Tudóstér: Tanácsadás, Fejlődés- és Iskolapszichológiai (nem önálló) Tanszék publikációi

-
szűkítés
feltöltött közlemény: 251 Open Access: 38
2024
  1. Molnár, A., Fodor, S.: Pedagógusok munkahelyi jóllétének és karaktererősségeinek feltáró elemzése.
    In: XXIV. Országos Neveléstudományi Konferencia : Absztraktkötet : Oktatás és nevelés a társadalmi jóllét szolgálatában. A nevelés és az oktatás kihívásai a válságok korában. Szerk.: Bocsi Veronika, Csók Cintia, MTA Pedagógiai Tudományos Bizottság ; Debreceni Egyetem Gyermeknevelési és Gyógypedagógiai Kar ; Debreceni Egyetem Bölcsészettudományi Kar Nevelés- és Művelődéstudományok Intézete, Debrecen, 366, 2024. ISBN: 9789634906551
  2. Kovács, K., Molnár, A.: Tanulási zavarok.
    In: Különleges bánásmód a köznevelésben. Szerk.: Kovács Karolina Eszter, Debreceni Egyetemi Kiadó, Debrecen, 96-108, 2024. ISBN: 9789636151034
2023
  1. Bákonyi, D.: Cikkismertetés: Transzdiszciplináris népegészségügyi modell a gyermekek és serdülők mentális egészségfejlesztésére = Review : A transdisciplinary public health model for child and adolescent mental healthcare.
    MEJ. 1 (2), 32-36, 2023.
    (Ismertetett mű: Sheila Ramaswamy, John Vijay Sagar, Shekhar Seshadri. -A transdisciplinary public health model for child and adolescent mental healthcare in low- and middle-income countries /In: The Lancet Regional Health - Southeast Asia. - 3 (2022), p. 1-4. -)
  2. Olajos, T., Pántya, J., Fodor, S.: Hatékony munkavégzés.
    In: Az egységes közszolgálati alapkompetenciákat vizsgáló tesztrendszer pszichológiai alapjai / szerkesztette Malét-Szabó Erika, Münnich Ákos, Balázs Katalin, Hőgye Nagy Ágnes, Belügyminisztérium, Budapest, 107-112, 2023. ISBN: 9786156259196
2022
  1. Mercz-Madarassy, K., Olajos, T.: A gyermek kötődési stílusát befolyásoló tényezők rendszerszintű vizsgálata a reziliencia tükrében.
    In: A PEME XXIV. PhD : Konferenciájának előadásai. Szerk.: Koncz István, Szova Ilona, Professzorok az Európai Magyarországért Egyesület, Budapest, 263-270, 2022.
  2. Molnár, A., Fodor, S.: A karaktererősségek fogalma, jellemzői és fejlesztési lehetőségei időskorban.
    In: Pozitív Idősödés 1.. Szerk.: Bene Ágnes, Móré Marianna, Debreceni Egyetem, Debrecen, 107-135, 2022. ISBN: 9789636150051
  3. Mohácsi, B.: A pozitív pszichológia kialakulása, elterjedése.
    In: Pozitív idősödés 1. / Bene Ágnes; Móré Marianna, Dupress, Debrecen, 82-106, 2022. ISBN: 9789636150051
  4. Olajos, T.: Az alulteljesítés prevenciójának és intervenciójának lehetőségei az egyéni tehetséggondozás során.
    Tehetség. 30 (3-4), 14-18, 2022.
  5. Kiss, F., Olajos, T.: A zenetanulás szocio-emocionális transzferhatásai tanulási zavarral küzdő diákok körében.
    Impulzus (Szeged). 9. (1), 2-20, 2022.
  6. Kondé, Z., Inántsy-Pap, J.: Figyelem a mindennapokban - A kontextusérzékeny figyelemvizsgálatok lehetőségei.
    In: Figyelem a gyakorlatban. Szerk.: Zsidó N. András, Lábadi Beatrix, Akadémiai Kiadó, Budapest, 5 fejezet, 2022. ISBN: 9789634548478
  7. Szabó, F., Godó, K., Győri, K., Kovács, K.: Hátrányos helyzetű gyermekek mentális egészsége és távolléti oktatással kapcsolatos attitűdjei a COVID19 járvány első hullámának függvényében.
    In: Oktatás egy változó világban : Kutatás, innováció, fejlesztés : Absztraktkötet. Szerk.: Juhász Erika, Kattein-Pornói Rita, Magyar Nevelés- és Oktatáskutatók Egyesülete (HERA), Budapest, 168, 2022. ISBN: 9786155657115
  8. Molnár, A., Fodor, S.: Pedagógusok kiégésének vizsgálata a pozitív pszichológia szemléletébe.
    In: 18. Pedagógiai Értékelési Konferencia : Absztraktkötet. Szerk.: Fejes József Balázs, Pásztor-Kovács Anita, Szegedi Tudományegyetem Neveléstudományi Doktori Iskola, Szeged, 72, 2022. ISBN: 9789633068625
  9. Szabó, E., Körmendi, A., Kurucz, G., Olajos, T., Pataky, N., Cropley, D.: Personality Traits as Predictors of Malevolent Creative Ideation in Offenders.
    Behavioral Sciences. 12 (7), 1-20, 2022.
    Folyóirat-mutatók:
    Q3 Behavioral Neuroscience
    Q2 Development
    Q2 Ecology, Evolution, Behavior and Systematics
    Q3 Genetics
    Q2 Psychology (miscellaneous)
  10. Molnár, A., Fodor, S.: Pozitív pszichológia a munkahelyen: Az erősségek használata és fejlesztési lehetőségei a szervezetekben.
    Alk. Pszichol. 22 (1), 147-176, 2022.
2021
  1. Molnár, A., Fodor, S.: Az erősségek, mint a jóllét alapjai: a VIA karaktererősségek és a PERMA jóllételemek összefüggései.
    In: Út a reziliens jövő felé : A Magyar Pszichológiai Társaság XXIX. Országos Tudományos Nagygyűlése : kivonatkötet. Szerk.: Sass Judit, Magyar Pszichológiai Társaság, Budapest, 85-86, 2021. ISBN: 9786158024198
  2. Molnár, A.: The relationship between teacher burnout, well-being and character strengths- the result of an explanatory study.
    In: "Research in Teacher Education : The Next Generation : Book of Abstract. Ed.: Ei Phyu Chaw, Luca Alexa Erdei, Anna Orsolya Pongor-Juhász, Erika Kopp, Association for Teacher Education in Europe - ATEE, Brussels, 44-45, 2021. ISBN: 9789082506563
  3. Kovács, K., Kovács, K.: Using the Behavioural Regulation in an Exercise Questionnaire (BREQ-2) in Central and Eastern Europe: evidence of Reliability, Sociocultural Background, and the Effect on Sports Activity.
    Int. J. Environ. Res. Public Health. 18 (22), 1-14, 2021.
    Folyóirat-mutatók:
    Q1 Health, Toxicology and Mutagenesis
    Q2 Pollution
    Q2 Public Health, Environmental and Occupational Health
2020
  1. Fodor, S., Molnár, A.: Karaktererősségek az iskolában. Fogalmak, jellemzők és a fejlesztésre irányuló intervenciók.
    Iskolakultúra. 30 (4-5), 20-39, 2020.
2019
  1. Klein, B., Fodor, S.: TalentTiles: A New Descriptive Talent Identification Instrument Based on Teachers' Ratings.
    New Dir Child Adoles. 2019 (168), 11-25, 2019.
2018
  1. Mező, K., Mező, F.: A kreatív, produktív tanulás fejlesztése.
    Különleges bánásmód. 4 (5), 31-32, 2018.
  2. Klein, B., Raven, J., Fodor, S.: Scrambled Sdaptive Matrices (SAM): a new test of eductive ability..
    Psychological Test and Assessment Modeling. 60 (4), 441-482, 2018.
2017
  1. Dávid, I.: A játék szerepe a tehetségfejlesztésben.
    Tehetség. 4 13-15, 2017.
  2. Harsányiné Petneházi, Á., Páskuné Kiss, J., Lestyán, E., Kós, N., Szabóné Balogh, Á.: Hátrányos helyzetű tanulók szociális és érzelmi intelligenciájának vizsgálata az Arany János Tehetséggondozó Programban.
    Magyar Pszichológiai Szemle. 72 (4), 463-489, 2017.
    Folyóirat-mutatók:
    Q4 Psychology (miscellaneous)
2016
  1. Mező, F.: A viselkedés elemzése és fejlesztése.
    K+F Stúdió Kft, Debrecen, 152 p., 2016. ISBN: 9789638948533
  2. Balogh, L.: Az egyéni tehetségfejlesztő programok alapjai.
    Didakt, Debrecen, 303 p., 2016. ISBN: 9786155212390
2015
  1. Kós, N.: A differenciált oktatás hatására változó személyiségjellemzők: Az önértékelés területeinek fejlődése felső tagozatos tanulóknál.
    Különleges Bánásmód. 1 (3), 21-42, 2015.
  2. Buda, M., Fodor, S.: A kreatív klíma: Új irány az iskolai klíma és a konfliktuskezelés kutatásában.
    Iskolakultúra. 25 (9), 3-17, 2015.
  3. Nótin, Á., Páskuné Kiss, J., Kurucz, G.: A Tantárgyi szorongás kérdőív bemutatása.
    Alk. Pszichol. 15 (4), 109-131, 2015.
  4. Czeizel, E., Páskuné Kiss, J.: A tehetség definíciói, fajtái.
    Didakt Kiadó, Debrecen, 79 p., 2015. ISBN: 9786155212383
  5. Bíró, Z., Mándy, Z.: A tehetséggondozási szolgáltatásokról való informálódás és az azokhoz való hozzáférés lehetőségei.
    In: A tehetséggondozó szolgáltatásokhoz való hozzáférés környezeti és intrapszichés tényezőinek vizsgálata / Páskuné Kiss Judit, Nótin Ágnes, Mező Ferenc, Harmatiné Olajos Tímea, Bíró Zsolt, Mándy Zsuzsanna, Matehetsz, Budapest, 32-41, 2015, (Géniusz műhely, ISSN 2064-5449 ; 17.)
2014
  1. Mező, F., Kurucz, G.: Az APM-intelligenciateszttel kapcsolatos vizsgálati tapasztalatok a Debreceni Egyetem tehetséggondozó programjában 2002-2008 között.
    Matehetsz, Budapest, 22 p., 2014.
  2. Kós, N.: Az énkép a differenciált oktatásban.
    In: Kutatók a kiterjesztett tehetségfejlesztésért / lekt. Borbély Attila, Dávid Imre, Koncz István, GFF PK, Szarvas, 23-29, 2014.
  3. Fuszek, C., Arató, F., Balogh, L., Bodnár, G., Gyarmathy, É., Fodor, S., Vass, V.: Ez is tehetséggondozás!.
    Iskolakultúra. 24 (4), 100-120, 2014.
  4. Kovács, K.: Fedezd fel a világot! Természettudományos kísérletek gyerekeknek.
    Kocka Kör, Debrecen, 152 p., 2014. ISBN: 9786155267062
  5. Szabóné Balogh, Á.: Interaktív lehetőség - eredményes képességfejlesztés.
    In: Kutatók a kiterjesztett tehetségfejlesztésért / lekt. Borbély Attila, Dávid Imre, Koncz István, GFF PK, Szarvas, 15-18, 2014.
  6. Lestyán, E.: Képesség- és tanulási stílus fejlesztése az iskolában.
    In: Kutatók a kiterjesztett tehetségfejlesztésért / lekt. Borbély Attila, Dávid Imre, Koncz István, GFF PK, Szarvas, 19-22, 2014.
  7. Olajos, T.: Kétszeresen kivételes tanulók.
    In: A kétszeresen kivételes tanulók tehetséggondozása / Harmatiné Olajos Tímea, Pataky Nóra, K. Nagy Emese, Magyar Tehetségsegítő Szervezetek Szövetsége, Budapest, 11-66, 2014, (Géniusz könyvek, ISSN 2062-5936 ; 30.)
  8. Buda, M., Fodor, S.: Kreativitás és azon túl.
    Iskolakultúra. 24 (3), 33-40, 2014.
  9. Kovács, K.: Megéri gondozni a tehetségeket? Avagy: a Nemzeti Tehetség Program specifikus és aspecifikus társadalmi hatásaival kapcsolatos jövőkép.
    In: NTP Utópia. Szerk.: Mező Ferenc, Debreceni Egyetemi Kiadó, Debrecen, 61-72, 2014. ISBN: 9789633184363
  10. Mező, F.: Psyops avagy Kalandozás a hadak útján, a pszichológia ösvényein, a történelem útvesztőiben.
    Kocka Kör Tehetséggondozó Kulturális Egyesület, Debrecen, 152 p., 2014. ISBN: 9786155267024
  11. Fodor, S.: Talent identification in Hungary.
    Horiz. of Psych. 23 155-162, 2014.
  12. Páskuné Kiss, J.: Tanórán kívüli iskolai és iskolán kívüli programok a tehetséggondozásban.
    Géniusz műhely. 11 [23], 2014.
  13. Nótin, Á.: Tantárgyi szorongás kérdőív alkalmazása középiskolában.
    In: II. Országos Alkalmazott Pszichológiai PhD Hallgatói Konferencia : előadáskivonatok [elektronikus dokumentum]. Szerk.: Kővágó Pál, Vass Zoltán, Vargha András, Károli Gáspár Református Egyetem, Budapest, 120-133, 2014.
  14. Harsányiné Petneházi, Á.: Tehetséggondozás a gyakorlatban, a Hátrányos Helyzetű Tanulók Arany János Tehetséggondozó Programja.
    In: Kutatók a kiterjesztett tehetségfejlesztésért / lekt. Borbély Attila, Dávid Imre, Koncz István, GFF PK, Szarvas, 3-9, 2014.
2013
  1. Olajos, T.: A női tehetség kibontakozásának problémái.
    Tehetség. 21 (1), 5-7, 2013.
  2. Harsányiné Petneházi, Á.: A szociális és érzelmi intelligencia.
    In: Az iskolai erőszak személyiségtényezői. Szerk.: Figula Erika, Margitics Ferenc, Élmény'94 Bt., Nyíregyháza ; Hajdúhadház, 49-66, 2013, (Iskolai erőszak könyvek, ISSN 2062-1965) ISBN: 9786155077074
  3. Nótin, Á.: A tantárgyi szorongás bemutatása.
    In: Pszichológia és neveléstudományi szekció. Szerk.: Zachár László, Szilágyi Vilmos, Koncz István, Professzorok az Európai Magyarországért Egyesület, Budapest, 529-539, 2013.
  4. Nótin, Á., Páskuné Kiss, J.: A tehetséggondozási szolgáltatásokhoz való hozzáférés és "távolmaradás" intrapszichés feltételeinek vizsgálata.
    In: A tehetséggondozó szolgáltatásokhoz történő hozzáférés pszichológiai és szociológiai tényezői : Kutatási beszámoló. Szerk.: Páskuné Kiss Judit, [DE], [Debrecen], 36-86, 2013.
  5. Kós, N.: Self-concept and Test Anxiety in Elementary School.
    In: Edukacja w kreowaniu wspólczesnej rzeczywistosci : mozliwosci i organiczenia. Ed.: Elizbiety Jaszczyszyn, Jolanty Szady-Borzyszkowskiej, Ewa Jagiello, Instytut Pedagogiki Wydzialu Humanistycznego Uniwers., Siedlce, 185-199, 2013. ISBN: 9788393663514
  6. Olajos, T.: Tehetség, alulteljesítés és tanulási zavar.
    Didakt K., Debrecen, 121 p., 2013. ISBN: 9786155212116
2012
  1. Harsányiné Petneházi, Á.: A hátrányos helyzet és magatartászavar összefüggései.
    In: Viselkedészavarok és iskolai erőszak / szer. Margitics Ferenc, Figula Erika, Élmény'94 Bt., Nyíregyháza ,[Hajdúhadház], 105-121, 2012, (Iskolai erőszak könyvek, ISSN 2062-1965) ISBN: 9786155077050
  2. Inántsy-Pap, J., Mező, K., Mező, F.: A kortárskapcsolatok mérési lehetőségeinek néhány jellegzetes aspektusa.
    In: Kortárskapcsolatok iskoláskorban. Szerk.: Inántsy-Pap Judit, Debreceni Egyetemi Kiadó, Debrecen, 21-31, 2012. ISBN: 9789633182925
  3. Nótin, Á., Páskuné Kiss, J., Kurucz, G.: A matematikai szorongás személyen belüli tényezőinek vizsgálata középiskolás tanulóknál.
    Magyar Pedagógia. 112 (4), 221-241, 2012.
  4. Körmendi, A., Pecsenye, Z., Szklenárik, P., Pataky, N.: A pszichopátiás személyiség bemutatása Salinger Zabhegyező című művén keresztül.
    Kv. kvt. kvt. 21 (3), 21-31, 2012.
  5. Pataky, N., Körmendi, A., Inántsy-Pap, J., Bozsik, C., Halász, J., Gádoros, J.: A rideg/érzéketlen vonások vizsgálata klinikai mintán.
    In: A tudomány emberi arca : a Magyar Pszichológiai Társaság XXI. Országos tudományos nagygyűlése / fel. szerk. Vargha András, Magyar Pszichológiai Társaság, [Budapest], 272-273, 2012. ISBN: 9789638791566
  6. Páskuné Kiss, J., Olajos, T.: A serdülők nemzeti identitás összetevőinek exploratív vizsgálata.
    In: Nemzeti emlékezethelyek. Szerk.: Kovács Judit, Münnich Ákos, Debreceni Egyetemi Kiadó, Debrecen, 57-90, 2012. ISBN: 9789633182628
  7. Orosz, R.: A sporttehetség felismerése és fejlesztése.
    In: Komplex tehetségfejlesztő programok / Balogh László, Didakt Kiadó, Debrecen, 360-376, 2012. ISBN: 9786155212055
  8. Körmendi, A., Nagy, E., Pataky, N.: Az Alkonyat olvasói népszerűsége a pszichostruktúrális elemzés tükrében.
    Kv. kvt. kvt. 21 (1), 43-50, 2012.
  9. Fehér, Á., Fodor, S.: Az iskolai zaklatás jelenségvilága és a gyermekek érzelmi készségei.
    In: Interdiszciplináris pedagógia és a felsőoktatás alakváltozásai : a VII. Kiss Árpád Emlékkonferencia előadásainak szerkesztett változata : Debrecen, 2011. szeptember 16-17.. Szerk.: Buda András, Kiss Endre, Debreceni Egyetem Neveléstudományok Intézete, Debrecen, 175-185, 2012, (Kiss Árpád Archivum könyvsorozata, ISSN 1587-1150 ; 7.) ISBN: 9789634735960
  10. Fodor, S., Fehér, Á.: Iskolai zaklatás a tanári érzelmi intelligencia és az iskolai klíma tükrében.
    In: Interdiszciplináris pedagógia és a felsőoktatás alakváltozásai: a VII. Kiss Árpád Emlékkonferencia előadásainak szerkesztett változata.. Szerk.: Buda András, Kiss Endre, Debreceni Egyetem Neveléstudományok Intézete, Debrecen, 233-242, 2012, (Kiss Árpád Archívum, ISSN 1587-1150 ; 7.) ISBN: 9789634735960
  11. Körmendi, A., Pataky, N.: Iskolákban végzett konfliktuskezelési tréningek tapasztalatai.
    Fordulópont. 14 (55), 5-9, 2012.
  12. Lantos, K., Inántsy-Pap, J.: Szorongás és megküzdés serdülőkorban.
    In: XII. Magatartástudományi Napok : programfüzet és absztraktok kivonata, JATEPress, Szeged, 95, 2012.
  13. Olajos, T.: Tehetség és/vagy hiperaktivitás?.
    Tehetség. 20 (4), 6-7, 2012.
  14. Fodor, S.: Tehetséggondozás Lengyelországban, a Swietokrzyskie régió tanártovábbképzési központjának programjai.
    In: A tehetséggondozás nemzetközi horizontja : Jó gyakorlatok az Európai Unión belül és kívül. Szerk.: Gordon Győri János, Magyar Tehetségsegítő Szervezetek Szövetsége, Budapest, 79-99, 2012, (Géniusz könyvek,ISSN 2062-5936 ; 27.)
  15. Harsányiné Petneházi, Á.: Tehetségkoncepciók, a Hátrányos Helyzetű Tanulók Arany János Tehetséggondozó Programja.
    Pedagóg. Műh. 37 (1), 23-31, 2012.
  16. Ráczné Kárpáti, M., Inántsy-Pap, J.: Új osztály születik.
    In: Kortárskapcsolatok iskoláskorban. Szerk.: Inántsy-Pap Judit, Debreceni Egyetemi Kiadó, Debrecen, 85-107, 2012. ISBN: 9789633182925
2011
  1. Körmendi, A., Pataky, N.: Agresszió és szociális információfeldolgozás az iskolában.
    Új pedagógiai szemle. 61 (1-5), 50-55, 2011.
  2. Mező, F., Kis Pap, C.: A képzőművészeti tehetségek gondozása.
    In: A tehetség felismerése és fejlesztése. Szerk.: Balogh László, Debreceni Egyetem Pszichológiai Intézet Pedagógiai-Pszichológiai Tanszék, Debrecen, 451-467, 2011.
  3. Mező, F.: A kreatív (produktív) tanulás vizsgálata Jupiterbolha-próbával.
    In: A kreativitás többszempontú vizsgálata. Szerk.: Münnich Ákos, Didakt Kiadó, Debrecen, 89-110, 2011. ISBN: 9786155212017
  4. Mező, F.: A kreativitás fejlesztésének módszerei.
    In: A kreativitás többszempontú vizsgálata. Szerk.: Münnich Ákos, Didakt Kiadó, Debrecen, 49-62, 2011. ISBN: 9786155212017
  5. Tóth, L.: A kreativitás mérésének módszerei.
    In: A kreativitás többszempontú vizsgálata. Szerk.: Münnich Ákos, Didakt Kiadó, Debrecen, 41-47, 2011. ISBN: 9786155212017
  6. Tóth, L.: A Kreatív Problémamegoldás programja.
    Tehetség. 19 (3), 3-4, 2011.
  7. Pataky, N., Körmendi, A.: A nevelési stílus és az érzéketlen/érzelemmentes vonások kapcsolata gyerekeknél és serdülőknél.
    Alk. Pszichol. 2 5-20, 2011.
  8. Tóth, L.: A pszichológus és a kliens a terápiás kapcsolatban.
    In: Pszichológiai metszetek. Szerk.: Balogh László, Koncz István, Mező Ferenc, Professzorok az Európai Magyarországért Egyesület, Budapest, 57-63, 2011. ISBN: 9789638843326
  9. Harsányiné Petneházi, Á.: A személyiségfejlesztés jelentősége a tehetséggondozó programokban és hatása az interperszonális kapcsolatokra.
    In: Generációk és nézőpontok: a Pedagógusképző Kar 2010. évi Tudomány Napi Konferenciájának előadásai. Szerk.: Jenei Teréz, Margitics Ferenc, Élmény '94 Bt., Nyíregyháza, 143-157, 2011, (Tudásbázis és pedagógusképzés, ISSN 2060-2847) ISBN: 9786155077036
  10. Tóth, L.: A személyiségfejlesztés pedagógiai-pszichológiai alapjai.
    Debreceni Egyetem Tudományegyetemi Karok, Debrecen, 103 p., 2011. ISBN: 9789634734833
  11. Mező, F.: A tanítási-tanulási folyamat.
    Debreceni Egyetem Tudományegyetemi Karok, Debrecen, 95 p., 2011. ISBN: 9789634734857
  12. Mező, F.: A tehetségek személyiségének fejlesztése.
    In: A tehetség felismerése és fejlesztése. Szerk.: Balogh László, Debreceni Egyetem Pszichológiai Intézet Pedagógiai-Pszichológiai Tanszék, Debrecen, 97-112, 2011.
  13. Páskuné Kiss, J.: A tehetség értelmezései a nemzetközi és a hazai szakirodalomban.
    Fordulópont. 13 (1), 53-65, 2011.
  14. Tóth, L.: A Tóth-féle Kreativitás Becslő Skála (TKBS).
    In: A kreativitás többszempontú vizsgálata. Szerk.: Münnich Ákos, Didakt Kiadó, Debrecen, 65-88, 2011. ISBN: 9786155212017
  15. Mező, F.: Az "IPOO-minimum" kreatív tanulásfejlesztő program hatásvizsgálata.
    In: A kreativitás többszempontú vizsgálata. Szerk.: Münnich Ákos, Didakt Kiadó, Debrecen, 111-134, 2011. ISBN: 9786155212017
  16. Fodor, S.: Az "ismeretlen ismerős": Gagné tehetségmodelljének átdolgozott változata.
    Tehetség. 19 (3), 5-7, 2011.
  17. Tóth, L.: Dabrowski érzelmi fejlődéselmélete.
    Tehetség. 19 (1), 3-4, 2011.
  18. Harsányiné Petneházi, Á.: Disarvantaged and talented?.
    Studia Scientifica Facultatis Paedagogicae. 10 (5), 173-186, 2011.
  19. Tóth, L.: Gyakorlatok a pszichológia tanításához: középiskolák és felsőoktatási intézmények számára.
    Pedellus Tankönyvkiadó, Debrecen, 156 p., 2011. ISBN: 9786155154003
  20. Fodor, S.: Hátrányos helyzetű tehetségesek.
    Tehetség. 19 (1), 7-8, 2011.
  21. Mező, F.: Interdiszciplináris kutatás: a Debreceni Egyetem hallgatóinak tanulmányai.
    Debrecebi Egyetemi Kiadó, Debrecen, 116 p., 2011. ISBN: 9789633181201
  22. Olajos, T.: Iskolai sikerkalauz I.: a tanulási zavarok óvodáskori megelőzése.
    Pedellus, Debrecen, 64 p., 2011. ISBN: 9786155154119
  23. Olajos, T.: Iskolai sikerkalauz II.: a tanulási zavarok óvodáskori megelőzése.
    Pedellus, Debrecen, 74 p., 2011. ISBN: 9786155154126
  24. Tóth, L.: Képességstruktúrák és iskolai teljesítmény.
    Didakt Kiadó, Debrecen, 149 p., 2011. ISBN: 9789638916747
  25. Mező, F., Mező, K.: Kreatív és iskolába jár!.
    K+F Stúdió Kft., Debrecen, 151 p., 2011. ISBN: 9789630824354
  26. Mező, F.: Learning Development by IPOO-minimum program.
    In: Science for Education : Education for Science 1. vol.. Szerk.: Hegedűs Orsolya, Pšenáková Ildikó, Fak. stredoeurópskych štúdií, UKF, Nitra, 241-246, 2011. ISBN: 9788080949730
  27. Nótin, Á.: Matematikai szorongás vizsgálata a Matematikai Szorongást Mérő Teszt (MSzMT) használatával.
    Juvenilia. 4 291-312, 2011.
  28. Buda, M., Páskuné Kiss, J., Szabó, L., Szikszainé Nagy, I., Tóth, Z.: Pedagógiai esetek.
    Debreceni Egyetem Tudományegyetemi Karok, Debrecen, 79 p., 2011. ISBN: 9789634735014
  29. Tóth, L.: Perfekcionizmus és tehetség.
    Tehetség. 19 (4), 3-4, 2011.
  30. Tóth, L.: Piirto piramis modellje.
    Tehetség. 19 (2), 3-4, 2011.
  31. Pataky, N., Körmendi, A., Bozsik, C., Inántsy-Pap, J., Halász, J., Gádoros, J.: Rideg/érzéketlen vonások és interperszonális jellemzők vizsgálata magyar serdülőknél: az első vizsgálati eredmények.
    Psychiatr. Hung. 26 (6), 427-433, 2011.
    Folyóirat-mutatók:
    Q4 Medicine (miscellaneous)
    Q4 Psychiatry and Mental Health
  32. Harsányiné Petneházi, Á.: Soutien au talent en Hongrie: Programme "Arany János".
    Rev. Int. Sci. Hum. Nat. 6 (3), 123-139, 2011.
  33. Olajos, T.: Tehetség és szocio-emocionális fejlődés.
    Didakt, Debrecen, 144 p., 2011. ISBN: 9786155212000
  34. Olajos, T., Páskuné Kiss, J.: The Role of Schools in National Remembering.
    Appl. psychol. Hung. 14 58-82, 2011.
2010
  1. Kós, N.: A differenciált oktatásban megjelenő személyiségfejlesztés lehetőségei.
    In: VIII. Nemzetközi Tudományos Tantárgypedagógiai Konferencia : Baja, 2009. november 19-20.. Szerk.: Herbszt Mária, Tóth Sándor, Eötvös József Főiskola, Baja, 469-476, 2010. ISBN: 9789637290732
  2. Tóth, L.: Adottság vagy nevelés?.
    Tehetség. 18 (2), 3-4, 2010.
  3. Fodor, S.: A figyelem folyamatának jellemzői, vizsgálati és fejlesztési lehetőségei.
    In: Képességfejlesztés digitális tananyaggal. Szerk.: Ildikó Pšenáková, Mező Ferenc ; [közread. a] Kocka Kör Tehetséggondozó Kulturális Egyesület, Kocka Kör Tehetséggondozó Kulturális Egyesület, Debrecen, 89-100, 2010. ISBN: 9789638748898
  4. Tóth, L.: Akadályozottság és tehetség.
    Tehetség. 18 (3), 3-4, 2010.
  5. Tóth, L.: A kortárs kapcsolatok szerepe a tanulásban.
    In: Pszichológiai metszetek. Szerk.: Balogh László, Koncz István, Mező Ferenc, Professzorok az Európai Magyarországért Egyesület, Budapest, 38-42, 2010. ISBN: 9789638843326
  6. Tóth, L.: A kreativitás mérése.
    Tehetség. 18 (4), 3-5, 2010.
  7. Orosz, R.: A sporttehetség felismerésének és fejlesztésének pszichológiai alapjai.
    Magyar Tehetségsegítő Szervezetek Szövetsége, Budapest, 90 p., 2010.
  8. Tóth, L.: A tehetség kibontakozása.
    Tehetség. 18 (1), 3-4, 2010.
  9. Fodor, S.: Az idegennyelv-tanulási motiváció és az azzal összefüggésben álló tanulói jellegzetességek változása a felső tagozatban.
    Iskolakultúra. 20 (9), 105-117, 2010.
  10. Mező, F.: Az iskolai személyiségfejlesztés minőségbiztosítási, fogyasztóvédelmi, jogi és etikai aspektusai.
    In: Pszichológiai metszetek. Szerk.: Balogh László, Koncz István, Mező Ferenc, Professzorok az Európai Magyarországért, Budapest, 50-56, 2010. ISBN: 9789638843326
  11. Fodor, S., Pető, G.: Cultural aspects of development and drawing analysis.
    In: Collection of Psychological Studies. Szerk.: Zuzana Nagyová-Lehocká, Faculty of Central European Studies, Constantine the Philosopher University, Nitra, Nitra, Slovakia, 45-52, 2010. ISBN: 9788080946678
  12. Olajos, T.: Immigrant Children in Hungarian Public Education- or the Paradoxes of Inclusion.
    In: Collection of Psychological Studies. Szerk.: Zuzana Nagyová-Lehocká, Constantine the Philosopher University in Nitra, Faculty of central European Studies, Nitra, 9-18, 2010. ISBN: 9788080946678
  13. Münnich, Á., Mező, F.: Interdiszciplináris Kutatás a Debreceni Egyetem Regionális Tehetségpontjában.
    Debreceni Egyetemi Kiadó, Debrecen, 178. p., 2010. ISBN: 9789633180808
  14. Harsányiné Petneházi, Á.: Interperszonális kapcsolatok a tehetséges tanulók körében.
    In: Tehetségkutatás határon innen és túl. Szerk.: Mező Ferenc, Kocka Kör, Debrecen, 94-101, 2010. ISBN: 9789638748881
  15. Pšenáková, I., Mező, F.: Képességfejlesztés digitális tananyaggal.
    Kocka Kör, Debrecen, 120 p., 2010. ISBN: 9789638748898
  16. Fodor, S.: Korai tehetséggondozás: tehetségek az óvodában.
    Tehetség. 18 (3), 5-8, 2010.
  17. Mező, F., Pšenáková, I.: Measuring and development of cognitive abilities of Guilford's SI-theory by e- and M-learning.
    In: Collection of Psychological Studies. Szerk.: Zuzana Nagyová-Lehocká, Faculty of Central European Studies, Constantine the Philosopher University in Nitra (Slovakia), Nitra (Slovakia), 27-31, 2010. ISBN: 9788080946678
  18. Mező, F.: Problems of Personality Development: Problem analysis by research results.
    In: Collection of Psychological Studies. Szerk.: Zuzana Nagyová-Lehocká, Faculty of Central European Studies, Constantine the Philosopher University in Nitra (Slovakia), Nitra (Slovakia), 77-84, 2010. ISBN: 9788080946678
  19. Balogh, L., Koncz, I., Mező, F.: Pszichológiai metszetek.
    Professzorok az Európai Magyyarországért, Budapest, 108 p., 2010. ISBN: 9789638843326
  20. Fodor, S.: Pszichológiai szempontok érvényesítése általános iskolásoknak szánt oktatóprogramokban.
    In: Képességfejlesztés digitális tananyaggal. Szerk.: Ildikó Pšenáková, Mező Ferenc ; [közread. a] Kocka Kör Tehetséggondozó Kulturális Egyesület, Kocka Kör Tehetséggondozó Kulturális Egyesület, Debrecen, 55-68, 2010. ISBN: 9789638748898
  21. Páskuné Kiss, J., Fehérné Kiss, Á.: Talent Development Traditions and New Endeavours in Great Britain in the 21st Century.
    In: International Horizons of Talent Support I.. Ed.: János Gordon Győri, Magyar Tehetségsegítő Szervezetek Szövetsége, Budapest, 97-121, 2010, (Géniusz könyvek,2062-5936 ; 18.)
  22. Mező, F.: Tanulás: diagnosztika és fejlesztés az IPOO-modell alapján.
    Kocka Kör, Debrecen, 203 p., 2010. ISBN: 9789638748874
  23. Olajos, T.: Tehetség: az iskola és a család közös kihívása.
    Tehetség. 18 (2), 4-5, 2010.
  24. Inántsy-Pap, J., Orosz, R., Pék, G., Nagy, T.: Tehetség és személyiségfejlesztés.
    Magyar Tehetségsegítő Szervezetek Szövetsége, Budapest, 139 p., 2010.
  25. Revákné Markóczi, I., Futóné Monori, E., Balogh, L.: Tehetségfejlesztés a biológiatudományban.
    Magyar Tehetségsegítő Szervezetek Szövetsége, Budapest, 149 p., 2010.
  26. Mező, F.: Tehetségkutatás: határon innen és túl....
    Kocka Kör Tehetséggondozó Kulturális Egyesület, Debrecen, 111 p., 2010. ISBN: 9789638748881
  27. Tóth, L.: The role of intelligence and creativity in the comprehension of narrative texts.
    In: Collection of Psychological Studies. Szerk.: Zuzana Nagyová-Lehocká, Constantine the Philosopher University in Nitra, Faculty of Central European Studies, Nitra, 103-111, 2010. ISBN: 9788080946678
2009
  1. Orosz, R., Bíró, Z.: A siker kapujában: a labdarúgó tehetség pszichológiája.
    Kék Bolygó Tehetségpont, Debrecen, 112 p., 2009. ISBN: 9789630681988
  2. Olajos, T.: Az emberi elme rejtélye: savant szindrómás tehetségek.
    Tehetség. 17 (4), 4-5, 2009.
  3. Páskuné Kiss, J.: Az iskolán kívüli iskolarendszerű oktatás szerepe a tehetséggondozásban.
    In: Kiterjesztett tehetséggondozás. Szerk.: Balogh László, Koncz István, Professzorok az Európai Magyarországért Egyesület, Budapest, 97-116, 2009. ISBN: 9789630666930
  4. Tóth, L.: Értelmi fejlődés.
    Tehetség. 17 (5), 3-5, 2009.
  5. Tóth, L.: Gyorsítás.
    Tehetség. 17 (2), 3-4, 2009.
  6. Tóth, L.: Igényszint és teljesítmény.
    Tehetség. 17 (6), 3-4, 2009.
  7. Tóth, L.: Intelligencia.
    Tehetség. 17 (3), 3-6, 2009.
  8. Tóth, L.: Kognitív stílusok.
    Tehetség. 17 (4), 3-4, 2009.
  9. Inántsy-Pap, J.: Kötődés és kortárskapcsolatok az óvodáskorban.
    Kocka Kör Tehetséggondozó Kulturális Egyesület, Debrecen, 87 p., 2009. ISBN: 9789638748850
  10. Tóth, L.: Kreativitás.
    Tehetség. 17 (1), 3-4, 2009.
  11. Polonyi, T., Abari, K., Nótin, Á.: Mesterséges nyelvtanulás első benyomás alapján.
    Alk. Pszichol. 11 (1-2), 5-26, 2009.
  12. Mező, F., Mező, K., Mező, L.: Tanulógép: tanulás módszertani javaslatok.
    Kocka Kör Tehetséggondozó Kulturális Egyesület, Debrecen, 84 p., 2009. ISBN: 9789638748867
  13. Olajos, T.: Tehetségpszichológia.
    Bessenyei György Kiadó, Nyíregyháza, 162 p., 2009. ISBN: 9789639909175
  14. Mező, F., Viczayová, I., Pšenáková, I.: Teóri a prax = Képzés és gyakorlat II..
    Univerzita Konštantína Filozofa v Nitre, Nitra, 210 p., 2009. ISBN: 9788080945121
2008
  1. Mező, F., Máth, J., Abari, K.: A különbségvizsgálatokon alapuló tehetségdiagnosztika matematikai statisztikai alapjai.
    In: Tehetségdiagnosztika. Szerk.: Mező Ferenc, Kocka Kör, Faculty of Central European Studies, Constantine the Philosopher University in Nitra, Debrecen, 131-203, 2008. ISBN: 9789638748829
  2. Mező, F., Koncz, I., Balogh, L.: Alulteljesítő tehetségek.
    In: Kiterjesztett tehetséggondozás. Szerk.:: Balogh László, Koncz István, Profeszorok az Európai Magyarországért Egyesület, Budapest, 145-160, 2008.
  3. Mező, F.: Aspects of Talent Diagnostics.
    In: Psychological Aspects of Gifted Education. Szerk.: Mező Ferenc, Péter-Szarka Szilvia, Kocka Kör ; Department of Educational Psychology of University of Debrecen, Debrecen, 7-14, 2008.
  4. Tóth, L., Balogh, L., Koncz, I.: A tanórán kívüli (iskolai és iskolán kívüli) fejlesztés: gazdagítás, gyorsítás, individualizáció.
    In: Kiterjesztett tehetséggondozás. Szerk.: Balogh László, Koncz István, Professzorok az Európai Magyarországért Egyesület, Budapest, 79-95, 2008.
  5. Mező, F.: A tehetségdiagnosztika alapjai.
    In: Tehetségdiagnosztika / szerk: Mező Ferenc, Kocka Kör ; Nitra : Faculty of Central European Studies, Constantine the Philosopher University in Nitra, Debrecen, 11-60, 2008.
  6. Mező, F., Mező, K.: A tehetségdiagnosztika módszerei, eszközei.
    In: Tehetségdiagnosztika. Szerk.: Mező Ferenc, Kocka Kör & Faculty of Central European Studies, Constantine the Philosopher University in Nitra, Debrecen ; Nitra, 61-104, 2008. ISBN: 9789638748829
  7. Harsányiné Petneházi, Á.: Az Arany János Tehetséggondozó Programban résztvevő osztályok társas kapcsolatai a kommunikáció tükrében.
    In: Új utak az anyanyelvi nevelésben és pedagógusképzésben. Szerk.: Benczik Vilmos, Trezor K., Budapest, 84-88, 2008. ISBN: 9789638144331
  8. Tóth, L., Balogh, L., Koncz, I.: Az iskola és a család együttműködése a tehetségfejlesztésben.
    In: Kiterjesztett tehetséggondozás. Szerk.: Balogh László, Koncz István, Professzorok az Európai Magyarországért Egyesület, Budapest, 203-218, 2008.
  9. Orosz, R., Kerekes, N., Szabó Gabriella: Beyond physical developing: sport-talent developing from psychological aspects.
    In: Psychological aspects of gifted education. Ed.: Mező Ferenc, Péter-Szarka Szilvia, University of Debrecen, Department of Educational Psychology ; Kocka Kör Tehetséggondozó Kulturális Egyesület, Debrecen, 85-89, 2008.
  10. Orosz, R., Mező, F., Fodor, S., Kerekes, N.: Complex psychological programs developing sport-giftedness.
    In: Psychological aspects of gifted education. Szerk.: Mező Ferenc, Péter-Szarka Szilvia, University of Debrecen, Department of Educational Psychology ; Kocka Kör Tehetséggondozó Kulturális Egyesület, Debrecen., 78-84, 2008.
  11. Fodor, S.: Goals, principles and types of talent development programs.
    In: Psychological aspects of gifted education. Ed.: Mező Ferenc, Péter-Szarka Szilvia, Pedagógiai Pszichológiai Tanszék : Debreceni Egyetem : Kocka Kör Tehetséggondozó Kulturális Egyesület, Debrecen, 39-45, 2008.
  12. Tóth, L.: Kreativitás és szövegértés.
    Iskolakultúra. 18 (5-6), 29-39, 2008.
  13. Fodor, S.: Motivation to learn foreign languages.
    In: Psychological aspects of gifted education. Ed.: Mező Ferenc, Péter-Szarka Szilvia, Pedagógiai Pszichológiai Tanszék : Debreceni Egyetem : Kocka Kör Tehetséggondozó Kulturális Egyesület, Debrecen, 66-73, 2008.
  14. Tóth, L.: Ötletbörze.
    Tehetség. 16 (3), 3-4, 2008.
  15. Mező, F., Fodor, S.: Psychological Aspects of Gifted Education.
    Debreceni Egyetem Pedagógiai-Pszichológiai Tanszék :, Debrecen, 89 p., 2008. ISBN: 9789638748836
  16. Kós, N.: Személyiségjellemzők fejlesztésének lehetőségei.
    In: Új utak az anyanyelvi nevelésben és a pedagógusképzésben. Szerk.: Benczik Vilmos, Trezor, Budapest, 108-112, 2008. ISBN: 9789638144331
  17. Tóth, L.: Tanulási stílusok.
    Tehetség. 16 (3), 3, 2008.
  18. Tóth, L.: Tehetségdefiníciók.
    Tehetség. 16 (2), 3-4, 2008.
  19. Mező, F.: Tehetségdiagnosztika.
    Kocka Kör Tehetséggondozó Kulturális Egyesület, Debrecen, 204 p., 2008. ISBN: 9789638748829
  20. Mező, F., Koncz, I., Balogh, L.: Tehetség tanácsadás.
    In: Kiterjesztett tehetséggondozás. Szerk.:: Balogh László, Koncz István, Profeszorok az Európai Magyarországért Egyesület, Budapest, 179-193, 2008.
  21. Mező, F.: Tests or Opinions? A Problem of Identification of Giftedness.
    In: Psychological Aspects of Gifted Education. Szerk.: Mező Ferenc, Péter-Szarka Szilvia, Kocka Kör & Department of Educational Psychology of University of Debrecen, Debrecen, 15-26, 2008.
  22. Mező, F.: The IPOO-Model of learning and its diagnostical and developmental possibilities.
    In: Psychological Aspects of Gifted Education. Szerk.: Mező Ferenc, Péter-Szarka Szilvia, Kocka Kör ; Department of Educational Psychology of University of Debrecen, Debrecen, 55-65, 2008.
2007
  1. Olajos, T.: Az alulteljesítés pszichológiája.
    Krúdy Könyvkiadó, Nyíregyháza, 166 p., 2007. ISBN: 9789638759924
  2. Tóth, L.: Kritikai olvasás, kritikai gondolkodás: a fejlesztés alapjai.
    Pedellus Tankönyvkiadó, Debrecen, 116 p., 2007. ISBN: 9639612529
2006
  1. Balogh, L., Mező, F., Tóth, L.: A Debreceni Egyetem Tehetséggondozó Programjának II. konferenciája: tanulmányok.
    Debreceni Egyetem, Debrecen, 397 p., 2006.
  2. Kós, N.: Az énkép vizsgálata serdülőkorban.
    ÓTE tükörkép. 8 255-264, 2006.
  3. Tóth, L.: Az írásbeli szövegalkotás pszichológiai alapjai, módszerek a fejlesztéshez.
    Pedellus, Debrecen, 100 p., 2006. ISBN: 9639612308
  4. Tóth, L.: Megtanulok fogalmazni: gyakorlati útmutató a fogalmazásíráshoz nem csak diákoknak.
    Pedellus, Debrecen, 100 p., 2006. ISBN: 9639612332
  5. Balogh, L., Koncz, I., Tóth, L.: Pedagógiai pszichológia az iskolai gyakorlatban.
    Urbis, Budapest, 369, [1] p., 2006. ISBN: 9639291943
  6. Döbör, Á.: Személyiségfejlesztés az iskolában: olvasás-szövegértés, irodalmi érdeklődés és empátia - egy vizsgálat tanulságai.
    In: A pszichológia szerepe a változó társadalomban. Szerk.: Kalmár Magda, Magyar Pszichológiai Társaság, Budapest, 212, 2006. ISBN: 9632299477
  7. Páskuné Kiss, J., Hadházi, L., Pásku, V., Arany János Tehetséggondozó Program Intézményeinek Egyesülete (Miskolc): Varázsszem: 21 játékcsomag önismereti foglalkozások.
    Arany János Tehetséggondozó Program Intézményeinek Egyesülete Intézményeinek Egyesülete, Miskolc, 439 p., 2006. ISBN: 963061491x
2005
  1. Mező, F., Mező, K.: Tanulási stratégiák fejlesztése: az IPOO-modell alapján.
    Tehetségvadász Stúdió :, Debrecen, 160 p., 2005. ISBN: 9632189574
  2. Turmezeyné Heller, E., Máth, J., Balogh, L.: Zenei képességek és iskolai fejlesztés.
    Magyar Pedagóg. 105 (2), 207-236, 2005.
2004
  1. Mező, F.: Alulteljesítés és tanulásmódszertan.
    In: Az iskolai alulteljesítés tanulás módszertani aspektusból. Szerk.: Mező Ferenc, Miléné Kisházi Edit, Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Pedagógiai Szakmai és Szakszolgálati Intézet, Miskolc, 7-107, 2004. ISBN: 9632161920
  2. Mező, F.: A tanulás stratégiája.
    Pedellus Novitas, Debrecen, 219 p., 2004. ISBN: 9639216453
  3. Mező, F., Tehetségvadász Stúdió (Debrecen), Kocka Kör Tehetséggondozó Kulturális Egyesület (Debrecen): A tehetség tanácsadás kézikönyve: 2004.
    Kocka Kör Tehetséggondozó Kulturális Egyesület :, Debrecen, 150 p., 2004. ISBN: 963216752X
  4. : Az iskolai alulteljesítés tanulásmódszertani aspektusból.
    BAZ M. PSZSZI, Miskolc, 130 p., 2004. ISBN: 9632161920
  5. Balogh, L.: Iskolai tehetséggondozás.
    Debreceni Egyetem Kossuth Egyetemi K., Debrecen, 484 p., 2004.
  6. Balogh, L., Bóta, M., Dávid, I., Páskuné Kiss, J.: Pszichológiai módszerek a tehetséges tanulók nyomon követéses vizsgálatához.
    Puskás Tivadar Távközlési Technikum, Budapest, 192 p., 2004.
  7. Tóth, L.: Pszichológiai vizsgálati módszerek a tanulók megismeréséhez.
    Pedellus, Debrecen, 132 p., 2004. ISBN: 9639396583
2003
  1. Balogh, L., Mező, F., Tóth, L., Debreceni Egyetem.: A Debreceni Egyetem Tehetséggondozó Programjának I. konferenciája: tanulmányok.
    Debreceni Egyetem, Debrecen, 225 p., 2003.
  2. Tóth, L.: A tehetségfejlesztés kisenciklopédiája.
    Pedellus, Debrecen, 288 p., 2003. ISBN: 9639396494
  3. Mező, F., Mező, K.: Kreatív és iskolába jár!: (2003).
    Tehetségvadász Stúdió :, Debrecen, 152 p., 2003. ISBN: 9632120981
  4. Mező, F., Miléné Kisházi, E., Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Pedagógiai Szakmai és Szakszolgálati Intézet (Miskolc): Művésztehetségek azonosítása és gondozása.
    Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Pedagógiai Szakmai és Szakszolgálati Intézet, Miskolc, 196 p., 2003. ISBN: 9632065867
  5. Ferku, I., Mező, F.: Tanárok a tehetségről.
    MPKITK, Nyíregyháza, 214 p., 2003.
  6. Balogh, L., Fónai, M.: Tehetséggondozási formák a Debreceni Egyetemen.
    Magyar felsőoktatás. 4-5-6 13-15, 2003.
  7. Szabó, J.: Vállalkozási és marketing ismeretek.
    Prokt Kiadó, Debrecen, 246 p., 2003.
2002
  1. Páskuné Kiss, J.: A másodoktatás szerepe a képességek fejlesztésében - különös tekintettel a tehetséggondozásra.
    In: Tehetségkutatás. Szerk.: Dávid Imre; Bóta Margit, Páskuné Kiss Judit, Debreceni Egyetem Kossuth Egyetemi Kiadó, Debrecen, 219-326, 2002.
  2. Mező, F.: A tanulás stratégiája.
    Pedellus Novitas, Debrecen, 227 p., 2002. ISBN: 9639216453
  3. Tóth, L.: A tanulók megismerése.
    In: Pedagógiai pszichológia a tanárképzésben : gyakorlatközpontú kurzusok. Szerk.: Balogh László; Koncz István, Tóth László, Fitt Image-Debreceni Egyetem Pedagógiai-Pszichológiai Tanszék, Szentendre, 7-32, 2002. ISBN: 9632040716
  4. Tóth, L.: Az olvasás pszichológiai alapjai.
    Pedellus, Debrecen, 152, [3] p., 2002. ISBN: 9639396117
  5. Páskuné Kiss, J.: Kommunikációfejlesztés a tanítási órán.
    In: Az iskola szociálpszichológiai jelenségvilága. Szerk.: Mészáros Aranka, Eötvös Kiadó, Budapest, 409-418, 2002. ISBN: 9634630855
  6. Balogh, L., Koncz, I., Tóth, L., Fitt Image Kiválasztó, Tanácsadó és Képző Társaság (Budapest), Debreceni Egyetem.: Pedagógiai pszichológia a tanárképzésben: gyakorlatközpontú kurzusok.
    Fitt Image ;, Szentendre, 261 p., 2002. ISBN: 9632040716
  7. Dávid, I., Bóta, M., Páskuné Kiss, J.: Tehetségkutatás.
    Debreceni Egyetem Kossuth Egyetemi Kiadó, Debrecen, 333 p., 2002.
2001
  1. Sallay, H.: "Van vagy vannak ellenségeink? - képzelt és valós ellenségekről kialakított képeink, sztereotípiáink alakulása.
    In: Sztereotípiakutatás: Hagyományok és irányok. Szerk.: Hunyady György, ELTE Eötvös Kiadó, Budapest, 468-474, 2001. ISBN: 9634634729
  2. Balogh, L., Tóth, L.: Gifted Development at Schools: research and practice.
    University of Debrecen, Department of Educational Psychology, Debrecen, 235 p., 2001.
2000
  1. Bóta, M., Győry, K.: A lelki egészségvédelemre való felkészítés feladatai, követelményei a tanárképzésben.
    In: Fejezetek a pedagógiai pszichológia köréből, Debreceni Egyetemi K., Debrecen, 87-98, 2000.
  2. Balogh, L.: A tanulók egyéni tanulási módszerei fejlesztésének pszichológiai háttere.
    In: Fejezetek a pedagógiai pszichológia köréből 1-2. kötet. Szerk.: Balogh László, Tóth László, Debreceni Egyetemi K., Debrecen, 266-280, 2000.
  3. Tóth, L., Tánczos, J.: A tanulók megismerésének kompetenciája és tanárképzési sztenderdjei.
    In: Fejezetek a pedagógiai pszichológia köréből 1-2. kötet. Szerk.: Balogh László, Tóth László, Debreceni Egyetemi K., Debrecen, 99-110, 2000.
  4. Tóth, L.: A tanulók motivációs sajátosságai és az iskolai teljesítmény.
    In: Fejezetek a pedagógiai pszichológia köréből 1-2. kötet. Szerk.: Balogh László, Tóth László, Debreceni Egyetemi K., Debrecen, , 2000.
  5. Tóth, L.: A tanulók motívációs sajátosságai és az iskolai teljesítmény.
    In: Fejezetek a pedagógiai pszichológia köréből 1-2. kötet. Szerk.: Balogh László, Tóth László, Debreceni Egyetemi K., Debrecen, 247-255, 2000.
  6. Tóth, L.: Csoportfolyamatok az osztályban.
    In: Fejezetek a pedagógiai pszichológia köréből 1-2. kötet. Szerk.: Balogh László, Tóth László, Debreceni Egyetemi K., Debrecen, 178-189, 2000.
  7. Balogh, L., Tóth, L.: ECHA-Műhely I. kötet..
    Debreceni Egyetem Pedagógiai-Pszichológiai Tanszék, Debrecen, 246 p., 2000.
  8. Balogh, L., Vitális, E.: Egész életre szóló tanulási képességek kialakításának követelményei a tanárképzési programban.
    In: Fejezetek a pedagógiai pszichológia köréből 1-2. kötet. Szerk.: Balogh László, Tóth László, Debreceni Egyetemi K., Debrecen, 111-121, 2000.
  9. Balogh, L., Tóth, L.: Fejezetek a pedagógiai pszichológia köréből I..
    Debreceni Egyetem Kossuth Egyetemi Kiadó, Debrecen, 322. p., 2000.
  10. Balogh, L., Tóth, L.: Fejezetek a pedagógiai pszichológia köréből II..
    Debreceni Egyetem Kossuth Egyetemi Kiadó, Debrecen, 352 p., 2000.
  11. Balogh, L.: Iskolarendszer és piacgazdaság: a humán tényezők fejlesztésének követelményei és a tanárképzés megújítása.
    In: Fejezetek a pedagógiai pszichológia köréből 1-2. kötet. Szerk.: Balogh László, Tóth László, Debreceni Egyetemi K., Debrecen, 65-75, 2000.
  12. Balogh, L.: Képességfejlesztés és iskolai tanulás: problémák és megoldások.
    In: Fejezetek a pedagógiai pszichológia köréből 1-2. kötet. Szerk.: Balogh László, Tóth László, Debreceni Egyetemi K., Debrecen, 213-233, 2000.
  13. Tóth, L.: Nem verbális kommunikáció az osztályteremben.
    In: Fejezetek a pedagógiai pszichológia köréből 1-2. kötet. Szerk.: Balogh László, Tóth László, Debreceni Egyetemi K., Debrecen, 54-64, 2000.
  14. Tóth, L.: Pszichológia a tanításban.
    Pedellus, Debrecen, 372 p., 2000. ISBN: 963922457X
  15. Balogh, L., Tóth, L., European Council for High Ability.: Talent for the new millenium: the seventh conference of the European Council for High Ability : held in Debrecen (Hungary), August 19-22, 2000 : abstracts of the papers submitted to the conference.
    [s.n.], Debrecen, 146 p., 2000.
  16. Balogh, L.: Tanulási nehézségek: segítő pedagógiai tevékenység.
    In: Fejezetek a pedagógiai pszichológia köréből 1-2. kötet. Szerk.: Balogh László, Tóth László, Debreceni Egyetemi K., Debrecen, 281-299, 2000.
  17. Balogh, L., Tóth, L., European Council for High Ability.: Tehetség az új évezredért: az Európai Tehetségtanács (ECHA) 7. konferenciája, Debrecen, 2000. augusztus 19-22. :.
    [s.n.], Debrecen, 103 p., 2000.
  18. Balogh, L., Barta, T., Dominik, G., Koncz, I.: Vezetéspszichológiai sarokpontok.
    Szókratész Külgazdasági Akadémia, Budapest, 276 p., 2000. ISBN: 9637163506
1999
  1. Páskuné Kiss, J., Kossuth Lajos Tudományegyetem (Debrecen).: A tantermi kommunikáció, irányítási technikák.
    KLTE Pedagógiai Pszichológiai Tanszék, Debrecen, 54 p., 1999.
  2. Tóth, L., Kossuth Lajos Tudományegyetem (Debrecen).: A tanulók megismerése.
    KLTE Pedagógiai Pszichológiai Tanszék, Debrecen, 47 p., 1999.
  3. Bóta, M.: A tehetséges tanulók énképének és önértékelésének fejlődése 10-14 éves korban.
    In: Tehetség és iskola, Kossuth Egyetemi Kiadó, Debrecen, 78-107, 1999.
  4. Balogh, L., Dávid, I.: A tehetségfejlesztés pszichológiai alapjai.
    KLTE Pedagógiai Pszichológiai Tanszék, Debrecen, 82 p., 1999.
  5. Bóta, M., Dávid, I.: Az érem két oldala: tanári és tanulói vélemények a tehetségről.
    Iskolakultúra. 9 (4), 14-24, 1999.
  6. Balogh, L., Tóth, L., Kossuth Lajos Tudományegyetem (Debrecen).: Európai perspektívák a tehetségnevelésben = European perspectives in gifted education.
    Kossuth Lajos Tudományegyetem Pedagógiai-Pszichológiai Tanszék, Debrecen, 117 p., 1999.
  7. Bóta, M.: Iskolai mentálhigiéné.
    KLTE Pedagógiai Pszichológiai Tanszék, Debrecen, 47 p., 1999.
  8. Bóta, M.: Tanácsadás, egyéni fejlesztés.
    KLTE Pedagógiai Pszichológiai Tanszék, Debrecen, 43 p., 1999.
  9. Dávid, I.: Tehetségdiagnosztika: útmutató a külső gyakorlathoz.
    KLTE Pedagógiai Pszichológiai Tanszék, Debrecen, 58 p., 1999.
  10. Balogh, L., Bóta, M., Dávid, I.: Tehetséges tanulók - Pedagógusok - Iskolai fejlesztés.
    In: Tehetség és iskola, Kossuth Egyetemi K., Debrecen, 9-51, 1999.
  11. Balogh, L.: Tehetségfejlesztő programok.
    KLTE Pedagógiai Pszichológiai Tanszék, Debrecen, 130 p., 1999.
  12. Mező, F.: Tehetséggondozás magyarórán.
    Hajdú-Bihar Megyei Pedagógiai Intézet, Debrecen, 72 p., 1999.
  13. Bóta, M.: Tehetségnevelés: a család szerepe és kapcsolata az iskolával.
    Iskolakultúra. 9 (11), 86-93, 1999.
1998
  1. Szeverényi, P., Török, Z., Forgács, A.: A nem jelentősége nőgyógyász és betege kapcsolatában.
    Orv. Hetil. 139 (43), 2581-2585, 1998.
  2. Tóth, L.: A tehetségesek tanítása.
    Kossuth Egyetemi K., Debrecen, 349 p., 1998.
  3. Bóta, M.: Iskolai mentálhigiéné: szöveggyűjtemény.
    Kossuth Lajos Tudományegyetem, Debrecen, 145 p., 1998.
  4. Dávid, I., Páskuné Kiss, J.: Kommunikációs képességek fejlesztése az iskolában: elmélet és gyakorlatgyűjtemény.
    Kossuth Egyetemi K., Debrecen, 106 p., 1998.
1997
  1. Bóta, M., Győry, K.: A lelki egészségvédelemre való felkészítés feladatai, követelményei a tanárképzésben.
    In: Fejezetek a pedagógiai pszichológia köréből, Kossuth Lajos Tudományegyetem, Debrecen, 87-98, 1997.
  2. Balogh, L., Polonkai, M., Tóth, L., Magyar Tehetséggondozó Társaság, Kossuth Lajos Tudományegyetem (Debrecen).: Tehetség és fejlesztő programok.
    Magyar Tehetséggondozó Társaság :, Debrecen, 201 p., 1997.
1996
  1. Bóta, M.: A mentálhigiéné szemlélete és gyakorlata az iskolában.
    In: Előadások, Magyar Pszichológiai Társaság, Budapest, 165, 1996.
  2. Bóta, M.: Iskolai mentálhigiéné.
    In: Pszichológia a tanárképzésben, Kossuth Lajos Tudományegyetem, Debrecen, 137-144, 1996.
  3. Balogh, L., Tóth, L., Kossuth Lajos Tudományegyetem (Debrecen).: Pszichológia a tanárképzésben: programok, gyakorlatok, tapasztalatok.
    Kossuth Lajos Tudományegyetem, Debrecen, 181 p., 1996. ISBN: 9634721303
  4. Tóth, L.: Tehetség-kalauz.
    Kossuth Egyetemi K., Debrecen, 162 p., 1996. ISBN: 9634721419
1995
  1. Balogh, L., Tóth, L., Bugán, A., Kovács, J., Kossuth Lajos Tudományegyetem (Debrecen).: Fejezetek az alkalmazott lélektan köréből: szöveggyűjtemény.
    Kossuth Lajos Tudományegyetem, Debrecen, 174 p., 1995.
  2. Balogh, L., Herskovits, M., Tóth, L., Kossuth Lajos Tudományegyetem (Debrecen).: Tehetség és képességek.
    Kossuth Lajos Tudományegyetem, Debrecen, 228 p., 1995.
1994
  1. Balogh, L., Herskovits, M., Tóth, L., Kossuth Lajos Tudományegyetem (Debrecen): A tehetségfejlesztés pszichológiája: (szöveggyűjtemény).
    Kossuth Lajos Tudományegyetem, Debrecen, 244 p., 1994.
  2. Tóth, L.: Gyógypedagógiai pszichológia: (szöveggyűjtemény).
    Kossuth Lajos Tudományegyetem, Debrecen, 120 p. ;, 1994.
1993
  1. Dávid, I., Páskuné Kiss, J., Kossuth Lajos Tudományegyetem (Debrecen): Kommunikációs képességek fejlesztése az iskolában: elmélet és gyakorlatgyűjtemény.
    Kossuth Lajos Tudományegyetem, Debrecen, 106 p., 1993.
  2. Tóth, L.: Pszichológiai módszerek a tanulók megismeréséhez.
    KLTE, Debrecen, 1993.
1992
  1. Brezsnyánszky, L., Győry, K., Szatmáriné Balogh, M.: Életstílus.
    KLTE, Debrecen, 1992.
1991
  1. Balogh, L., Szatmáriné Balogh, M., Tóth, L., Kossuth Lajos Tudományegyetem (Debrecen).: Pszichológiai szöveggyűjtemény I.: (tanárszakos hallgatóknak).
    Tankönyvkiadó, Budapest, 458 p., 1991.
1990
  1. Balogh, L.: A tantestületek légköre, struktúrája és az irányítási stílus.
    KLTE Nev. Tud. Tsz., Debrecen, 38 p., 1990.
  2. Balogh, L., Dávid, I., Győry, K., Páskuné Kiss, J., Szatmáriné Balogh, M., Tóth, L.: Pszichológiai gyakorlatok: [tanárszakos hallgatóknak].
    Kossuth Lajos Tudományegyetem, Debrecen, 214 p., 1990.
1987
  1. Balogh, L.: Feladatrendszerek és gondolkodásfejlesztés: kísérlet a gimnáziumi nyelvtantanításban.
    Tankönyvkiadó, Budapest, 193 p., 1987. ISBN: 9631797155
  2. Balogh, L., Kossuth Lajos Tudományegyetem (Debrecen).: Pszichológiai szöveggyűjtemény II.: (tanárszakos hallgatóknak).
    Tankönyvkiadó, Budapest, 189 p., 1987.
1986
  1. Balogh, L., Kossuth Lajos Tudományegyetem (Debrecen).: Pszichológiai szöveggyűjtemény I.: (tanárszakos hallgatóknak).
    Tankönyvkiadó, Budapest, 210 p., 1986.
feltöltött közlemény: 251 Open Access: 38
https://tudoster.idea.unideb.hu
A szolgáltatást nyújtja: DEENK