EN HU

Csukonyi Csilla

Csukonyi Csilla
Szociál- és Munkapszichológiai Tanszék
egyetemi adjunktus, szakpszichológus 2009-
Név: Csukonyi Csilla
Affiliáció:
  • Debreceni Egyetem. Bölcsészettudományi Kar. Pszichológiai Intézet. Szociál- és Munkapszichológiai Tanszék / University of Debrecen. Faculty of Humanities. Institute of Psychology. Department of Social and Work Psychology
További profilok: MTMT
Fokozat:
  • PhD, Debreceni Egyetem BTK (2009)

Teljes publikációs lista

2025
1.
Gebregergis, W. T., Csukonyi, C.: Academic Burnout, Social Support, and Learning Empowerment as Determinants of Psychological Wellbeing: The Mediating Effect of Psychological Capital.
In: Proceedings of the 8th World Conference on Social Sciences and Humanities, Diamond Scientific Publishing, Berlin, Germany, 1-1, 2025. ISBN: 9786094856761
2.
Papp, D., Csukonyi, C.: Az e-sportban nyújtott teljesítményt befolyásoló pszichológiai tényezők feltáró vizsgálata.
3.
Gebregergis, W. T., Csukonyi, C.: Exploring the mediation of perceived social support and psychological capital on academic stress and student burnout among undergraduate students.
American Journal of STEM Education. 3, 16-42, 2025.
4.
Gebregergis, W. T., Beraki, F., Michael, M., Ahmedin, M., Debesay, N., Atoshm, T., Tekleberhan, W., Kovács, K. E., Csukonyi, C.: Levels of emotional intelligence and student engagement in Eritrean college students.
Hung. educ. res. j. 15 (1), 105-127, 2025.
5.
Gebregergis, W. T., Csukonyi, C.: Psychosocial determinants of student well-being: The role of academic burnout, social support and learning empowerment through psychological capital.
Hung. educ. res. j. Epub ahead of print, 1-24, 2025.
6.
Őrsi, B., Pósa-Kovács, L., Csukonyi, C.: Robotokkal szembeni elfogadás a szexizmus és a robot nemének vonatkozásában.
Magyar Pszichológiai Szemle. 79 (4), 817-831, 2025.
Folyóirat-mutatók:
Q4 Psychology (miscellaneous) (2024)
7.
Gebregergis, W. T., Csukonyi, C.: The dynamics between allocentric-idiocentric personality dimensions, perceived acculturative stress and cross-cultural adaptation.
American Journal of STEM Education. 8, 1-28, 2025.
8.
Gebregergis, W. T., Csukonyi, C.: Unveiling psychological and sociocultural adaptation patterns of international students in Hungary.
J. Int. Students. 15 (4), 97-118, 2025.
Folyóirat-mutatók:
Q2 Education (2024)
2024
9.
Őrsi, B., Kovács, J., Csukonyi, C.: Accepting a robot request contradicting a human instruction in the function of robot attitudes and level of interdependency.
Computers in Human Behavior Reports. 14, 1-10, (cikkazonosító: 100385), 2024.
Folyóirat-mutatók:
Q1 Applied Psychology
Q1 Artificial Intelligence
D1 Cognitive Neuroscience
D1 Computer Science Applications
D1 Human-Computer Interaction
Q1 Neuroscience (miscellaneous)
10.
Selejó Joó, B. T., Komóczi, M., Csukonyi, C.: A mesterséges intelligencia felhasználása a humánerőforrás-menedzsment során.
Új Munkaügyi Szemle. 5 (2), 15-22, 2024.
11.
Czifra, J., Gerákné Krasz, K. O., Csukonyi, C.: A munkahelyi konfliktustípusok és a munkahelyváltási szándék kapcsolata.
Magyar Pszichológiai Szemle. 79 (3), 573-594, 2024.
Folyóirat-mutatók:
Q4 Psychology (miscellaneous)
12.
Kovács, K. E., Csukonyi, C.: A sportperzisztencia vizsgálata.
In: Az oktatás határdimenziói. Szerk.: Langerné Buchwald Judit, Koós Ildikó, Velics Gabriella, Debreceni Egyetemi Kiadó - Magyar Nevelés- és Oktatáskutatók Egyesülete, Budapest - Debrecen, 336-349, 2024, (Hera évkönyvek, ISSN 2064-6755 ; 11.) ISBN: 9789633189290
13.
Czifra, J., Csukonyi, C.: A toxikus vezetés ismérveinek exploratív vizsgálata magyarországi vezetői mintán.
Veztud. 55 (10), 2-18, 2024.
14.
Gebregergis, W. T., Kovács, K. E., Csukonyi, C.: Exploring the levels of cultural intelligence and emotional intelligence among asian international students.
Eurasian Research Journal . 6 (2), 29-60, 2024.
15.
Papp, D., Csukonyi, C.: Mi teszi a jó e-sportolót? - avagy egy e-sportspecifikus tesztrendszer kidolgozása az utánpótlás kiválasztás és tehetségdiagnosztika elősegítésére.
In: II. PE ZEK E-sport Szakmai Napok Összefoglaló Kiadvány. Szerk.: Gaál Eszter; Szűcs Judit; Guzsvinecz Tibor, Zalai Egyetemi Sportegyesület, Zalaegerszeg, 17-18, 2024. ISBN: 9786150206707
16.
Őrsi, B., Csukonyi, C., Korondi, P.: Organic Human-Robot Interactions: Psychological Aspects to Help Social Robots Become Sociable.
In: 2024 IEEE/SICE International Symposium on System Integration (SII), IEEE, Piscataway, 1038-1044, 2024. ISBN: 9798350312072
17.
Gebregergis, W. T., Csukonyi, C.: Relating Learner Empowerment to Student Engagement Through Psychological Capital in College Students.
OxIPO. 6 (2), 21-41, 2024.
18.
Szabó, B., Őrsi, B., Csukonyi, C.: Robots for surgeons? Surgeons for robots? Exploring the acceptance of robotic surgery in the light of attitudes and trust in robots.
BMC Psychol. 12 (1), 1-11, (cikkazonosító: 45), 2024.
Folyóirat-mutatók:
Q1 Medicine (miscellaneous)
Q1 Psychology (miscellaneous)
19.
Keczán, L., Őrsi, B., Katona, K., Mikuska, R., Neamah, H. A., Csukonyi, C., Korondi, P.: Technical limitations of Organic Human-Robot Interaction (O-HRI) for mobile robots moving amongst humans.
In: 2024 IEEE 21st International Power Electronics and Motion Control Conference (PEMC), IEEE, [s.l.], 1-6, 2024. ISBN: 9798350385236
20.
Gebregergis, W. T., Kovács, K. E., Csukonyi, C.: The Effect of Psychological Capital on Academic Success of College Students Mediated Through Student Engagement.
Cent. Eur. J. Educat. Res. 6 (1), 64-80, 2024.
21.
Gebregergis, W. T., Csukonyi, C.: The Impact of Positive Psychological Capital on Psychological Wellbeing of Higher Education Students Mediated Through Academic Stress.
In: Proceedings of the 16th International Conference on Humanities, Psychology and Social Sciences, Diamond Scientific Publishing, Berlin, 98-99, 2024. ISBN: 9786094855016
22.
Gebregergis, W. T., Csukonyi, C.: The Mediated Impacts of Psychological Capital on Student Burnout through Academic Engagement and Learner Empowerment: A Serial Mediation Model.
Eur. J. Educ. Res. 13 (4), 1933-1949, 2024.
Folyóirat-mutatók:
Q3 Education
2023
23.
Kertész, T., Csukonyi, C.: A szabadidős sporttevékenység munkahelyi lehetőségei és kapcsolata a pszichoszociális kockázati tényezőkkel.
In: A testkultúra különféle kutatási irányvonalai. Szerk.: Balogh László, Bácsné Bába Éva, Lenténé Puskás Andrea, Biró Melinda, Ráthonyi Gergely Gábor, Debreceni Egyetem Sporttudományi Koordinációs Intézet, Debrecen, 5-15, 2023, (Válogatott tanulmányok a sporttudomány köréből, ISSN 2631-0910 ; 8.) ISBN: 9789634905059
24.
Papp, D., Győri, K., Kovács, K. E., Csukonyi, C.: A videójátékozás mint protektív megküzdési lehetőség és játékhasználati zavar jellemzőinek vizsgálata a távolléti oktatás alatt a felsőoktatási hallgatók körében.
Alk. Pszichol. 25 (1), 51-73, 2023.
25.
Csukonyi, C., Nagy, R.: Coping with sports injuries among individual and team sport athletes.
Stadium. 6 (2), 15-38, 2023.
DEENK Debreceni Egyetem
© 2012 Debreceni Egyetem