Ha kapcsolatba szeretne lépni a Tudóstér adminisztrátoraival, kérjük töltse ki az alábbi űrlapot, vagy küldjön e-mailt a publikacioklib.unideb.hu címre.
A képen látható kód
Bejelentkezés
A Tudóstér funkcióinak nagy része bejelentkezés nélkül is elérhető. Bejelentkezésre az alábbi műveletekhez van szükség:
Debreceni Egyetem. Természettudományi és Technológiai Kar. Matematikai Intézet / University of Debrecen. Faculty of Science and Technology. Institute of Mathematics
Lócska, O., Herendiné Kónya, E.: 2025 MIDK Matematika és Informatika Didaktikai Kutatások: absztraktkötet. Debreceni Egyetem Matematika- és Számítástudományok Doktori Iskola, Debrecen, 74 p., 2025. ISBN: 9789634907039
Kiss, M., Herendiné Kónya, E.: Analysis of metacognitive activities in pre-service teachers' lessons: case study. In: Proceedings of the Thirteenth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME13). Eds.: Drijvers P.; Csapodi C.; Palmér H.; Gosztonyi K.; Kónya E, Alfréd Rényi Institute of Mathematics, Budapest, 3602-3603, 2024. ISBN: 9789637031045
Lócska, O., Herendiné Kónya, E.: Matematika és Informatika Didaktikai Kutatások 2024: absztraktkötet. Debreceni Egyetem Matematika- és Számítástudományok Doktori Iskola, Debrecen, 68 p., 2024. ISBN: 9789634905721
Báró, E., Kovács, Z., Herendiné Kónya, E.: Students recalling favourite math experience: How does problem- based approach promote mathematical engagement?. In: Proceedings of the Thirteenth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME13). Eds.: Drijvers, P., Csapodi, C., Palmér, H., Gosztonyi, K., & Kónya, E, Alfréd Rényi Institute of Mathematics, Budapest, 1400-1407, 2024. ISBN: 9789637031045
Kondé, Z., Kovács, Z., Herendiné Kónya, E.: A kognitív terhelés hatása váratlan helyzetben hozott értékelő döntésekre. In: Találkozás a változásban : változások a találkozásban : A Magyar Pszichológiai Társaság XXX. Országos Tudományos Nagygyűlése : Kivonatkötet. Szerk.: D. Horváth Vanessza, Magyar Pszichológiai Társaság, Budapest, 244-245, 2023. ISBN: 9786158234603
Herendiné Kónya, E., Kovács, Z.: Management of Problem Solving in a Classroom Context. Center for Educational Policy Studies Journal. 12 (1), 81-101, 2022.
Kiss, M., Herendiné Kónya, E.: Written test with oral explanation during the pandemic. In: Proceedings of the Twelfth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME 12), Feb 2022, Bozen-Bolzano, Italy. Eds.: Jeremy Hodgen; Eirini Geraniou; Giorgio Bolondi; Federica Ferretti, European Society for Research in Mathematics Education (ERME), Bozen, 3835-3842, 2022. ISBN: 9791221025378
Kiss, M., Herendiné Kónya, E.: Do students analyze and evaluate the result of their problem solving activity?. In: Critical thinking in mathematics: perspectives and challenges. Ed.: Bożena Maj-Tatsis; Konstantinos Tatsis, Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, Rzeszów, 143-152, 2021. ISBN: 9788379969036
Kiss, M., Herendiné Kónya, E.: Is it possible to develop some elements of metacognition in a Mathematics classroom environment?. Teach. math. comput. sci. 18 (3), 123-132, 2020.
Herendiné Kónya, E., Szanyi, G.: Report of Meeting Researches in Didactics of Mathematics and Computer Sciences: January 24-26, 2020 Sárospatak, Hungary. Teaching Mathematics and Computer Science 17 (2), 243-271, 2020.
Ambrus, G., Kovács, Z., Szitányi, J., Csíkos, C., Herendiné Kónya, E.: A Cross-sectional Analysis of Students' Answers to a Realistic Word Problem from Grade 2 to 10. Int Elect J Math Ed. 14, 513-521, 2019.
Kovács, Z., Herendiné Kónya, E.: How do novices and experts approach an open problem?. In: Towards new perspectives on mathematics education. Eds.: Zdenka Kolar-Begović Ružica Kolar-Šuper Ljerka Jukić Matić, Element, Osijek, 245-260, 2019. ISBN: 9789531975179
Győry, Á., Herendiné Kónya, E.: Proving skills in geometry of secondary grammar school leavers specialized in mathematics. Ann. Math. Inform. 50, 217-236, 2019.
Herendiné Kónya, E., Szanyi, G.: Report of Meeting Researches in Didactics of Mathematics and Computer Sciences. Teach. math. comput. sci. 17 (1), 105-129, 2019.
Győry, Á., Herendiné Kónya, E.: Development of high school students' geometric thinking with particular emphasis on mathematically talented students. Teach. Math. Comput. Sci. 16 (1), 93-110, 2018.
Kiss, M., Herendiné Kónya, E.: Mi a sorsa egy megtanított ismeretnek?. In: Használni akartam, nem tündökölni : a 75 éves Ambrus Andrást köszöntik tanítványai, tisztelői. Szerk.: Szentgyörgyiné Szlovák Mária, Prentun TS Kft., Budapest, 163-175, 2018. ISBN: 9786150016368
Herendiné Kónya, E., Szanyi, G.: Report of Meeting: Researches in Didactics of Mathematics and Computer Sciences : January 26-28, 2018 Hajdúszoboszló, Hungary. Teach. math. comput. sci. 16 (1), 131-153, 2018.