Tudóstér: Angol Nyelvészeti Tanszék publikációi

-
szűkítés
feltöltött közlemény: 304 Open Access: 72
2024
  1. Hodeib, C.: Conceptualizations and evaluations of (im)politeness in Syrian Arabic.
    J. Politeness Res. 20 (2), 297-318, 2024.
    Folyóirat-mutatók:
    Q1 Communication (2023)
    D1 Cultural Studies (2023)
    D1 Linguistics and Language (2023)
    Q2 Social Psychology (2023)
  2. Kardos, É.: Culmination phenomena across languages.
    Lang Linguist Compass. 18 (5), 1-24, 2024.
    Folyóirat-mutatók:
    D1 Linguistics and Language (2023)
  3. Balogh, E., Kiss, N.: Grammatical errors in Hungarian EFL learners' argumentative essays.
    Argumentum (Debr.). 20 114-127, 2024.
  4. Rákosi, G.: Kertész András - Rákosi Csilla: Inconsistency in Linguistic Theorising.
    Ma.Tud. 185 (6), 838-840, 2024.
2023
  1. Kardos, É.: A magyar igék lexikális szemantikájának megszorítottsága.
    In: Általános Nyelvészeti Tanulmányok 35: A formális jelentéstanról. Szerk.: Surányi Balázs, Gyuris Beáta, Akadémiai Kiadó, Budapest, 249-280, 2023. ISBN: 9789634549949
  2. Rákosi, G.: Magam vagy magamat?.
    Magy. nyelvjár. 61 741-750, 2023.
  3. Tóth, Á.: Maróthy Szilvia: Digitális Bölcsészet: A szövegtől az adatig.
    Argumentum (Debr.). 19 375-377, 2023.
    (Ismertetett mű: Digitális Bölcsészet: A szövegtől az adatig / Maróthy Szilvia. -Budapest : Akadémiai Kiadó, 2020. -)
  4. Furkó, B., Tóth, Á.: Mit tud a mesterséges intelligencia a diskurzusjelölőkről: esettanulmányok a USAS és a BERT egyértelműsítési módszereiről.
    In: Empirikus társalgáskutatás Magyarországon. Szerk.: Horváth Viktória, Dér Csilla Ilona, Hámori Ágnes, Krepsz Valéria, HUN-REN Nyelvtudományi Kutatóközpont, Budapest, 85-107, 2023. ISBN: 9786156678010
  5. Tóth, Á., Abdelzaher, E.: Probing visualizations of neural word embeddings for lexicographic use.
    In: Electronic lexicography in the 21st century: Proceedings of the eLex 2023 conference / edited by Marek Medved, Michal Mechura, Iztok Kosem, Jelena Kallas, Carole Tiberius, Milos Jakubícek, Lexical Computing, Brno, 545-566, 2023, (ISSN 2533-5626)
  6. Rákosi, G.: Review of Bar-Asher Siegal (2020): The NP-strategy for Expressing Reciprocity: Typology, History, Syntax and Semantics.
    Journal of Historical Linguistics. 13 (3), 518-526, 2023.
    (Ismertetett mű: Elitzur A., Bar-Asher Siegal. -The NP-strategy for Expressing Reciprocity: Typology, History, Syntax and Semantics /Amsterdam : John Benjamins Publishing Company, 2020. -291. -)
2022
  1. Abdelzaher, E.: A classroom-based study on the effectiveness of lexicographic resources.
    LEXI. 9 (2), 139-174, 2022.
    Folyóirat-mutatók:
    Q2 Linguistics and Language
  2. Tóth, E.: A főnévi mutató névmások kontrasztáló használata: egy elicitációs vizsgálat tanulságai.
    In: Tanulmányok a deixisről. Szerk.: Laczkó Krisztina, Tátrai Szilárd, ELTE Eötvös József Collegium, Budapest, 99-113, 2022, (DIAGram Könyvek ; 5) ISBN: 9786155897511
  3. Balogh, E.: A nyelvtanári pálya Magyarországon tanár szakos hallgatók nézőpontjából.
    EduLingua. 8 (1), 39-51, 2022.
  4. Eőry, V., Tóth, Á.: A szótár az oktatásban: a lexikográfiától a szótárhasználatig.
    Tinta könyvkiadó, Budapest, 177 p., 2022. ISBN: 9789634093428
  5. Cserép, A., Narimanishvili, T.: Challenges of Metaphor Identification in L2 Essays.
    Argumentum (Debr.). 18 35-57, 2022.
  6. Szűcs, P.: Constructions with propositional proforms.
    Proc. LFG Conf. 345-364, 2022.
  7. Cserép, A.: Did the Verb in Some V NP Idioms Have a Related Meaning when the Idiom Emerged?: A Historical Perspective.
    Argumentum (Debr.). 18 337-355, 2022.
  8. Tóth, Á.: Egy szó mint száz szám: mit tanulhatunk a neurális nyelvmodellektől a nyelv működéséről?.
    In: Nyelvek, nyelvváltozatok, következmények : II. Fordítástudomány, terminológia, retorika, kognitív nyelvészet, kontrasztív nyelvészet, interkulturális kommunikáció, névtan. Szerk.: Navracsics Judit, Bátyi Szilvia, Akadémiai Kiadó, Budapest, 1-15, 2022, (A MANYE kongresszusok előadásai, ISSN 2732-0685 ; 13/2)
  9. Balogh, E.: Középiskolás diákok angol nyelvi preferenciája.
    In: Nyelvek, nyelvváltozatok, következmények : Nyelvoktatás, nyelvelsajátítás, nyelvhasználat, fonetika és fonológia. Szerk.: Navracsics Judit, Bátyi Szilvia, Akadémiai Kiadó, Budapest, 1 1-7, 2022, (A MANYE Kongresszusok Előadásai, ISSN 2732-0685 ; 13/1.) ISBN: 9789634548737(online)
  10. Tóth, Á., Márkus, K., Pődör, D.: Lexikográfia és szótárdidaktika az angoltanárképzésben - helyzetkép.
    In: A szótár az oktatásban : A lexikográfiától a szótárhasználatig / Eőry Vilma; Tóth Ágoston (szerk.), Tinta Könyvkiadó, Budapest, 27-60, 2022, (Lexikográfiai füzetek, ISSN 1785-5845 ; 11) ISBN: 9789634093428
  11. Rákosi, G., Tóth, E.: Pushed out of arm's reach: Pronouns and spatial anaphora in Hungarian.
    ALing. 69 (2), 235-255, 2022.
    Folyóirat-mutatók:
    D1 Cultural Studies
    Q1 Linguistics and Language
    D1 Literature and Literary Theory
  12. Kardos, É., Szávó, A.: Revisiting event lexicalization in Hungarian: Constraints on the encoding of Path/Res in verbal particles and result predicates.
    In: Papers from the International Workshop on Secondary Predication 2021 / Masashi Kawashima, Hideki Kishimoto, Kazushige Moriyama, Kobe University, Kobe, 23-41, 2022.
  13. Rákosi, G.: Some notes on the contribution of Hungarian anaphors.
    Proc. LFG Conf. 2022 285-304, 2022.
  14. Kardos, É., Farkas, I.: The syntax of inner aspect in Hungarian.
    J. Ling. 58 (4), 807-845, 2022.
    Folyóirat-mutatók:
    D1 Linguistics and Language
    D1 Philosophy
2021
  1. Hodeib, C.: An overview of research methods in speech acts and politeness: The case for triangulation.
    Argumentum (Debr.). 17 108-124, 2021.
  2. Rákosi, G.: A pár az interneten talált egymásra: Gyűjtőnevek és kölcsönös névmási anafora a magyarban.
    In: Nyelvelmélet és dialektológia 5.. Szerk.: Balogné Bérces Katalin, Hegedűs Attila, Surányi Balázs, Pázmány Péter Katolikus Egyetem Bölcsészet- és Társadalomtudományi Kar, Budapest, 157-174, 2021. ISBN: 9789633084168
  3. Szávó, A.: Argument structural properties of manner+result verbs from a cross-linguistic perspective.
    Juvenilia. 9 324-343, 2021.
  4. Abdelzaher, E.: Cognitive Linguistics and Digital Lexicography.
    In: The Routledge Handbook of Cognitive Linguistics / edited by Xu Wen and John R. Taylor, Routledge, New York, 568-584, 2021, (Routledge handbooks in linguistics ) ISBN: 9781138490710
  5. Kardos, É.: Lexical semantics.
    In: The Handbook of English Linguistics / Bas Aarts, April McMahon, Lars Hinrichs, Wiley-Blackwell, Hoboken, 501-523, 2021. ISBN: 9781119540564
  6. Rákosi, G.: PPs used as arguments.
    In: Syntax of Hungarian: Postpositions and Postpositional Phrases. Ed.: É. Kiss Katalin, Hegedűs Veronika, Amsterdam University Press, Amsterdam, 285-354, 201. ISBN: 9789463725910
  7. Hodeib, C.: Variability in perceptions of (im)politeness in Syrian Arabic: The observers' perspective.
    Argumentum (Debr.). 17 125-160, 2021.
2020
  1. Tóth, E., Csatár, P.: A comparison of Hungarian focus structures: experimental insights.
    Finn.-ugr. Mitt. 44 79-94, 2020.
  2. Tóth, Á.: Az Oxford 3000 definiáló alapszókincs és annak 2019. évi változása.
    In: Nyelv, kultúra, identitás. Alkalmazott nyelvészeti kutatások a 21. századi információs térben : I. Terminológia, lexikográfia, fordítás.. Szerk.: Fóris, Ágota; Bölcskei Andrea; M. Pintér Tibor; Szoták Szilvia; Tamás Dóra Mária, Akadémiai Kiadó, Budapest, 1-13, 2020. ISBN: 9789634545354
  3. Abdelzaher, E.: Comparing Frame Membership, WordNet-Based Similarity and Distributional Similarity.
    Computational Linguistics in the Netherlands. 10 5-17, 2020.
  4. Rákosi, G.: Current Approaches to Syntax: A Comparative Handbook.
    ALing. 67 (3), 388-393, 2020.
    (Ismertetett mű: Current approaches to syntax. A comparative handbook / eds. András Kertész, Edith Moravcsik, Csilla Rákosi. -Berlin; Boston: De Gruyter Mouton. -600 p. -)
    Folyóirat-mutatók:
    Q1 Cultural Studies
    Q2 Linguistics and Language
    D1 Literature and Literary Theory
  5. Keresztes, J.: Focus-feature and wh-feature in the light of pied piping behavior in Hungarian.
    LingBaW. 6 92-110, 2020.
  6. Szűcs, P.: Left peripheral constructions in English and Hungarian: A perspective from Lexical-Functional Grammar.
    Debreceni Egyetemi Kiadó, Debrecen, 210 p., 2020. ISBN: 9789633188859
  7. Rákosi, G.: Lokális elkülönülések a magyarban: Adalékok a referenciális függőségek nyelvtanához.
    In: Újabb eredmények a grammatikaelmélet, nyelvtörténet és uralisztika köréből. Szerk.: Dékány Éva, Halm Tamás, Surányi Balázs, Akadémiai Kiadó, Budapest, 199-210, 2020, (Általános nyelvészeti tanulmányok, ISSN 0569-1338 ; 32) ISBN: 9789634545927
  8. Laczkó, T., Szűcs, P., Rákosi, G.: On control and binding in Hungarian complex event nominals.
    Proc. LFG Conf. 20 211-231, 2020.
  9. Hodeib, C.: On the discursive expression of politeness in Syrian Arabic: The case of apologies.
    Alk. Nyelvtud. 22 (2), 1-34, 2020.
  10. Tóth, E.: Some insights on demonstrative use in Hungarian: results of a controlled-dialogue game.
    Argumentum (Debr.). 16 209-229, 2020.
  11. Szávó, A.: The L2 Acquisition of Telicity Marking in English by Native Speakers of Hungarian: A Cross-Sectional Study of L1 Transfer.
    Juvenilia. 8 315-338, 2020.
  12. Kardos, É.: Toward a scalar semantic analysis of telicity in Hungarian.
    Debreceni Egyetem Bölcsészettudományi Kar, Debrecen, x, 199 p., 2020. ISBN: 9789633188606
  13. Rákosi, G.: With or without the definite article.
    In: Approaches to Hungarian 16. : Papers from the 2017 Budapest Conference. Ed.: Hegedűs, Veronika; Vogel, Irene, John Benjamins Publishing Company, Amsterdam, 116-136, 2020. ISBN: 9789027261601
2019
  1. Virovec, V.: A határozott névelő használatáról üres névmási birtokos mellett.
    LingDok. 18 111-129, 2019.
  2. Cserép, A.: A lexicographic and corpus linguistic investigation of put a damper/dampener on.
    Argumentum (Debr.). 15 155-167, 2019.
  3. Hodeib, C.: Apology Strategies in Syrian Arabic.
    Argumentum (Debr.). 15 674-701, 2019.
  4. Kardos, É., Rákosi, G., Szűcs, P., Tóth, E.: Argumentum 15: Special issue in honour of Tibor Laczkó on the occasion of his 60th birthday.
    Debreceni Egyetemi Kiadó, Debrecen, 2019.
  5. Farkas, I., Kardos, É.: A végpontosság mint szituációs aspektuális jegy jelölése a magyar nyelvben. 2. rész.
    Magy. nyelv. 115 (3), 298-308, 2019.
    Folyóirat-mutatók:
    Q2 Linguistics and Language
  6. Farkas, I., Kardos, É.: A végpontosság mint szituációs aspektuális jegy jelölése a magyar nyelvben 1. rész.
    Magy. nyelv. 115 (2), 176-185, 2019.
    Folyóirat-mutatók:
    Q2 Linguistics and Language
  7. Tóth, E.: Ez vagy az?: Egy produkciós kísérlet eredményei.
    Jel. nyelvhaszn. 6 (1), 129-146, 2019.
  8. Szabó, F., Polonyi, T., Abari, K.: Foreign Language Learning and Low Socio-Economic Status.
    PedActa. 9 (2), 37-46, 2019.
  9. Tóth, Á.: FrameNet keretek és keretelemek felismerése neurális hálózatok és szódisztribúciós adatok felhasználásával.
    In: XV. Magyar Számítógépes Nyelvészeti Konferencia : MSZNY 2019 : Szeged, 2019. január 24?25. Szerk.: Berend Gábor; Gosztolya Gábor; Vincze Veronika, Szegedi Tudományegyetem, Informatikai Intézet, Szeged, 163-173, 2019.
  10. Csépes, I.: Hogyan fejleszthető a tanárok nyelvtudásmérési és értékelési műveltsége?: Az Erasmus+ TALE projekt tanulságai.
    Mod. nyelvokt. 25 (3-4), 136-155, 2019.
  11. Tóth, E.: Hungarian demonstratives in contrastive contexts.
    In: ExLing 2019 : Proceedings of 10th International Conference of Experimental Linguistics. Szerk.: Antonis Botinis, Centro de Linguística da Universidade de Lisboa, Lisszabon, [205]-208, 2019. ISBN: 9786188458505
  12. Szűcs, P.: Left Dislocation in Hungarian.
    In: Proceedings of the LFG'19 Conference. Eds.: Miriam Butt, Tracy Holloway King, Ida Toivonen, Australian National University, [s.n.], 293-313, 2019.
  13. Csépes, I.: Nyelvtudásmérési és -értékelési műveltség: a magyarországi angoltanár (tovább)képzés aktuális kihívásai.
    Pedagógusképzés. 18(46) (3-4), 77-104, 2019.
  14. Rákosi, G., Tóth, E.: On spatial anaphora in Hungarian.
  15. Laczkó, T., Rákosi, G.: Pronominal Possessors and Syntactic Functions in the Hungarian Possessive Noun Phrase.
    Proc. LFG Conf. 19 149-169, 2019.
  16. Rákosi, G.: Reciprocal anaphors in singular constructions in Hungarian.
    In: Workshop 'Cross-linguistic semantics of reciprocals': Informal Proceedings. Ed.: Palmieri Giada, Winter Yoad, Zwarts Joost, [s.n.], [s.l.], 70-80, 2019.
  17. Szűcs, P.: Remarks on binding an control data in Hungarian Complex Event Nominals.
    Argumentum (Debr.). 15 650-664, 2019.
  18. Rákosi, G.: Searching for definite clues in Hungarian: On pro-dropped possessors and the definite article.
    Argumentum (Debr.). 15 332-343, 2019.
  19. Kardos, É.: Situation aspectual properties of creation/consumption predicates.
    Acta Linguistica Academica. 66 (4), 491-525, 2019.
    Folyóirat-mutatók:
    Q1 Cultural Studies
    Q2 Linguistics and Language
    D1 Literature and Literary Theory
  20. Rákosi, G.: Something inside myself does not agree: On the Anaphor Agreement Effect in Hungarian.
    Argumentum (Debr.). 15 602-616, 2019.
  21. Rákosi, G., Tóth, E.: Spatial anaphora in Hungarian.
    In: ExLing 2019 : Proceedings of 10th International Conference of Experimental Linguistics. Szerk.: Antonis Botinis, Centro de Linguística da Universidade de Lisboa, Lisszabon, 174-177, 2019. ISBN: 9786188458505
  22. Kardos, É., Pethő, G.: The interaction between event structure and argument structure in light of some Hungarian and English facts.
    In: Valency in verbs and verb-related structures / Anna Malicka-Kleparska, Maria Bloch-Trojnar, Peter Lang, Berlin, 119-139, 2019. ISBN: 9783631777121
  23. Cserép, A.: Variability of kick the bucket.
    Argumentum (Debr.). 15 472-489, 2019.
  24. Abdelzaher, E., Essam, B.: Weaponizing words.
    JLP. 18 (6), 893-914, 2019.
    Folyóirat-mutatók:
    D1 History
    D1 Linguistics and Language
    Q1 Sociology and Political Science
2018
  1. Szűcs, P.: A COMP-less Approach to Hungarian Complement Clauses.
    Proc. LFG Conf. 18 325-342, 2018.
  2. Csépes, I., Fekete, A.: Assessing Reading Skills.
    In: Handbook of Assessment for Language Teachers / Dina Tsagari; Karin Vogt; Veronika Froehlich; Ildikó Csépes; Adrienn Fekete; Anthony Green; Liz Hamp-Lyons; Nicos Sifakis; Stefania Kordia, Tale Project, Nicosia, 16-45, 2018. ISBN: 9789925739912
  3. Csépes, I., Fekete, A.: Assessing Speaking Skills.
    In: Handbook of Assessment for Language Teachers / Dina Tsagari; Karin Vogt; Veronika Froehlich; Ildikó Csépes; Adrienn Fekete; Anthony Green; Liz Hamp-Lyons; Nicos Sifakis; Stefania Kordia, Tale Project, Nicosia, 98-128, 2018. ISBN: 9789925739912
  4. Bakó, B.: A topic to rack our clever brains on: Premodification in Hungarian and English body-part idioms.
    Linguistik Online. 89 (2), 3-18, 2018.
  5. Fekete, A., Csépes, I.: B2-es szintű nyelvvizsga bizonyítvány: útlevél a diplomás élethez, társadalmi mobilitáshoz.
    Iskolakultúra. 28 (10-11), 13-24, 2018.
  6. Tsagari, D., Vogt, K., Froelich, V., Csépes, I., Fekete, A., Green, A., Hamp-Lyons, L., Sifakis, N., Kordia, S.: Handbook of Assessment for Language Teachers.
    Tale Project, Nicosia, 218 p., 2018. ISBN: 9789925739905
  7. Farkas, I., Kardos, É.: Non-maximal event delimitation in Hungarian.
    Argumentum (Debr.). 14 368-382, 2018.
  8. Szűcs, P.: Operator Fronting in Hungarian.
    Proc. LFG Conf. 18 343-363, 2018.
  9. Rákosi, G.: Pronouns.
    In: Syntax of Hungarian: Nouns and Noun Phrases Volume II. Ed.: Gábor Alberti, Tibor Laczkó, Amsterdam University Press, Amsterdam, 1195-1220, 2018, (Comprehensive Grammar Resources: Hungarian ) ISBN: 9789462982710
  10. Tóth, Á.: Recognizing semantic frames using neural networks and distributional word representations.
    Argumentum (Debr.). 14 400-414, 2018.
2017
  1. Szűcs, P.: "Balra kihelyezések" a magyarban.
    LingDok. 16 81-101, 2017.
  2. Németh, M.: Bocsánatkérési stratégiák a magyar nyelvben.
    Szkholion. 15 65-77, 2017.
  3. Szűcs, P.: English left-peripheral constructions from an LFG-perspective.
    Linguistica Brunensia. 65 (1), 67-80, 2017.
  4. Fekete, A.: Foreign language success and social mobility in the Hungarian context.
    Electronic Journal of Central European Studies in Japan 3 1-15, 2017.
  5. Cserép, A.: Idiom variation and decomposability Part I: Verbal variation.
    Yearbook of Phraseology. 8 (1), 105-132, 2017.
    Folyóirat-mutatók:
    Q4 Communication
    Q3 Linguistics and Language
  6. Cserép, A.: Idiom variation and decomposability Part II: Variation in the noun phrase.
    Yearbook of Phraseology. 8 (1), 133-154, 2017.
    Folyóirat-mutatók:
    Q4 Communication
    Q3 Linguistics and Language
  7. Bakó, B.: L. David Ritchie: Metaphor.
    Argumentum (Debr.). 13 108-111, 2017.
    (Ismertetett mű: L. David Ritchie. -Metaphor /Cambridge : Cambridge Univ Press - UK, 2013)
  8. Laczkó, T.: Modelling (In)definiteness, External Possessors and (Typological) Variation in Hungarian Possessive DPs.
    Proc. LFG Conf. 1 243-263, 2017.
  9. Rákosi, G.: The definite article and anaphoric possessors in Hungarian.
    Linguistica Brunensia. 65 (2), 21-33, 2017.
  10. Cserép, A.: Thematic Composition and Idiom Variation.
    Romanian J. Engl. Stud. 14 (1), 49-55, 2017.
2016
  1. Németh, M.: Apologizing strategies of Hungarian EFL learners.
    In: 7th International Conference on Intercultural Pragmatics and Communicaton. INPRA 2016. Split, 10-12 June 2016. Book of Abstracts.. Ed.: Jagoda Granić, Kecskes Istvan, Croatia: University of Split, Split, 114, 2016. ISBN: 9789537220242
  2. Csépes, I.: A Teaching Scotland folyóirat.
    Anyanyelv-pedagógia. 9 (2), 82-85, 2016.
  3. Németh, M.: Bocsánatkérési stratégiák a japánban és a magyarban.
    In: Távlatok a mai magyar alkalmazott nyelvészetben. Szerk.: Reményi Andrea Ágnes, Sárdi Csilla, Tóth Zsuzsa, Tinta Kiadó, Budapest, 557-569, 2016. ISBN: 9789634090748
  4. Baranyi, G., Rubóczki, B., Németh, M.: Egy mester árnyékában: így emlékeztünk Varró Gabriellára.
    Debr. szle. 3 343-346, 2016.
  5. Németh, M.: Köszönetnyilvánítási stratégiák a magyarban.
    In: Doktoranduszok tanulmányai az alkalmazott nyelvészet köréből. Szerk.: Váradi Tamás, MTA Nyelvtudományi Intézet, Budapest, 59-68, 2016. ISBN: 9789639074668
  6. Csépes, I.: Language Assessment Literacy in English Teacher Education in Hungary.
    In: Classroom-based Assessment in L2 Contexts / edited by Dina Tsagari, Cambridge Scholars Publishing, Newcastle upon Tyne, 30-53, 2016. ISBN: 9781443891028
  7. Csépes, I.: Researching Oral Feedback in the Foreign Language Classroom.
    Hung. educ. res. j. 6 (3), 95-106, 2016.
  8. Németh, M.: Thanking Strategies of Hungarian EFL learners: Is thanking a universal linguistic behaviour?.
    In: Linguistics Beyond and Within 2016 - International Linguistics Conference in Lublin: Controversy in Lingustics and Language Studies. 20-21 October 2016 : Book of Abstracts. Ed.: Anna Bondaruk, Poland: The John Paul II Catholic University of Lublin: KUL Publishing House, Lublin, 96-97, 2016. ISBN: 9788380612990
  9. Rákosi, G., Tóth, E.: The pronoun interpretation problem in child Hungarian.
    Acta Linguist. Hung. 63 (1), 63-96, 2016.
    Folyóirat-mutatók:
    Q2 Cultural Studies
    Q2 Linguistics and Language
    Q1 Literature and Literary Theory
2015
  1. Essam, B., Abdelzaher, E.: Approaching "lost love" theme in two culturally different poems: A cognitive linguistic analysis.
    J. Comp. Lit. Aesthet. 38 (1-2), 33-48, 2015.
  2. Jurth, R.: A reflexívjelölt áltárgyas rezultatív szerkezetekről a magyarban.
    LingDok. 14 87-104, 2015.
  3. Csatár, P., Tóth, E.: Az indexikális főnévi mutató névmások kontextuális használata.
    In: Használat és hatás: újabb eredmények a magyarországi pragmatikai kutatásokban / (szerk.) Bódog Alexa, Csatár Péter, Németh T. Enikő, Vecsey Zoltán, Loisir Kiadó, Budapest, 67-80, 2015. ISBN: 9789638965530
  4. Csépes, I., Fekete, A., Kardos, É., Koczogh, H., Mónos, K., Sankó, G.: Challenges of the 21st century: an in-service teacher training course for EFL teachers.
    Debreceni Egyetemi Kiadó, Debrecen, 217 p., 2015. ISBN: 9789634738534
  5. Tóth, E., Csatár, P.: Egy interfész jelenség: indexikális demonstratívumok azonosító fókuszban.
    Jel. nyelvhaszn. 2 (1), 63-77, 2015.
  6. Tóth, Á.: Exploring Distributional Semantics with the SpaceXplorer Tool.
    Brit. Americ. Stud. 21 217-224, 2015.
  7. Csépes, I.: Language assessment literacy in Hungary.
    In: Development of Teacher Calling in Higher Education. Ed.: Pusztai Gabriella, Engler Ágnes, Markóczi Revák Ibolya, Partium Press ; Budapest : Personal Problems Solution : Új Mandátum Könyvkiadó, Nagyvárad, 89-99, 2015, (Higher Education & Society ; 5) ISBN: 9789631233995
  8. Kardos, É.: Maintaining Work-Life Balance at the Crossroads of Culture.
    In: Beyond the Pride and the Privilege: The Stories of Doctoral Students and Work-Life Balance / edited by Agustina Veny Purnamasari, B. Genise Henry, Chinasa A. Elue, Edna Martinez, Information Age Publishing, Charotte, 67-73, 2015, (Work-life balance) ISBN: 9781623969066
  9. Csépes, I.: Nyelvtudásmérési műveltség az angol szakos tanárképzésben a Debreceni Egyetemen.
    In: Tanulmányok a Debreceni Egyetem levelező és részismereti nyelvtanári képzésének megújításához / Csépes Ildikó, Horváth Andrea, Nagy Andrea, Trippó Sándor, Debreceni Egyetemi Kiadó, Debrecen, 5-35, 2015, (Szaktárnet-könyvek ; 9) ISBN: 9789634738531
  10. Laczkó, T.: On negative particles and negative polarity in Hungarian.
    Proc. LFG Conf. 15 166-186, 2015.
  11. Szűcs, P.: On pronouns in Hungarian complex sentences.
    Argumentum (Debr.). 11 292-313, 2015.
  12. Csépes, I., Horváth, A., Nagy, A., Trippó, S.: Tanulmányok a Debreceni Egyetem levelező és részismereti nyelvtanári képzésének megújításához.
    Debreceni Egyetemi Kiadó, Debrecen, 96 p., 2015. ISBN: 9789634738531
2014
  1. Tóth, E., Csatár, P.: A főnévi mutató névmások indexikális használatát befolyásoló tényezők a magyarban.
    Jel. Nyelvhaszn. 1 (1), 67-85, 2014.
  2. Szűcs, P.: A magyar operátoremelés mint prolepszis.
    LingDok. 13 185-204, 2014.
  3. Laczkó, T.: An LFG analysis of verbal modifiers in Hungarian.
    Proc. LFG Conf. 10 346-366, 2014.
  4. Pethő, G., Kardos, É.: Argumentumszerkezeti tények az eseményszerkezet tükrében.
    In: Nyelvben a világ: tanulmányok Ladányi Mária tiszteletére. Szerk.: Havas Ferenc, Horváth Katalin, Kugler Nóra, Vladár Zsuzsa, Tinta Könyvkiadó, Budapest, 66-76, 2014, (Segédkönyvek a nyelvészet tanulmányozásához, ISSN 1419-6603 ; 160) ISBN: 9786155219641
  5. Fekete, A., Varga, E.: Book review: Kozma, T., Rébay, M., Óhidy, A., Szolár, É. (Eds.): The Bologna Process in Central and Eastern Europe.
    Hung. Educ. Res. J. 4 (1), 51-54, 2014.
    (Ismertetett mű: The Bologna Process in Central and Eastern Europe / Kozma Tamás, Rébay Magdolna, Óhidy Andrea, Szolár Éva (Eds.). -Wiesbaden : Springer, 2014. -377 p.)
  6. Cserép, A.: Conceptual Metaphor Theory: in defence or on the fence?.
    Argumentum (Debr.). 10 (Klsz.), 261-288, 2014.
  7. Tóth, Á.: Disztribúciós szemantikai kísérletek: szavakról, számokban.
    In: Nyelv - társadalom - kultúra : interkulturális és multikulturális perspektívák I-II : A XXIII. Magyar Alkalmazott Nyelvészeti Kongresszus (ELTE BTK Budapest, 2013. március 26-28.) előadásaiból készült tanulmánykötet. Szerk.: Ladányi Mária, Vladár Zsuzsa, Hrenek Éva, MANYE; Tinta Könyvkiadó, Budapest, 139-145, 2014, (A MANYE Kongresszusok előadásai = Proceedings of the HAALT Congresses, ISSN 1786-545X ; 10) ISBN: 9786155219665
  8. Laczkó, T.: Essentials of an LFG analysis of Hungarian finite sentences.
    Proc. LFG Conf. 14 325-345, 2014.
  9. Tóth, E., Csatár, P., Arina, B.: Exploring Hungarian and Dutch gestural demonstratives.
    In: Complex Visibles Out There : Proceedings of Olomouc Linguistic Colloquium 2014: Language Use and Linguistic Structure / (eds.) Ludmila Veselsková, Markéta Janebová, Palacky University, Olomouc, 607-625, 2014, (Olomouc modern language series ; Vol. 4.) ISBN: 9788024443843
  10. Tóth, E.: Gestural demonstratives in English: an experiment.
    Argumentum (Debr.). 10 600-610, 2014.
  11. Laczkó, T., Kardos, É.: Guest editors' note.
    Acta Linguist. Hung. 61 (3), 245-246, 2014.
  12. Bakó, B.: Hungarian idioms in the predicative adverbial participle construction.
    Argumentum. 10 144-163, 2014.
  13. Drugaş, I., Csépes, I.: Impulsivity, hyperactivity, and attention deficit in terms of individual learner differences.
    Romanian Journal of School Psychology. 7 (13), 59-77, 2014.
  14. Szűcs, P.: Information Structure and the English Left-Periphery.
    In: Proceedings of the LFG14 Conference. Ed.: Miriam Butt, Tracy Holloway King, CSLI Publications, Stanford, 545-665, 2014.
  15. Csépes, I.: Language Assessment Literacy in English Teacher Training Programmes in Hungary.
    In: Studies in Honour of Marianne Nikolov / edited by József Horváth, Péter Medgyes, Lingua Franca Csoport, Pécs, 399-411, 2014. ISBN: 9789636425777
  16. Keresztes, J.: Object-drop in Hungarian.
    Wiener Linguistische Gazette. 78/A 148-165, 2014.
  17. Rákosi, G.: On dative causers in Hungarian.
    Acta Linguist. Hung. 61 (1), 91-111, 2014.
    Folyóirat-mutatók:
    Q3 Cultural Studies
    Q3 Linguistics and Language
    Q2 Literature and Literary Theory
  18. Szűcs, P.: On English Topicalization and Left-Dislocation from an Information-Structural Perspective.
    In: Proceedings of the Third Central European Conference in Linguistics for Postgraduate Students. Ed.: Surányi Balázs, Turi Gergő, Pázmány Péter Katolikus Egyetem, Budapest, 114-127, 2014. ISBN: 9789633082249
  19. Tóth, E.: On Proximal and Distal Demonstratives in English and Hungarian.
    In: 11th Conference of the Hungarian Society for the Study of English (HUSSE11). Szerk.: Ruttkay Veronika, Gárdos Bálint, L'Harmattan Kiadó, Budapest, 655-664, 2014. ISBN: 9789632369433
  20. Pethő, G., Kardos, É.: On the empirical foundations of the detransitivisation analysis of unaccusatives.
    Argumentum (Debr.). 10 486-518, 2014.
  21. Laczkó, T.: On verbs, auxiliaries and Hungarian sentence structure in Lexical-Functional Grammar.
    Argumentum (Debr.). 10 (Klsz.), 421-438, 2014.
  22. Laczkó, T.: Outlines of an LFG-XLE account of negation in Hungarian sentences.
    Proc. LFG Conf. 14 304-324, 2014.
  23. Rákosi, G.: Possessed by something out there.
    Argumentum (Debr.). 10 (Klsz.), 548-559, 2014.
  24. Sankó, G.: Scholarly texts flavoured with conversational features.
    Argumentum (Debr.). 10 560-575, 2014.
  25. Laczkó, T., Kardos, É.: Selected papers from the Debrecen Workshop on Argument Structure: Acta Linguistica Hungarica 61.3.
    Akadémiai Kiadó, Budapest, 2014.
  26. Rákosi, G.: Sightseeing around our own possessive adjectives in Hungarian.
    Argumentum (Debr.). 10 645-658, 2014.
  27. Andor, J., Cserép, A., Kardos, É., Laczkó, T., Rákosi, G., Tóth, Á.: Superbly grounded in the world of language = Tökéletesen lehorgonyozottan a nyelv világában : Különszám Dr. Pelyvás Péter 65. születésnapja alkalmából.
    2014.
  28. Tóth, Á.: The Company that Words Keep: Distributional Semantics.
    Debreceni Egyetemi Kiadó, Debrecen, 158 p., 2014. ISBN: 9789633184493
  29. Tóth, Á.: The Distributional Compatibility Relation.
    Argumentum (Debr.). 10 (Klsz.), 588-599, 2014.
  30. Tóth, E.: The imperative and the subjunctive proper: two distinct grammatical moods in Hungarian.
    Argumentum (Debr.). 10 631-644, 2014.
  31. Rákosi, G., Tóth, E.: The Pronoun Interpretation Problem in Hungarian. An overview of current directions in first language acquisition research.
    Argumentum (Debr.). 10 659-674, 2014.
2013
  1. Furkó, B., Nagy, A.: 'Well' breaking bad.
    Theory and Practice in English Studies. 6 (2), 143-168, 2013.
  2. Szűcs, P.: A fókuszemelésről új adatok tükrében: egy LFG-alapú megközelítés.
    LingDok. 12 257-277, 2013.
  3. Tóth, E.: A főnévi mutató névmások deiktikus használata a magyar és az angol nyelvben.
    Argumentum (Debr.). 9 311-320, 2013.
  4. Kardos, É.: Aspectual classes: past and present.
    Argumentum. 9 200-210, 2013.
  5. Tóth, Á.: Az ember, a korpusz és a számítógép: Magyar nyelvű szóhasonlósági mérések humán és disztribúciós szemantikai kísérletben.
    Argumentum (Debr.). 9 301-310, 2013.
  6. Takács, O.: Changing trends in psycholinguistic parsing theory.
    Argumentum. 9 353-362, 2013.
  7. Rákosi, G.: Down with obliques?.
    In: From Quirky Case to Representing Space : Papers in Honor of Annie Zaenen / Tracy Holloway King, Valeria de Paiva (szerk.), CSLI, Stanford, 127-138, 2013. ISBN: 9781575866628
  8. Takács, O.: Felszínes nyelvtani feldolgozás: mondatmegértés Ferreira-féle elméletéről.
    Argumentum. 9 363-372, 2013.
  9. Lődár, E.: Hangkibocsájtás-igék a magyarban.
    LingDok. 12 139-156, 2013.
  10. Tóth, Á., Andor, J., Pelyvás-Ferenczik, P.: Linguistic analyses: a colorful palette: Special issue in honor of Dr. Béla Hollósy on the occasion of his 65th birthday = Színes ecsetvonások a nyelvészeti palettán: Különszám Dr. Hollósy Béla 65. születésnapja alkalmából.
    2013.
  11. Cserép, A.: Metaphorical uses of horse in Hungarian and English: What can the dictionary and the corpus tell us?.
    Argumentum (Debr.). 9 119-131, 2013.
  12. Laczkó, T., Rákosi, G., Tóth, Á., Csernyi, G.: Nyelvtanfejlesztés, implementálás és korpuszépítés: a HunGram 2.0 és a HG-1 Treebank legfontosabb jellemzői.
    In: MSZNY 2013: IX. Magyar Számítógépes Nyelvészeti Konferencia. Szerk.: Tanács Attila, Vincze Veronika, Szegedi Tudományegyetem Informatikai Tanszékcsoport, Szeged, 85-96, 2013. ISBN: 9789633061893
  13. Laczkó, T.: On a much-debated Hungarian predicate: Verb or participle? Syntactic or lexical treatment?.
    Argumentum. 9 239-267, 2013.
  14. Laczkó, T.: On presenting something in English and Hungarian.
    In: From Quirky Case to Representing Space: Papers in Honor of Annie Zaenen. Ed.: by Tracy H. King, Valeria de Paiva, CSLI Publications, Stanford, CA, 181-194, 2013. ISBN: 9781575866628
  15. Jurth, R.: On the distribution of verbal particles and nominal resultatives in Hungarian.
    Argumentum. 9 332-345, 2013.
  16. Koczogh, H.: Scrutinizing the Concept of (Verbal) Disagreement: Terminological and Definitional Issues.
    Argumentum. 9 211-222, 2013.
  17. Voronova, K., Becske, M., Sánta, D., Márkus, Z.: Tanulmányi célú nemzetközi migráció Kárpátalján.
    Didakt : Márton Áron Szakkollégium, Debrecen, 40 p., 2013. ISBN: 9786155212154
  18. Tóth, Á.: The company that words keep.
    The Round Table. 3 1-8, 2013.
  19. Tóth, Á.: Vektortéralapú szemantikai szóhasonlósági vizsgálatok.
    In: MSZNY 2013: IX. Magyar Számítógépes Nyelvészeti Konferencia. Szerk.: Tanács Attila, Vincze Veronika, Szegedi Tudományegyetem Informatikai Tanszékcsoport, Szeged, 354-360, 2013. ISBN: 9789633061893
2012
  1. Furkó, B.: A diskurzusjelölők funkcionális spektruma angol nyelvű forgatókönyvekben.
    In: A szövegösszefüggés elméleti és gyakorlati megközelítési módjai : diszkusszió. Szerk.: Dobi Edit, Debreceni Egyetemi K., Debrecen, 139-152, 2012, (Officina textologica, 1417-4057 ; 17.) ISBN: 9789633182697
  2. Csépes, I.: Államilag elismert nyelvvizsgáztatás: Kik és hogyan látják el a szakmai felügyeletet?.
    Mod. Nyelvokt. 18 (4), 56-60, 2012.
  3. Rákosi, G.: A magyar birtokos szerkezetű viszonyjelölőkről, avagy kígyók szájfénnyel és esernyővel.
    In: Nyelvelmélet és Dialektológia 2.. Szerk.: É. Kiss Katalin, Hegedűs Attila, PPKE-BTK, Elméleti Nyelvészeti Tanszék - Magyar Nyelvészeti Tanszék, Piliscsaba, 154-173, 2012. ISBN: 9789633080764
  4. Furkó, B.: Angol túlélőszótár.
    Akademiai Kiado Rt, Budapest, 481 p., 2012. ISBN: 9789630592260
  5. Hunyadi, L., Földesi, A., Szekrényes, I., Staudt, A., Kiss, H., Abuczki, Á., Bódog, A.: Az ember-gép kommunikáció elméleti-technológiai modellje és nyelvtechnológiai vonatkozásai.
    In: Általános Nyelvészeti Tanulmányok XXIV. Nyelvtechnológiai kutatások. Szerk.: Kenesei I., Prószéky G., Várady T, Akadémiai Kiadó, Budapest, 265-309, 2012. ISBN: 9789630593083
  6. Tsagari, D., Csépes, I.: Collaboration in Language Testing and Assessment.
    Peter Lang, Frankfurt Am Main, 227 p., 2012. ISBN: 9783631635292
  7. Pusztai, G., Tóth, Z., Csépes, I.: Current Research in the Field of Disciplinary Didactics: Hungarian Educational Research Journal (HERJ) Special Issues 2..
    Hung. Educational Research Assoc., Budapest, 142 p., 2012. ISBN: 9789630850636
  8. Furkó, B., Dudás, É.: Gender differences in complimenting strategies with special reference to the compliment response patterns of Hungarian undergraduate students..
    Argumentum. 2012 (8), 136-157, 2012.
  9. Cserép, A.: Idiom analyzability: an intuition-based study.
    In: Phraseology and Discourse : Cross Linguistic and Corpus-based Approaches. Ed.: by Antonio Pamies, José Manuel Pazos Bretana, Lucía Luque Nadal, Schneider Verlag Hohengehren, Baltmannsweiler, 143-163, 2012. ISBN: 9783834010698
  10. Rákosi, G.: In defence of the non-causative analysis of anticausatives.
    In: The Theta System: Argument Structure at the Interface. Ed.: Martin Everaert, Marijana Marelj, Tal Siloni, Oxford University Press, Oxford, 177-199, 2012. ISBN: 9780199602513
  11. Csernyi, G.: Named entities and their treatment in a computational linguistic implementation.
    Br. Am. stud. 2012 287-296, 2012.
  12. Rákosi, G.: Non-core participant PPs are adjuncts.
    Proc. LFG Conf. 524-543, 2012.
  13. Furkó, B.: Oh what a difference an ó makes: a contrastive study of English oh and Hungarian ó..
    In: Mítoszok bűvöletében : Ünnepi kötet Virágos Zsolt Kálmán 70. születésnapjára.. Szerk.: Németh Lenke, Simon Zoltán, Tarnóc András, Varró Gabriella, Debreceni Egyetemi Kiadó, Debrecen, 437-453, 2012. ISBN: 9789633182321
  14. Laczkó, T.: On the (un)bearable lightness of being an LFG style copula in Hungarian.
    Proc. LFG Conf. 341-361, 2012.
  15. Csépes, I.: Self- and Peer-Assessment in Focus: Stakeholders' Perceptions and Issues of Implementation.
    In: Current Research in the Field of Disciplinary Didactics / szerk Gabriella Pusztai, Zoltán Tóth, Ildikó Csépes, Hungarian Educational Research Association, Budapest, 63-74, 2012, (Hungarian Educational Research Journal : Special Issues 2.) ISBN: 9789630850636
  16. Tóth, Á.: The neural argument.
    Br. Am. stud. 18 372-388, 2012.
  17. Koczogh, H.: The Role of Gender in Verbal Disagreement: a Study of Disagreement Strategies Employed by Hungarian Undergraduate Students.
    Gender Studies. 11 307-321, 2012.
2011
  1. Furkó, B.: A Contrastive Study of English 'of course' and Hungarian 'persze'.
    In: Proceedings of the HUSSE 10 Conference, Linguistics Volume. Ed.: Balogné Bérces Katalin, Földváry Kinga, Mészárosné Kóris Rita, HUSSE, Debrecen, 95-106, 2011. ISBN: 9789630827942
  2. Tóth, Á.: A multidisciplinary approach to lexical ambiguity.
    In: Cultural Texts and Contexts in the English Speaking World. Szerk.: Teodor Mateoc, Oradea University Press, Nagyvárad, 372-388, 2011.
  3. Abuczki, Á.: A multimodális interakció szekvenciális elemzése.
    In: Ember-gép kapcsolat: A multimodális ember-gép kommunikáció modellezésének alapjai / Németh T. Enikő (szerk.), Tinta Kiadó, Budapest, 119-144, 2011. ISBN: 9789639902992
  4. Abuczki, Á., Bódog, A., Németh, T.: A multimodális pragmatikai annotáció elméleti alapjai az ember-gép kommunikáció modellálásában.
    In: Ember-gép kapcsolat: A multimodális ember-gép kommunikáció modellezésének alapjai / Németh T. E.nikő (szerk.), Tinta Kiadó, Budapest, 179-201, 2011, (Segédkönyvek a nyelvészet tanulmányozásához,1419-6603 ; 133) ISBN: 9789639902992
  5. Bódog, A., Abuczki, Á., Németh, T.: A multimodális pragmatikai annotáció jelentősége a számítógépes nyelvészetben.
    In: VIII. Magyar Számítógépes Nyelvészeti Konferencia : MSZNY 2011. Szerk.: Tanács Attila, Vincze Veronika, Szegedi Tudományegyetem Informatikai Tanszékcsoport, Szeged, 240-251, 2011. ISBN: 9789633061213
  6. Tóth, Á.: A nyelvtanírástól a treebank-alapú webes konkordanciák készítéséig.
    In: MANYE XX. : Az alkalmazott nyelvészet ma: innováció, technológia, tradíció : XX. Magyar alkalmazott nyelvészeti kongresszus : Debreceni Egyetem, 2010. augusztus 26-28.. Szerk.: Boda István Károly, Mónos Katalin, MANYE - Debreceni Egyetem, Budapest, Debrecen, 79-85, 2011. ISBN: 9786155075094
  7. Furkó, B.: As Good as it Gets: Scripted Data in Discourse Analysis.
    Argumentum. 6 113-123, 2011.
  8. Esfandiari Baiat, G.: A Study of Developmental Dyslexia in Middle School Foreign Language Learners in Iran.
    Argumentum (Debr.). 7 159-169, 2011.
  9. Tsagari, D., Csépes, I.: Classroom-Based Language Assessment.
    Peter Lang GmbH, Frankfurt am Main, 203 p., 2011. ISBN: 9783631606438
  10. Furkó, B.: Diskurzusjelölők és szövegösszefüggés: a kohézió vagy a koherencia eszközei?: az implikáció mint a szövegösszefüggés eszköze.
    In: A szövegösszefüggés elméleti és gyakorlati megközelítési módjai : poliglott terminológiai és fogalmi áttekintés : Petőfi S. János 80. születésnapjára. Szerk.: Dobi Edit, Debreceni Egyetemi Kiadó, Debrecen, 37-55, 2011, (Officina Textologica ; 16.)
  11. Pelyvás-Ferenczik, P.: Epistemic modality: a choice between alternative cognitive models.
    Br. Am. stud. 17 247-259, 2011.
  12. Koczogh, H.: Gender Differences in Disagreement Strategies employed by speakers of Hungarian.
    California lin'gwis tik notes. 36 (2), 1-19, 2011.
  13. Koczogh, H., Furkó, B.: Gender differences in the use of the discourse markers you know and I mean: "It's just like, dude, seriously, it's been a bad week, I mean, kind of thing.".
    Argumentum. 7 1-18, 2011.
  14. Rákosi, G., Laczkó, T.: Inflecting spatial particles and shadows of the past in Hungarian.
    Proc. LFG Conf. 440-460, 2011.
  15. Tóth, Á., Csernyi, G.: Lemmaasszociáció és morfológiai jegyek mesterséges neurális hálózatokban.
    In: Magyar Számítógépes Nyelvészeti Konferencia (8.)(2011)(Szeged), Szegedi Tudományegyetem Informatikai Tanszékcsoport, Szeged, 354-358, 2011. ISBN: 9789633061213
  16. Pelyvás-Ferenczik, P.: Motivation in English MUST and Hungarian KELL.
    In: Motivation in Grammar and the Lexicon. Ed.: by Klaus-Uwe Panther, Günter Radden, John Benjamins Publishing Co., Amsterdam; Philadelphia, 171-190, 2011, (Human cognitive processing ; 27) ISBN: 9789027223814
  17. Abuczki, Á.: Multimodal Annotation and Analysis of Turn Management Strategies: A Comparative Study of Formal and Informal Dialogues of the HuComTech Corpus.
    In: HUSSE10-Linx : Proceedings of the HUSSE 10 Conference. Ed.: by Katalin Balogné Bérces, Kinga Földváry, Rita Mészárosné Kóris, Hungarian Society for the Study of English, Debrecen, 107-115, 2011. ISBN: 9789630827942
  18. Rákosi, G., Laczkó, T., Csernyi, G.: On English phrasal verbs and their Hungarian counterparts: from the perspective of a computational linguistic project.
    Argumentum. 7 80-89, 2011.
  19. Laczkó, T., Rákosi, G.: On Particularly Predicative Particles in Hungarian.
    Proc. LFG Conf. 299-319, 2011.
  20. Rákosi, G.: Összetett visszaható névmások a magyarban.
    Ált. nyelvész. tanulm. 23 351-376, 2011.
  21. Furkó, B.: Reformulation markers in English and Hungarian.
    In: Cultural Texts and Contexts in the English Speaking World. Szerk.: Teodor Mateoc, Oradea University Press, Nagyvárad, 351-365, 2011.
  22. Abuczki, Á.: Személyközi kapcsolatokat leíró metaforák a hétköznapi kommunikációban és reklámokban.
    In: Az ember-gép kommunikáció technológiájának elméleti alapjai : IKUT zárókötet / Bódog Alexa (szerk.), Debreceni Egyetem Kossuth Egyetemi Kiadó, Debrecen, 90-101, 2011. ISBN: 9789633181874
  23. Abuczki, Á.: Társalgási fordulók multimodális vizsgálata a HuComTech adatbázis informális dialógusaiban.
    In: MANYE XX. : Az alkalmazott nyelvészet ma: innováció, technológia, tradíció : XX. Magyar alkalmazott nyelvészeti kongresszus : Debreceni Egyetem, 2010. augusztus 26-28.. Szerk.: Boda István Károly, Mónos Katalin, MANYE; Debrecen : Debreceni Egyetem, Budapest, 282-288, 2011. ISBN: 9786155075094
  24. Laczkó, T., Rákosi, G., Tóth, Á.: Teaching Linguistics at the University of Debrecen.
    In: Proceedings of the HUSSE10 Conference 27-29 January 2011 : Linguistic s Volume. Ed.: by Katalin Balogné Bérces, Kinga Földváry, Rita Mészárosné Kóris, Hungarian Society for the Study of English, Debrecen, 40-48, 2011. ISBN: 9789630827942
  25. Furkó, B.: The Acquisition of Pragmatic Markers in the Context of Teaching General Business English.
    In: Lingua : Corvinus nyelvi napok "Szaknyelvoktatás és multikulturalitás" 2011. április 28-29.. Szerk.: Zelényi Annamária, Zsibók Anita, Budapest Corvinus Egyetem, Budapest, 212-224, 2011.
  26. Hunyadi, L., Bertók, K., Németh, T., Szekrényes, I., Abuczki, Á., Nagy, G., Nagy, N., Németi, P., Bódog, A.: The outlines of a theory and technology of human-computer interaction as represented in the model of the HuComTech project.
    In: Proceedings of 2nd Cognitive Infocommunications International Conference. Ed.: by Baranyi Péter, IEEE Computer Society, New York, 249-255, 2011. ISBN: 9781457718069
  27. Laczkó, T., Rákosi, G.: Where do Hungarian Preverbal Constituents Go in English Sentences?.
    In: Proceedings of the HUSSE10 Conference 27-29 January 2011 : Linguistic s Volume. Ed.: by Katalin Balogné Bérces, Kinga Földváry, Rita Mészárosné Kóris, Hungarian Society for the Study of English, Debrecen, 2-17, 2011. ISBN: 9789630827942
2010
  1. Dávid, G.: A conceptual idioms dictionary.
    Debreceni Egyetemi Kiadó, [Debrecen], 96 p. ;, 2010. ISBN: 9789633180631(fűzött)
  2. Tóth, Á.: A HG-1 treebank: a nyelvtanírástól az on-line konkordanciáig.
    In: MSZNY 2010: VII. Magyar Számítógépes Nyelvészeti Konferencia. Szerk.: Tanács Attila és Vincze Veronika, Szegedi Tudományegyetem, Szeged, 391-393, 2010. ISBN: 9789633060759
  3. Furkó, B.: Angol üzleti túlélőszótár.
    Akadémiai Kiadó, Budapest, 409 p., 2010. ISBN: 9789630587457
  4. Laczkó, T., Rákosi, G.: Focus Phenomena in a Parallel LFG Grammar of Hungarian and English.
    Acta Univ. Sapientiae, Ser. Philol. 2 (2), 272-285, 2010.
  5. Koczogh, H.: Hungarian Perceptions of Gender Differences in English Conversations Revisited.
    The Round Table. 3 1-14, 2010.
  6. Rákosi, G., Laczkó, T., Tóth, Á.: HunGram vs. EngGram in ParGram: On the comparison of Hungarian and English in an international computational linguistics project.
    In: CrosSections. Volume 1: Selected Papers from the 9th HUSSE Conference. Ed.: by Irén Hegedűs, Sándor Martsa, Institute of English Studies, Faculty of Humanities, University of Pécs, Pécs, 81-96, 2010. ISBN: 9789636423230
  7. Tóth, Á.: On Lexical Ambiguity.
    In: Ambiguity : conference proceedings. Ed.: by Jela Kehoe, VERBUM, Ruzomberok, 8-17, 2010. ISBN: 9788080846206
  8. Rákosi, G.: On snakes and locative binding in Hungarian.
    Proc. LFG Conf. 395-415, 2010.
  9. Rákosi, G.: On the marking of coreference in English and Hungarian locative phrases.
    In: CrosSections. Volume 1: Selected Papers from the 9th HUSSE Conference. Ed.: by Irén Hegedűs, Sándor Martsa, Pécs: Institute of English Studies, Faculty of Humanities, University of Pécs, Pécs, 105-116, 2010. ISBN: 9789636423230
  10. Forst, M., King, T., Laczkó, T.: Particle verbs in computational LFGs: Issues from English, German, and Hungarian.
    Proc. LFG Conf. 228-248, 2010.
  11. Cserép, A.: Premodification in idioms.
    Argumentum. 6 100-112, 2010.
  12. Kardos, É.: The argument expression of change-of-state verbs and pseudo-transitive verbs.
    Seven Mountains Seven Voices. 1 1-17, 2010.
  13. Csépes, I.: Validity Issues in Face-to-face versus Semi-direct Tests of Speakin.
    In: Computer-based Assessment of Foreign Language Speaking Skills CBA 2010. Ed.: by Luísa Araújo, Publications Office of the European Union, Luxembourg, 52-62, 2010. ISBN: 9789279171734
2009
  1. Rákosi, G.: Ablative causes in Hungarian.
    In: Approaches to Hungarian : vol. 11. Papers from the 2007 New York Conference. Ed.: Marcel den Dikken, Robert M. Vago, John Benjamins, Amsterdam, Philadelphia, 167-196, 2009. ISBN: 9789027204813
  2. Kardos, É.: A three-step model of implicit argument licensing.
    In: The 6th METU International Postgraduate Conference in Linguistics and Language Teaching : proceedings / edited by Derya Çokal-Karadaş, Ferit Kılıçkaya, Murat Kitabevi, Ankara, 72-79, 2009.
  3. Rákosi, G.: Beyond identity: the case of a complex Hungarian reflexive.
    In: The proceedings of the LFG09 Conference. Ed.: by Miriam Butt, Tracy Holloway King, CSLI, Stanford, 459-479, 2009. ISBN: 9789636423230
  4. Rákosi, G.: Én, magam, önmagam.
    In: A mai magyar nyelv leírásának újabb módszerei VII. Modellek, elméletek és elvek érvényessége nyelvi adatok tükrében. Szerk.: Maleczki Márta, Németh T. Enikő, Szeged: SZTE Általános Nyelvészet Tanszék, Szeged, 179-196, 2009. ISBN: 9789633060018
  5. Cserép, A.: Idiom Variation in American English.
    In: Cross-Linguistic and Cross-Cultural Approaches to Phraseology: ESSE-9, Aarhus, 22-26 August 2008. Szerk.: Tatiana Fedulenkova, Pomorsky State University, Arkhangelsk; Aarhus, 27-41, 2009. ISBN: 575360367X
  6. Csépes, I.: Measuring Oral Proficiency through Paired-Task Performance.
    Peter Lang GmbH, Frankfurt am Main, 239 p., 2009. ISBN: 9783631564967
  7. Rákosi, G.: The diversity of dative experiencers.
    In: Merging features: Computation, interpretation and acquisition / José M Brucart, Anna Gavarró Algueró, Jaume Solá (szerk), Oxford University Press, Oxford, 215-314, 2009. ISBN: 9780199553266
  8. Cserép, A.: The interaction of metaphor and metonymy in idioms of brain, head and mind.
    In: Phraseologie disziplinär und interdisziplinär. Hrsg.: von Csaba Földes, Gunter Narr Verlag, Tübingen, 87-98, 2009. ISBN: 9783823365341
  9. Abuczki, Á.: The Use of Metaphors in Advertising.
    Argumentum. 5 18-24, 2009.
  10. Koczogh, H.: Verbal Superiority of Women?.
    Argumentum. 5 1-17, 2009.
2008
  1. Pelyvás-Ferenczik, P.: Extension in the Meanings of Will.
    In: When grammar minds language and literature : Festschrift for Prof. Béla Korponay on the occasion of his 80th birthday. Ed.: by József Andor [et al.], Institute of English and American Studies, University of Debrecen, Debrecen, 373-386, 2008. ISBN: 9789634730873
  2. Pelyvás-Ferenczik, P.: Forgatókönyv-építési stratégiák.
    In: A forgatókönyv mint dinamikus szövegszervező erő. Szerk.: Dobi Edit, Debreceni Egyetem, Magyar Nyelvtudományi Tanszék, Debrecen, 71-78, 2008, (Officina textologica, ISSN 1417-4057 ; 14.)
  3. Tóth, Á.: Framenet-based semantic labeling: Sentences and texts.
    In: When grammar minds language and literature : Festchrift for Prof. Béla Korponay on the occasion of his 80th birthday. Ed.: by Andor József, Hollósy Béla, Laczkó Tibor és Pelyvás Péter, Institute of English and American Studies Univ. of Debrecen, Debrecen, 469-478, 2008. ISBN: 9789634730873
  4. Furkó, B.: General extenders in English and Hungarian.
    In: When Grammar Minds Language and Literature : Festschrift for Prof. Béla Korponay on the Occasion of his 80th Birthday. Ed.: by József Andor [et al.], Institute of English and American Studies, Debrecen, 147-155, 2008.
  5. Cserép, A.: Idioms and metaphors.
    In: When Grammar Minds Language and Literature: Festschrift for Prof. Béla Korponay on the Occasion of his 80th Birthday. Ed.: by Andor József, Hollósy Béla, Laczkó Tibor, Pelyvás Péter, Institute of English and American Studies, Debrecen, 85-94, 2008. ISBN: 9789634730873
  6. Tóth, Á.: Perspectives on the Lexicon.
    Akadémiai Kiadó, Budapest, 224 p., 2008. ISBN: 9789630585835
  7. Kardos, É.: Remarks on implicit object arguments.
    In: When Grammar Minds Language and Literature: Festschrift for Prof. B. Korponay on the occasion of his 80th birthday. Ed.: by József Andor; Béla Hollósy; Tibor Laczkó; Péter Pelyvás, Institute of English and American Studies, University of Debrecen, Debrecen, 253-261, 2008. ISBN: 9789634730873
  8. Rákosi, G.: Some remarks on Hungarian ethical datives.
    In: When grammar minds language and literature : Festchrift for Prof. Béla Korponay on the occasion of his 80th birthday. Ed.: by Andor József, Hollósy Béla, Laczkó Tibor és Pelyvás Péter, Institute of English and American Studies, University of Debrecen, Debrecen, 413-422, 2008.
  9. Rákosi, G., Laczkó, T.: The categorial status of agreement-marked infinitives in Hungarian.
    In: Approaches to Hungarian vol. 10. : Papers from the Veszprém Conference. Ed.: by Christopher Piñón and Szilárd Szentgyörgyi, Akadémiai Kiadó, Budapest, 147-172, 2008. ISBN: 9789630585934
  10. Sankó, G.: The Effects of Form- and Meaning-Focused Hypertextual Input Modification on L2 Vocabulary Acquisition and Retention.
    Kossuth Egyetemi Kiadó, Debrecen, 249 p., 2008. ISBN: 9789634731726
  11. Rákosi, G.: The inherently reflexive and the inherently reciprocal predicate in Hungarian: each to their own argument structure.
    In: Reciprocal and reflexives : theoretical and typological explorations : Trends in Linguistics Studies and Monographs 192. Ed.: by Ekkehard König, Volker Gast, Mouton de Gruyter, Berlin ; New York, 411-450, 2008.
  12. Pálinkás, I.: The Pragmatic Blend.
    Argumentum (Debr.). 4 204-213, 2008.
  13. Andor, J., Hollósy, B., Laczkó, T., Pelyvás-Ferenczik, P.: When Grammar Minds Language and Literature: Festschrift for Prof. Béla Korponay on the Occasion of his 80th Birthday.
    Institute of English and American Studies, University of Debrecen, Debrecen, 483 p., 2008. ISBN: 9789634730873
2007
  1. Laczkó, T., Rákosi, G.: Mire való?: egy lexikai-funkcionális esettanulmány.
    In: A mai magyar formális nyelvtudomány műhelyei. Szerk.: Alberti Gábor, Fóris Ágota, Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest, 13-34, 2007.
  2. Koczogh, H.: Native speaker and non-native speaker discourse marker use. The use of discourse marker 'well'.
    Argumentum. 3 46-53, 2007.
  3. Laczkó, T.: On Elliptical Noun Phrases in Hungarian.
    In: Proceedings of the LFG07 Conference. Eds.: Miriam Butt, Tracy Holloway King, Stanford University, Stanford, 323-342, 2007.
  4. Laczkó, T.: Revisiting possessors in Hungarian DPs: a new perspective.
    In: Proceedings of the LFG07 Conference. Eds.: Miriam Butt, Tracy Holloway King, Stanford University, Stanford, 343-362, 2007.
  5. Furkó, B.: The pragmatic marker: discourse marker dichotomy reconsidered.
    Kossuth Egyetemi K., Debrecen, 144 p., 2007. ISBN: 9789634730316
  6. Furkó, B.: The stigmatization of discourse markers revisited.
    Sučasni doslidženńa z inozemnoï filologiï 5 243-248, 2007.
2006
  1. Laczkó, T.: Alberti Gábor - Medve Anna: Generatív grammatikai gyakorlókönyv 1-2..
    Argumentum. 2 134-159, 2006.
  2. Tóth, E.: Az alárendelt mellékmondatbeli módválasztásról.
    LingDok. 5 181-200, 2006.
  3. Cserép, A.: Cranberries in idioms.
    In: HUSSE Papers 2005: Proceedings of the Seventh Biennial Conference. Volume II.. Ed.:-in-chief Jenő Bárdos, [Veszprémi Humán Tudományokért Alapítvány], Veszprém, 386-395, 2006. ISBN: 9638705604
  4. Rákosi, G.: Dative Experiencer Predicates in Hungarian.
    Uil-OTS, Utrecht, 251 p., 2006. ISBN: 9789078328162
  5. Tóth, Á.: Form and Meaning in an Artificial Neural Network.
    In: HUSSE papers 2005 : proceedings of the seventh biennial conference : [proceedings of the conference on the Hungarian Society for the Study of English : Veszprém, January 27-29, 2005] / editor-in-chief Jenő Bárdos, Department of English and American Studies of the University of Veszprém, Veszprém, 542-552, 2006. ISBN: 9638705604
  6. Furkó, B.: Kerstin Fischer(ed.): Approaches to discourse particles.
    Argumentum. 4 227-230, 2006.
    (Ismertetett mű: ed. Kerstin Fischer. -Approaches to discourse particles /Oxford : Elsevier Ltd., 2006. -498 p.)
  7. Pálinkás, I.: The Development of the Senses: Metaphorical Extension or Conceptual Integration?.
    Argumentum (Debr.). 2 191-197, 2006.
2005
  1. Tóth, E.: About the Subjunctive with Special Reference to English and Hungarian.
    Romanian J. Engl. Stud. 2 112-121, 2005.
  2. Csépes, I., Kiss-Gulyás, J.: An Eye on the EYE.
    In: Studies in English Language Learning and Teaching / Kiss-Gulyás, J; Furkóné, Banka, University of Debrecen, Debrecen, 101-110, 2005. ISBN: 9634729428
  3. Tóth, E.: Az alárendelt mellékmondatbeli kötő- és felszólító módról.
    LingDok. 4 175-193, 2005.
  4. Csépes, I., Csontos, P., Furkóné Banka, I., Mónos, K., Sankó, G.: Components of the English Yardstich Exam.
    In: Studies in English Language Learning and Teaching / Kiss-Gulyás, J; Furkóné, Banka, University of Debrecen, Debrecen, 111-125, 2005. ISBN: 9634729428
  5. Rákosi, G.: Diadikus reciprok predikátumok a magyarban.
    LingDok. 4 127-149, 2005.
  6. Cserép, A.: Magyar szólástár: szólások, helyzetmondatok, közmondások értelmező és fogalomköri szótára (főszerk. Bárdosi Vilmos).
    Magy. Nyelv. 101 (1), 96-103, 2005.
    (Ismertetett mű: főszerk. Bárdosi Vilmos. -Magyar szólástár: szólások, helyzetmondatok, közmondások értelmező és fogalomköri szótára /Budapest : Tinta Könyvkiadó, 2003. -948 p. -)
  7. Laczkó, T.: Nominalization, Participle-Formation, Typology and Lexical Mapping.
    In: Papers from the Düsseldorf Conference. Ed.: by Christopher Piñón, Péter Siptár, Akadémiai Kiadó, Budapest, 205-230, 2005, (Approaches to Hungarian 9.) ISBN: 9630582597
  8. Kiss-Gulyás, J., Furkóné Banka, I., Debreceni Egyetem.: Studies in English language learning and teaching.
    Institute of English and American Studies University of Debrecen, Debrecen, 137 p., 2005. ISBN: 9634729428
  9. Kertész, A., Pelyvás-Ferenczik, P.: Tanulmányok a kognitív szemantika köréből.
    Akadémiai Kiadó Rt, Budapest, 309 p., 2005. ISBN: 9630583186
  10. Csépes, I.: The Validity of the Paired Oral.
    In: Studies in English Language Learning and Teaching / Kiss-Gulyás, J; Furkóné, Banka, University of Debrecen, Debrecen, 87-97, 2005. ISBN: 9634729428
2004
  1. Rákosi, G.: Infinitival clauses as syntactic subjects in Hungarian.
    Proceedings of Console 12 65-80, 2004.
  2. Mónos, K.: Learner strategies of Hungarian secondary grammar school students.
    Akadémiai K., Budapest, 179 p., 2004. ISBN: 9630581892
  3. Laczkó, T., Rácz, E., Csátth, A., Balogh, T., Debreceni Nyári Egyetem: Magyar üzleti nyelvkönyv.
    Debreceni Nyári Egyetem, [Debrecen], 204 p., 2004. ISBN: 9632143140
  4. Laczkó, T., Rácz, E., Czabán, K., Dobi, E., Debreceni Nyári Egyetem: Munkafüzet a Magyar üzleti nyelvkönyvhöz.
    Debreceni Nyári Egyetem, [Debrecen], 139 p., 2004. ISBN: 9638659211
  5. Kiss-Gulyás, J.: The acquisition of English restrictive relative clauses by Hungarian learners of English.
    Akadémiai K., Budapest, 169 p., 2004. ISBN: 9630581744
2003
  1. Laczkó, T.: Az -ás főnévképző morfoszintaxisára vonatkozó újabb elképzelésekről.
    Magyar nyelvjárások : A Debreceni Kossuth Lajos Tudományegyetem Magyar Nyelvtudományi Intézetének évkönyve 41 371-381, 2003.
  2. Rákosi, G.: Book Notice: Barss, Andrew. 2002. Anaphora: A reference guide.
    Glot international. 7 (9-10), Paer 1, 2003.
    (Ismertetett mű: Andrew Barss. -Anaphora: a reference guide /Hoboken, New Jersey, Egyesült Államok : John Wiley & Sons, 2002. -100 p. -)
  3. Rákosi, G.: Comitative arguments in Hungarian.
    In: Uil-OTS Yearbook 2003. / edited by Willemijn Heeren, Dimitra Papangeli, Evangelia Vlachou, Utrecht Institute of Linguistics OTS., Utrecht, 47-57, 2003.
  4. Hunyadi, L., Abari, K., Tóth, E.: Forensic Linguistics: its Contribution to Humanities Computing.
    Literary and Linguistic Computing. 18 (1), 49-62, 2003.
    Folyóirat-mutatók:
    Q4 Information Systems
    Q2 Linguistics and Language
  5. Cserép, A.: Magnus Levin: Agreement with collective nouns in English.
    J. Eng. linguist. 31 (3), 281-283, 2003.
    (Ismertetett mű: Magnus Levin. -Agreement with Collective Nouns in English /Lund : Department of English Lund University, 2001. -180 p. -)
  6. Cserép, A.: The analyzability of English idioms.
    Rech. angl. nord-am. 36 (2), 67-78, 2003.
  7. Rákosi, G.: The argument structure of reciprocal predicates in Hungarian.
    In: Proceedings of the University of Cambridge First Postgraduate Conference in Language Research. Ed.: Damien Hall; Theodore Markapoulos; Angeliki Salamoura; Sophia Skoufaki, Cambridge Institute of Language Research, Cambridge, 147-153, 2003. ISBN: 0954659805
2002
  1. Laczkó, T.: Control and Complex Event Nominals in Hungarian.
    In: Proceeding of the LFG Conference. Ed.: Miriam Butt and Tracy Holloway King, National Technical University of Athens, Athens, 258-273, 2002.
  2. Tóth, Á.: Derived Nouns in WordNet and the Question of Productivity.
    Stud. linguist. 6 433-449, 2002.
  3. Cserép, A.: Longman Grammar of Spoken and Written English.
    Stud. linguist. 6 (2), 477-489, 2002.
    (Ismertetett mű: Douglas Biber, Stig Johansson, Geoffrey Leech, Susan Conrad, Edward Finegan. -Longman Grammar of Spoken and Written English /Harlow : Pearson Education Limited., 1999. -1204 p. -)
  4. Pelyvás-Ferenczik, P., Szabó, C., Rovny, F., Bársony, O.: No horror! But rather delight!: segédkönyv angol érettségi/felvételi és nyelvvizsgákhoz : a megoldások részletes nyelvtani magyarázatával.
    Panoráma Nyelvstúdió Kft., Debrecen, 279 p., 2002. ISBN: 9637748199
  5. Laczkó, T.: Participles and Adjectives in the English DP Revisited.
    In: HUSSE papers 2001 : Proceedings of the 5th Biennieal Conference : Proceedings of the Conference of the Hungarian Society for the Study of English. Ed.: Vadon Lehel, Institute of English and American Studies Eszterházy Károly College, Eger, 423-448, 2002. ISBN: 9639417130
  6. Laczkó, T.: Rejtett alanyok és tárgyak a főnévi csoportban.
    In: A mai magyar nyelv leírásának újabb módszerei V. : Szeged, 2001. szeptember 27-29.. Szerk.: Maleczki Márta, Szegedi Tudományegyetem Általános Nyelvészeti Tanszék Magyar Nyelvészeti Tanszék, Szeged, 137-150, 2002. ISBN: 9634825753
  7. Tóth, Á.: Review of Using Computers in Linguistics: A Practical Guide.
    Stud. linguist. 6 490-493, 2002.
    (Ismertetett mű: John Lawler and Helen Aristar Dry, editors. -Using Computers in Linguistics: A Practical Guide /London; New York : Routledge, 1998. -297 p. -)
  8. Pelyvás-Ferenczik, P.: The Development of Modal Meanings in English: Metaphorical Extension or Conceptual Blending?.
    In: HUSSE papers : Proceedings of the fifth biennal conference of the Hungarian Society for the Study of English : Eger, 25-27, January, 2001 /ed. Vadon Lehel, Eszterházi Károly Főiskola Líceum Kiadó, Eger, 459-475, 2002. ISBN: 9639417130
  9. Laczkó, T.: The Structure of Hungarian DPs Revisited.
    In: Papers from the Budapest Conference. Eds.: István Kenesei, Siptár Péter, Akadémiai Kiadó, Budapest, 61-80, 2002, (Approaches to Hungarian, ISSN 1878-7916 ; 8.) ISBN: 963057926X
  10. Cserép, A.: Variation and analyzability.
    Stud. linguist. 6 133-150, 2002.
2001
  1. Laczkó, T.: A Comprehensive Analysis of -ó/-ő, a Multifunctional Deverbal Nominalizer in Hungarian..
    In: Argument structure in Hungarian. Ed.: Kenesei István, Akademiai Kiado Rt, Budapest, 13-49, 2001. ISBN: 9630578131
  2. Laczkó, T.: A magyar birtokos DP inflexiós morfológiájáról lexikai-funkcionális megközelítésben.
    In: Újabb tanulmányok a strukturális magyar nyelvtan és a nyelvtörténet köréből : Kiefer Ferenc tiszteletére barátai és tanítványai. Szerk.: Bakró-Nagy Marianne, Bánréti Zoltán, É. Kiss Katalin, Osiris Kiadó, Budapest, 59-77, 2001. ISBN: 9633796075
  3. Rákosi, G.: A model-based approach to the mood morphemes in Hungarian.
    In: Proceedings of the Sixth ESSLLI Student Session. Ed.: Kristina Striegnitz, University of Helsinki, Helsinki, 251-263, 2001.
  4. Pelyvás-Ferenczik, P.: Extension of 'should' and 'ought' into the epistemic domain..
    In: Színes eszmék nem alszanak ...: Szépe György 70. születésnapjára. II.. Szerk.: Andor József, Szűcs Tibor, Terts István, Lingua Franca Csoport, Pécs, 932-945, 2001. ISBN: 9636418195
  5. Cserép, A.: Motivation Behind Idioms of Criticizing.
    Debreceni Egyetem Kossuth Egyetemi Kiadója., Debrecen, 257 p., 2001. ISBN: 9634725376
  6. Laczkó, T.: Néhány lexikai-funkcionális gondolat a személyragos -(t)t igenévről...
    In: Színes eszmék nem alszanak ...: Szépe György 70. születésnapjára. II.. Szerk.: Andor József, Szűcs Tibor, Terts István, Lingua Franca Csoport, Pécs, 741-759, 2001. ISBN: 9636418195
  7. Cserép, A.: Typology in Hungarian phraseology.
    Studi ital. linguist. teor. appl. 30 (2), 315-326, 2001.
2000
  1. Tóth, Á.: Szóhálózat.
    Magy. tud. 10 1235-1237, 2000.
  2. Cserép, A.: The compositionality of idioms.
    Stud. linguist. 4 18-22, 2000.
1999
  1. Hlavacska, E., Hoffmann, I., Laczkó, T., Maticsák, S., Debreceni Nyári Egyetem: Hungarolingua 3. Magyar nyelvkönyv haladóknak.
    Debreceni Nyári Egyetem, Debrecen, 127 p., 1999. ISBN: 9630366983
  2. Hlavacska, E., Hoffmann, I., Laczkó, T., Goretity, J.: Magyar nyelvkönyv haladóknak.
    Debreceni Nyári Egyetem, Debrecen, 128 p., 1999.
1998
  1. Cserép, A.: Comparative analysis of some English and Hungarian body part idioms connected with communication and thinking.
    In: 3rd international symposium on phraseology : ISP-3 Proceedings, Universität Stuttgart, Stuttgart, , 1998.
  2. Andor, J., Hollósy, B., Komlósi, L., Korponay, B., Kövecses, Z., Laczkó, T., Pelyvás-Ferenczik, P., Radden, G., Martsa, S.: The diversity of linguistic description: studies in linguistics in honour of Béla Korponay : a special issue.
    Kossuth Lajos Tudományegyetem Angol-Amerikai Intézete, Debrecen, 334 p., 1998. ISBN: 9634722539
1996
  1. Bársony, O., Kossuth Lajos Tudományegyetem (Debrecen).: A collection of speech acts in English.
    Institute of English and American Studies, Kossuth Lajos Tudományegyetem, Debrecen, 189 p., 1996.
  2. Pelyvás-Ferenczik, P.: Subjectivity in English: generative grammar versus the cognitive theory of epistemic grounding.
    Peter Lang, Frankfurt am Main, 208 p., 1996. ISBN: 363149534X
1995
  1. Pelyvás-Ferenczik, P.: A reader in cognitive grammar for students of English.
    KLTE, Debrecen, 1995.
  2. Laczkó, T.: The syntax of Hungarian noun phrases: A lexical-functional approach.
    Peter Lang, Frankfurt am Main, 207 p., 1995. ISBN: 3631477910
1993
  1. Hlavacska, E., Hoffmann, I., Laczkó, T., Maticsák, S.: Hungarolingua 2. Magyar nyelvkönyv.
    Debreceni Nyári Egyetem, Debrecen, 49 p., 1993.
  2. Hlavacska, E., Hoffmann, I., Laczkó, T., Maticsák, S.: Hungarolingua 2. Magyar nyelvkönyv középhaladóknak.
    Debreceni Nyári Egyetem, Debrecen, 1993. ISBN: 963471904X
1991
  1. Hlavacska, E., Hoffmann, I., Laczkó, T., Maticsák, S., Debreceni Nyári Egyetem: Hungarolingua 1. Magyar nyelvkönyv.
    Debreceni Nyári Egyetem, Debrecen, 177 p., 1991.
feltöltött közlemény: 304 Open Access: 72
https://tudoster.idea.unideb.hu
A szolgáltatást nyújtja: DEENK