Tudóstér: Gazdasági Szaknyelvi Kommunikációs Központ publikációi

-
szűkítés
feltöltött közlemény: 81 Open Access: 12
2024
  1. Farkas, J., Czellér, M., Lázár, T., Hajdu, Z., Tar, I.: Interkulturális kompetenciák statisztikai vizsgálata az egyetemi szaknyelvoktatásban.
    Alk. nyelvész. közl. 16 (1), 186-202, 2024.
2023
  1. Valnerné Török, E.: "A város mint laboratórium" - Városi etnikai közösségek vizsgálata.
    In: Új irányok és lehetőségek a nevelés-, humán- és társadalomtudományok területén XXVI. Apáczai-napok Tudományos Konferencia tanulmánykötete / Dőryné Zábrádi Orsolya; Kurucz Anikó; Varga Balázs szerk, Széchenyi István Egyetem Mezőgazdaság- és Élelmiszertudományi Kar, Győr, 205-213, 2023. ISBN: 9786156443229
  2. Valnerné Török, E.: Eine informelle Gruppe der Ungarn in der multikulturellen, urbanen Kultur von Berlin: an Informal Group of Hungarians in the Multicultural, Urban Culture of Berlin.
    Ethnogr. folklor. Carpathica. 25 (25), 67-86, 2023.
  3. Hajdu, Z., Lázár, T., Farkas, J., Tar, I., Czellér, M.: Hogyan járulhatnak hozzá a szaknyelvi kurzusok a munkaerőpiacon elvárt puha készségek fejlesztéséhez?.
    Porta Lingua. 2 159-168, 2023.
  4. Valnerné Török, E.: Kulturális identitás ápolása Berlinben - a Berlini Szalon tevékenysége.
    In: 14th International Conference of J. Selye University. Language and Literacy Sections. Conference Proceedings / Sz. Simon, R. Brdar-Szabó, A. Tóthné Litovkina (eds.):, J. Selye University, Komárno, 143-153, 2023. ISBN: 9788081224508
  5. Hajdu, Z., Tar, I., Lázár, T., Farkas, J., Czellér, M.: Parallel teaching and evaluation of employability and foreign language competencies in technical language training.
    Hum. innov. szle. 14 (1), 108-119, 2023.
  6. Kun, A., Farkas, J., Juhász, C.: Testing the Sametest-effect in a BSc-level Business Communication course examination.
    Int. J. Eng. Manag. Sci. "Accepted by Publisher" (-), -, 2023.
  7. Kun, A., Farkas, J., Juhász, C.: The Dunning-Kruger Effect in Knowledge Management Examination of BSc Level Business Students.
    Int. J. Eng. Manag. Sci. 8 (1), 14-21, 2023.
  8. Mobarak, K., Amin, M., Ahmed, H., Hajdu, Z., Popp, J.: The influence of leadership styles on employee performance in telecom companies of Bangladesh.
    Problems and Perspectives in Management. 21 (3), 671-681, 2023.
    Folyóirat-mutatók:
    Q3 Business and International Management (2022)
    Q3 Business, Management and Accounting (miscellaneous) (2022)
    Q3 Information Systems and Management (2022)
    Q2 Law (2022)
    Q3 Public Administration (2022)
    Q3 Social Sciences (miscellaneous) (2022)
    Q2 Sociology and Political Science (2022)
    Q3 Strategy and Management (2022)
  9. Lázár, T., Farkas, J., Tar, I., Czellér, M.: The interrelationships between students' perceptions of foreign language skills and intercultural communicative competences.
    J. Lang. Spec. Purpos. 10 31-48, 2023.
  10. Lázár, T., Farkas, J., Hajdu, Z., Tar, I., Czellér, M., D'Arrigo, P.: The relations between students` intercultural communication competencies and employability.
    Cent. Eur. J. Educat. Res. 5 (2), 72-79, 2023.
2022
  1. Kun, A., Farkas, J., Juhász, C.: A Dunning-Kruger-hatás megjelenése BSc hallgatók Tudásmenedzsment zárthelyi dolgozatainál.
    In: Kihívások és tanulságok a menedzsment területén. Fókuszban az Ipar 4.0 kihívásai : konferencia programfüzet, Debreceni Egyetem Műszaki Kar, Debrecen, 21, 2022.
  2. Farkas, J., Czellér, M., Tar, I.: Aspects of satisfaction with LSP teaching in higher education.
    J. Lang. Spec. Purpos. 9 81-95, 2022.
  3. Hajdu, Z., Tar, I., Lázár, T., Czellér, M., Farkas, J.: Az interkulturális kompetencia szerepe a gazdaságtudományi szakfordítói programban.
    Porta Lingua. 2 145-152, 2022.
  4. Vékony, Z., Erdei, E., Kárpáti, J., Hajdu, Z.: Az Ipar 4.0 technológiák és a fenntarthatóság helyzetének vizsgálata a magyar gyógyszeriparban.
    Logisztikai trendek és legjobb gyakorlatok. 8 (1), 16-24, 2022.
  5. Juhász, C., Farkas, J., Kun, A.: Azonosteszt hatás vizsgálata Business communication tantárgynál a DE GTK-n = Study of The Sametest effect on Business communication at UD FE.
    In: "Kihívások és tanulságok a menedzsment területén. Fókuszban az Ipar 4.0 kihívásai" programfüzet. Kiadta: Debreceni Egyetem Műszaki Kar, Debreceni Egyetem Műszaki Kar, Debrecen, 20, 2022.
  6. Hajdu, Z., Farkas, J., Lázár, T.: Bureaucratic Barriers to closer Cooperation among HEIs (Higher Education Institutions).
    In: New Modes of Mobility : Lessons Learned 2019-2022, Volume I. Ed.: by Troy B. Wiwczaroski, Dominik Winkler, Würzburg International Business Press, Würzburg, 105-117, 2022. ISBN: 9783949864056
  7. Czellér, M.: Epilógus egy tudós-tanár pályaképéhez: Kornya László (1936-2021).
    MONYE. 28 (3-4), 180-186, 2022.
  8. Lázár, T., Hajdu, Z.: How to meet the requirements of organisations for foreign language skills and intercultural communication competencies based on interviews with LSP teachers at the University of Debrecen?.
    J. Lang. Spec. Purpos. 9 97-107, 2022.
  9. Valnerné Török, E.: Modern szalonok virágzása Berlinben - A Berlini Szalon, az etnikus közösségszervezés új mechanizmusai.
    Népr. Látóhatár. 31 (1-4), 53-71, 2022.
  10. Valnerné Török, E.: Nyelvhasználati szokások az integráció tükrében a Berlinben élő magyar diaszpórában.
    Porta Lingua. 2 25-32, 2022.
  11. Farkas, J., Lázár, T., Hajdu, Z.: Strategic Planning for Joint Teaching Online.
    In: New Modes of Mobility : Lessons Learned 2019-2022 : volume II. Szerk.: Troy B. Wiwczaroski, Dominik Winkler, Würzburg International Business Press, Würzburg, 14-28, 2022. ISBN: 9783949864056
  12. Lázár, T., Hajdu, Z., Farkas, J.: Student Recruitment Issues for International Courses.
    In: New Modes of Mobility : Lessons Learned 2019-2022 : volume II. Szerk.: Troy B. Wiwczaroski, Dominik Winkler, Würzburg International Business Press, Würzburg, 41-57, 2022. ISBN: 9783949864056
  13. Lázár, T.: Szervezetek diplomás pályakezdőkkel szembeni elvárásai nyelvtudás és interkulturális kommunikációs kompetenciák terén.
    Hum. innov. szle. 13 (1), 55-71, 2022.
2021
  1. Valnerné Török, E.: A Berlinben élő magyar etnikai közösség kulturális integrációjának kérdései - Közösségépítés az online és offline térben.
    Népr. Látóhatár. 30 (3-4), 127-148, 2021.
  2. Rácz, E.: Angol kultúra a nyelvkönyvekben: összehasonlító elemzés.
    In: Iskola a társadalmi térben és időben IX.. Szerk.: Ács-Bíró Adrienn, Maisch Patrícia, Molnár-Kovács Zsófia, PTE BTK "Oktatás és Társadalom" Neveléstudományi Doktori Iskola, Pécs, 255-264, 2021, (ISSN 2064-6348)
2020
  1. Farkas, J.: A gazdasági szaknyelvoktatás tartalmi vetülete (összehasonlító elemzés).
    In: Család a nevelés és az oktatás fókuszában: Absztraktkötet: XX. Országos Neveléstudományi Konferencia, Debrecen, 2020. november 5-7.. Szerk.: Engler Ágnes, Rébay Magdolna, Tóth Dorina Anna, MTA Pedagógiai Tudományos Bizottság : Debreceni Egyetem BTK Nevelés- és Művelődéstudományi Intézet : Kopp Mária Intézet a Népesedésért és a Családokért, Debrecen, 23, 2020. ISBN: 9789634902584
  2. Farkas, J.: A szaknyelvoktatás hallgatói elégedettségének vizsgálata néhány középkelet-európai ország felsőoktatási intézményében.
    In: Tanulás és innováció a digitális korban : Absztraktkötet. Szerk.: Kozma Tamás, Juhász Erika, Tóth Péter, Magyar Nevelés- és Oktatáskutatók Egyesülete, Budapest, 169, 2020. ISBN: 9786155657085
  3. Rácz, E.: Demokratikus állampolgárságra nevelés angol nyelvkönyvekben.
    Mod. Nyelvokt. 26 (4), 39-55, 2020.
  4. Farkas, J.: Gazdasági szaknyelvet tanuló hallgatók szaknyelvtanulási motivációjának statisztikai vizsgálata.
    Porta Lingua. 2020 331-349, 2020.
2019
  1. Czellér, M., Nagyné Bodnár, K.: Beyond the language class.
    In: Professional competencies in language learning and teaching. Ed.: Cecilia Goria, Lea Guetta, Neil Hughes, Sandra Reisenleutner, Oranna Speicher, Research-publishing.net, Nottingham, 133-144, 2019.
  2. Hajdu, Z., Domonyi, R.: Integrating the language aspects of intercultural competencies into language for specific purposes programmes.
    In: Professional competencies in language learning and teaching. Ed.: Cecilia Goria, Lea Guetta, Neil Hughes, Sandra Reisenleutner, and Oranna Speicher, Research-publishing.net, Nottingham, 65-75, 2019, (Standalone Collection) ISBN: 9782490057399
  3. Rácz, E.: Környezeti nevelés angol nyelvkönyvekben.
    In: Fejlődés és partnerség a felsőoktatásban határok nélkül. Szerk.: Tóth Péter, Benedek András, Mike Gabriella, Duchon Jenő, BME Gazdaság- És Társadalomtudományi Kar Műszaki Pedagógia Tanszék, Budapest, 500-511, 2019. ISBN: 9789634218104
  4. Tar, I., Lázár, T.: Teaching intercultural competencies at the University of Debrecen.
    In: Professional competencies in language learning and teaching. Ed.: Cecilia Goria, Lea Guetta, Neil Hughes, Sandra Reisenleutner, and Oranna Speicher, Research-publishing.net, [s.l.], 77-88, 2019, (Standalone Collection) ISBN: 9782490057399
  5. Rácz, E.: Terminológia nemcsak terminológusoknak.
    Új Ped. Szle. 69 (11-12), 181-183, 2019.
    (Ismertetett mű: Fischer Márta. -Terminológia és fordítás /Pécs : Institutio, 2018)
2018
  1. Tar, I., Lázár, T.: CAT Tools in Teaching Translation at Debrecen University.
    In: Teaching English for Specific Purposes at Universities. Ed.: Jana Jašková, Milan Smutný, Dagmar Šťastná, Brno University of Technology, Brno, 108-120, 2018. ISBN: 9788021457416
  2. Hajdu, Z., Domonyi, R.: Teaching English for Marketing in a CLIL Framework.
    In: Teaching English for Specific Purposes at Universities. Ed.: Jana Jašková, Milan Smutný, Dagmar Šťastná, Brno University of Technology, Brno, 1-13, 2018. ISBN: 9788021457416
  3. Czellér, M., Nagyné Bodnár, K.: Tourism in Focus: Teaching ESP for Students Majoring in Tourism and Hospitality.
    In: Teaching English for Specific Purposes at Universities. Ed.: Jana Jasková, Milan Smutny, Dagmar Stastná, Brno University of Technology, Brno, 93-107, 2018. ISBN: 9788021457416
2017
  1. Csapóné Riskó, T., Péntek, Á., Wiwczaroski, T.: Bread consumption habits in the gluten free diet.
    Apstract. 11 (3-4), 113-120, 2017.
  2. Csapóné Riskó, T., Wiwczaroski, T.: Culture, language and competency: Introducing students to real world employment challenges in the classroom.
    Nyelvvilág. 19 129-136, 2017.
  3. Wiwczaroski, T., Czellér, M.: Meeting needs: foreign language instruction in higher education and the job marke.
    In: Cudzie jazyky v premenách času VII: recenzovaný zborník príspevkov z medzinárodnej vedeckej konferencie = Foreign languages in changing times / red. Radoslav Štefančík, Roman Kapil, Vydavatelstvo Ekonóm, Bratislava, 198-2036, 2017. ISBN: 9788022543880
  4. Czellér, M.: Modules linguistiques adaptés au secteur du tourisme = Linguistic modules adapted to the tourism sector.
    J. Lang. Spec. Purpos. 4 93-105, 2017.
  5. Rácz, E.: The Intercultural Component in Business English Course Books.
    Nyelvvilág. 19 111-119, 2017.
2016
  1. Hajdu, Z., Czellér, M.: Adapting foreign language education to the expectations of the labour market.
    In: The ninth international language conference on the importance of learning professional foreign languages for communication between cultures. Ed.: Nataša Gajšt, Alenka Plos, Polona Vičič, University of Maribor, Faculty of Economics and Business, Maribor, 63-67, 2016. ISBN: 9789616802437
  2. Czellér, M.: A nyelvkönyvválasztás lehetséges szempontjai a gazdasági szaknyelv oktatásában.
    Porta Lingua. 1 195-207, 2016.
  3. Hajdu, Z.: Developing Intercultural Competencies in Foreign Language Education.
    Porta Lingua. 15 53-64, 2016.
  4. Vargáné Csobán, K., Könyves, E., Czellér, M.: Intercultural communication bias in tourism.
    In: Ways of Seeing, Ways of Being: Representing the Voices of Tourism : CERLIS conference 2016 University of Bergamo 23-25 June 2016 : Book of abstracts / University, of Bergamo, University of Bergamo, Bergamo, Olaszország, 18, 2016.
  5. Csapóné Riskó, T., Péntek, Á., Wiwczaroski, T.: Is It Worth Being Socially Responsible?.
    Apstract. 10 (1), 73-80, 2016.
  6. Tar, I., Czellér, M.: Multikulturalizmus és mikro-arckifejezések.
    In: A megértés lehetőségei: Tanulmányok a kommunikációtudomány (határ)területeiről. Szerk.: Farkas Attila, F. Orosz Sára, Rudnák Ildikó, Szent István Egyetemi Kiadó, Gödöllő, 148-160, 2016. ISBN: 9789632695433
  7. Wiwczaroski, T.: Not just for support: fitting university language courses to business needs.
    In: Cudzie jazyky v premenách času VI: recenzovaný zborník príspevkov z medzinárodnej vedeckej konferencie = Foreign languages in changing times / red. Radoslav Štefančík, Vydavateľstvo EKONÓM, Bratislava, 20-25, 2016. ISBN: 9788022542524
  8. Czellér, M., Nagyné Bodnár, K.: Preparing students for business language examination with special emphasis on developing speaking skills.
    J. Lang. Spec. Purpos. 3 73-81, 2016.
  9. Hajdu, Z.: Szakmai tartalom és nyelvtani ismeretek összehangolása a gazdaságtudományi szakfordító képzés tantárgyaiban.
    Alk. nyelvész. közl. 11 (2), 67-76, 2016.
2015
  1. Csapóné Riskó, T., Péntek, Á., Wiwczaroski, T.: A CSR ismertsége és megjelenése a fogyasztói döntésekben.
    Táplálkozásmarketing. 2 (2), 15-27, 2015.
  2. Hajdu, Z., Czellér, M.: A vállalati szaknyelv oktatásának eszközei és módszerei egy projekt tapasztalatainak tükrében.
    Porta Lingua. 14 205-212, 2015.
  3. Tar, I.: Az idegennyelv-tanulási stratégiák választásának összefüggései a nyelvtanulási tapasztalattal és a szorongással = Correlations of L2 strategy selection with L2 experience and anxiety.
    Psychol. Hung. Caroliensis. 3 (1), 89-104, 2015.
  4. Csapóné Riskó, T., Péntek, Á., Wiwczaroski, T.: Corporate Social Responsibility through the eyes of consumers.
    Agroeconomia Croatica. 5 (1), 21-31, 2015.
  5. Hajdu, Z.: Gazdasági szaknyelvi ismeretekkel a munkaerőpiacon.
    Alk. nyelvész. közl. 10 (2), 115-123, 2015.
  6. Tar, I., Nagyné Bodnár, K.: L2 tanulási stratégiák fejlesztése a Debreceni Egyetemen.
    Porta Lingua. 14 279-285, 2015.
  7. Tar, I., Hajdu, Z., Domonyi, R.: Multikulturalizmus a 20. és a 21. században.
    In: "A vidék él és élni akar" : II. Gazdálkodás és menedzsment tudományos konferencia . Szerk.: Ferencz Árpád, Kecskeméti Főiskola Kertészeti Főiskolai Kar, Kecskemét, 358-362, 2015. ISBN: 9786155192340
  8. Csatári, D.: Utazás egy gombnyomással = travelling by one click.
    In: "A vidék él és élni akar" : II. Gazdálkodás és menedzsment tudományos konferencia . Szerk.: Ferencz Árpád, Kecskeméti Főiskola Kertészeti Főiskolai Kar, Kecskemét, 729-733, 2015. ISBN: 9786155192340
2014
  1. Csapóné Riskó, T., Wiwczaroski, T.: Foreign Uncontrollable Elements of Marketing: Roots of Cultural Forces.
    Int. Jour. of Soc. Scie. 3 (3), 243-257, 2014.
  2. Csapóné Riskó, T., Wiwczaroski, T.: From Domestic Marketing through International Marketing to Intercultural Marketing.
    Econ. Affa. 59 (3), 439-445, 2014.
  3. Czellér, M., Hajdu, Z.: Incorporating Blended Learning in Teaching English for Specific Purposes.
    Economica. 7 (4), 155-163, 2014.
  4. Csapóné Riskó, T., Wiwczaroski, T.: Integrating Language Learning and Culture into an ESP International Marketing Course Syllabus.
    Engl. Specif. Purp. World. 43 (15), 1-11, 2014.
2013
  1. Wiwczaroski, T.: Effective English Business Communication Training: on developing negotiation skills.
    Porta Lingua. 2013 305-314, 2013.
2012
  1. Wiwczaroski, T., Szabóné Nagy, É.: Szervezeti tanulás a debreceni egyetem egyetemi és nemzeti könyvtárában: a könyvtár, mint tanuló szervezet.
    Virtuális Intéz. Közép-Eur. Kut. közl. 4. (10), 299-308, 2012.
  2. Czellér, M.: Társadalmi tőke a neveléstudományban.
    Zempléni múzsa. 12 (45), 96-98, 2012.
    (Ismertetett mű: Pusztai Gabriella. -A társadalmi tőke és az iskola /Budapest : Új Mandátum Lap- és Könyvkiadó, 2009)
  3. Hajdu, Z.: The Contribution of Foreign Language Competencies to the Success of Enterprises.
    Porta Lingua. 2012 271-276, 2012.
  4. Hajdu, Z., Tar, I., Wiwczaroski, T.: The role of foreign language skills in company performance.
    In: Proceedings of "Challenges and Lessons in Management" International Conference on the Occasion of the 40th Anniversary of the Foundation of the Department of Management and Enterprise. Ed.: Szűcs Edit et al, Debreceni Egyetem, Debrecen, 1-6, 2012. ISBN: 9789634735939
2008
  1. Hajdu, Z.: Az idegen nyelvi igényeket meghatározó tényezők az Észak-Alföldi régióban.
    In: Regionalitás, területfejlesztés és modernizáció az Észak-alföldi régióban. Szerk.: Baranyi Béla, Nagy János, Debreceni Egyetem Agrár- és Műszaki Tudományok Centruma ; Magyar Tudományos Akadémia Regionális Kutatások Központja, Debrecen ; Pécs, 195-203, 2008. ISBN: 9789639732247
2007
  1. Hajdu, Z.: A gazdasági igények és az oktatási tartalmak összehangolásának jelentősége.
    In: XIII. Ifjúsági Tudományos Fórum, Pannon Egyetem Georgikon Kar, Keszthely, 1-5, 2007.
2006
  1. Hajdu, Z.: Hallgatói és munkaerő-piaci elvárások megjelenítése az "Angol üzleti nyelv" tantárgy oktatásában.
    Porta Lingua. 207-213, 2006.
  2. Hajdu, Z.: Idegennyelvismeret az Észak-alföldi régióban európai kitekintéssel.
    In: Területfejlesztés, agrárium és regionalitás Magyarországon. Szerk.: Baranyi Béla, Nagy János, Debreceni Egyetem Agrártudományi Centrum ; [Pécs] : MTA RKK, Debrecen, 167-180, 2006. ISBN: 9789639732247
  3. Tar, I., Glaub, D.: Kiégés és nyelvtanítás.
    Látlelet. 50 1-5, 2006.
  4. Rőfi, M., Hajdu, Z.: The role of Debrecen University in improving the competitiveness of the North Great Plain Region in Hungary.
    In: The 4th International symposium "Natural Resources and Sustainable Development". Ed.: Vasile Bara, Nicolae Csép, András Jávor, János Tamás, University of Oradea Publishing House, Oradea, 985-992, 2006. ISBN: 9639274992
  5. Tar, I., Kollár, J.: Zeneterápia és pszichodráma.
    Látlelet. 7-8 12, 2006.
2005
  1. Tar, I.: Empátiás megközelítés a szaknyelvoktatásban kísérletek tükrében.
    Porta Lingua. 157-161, 2005.
  2. Tar, I.: J.J. Moreno Budapesten: Pszichodráma tréning az ELTE Bárczy Gusztáv Gyógypedagógiai Főiskolai Karán.
    Látlelet. 40 1-2, 2005.
  3. Tar, I.: Motiváció a szaknyelvoktatásban: empatikus kommunikáció.
    In: Nyelvek és nyelvoktatás Európa és a Kárpát medence régióiban: A XIV. Magyar Alkalmazott Nyelvészeti Kongresszus előadásai. Szerk.: Cs. Jónás Erzsébet, Székely Gábor, Bessenyei György Könyvkiadó, Nyíregyháza, 202-205, 2005. ISBN: 9637336141
2004
  1. Czellér, M.: A Nouvelle Revue de Hongrie mint kultúraközvetítő folyóirat.
    Gondolat Kiadó, Budapest, 203 p., 2004. ISBN: 9639500534
2002
  1. Czellér, M.: Adalékok a két világháború közötti francia-magyar kulturális kapcsolatokhoz.
    In: A nyelv nevelő szerepe : a XI. Magyar Alkalmazott Nyelvészeti Kongresszus előadásainak válogatott gyűjteménye / Fóris Ágota, Kárpáti Eszter, Szűcs Tibor, Lingua Franca Csoport, Pécs, 32-36, 2002. ISBN: 963641873X
feltöltött közlemény: 81 Open Access: 12
https://tudoster.idea.unideb.hu
A szolgáltatást nyújtja: DEENK