Jelenlegi hely

Művelődéstudományi és Humán Tanulmányok Tanszék

Név: Művelődéstudományi és Humán Tanulmányok Tanszék
Cím: 4032 Debrecen, Egyetem tér 1.
Telefonszám: (52) 512-922
Fax: (52) 512-922
E-mail cím: juhasz.erikaarts.unideb.hu
Bemutatkozás:

Az Andragógia Tanszék az 1956-ban
Durkó Mátyás által életre hívott népművelés szak jogutódjának, a 2006-os bolognai átalakulás óta andragógia alap- és mesterszaknak, valamint ezekhez kötődő három szakirányú továbbképzésnek a szakgazdája. (Jogelőd tanszéke a népművelés, majd közművelődés szak folyamatos erősödésével 1971-ben jött létre.) Ezáltal fő feladatának tekinti a felnőttek képzésével és művelődésével foglalkozó felsőfokú képzések, valamint ezen területekhez
kötődő tudományos kutatások, kötetek és rendezvények szervezését,
megvalósítását.

Teljes publikációs lista

Hiányzó közlemények feltöltése
OA letöltési statisztika megtekintése
Feltöltött közlemény:
334
DEA-ban:
332
OA:
30
Publikációs időszak:
2000-2022
2022
  1. Lehotka, I.: Az általános és középiskolai zeneórák zenehallgatási szakasza hat ország tanterve alapján.
    In: XIII. Tanítani (Online) Tudományos Konferencia, [Miskolci Egyetem], [Miskolc], [Közlésre elfogadva], 1-10, 2022.
  2. Héjja, B.: Losonczi Ágnes "A zene életének szociológiája" c. könyvéről (Zeneműkiadó, 1969).
    Parlando. 2 1-5, 2022.
    (Ismertetett mű: Losonczi Ágnes. -A zene életének szociológiája /Budapest : Zeneműkiadó, 1969)
2021
  1. Aknai, D., Czékmán, B., Fehér, P.: Kiterjesztett valóság (AR) alkalmazások használata és készítése az iskolában.
    In: Iskola a társadalmi térben és időben VII.. Szerk.: Maisch Patrícia, Márhoffer Nikolett, Molnár-Kovács Zsófia, Szekeres Nikoletta, Szücs-Rusznak Karolina, PTE BTK "Oktatás és Társadalom" Neveléstudományi Doktori Iskola, Pécs, 150-156, 2021, (ISSN 2064-6348)
  2. Lehotka, I.: Modern kori oratórium.
    In: Gramofon 25 : Zenetudományi és zenekritikai antológia. Szerk.: Retkes Attila, Retkes A. Kult. Értékteremtő Kft., [Budapest], 337-338, 2021, (Gramofon Könyvek, ISSN 2060-0453) ISBN: 9786158126489
  3. Buda, A., Czékmán, B.: Pandemic and Education.
    Cent. Eur. J. Educat. Res. 3 (3), 1-10, 2021.
  4. Lehotka, I.: Shadow Education in Myanmar: Private supplementary tutoring and its policy implications.
    Hung. Educ. Res. J. 11 (2), 222-224, 2021.
    (Ismertetett mű: Bray, M. Kobakhidze, M. N., Kwo, O. -Shadow Education in Myanmar. Private supplementary tutoring and its policy implications /Hong Kong: Comparative Education Research Centre : The University of Hong Kong and UNESCO, 2020)
2020
  1. Lehotka, I.: Az ének-zene tanárok és ének-zenét tanítók véleménye a tanórák zenehallgatási szakaszáról.
    In: Család a nevelés és az oktatás fókuszában : absztraktkötet : XX. Országos Neveléstudományi Konferencia Debrecen, 2020. november 5-7.. Szerk.: Engler Ágnes, Rébay Magdolna, Tóth Dorina Anna, MTA Pedagógiai Tudományos Bizottság; Debreceni Egyetem BTK Nevelés- és Művelődéstudományi Intézet; Kopp Mária Intézet a Népesedésért és a Családokért, Debrecen, 105, 2020. ISBN: 9789634902584
  2. Bátfai, N., Csukonyi, C., Papp, D., Szabó, J., Tóth, L., Kovács, F.: HKK-Hackers: a halálos robotfegyverek és az asimovi három törvény.
    Hadtudományi Szemle. 13 (1), 5-25, 2020.
  3. Makarowski, R., Piotrowski, A., Predoiu, R., Görner, K., Predoiu, A., Mitrache, G., Malinauskas, R., Bochaver, K., Dovzhik, L., Cherepov, E., Vazne, Z., Vicente-Salar, N., Hamzah, I., Miklósi, M., Kovács, K., Nikkhah-Farkhani, Z.: Stress and coping during the COVID-19 pandemic among martial arts athletes: a cross-cultural study.
    Arch. Budo. 16 161-171, 2020.
    Folyóirat-mutatók:
    Q3 Physical Therapy, Sports Therapy and Rehabilitation
    Q4 Sports Science
  4. Miklósi, M.: The importance of social organizations in law enforcement for promoting the reintegration of inmates.
    J. Psychol. Educ. Res. 28 (1), 125-138, 2020.
    Folyóirat-mutatók:
    Q3 Applied Psychology
    Q3 Developmental and Educational Psychology
    Q3 Education
  5. Lehotka, I.: Villanófényben az árnyékoktatás.
    Educatio. 29 (2), 316-319, 2020.
    (Ismertetett mű: Young Chun Kim, Jung-Hoon Jung. -Shadow Education as Worldwide Curriculum Studies /Cham : Palgrave Macmillan, 2019. -xi, 212 p. -)
2019
  1. Miklósi, M., Piotrowski, A.: Adult education under special circumstances in Hungary and Poland.
    In: Prevenció, intervenció és kompenzáció. HuCER 2019 : Absztraktkötet. Szerk.: Kozma Tamás, Magyar Nevelés- és Oktatáskutatók Egyesülete, Budapest, 26, 2019.
  2. Márkus, E.: A felnőtt tanulás sajátosságai, a felnőtt tanulók tanulási motivációja.
    In: Tanuló közösségek és társadalmi átalakulás. Kelet-közép-európai tapasztalatok. Szerk.: Márkus Edina, Nullpont Kulturális Egyesület, Debrecen, 119-137, 2019. ISBN: 9786150072876
  3. Márkus, E., Juhász-Nagy, I.: A felnőtt tanulók tanulási motivációit vizsgáló kutatás eredményei.
    In: Tanuló közösségek és társadalmi átalakulás. Kelet-közép-európai tapasztalatok. Szerk.: Márkus Edina, Nullpont Kulturális Egyesület, Debrecen, 137-160, 2019. ISBN: 9786150072876
  4. Engler, Á., Márkus, E.: A formális és nem formális felnőtt tanulás Magyarországon.
    In: Tanuló közösségek és társadalmi átalakulás. Kelet-közép-európai tapasztalatok. Szerk.: Márkus Edina, Nullpont Kulturális Egyesület, Debrecen, 11-31, 2019. ISBN: 9786150072876
  5. Márkus, E.: Cooperation of folk high schools in Europe.
    In: Learning in adulthood: Cases of lifelong learning. Ed.: Márkus Edina, Máté-Szabó Barbara, Takács-Miklósi Márta, Nullpont Kulturális Egyesület, Debrecen, 83-86, 2019. ISBN: 9786150052304
  6. Márkus, E., Juhász-Nagy, I.: Findings of the research on the learning motivation of adult learners.
    In: Learning communities and social transformation. Research findings in eastern and central Europe. Ed.: Márkus Edina, Nullpont Kulturális Egyesület, Debrecen, 138-159, 2019. ISBN: 9786150072869
  7. Engler, Á., Márkus, E.: Formal and non-formal adult learning in Hungary.
    In: Learning communities and social transformation. Research findings in eastern and central Europe. Ed.: Márkus Edina, Nullpont Kulturális Egyesület, Debrecen, 11-32, 2019. ISBN: 9786150072869
Mindet mutasd
frissítve: 2023-01-29, 02:35

Tudományos folyóiratcikkek
SCImago besorolása

Tudományos folyóiratcikkek száma: 88
Q3 3 (3.4%)
n.a. 85 (96.6%)
-
OK

SCImago kategóriák

Social Sciences (2)
Education (2)
Health Professions (1)
Physical Therapy, Sports Therapy and Rehabilitation (1)
Sports Science (1)
Medicine (1)
Public Health, Environmental and Occupational Health (1)
Psychology (1)
Applied Psychology (1)
Developmental and Educational Psychology (1)

Közlemények megoszlása
műfaj szerint

Közlemények megoszlása
évszám szerint

Közlemények megoszlása
nyelv szerint

Közlemények megoszlása
folyóiratok szerint

További folyóiratok

Kutatóink

Éles Csaba
Éles Csaba
esztéta, művelődéstörténész
Erdei Gábor
Erdei Gábor
középiskolai tanár
Összes kutatónk
Éles Csaba
Éles Csaba
esztéta, művelődéstörténész
Erdei Gábor
Erdei Gábor
középiskolai tanár
Györgyi Zoltán
Györgyi Zoltán
közgazdász, oktatáskutató
Juhász Erika
Juhász Erika
művelődési és felnőttképzési menedzser, közművelődési szakértő, andragógus