Fenyő, I.: Az algoritmikus gondolkodás fejlesztése. In: Roma nemzetiségi szakirányos óvodapedagógus hallgatók számára, Debreceni Egyetem Gyermeknevelési és Gyógypedagógiai Kar, Hajdúböszörmény, 114-135, 2022. ISBN: 9789634904441
Fenyő, I.: A pedagógusképzés tradíciója a Debreceni Egyetemen. In: Elméletek és gyakorlatok a kora gyermekkori nevelés történetében. Szerk.: Fenyő Imre, Pornói Imre, Debreceni Egyetem Gyermeknevelési és Gyógypedagógiai Kar, Hajdúböszörmény, 10, 2021. ISBN: 9789634903369
Fenyő, I.: Programozható eszközök alkalmazása az óvodában. In: Szakmódszertani és pedagógiai tanulmányok a világjárvány idején. Szerk.: Karlovitz, János Tibor, International Research Institute s.r.o., Komarno, 454-461, 2021. ISBN: 9788089691715
Fenyő, I.: A jövő mérnökei ma még óvodások. In: Fejlődés és partnerség a felsőoktatásban határok nélkül. Szerk.: Tóth Péter, Benedek András, Mike Gabriella, Duchon Jenő, BME Gazdaság- És Társadalomtudományi Kar Műszaki Pedagógia Tanszék, Budapest, 596-605, 2019. ISBN: 9789634218104
Fenyő, I.: Karácsony Sándor tanítóképzési koncepciója. In: Pedagógiai mozaik. Szerk.: Szőke-Milinte Enikő, Pázmány Péter Katolikus Egyetem Bölcsészet- és Társadalomtudományi Kar, Budapest, 153-162, 2019. ISBN: 9786155224850
Fenyő, I.: Ismeretelméleti kérdések új típusú relevanciája-pedagógiai kontextusban. In: A tanárok tanárának lenni... : tanulmányok Szabó László Tamás 70. születésnapjára. Szerk.: Pusztai Gabriella, Fenyő Imre, Engler Ágnes, Debreceni Egyetem Felsőoktatási Kutató és Fejlesztő Központ, Debrecen, 155-163, 2012. ISBN: 9789630846448
Fenyő, I.: Karácsony Sándor demokrácia-koncepciója. In: Tanulás és művelődés. Szerk.: Juhász Erika, Chrappán Magdolna, Debreceni Egyetem TEK BTK Neveléstudományok Intézete, Debrecen, 467-471, 2012, (Acta Andragogiae et Culturae sorozat, ISSN 0209-9608 ; 24.) ISBN: 9789634735847
Fenyő, I.: Az algoritmikus gondolkodás fejlesztése. In: Roma nemzetiségi szakirányos óvodapedagógus hallgatók számára, Debreceni Egyetem Gyermeknevelési és Gyógypedagógiai Kar, Hajdúböszörmény, 114-135, 2022. ISBN: 9789634904441
Fenyő, I.: A pedagógusképzés tradíciója a Debreceni Egyetemen. In: Elméletek és gyakorlatok a kora gyermekkori nevelés történetében. Szerk.: Fenyő Imre, Pornói Imre, Debreceni Egyetem Gyermeknevelési és Gyógypedagógiai Kar, Hajdúböszörmény, 10, 2021. ISBN: 9789634903369
Fenyő, I.: Programozható eszközök alkalmazása az óvodában. In: Szakmódszertani és pedagógiai tanulmányok a világjárvány idején. Szerk.: Karlovitz, János Tibor, International Research Institute s.r.o., Komarno, 454-461, 2021. ISBN: 9788089691715
Fenyő, I.: A jövő mérnökei ma még óvodások. In: Fejlődés és partnerség a felsőoktatásban határok nélkül. Szerk.: Tóth Péter, Benedek András, Mike Gabriella, Duchon Jenő, BME Gazdaság- És Társadalomtudományi Kar Műszaki Pedagógia Tanszék, Budapest, 596-605, 2019. ISBN: 9789634218104
Fenyő, I.: Karácsony Sándor tanítóképzési koncepciója. In: Pedagógiai mozaik. Szerk.: Szőke-Milinte Enikő, Pázmány Péter Katolikus Egyetem Bölcsészet- és Társadalomtudományi Kar, Budapest, 153-162, 2019. ISBN: 9786155224850
Fenyő, I.: Ismeretelméleti kérdések új típusú relevanciája-pedagógiai kontextusban. In: A tanárok tanárának lenni... : tanulmányok Szabó László Tamás 70. születésnapjára. Szerk.: Pusztai Gabriella, Fenyő Imre, Engler Ágnes, Debreceni Egyetem Felsőoktatási Kutató és Fejlesztő Központ, Debrecen, 155-163, 2012. ISBN: 9789630846448
Fenyő, I.: Karácsony Sándor demokrácia-koncepciója. In: Tanulás és művelődés. Szerk.: Juhász Erika, Chrappán Magdolna, Debreceni Egyetem TEK BTK Neveléstudományok Intézete, Debrecen, 467-471, 2012, (Acta Andragogiae et Culturae sorozat, ISSN 0209-9608 ; 24.) ISBN: 9789634735847
Fenyő, I.: Tankó Béla pedagógiája. In: Az autonóm filozofálás jegyében : Tankó Béla redivivus. Szerk.: Gáspár László, Valastyán Tamás, Debreceni Egyetemi Kiadó, Debrecen, 168-197, 2012, (A Debreceni Egyetem tudós professzorai, ISSN 2060-8993 ; 3.) ISBN: 9789633181003
2010
Fenyő, I.: A Debreceni Egyetem gyakorlógimnáziumának tanárai. In: Interdiszciplináris pedagógia, tanárok, értelmiségiek. Szerk.: Buda András, Kiss Endre, Debreceni Egyetem Neveléstudományok Intézete Kiss Árpád Archívum Könyvtára, Debrecen, 66-77, 2010.
Bajusz, B., Bicsák, Z., Brezsnyánszky, L., Erdeiné Nyilas, I., Fenyő, I., Vargáné Nagy, A.: A Debreceni Egyetem Tanárképző Intézetének egykori sikeres iskolája. In: Új kutatások a neveléstudományokban : hatékony tudomány, pedagógiai kultúra, sikeres iskola : VIII. Országos Nevelésügyi Konferencia, Budapest, 2008.11.13-15. Szerk.: Kozma Tamás, Perjés István, MTA Pedagógiai Bizottsága, Budapest, 212-224, [2009], (Új kutatások a neveléstudományokban, 2062-090X) ISBN: 9789635034017
Fenyő, I.: Hermeneutika és társadalomtudomány: Zygmunt Bauman nyomán. In: Interdiszciplináris pedagógia és az eredményesség akadályai : az V. Kiss Árpád Emlékkonferencia előadásai : Debrecen, 2007. szeptember. Szerk.: Kiss Endre, Buda András, Debreceni Egyetem Neveléstudományok Intézete, Debrecen, 392-402, 2008, (Kiss Árpád Archívum Könyvtár Sorozat ; 5.) ISBN: 9789634731658
2007
Fenyő, I.: Arcképvázlat Karácsony Sándorról. In: A "Debreceni Iskola" neveléstudomány-történeti vázlata. Szerk.: Brezsnyánszky László, Gondolat, Budapest, 185-190, 2007. ISBN: 9639610965
Fenyő, I.: Az iskola világa metaforák tükrében. In: Iskolák belső világa: Légkör-közérzet-tanulás / alkotó szerkesztő Buda Mariann, Debreceni Egyetem Neveléstudományi Intézet, Debrecen, 100-120, 2005. ISBN: 9634729452
Fenyő, I.: Posztmodern személyiség: avagy van-e jövője az individuumnak?. In: Interdiszciplináris pedagógia és az elvárások forradalma : A III. Kiss Árpád Emlék-konferencia előadásai. Szerk.: Kiss Endre, Debreceni Egyetetem Neveléstudományi Tanszék, Debrecen, 40-48, 2005. ISBN: 963472924X
Fenyő, I.: Hermeneutika és tradíció. In: Pedagógia és hermeneutika. Szerk.: Buda András, Debreceni Egyetem Kossuth Egyetemi Kiadó, Debrecen, 23-32, 2001, (Pallas Debrecina, ISSN 1587-7191 ; 10.) ISBN: 9634726712