EN HU

Herendiné Kónya Eszter

Herendiné Kónya Eszter
Matematikai Intézet
egyetemi docens 2012-
Név: Herendiné Kónya Eszter
Affiliáció:
  • Debreceni Egyetem. Természettudományi és Technológiai Kar. Matematikai Intézet / University of Debrecen. Faculty of Science and Technology. Institute of Mathematics
További profilok: MTMT ORCID
Fokozat:
  • PhD, Debreceni Egyetem (2007)
  • Habilitáció, Debreceni Egyetem (2016)

Teljes publikációs lista

2025
1.
Lócska, O., Herendiné Kónya, E.: 2025 MIDK Matematika és Informatika Didaktikai Kutatások: absztraktkötet.
Debreceni Egyetem Matematika- és Számítástudományok Doktori Iskola, Debrecen, 74 p., 2025. ISBN: 9789634907039
2024
2.
Kiss, M., Herendiné Kónya, E.: Analysis of metacognitive activities in pre-service teachers' lessons: case study.
In: Proceedings of the Thirteenth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME13). Eds.: Drijvers P.; Csapodi C.; Palmér H.; Gosztonyi K.; Kónya E, Alfréd Rényi Institute of Mathematics, Budapest, 3602-3603, 2024. ISBN: 9789637031045
3.
Lócska, O., Herendiné Kónya, E.: Matematika és Informatika Didaktikai Kutatások 2024: absztraktkötet.
Debreceni Egyetem Matematika- és Számítástudományok Doktori Iskola, Debrecen, 68 p., 2024. ISBN: 9789634905721
4.
Kiss, M., Herendiné Kónya, E.: Monitoring activities in prospective teachers' mathematics lessons.
Ann. Math. Inform. "Accepted by Publisher" (-), [1-14], 2024.
Folyóirat-mutatók:
Q4 Computer Science (miscellaneous)
Q4 Mathematics (miscellaneous)
5.
Báró, E., Kovács, Z., Herendiné Kónya, E.: Students recalling favourite math experience: How does problem- based approach promote mathematical engagement?.
In: Proceedings of the Thirteenth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME13). Eds.: Drijvers, P., Csapodi, C., Palmér, H., Gosztonyi, K., & Kónya, E, Alfréd Rényi Institute of Mathematics, Budapest, 1400-1407, 2024. ISBN: 9789637031045
2023
6.
Kondé, Z., Kovács, Z., Herendiné Kónya, E.: A kognitív terhelés hatása váratlan helyzetben hozott értékelő döntésekre.
In: Találkozás a változásban : változások a találkozásban : A Magyar Pszichológiai Társaság XXX. Országos Tudományos Nagygyűlése : Kivonatkötet. Szerk.: D. Horváth Vanessza, Magyar Pszichológiai Társaság, Budapest, 244-245, 2023. ISBN: 9786158234603
7.
Kovács, Z., Báró, E., Lócska, O., Herendiné Kónya, E.: Incorporating Problem-Posing into Sixth-Grade Mathematics Classes.
Educ. Sci. 13 (2), 1-22, (cikkazonosító: 151), 2023.
Folyóirat-mutatók:
Q2 Developmental and Educational Psychology
Q2 Computer Science Applications
Q2 Computer Science (miscellaneous)
Q2 Education
Q2 Physical Therapy, Sports Therapy and Rehabilitation
Q2 Public Administration
8.
Bihari, G., Herendiné Kónya, E.: Insights into exponentiation: ninth-graders' struggles and teacher's influence.
Ann. Univ. Paed. Cracov. Stud. Didact. Math. Pertinentia. 15, 69-82, 2023.
Folyóirat-mutatók:
Q4 Mathematics (miscellaneous)
Q4 Education
9.
Kondé, Z., Kovács, Z., Herendiné Kónya, E.: Modeling teachers' reactions to unexpectedness.
Learn Instr. 86, 1-10, (cikkazonosító: 101784), 2023.
Folyóirat-mutatók:
D1 Developmental and Educational Psychology
D1 Education
2022
10.
Herendiné Kónya, E., Kovács, Z.: Management of Problem Solving in a Classroom Context.
Center for Educational Policy Studies Journal. 12 (1), 81-101, 2022.
Folyóirat-mutatók:
Q3 Education
11.
Kiss, M., Herendiné Kónya, E.: Written test with oral explanation during the pandemic.
In: Proceedings of the Twelfth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME 12), Feb 2022, Bozen-Bolzano, Italy. Eds.: Jeremy Hodgen; Eirini Geraniou; Giorgio Bolondi; Federica Ferretti, European Society for Research in Mathematics Education (ERME), Bozen, 3835-3842, 2022. ISBN: 9791221025378
2021
12.
Kiss, M., Herendiné Kónya, E.: Do students analyze and evaluate the result of their problem solving activity?.
In: Critical thinking in mathematics: perspectives and challenges. Ed.: Bożena Maj-Tatsis; Konstantinos Tatsis, Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, Rzeszów, 143-152, 2021. ISBN: 9788379969036
13.
Matos, Z., Herendiné Kónya, E.: Teaching numeral systems based on history in high school.
Ann. Math. Inform. 54, 195-204, 2021.
Folyóirat-mutatók:
Q3 Computer Science (miscellaneous)
Q4 Mathematics (miscellaneous)
2020
14.
Herendiné Kónya, E.: A kerület és terület fogalmának alakulása az 5-8. Évfolyamokon.
PedActa. 10 (2), 13-22, 2020.
15.
Kiss, M., Herendiné Kónya, E.: Is it possible to develop some elements of metacognition in a Mathematics classroom environment?.
Teach. math. comput. sci. 18 (3), 123-132, 2020.
16.
Herendiné Kónya, E., Szanyi, G.: Report of Meeting Researches in Didactics of Mathematics and Computer Sciences: January 24-26, 2020 Sárospatak, Hungary.
Teaching Mathematics and Computer Science 17 (2), 243-271, 2020.
2019
17.
Ambrus, G., Kovács, Z., Szitányi, J., Csíkos, C., Herendiné Kónya, E.: A Cross-sectional Analysis of Students' Answers to a Realistic Word Problem from Grade 2 to 10.
Int Elect J Math Ed. 14, 513-521, 2019.
18.
Herendiné Kónya, E., Kovács, Z.: Do the calculators support inductive reasoning?.
Electr. J. Math. Tecn. 13 (2), 181-189, 2019.
19.
Kovács, Z., Herendiné Kónya, E.: How do novices and experts approach an open problem?.
In: Towards new perspectives on mathematics education. Eds.: Zdenka Kolar-Begović Ružica Kolar-Šuper Ljerka Jukić Matić, Element, Osijek, 245-260, 2019. ISBN: 9789531975179
20.
Győry, Á., Herendiné Kónya, E.: Proving skills in geometry of secondary grammar school leavers specialized in mathematics.
Ann. Math. Inform. 50, 217-236, 2019.
Folyóirat-mutatók:
Q4 Computer Science (miscellaneous)
Q4 Mathematics (miscellaneous)
21.
Herendiné Kónya, E., Szanyi, G.: Report of Meeting Researches in Didactics of Mathematics and Computer Sciences.
Teach. math. comput. sci. 17 (1), 105-129, 2019.
2018
22.
Győry, Á., Herendiné Kónya, E.: Development of high school students' geometric thinking with particular emphasis on mathematically talented students.
Teach. Math. Comput. Sci. 16 (1), 93-110, 2018.
23.
Herendiné Kónya, E., Kovács, Z.: Fedezzük fel a megoldást: keressünk mintát!.
Gyermeknevelés. 6 (1), 76-85, 2018.
24.
Kiss, M., Herendiné Kónya, E.: Mi a sorsa egy megtanított ismeretnek?.
In: Használni akartam, nem tündökölni : a 75 éves Ambrus Andrást köszöntik tanítványai, tisztelői. Szerk.: Szentgyörgyiné Szlovák Mária, Prentun TS Kft., Budapest, 163-175, 2018. ISBN: 9786150016368
25.
Herendiné Kónya, E., Szanyi, G.: Report of Meeting: Researches in Didactics of Mathematics and Computer Sciences : January 26-28, 2018 Hajdúszoboszló, Hungary.
Teach. math. comput. sci. 16 (1), 131-153, 2018.
DEENK Debreceni Egyetem
© 2012 Debreceni Egyetem