Tudóstér: Debreceni Egyetem Kossuth Lajos Gyakorló Gimnáziuma és Általános Iskolája publikációi

-
szűkítés
feltöltött közlemény: 15 Open Access: 2
2019
  1. Simon, E., Tóthmérész, B., Kis, O., Jakab, T., Szalay, P., Vincze, A., Baranyai, E., Miskolczi, M., Dévai, G.: Environmental-friendly Contamination Assessment of Habitats Based on the Trace Element Content of Dragonfly Exuviae.
    Water. 11 1-10, 2019.
    Folyóirat-mutatók:
    Q2 Aquatic Science
    Q3 Biochemistry
    Q1 Geography, Planning and Development
    Q2 Water Science and Technology
2018
  1. Sápiné Bényei, R., Szabó, F.: The Method of Theme-Centred Interaction (TCI) at Hungarian Schools: a Theoretical and Practical Overview.
    Hung. Educ. Res. J. 8 (4), 94-107, 2018.
2017
  1. Gombos, E.: A paradox in the cognitive space.
    In: Proceeding book of the International Conference on New Horizons in Education, INTE 2017, Association for Science, Education and Technology, Sakarya, [5], 2017.
  2. Gombos, E.: Das wirklichkeitsbeschreibende Lehr- und Lernkonzept (WbLL)- ein konzeptueller Rahmen.
    In: XVI Internationale Tagung der Deutschlehrerinnen und Deutschlehrer / Didier Burkhalter, IDT 2017, Fribourg, 1, 2017.
  3. Takács, V., Domokos, P., Széll, M., Takácsné Bubnó, K.: Intelligens kanál.
    Dunakavics. 5 (6), 5-12, 2017.
  4. Kiss, G., Takács, V., Takács, V.: János Arany's meeting with Harry Potter.
    In: 8th IEEE International Conference on Cognitive Infocommunications: CogInfoCom 2017 : Proceedings : September 11-14, 2017 Debrecen, Hungary, IEEE Computer Society, Piscataway, 189-190, 2017. ISBN: 9781538612644
  5. Malmos, E., Jász, E., Revákné Markóczi, I.: Using a word association method to assess knowledge structure of renewable energy sources at primary level.
    J. Sci. Educ. 18 109-113, 2017.
    Folyóirat-mutatók:
    Q4 Education
2016
  1. Jász, E., Chrappán, M., Malmos, E.: "How did science lessons go at school?" - Introducing the analysis of university student interviews on science subject.
    In: EDULEARN16, 8th International Conference on Education and New Learning Technologies : Barcelona (Spain) 4th - 6th of July, 2016 : Conference proceedings / L. Gómez Chova, A. López Martínez, I. Candel Torres, International Academy of Technology, Education and Development, Valencia, 0283-0292, 2016, (ISSN 2340-1117) ISBN: 9788460888604
  2. Sápiné Bényei, R.: A tanítási gyakorlat értékelése a Debreceni Egyetem tanár szakos hallgatói körében.
    In: Interdiszciplináris pedagógia és az oktatási rendszer újraformálása : A IX. Kiss Árpád Emlékkonferencia előadásainak szerkesztettváltozata : Debrecen, 2015. szeptember 25-26.. Szerk.: Buda András, Kiss Endre, DE Neveléstudományok Intézete, Debrecen, 341-354, 2016, (Kiss Árpád Archivum Könyvtára, ISSN 1587-1150 ; 9.)
  3. Gombos, E.: Két közoktatás-kritikai jegyzet.
    Új Ped. Szle. 66 (5-6), 9-15, 2016.
  4. Gombos, E.: Pedagógus életpálya-futás: Riport a startvonalról.
    Új Ped. Szle. 66 (1-2), 92-96, 2016.
  5. Malmos, E., Chrappán, M., Jász, E.: What is happening to science subjects in public education? - University students' opinion about teaching science.
    In: EDULEARN16, 8th International Conference on Education and New Learning Technologies : Barcelona (Spain) 4th - 6th of July, 2016 : Conference proceedings / L. Gómez Chova, A. López Martínez, I. Candel Torres, International Academy of Technology, Education and Development, Valencia, 9105-9115, 2016, (ISSN 2340-1117) ISBN: 9788460888604
2015
  1. Sápiné Bényei, R., Hajas, Z.: A nyelvtantanítás módszerei.
    In: Tanulmányok a levelező és részismereti tanárképzés tantárgypedagógiai tartalmi megújításáért - bölcsésztudományok / Bihari Nagy Éva, Buda Mariann, Figula Erika, Hajas Zsuzsa, Juhászné Belle Zsuzsanna, Márton Sára, Óbis Hajnalka, Páskuné Kiss Judit, Sápiné Bényei Rita, Debreceni Egyetemi Kiadó, Debrecen, 207-232, 2015, (Szaktárnet-könyvek ; 7.) ISBN: 9789634738442
  2. Sápiné Bényei, R., Hajas, Z.: Jót s jól! Stratégiák, módszerek, munkaformák a magyar nyelv tanításában.
    Debreceni Egyetemi Kiadó, Debrecen, 151 p., 2015. ISBN: 9789634738459
  3. Gombos, E., Csernoch, M., Biró, P.: Meet visible teaching.
    In: Körkép a hazai oktatáskutatásról HuCER 2015 / Kerülő Judit, Nyíregyházi Főiskola, Nyíregyháza, 1, 2015.
feltöltött közlemény: 15 Open Access: 2
https://tudoster.idea.unideb.hu
A szolgáltatást nyújtja: DEENK