Kiss, M., Ambrus, A.: How students control their work in mathematical problem-solving process. In: Problem Solving and Problem Posing : Perspectives and Potentials in Research and Practice : Proceedings of the 22th ProMath conference from August 22-24, 2022 in Thessaloniki / eds I. Papadopoulos, N. Patsiala, Aristotle University of Thessaloniki, Thessaloniki, 113-123, 2023. ISBN: 9789602437360
2022
Kiss, M.: Fejlesztőkísérlet matematikaórán egy meggyőződés felülírására. In: Új kutatások a neveléstudományokban 2021 : A neveléstudomány válaszai a jövő kihívásaira. Szerk.: Molnár Gyöngyvér, Tóth Edit, Szegedi Tudományegyetem Neveléstudományi Intézet ; Budapest : MTA Pedagógiai Tudományos Bizottság, Szeged, 54-72, 2022. ISBN: 9789633068960
Kiss, M., Herendiné Kónya, E.: Written test with oral explanation during the pandemic. In: Proceedings of the Twelfth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME 12), Feb 2022, Bozen-Bolzano, Italy. Eds.: Jeremy Hodgen; Eirini Geraniou; Giorgio Bolondi; Federica Ferretti, European Society for Research in Mathematics Education (ERME), Bozen, 3835-3842, 2022. ISBN: 9791221025378
Kiss, M., Herendiné Kónya, E.: Mi a sorsa egy megtanított ismeretnek?. In: Használni akartam, nem tündökölni : a 75 éves Ambrus Andrást köszöntik tanítványai, tisztelői. Szerk.: Szentgyörgyiné Szlovák Mária, Prentun TS Kft., Budapest, 163-175, 2018. ISBN: 9786150016368