Jelenlegi hely

Művelődéstudományi és Humán Tanulmányok Tanszék

Név: Művelődéstudományi és Humán Tanulmányok Tanszék
Cím: 4032 Debrecen, Egyetem tér 1.
Telefonszám: (52) 512-922
Fax: (52) 512-922
E-mail cím: juhasz.erikaarts.unideb.hu
Bemutatkozás:

Az Andragógia Tanszék az 1956-ban
Durkó Mátyás által életre hívott népművelés szak jogutódjának, a 2006-os bolognai átalakulás óta andragógia alap- és mesterszaknak, valamint ezekhez kötődő három szakirányú továbbképzésnek a szakgazdája. (Jogelőd tanszéke a népművelés, majd közművelődés szak folyamatos erősödésével 1971-ben jött létre.) Ezáltal fő feladatának tekinti a felnőttek képzésével és művelődésével foglalkozó felsőfokú képzések, valamint ezen területekhez
kötődő tudományos kutatások, kötetek és rendezvények szervezését,
megvalósítását.

Teljes publikációs lista

Hiányzó közlemények feltöltése
Feltöltött közlemény:
273
DEA-ban:
271
OA:
22
Publikációs időszak:
2000-2020
2020
  1. Bátfai, N., Csukonyi, C., Papp, D., Szabó, J., Tóth, L., Kovács, F.: HKK-Hackers: a halálos robotfegyverek és az asimovi három törvény.
    Hadtudományi Szemle. 13 (1), 5-25, 2020.
2019
  1. Miklósi, M., Piotrowski, A.: Adult education under special circumstances in Hungary and Poland.
    In: Prevenció, intervenció és kompenzáció. HuCER 2019 : Absztraktkötet. Szerk.: Kozma Tamás, Magyar Nevelés- és Oktatáskutatók Egyesülete, Budapest, 26, 2019.
  2. Márkus, E.: A felnőtt tanulás sajátosságai, a felnőtt tanulók tanulási motivációja.
    In: Tanuló közösségek és társadalmi átalakulás. Kelet-közép-európai tapasztalatok. Szerk.: Márkus Edina, Nullpont Kulturális Egyesület, Debrecen, 119-137, 2019. ISBN: 9786150072876
  3. Márkus, E., Juhász-Nagy, I.: A felnőtt tanulók tanulási motivációit vizsgáló kutatás eredményei.
    In: Tanuló közösségek és társadalmi átalakulás. Kelet-közép-európai tapasztalatok. Szerk.: Márkus Edina, Nullpont Kulturális Egyesület, Debrecen, 137-160, 2019. ISBN: 9786150072876
  4. Engler, Á., Márkus, E.: A formális és nem formális felnőtt tanulás Magyarországon.
    In: Tanuló közösségek és társadalmi átalakulás. Kelet-közép-európai tapasztalatok. Szerk.: Márkus Edina, Nullpont Kulturális Egyesület, Debrecen, 11-31, 2019. ISBN: 9786150072876
  5. Márkus, E., Teperics, K., Marton, S.: A tanuló közösségek vizsgálata: módszertani háttér.
    Kultúra és közösség. 10 (1), 21-26, 2019.
  6. Márkus, E.: Cooperation of folk high schools in Europe.
    In: Learning in adulthood: Cases of lifelong learning. Ed.: Márkus Edina, Máté-Szabó Barbara, Takács-Miklósi Márta, Nullpont Kulturális Egyesület, Debrecen, 83-86, 2019. ISBN: 9786150052304
  7. Márkus, E., Juhász-Nagy, I.: Findings of the research on the learning motivation of adult learners.
    In: Learning communities and social transformation. Research findings in eastern and central Europe. Ed.: Márkus Edina, Nullpont Kulturális Egyesület, Debrecen, 138-159, 2019. ISBN: 9786150072869
  8. Engler, Á., Márkus, E.: Formal and non-formal adult learning in Hungary.
    In: Learning communities and social transformation. Research findings in eastern and central Europe. Ed.: Márkus Edina, Nullpont Kulturális Egyesület, Debrecen, 11-32, 2019. ISBN: 9786150072869
  9. Miklósi, M., Molnár, A., Dézsi, J., Hopkins, S.: In The Service of Reintegration: Educators in Hungarian Correctional Institutions.
    Advancing Corrections Journal 6 91-101, 2019.
  10. Márkus, E.: Learning communities and social transformation: Research findings in eastern and central Europe.
    Nullpont Kulturális Egyesület, Debrecen, 174 p., 2019. ISBN: 9786150072869
  11. Márkus, E., Szabó, B., Miklósi, M.: Learning in adulthood: Cases of lifelong learning.
    Nullpont Kulturális Egyesület, Debrecen, 132 p., 2019. ISBN: 9786150052304
  12. Tódor, I.: Tanárképzés a Bécsi Egyetemen.
    In: Kutassunk együtt! Szerk.: Kósa István, Tódor Imre, Presa Universitara Clujeana, Kolozsvár, 125-135, 2019.
  13. Márkus, E.: Tanuló közösségek és társadalmi átalakulás: Kelet-közép-európai tapasztalatok.
    Nullpont Kulturális Egyesület, Debrecen, 176 p., 2019. ISBN: 9786150072876
  14. Miklósi, M., Juhász, E.: The Role of Education and NGOs in the Reintegration of Inmates in Hungary.
    International Journal of Bias, Identity and Diversities in Education 4 (1), 100-112, 2019.
  15. Márkus, E.: The specifics of adult learning, adult learners' motivation for learning.
    In: Learning communities and social transformation : Research findings in eastern and central Europe. Ed.: Márkus Edina, Nullpont Kulturális Egyesület, Debrecen, 121-138, 2019. ISBN: 9786150072869
2018
  1. Tódor, I.: A felekezeti és a nem felekezeti középiskolát választó tanulók jellemzőinek vizsgálata Hargita megyében.
    In: A reformáció öröksége : Egyháztörténeti tanulmányok. Szerk.: Kolumbán Vilmos József, Kolozsvári Protestáns Teológiai Intézet, Kolozsvár, 616-629, 2018, (Erdélyi Református Egyháztörténeti Füzetek ; 24.) ISBN: 9786069349885
  2. Tóth, D.: A felsőoktatás szétaprózódottságának problémája a 2000-es években.
    In: Az oktatás gazdagsága : tanulmányok Polónyi István tiszteletére. Szerk.: Tóth Dorina Anna, Center for Higher Education Research and Development, Debrecen, 61-78, 2018, (Oktatáskutatók könyvtára, ISSN 2064-9312 ; 5) ISBN: 9786158007795
  3. Tódor, I.: A középiskolás tanulók iskolai eredményességvizsgálata szektorközi összehasonlításban Hargita megyében.
    In: Diszciplínák találkozása : nyelvek és kultúrák érintkezése. Szerk.: Bodó Barna, Szoták Szilvia, Külgazdasági és Külügyminisztérium, Budapest, 131-153, 2018, (Határhelyzetek, ISSN 2064-3918 ; 11) ISBN: 9786155389726
  4. Bátfai, N., Szabó, J., Besenczi, R., Jeszenszky, P., Szabella, O., Abai, A., Kocsis, D., Bozsányi, A., Szabó, Á., Ispány, M.: Az oktatás és az esport szinergiája.
    In: Új kutatások a neveléstudományokban 2017 : pedagógusképzés és az inklúzió. Szerk.: Kerülő Judit, Jenei Teréz, Kreatív Help Bt., Debrecen, 136-151, 2018. ISBN: 9786150036953
  5. Juhász, E.: Képzési és továbbképzési lehetőségek a közösségi művelődési téren.
    In: "Pedagógusképzés és az inklúzió". Szerk.: Kerülő Judit, Jenei Teréz, Kreatív Help Bt., Debrecen, 207-216, 2018, (Új kutatások a neveléstudományokban, ISSN 2062-090X ; 2017) ISBN: 9786150036953
  6. Cséke, K.: Laszlo Braun, Istvan Csernicsko & Jozsef Molnar (2010). Hungarian Speaking Romani People in Subcarpathia. Uzhhorod: PoliPrint Ltd..
    HERJ. 8 (2), 145-147, 2018.
    (Ismertetett mű: Laszlo Braun, Istvan Csernicsko & Jozsef Molnar. -Hungarian Speaking Romani People in Subcarpathia. /Uzhhorod : PoliPrint Ltd, 2010)
Mindet mutasd
frissítve: 2020-11-29, 03:57

Tudományos folyóiratcikkek
SCImago besorolása

Tudományos folyóiratcikkek száma: 70
Q3 1 (1.4%)
n.a. 69 (98.6%)

SCImago kategóriák

Medicine (1)
Public Health, Environmental and Occupational Health (1)
Social Sciences (1)
Education (1)

Közlemények megoszlása
műfaj szerint

Közlemények megoszlása
évszám szerint

Közlemények megoszlása
nyelv szerint

Közlemények megoszlása
folyóiratok szerint

További folyóiratok

Kutatóink

Éles Csaba
Éles Csaba
esztéta, művelődéstörténész
Erdei Gábor
Erdei Gábor
középiskolai tanár
Összes kutatónk
Éles Csaba
Éles Csaba
esztéta, művelődéstörténész
Erdei Gábor
Erdei Gábor
középiskolai tanár
Györgyi Zoltán
Györgyi Zoltán
közgazdász, oktatáskutató
Juhász Erika
Juhász Erika
művelődési és felnőttképzési menedzser, közművelődési szakértő, andragógus