Tudóstér: Gyógypedagógiai Intézet publikációi

-
szűkítés
feltöltött közlemény: 163 Open Access: 53
2024
  1. Nemes, M.: A diszlexiás diákokat oktató pedagógusok módszertani eszközkészlete az idegen nyelvi órákon.
    In: A tanító-, óvó- és a csecsemő- és kisgyermeknevelő képzés aktuális kérdései Magyarországon és a Kárpátmedencében II. nemzetközi tudományos konferencia : Absztraktkötet. Szerk.: Márkus Éva, Pálfalvi Judit, Svraka Bernadett, Eötvös Loránd Tudományegyetem, Budapest, 16, 2024. ISBN: 9789634897538
  2. Mező, K.: A múzsák dicsérete újra és újra.
    Katedra. 31 (5), 3, 2024.
  3. Mező, K.: Az állatok inspiráló hatása. Avagy hogyan járulnak hozzá az állatok az emberi kreativitás fejlődéséhez.
    In: Tanulmányok az ember és állat kapcsolat értelmezéséhez II. Antrozoológia könyvek. Szerk.: Lovas Kiss Antal; László Borbála, Debreceni Egyetem, Antrozoológiai Kutatócsoport, Debrecen, 188-198, 2024. ISBN: 97896349064381
  4. Mező, K.: Különleges bánásmód és szociálpedagógia.
    Szociálped. 23 126-140, 2024.
  5. Nemes, M.: Language Learners with Dyslexia in the Hungarian Education System.
    In: Kreativitás : Elmélet és gyakorlat. Szerk.: Mező Katalin, Mező Ferenc, K+F Stúdió Kft., Debrecen, 123, 2024. ISBN: 9786158251112
  6. Pető, I.: Majd kinövi? A szenzoros feldolgozás zavara.
    Debreceni Egyetemi Kiadó Debrecen University Press, Debrecem, 158 p., 2024. ISBN: 9789636150907
  7. Mező, K.: Teacher competencies supporting student-centered learning.
    In: Competences : Book of abstracts of the Hungarian Language Teacher Training Faculty?s Scientific Conferences. Eds.: Rita, Horák; Cintia Juhász Kovács, University of Novi Sad, Újvidék (Novi Sad), 40, 2024. ISBN: 9788681960295
  8. Nemes, M.: Teaching a second language to learners with mild intellectual disabilities: a Hungarian case study.
    Front. Educ. 9 1-11, 2024.
    Folyóirat-mutatók:
    Q2 Education (2023)
  9. Nemes, M.: The Issues of Teaching English to Learners with Specific Learning Disabilities - from the Teachers' Perspectives.
    In: Academic Programme / org. by. Anita Auer, Rory Critten, Céline Magada, Denis Renevey, Matthew Scully, Jennifer Thorburn, Nell Wasserstrom, Christiania Whitehead, The European Society for the Study of English, Lausanne, 137, 2024.
2023
  1. Mező, F., Mező, K.: A flexibilitás konceptualizációjának és operacionalizációjának problémái.
    Alk. Pszichol. 25 (2), 77-92, 2023.
  2. Mező, F., Mező, K.: A flexibilitás vizsgálatának problémái.
    In: VIII. Különleges Bánásmód Nemzetközi Interdiszciplináris Konferencia Program- és Absztrakt kötet = 8th International Interdisciplinary Conference about Special Treatment Program and Abstract Volume. Szerk.: Mező Katalin, Mező Ferenc, Debreceni Egyetem, Debrecen, 103-104, 2023. ISBN: 9789634904922
  3. Nemes, M.: A komplex tanulási zavarokkal rendelkező tanulók nyelvoktatásának kérdései a pedagógusok szemszögéből.
    In: A tanító-, óvó- és a csecsemő- és kisgyermeknevelő képzés aktuális kérdései Magyarországon és a Kárpát-medencében nemzetközi tudományos konferencia : Absztraktfüzet. Szerk.: Márkus Éva, Gombos Norbert, Szabó Leila, Svraka Bernadett, Eötvös Loránd Tudományegyetem Tanító- és Óvóképző Kar, Budapest, 90-92, 2023. ISBN: 9789634896340
  4. Nemes, M.: A korai angolnyelv-tanulás megjelenése a magyar óvodákban.
    In: Tanulmányok a szocializmus pedagógiai gyakorlatáról. Szerk.: Pálfi Sándor, Vargáné Nagy Anikó, Debreceni Egyetemi Kiadó, Debrecen, 153-174, 2023. ISBN: 9789634904786
  5. Mező, K.: A kreativitást ösztönző inspiráció.
    In: A teljesség harmóniája III. A komplex művészeti nevelés módszertani lehetőségei. Szerk.: Gesztelyi Hermina, Kis Gábor, Didakt Kiadó, Hajdúböszörmény, 11-22, 2023. ISBN: 9786155212949
  6. Rétháti, C.: A lemorzsolódás pedagógus aspektusainak feltérképezése az Észak-magyarországi és Nyugat- dunántúli régió iskoláiban.
    In: Tradíció és innováció : szakképzés, szakmai pedagógusképzés és a fenntartható jövő : 30 éves a szakmai tanárképzés Sopronban : tudományos konferencia : absztraktkötet, 2023. szeptember 28.. Szerk.: Kollarics Tímea, Patyi Gábor, Soproni Egyetem Kiadó, Sopron, 16, 2023. ISBN: 9789633344941
  7. Mező, K.: A naturalista (természeti) területen kiemelkedő képességű személyek fejlesztése az állatasszisztációs foglalkozások által.
    In: Tanulmányok az ember és állat kapcsolat értelmezéséhez I., Antrozoológia könyvek.. Szerk.: Lovas Kiss Antal, Debreceni Egyetem, Antrozoológiai Kutatócsoport., Debrecen, 207-219, 2023. ISBN: 9789634905264
  8. Nemes, M., Tahirák, E.: A nyelvi és a pragmatikai tudatosság vizsgálata alsó tagozatos tanulásban akadályozott tanulók körében.
    OxIPO. 4 49-68, 2023.
  9. Mező, F., Mező, K.: A személyre jellemző flexibilitás pontozásának háromfokú skálát alkalmazó módszere.
    OxIPO. 5 (1), 9-24, 2023.
  10. Major, E., Bencze, Á., Dorogi, A., Rétháti, C., Hegedűs, G.: A szülői bevonódás mintázatai az Országos kompetenciamérés adatai alapján.
    In: XXIII. Országos Neveléstudományi Konferencia : Elkötelezettség és rugalmasság: a neveléstudomány útjai az átalakuló világban: Absztraktkötet. Szerk.: Bajzáth Angéla, Csányi Kinga, Győri János, MTA Pedagógiai Tudományos Bizottság ; ELTE Pedagógiai és Pszichológiai Kar, Budapest, 35, 2023. ISBN: 9789634896111
  11. Mező, K.: A tanuláshoz szükséges alapvető kognitív képességek rendszere.
    In: Óvónők kincsestára módszertani kézikönyv. B 4.19.. Szerk.: Jávorka Gabriella, Raabe Klett Oktatási Tanácsadó és Kiadó Kft., Budapest, 1-13, 2023. ISBN: 9638612347
  12. Mező, K.: Az integráltan nevelt autizmus spektrum zavarral élő gyermekek óvodai ellátása.
    In: Egyéni fejlesztés, személyre szabott nevelés. B 79.. Szerk.: Benda Luca, Raabe Klett Oktatási Tanácsadó és Kiadó Kft., Budapest, 1-34, 2023.
  13. Mező, K.: Az integráltan nevelt egyéb pszichés fejlődési zavarral küzdő gyermekek óvodai ellátása.
    In: Egyéni fejlesztés, személyre szabott nevelés. B 87.. Szerk.: Benda Luca, Raabe Klett Oktatási Tanácsadó és Kiadó Kft., Budapest, 1-34, 2023.
  14. Mező, K.: Az integráltan nevelt értelmi fogyatékossággal élő gyermekek óvodai ellátása.
    In: Egyéni fejlesztés, személyre szabott nevelés. Szerk.: Benda Luca, RAABE, Budapest, 1-34, 2023.
  15. Mező, K.: Az integráltan nevelt kommunikációs, nyelv- és beszédfejlődési zavarokkal élő gyermekek óvodai ellátása.
    In: Egyéni fejlesztés, személyre szabott nevelés. B 83.. Szerk.: Benda Luca, Raabe Klett Oktatási Tanácsadó és Kiadó Kft., Budapest, 1-34, 2023.
  16. Gere, H., Pető, I.: Az orvosok és a fogyatékos betegek találkozása.
    Különleges bánásmód. 9 (2), 99-111, 2023.
  17. Mező, K., Mező, F.: Change in choices regarding day-nurseries and family daycares in 15 years perspective.
    In: Education in the Family-Family in Education III. : Book of Abstracts. Eds.: Erzsébet Rákó, Grzegor Godawa, Debreceni Egyetem Gyermeknevelési és Gyógypedagógiai Kar, Hajdúböszörmény, 16, 2023. ISBN: 9789634905141
  18. Nemes, M.: Dyslexia and language teaching - from the teachers' perspective.
    In: Education in the Family-Family in Education III. : Book of Abstracts. Eds.: Erzsébet Rákó, Grzegor Godawa, Debreceni Egyetem Gyermeknevelési és Gyógypedagógiai Kar, Hajdúböszörmény, 20, 2023. ISBN: 9789634905141
  19. Nemes, M.: Dyslexic Learners and Language Exams in Hungary.
    In: Kreativitás : Elmélet és Gyakorlat (2023). Szerk.: Mező Katalin, Mező Ferenc, K+F Stúdió Kft, Debrecen, 75, 2023. ISBN: 9786158170765
  20. Kertész, K., Mező, K.: Gyógypedagógusok és tanulásban akadályozott tanulók véleményének elemzése az élménypedagógiai alapú magyar nyelv és irodalom tanítással kapcsolatban.
    OxIPO. 5 (3), 37-55, 2023.
  21. Mező, K.: Inspiráló állatok.
    In: Az ember-állat kapcsolat perspektívái II. = Perspectives of the human-animal relationship II. : Program- és absztrakt kötet = Program and abstract volume. Szerk.: Lovas Kiss Antal, László Borbála, Debreceni Egyetem, Debrecen, 35, 2023. ISBN: 9789634905417
  22. Nemes, M.: Interrelations Between Politics and Education: Teaching English in Hungarian Kindergartens Since 1989.
    J. Perspect. Econ. Pol. Soc. Integr. 29 (1), 61-86, 2023.
  23. Mező, K., Mező, F.: Kocka kör T.É.M.A. projektje keretében készült "innovációk a fenntartható fejlődésért" társasjáték, mint a tehetséggondozás egyik eszköze.
    Különleges bánásmód. 9 (2), 143-149, 2023.
  24. Vargáné Nagy, A., Mező, K.: Különleges Bánásmód 2023/3..
    Debreceni Egyetem, Debrecen, 168 p., 2023.
  25. Rétháti, C.: Lemorzsolódással veszélyeztetett szakiskolai tanulók tanulmányi eredményességére vonatkozó adatok bemutatása az Észak-magyarországi régióban.
    In: Esélyek és lehetőségek a fogyatékossággal élő emberek számára. Szerk.: Rákó Erzsébet, Debreceni Egyetem Gyermeknevelési és Gyógypedagógiai Kar, Debrecen, 119-136, 2023. ISBN: 9789634905660
  26. Rétháti, C.: Lemorzsolódással veszélyeztetett szakiskolai tanulók tanulmányi eredményességére vonatkozó adatok bemutatása az Észak-magyarországi régióban.
    In: VIII. Különleges Bánásmód Nemzetközi Interdiszciplináris Konferencia. Szerk.: Mező Katalin; Mező Ferenc, Debreceni Egyetem, Debrecen, 120-121, 2023. ISBN: 9789634904922
  27. Demeter, Z., Mező, K.: Mesterséges intelligencia pedagógiai használatára vonatkozó hajlandóság vizsgálata gyógypedagógus hallgatók körében.
    Különleges bánásmód. 9 (2), 31-45, 2023.
  28. Rétháti, C.: Presentation of data on the academic performance of vocational school students at risk of dropping out in the regions of Northern Hungary and the Northern Great Plain.
    In: Education in the Family-Family in Education III. : Book of Abstracts. Eds.: Erzsébet Rákó, Grzegor Godawa, Debreceni Egyetem Gyermeknevelési és Gyógypedagógiai Kar, Hajdúböszörmény, 21, 2023. ISBN: 9789634905141
  29. Németh, N., Pető, I.: Rethinking Education: The Emergence of New Learning Environments and Their Impact on 21st Century Skills Development.
    In: Education in the Family-Family in Education III. : Book of Abstracts. Eds.: Erzsébet Rákó, Grzegor Godawa, Debreceni Egyetem Gyermeknevelési és Gyógypedagógiai Kar, Hajdúböszörmény, 24, 2023. ISBN: 9789634905141
  30. Nemes, M., Antal, V.: Szülői attitűdök vizsgálata a korai idegennyelv-tanulásra és az óvodai játékos idegen nyelvi foglalkozásra vonatkozóan.
    Danubius Noster. 10 (3), 17-45, 2023.
  31. Demeter, Z., Mező, K.: Tanító szakos hallgatók és a mesterséges intelligencia.
    Mesterséges intelligencia. 5 (1), 73-87, 2023.
  32. Nemes, M.: The issues of teaching foreign languages to learners with a specific learning disability.
    In: VIII. Különleges Bánásmód Nemzetközi Interdiszciplináris Konferencia Program- és Absztrakt kötet = 8th International Interdisciplinary Conference about Special Treatment Program and Abstract Volume. Szerk.: Mező Katalin, Mező Ferenc, Debreceni Egyetem, Debrecen, 106-107, 2023. ISBN: 9789634904922
  33. Mező, F., Mező, K.: Tudományos és Művészeti Alkotóműhely.
    In: VIII. Különleges Bánásmód Nemzetközi Interdiszciplináris Konferencia Program- és Absztrakt-kötet = 8th International Interdisciplinary Conference about Special Treatment Program and Abstract Volume. Szerk.: Mező Katalin, Mező Ferenc, Debreceni Egyetem, Debrecen, 101-102, 2023. ISBN: 9789634904922
  34. Mező, K., Mező, F.: VIII. Különleges Bánásmód Nemzetközi Interdiszciplináris Konferencia Program- és Absztrakt-kötet = 8th International Interdisciplinary Conference about Special Treatment Program and Abstract Volume.
    Debreceni Egyetem, Debrecen, 145 p., 2023. ISBN: 9789634904922
2022
  1. Mező, K., Mező, F.: A hazai kreativitáskutatás trendjei, főbb vizsgálati kérdései.
    Alk. Pszichol. 22 (2), 21-34, 2022.
  2. Nemes, M.: A lovári-magyar kétnyelvűség vizsgálata Egyeken.
    In: Kihívás és/vagy esély - a romák integrációja Európában II. = Challenge and/or Chance - the Integration of Romani (Gypsy) People in Europe II. : Absztraktkötet = Book of Abstracts. Szerk.: Biczó Gábor, Tóth Norbert, DEGYGYK Hajdúböszörmény, Hajdúböszörmény, 21-22, 2022. ISBN: 9789634904762
  3. Krániczné Szabó, Á.: A NILD-fejlesztések tanulsága sajátos nevelési igényű általános iskolás tanulóknál.
    In: Sokszínű beszédtudomány. Szerk.: Csárdás László, Bóna Judit, Akadémiai Kiadó, Budapest, [1-12], 2022. ISBN: 9789634548140
  4. Mező, K.: A pedagógusképzésben résztvevő hallgatók felkészítése a középiskolába járó sajátos nevelési igényű tanulók ellátására [tananyag].
    Debreceni Egyetem, Debrecen, 62 p., 2022. ISBN: 9789634903802
  5. Mező, K.: A szociálpedagógusok helye, szerepe a különleges bánásmódot igénylő gyermekek/tanulók iskolai integrációjában.
    In: "Innováció a képzésben és a gyakorlatban" 30 éves a szociálpedagógus képzés nemzetközi konferencia : Absztrakt füzet. Szerk.: Rákó Erzsébet, Debreceni Egyetem, Gyermeknevelési és Gyógypedagógiai Kar, Hajdúböszörmény, 36, 2022. ISBN: 9789634904700
  6. Mező, K.: Az állatasszisztációs foglalkozások felhasználási lehetőségei a tehetséggondozásban.
    In: Az ember-állat kapcsolat perspektívái: Antrozoológiai konferencia : Program-és absztrakt kötet. Szerk.: Lovas Kiss Antal, Debreceni Egyetem, Debrecen, 14, 2022. ISBN: 9789634904632
  7. Mező, K.: Az inspiráció szerepe a kreativitásfejlesztésben.
    In: VII. Különleges Bánásmód Nemzetközi Interdiszciplináris Konferencia : Program- és absztraktkötet = 7th International Interdisciplinary Conference about Special Treatment : Program and Abstract Volume.. Szerk.: Mező Katalin, Mező Ferenc), Debreceni Egyetem, Debrecen, 93-94, 2022. ISBN: 9789634904212
  8. Mező, F., Mező, K.: Az originalitás konceptuális és operacionális megközelítéseinek történeti áttekintése.
    Alk. Pszichol. 22 (2), 35-51, 2022.
  9. Mező, K.: Az OXIPO-modellen alapuló tanulásfejlesztés felhasználási lehetőségei a tanulási problémákkal küzdő tanulók esetében.
    In: Hatékony tanulás. Szerk.: Di Blasio Barbara, Demeter Gáborné, Magyar Tudományos Akadémia Pécsi Területi Bizottsága III. Matematikai és Informatikai Tudományok Szakbizottság Szakmódszertan és Hatékony Tanulás Munkabizottság, Pécs, 74-81, 2022. ISBN: 9789636260804
  10. Mező, K.: Az OXIPO-modellen alapuló tanulásfejlesztés lehetőségei a tanulási problémákkal küzdő tanulók esetében.
    In: Hatékony Tanulás. Szerk.: Di Blasio Barbara, Demeter Gáborné, Magyar Tudományos Akadémia Pécsi Területi Bizottsága III. Matematikai és Informatikai Tudományok Szakbizottság, Szakmódszertan és Hatékony Tanulás Munkabizottság, Pécs, 74-81, 2022. ISBN: 9789636260804
  11. Szele, A.: Findings of a 2-year follow-up study among preterm infants ? predictor variables of neurodevelopmental outcomes at 2 years.
    In: Education in the Family - Family in Education II. : Book of Abstracts. Ed.: Gortka-Rákó Erzsébet, Godawa Grzegor, The Pontifical University of John Paul II in Krakow Institute of Pedagogy and Family Sciences, Faculty of Education for Children and Special Educational Needs of the University of Debrecen, Krakow, 27, 2022. ISBN: 9789634904403
  12. Szele, A.: First Steps of Education in the Family: The Possibilities of Early Childhood Prevention and Intervention at the Department of Pediatrics of the University of Debrecen.
    In: VII. Különleges Bánásmód Nemzetközi Interdiszciplináris Konferencia : Program- és absztraktkötet = 7th International Interdisciplinary Conference about Special Treatment : Program and Abstract Volume. Szerk.: Mező Katalin, Mező Ferenc, Debreceni Egyetem, Debrecen, 131-132, 2022. ISBN: 9789634904212
  13. Pető, I., Gere, H.: Fogyatékosság az orvostudományban.
    Különleges bánásmód. 8 (4), 7-18, 2022.
  14. Mező, K.: Integráltan nevelt hallássérült gyermekek óvodai ellátása.
    In: Egyéni fejlesztés, személyre szabott nevelés. Szerk.: Benda Luca, Raabe Kiadó, Budapest, 1-28, 2022.
  15. Gulyás, K., Mező, K.: Iskolai könyvtár a 21. században.
    Különleges bánásmód. 8 (3), 109-119, 2022.
  16. Nemes, M.: Komplex tanulási zavarokkal rendelkező tanulók idegennyelv-oktatása során használható egyszerű játékok.
    Különleges bánásmód. 8 (3), 121-134, 2022.
  17. Mező, F., Mező, K.: Kreativitás a sport terén.
    Tehetség. 30 (1), 5-8, 2022.
  18. Gortka-Rákó, E., Szabó, G.: Nursery Services Beyond Primary Care, Supporting Family Education in Hungary.
    Különleges bánásmód. 8 (1), 91-100, 2022.
  19. Mező, K.: Opportunities for collaboration between families and talent organizations for developing the creativity of sports talent.
    In: Education in the Family-Family in Education II.. Ed.: Gortka-Rákó Erzsébet, Godawa Grzegor), Pontifical University of John Paul II in Krakow ; Debrecen : Institute of Pedagogy and Family Sciences, Faculty of Education for Children and Special Educational Needs of the University of Debrecen, Krakow, 15, 2022. ISBN: 9789634904403
  20. Németh, N., Pető, I.: Opportunities for the development of mathematical thinking in early childhood education.
    In: Education in the Family-Family in Education. Ed.: Gortka-Rákó Erzsébet, Godawa Grzegor, University of Debrecen Faculty of Education for Children and Special Educational Needs, Krakow, 12, 2022. ISBN: 9789634904403
  21. Nemes, M.: Parents' attitudes towards Early English in preschool age in a North-East Hungarian city.
    In: Book of Abstracts Education in the FamilyFamily in Education II. / Editors Gortka-Rákó Erzsébet, Godawa Grzegor, Pontifical University of John Paul II in Krakow, Institute of Pedagogy and Family Sciences, Faculty of Education for Children and Special Educational Needs of the University of Debrecen, Krakow, 14, 2022. ISBN: 9789634904403
  22. Mező, K.: Peculiarities in Teaching Students with Learning Disabilities and the Learning Support Mechanism of Educators during the COVID-19 Pandemic.
    Fogyatékosság és társadalom. 8 (2), 16-24, 2022.
  23. Pető, I.: Prevenció és a koragyermekkori intervenció fontossága és hatása a későbbi évekre.
    Különleges bánásmód. 2022 (3), 53-65, 2022.
  24. Mező, K., Mező, F.: Program of the VII. International Interdisciplinary Conference.
    K+F Stúdió Kft., Debrecen, 34. p., 2022.
  25. Mező, K., Mező, F.: Sajátos nevelési igényű gyermekek, tanulók létszámának alakulása a 2009/2010. és a 2019/2020. tanévekben.
    Különleges bánásmód. 8 (3), 19-29, 2022.
  26. Inántsy-Pap, Á., Szilágyi, B.: Social expectations in the choice of the right educational institution.
    Különleges bánásmód. 8 (1), 35-47, 2022.
  27. Rétháti, C., Gortka-Rákó, E.: Speciális feladatot ellátó szakiskolák dokumentumainak összehasonlító elemzése eltérő gazdasági státuszú régiókban.
    Különleges bánásmód. 8 (4), 19-31, 2022.
  28. Mező, K.: Special ways of talent management.
    In: 11th World Congress on Conductive Education, Semmelweis Egyetem Pető András Kar, Budapest, 2, 2022.
  29. Nemes, M.: Teaching Foreign languages in One City in the North-East of Hungary to students with Special Educational Needs.
    In: European Society for the Study of English : ESSE 2022 Programme, JGU, Mainz, 255-256, 2022.
  30. Mező, K., Mező, F.: VII. Különleges Bánásmód Nemzetközi Interdiszciplináris Konferencia: Program- és absztraktkötet = 7th International Interdisciplinary Conference about Special Treatment: Program and Abstract Volume..
    Debreceni Egyetem, Debrecen, 136 pp., 2022. ISBN: 9789634904212
  31. Mező, K.: Vizuális "Trendi" Szótár (Slide Show Etűd) a Kocka Kör Tehetséggondozó Kulturális Egyesület Projektjében.
    OxIPO. 4 (2), 75-80, 2022.
2021
  1. Mező, K., Mező, F.: Agresszió megnyilvánulása a kreativitástesztekben.
    Különleges bánásmód. 7 (3), 43-55, 2021.
  2. Mező, K., Mező, F.: A Körök és a Szokatlan használat teszt magyar értékelő táblázatainak revideációja.
    K+F Stúdió Kft., Debrecen, 127 p., 2021. ISBN: 9789638948595
  3. Mező, K., Szabóné, B.: A robotokkal történő oktatás az élménypedagógia aspektusából.
    Mesterséges intelligencia. 3 (2), 19-32, 2021.
  4. Mező, K.: Az OxIPO-modellen alapuló tanulásfejlesztés felhasználási lehetőségei a tanulási problémákkal küzdő tanulók esetében = Possibilities of using learning development based on the OxIPO model in the case of students with learning problems.
    In: Szakmódszertan és Hatékony Tanulás: A figyelmi-és végrehajtó funkciók szerepe a hatékony tanulásban és tanításban című nemzetközi konferencia előadásai. Szerk.: Demeter Gáborné, Di Blasio Barbara, Gimesi László, MTA Pécsi Akadémiai Bizottság, Pécs, 21, 2021. ISBN: 9789634297222
  5. Mező, K.: Diszlexia-prevenció az óvodában.
    In: Egyéni fejlesztés, személyre szabott nevelés. Szerk.: Benda Luca, Raabe Kiadó, Budapest, 1-26, 2021.
  6. Mező, K.: Effect of the time on creativity measuring procedures.
    In: Education in the Family Family in Education : Book of Abstracts. Ed.: Gortka- Rákó Erzsébet, Godawa Grzegorz, Debreceni Egyetem Gyermeknevelési és Gyógypedagógiai Kar ; Krakow : The Pontifical University of John Paul II in Krakow Institute of Pedagogy and Family Sciences, Hajdúböszörmény, 22, 2021. ISBN: 9789634903109
  7. Pető, I., Hegedűs, R.: Egy vidéki pedagógiai kar hallgatóinak szakválasztása.
    Szociálpedagógia. 17 5-16, 2021.
  8. Mező, K., Móré, M.: Életpálya-tervezés sajátos nevelési igényű fiatalok esetében.
    Különleges bánásmód. 7 (4), 21-30, 2021.
  9. Mező, K.: Experiencing and expressing emotions in childhood = Az érzelmek megélése, kifejezése gyermekkorban.
    In: Program and Abstracts of the VI. International Interdisciplinary Conference. Ed.: Mező Ferenc, Mező Katalin, Kocka Kör, Debrecen, 140-141, 2021.
  10. Müller, A., Laoues-Czimbalmos, N., Szerdahelyi, Z., Boda, E., Mező, K.: Gyógypedagógiai mozgásfejlesztés szerepe és módszertani aspektusai.
    Különleges bánásmód. 7 (3), 101-112, 2021.
  11. Rétháti, C.: Hátrányos helyzetű gyermekek nyelvi fejlettsége.
    Különleges bánásmód. 7 (2), 77-88, 2021.
  12. Mező, K., Mező, L., Mező, F.: Hölgyek a (had)tudományban: 2020/2021.
    Lélektan és hadviselés. 3 (1), 103-108, 2021.
  13. Mező, K.: Hölgyek a tudományban.
    In: Program and Abstracts of the VI. International Interdisciplinary Conference. Ed.: Mező Ferenc, Mező Katalin, Kocka Kör, Debrecen, 142-143, 2021.
  14. Mező, F., Mező, K.: Interaction of Symmetry, Structure, and Information in the OXIPO-Model of Learning.
    In: Symmetry, structure, and information . Szerk.: Nagy Dénes), International Society for the Interdisciplinary Study of Symmetry, Budapest, 37-38, 2021.
  15. Nemes, M., Jenei, T.: Pedagógiai szakszótár.
  16. Hegedűs, R., Pető, I.: Pedagógus hallgatók szabadidő-preferenciái.
    In: XXI. Országos Neveléstudományi Konferencia: A neveléstudomány válaszai a jövő kihívásaira : Absztraktkötet. Szerk.: Molnár Gyöngyvér, Tóth Edit, MTA Pedagógia Tudományos Bizottsága; SZTE Neveléstudományi Intézet, Szeged, 143, 2021. ISBN: 9789633068335
  17. Mező, F., Mező, K.: Program and Abstracts of the VI. International Interdisciplinary Conference..
    Kocka Kör, Debrecen, 250 p., 2021.
  18. Molnár, A., Mező, K.: Tanulásban akadályozott fiatalok jövőképének vizsgálata.
    Különleges bánásmód. 7 (3), 57-67, 2021.
  19. Mező, K.: Tehetségígéretek azonosítása és fejlesztése az óvodában.
    In: Egyéni fejlesztés, személyre szabott nevelés. Szerk.: Benda Luca, Raabe Kiadó, Budapest, 1-28, 2021.
  20. Pető, I.: Testvérgondozás: felnőtt értelmi fogyatékosokat gondozó testvérek.
    Különleges bánásmód. 7 (2), 111-121, 2021.
  21. Rétháti, C.: Utógondozói ellátásban részesülő fiatalok jövőképe.
    In: Tanulmányok a gyermekvédelem területéről. Szerk.: Rákó Erzsébet, Debreceni Egyetemi Kiadó, Debrecen, 97-114, 2021. ISBN: 9789633189153
2020
  1. Nemes, M., Jenei, T.: A szaknyelvoktatás kihívásai és lehetőségei a Debreceni Egyetem Gyermeknevelési és Gyógypedagógiai Karán.
    In: A nyelv perspektívája az oktatásban Válogatás a PeLiKon2018 oktatásnyelvészeti konferencia előadásaiból. Szerk.: Ludányi Zsófia, Jánk István, Domonkosi Ágnes, Eszterházi Károly Főiskola Líceum Kiadó, Eger, 403-415, 2020. ISBN: 9789634961680
  2. Bancsi, Z., Mező, K.: A színházpedagógia és a fejlesztőpedagógia kapcsolódási pontjai.
    OxIPO. 2 (4), 23-39, 2020.
  3. Mező, F., Mező, K.: Bölcsődei ellátás és a családi napközi választásának alakulása 2006-2016 között.
    Különleges bánásmód. 6 (4), 19-28, 2020.
  4. Laoues-Czimbalmos, N., Bácsné Bába, É., Mező, K., Kőnig-Görögh, D., Müller, A.: Fogyatékos tanulók szabadidős preferencia- rendszerének elemzése egy kutatás tükrében.
    Int. J. Eng. Manag. Sci. 5 (1), 98-115, 2020.
  5. Mező, K., Mező, F.: Generációk közötti konfliktusok a családban.
    In: Családi nevelés : generációk közötti konfliktusok és megoldási stratégiák. Szerk.: Vargáné Nagy Anikó, Forstag Nonprofit Közhasznú Kft., Budapest, 109-119, 2020. ISBN: 9786156054142
  6. Hegedűs, R.: Hátrányos helyzetű gyermekek óvodai nevelése és gyógypedagógiai ellátása.
    In: Neveléstudomány: horizontok és dialógusok. Szerk.: Varga Arank, Andl Helga, Molnár-Kovács Zsófi, MTA Pedagógiai Tudományos Bizottság PTE BTK Neveléstudományi Intézet, Pécs, 221-232, 2020, (Új kutatások a neveléstudományokban, ISSN 2062-090X) ISBN: 9789634295518
  7. Mező, F., Mező, K.: Interdiszciplináris asszociációk vizsgálata a mesterséges intelligenciával kapcsolatban.
    Mesterséges intelligencia. 2 (1), 9-31, 2020.
  8. Hegedűs, R.: Kompetenciák - hátrányok - térségek: avagy honnan s hogyan jutnak el a hátrányos helyzetűek a felsőoktatásba?.
    Debreceni Egyetemi Kiadó, Debrecen, 193 p., 2020. ISBN: 9789633188958
  9. Pető, I.: Mit tanulhatunk a fejlődéselméletekből a matematika tanítása számára?.
    OxIPO. 2 (2), 33-61, 2020.
  10. Mező, K., Mező, F.: Múzeumpedagógia és a tehetséggondozás lehetőségei egy virtuális múzeumban.
    Különleges bánásmód. 6 (3), 89-99, 2020.
  11. Almássy, Z., Mohácsi, B., Szemán-Nagy, A.: Normatív krízis és depresszió- a férfi posztpartum depresszió.
    In: Válságok megelőzése és kezelése. Szerk.: Polonyi Tünde, Abari Kálmán, Kiss Tamás, Oriold és Társai Kft., Budapest, 255-270, 2020, (A pszichológia gyakorlata, ISSN 2630-8207 ; 6) ISBN: 9786155981197
  12. Pető, I.: Röviden a fejlődési diszpraxiával kapcsolatos kérdésekről.
    Különleges bánásmód. 6 (2), 105-116, 2020.
  13. Mező, F., Mező, K.: S.M.ART művészeti mérőeszköz. S.M.ART-I: irodalmi foglalkozásokba integrálható vizsgálatok.
    Magyar Képzőművészeti Egyetem, Budapest, 60 p., 2020. ISBN: 9789637165924
  14. Mező, F., Mező, K.: S.M.ART művészeti mérőeszköz. S.M.ART-K: képzőművészeti foglalkozásokba integrálható vizsgálatok.
    Magyar Képzőművészeti Egyetem, Budapest, 60 p., 2020. ISBN: 9789637165894
  15. Mező, F., Mező, K., Mező, K.: S.M.ART művészeti mérőeszköz. S.M.ART-T: táncművészeti foglalkozásokba integrálható vizsgálatok..
    Magyar Képzőművészeti Egyetem, Budapest, 60 p., 2020. ISBN: 9789637165917
  16. Mező, F., Mező, K.: S.M.ART művészeti mérőeszköz. S.M.ART-Z: zeneművészeti foglalkozásokba integrálható vizsgálatok.
    Magyar Képzőművészeti Egyetem, Budapest, 60 p., 2020. ISBN: 9789637165900
  17. Mohácsi, B., Almássy, Z., Szemán-Nagy, A.: Társas támasz a meddőségi krízisben.
    In: Válságok megelőzése és kezelése. Szerk.: Polonyi Tünde, Abari Kálmán, Kiss Tamás, Oriold és Társai Kft., Budapest, 237-254, 2020, (A pszichológia gyakorlata, ISSN 2630-8207 ; 6) ISBN: 9786155981197
  18. Mező, K., Mező, F.: The OxIPO Game Collection for Developing Cognitive Abilities.
    Különleges bánásmód. 6 (1), 63-73, 2020.
2019
  1. Nemes, M., Muhariné Preszter, K.: A korai francia nyelvtanulás lehetőségei napjainkban Magyarországon.
    OxIPO. 1 (3), 41-71, 2019.
  2. Laoues-Czimbalmos, N., Müller, A., Mező, K., Mercs, E., Molnár, A.: A környezeti nevelés és az egészséges életmód értékpreferenciáinak vizsgálata a "zöld" és "nem zöld" óvódába járó gyermekek szüleinek körében.
    Acta Carolus Robertus. 9 (2), 89-108, 2019.
  3. Mező, K.: A kreativitás szerepe a roma gyermekek és tanulók tehetséggondozásában.
    In: Így kutatunk mi. Szerk.: Biczó Gábor, Didakt Kft., Debrecen, 69-85, 2019, (Studia Cingarorum, 2416-0970 ; 6) ISBN: 9786155212673
  4. Mező, F., Mező, K., Raffai, G.: A lélektani hadviselés példatára: barangolás a hadak útján, a pszichológia ösvényein, a történelem útvesztőiben.
    In: Fegyver nélküli műveletek és háttértényezőik: tanulmánykötet. Szerk.: Lóderer Balázs, Stohl Róbert, Honvéd Tudományos Kutatóhely, Budapest, 68-98, 2019. ISBN: 9786155585128
  5. Almássy, Z., Somogyi, D., Szatmári, Á.: A segítségkérő viselkedés és a depresszió kapcsolata a fiatal felnőttek körében.
    Különleges bánásmód. 5 (4), 7-19, 2019.
  6. Nemes, M.: A személyes élménybeszámoló a kulcs: Hallgatói kapcsolatok nemzetköziesítése a Debreceni Egyetem Gyermeknevelési és Gyógypedagógiai Karán.
    In: Nemzetköziesítünk : Felsőoktatási intézmények nemzetköziesítési jó gyakorlatai. Szerk.: Győrpál Zsuzsanna, Tempus Közalapítvány, Budapest, 15-17, 2019. ISBN: 9786155319624
  7. Mező, F., Mező, K., Mándy, Z.: A világ interdiszciplináris megközelítésben - 2019.
    Debreceni Egyetem, Debrecen, 100. p., 2019. ISBN: 9789634901723
  8. Varga, E.: Az artikulációs terápia értelmezése az IPOO-modell alapján.
    OxIPO. 1 (2), 71-75, 2019.
  9. Mező, K., Mező, F., Varga, I.: Az OxIPO-modell a speciál pedagógia aspektusából.
    Deliberationes. 12 (1), 95-106, 2019.
  10. Mező, K., Mező, F.: Az OxIPO-modellen alapuló képességfejlesztés.
    In: Kora gyermekkori nevelés, család és közösségek : a Debreceni Egyetem Gyermeknevelési és Gyógypedagógiai Kara által szervezett EECERA 2018 konferencia = Early childhood education, families and communities. Szerk.: Pálfi Sándor, Didakt Kiadó, Debrecen, 114-131, 2019. ISBN: 9786155212512
  11. Mező, F., Mező, K.: Interdiszciplináris kapcsolódási lehetőségek a mesterséges intelligenciára irányuló cél-, eszköz-és hatásorientált kutatáshoz.
    Mesterséges intelligencia. 1 (1), 9-29, 2019.
  12. Mező, K., Mező, F.: Iskolai sikerek és kudarcok.
    In: Családi nevelés / Vargáné Nagy Anikó (szerk), Forstag Nonprofit Közhasznú Kft., Budapest, 93-103, 2019. ISBN: 9786156054050
  13. Mező, K., Mező, F., Varga, I.: Kreativitásra ösztönzés a speciál pedagógia szemszögéből.
    Deliberationes. 12 (1), 107-118, 2019.
  14. Mező, F., Mező, K.: Lélektan és hadviselés.
    Lélektan és hadviselés. 1 (1), 9-25, 2019.
  15. Mező, K., Mező, F.: Revision of Hungarian versions of the Alternative Uses and Circles creativity test in cases of elementary and secondary schools students.
    Különleges bánásmód. 5 (1), 41-47, 2019.
2018
  1. Mező, K.: "Felkészülés (együtt) a XXI. század kihívásaira" című kiadvány bemutatása.
    Különleges bánásmód. 4 (2), 79-82, 2018.
    (Ismertetett mű: szerk. Kemény László, Koncz István, Szova Ilona. -Felkészülés (együtt) a XXI. század kihívásaira : mentorált fiatalok írásai /Budapest : Professzorok az Európai Magyarországért Egyesület, 2018)
  2. Mező, K.: Ability development by OXIPO-model.
    In: 28th EECERA Annual Conference : Abstract book : 'Early Childhood Education, Families and Communities'. Eds.: Sándor Pálfi, Anikó Vargáné Nagy, Erzsébet Gortka-Rákó, Sándor Szerepi, Ágnes Nyitrai, Judit Podáczky, Judit Darvay, Mária Dávid, László Varga, Tony Bertram, Maelis Karlson Lohmander, Irene Gunning, KulturÁsz Cultural Assoc., Debrecen, 80, 2018. ISBN: 9786158022668
  3. Mező, K.: Ability development by OXIPO-model.
    In: 28th EECERA Annual Conference : Abstract book : 'Early Childhood Education, Families and Communities'. Eds.: Sándor Pálfi, Anikó Vargáné Nagy, Erzsébet Gortka-Rákó, Sándor Szerepi, Ágnes Nyitrai, Judit Podáczky, Judit Darvay, Mária Dávid, László Varga, Tony Bertram, Maelis Karlson Lohmander, Irene Gunning, KulturÁsz Cultural Assoc., Debrecen, 80, 2018. ISBN: 9786158022668
  4. Nemes, M.: A kétnyelvűvé válás nehézségei - magyar gyermekek Angliában = Difficulties of becoming bilingual - Hungarian children in England.
    In: Oktatás - nevelés - társadalom. Szerk.: Bocsi Veronika, Szabó Gyula, Didakt Kiadó, Debrecen, 193-207, 2018. ISBN: 9786155212611
  5. Mező, K.: A kora gyermekkori családi nevelés hatása az érzelmi intelligencia kialakulására és fejlődésére.
    In: Családi nevelés 3.. Szerk.: Vargáné Nagy Anikó, Didakt Kft., Debrecen, 43-59, 2018. ISBN: 9786155212444
  6. Mező, K., Mező, F.: A kreatív, produktív tanulás fejlesztése.
    Különleges bánásmód. 4 (5), 31-32, 2018.
  7. Mező, F., Demetrovics, J., Koncz, I., Mező, K.: A PEME innovációs kapcsolati stratégiájának alapjai.
    In: Felkészülés (együtt) a XXI. század kihívásaira : Mentorált fiatalok és mentoraik írásai. Szerk.: Koncz István, Szova Ilona, Tariszka Éva, Professzorok az Európai Magyarországért Egyesület, Budapest, 233-242, 2018. ISBN: 9786155709043
  8. Mező, K.: A személyre szabott tanulást támogató tanári kompetenciák.
    Katedra 25 (10), 12-14, 2018.
  9. Varga, E.: A szülői beszédtempó hatása a gyermek beszédpercepciójára.
    Különleges bánásmód. 4 (5), 51, 2018.
  10. Mező, F., Mező, K., Mándy, Z., Mester, D.: A világ interdiszciplináris megközelítésben 2..
    Debreceni Egyetem, Debrecen, 93 p., 2018. ISBN: 9789634739845
  11. Mező, F., Mező, K., Mándy, Z., Mester, D.: A világ interdiszciplináris megközelítésben 3..
    Debreceni Egyetem, Debrecen, 132 p., 2018. ISBN: 9789634900573
  12. Pető, I.: Az anyaság és a fogyatékosság összekapcsolódása.
    Szociálped. 11 173-177, 2018.
    (Ismertetett mű: szerk. Cynthia Lewiecki-Wilson; Jen Cellio. -Disability and Mothering: Liminal Spaces of Embodied Knowledge /Syracuse : Syracuse University Pres, 2011. -348 p. -)
  13. Mező, F., Mező, K.: Az innováció és a kreativitás viszonya.
    In: Felkészülés (együtt) a XXI. század kihívásaira : Mentorált fiatalok és mentoraik írásai. Szerk.: Koncz István, Szova Ilona, Tariszka Éva, Professzorok az Európai Magyarországért Egyesület, Budapest, 217-242, 2018. ISBN: 9786155709043
  14. Mező, F., Mező, K.: Az innovációra nevelés: a felnőttkori tehetséggondozás egyik sarokpontja.
    Tehetség. 26 (2), 14-15, 2018.
  15. Mező, F., Mező, K.: Innováció és tehetséggondozás: A K+F Stúdió innovációs programja.
    Különleges bánásmód. 4 (1), 85-88, 2018.
  16. Schéder, V.: Ismeretek a szelektív mutizmusról.
    Különleges bánásmód. 4 (4), 45-57, 2018.
  17. Mező, F., Mező, L., Mező, K.: Képességfejlesztő játékok az IPOO-modell aspektusából: a fejlesztésbe integrált diagnosztika lehetősége.
    Különleges bánásmód. 4 (2), 55-66, 2018.
  18. Pető, I.: Kisebbségek kisebbsége: a beduinok oktatása Izraelben.
    Különleges bánásmód. 4 (5), 18-19, 2018.
  19. Nagyné, D., Mező, K.: Magatartási problémák felismerése a bölcsődében.
    Különleges bánásmód. 4 (5), 29, 2018.
  20. Schéder, V.: Nyelvi markerek a diagnosztikában.
    Különleges bánásmód. 4 (5), 25-26, 2018.
  21. Pető, I.: Súlyos-halmozottan sérült gyermekek részvétele a családi tevékenységekben.
    Különleges bánásmód. 4 (4), 83-98, 2018.
2017
  1. Mező, K.: A kreativitástesztek revideálása a személyek tekintetében.
    In: XVII. Országos Neveléstudományi Konferencia program és absztrakt kötet : Nyíregyházi Egyetem, 2017. november 9-11, Nyíregyháza. Szerk.: Kerülő Judit, Jenei Teréz, Gyarmati Imre, MTA Pedagógiai Tudományos Bizottság, Nyíregyháza, 459, 2017. ISBN: 9789635088638
  2. Schéder, V.: A mesék szerepe a gyógypedagógiai gyermek lovasterápiában.
    In: A gyermeknek mese kell : a mese szerepe az óvodai és az iskolai nevelésben. Szerk.: Bujdosóné Papp Andrea, Hagyományok Háza, Budapest, 225-247, 2017. ISBN: 9789637363924
  3. Mező, F., Mező, K.: Az originalitás mérő és becslő módszereinek konkures validitása.
    Különleges bánásmód. 3 (3), 27-38, 2017.
  4. Mályusz, E., Mező, K.: Diszlexiával németül.
    Különleges bánásmód. 3 (4), 67-75, 2017.
  5. Mező, F.: Fejlesztő pedagógia: elmélet és gyakorlati példatár a képességfejlesztés köréből.
    K+F Stúdió Kft, Debrecen, 152 p., 2017. ISBN: 9789638948540
  6. Mező, K.: Különleges Bánásmód és médiainformatika.
    In: Agria Media 2017, ICI 15 : Információtechnikai és Oktatástechnológiai Konferencia és Kiállítás : Eger, 2017. október 11-13. : absztraktkötet. Szerk.: Lengyelné Molnár Tünde, Médiainformatika Intézet, Eger, 66, 2017.
  7. Schéder, V.: Lovasterápia a neuro- és pszicholingvisztikai zavarok rehabilitációjában.
    Schéder Veronika, Nyíregyháza, 197 p., 2017. ISBN: 9789631286410
  8. Schéder, V.: Segédlet hallgatói portfólió összeállításához: a Debreceni Egyetem Gyermeknevelési és Felnőttképzési Kar Lippai Balázs Roma Szakkollégium végzős hallgatóinak munkaerőpiaci beilleszkedését segítő kézikönyv.
    Didakt Kft. : Debreceni Egyetem Gyermeknevelési és Felnőttképzési Kar Lippai Balázs Szakkollégium, Hajdúböszörmény, 138 p., 2017. ISBN: 9786155212550
  9. Schéder, V.: Segédlet hallgatói portfólió összeállításához: a Debreceni Egyetem Gyermeknevelési és Felnőttképzési Kar Lippai Balázs Roma Szakkollégium végzős hallgatóinak munkaerőpiaci beilleszkedését segítő kézikönyv.
    Didakt Kft., Debrecen, 138 p., 2017. ISBN: 9786155212550
2015
  1. Mező, K.: Játékkal a különleges bánásmódot igénylő gyermekekért.
    Bíbor Kiadó, Miskolc, 122 p., 2015. ISBN: 9786155536007
2012
  1. Pető, I.: A szenzoros feldolgozás zavara: az érzékelés szerepe a tanulásban és a viselkedésben.
    Belvedere Meridionale, Szeged, 138 p., 2012. ISBN: 9789639573925
  2. Pető, I.: Az együttnevelésről: a tanárok attitűdje.
    In: Interdiszciplináris pedagógia és a felsőoktatás alakváltozásai : a VII. Kiss Árpád Emlékkonferencia előadásainak szerkesztett változata : Debrecen, 2011. szeptember 16-17.. Szerk.: Buda András, Kiss Endre, Debreceni Egyetem Neveléstudományok Intézete, Debrecen, 243-250, 2012, (Kiss Árpád Archivum könyvsorozata ; 7.) ISBN: 9789634735960
  3. Pető, I.: Being in Voluntary Segregation: Gypsies on the Way to the Secondary School Leaving Examination.
    In: Roma Population on the Peripheries of the Visegrad Countries : integration issues and possible solutions / edited by János Pénzes and Zsolt Radics, Didakt Kft., Debrecen, 53-65, 2012. ISBN: 9786155212109
  4. Pető, I.: Mi micsoda az inklúziós dokumentumokban?.
    In: A tanárok tanárának lenni... : tanulmányok Szabó László Tamás 70. születésnapjára / szerkesztette Pusztai Gabriella, Fenyő Imre, Engler Ágnes, Debreceni Egyetem Felsőoktatási Kutató és Fejlesztő Központ, Debrecen, 163-172, 2012. ISBN: 9789630846448
feltöltött közlemény: 163 Open Access: 53
https://tudoster.idea.unideb.hu
A szolgáltatást nyújtja: DEENK