Tudóstér: Biológia és Környezettan Szakmódszertani Részleg publikációi

-
szűkítés
feltöltött közlemény: 34 Open Access: 9
2024
  1. Revákné Markóczi, I., Csernoch, M., Czimre, K., Dávid, Á., Tóthné Kosztin, B., Malmos, E., Sütő, É., Kurucz, D.: A systematic review of STEM teaching-learning methods and activities in early childhood.
    EURASIA J Math Sci Tech Ed. 20 (8), 1-22, 2024.
    Folyóirat-mutatók:
    Q2 Applied Mathematics (2023)
    Q2 Education (2023)
2020
  1. Bánóczki, K., Revákné Markóczi, I., Csorba, P.: Investigation of the conceptual knowledge of Hungarian secondary school students related to climate change using the word association method.
    In: GEOIT4W-2020: 4th Edition of International Conference on Geo-IT and Water Resources 2020, Geo-IT and Water Resources 2020, Association for Computing Machinery, Al-Hoceima Morocco, 1-4, 2020. ISBN: 9781450375788
2018
  1. Lakatos, T., László, Z., Tóthmérész, B.: Disturbance induced dynamics of a tritrophic novel ecosystem.
    Bull. Entomol. Res. 108 (2), 158-165, 2018.
    Folyóirat-mutatók:
    Q1 Agronomy and Crop Science
    Q1 Insect Science
    Q2 Medicine (miscellaneous)
2017
  1. Tőzsér, D., Magura, T., Simon, E.: Heavy metal uptake by plant parts of willow species: A meta-analysis.
    J. Hazard. Mater. 336 101-109, 2017.
    Folyóirat-mutatók:
    Q1 Environmental Chemistry
    D1 Environmental Engineering
    D1 Health, Toxicology and Mutagenesis
    D1 Pollution
    D1 Waste Management and Disposal
  2. Misik, T., Kotroczó, Z., Kárász, I., Tóthmérész, B.: Long-term Oak Seedling Dynamics and Regeneration Ability in a Deciduous Forest in Hungary.
    Balt. For. 23 (3), 595-602, 2017.
    Folyóirat-mutatók:
    Q3 Forestry
  3. Malmos, E., Jász, E., Revákné Markóczi, I.: Using a word association method to assess knowledge structure of renewable energy sources at primary level.
    J. Sci. Educ. 18 109-113, 2017.
    Folyóirat-mutatók:
    Q4 Education
2016
  1. Tőzsér, D., Lakatos, G.: Szennyvíziszapra telepített kosárfonó fűz (Salix viminalis L.) csemeték fitoremediációs sikerességének vizsgálata.
    Hidrol. Közlöny. 96 (Klsz.), 93-95, 2016.
2015
  1. Revákné Markóczi, I.: A biológiatanár levelező képzés tantárgy-pedagógiai tartalmi megújítása a Debreceni Egyetemen: A természettudományos problémamegoldás fejlesztésének intermetodikája.
    In: Tanulmányok a levelező és részismereti tanárképzés tantárgy-pedagógiai tartalmi megújításáért : természettudományok / Balla Éva, Bujdosó Gyöngyi, Csernoch Mária, Dobróné Tóth Márta, Egri Sándor, Herendiné Kónya Eszter, Mándy Tihamér, Paulovits György, Revákné Markóczi Ibolya, Sarka Lajos, Teperics Károly, Tóth Zoltán, Varga Klára, Debreceni Egyetemi Kiadó, Debrecen, 5-42, 2015. ISBN: 9789634738428
  2. Dobróné Tóth, M., Futóné Monori, E., Gőz, J., Revákné Markóczi, I.: Biológiatanítás az IKT és IBL világában: 28 órás tantárgypedagógiai tanártovábbképzés tananyaga.
    Debreceni Egyetem Tanárképzési Központ, Debrecen, 129 p., 2015. ISBN: 9789634738565
  3. Brezsnyánszky, L., Revákné Markóczi, I., Veressné Gönczi, I.: Kézikönyv egyetemi szaktanácsadók számára.
    Debreceni Egyetem Bölcsészettudományi Kar, Debrecen, 76 p., 2015. ISBN: 9789634733584
  4. Revákné Markóczi, I., Tóth, Z.: Osztálytermi kutatás.
    Debreceni Egyetem Tanárképzési Központ, Debrecen, 184 p., 2015. ISBN: 9789634738688
  5. Lakatos, T., László, Z.: Stephanus serrator (Fabricius, 1798) in Romania (Hymenoptera: Stephanidae).
    Folia Entomol. Hung. 76 241-249, 2015.
  6. Tóth, E.: Szarvasmarha és juh legelés hatásának összehasonlítása szikes gyepek fajösszetételére.
    Gyepgazdálk. Közl. 1-2 55-63, 2015.
  7. Balla, É., Bujdosó, G., Csernoch, M., Dobróné Tóth, M., Egri, S., Herendiné Kónya, E., Mándy, T., Paulovits, G., Revákné Markóczi, I., Sarka, L., Teperics, K., Tóth, Z., Varga, K.: Tanulmányok a levelező és részismereti tanárképzés tantárgy-pedagógiai tartalmi megújításáért: természettudományok.
    Debreceni Egyetemi Kiadó, Debrecen, 2015. ISBN: 9789634738428
  8. Revákné Markóczi, I.: Természettudományos problémamegoldás kisiskolás korban.
    Debreceni Egyetemi Kiadó, Debrecen, 321 p., 2015. ISBN: 9789634738671
2013
  1. Revákné Markóczi, I.: Investigation of pupils' science problem solving process using knowledge space theory at primary level1.
    In: Interdisciplinary Research in Humanities / (szerk.) Gergely Angyalosi, Ákos Münnich, Gabriella Pusztai, Constantine the Philosopher University in Nitra Faculty of Central European Studies, Nitra, 145-169, 2013. ISBN: 9788055802848
2012
  1. Revákné Markóczi, I., Tóthné Kosztin, B.: Investigation of Scientific Problem Solving Strategies Among 9-10 Year-old Pupils.
    In: Education in Transition. Ed.: Juhász Erika, Dubnicky technologicky institute v Dubnici nad, Váhom, 108-123, 2012. ISBN: 9788089400522
  2. Lakatos, G., Tóthné Kosztin, B., Serra-Páka, S., Tóth, J., Revákné Markóczi, I.: Környezettudatosság és a fenntartható fejlődés hatása az oktatásban és a kutatásban.
    In: VIII. Kárpát-medencei Környezettudományi Konferencia, 2012. április 18-21., Veszprém. Szerk.: Fejes Lászlóné Utasi Anett, Vincze-Csom Veronika, Göttinger Kiadó, Veszprém, 326-331, 2012. ISBN: 9789638662729
  3. Misik, T., Kárász, I., Tóthmérész, B.: Shrub layer dynamics on an oak forest in North-Hungary.
    In: III. European Congress of Conservation Biology : Book of Abstracts, ECCB, Glasgow, 34, 2012.
2011
  1. Revákné Markóczi, I., Radnóti, K.: A felsőoktatásba belépő hallgatók biológiatudása egy felmérés tükrében.
    Biol. tan. 19 (2), 3-13, 2011.
  2. Misik, T., Kárász, I., Tóthmérész, B.: Changes of the structure in a Turkey-oak forest after a tree decline in North-Hungary.
    In: Global Change and Forest Diseases: New Threats, New Strategies IUFRO Working Party 7.02.02, [s.n.], Valladolid, 84, 2011.
  3. Igaz, T., Kozmáné Szirtesi, K., Lakatos, G.: The Strawbale Houses Environment and Energy Conscious Buildings.
    Stud. Univ. "Vasile Goldiş" Arad, Ser. Ştiinţ. vieţii. 21 (1), 127-132, 2011.
    Folyóirat-mutatók:
    Q4 Agricultural and Biological Sciences (miscellaneous)
    Q4 Biochemistry, Genetics and Molecular Biology (miscellaneous)
    Q3 Environmental Science (miscellaneous)
    Q3 Medicine (miscellaneous)
2010
  1. Revákné Markóczi, I.: A 9-10 éves tanulók természettudományos problémamegoldó stratégiájának vizsgálata.
    Magyar Pedagóg. 110 (1), 53-71, 2010.
  2. Misik, T., Kárász, I., Tóthmérész, B.: Dynamics of shrub layer after tree decay in an oak forest in Hungary.
    In: Northern Primeval Forests: Ecology, Conservation and Management : Abstract Book, Mid Sweden University, Sundsvall, 150, 2010. ISBN: 9789186073923
  3. Revákné Markóczi, I., Futóné Monori, E., Balogh, L.: Tehetségfejlesztés a biológiatudományban.
    Magyar Tehetségsegítő Szervezetek Szövetsége, Budapest, 149 p., 2010.
2009
  1. Misik, T., Kárász, I., Tóthmérész, B.: Egy hazai cseres-tölgyes erdő alacsony cserjeszintjének változásai 1 év alatt..
    In: VI. Kárpát-medencei Biológiai Szimpozium : 2009. november 12-13. : előadáskötet. Szerk.: Kiss István, Gyenis Gyula, Penksza Károly, Magyar Biológiai Társaság, Budapest, 91-96, 2009. ISBN: 9789638734334
2008
  1. Misik, T., Varga, K., Kárász, I.: A síkfőkúti cseres-tölgyes erdő cserjeszintjének fiziognómiai struktúra viszonyai 2007-ben I..
    In: IV. Kárpát-medencei Környezettudományi Konferencia. Szerk.: Orosz Zoltán, Szabó Valéria, Molnár Géza, Fazekas István, Meridián Alapítvány, Debrecen, 129-134, 2008. ISBN: 9789630646260
  2. Revákné Markóczi, I., Tóthné Kosztin, B., Tóth, Z., Dobó-Tarai, É., Schneider, K., Oberländer, F.: Effects of the Rostock model on metacognitive development of pupils.
    J. Sci. Ed. 9 (2), 94-99, 2008.
2007
  1. Máth, J., Revákné Markóczi, I.: A problémaközpontú módszer hatékonysága a középiskolai biológiatanításban.
    Iskolakultúra. 17 (6-7), 97-113, 2007.
  2. Revákné Markóczi, I., Tóthné Kosztin, B., Tóth, A., Czudar, A., Lakatos, G.: Rostock model in education of sustainable development.
    In: 5th International JTET Conference : May 30-June 2, 2007, Debrecen ... : abstracts. Ed.: Albert Tóth, Anita Czudar, Gyula Lakatos, Department of Applied Ecology Univ. of Debrecen, Debrecen, 21--22, 2007.
  3. Tóth, Z., Dobóné Tarai, É., Revákné Markóczi, I., Schneider, K., Oberländer, F.: Using interview based knowledge space theory to assess 1st graders' prior knowledge about the water.
    J. Sci. Ed. 8 (2), 12-28, 2007.
2004
  1. Tóthmérész, B., Magura, T.: Kvantitatív ökológia elemei 1.: Leíró statisztikák, diverzitás, összemérésre szolgáló függvények, mintázatelemzés.
    SZIE Állatorvostudományi Kar, Budapest, 148 p., 2004.
1986
  1. Kacsur, I.: Zum Inhalt der Biologielehrpläne der VR Ungarn.
    Biologie in der Schule 35 (9), 346-349, 1986.
1985
  1. Kacsur, I., Sipiczki, M.: Ismeretrendszerek és módszerek az ökológia-környezetvédelem tanításában.
    Tankönyvkiadó, Budapest, 214 p. :, 1985. ISBN: 9631778940(fűzött)
feltöltött közlemény: 34 Open Access: 9
https://tudoster.idea.unideb.hu
A szolgáltatást nyújtja: DEENK