Jelenlegi hely

Művelődéstudományi és Humán Tanulmányok Tanszék

Név: Művelődéstudományi és Humán Tanulmányok Tanszék
Cím: 4032 Debrecen, Egyetem tér 1.
Telefonszám: (52) 512-922
Fax: (52) 512-922
E-mail cím: juhasz.erikaarts.unideb.hu
Bemutatkozás:

Az Andragógia Tanszék az 1956-ban
Durkó Mátyás által életre hívott népművelés szak jogutódjának, a 2006-os bolognai átalakulás óta andragógia alap- és mesterszaknak, valamint ezekhez kötődő három szakirányú továbbképzésnek a szakgazdája. (Jogelőd tanszéke a népművelés, majd közművelődés szak folyamatos erősödésével 1971-ben jött létre.) Ezáltal fő feladatának tekinti a felnőttek képzésével és művelődésével foglalkozó felsőfokú képzések, valamint ezen területekhez
kötődő tudományos kutatások, kötetek és rendezvények szervezését,
megvalósítását.

Teljes publikációs lista

Hiányzó közlemények feltöltése
OA letöltési statisztika megtekintése
Feltöltött közlemény:
379
DEA-ban:
377
OA:
33
Publikációs időszak:
2000-2024
2024
2023
  1. Máté-Szabó, B.: Hogyan tanulnak a hallgatók?: A tanulás sajátosságainak vizsgálata a felsőoktatási szakképzés hallgatói körében.
    In: Az oktatás határdimenziói : Absztraktfüzet : Hungarian Conference on Educational Research HuCER 2023. Szerk.: Juhász Erika; Kattein-Pornói Rita, ELTE Savaria Egyetemi Központ, Szombathely, 49, 2023. ISBN: 9786155657139
  2. Kovács, K., Dobay, B., Halasi, S., Pinczés, T.: Job demands and resources in the work of university teachers in central and eastern Europe.
    In: 9th International Conference on Higher Education Advances (HEAd'23). Ed.: Joseph Domenech; David Menénde Álvarez-Hevia; Alicia Martínez-Varea; Rosa M. Llácer-Iglesias; Domenico Brunetto, Editorial Universitat Politℓecnica de Valℓencia, Valencia, 1233-1240, 2023.
  3. Máté-Szabó, B., Márkus, E.: Tanulási motiváció és tanulásmódszertani sajátosságok vizsgálata a felsőoktatási szakképzésben tanuló hallgatók körében.
    In: Oktatás - Informatika - Pedagógia 2023. Szerk.: Molnár György, Buda András, Debreceni Egyetem Nevelés- és Művelődéstudományi Intézet, Debrecen, 43, 2023. ISBN: 9789634904939
  4. Miklósi, M., Becker-Pestka, D., Molnár, A.: The Way of Enforcing the Cultural Rights of Prisoners in The Polish and Hungarian Prisons: The Aspects of Creativity.
    Creativity Studies. 16 (1), 328-342, 2023.
    Folyóirat-mutatók:
    Q1 Cultural Studies
    Q2 Political Science and International Relations
    Q2 Sociology and Political Science
2022
  1. Lehotka, I.: Az általános és középiskolai zeneórák zenehallgatási szakasza hat ország tanterve alapján.
    In: XIII. Tanítani (Online) Tudományos Konferencia, [Miskolci Egyetem], [Miskolc], [Közlésre elfogadva], 1-10, 2022.
  2. Héjja, B.: Losonczi Ágnes "A zene életének szociológiája" c. könyvéről (Zeneműkiadó, 1969).
    Parlando. 2 1-5, 2022.
    (Ismertetett mű: Losonczi Ágnes. -A zene életének szociológiája /Budapest : Zeneműkiadó, 1969)
  3. Máté-Szabó, B.: Miért éppen felsőoktatási szakképzés?: Jelentkezési tendenciák vizsgálata a felsőoktatási szakképzésben.
    In: Oktatás egy változó világban : Kutatás, innováció, fejlesztés : Absztraktfüzet. Szerk.: Juhász Erika; Kattein-Pornói Rita, Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem, Budapest, 203, 2022. ISBN: 9786155657115
  4. Márkus, E., Boros, J., Kozma, T.: Sustainability of Innovation.
    Debreceni Egyetem Kossuth Egyetemi Kiadó - CHERD, Debrecen, 220 p., 2022. ISBN: 9789636150679
  5. Máté-Szabó, B.: Tanulási motivációk vizsgálata a felsőoktatási szakképzésben.
    In: Innovációk a művelődés és a felnőttképzés világában. Szerk.: Juhász Erika, Márkus Edina, Debreceni Egyetem, Debrecen, 42, 2022. ISBN: 9789636515492
2021
  1. Aknai, D., Czékmán, B., Fehér, P.: Kiterjesztett valóság (AR) alkalmazások használata és készítése az iskolában.
    In: Iskola a társadalmi térben és időben VII.. Szerk.: Maisch Patrícia, Márhoffer Nikolett, Molnár-Kovács Zsófia, Szekeres Nikoletta, Szücs-Rusznak Karolina, PTE BTK "Oktatás és Társadalom" Neveléstudományi Doktori Iskola, Pécs, 150-156, 2021, (ISSN 2064-6348)
  2. Laczkó-Albert, E.: Közberuházás - urbanizáció - paraszttalanodás egy székely faluban.
    In: "A nemzeti összetartozás jegyében" Tanulmányok a doktori és posztdoktori képzésben résztvevő, külhoni magyar egyetemi hallgatók online PhD-konferencia előadásaiból. Szerk.: Fejős Sándor, Kanyári József, Ages Quod Agis Nonprofit Kft., Márton Áron Kollégium és Szakkolégium, Szeged, 111-120, 2021. ISBN: 9789638701015
  3. Lehotka, I.: Modern kori oratórium.
    In: Gramofon 25 : Zenetudományi és zenekritikai antológia. Szerk.: Retkes Attila, Retkes A. Kult. Értékteremtő Kft., [Budapest], 337-338, 2021, (Gramofon Könyvek, ISSN 2060-0453) ISBN: 9786158126489
  4. Buda, A., Czékmán, B.: Pandemic and Education.
    Cent. Eur. J. Educat. Res. 3 (3), 1-10, 2021.
  5. Lehotka, I.: Shadow Education in Myanmar: Private supplementary tutoring and its policy implications.
    Hung. Educ. Res. J. 11 (2), 222-224, 2021.
    (Ismertetett mű: Bray, M. Kobakhidze, M. N., Kwo, O. -Shadow Education in Myanmar. Private supplementary tutoring and its policy implications /Hong Kong: Comparative Education Research Centre : The University of Hong Kong and UNESCO, 2020)
2020
  1. Juhász, E., Márkus, E., Benkei-Kovács, B.: A közösségszervezés szakos hallgatók bemeneti kompetenciamérésének eredményei 2017-2019.
    In: Hálózatok a művelődés és felnőttképzés világában: Absztraktkötet: Tudományos Konferencia és Szakmai Találkozó Durkó Mátyás emlékére / Juhász Erika, Márkus Edina, Debreceni Egyetem, Debrecen, 49-50, 2020. ISBN: 9786158164016
  2. Tóth, D., Máté-Szabó, B.: A rövid-idejű felsőfokú képzések prioritása európában a 2000-es évektől.
    In: Tanulás és innováció a digitális korban : Absztraktkötet. Szerk.: Kozma Tamás, Juhász Erika, Magyar Nevelés- és Oktatáskutatók Egyesülete, Budapest, 109, 2020. ISBN: 9786155657085
  3. Lehotka, I.: Az ének-zene tanárok és ének-zenét tanítók véleménye a tanórák zenehallgatási szakaszáról.
    In: Család a nevelés és az oktatás fókuszában : absztraktkötet : XX. Országos Neveléstudományi Konferencia Debrecen, 2020. november 5-7.. Szerk.: Engler Ágnes, Rébay Magdolna, Tóth Dorina Anna, MTA Pedagógiai Tudományos Bizottság; Debreceni Egyetem BTK Nevelés- és Művelődéstudományi Intézet; Kopp Mária Intézet a Népesedésért és a Családokért, Debrecen, 105, 2020. ISBN: 9789634902584
  4. Bátfai, N., Csukonyi, C., Papp, D., Szabó, J., Tóth, L., Kovács, F.: HKK-Hackers: a halálos robotfegyverek és az asimovi három törvény.
    Hadtudományi Szemle. 13 (1), 5-25, 2020.
  5. Makarowski, R., Piotrowski, A., Predoiu, R., Görner, K., Predoiu, A., Mitrache, G., Malinauskas, R., Bochaver, K., Dovzhik, L., Cherepov, E., Vazne, Z., Vicente-Salar, N., Hamzah, I., Miklósi, M., Kovács, K., Nikkhah-Farkhani, Z.: Stress and coping during the COVID-19 pandemic among martial arts athletes: a cross-cultural study.
    Arch. Budo. 16 161-171, 2020.
    Folyóirat-mutatók:
    Q3 Physical Therapy, Sports Therapy and Rehabilitation
    Q4 Sports Science
Mindet mutasd
frissítve: 2024-11-06, 15:40

Tudományos folyóiratcikkek
SCImago besorolása

Tudományos folyóiratcikkek száma: 94
Q1 1 (1.1%)
Q3 3 (3.2%)
n.a. 90 (95.7%)
-
OK

SCImago kategóriák

Social Sciences (3)
Education (2)
Cultural Studies (1)
Political Science and International Relations (1)
Sociology and Political Science (1)
Health Professions (1)
Physical Therapy, Sports Therapy and Rehabilitation (1)
Sports Science (1)
Medicine (1)
Public Health, Environmental and Occupational Health (1)
Psychology (1)
Applied Psychology (1)
Developmental and Educational Psychology (1)

Közlemények megoszlása
műfaj szerint

Közlemények megoszlása
évszám szerint

Közlemények megoszlása
nyelv szerint

Közlemények megoszlása
folyóiratok szerint

További folyóiratok

Kutatóink

Éles Csaba
Éles Csaba
esztéta, művelődéstörténész
Erdei Gábor
Erdei Gábor
középiskolai tanár
Összes kutatónk
Éles Csaba
Éles Csaba
esztéta, művelődéstörténész
Erdei Gábor
Erdei Gábor
középiskolai tanár
Györgyi Zoltán
Györgyi Zoltán
közgazdász, oktatáskutató
Juhász Erika
Juhász Erika
művelődési és felnőttképzési menedzser, közművelődési szakértő, andragógus