Tudóstér: Felsőoktatás-kutató és Fejlesztő Központ publikációi

-
szűkítés
feltöltött közlemény: 117 Open Access: 27
2022
  1. Szőcs, A.: Hallgatói munkavállalás és jövőtervek a Partiumi Keresztény Egyetemen.
    In: A társadalomtudományok harminc éve a Partiumban: A Partiumi Keresztény Egyetemen 2021-ben szervezett jubileumi konferencia kötete. Szerk.: Gál Katalin, Pásztor Rita, Székedi Levente, Kolozsvári Egyetemi Partiumi Kiadó, Kolozsvár, 117-131, 2022. ISBN: 9786063717369
  2. Ceglédi, T., Pallay, K., Hegedűs, G., Orgován, V., Balogh, J.: Mit (nem) tudunk a roma szülőkről? Egy szisztematikus szakirodalom-elemzés tanulságai nemzetközi perspektívából.
    In: 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség. Absztraktkötet: XXII. Országos Neveléstudományi Konferencia. Szerk.: Steklács János, Molnár-Kovács Zsófia, MTA Pedagógiai Tudományos Bizottság PTE BTK Neveléstudományi Intézet, Pécs, 177, 2022. ISBN: 9789636260576
  3. Engler, Á., Markos, V., Major, E.: Párkapcsolati mintázatok és a gyermekvállalás.
    In: Magyar lelkiállapot 2021 : család - egészség -közösség : Hungarostudy 2021 tanulmányok. Szerk.: Engler Ágnes, Purebl György; Susánszky Éva; Székely András, KINCS Kopp Mária Intézet a Népesedésért és a Családokért, Budapest, 51-67, 2022. ISBN: 9786156447050
2021
  1. Fényes, H., Pallay, K., Mohácsi, M.: A továbbtanulási motivációk és a perzisztencia összefüggései.
    In: Lemorzsolódási kockázat és erőforrások a felsőoktatásban. Szerk.: Pusztai Gabriella; Szigeti Fruzsina, CHERD, Debrecen, 76-91, 2021, (Oktatáskutatók Könyvtára, ISSN 2732 1800 ; 12) ISBN: 9786156012128
  2. Fényes, H., Mohácsi, M., Pallay, K.: Career consciousness and commitment to graduation among higher education students in Central and Eastern Europe.
    Econ. Sociol. 14 (1), 61-75, 2021.
    Folyóirat-mutatók:
    Q2 Business, Management and Accounting (miscellaneous)
    Q2 Economics, Econometrics and Finance (miscellaneous)
    Q2 Social Sciences (miscellaneous)
    Q2 Sociology and Political Science
  3. Szőcs, A.: Egyetemisták vallásossággal összefüggő egyes jellemzői.
    Közösségi Kapcsolódások tanulmányok kultúráról és oktatásról. 1 (1-2), 51-58, 2021.
  4. Pallay, K.: Hallgatói életutak az identitás tükrében.
    In: Előrehaladás és lemorzsolódási kockázat a felsőoktatásban. Szerk.: Pusztai Gabriella, Szigeti Fruzsina, CHERD, Debrecen, 20-24, 2021, (Oktatáskutatók Könyvtára, ISSN 2732-1800 ; 11) ISBN: 9786156012098
  5. Dusa, Á.: Hallgatók nemzetközi mobilitása a XXI. század elején.
    Debreceni Egyetemi Kiadó, Debrecen, 214 p., 2021. ISBN: 9789633188637
  6. Fényes, H., Paksi, V., Tardos, K., Markos, V., Szigeti, F.: Magyar kutatók külföldön: a női és férfi karrierutak főbb jellemzői.
    In: Tudományos karrierek a 21. század elején. Szerk.: Tardos Katalin, Paksi Veronika, Fábri György, Belvedere Meridionale, Szeged, 62-84, 2021. ISBN: 9786156060457
2020
  1. Casas, T.: Beech, S.: The geographies of international student mobility. Spaces, places and decision making.
    Hung. educ. res. j. 10 (1), 104-109, 2020.
    (Ismertetett mű: Beech, S. -The geographies of international student mobility. Spaces, places and decision making /London : Palgrave Macmillan, 2019)
2019
  1. Demeter-Karászi, Z., Pallay, K., Tóth, D.: A comparative study of termination of student status in Central Europe.
    J. Adult Learn. Know. Innov. 3 (1), 1-5, 2019.
  2. Pallay, K.: A lemorzsolódott hallgatók döntéshozatali sajátosságai.
    In: Lemorzsolódott hallgatók 2018 / Kovács Klára, Ceglédi Tímea, Csók Cintia, Demeter-Karászi Zsuzsanna, Dusa Ágnes Réka, Fényes Hajnalka, Hrabéczy Anett, Kocsis Zsófia, Kovács Karolina Eszter, Markos Valéria, Máté-Szabó Barbara, Németh Dóra, Pallay Katalin, Pusztai Gabriella, Szigeti Fruzsina, Tóth Dorina Anna, Váradi Judit, CHERD-H., Debrecen, 8-14, 2019, (Oktatáskutatók KönyvtáraISSN ; 6) ISBN: 9786156012005
  3. Pusztai, G., Fényes, H., Szigeti, F., Pallay, K.: Dropped-out Students and the Decision to Drop-out in Hungary.
    Cent. Eur. J. Educat. Res. 1 (1), 31-40, 2019.
  4. Kocsis, Z., Ceglédi, T.: Kiket fogad(hatna) be az egyetem?: A felsőoktatásba való bekerülést akadályozó és támogató tényezők vizsgálata hátrányos helyzetű diákok körében.
    In: Neveléstudomány - Horizontok és dialógusok : Absztraktkötet. Szerk.: Varga Aranka, Andl Helga, Molnár-Kovács Zsófia, MTA Pedagógiai Tudományos Bizottság, PTE BTK Neveléstudományi Intézet, Pécs, 137, 2019. ISBN: 9789634294733
  5. Kovács, K., Ceglédi, T., Csók, C., Demeter-Karászi, Z., Dusa, Á., Fényes, H., Hrabéczy, A., Kocsis, Z., Kovács, K., Markos, V., Máté-Szabó, B., Németh, D., Pallay, K., Pusztai, G., Szigeti, F., Tóth, D., Váradi, J.: Lemorzsolódott hallgatók 2018.
    CHERD-H. 2019, Debrecen, 102 p., 2019. ISBN: 9786156012005
  6. Pusztai, G., Márkus, Z.: Paradox of assimilation among indigenous higher education students in four central European countries.
    Diaspora, Indigenous, and Minority Education. 13 (4), 201-216, 2019.
    Folyóirat-mutatók:
    Q1 Cultural Studies
    Q2 Education
  7. Kovács, K., Dusa, Á., Kocsis, Z., Pallay, K., Szűcs, T., Pálfi, J.: Practical or theoretical persistence?: The investigation of (f)actors influencing students' persistence at three levels.
    Hung. educ. res. j. 9 (2), 238-256, 2019.
2018
  1. Kozma, T., Pusztai, G.: A Coleman-jelentés hatása Magyarországon a rendszerváltás előtt és után.
    In: Az oktatás gazdagsága : tanulmányok Polónyi István tiszteletére. Szerk.: Tóth Dorina Anna, Center for Higher Education Research and Development, Debrecen, 25-47, 2018, (Oktatáskutatók könyvtára, ISSN 2064-9312 ; 5) ISBN: 9786158007795
  2. Fényes, H., Markos, V., Pusztai, G.: A felsőoktatási hallgatók civil aktivitása és a lemorzsolódási esélyük összefüggései.
    Metszetek. 7 (3), 141-156, 2018.
  3. Berei, E.: A méltányosság percepciója a határ menti felsőoktatási intézmények pedagógushallgatóinak körében.
    Educatio. 27 (2), 323-331, 2018.
  4. Kovács, K., Ludescher, G., Dusa, Á.: Globalizáció, lokalizáció és individualizáció nyíregyházi középiskolások körében.
    Acta Med. Sociol. 9 (26), 45-62, 2018.
  5. Berei, E.: How do students perceive their non-traditional peers at Romanian and Hungarian universities.
    HERJ. 8 (2), 111-122, 2018.
  6. Benke, M., Czimre, K., Forray, R., Kozma, T., Márton, S., Teperics, K.: Learning regions for resilience in Hungary: challenges and opportunities.
    In: Resilience, Crisis and Innovation Dynamics. Ed.: Tüzin Baycan, Hugo Pinto, Edgar Elgar Publishing Ltd., Cheltenham, 68-89, 2018. ISBN: 9781786432186
  7. Kozma, T.: Reziliens közösségek - reziliens társadalom.
    In: "Pedagógusképzés és az inklúzió". Szerk.: Kerülő Judit, Jenei Teréz, Kreatív Help Bt., Debrecen, 195-206, 2018, (Új kutatások a neveléstudományokban, ISSN 2062-090X ; 2017) ISBN: 9786150036953
  8. Pusztai, G., Ceglédi, T.: Student involvement in talent care initiatives of higher education in Hungary.
    In: Ways of Promoting Excellence in Higher Education. Eds.: Erdei Gábor; Juhász Erika; Sahin Salih; Kan Adnan, Pegem Akademi, Ankara, 15-24, 2018. ISBN: 9786052415467
  9. Fényes, H., Markos, V.: Volunteering and civil activity.
    In: Ways of Promoting Excellence in Higher Education. Eds.: Erdei Gábor; Juhász Erika; Sahin Salih; Kan Adnan, Pegem Akademi, Ankara, 36-474, 2018. ISBN: 9786052415467
2017
  1. Kovács, K., Lenténé Puskás, A., Moravecz, M., Rábai, D., Bácsné Bába, É.: A sportolás intézményi különbségei hazai és határon túli kisebbségi magyar felsőoktatási intézményekben.
    PedActa. 7 (2), 19-34, 2017.
  2. Berei, E.: Hallgatói színfoltok és elköteleződések - vallásos hallgatók iránti kortárskapcsolati attitűdök a Kárpát-medencében.
    In: A felekezeti oktatás új negyedszázada. Szerk.: Bacskai Katinka, Debreceni Egyetemi Kiadó, Debrecen, 246-266, 2017. ISBN: 9789633186442
  3. Kovács, K.: Intézményi tényezők a debreceni egyetemisták sportolásában egy kvalitatív kutatás tükrében.
    In: A tanulás új útjai. Szerk.: Mrázik Julianna, Magyar Nevelés- és Oktatáskutatók Egyesülete, Budapest, 665-675, 2017, (Hera Évkönyvek, ISSN 2064-6755 ; 4.) ISBN: 9786155657016
  4. Ceglédi, T.: Munka és eredményesség.
    In: Család és karrier. Egyetemi hallgatók jövőtervei / Bacskai Katinka, Bocsi Veronika, Ceglédi Tímea, Dusa Ágnes, Engler Ágnes, Fényes Hajnalka, Emberi Erőforrások Minisztériuma Család- és Ifjúságügyért Felelős Államtitkárság, Budapest, 38-46, 2017.
  5. Jankó, K., Hideg, G., Oláh, I., Kozma, T.: Ökumenikus iskolák - Egy elfeledett civil kezdemény.
    In: A tanulás új útjai. Szerk.: Mrázik Julianna, Magyar Nevelés- és Oktatáskutatók Egyesülete, Budapest, 144-168, 2017, (Héra évkönyvek,ISSN 2064-6755 ; 4) ISBN: 9786155657016
  6. Pusztai, G., Kovács, K., Kovács, K., Nagy, B.: The effect of campus environment on students' health behaviour in four Central European countries.
    J. Soc. Res. Policy. 8 (1), 125-138, 2017.
    Folyóirat-mutatók:
    Q4 Sociology and Political Science
2016
  1. Berei, E.: Acceptance/Non Acceptance Attitudes Towards Non-traditional Students in Universities Located in the Shared Border Region of Romania and Hungary.
    In: European Conference on Educational Research (ECER 2016): Leading education: The distinct contributions of educational research and researchers : [elektronikus dokumentum], [s.n.], [S.l.], [3], 2016.
  2. Pusztai, G., Bocsi, V., Ceglédi, T.: A felsőoktatás hozzáadott értéke közép-európai kontextusban.
    In: A felsőoktatás (hozzáadott) értéke : Közelítések az intézményi hozzájárulás empirikus megragadásához. Szerk.: Pusztai Gabriella, Bocsi Veronika, Ceglédi Tímea, Partium ; PPS ; Új Mandátum, Nagyvárad ; Budapest, 7-12, 2016, (Felsőoktatás - Társadalom ; 6.) ISBN: 9789631254471
  3. Kovács, K., Ludescher, G., Dusa, Á.: Globalizáció, lokalizáció és individualizáció nyíregyházi középiskolások körében.
    In: A Magyar Tudomány Ünnepe 2016: Oknyomozó tudomány, Debreceni Egyetem Egészségügyi Kar, Nyíregyháza, 13, 2016.
  4. Kovács, K., Ludescher, G., Dusa, Á.: Globalization, localization and individualization among high school students in Nyíregyháza.
    Youth in Central and Eastern Europe. Sociological Studies 5 (2), 98-117, 2016.
  5. Kozma, T.: Hogyan lettem szociológus?.
    In: Vallomások a szociológiáról mint hivatásról. Szerk.: Hidas Zoltán, L'Harmattan Kiadó - Könyvpont Kiadó, Budapest, 139-166, 2016, (Ars sociologica, ISSN 2063-5494) ISBN: 9789634141310
  6. Kovács, K., Kovács, K., Nagy, B.: Institutional Effects in Student's Health Conscious Behaviour.
    In: Sport and social sciences with reflection in practice. Szerk.: Gál Andrea, Jerzy Kosiewicz, Sterbenz Tamás, University of Physical Education, Budapest, 13-29, 2016. ISBN: 9788393661077
  7. Kovács, K., Kovács, K., Nagy, B.: Intézményi hatások a hallgatók egészségtudatos magatartásában.
    In: A felsőoktatás (hozzáadott) értéke: Közelítések az intézményi hozzájárulás empirikus megragadásához. Szerk.: Pusztai Gabriella, Bocsi Veronika, Ceglédi Tímea, Partium ; PPS ; Új Mandátum, Nagyvárad ; Budapest, 177-194, 2016, (Felsőoktatás - Társadalom ; 6.) ISBN: 9789631213617
  8. Forray, R., Kozma, T., Molnár, E.: Mezőváros új szerepben.
    HERA : HTSART : Új Mandátum K., Budapest, 251 p., 2016. ISBN: 9786158041119
  9. Berei, E.: Pedagógushallgatók viszonya marginális helyzetű hallgatótársaikhoz.
    In: A felsőoktatás (hozzáadott) értéke : Közelítések az intézményi hozzájárulás empirikus megragadásához. Szerk.: Pusztai Gabriella, Bocsi Veronika, Ceglédi Tímea, Partium ; PPS ; Új Mandátum, Nagyvárad ; Budapest, 290-301, 2016, (Felsőoktatás - Társadalom ; 6.) ISBN: 9789631254471
  10. Engler, Á., Rusinné Fedor, A., Markos, V.: Vision and Plans of the Young People of Nyíregyháza about their Future: Visions of the Students Regarding the Labour Market.
    Youth in Central and Eastern Europe. Sociological Studies. 5 (2), 118-134, 2016.
2015
  1. Kardos, K., Kovács, K.: "Ez egy civil hőstett volt tulajdonképpen".
    In: Szerep- és funkcióváltások a közoktatás világában. Szerk.: Györgyi Zoltán, Somin Mária, Vadász Viola, Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet, Budapest, 163-173, 2015. ISBN: 9789636829445
  2. Nagy, Á., Kovács, K.: A sportolás hatása a debreceni egyetemisták értékrendjére és jövőképére.
    In: Tanárképzés és oktatáskutatás. Szerk.: Kozma Tamás, Kiss Virág Ágnes, Jancsák Csaba, Kéri Katalin, Magyar Nevelés- és Oktatáskutatók Egyesülete, Budapest, 697-721, 2015, (HERA évkönyvek, ISSN 2064-6755 ; 2.) ISBN: 9786155372315
  3. Kovács, K.: A sportolási szokások és a tanulmányi eredményesség egy határmenti régió hallgatóinak körében.
    Educatio. 2015 (2), 130-138, 2015.
    Folyóirat-mutatók:
    Q2 Education
    Q3 Public Health, Environmental and Occupational Health
  4. Ceglédi, T.: Felzárkóztató programok hatásvizsgálata.
    In: Felzárkóztatás, hatásvizsgálatok. Szerk.: Györgyi Zoltán, OFI, Budapest, 39-62, 2015. ISBN: 9789636828875
  5. Berei, E.: Halmozott hátrányban. Gyermekvédelmi rendszerben élő magyar tanulók a romániai Bihar megyében (jogszabályi és civil háttér).
    In: Terek, intézmények, átmenetek. Szerk.: Ferdinec Csilla, Balassi Intézet Márton Áron Szakkollégium, Budapest, 331-335, 2015, (Határhelyzetek, ISSN 2064-3918 ; 8.) ISBN: 9786155389559
  6. Kovács, K., Márkus, Z.: Kisebbségi és többségi pedagógusok jövőtervei: Felsőoktatás és pedagógus(tovább)képzés Ukrajnában a rendszerváltás után.
    In: Pálya-modell : Igények és lehetőségek a pedagógus-továbbképzés változó rendszerében. Szerk.: Pusztai Gabriella, Morvai Laura, Partium Könyvkiadó, Personal Problems Solution ; Budapest : Új Mandátum Könyvkiadó, Nagyvárad, 70-81, 2015, (Felsőoktatás és Társadalom ; 4.) ISBN: 9789631234008
  7. Kovács, K.: Magyarországi és romániai hallgatók sportolási szokásait meghatározó szocio-kulturális tényezők.
    In: Tanárképzés és oktatáskutatás. Szerk.: Kozma Tamás, Kiss Virág Ágnes, Jancsák Csaba, Kéri Katalin, Magyar Nevelés- és Oktatáskutatók Egyesülete, Budapest, 673-685, 2015, (HERA évkönyvek, ISSN 2064-6755 ; 2.) ISBN: 9786155372315
  8. Pusztai, G., Ceglédi, T.: Pedagógushallgatók Kelet-Közép-Európában.
    In: Szakmai szocializáció a felsőoktatásban. A pedagógusképzés kihívásai a Kárpát-medencében. Szerk.: Pusztai Gabriella, Ceglédi Tímea, Partium Kvk., Personal Problems Solution, Új Mandátum Könyvkiadó, Nagyvárad, Budapest, 7-12, 2015, (Felsőoktatás & Társadalom ; 2.) ISBN: 9789631233988
  9. Kovács, K.: Pedagógusjelöltek szabadidő-eltöltési szokásai és egészségi állapota.
    In: Szakmai szocializáció a felsőoktatásban : A pedagógusképzés kihívásai a Kárpát-medencében. Szerk.: Pusztai Gabriella, Ceglédi Timea, Partium ; Budapest : Press Uj Mandátum, Nagyvárad, 189-198, 2015, (Felsőoktatás & Társadalom ; 2.) ISBN: 9789631233988
  10. Pusztai, G., Ceglédi, T.: Professional Calling in Higher Education: Challenges of Teacher Education in the Carpathian Basin.
    Partium Press ; Personal Problems Solution ; Új mandátum Kiadó, Nagyvárad; Budapest, 186. p., 2015. ISBN: 9789631234015
  11. Ceglédi, T.: Resilient Teacher Education Students: Social Inequalities in Higher Education.
    In: Professional Calling in Higher Education. Eds.: Gabriella Pusztai, Tímea Ceglédi, Partium Press ; Personal Problems Solution ; Új mandátum Kiadó, Nagyvárad; Budapest, 61-75, 2015. ISBN: 9789631234015
  12. Kovács, K.: Teacher education Students' Leisure Activities and State of Health.
    In: Professional calling in higher education. Eds.: Pusztai Gabriella, Ceglédi Timea, Partium Press ; Personal Problems Solution ; Új mandátum Kiadó, Nagyvárad; Budapest, 129-138, 2015, (Higher Education & Society ; 3.) ISBN: 9789631234015
  13. Pusztai, G., Ceglédi, T.: Teacher Education Students in Central and Eastern Europe.
    In: Professional Calling in Higher Education / eds Gabriella Pusztai, Tímea Ceglédi, Partium Press ; Personal Problems Solution ; Új mandátum Kiadó, Nagyvárad; Budapest, 7-11, 2015. ISBN: 9789631234015
  14. Kovács, E.: Teachers studying, teachers eesearching: a possible role of doctoral training in the professional development of educators.
    J. Soc. Res. Policy. 5 (2), 69-78, 2015.
    Folyóirat-mutatók:
    Q4 Sociology and Political Science
  15. Kovács, E.: Teaching identity, professional plans and engagement of pre-service teachers in Partium Region.
    Hung. Educ. Res. J. 5 (2), 1-12, 2015.
2014
  1. Berei, E.: "Everyone is Important" Higher Education Students in Part Time Programs.
    Eeuroreg. J. Socioecon. Anal. 2 [1-5], 2014.
    (Ismertetett mű: Engler Ágnes. -Hallgatói metszetek. A felsőoktatás felnőtt hallgatói /Debrecen : CHERD H, 2014)
  2. Tőzsér, Z.: Akadályok a felnőttkori tanulásban.
    Neveléstudomány. 1 55-67, 2014.
  3. Berei, E.: Életutak és (dez)integrációs kockázatok.
    In: "A Tudomány szolgálatában" című IX. Ph.D. - Konferencia előadásai (Budapest, 2014. október. 29.). Szerk.: Koncz István, Szova Ilona, Professzorok az Európai Magyarországért Egyesület, Budapest, 28-38, 2014. ISBN: 9789638991546
  4. Ceglédi, T., Gál, A., Nagy, Z.: Határtalan oktatáskutatás: Tanulmányok a 75 éves Kozma Tamás tiszteletére.
    DE Felsőoktatás-kutató és Fejlesztő Központ, Debrecen, 312 p., 2014. ISBN: 9789630889957
  5. Tőzsér, Z.: Ki fizeti a részidős hallgatók felsőoktatási tanulmányait?.
    Educatio. 22 (1), 154-160, 2014.
  6. Tőzsér, Z.: Mit keresnek a felnőttek az iskolapadban?.
    Képz. gyak. 12 (1-2), 57-72, 2014.
  7. Kovács, E., Juhász, C., Bencze, R.: Preparing students of teaching major for school's language socialization role.
    In: Universidad 2014 : 9no Congreso International de Educacion Superior. Ed.: Rodolfo López García, Editorial de Ciencias Sociales, Havana, 92-103, 2014.
  8. Tőzsér, Z.: Részidős hallgatók az észak-alföldi konvergencia régió két felsőoktatási intézményében: trendek és magyarázatok.
    In: Sokszínű pedagógiai kultúra: II. Neveléstudományi és szakmódszertani konferencia. Szerk.: Torgyik Judit, International Research Institute, Komárno, 93-99, 2014. ISBN: 9788089691050
  9. Tőzsér, Z.: Részidős hallgatók továbbtanulási tervei.
    In: Tanuló közösségek, közösségi tanulás : A tanuló régió kutatás új eredményei. Szerk.: Juhász Erika, CHERD, Debrecen, 131-147, 2014, (Régió és oktatás, 2060-2596 ; 10.) ISBN: 9789634737063
  10. Tőzsér, Z.: Részvételi célok és akadályok a felnőtt és idős hallgatók körében.
    Iskolakultúra. 23 (2), 34-43, 2014.
  11. Kozma, T., Rébay, M., Óhidy, A., Szolár, É.: The Bologna Process in Central and Eastern Europe.
    Springer VS, Wiesbaden, 377 p., 2014. ISBN: 9783658023324
  12. Fónai, M., Dusa, Á., Moldová Chovancová, M., Chrost, M., Królikowska, A., Topij-Stempinska, B.: The prestige and social construction of the teacher profession in three countries.
    In: Comparative Research on Teacher Education. Eds.: Pusztai Gabriella, Engler Ágnes, Verbum, Ruzomberok, 71-93, 2014. ISBN: 9788056101223
2013
  1. Imre, A., Ceglédi, T., Kállai, G., Kasza, G.: Non-subject teaching in years 5 and 6: legislative changes and institutional implementation routes.
    Hung. Educ. Res. J. 3 (1), 28-41, 2013.
  2. Kovács, E.: Oktatási rangsorok: létező és hiányzó dimenziók.
    Új Pedagóg. Szle. 63 (7-8.), 70-82, 2013.
2012
  1. Engler, Á., Tőzsér, Z., Szilágyi, G.: A felsőoktatás tömegesedése, különös tekintettel a nem nappali tagozatos hallgatókra a Bihar-Bihor tanulórégióban, 1990-2010.
    HERJ. 2 (1), 10-28, 2012.
  2. Pető, I., Ceglédi, T.: A pedagógusok SNI-vel szembeni attitűdje SACIE-vel mérve.
    Iskolakultúra. 22 (11), 66-82, 2012.
  3. Pető, I., Ceglédi, T.: Attitudes toward SEN students among Hungarian teachers.
    In: Higher education in the Romania-Hungary cross-border cooperation. Eds.: Kozma Tamás, Bernáth Krisztina, Partium Press & Center for Higher Education Research and Development, Oradea; Debrecen, 105-116, 2012. ISBN: 9786068156415
  4. Kozma, T.: Az Akadémián (1973-1980).
    In: Útjelzők : Ünnepi kötet pályatársak, kollégák, tanítványok neveléstudományi tanulmányaiból a 70 esztendős Forray R. Katalin tiszteletére. Szerk.: Orsós Anna, Trendl Fanni, PTE BTK, Pécs, 8-15, 2012. ISBN: 9789636424510
  5. Erdei, G., Kozma, T., Teperics, K., Tőzsér, Z.: Az élethosszig tartó tanulás mérése: a tanulórégió vizsgálatának lehetőségei.
    In: Közoktatás, pedagógusképzés, neveléstudomány : A múlt értékei és a jövő kihívásai. Szerk.: Kozma Tamás, Perjés István, MTA Pedagógiai Bizottsága : ELTE Eötvös Kiadó., Budapest, 189-211, 2012, (Új kutatások a neveléstudományokban, 2062-090X)
  6. Dusa, Á., Kovács, K., Márkus, Z., Nyüsti, S., Sőrés, A.: Egyetemi élethelyzetek: ifjúságszociológiai tanulmányok I..
    Debrecen University Press, Debrecen, 271 p., 2012. ISBN: 9789633182260
  7. Dusa, Á., Kovács, K., Márkus, Z., Nyüsti, S., Sőrés, A.: Egyetemi élethelyzetek: ifjúságszociológiai tanulmányok II..
    Debrecen University Press, Debrecen, 259 p., 2012. ISBN: 9789633182277
  8. Berei, E.: Familii cu atribuţii speciale în domeniul protecţiei copilului - asistenţi maternali, părinţi sociali, familii substitutive.
    In: Cercetare și politici sociale : Volumul conferinței naţionale cu participare internațională organizată de Facultatea de Ştiinţe Socio-Umane, Universitatea din Oradea, în 28-29 mai 2010. Coord.: Sergiu Bălțătescu et al, Editura Universității din Oradea, Oradea, 226-229, 2012. ISBN: 9786061007967
  9. Tőzsér, Z.: Forray R. Katalin, Kozma Tamás: Az iskola térben, időben.
    Debr. szle. 20 (1-2), 73-74, 2012.
    (Ismertetett mű: Kozma Tamás, Forray R. Katalin. -Az iskola térben, időben /Budapest : Új Mandátum Kiadó, 2011. -289 p. -)
  10. Győrbíró, A., Ceglédi, T.: Insight into the Hungarian and Romanian Talent Care System in Higher Education - a Legal Approach.
    In: Third Mission of Higher Education in a Cross-Border Region. Ed.: by Gabriella Pusztai, Adrian Hatos, Tímea Ceglédi, CHERD-Hungary, Debrecen, 63-79, 2012, (Educational research in Central and Eastern Europe, ISSN 2063-8477 ; 1.) ISBN: 9789634735991
  11. Kozma, T., Teperics, K., Tőzsér, Z., Kovács, E.: Lifelong Learning in a Cross-Border Territory: The case of Hungary and Romania A quest of concepts, data and research.
    Hung. Educ. Res. J. 1 (1), 163-180, 2012.
  12. Tőzsér, Z.: Nyugat-európai orientációjú oktatáspolitika a két világháború között: a sárospataki Angol Internátus és a pannonhalmi olasz gimnázium.
    Zempléni múzsa. 12 (3), 21-31, 2012.
  13. Pusztai, G., Hatos, A., Ceglédi, T.: Third Mission of Higher Education in a Cross-Border Region.
    CHERD-Hungary, Debrecen, 199 p., 2012. ISBN: 9789634735991
  14. Nyüsti, S., Ceglédi, T.: Vándorló diplomások, diplomáért vándorlók: Elvándorlási mintázatok és azok magyarázata a felsőfokú tanulmányok és a végzés utáni letelepedés során.
    Frissdiplomások. 2011 173-207, 2012.
  15. Pusztai, G., Hatos, A., Ceglédi, T.: What do we mean by the "third mission of Higher Education".
    In: Third Mission of Higher Education in a Cross-Border Region. Ed.: by Gabriella Pusztai, Adrian Hatos, Tímea Ceglédi, CHERD-Hungary, Debrecen, 4-12, 2012, (Educational research in Central and Eastern Europe, ISSN 2063-8477 ; 1.) ISBN: 9789634735991
2011
  1. Bordás, A., Ceglédi, T., Németh, N., Szabó, A.: "Az egyetem embert képez, nem munkaerőt": Diplomás pályakövetés oktatói szemmel.
    In: A Debreceni Egyetem "Diplomás pályakövető Rendszerének" főbb eredményei és tapasztalatai, 2010-2011. Szerk.: Fónai Mihály, Szűcs Edit, Debreceni Egyetem, Debrecen, 121-140, 2012, (ISSN 2063-2886)
  2. Ceglédi, T.: "Itt senki nem kíváncsi rá, hogy mi történik": Pedagógus-továbbképzések a képzők szemszögéből (Esettanulmány).
    In: Erők és eredők. A pedagógusok munkaerő-piaci helyzete és szakmai továbbfejlődése: nemzetközi kitekintés és hazai gyakorlat. Szerk.: Sági Matild, OFI, Budapest, 159-232, 2011, (Tények és érvek, ISSN 1785-1432) ISBN: 9789636826833
  3. Pusztai, G.: A láthatatlan kéztől a baráti kezekig: hallgatói értelmező közösségek a felsőoktatásban.
    Új Mandátum Kiadó, Budapest, 307 p., 2011. ISBN: 9789632870472
  4. Erdei, G., Kozma, T., Teperics, K., Tőzsér, Z.: A társadalmi tanulás mérése: egy határokon átnyúló térség (Bihar-Bihor Eurorégió) esete.
    Magyar Pedagóg. 111 (3), 189-206, 2011.
  5. Tőzsér, Z., Erdei, G.: Az OKJ vizsgarendszerének változása: egy országos kutatás tanulságai.
    In: A Partium esete. Szerk.: Kozma Tamás, Ceglédi Tímea, Center for Higher Education Research and Development, Debrecen, 197-202, 2010, (Régió és oktatás,2060-2596 ; 7.) ISBN: 9789634734093
  6. Andl, H., Bordás, A., Ceglédi, T., Dominek, D., Molnár-Kovács, Z., Tőzsér, Z.: Az ONK mint szakmai tanuló közösség: az "ONK 2010" kutatás eredményeinek összefoglalása.
    In: Új kutatások a neveléstudományokban : törekvések és lehetőségek a 21. század elején. Szerk.: Kozma Tamás, Perjés István, ELTE Eötvös Kiadó, Budapest, 345-364, 2011, (Új kutatások a neveléstudományokban, 2062-090X)
  7. Ábrahám, K., Tőzsér, Z.: Egyetemisták a felnőttképzésben.
    In: Új kutatások a neveléstudományokban : törekvések és lehetőségek a 21. század elején. Szerk.: Kozma Tamás, Perjés István, ELTE Eötvös Kiadó, Budapest, 175-189, 2011, (Új kutatások a neveléstudományokban, 2062-090X)
  8. Ceglédi, T., Pusztai, G.: Kisványodi Általános Iskola.
    In: Beiskolázás és továbbhaladás: szabályozás és megvalósulási utak. Szerk.: Imre Anna, OFI, Budapest, 194-208, 2011, (Tények és érvek, ISSN 1785-1432)
  9. Pusztai, G., Ceglédi, T., Nyüsti, S., Bocsi, V., Madarász, T.: Láthatatlanok? Létezgetők? Közönyösek?: hallgatói szocializáció ma.
    Educatio. 20 (2), 271-280, 2011.
2010
  1. Kozma, T., Gál, A., Ceglédi, T.: A bolognai folyamat megvalósulása Közép-Európában.
    Felsőokt. Műh. 2010 (3), 69-78, 2010.
  2. Nyüsti, S., Ceglédi, T.: A három versengő dimenzió: Kísérlet hallgatói típusok kialakítására a tanulás, a szabadidő és a munka dimenziója mentén.
    In: Régió és oktatás : A Partium esete. Szerk.: Kozma Tamás, Ceglédi Tímea, CHERD-Hungary, Debrecen, 93-101, 2010, (Régió és oktatás, ISSN 2060-2596 ; 7.) ISBN: 9789634734093
  3. Bordás, A., Ceglédi, T.: Bemutatkozik a Debreceni Egyetem Felsőoktatási Kutató és Fejlesztő Központja.
    Felsőokt. Műh. 2010 (1), 95-98, 2010.
  4. Dusa, Á., Sőrés, A.: Formális és informális csoportok a Debreceni Egyetemen.
    In: A Partium esete. Szerk.: Kozma Tamás, Ceglédi Tímea, Debreceni Egyetem Felsőoktatási Kutató és Fejlesztő Központ (CHERD-Hungary), Debrecen, 102-109, 2010, (Régió és oktatás, ISSN 2060-2596 ; 7.) ISBN: 9789634734093
  5. Tőzsér, Z.: Improving Workplace Learning.
    JSRP. 1 (1), 177-179, 2010.
    (Ismertetett mű: Karen Evans, Phil Hodkinson, Helen Rainbird, and Lorna Unwin (ed.). -Improving Workplace Learning /New York : Routledge, 2006. -210 p. -)
  6. Tőzsér, Z.: Improving Workplace Learning.
    Eur. Educ. 42 (3), 97-99, 2010.
    (Ismertetett mű: Karen Evans, Phil Hodkinson, Helen Rainbird, and Lorna Unwin (ed.). -Improving Workplace Learning /New York : Routledge, 2006. -210 p. -)
  7. Tőzsér, Z.: Munkahelyi tanulás: új irány az andragógiai kutatásokban.
    In: Interdiszciplináris pedagógia, tanárok, értelmiségiek : VI. Kiss Árpád Emlékkonferencia. Szerk.: Buda András, Kiss Endre, Debreceni Egyetem Neveléstudományi Intézete, Debrecen, 506-514, 2010. ISBN: 9789634734109
  8. Kozma, T., Perjés, I.: Új kutatások a neveléstudományokban: 2009 : többnyelvűség és multikulturalitás.
    MTA Pedagógiai Bizottsága : Aula Kiadó, Budapest, 344 p., 2010. ISBN: 9789639698888
2009
  1. Ceglédi, T., Németh, N.: Az oktatáson innen, a "Partiumon" túl.
    Educatio. 2009 (4), 557-560, 2009.
    (Ismertetett mű: szerk. Pusztai Gabriella. -Régió és oktatás : európai dimenziók /Debrecen : Doktoranduszok Kiss Árpád Közhasznú Egyesülete, 2005. -)
  2. Tőzsér, Z.: Láthatáron egy "rejtőzködő" diszciplína.
    Educatio. 17 (4), 555-557, 2009.
    (Ismertetett mű: edited by Elena Antonacopoulou, [et al.]. -Learning, Working and Living : Mapping the Terrain of Working Life Learning. /Basingstoke : Palgrave Macmillan, 2006. -260 p. -)
  3. Bajusz, B., Bicsák, Z., Dabney-Fekete, I., Jancsák, C., Tornyi, Z.: Professori Salutem: Tanulmányok a 70 éves Kozma Tamás tiszteletére.
    Doktoranduszok Kiss Árpád Közhasznú Egyesülete, Debrecen, 336 p., 2009. ISBN: 9789634732730
  4. Németh, N., Ceglédi, T.: Pusztai's "Region and Education III: Education and Church in Central-and Eastern-Europe at First Glance" and "Region and Education IV: Religion and Values in Education in Central and Eastern Europe": Book Review.
    Relig. East. Eur. 29 (2), 38-39, 2009.
    (Ismertetett mű: ed. by Gabriella Pusztai. -Education and church in Central- and Eastern-Europe at First glance /Debrecen : Center for Higher Education Research and Development, University of Debrecen, 2008. -219 p. -)
2006
  1. Kozma, T.: Az összehasonlító neveléstudomány alapjai.
    Új Mandátum Lap- és Könyvkiadó, Budapest, 296 p., 2006. ISBN: 9639609323
2005
  1. Kozma, T.: Felsőfokú képzés és regionális rendszerváltozás.
    In: Régió és oktatás európai dimenzióban. Szerk.: Pusztai Gabriella, Doktoranduszok Kiss Árpád Közhasznú Egyesülete, Debrecen, 23-30, 2005, (Régió és oktatás, ISSN 2060-2596)(Tanulmányok a nevelésszociológia köréből, ISSN 1787-1743 ; 1.)
2004
  1. Kozma, T.: Kié az egyetem?.
    Új Mandátum Lap- és Könyvkiadó, Budapest, 242 p., 2004. ISBN: 9639494534
  2. Kozma, T.: Kisebbségi oktatás és "harmadik utasság".
    In: Emlékkönyv Gunst Péter 70. születésnapjára. Szerk.: ifj. Barta János, Pallai László, Multiplex Media - DUP Debreceni Egyetem Történelmi Intézet., Debrecen, 413-424, 2004. ISBN: 9632162730
2002
  1. Kozma, T.: Határokon innen, határokon túl.
    Új Mandátum Lap- és Könyvkiadó, Budapest, 232 p., 2002. ISBN: 9639336769
  2. Kozma, T.: Regionális egyetem.
    Oktatáskutató Intézet, Budapest, 64 p., 2002. ISBN: 9634043631
2001
  1. Kozma, T.: Közösségi elszámoltatás az oktatásban.
    In: Tanulmányok a neveléstudomány köréből. Szerk.: Báthory Zoltán, Falus Iván, Osiris Kiadó, Budapest, 96-111, 2001. ISBN: 9633891698
  2. Kozma, T.: Pedagógiánk paradigmái.
    In: Neveléstudomány az ezredfordulón : Tanulmányok Nagy József tiszteletére.. Szerk.: Csapó Benő, Vidákovich Tibor, Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest, 23-38, 2001. ISBN: 9631912698
2000
  1. Kozma, T.: Regionális együttműködések a harmadfokú képzésben.
    Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet, Budapest, 80 p., 2000. ISBN: 9634043542
  2. Kozma, T., Tomasz, G.: Szociálpedagógia: szöveggyűjtemény.
    Osiris Kiadó, Budapest, 418 p., 2000. ISBN: 9633796873
feltöltött közlemény: 117 Open Access: 27
https://tudoster.idea.unideb.hu
A szolgáltatást nyújtja: DEENK