47-53, 2015. ISBN: 9789633184769
  28. Bocsi, V.: The Patterns os Students' Value Preferences in Hungary.
    In: International Academic Conference on Social Science. Ed.: Malkhaz Nakashidze, The International Institute for Acedemic Development, Batumi (Georgia), 80-90, 2015.
  29. Bocsi, V., Márkus, Z.: The students' work values in Partium region.
    In: Education and Transition - Contributions from Educational Research. European Educational Research Association. Anstracts. / by Theo Wubbels et al, EERA, Budapest, 1-4, 2015.
  30. Bocsi, V., Engler, Á.: Tradicionális és nem tradicionális női hallgatók: az intézményi magatartás és az akadémiai értékek gender-olvasata.
    In: Pedagógusok, tanulók, iskolák - az értékformálás, az értékközvetítés és az értékteremtés világa : tartalmi összefoglalók: XV. Országos Neveléstudományi Konferencia. Írták: Tóth Péter et al, Óbudai Egyetem, Budaoest, 365, 2015.
  31. Bocsi, V.: Változások kora: Az internethasználat szerepének átalakulása a hallgatói életmódban.
    In: Tanárképzés és oktatáskutatás. Szerk.: Kozma Tamás, Kiss Virág, Jancsák Csaba, Kéri Katalin, Magyar Nevelés- és Oktatáskutatók Egyesülete, Budapest, 385-400, 2015, (HERA évkönyvek, ISSN 2064-6755 ; 2.) ISBN: 9786155372315
  32. Bocsi, V., Fényes, H.: Values and Motivations of Higher Education Students' Volunteering in a Borderland Central Eastern Region.
    In: Önkéntesség és új típusú önkéntesség a felsőoktatási hallgatók körében. Szerk.: Fényes Hajnalka, Debreceni Egyetemi Kiadó, Debrecen, 109-134, 2015. ISBN: 9789633185377
2014
  1. Fülöp, I.: Kultúrák közötti (cross-culturál) találkozás a turizmusban.
    In: Társadalomtudományi dimenziók az oktatásban. Szerk.: Láczay Magdolna, Debreceni Egyetemi Kiadó, Debrecen, 123-134, 2014. ISBN: 9789633184431
  2. Biczó, G.: Mese és társadalom: Ámi Lajos, egy cigány mesemondó élete és műve = Tale and society : the life and work of Gypsy storyteller Lajos Ámi.
    DIDAKT Kft., Debrecen, 422 p., 2014. ISBN: 9786155212208
  3. Varga, G.: Rejtélyek és megoldások: tévedések a tudomány metafizikájában.
    In: Társadalomtudományi dimenziók az oktatásban. Szerk.: Láczay Magdolna, Debreceni Egyetemi Kiadó, Debrecen, 54-61, 2014. ISBN: 9789633184431
2013
  1. Móré, M.: A munkahely által szervezett tréninggel összefüggő magatartásminták vizsgálata.
    Felnőttképz. szle. 3 58-63, 2013.
  2. Nemes, M.: Benned van a világ.
    Testvérek 2013 19-20, 2013.
  3. Nemes, M.: Benned van a világ.
    Szabadhajdú. 23 (28), 5, 2013.
  4. Nemes, M.: Britain's Ocean City - rendhagyó angolóra.
    Testvérek 2013 14-15, 2013.
  5. Nemes, M.: Ha vasárnap, akkor Vivaldi: beszélgetés Deli Krisztina zongoraművésszel.
    Hajdúsági tükör. 6 8-9, 2013.
  6. Nemes, M.: Kínai önkéntes az óvodában.
    Szabadhajdú. 23 3, 2013.
  7. Nemes, M.: Maradj talpon! - 100 nap Dél-Angliában: beszélgetés Máthé Nóra II. éves óvodapedagógus szakos hallgatóval.
2012
  1. Nemes, M.: Hittan és angol.
    Testvérek 2012 11, 2012.
  2. Kiss, P., Nemes, M.: Rendhagyó angolóra.
    Testvérek 2012 14, 2012.
2011
  1. Varga, G.: A Társadalomtudományi Tanszék tevékenysége.
    In: A Debreceni Egyetem Gyermeknevelési és Felnőttképzési Kar történetéből : 1996-2011. Szerk.: Kissné Korbuly Katalin, Debreceni Egyetemi Kiadó, Debrecen, 32-35, 2011. ISBN: 9789633181638
  2. Móré, M.: Validáció a Debreceni Egyetemen.
    In: Társadalomtudományi tanulmányok IV. : integráció, inklúzió, multikulturalizmus. Szerk.: Rákó Erzsébet et al, Debreceni Egyetemi Kiadó, Debrecen, 106-111, 2011. ISBN: 9789633181928
2010
  1. Márkus, E.: A projektszervezés koncepciója és struktúrája.
    In: Kulturális projektciklus menedzsment. Írták: Juhász Erika, Erdei Gábor, Szabó József, Oszlánczi Tímea, Takács-Miklósi Márta, TIT Jurányi Lajos Egyesülete, Nyíregyháza, 226-277, 2010. ISBN: 9789630800440
2009
  1. Marczin, I.: A játszóház, mint a szubkultúrák találkozási tere, lehetősége.
    In: Válogatás csecsemő-, kisgyermeknevelés-gondozás tanulmányai köréből. Szerk.: Kovácsné Bakosi Éva, Debreceni Egyetem Gyermeknevelési és Felnőttképzési Kar, Hajdúböszörmény, 68-74, 2009.
  2. Bocsi, V.: Az időszociológia pedagógiai vonatkozásairól.
    Új Pedagóg. Szle. 4 66-80, 2009.
  3. Marczin, I.: Kibővített tematikai vázlatok szociológiából a vizsgára készülés segítéséhez.
    In: Tantárgyi segédanyagok csecsemő-, kisgyermeknevelő-gondozó és óvodapedagógus hallgatók részére. Szerk.: Kissné Korbuly Katalin, Debreceni Egyetem Gyermeknevelési és Felnőttképzési Kar, Hajdúböszörmény, 125-132, 2009.
  4. Bocsi, V.: Klasszikus és/vagy modern?: hallgatók szabadidő-orientációinak vizsgálata.
    In: Professori salutem : tanulmányok a 70 éves Kozma Tamás tiszteletére. Szerk.: Bajusz Bernadett et al, Doktoranduszok Kiss Árpád Közhasznú Egyesülete, Debrecen, 5-22, 2009. ISBN: 9789634732730
2008
  1. Varga, G.: A filozófia térnyerése a magyar kultúrában a XIX. század második felében.
    In: Andragógia és közművelődés : A 2006. szeptember 26-27-ei Durkó Mátyás Konferencia és Jubileumi Szakmai Találkozó konferenciakötete. Szerk.: Juhász Erika, Debreceni Egyetem, Debrecen, 397-404, 2008.
  2. Borsi, C.: A népszerű zene kutatásának (popular music studies) fogalmi keretei és kutatási területei.
    In: Társadalomtudományi tanulmányok I. : tanulmánykötet a kar oktatóinak és a tudományos diákköri munkában résztvevő hallgatóinak írásaiból. Szerk.: Konyáriné Loós Andrea, Szerepi Sándor, DE TEK Hajdúböszörményi Ped. Főiskolai Kar, Hajdúböszörmény, 109-119, 2008.
  3. Márkus, E.: A nonprofit szektor fejlődése Európában és az Egyesült Államokban.
    In: Társadalomtudományi tanulmányok I. : tanulmánykötet a kar oktatóinak és a tudományos diákköri munkában résztvevő hallgatóinak írásaiból. Szerk.: Konyáriné Loós Andrea, Szerepi Sándor, DE TEK Hajdúböszörményi Ped. Főiskolai Kar, Hajdúböszörmény, 125-142, 2008.
  4. Móré, M.: A tömegkommunikációs eszközök és a politika viszonya Magyarországon.
    In: Társadalomtudományi tanulmányok I. : tanulmánykötet a kar oktatóinak és a tudományos diákköri munkában résztvevő hallgatóinak írásaiból. Szerk.: Konyáriné Loós Andrea, Szerepi Sándor, DE TEK Hajdúböszörményi Ped. Főiskolai Kar, Hajdúböszörmény, 143-154, 2008.
  5. Móré, M.: Az agrárgazdaság társadalmi és gazdasági megítélésének vizsgálata 1957 és 2005 között tömegkommunikációs elemzések alapján.
    In: Társadalomtudományi tanulmányok II. : tanulmánykötet a kar oktatóinak írásaiból. Szerk.: Kelemen Lajos, Márkus Edina, Móré Mariann, Debreceni Egyetem Tudományegyetemi Karok Gyermeknevelési és Felnőttképzési Kar, Hajdúböszörmény, 226-295, 2008.
  6. Varga, G.: Hajdúsági tükör: kulturális és közéleti magazin.
  7. Borsi, C.: IKT a közművelődésben: lehetőségek és kihívások.
    In: Andragógia és közművelődés : a 2006. szeptember 26-27-ei Durkó Mátyás Konferencia és Jubileumi Szakmai Találkozó konferenciakötete. Szerk.: Juhász Erika, Debreceni Egyetem, Debrecen, 407-412, 2008.
  8. Márkus, E.: Kulturális célú nonprofit szervezetek viszgálata a hazai szakirodalomban.
    In: Andragógia és közművelődés : A 2006. szeptember 26-27-ei Durkó Mátyás Konferencia és Jubileumi Szakmai Találkozó konferenciakötete. Szerk.: Juhász Erika, Debreceni Egyetem, Debrecen, 477-487, 2008.
  9. Marczin, I.: Művésztípusok, művésztelepek Magyarországon.
    In: Társadalomtudományi tanulmányok I. : tanulmánykötet a kar oktatóinak és a tudományos diákköri munkában résztvevő hallgatóinak írásaiból. Szerk.: Konyáriné Loós Andrea, Szerepi Sándor, DE TEK Hajdúböszörményi Ped. Főiskolai Kar, Hajdúböszörmény, 120-124, 2008.
  10. Nemes, M.: On generic elements.
    In: Proceedings to the 21st International Congress of Onomastic Sciences. Eds.: Mats Wahlberg, Eva Brylla, Diter Kremer, Botolv Helleland, Institutt för sprak och folkminnen, Uppsala, 111-118, 2008. ISBN: 9789172290549
  11. Gortka-Rákó, E., Márkus, E., Szerepi, S.: Önkormányzatok és nonprofit szervezetek együttműkötése az Észak-alföldi régióban - egy hallgatói kutatás bemutatása.
    In: Társadalomtudományi tanulmányok I. : tanulmánykötet a kar oktatóinak és a tudományos diákköri munkában résztvevő hallgatóinak írásaiból. Szerk.: Konyáriné Loós Andrea, Szerepi Sándor, DE TEK Hajdúböszörményi Pedagógiai Főiskolai Kar, Hajdúböszörmény, 155-161, 2008.
  12. Fülöp, I.: Örökségturizmusunk perspektívái.
    In: Andragógia és közművelődés : a 2006. szeptember 26-27-ei Durkó Mátyás Konferencia és Jubileumi Szakmai Találkozó konferenciakötete. Szerk.: Juhász Ildikó, Debreceni Egyetem, Debrecen, 431-438, 2008.
  13. Márkus, E.: Szektorsemlegesség a kultúra területén: kulturális célú nonprofit szervezetek helyzete kelet-közép-európai városokban.
    In: Társadalomtudományi tanulmányok II. : tanulmánykötet a kar oktatóinak írásaiból. Szerk.: Kelemen Lajos, Márkus Edina, Móré Mariann, Debreceni Egyetem Tudományegyetemi Karok Gyermeknevelési és Felnőttképzési Kar, Hajdúböszörmény, 97-225, 2008.
  14. Borsi, C., Szerepi, S., Konyáriné Loós, A.: Társadalomtudományi tanulmányok I.: tanulmánykötet a kar oktatóinak és a tudományos diákköri munkában résztvevő hallgatóinak írásaiból.
    DE TEK Hajdúböszörményi Pedagógia Főiskola, Hajdúböszörmény, 206 p., 2008. ISBN: 9789634731665
  15. Kelemen, L., Márkus, E., Móré, M.: Társadalomtudományi tanulmányok II.: tanulmánykötet a kar oktatóinak írásaiból.
    Debreceni Egyetem Tudományegyetemi Karok Gyermeknevelési és Felnőttképzési Kar, Hajdúböszörmény, 295 p., 2008. ISBN: 9789637292330
2007
  1. Török, L.: A Gazdasági és vállalkozási ismeretek oktatásának tapasztalatai a vizsgaeredmények alapján (2004-2006).
    In: Válogatott tanulmányok. Szerk.: Kissné Korbuly Katalin, Debreceni Egyetemi Kiadó, Debrecen, 179-188, 2007. ISBN: 9632109074
  2. Móré, M.: A média megértésének útja.
    In: Válogatott tanulmányok III.. Szerk.: Kissné Korbuly Katalin, DE TEK HPFK, Hajdúböszörmény, 147-168, 2007.
  3. Móré, M.: A mezőgazdaságban dolgozók munkakörülményeivel-, a munkavégzéssel kapcsolatos fogalmak megjelenése gyakoriságának elemzése a Hajdú-Bihari Napló 1957 és 2005 között megjelent cikkei alapján.
    In: Agrárgazdaság, Vidékfejlesztés, Agrárinformatika Nemzetközi Konferencia (AVA3), Debrecen, 2007. március 20-21 : [elektronikus dokumentum], Debreceni Egyetem Agrártudományi Centrum, Agrárgazdasági és Vidékfejlesztési Kar, Debrecen, Debrecen, 1621-1625, 2007.
2006
  1. Móré, M.: A Magyar Mezőgazdaság folyóiratban 1957 és 2005 között a mezőgazdaságból élők élethelyzetére utaló tartalmak elemzése.
    In: XLVIII. Georgikon Napok [elektronikus dokumentum] : [CD], Pannon Egyetem Georgikon Kar, Keszthely, , 2006.
  2. Móré, M.: A Magyar Mezőgazdaság folyóiratban 2005-ben megjelent aratással összefüggésbe hozható cikkek elemzése = In the periodical Hungarian Africulture analysing the contents of the chosen paper's the issues abaut reaping and harvesting in 2005.
    In: XXXI. Óvári Tudományos Napok : Élelmiszer alapanyag-előállítás - Quo vadis? = 31th Scientific day in Óvár : Production of food raw materials - Quo vadis? Szerk.: Kovácsné Gaál Katalin, Nyugat-Magyarországi Egyetem Mezőgazdaság- és Élelmiszertudományi Kar, Állattudományi Intézet, Mosonmagyaróvár, 165, 2006.
  3. Móré, M.: A Magyar Szocialista Munkáspárt határozatai és állásfoglalásai a tömegkommunikációról 1956 és 1989 között.
    In: microCAD 2006 : International Scientific Conference, 16-17 March 2006. Szerk.: Lehoczky László, Kalmár László, Miskolci Egyetem, Miskolc, 137, 2006.
  4. Móré, M.: Az agrárgazdasági cikkekre alkalmazható tartalomelemzés módszertanának bemutatás = The introduction of the methodology of content analysis applicable to agricultural articles / Móré Mariann.
    In: XXXI. Óvári Tudományos Napok : Élelmiszer alapanyag-előállítás - Quo vadis? = 31th Scientific day in Óvár : Production of food raw materials - Quo vadis? . Szerk.: Kovácsné Gaál Katalin, Nyugat-Magyarországi Egyetem Mezőgazdaság- és Élelmiszertudományi Kar, Állattudományi Intézet, Mosonmagyaróvár, 164, 2006.
  5. Lovas Kiss, A.: Piaci túlélés - kisüzemi lavírozás.
    Debreceni Egyetem Bölcsészettudományi Kar Néprajzi Tanszék, Debrecen, 190 p., 2006. ISBN: 9634729649
2005
  1. Varga, G.: A piackutatás és a marketing alapjai.
    In: Válogatott tanulmányok II.. Szerk.: Kissné Korbuly Katalin, DE TEK HPFK, Hajdúböszörmény, 61-92, 2005.
  2. Márkus, E.: Civilek az élethosszig tartó tanulásért.
    In: Régió és oktatás európai dimenzióban. Szerk.: Pusztai Gabriella, Doktoranduszok Kiss Árpád Közhasznú Egyesülete, Debrecen, 269-273, 2005, (Régió és oktatás, ISSN 2060-2596)(Tanulmányok a nevelésszociológia köréből, ISSN 1787-1743 ; 1.)
  3. Engler, Á., Bocsi, V.: Felsőfokú képzésben résztvevők családtervezési attitűdjei.
    In: Régió és oktatás európai dimenzióban. Szerk.: Pusztai Gabriella, Doktoranduszok Kiss Árpád Közhasznú Egyesülete, Debrecen, 183-189, 2005, (Régió és oktatás, ISSN 2060-2596)(Tanulmányok a nevelésszociológia köréből, ISSN 1787-1743 ; 1.)
2003
  1. Márkus, E.: Az amerikai közösségi főiskolák funkciói.
    In: Nézőpontok és látleletek : A Debreceni Egyetem Művelődéstudományi és Felnőttnevelési Tanszékének tanulmányai, [Debreceni Egyetem], Debrecen, 155-164, 2003, (Felnőttnevelés, művelődés = Acta Andragogiae et Culturae, ISSN 0209-9608, 20.)
  2. Szitovszky, J.: Az intézményes oktatás-nevelés társadalmi és politikai feltételrendszere az ezredfordulón.
    In: Válogatott tanulmányok I.. Szerk.: Kissné Korbuly Katalin, DE TEK HPFK, Hajdúböszörmény, 5-22, 2003.
  3. Márkus, E., Csorba, J., Juhász, E., Szabó, J.: Kultúrális célú civil szervezetek Debrecenben.
    Debr. szle. 11 (1), 27-51, 2003.
2002
  1. Lovas Kiss, A.: Magánvállalkozók és a hagyományos értékrend.
    In: Utak és útvesztők a kisüzemi agrárgazdaságban 1990-1999. Szerk.: Szilágyi Miklós, MTA Néprajzi Kut. Int : MTA Társadalomkut. Közp., Budapest, 89-107, 2002. ISBN: 9635083734
2001
  1. Csorba, J., Márkus, E., Szabó, J.: Kultúrális célú civil szervezetek Debrecenben.
    In: Felnőttoktatás, ifjúság, művelődés
  2. Márkus, E.: Oktatási és tudományos célú nonprofit szervezetek helyzet a 90-es években.
    In: Felnőttoktatás, ifjúság, művelődés
2000
  1. Márkus, E.: A vállalati kultúra nemzeti sajátosságai.
    In: Kihívások és közvetítések : (a Debreceni Egyetem Művelődéstudományi és Felnőttnevelési Tanszékének tanulmányai), Debreceni Egyetem, Debrecen, 20-33, 2000, (Felnőttnevelés, művelődés = Acta andragogiae et culturae, ISSN 0209-9608 ; 18.)
1999
  1. Márkus, E.: Civil szervezetek az Eu dokumentumaiban.
    Művelődés, népfőiskola, társadalom tavasz1999.
  2. Márkus, E.: Kultúra és piacgazdaság: nemzetközi konferenciasorozat Debrecenben.
    Művelődés, népfőiskola, társadalom tél1999.
  3. Márkus, E., Juhász, E., Szabó, I.: Természettudományos tévképzetek iskolai vizsálata.
    Iskolakultúra. (1999 (9-10),), 97-103, 1999.
1998
  1. Márkus, E., Balogh, R.: Integráció a közművelődésben.
    In: Euroharmonizáció, Educatio, Budapest, 65-77, 1998.
  2. Márkus, E., Balogh, R.: Szakképzés a holnap Európájában.
    In: Művelődéstudományi tanulmányok : (a debreceni Kossuth Lajos Tudományegyetem Művelődéstudományi és Felnőttnevelési Tanszékének tanulmányai), KLTE, Debrecen, 73-84, 1998, (Felnőttnevelés, művelődés = Acta andragogiae et culturae, ISSN 0209-9608 ; 17.)
feltöltött közlemény: 301 Open Access: 35
https://tudoster.idea.unideb.hu
A szolgáltatást nyújtja: DEENK