Login
Search
Profiles
Researchers
Units
Projects
Organogram
Request data
Request certified publication list / MTMT certification
OA statistics
Upload data
Links
Search
Az oldal megfelelő megjelenítéséhez engedélyezze böngészőjében a JavaScript használatát!
You are here
Home
Szabó Fruzsina
Szabó Fruzsina
DE
>
BTK
Institute of English and American Studies
egyetemi tanársegéd
Contact
Name:
Szabó Fruzsina
Affiliation:
Debreceni Egyetem. Bölcsészettudományi Kar. Angol-Amerikai Intézet / University of Debrecen. Faculty of Humanities. Institute of English and American Studies
Other profiles:
MTMT
Degree
PhD, Neveléstudományi Doktori Iskola (2020)
Profession
Media links
Publication list
printer-friendly version
Export to MTMT compatible RIS file
Upload publications
Request certified publication list
Uploaded publications:
30
Publications in DEA:
30
OA:
11
Date range:
2016-2023
2023
Szabó, F.
,
Kopinska, M.
:
Gamification in foreign language teaching: A conceptual introduction
.
Hung. educ. res. j.
Epub 1-11, 2023.
Csizér, K.
,
Fekete, I.
,
Szabó, F.
,
Albert, Á.
:
Kitartás és érdeklődés a nyelvtanulásban: A GRIT jelenség vizsgálata angol szakos egyetemisták körében
.
Magyar Pedagógia.
123 (1), 3-17, 2023.
Polonyi, T.
,
Balajthy, D.
,
Abari, K.
,
Szabó, F.
,
Páskuné Kiss, J.
,
Buda, M.
:
Learners' motivation at schools in low SES regions in Hungary
.
International Journal of Inclusive Education.
2023 1-16, 2023.
Journal metrics:
Q1
Arts and Humanities (miscellaneous)
Q1
Education
Szabó, F.
:
What English language teachers need to know: Vol. 3. Designing curriculum
.
Hung. educ. res. j.
Epub 1-2, 2023.
(Ismertetett mű: Christinson, M. ; Murray, D. E. -What English language teachers need to know: Vol. 3. Designing curriculum /London : Routledge, 2021)
2022
Szabó, F.
,
Csépes, I.
:
Constructivism in language pedagogy
.
Hung. educ. res. j.
Epub 1-13, 2022.
Szabó, F.
,
Abari, K.
,
Balajthy, D.
,
Polonyi, T.
:
HANNA - A Gamified Digital Supplementary Course Material Developed to Help Socially Disadvantaged Pupils Learn English
.
Teaching English with Technology.
22 (2), 51-68, 2022.
Journal metrics:
Q2
Education
Q1
Linguistics and Language
Szabó, F.
,
Godó, K.
,
Győri, K.
,
Kovács, K.
:
Hátrányos helyzetű gyermekek mentális egészsége és távolléti oktatással kapcsolatos attitűdjei a COVID19 járvány első hullámának függvényében
.
In: Oktatás egy változó világban : Kutatás, innováció, fejlesztés : Absztraktkötet. Szerk.: Juhász Erika, Kattein-Pornói Rita, Magyar Nevelés- és Oktatáskutatók Egyesülete (HERA), Budapest, 168, 2022. ISBN: 9786155657115
Szabó, F.
,
Maior, E.
:
How online teaching impacted pre-service teacher trainees and their digital awareness?
.
In: EL & LE : conference proceedings. Ed.: Enikő Maior, Aimee Pozorski, Julianna Borbély, Partium Press ; Veszprém : University of Pannonia, Oradea, 21-28, 2022. ISBN: 9789633962336
Al-Hoorie, A.
,
Szabó, F.
:
Introduction
.
In: Researching Language Learning Motivation: A Concise Guide. Eds.: Al-Hoorie Ali H, Szabó Fruzsina, Bloomsbury Publishing, London, 1-3, 2022. ISBN: 9781350166882
Al-Hoorie, A.
,
Szabó, F.
:
Researching Language Learning Motivation: a Concise Guide
.
Bloomsbury Publishing, London, 304 p., 2022. ISBN: 9781350166882
Kovács, K.
,
Kovács, K.
,
Szabó, F.
,
Dan, B.
,
Szakál, Z.
,
Moravecz, M.
,
Szabó, D.
,
Harmatiné Olajos, T.
,
Csukonyi, C.
,
Papp, D.
,
Őrsi, B.
,
Pusztai, G.
:
Sport Motivation from the Perspective of Health, Institutional Embeddedness and Academic Persistence among Higher Educational Students
.
Int. J. Environ. Res. Public Health.
19 (12), 1-23, 2022.
Journal metrics:
Q2
Health, Toxicology and Mutagenesis
Q2
Pollution
Q2
Public Health, Environmental and Occupational Health
2021
Albert, Á.
,
Csizér, K.
,
Szabó, F.
:
A családi környezet és idegennyelv-tanulás Magyarországon
.
Modern Nyelvokt.
27 (1-2), 88-103, 2021.
Csépes, I.
,
Lénárt-Muszka, Z.
,
Szabó, F.
,
Venkovits, B.
:
All eyes on EYE
.
2021.
Szabó, F.
,
Kovács, K.
,
Polonyi, T.
:
A múlt öröksége: hátrányos helyzet és idegennyelv-oktatás : egy interjúkutatás eredményei
.
IQ.
31 (7-8), 69-87, 2021.
Abari, K.
,
Szabó, F.
,
Polonyi, T.
:
HANNA: Gamifikált digitális tananyag hátrányos helyzetű tanulók nyelvtanulásának segítésére
.
Educatio.
30 (2), 317-326, 2021.
Szabó, F.
:
Idegennyelv-oktatás és hátrányos helyzet: a nyelvérzék és nyelvtanulási sikeresség összefüggései egy Kelet-Magyarországi hátrányos helyzetű régió 11-12 éves korú tanulóinál
.
Partium Kiadó, Nagyvárad, 259 p., 2021. ISBN: 9786069673102
Szabó, F.
,
Albert, Á.
,
Csizér, K.
:
The Effects of Family Background on the Processes of Foreign Language Learning in Hungary
.
Cent. Eur. J. Educat. Res.
3 (2), 87-97, 2021.
Lénárt-Muszka, Z.
,
Szabó, F.
:
Útmutató a sikeres és önálló nyelvtanuláshoz: Kézikönyv és módszertani kisokos a DE hallgatóinak és munkatársainak
.
2020
Szabó, F.
,
Maior, E.
,
Wijnen, H.
:
Language pedagogy
.
Institute of English and American Studies, University of Debrecen, Debrecen, 109 p., 2020.
Szabó, F.
,
Maior, E.
,
Wijnen, H.
:
Language Pedagogy: Hungarian Educational Research Journal Volume 10 (2020): Issue 1 (Mar 2020)
.
Akadémiai Kiadó, Budapest, 2020.
2019
Szabó, F.
,
Fegyverneki, G.
:
A mobileszközök felhasználási lehetőségei a tanítási-tanulási folyamatban
.
In: Innováció az oktatásban. Szerk.: Polonyi Tünde, Abari Kálmán, Szabó Fruzsina, Oriold és Társai Kft., Budapest, 205-219, 2019, (A pszichológia gyakorlata, ISSN 2630-8207) ISBN: 9786155443947
Szabó, F.
,
Polonyi, T.
,
Abari, K.
:
Foreign Language Learning and Low Socio-Economic Status
.
PedActa.
9 (2), 37-46, 2019.
Polonyi, T.
,
Abari, K.
,
Szabó, F.
:
Innováció az oktatásban
.
Oriold és Társai Kft., Budapest, 430 p., 2019. ISBN: 9786155443947
2018
Szabó, F.
:
Konstruktivizmus a nyelvpedagógiában
.
In: Pszichológia-pedagógia-technológia. Szerk.: Polonyi Tünde, Abari Kálmán, Oriold és Társai, Budapest, 43-57, 2018. ISBN: 9786155443947
Sápiné Bényei, R.
,
Szabó, F.
:
The Method of Theme-Centred Interaction (TCI) at Hungarian Schools: a Theoretical and Practical Overview
.
Hung. Educ. Res. J.
8 (4), 94-107, 2018.
2023
Szabó, F.
,
Kopinska, M.
:
Gamification in foreign language teaching: A conceptual introduction
.
Hung. educ. res. j.
Epub 1-11, 2023.
Csizér, K.
,
Fekete, I.
,
Szabó, F.
,
Albert, Á.
:
Kitartás és érdeklődés a nyelvtanulásban: A GRIT jelenség vizsgálata angol szakos egyetemisták körében
.
Magyar Pedagógia.
123 (1), 3-17, 2023.
Polonyi, T.
,
Balajthy, D.
,
Abari, K.
,
Szabó, F.
,
Páskuné Kiss, J.
,
Buda, M.
:
Learners' motivation at schools in low SES regions in Hungary
.
International Journal of Inclusive Education.
2023 1-16, 2023.
Journal metrics:
Q1
Arts and Humanities (miscellaneous)
Q1
Education
Szabó, F.
:
What English language teachers need to know: Vol. 3. Designing curriculum
.
Hung. educ. res. j.
Epub 1-2, 2023.
(Ismertetett mű: Christinson, M. ; Murray, D. E. -What English language teachers need to know: Vol. 3. Designing curriculum /London : Routledge, 2021)
2022
Szabó, F.
,
Csépes, I.
:
Constructivism in language pedagogy
.
Hung. educ. res. j.
Epub 1-13, 2022.
Szabó, F.
,
Abari, K.
,
Balajthy, D.
,
Polonyi, T.
:
HANNA - A Gamified Digital Supplementary Course Material Developed to Help Socially Disadvantaged Pupils Learn English
.
Teaching English with Technology.
22 (2), 51-68, 2022.
Journal metrics:
Q2
Education
Q1
Linguistics and Language
Szabó, F.
,
Godó, K.
,
Győri, K.
,
Kovács, K.
:
Hátrányos helyzetű gyermekek mentális egészsége és távolléti oktatással kapcsolatos attitűdjei a COVID19 járvány első hullámának függvényében
.
In: Oktatás egy változó világban : Kutatás, innováció, fejlesztés : Absztraktkötet. Szerk.: Juhász Erika, Kattein-Pornói Rita, Magyar Nevelés- és Oktatáskutatók Egyesülete (HERA), Budapest, 168, 2022. ISBN: 9786155657115
Szabó, F.
,
Maior, E.
:
How online teaching impacted pre-service teacher trainees and their digital awareness?
.
In: EL & LE : conference proceedings. Ed.: Enikő Maior, Aimee Pozorski, Julianna Borbély, Partium Press ; Veszprém : University of Pannonia, Oradea, 21-28, 2022. ISBN: 9789633962336
Al-Hoorie, A.
,
Szabó, F.
:
Introduction
.
In: Researching Language Learning Motivation: A Concise Guide. Eds.: Al-Hoorie Ali H, Szabó Fruzsina, Bloomsbury Publishing, London, 1-3, 2022. ISBN: 9781350166882
Al-Hoorie, A.
,
Szabó, F.
:
Researching Language Learning Motivation: a Concise Guide
.
Bloomsbury Publishing, London, 304 p., 2022. ISBN: 9781350166882
Kovács, K.
,
Kovács, K.
,
Szabó, F.
,
Dan, B.
,
Szakál, Z.
,
Moravecz, M.
,
Szabó, D.
,
Harmatiné Olajos, T.
,
Csukonyi, C.
,
Papp, D.
,
Őrsi, B.
,
Pusztai, G.
:
Sport Motivation from the Perspective of Health, Institutional Embeddedness and Academic Persistence among Higher Educational Students
.
Int. J. Environ. Res. Public Health.
19 (12), 1-23, 2022.
Journal metrics:
Q2
Health, Toxicology and Mutagenesis
Q2
Pollution
Q2
Public Health, Environmental and Occupational Health
2021
Albert, Á.
,
Csizér, K.
,
Szabó, F.
:
A családi környezet és idegennyelv-tanulás Magyarországon
.
Modern Nyelvokt.
27 (1-2), 88-103, 2021.
Csépes, I.
,
Lénárt-Muszka, Z.
,
Szabó, F.
,
Venkovits, B.
:
All eyes on EYE
.
2021.
Szabó, F.
,
Kovács, K.
,
Polonyi, T.
:
A múlt öröksége: hátrányos helyzet és idegennyelv-oktatás : egy interjúkutatás eredményei
.
IQ.
31 (7-8), 69-87, 2021.
Abari, K.
,
Szabó, F.
,
Polonyi, T.
:
HANNA: Gamifikált digitális tananyag hátrányos helyzetű tanulók nyelvtanulásának segítésére
.
Educatio.
30 (2), 317-326, 2021.
Szabó, F.
:
Idegennyelv-oktatás és hátrányos helyzet: a nyelvérzék és nyelvtanulási sikeresség összefüggései egy Kelet-Magyarországi hátrányos helyzetű régió 11-12 éves korú tanulóinál
.
Partium Kiadó, Nagyvárad, 259 p., 2021. ISBN: 9786069673102
Szabó, F.
,
Albert, Á.
,
Csizér, K.
:
The Effects of Family Background on the Processes of Foreign Language Learning in Hungary
.
Cent. Eur. J. Educat. Res.
3 (2), 87-97, 2021.
Lénárt-Muszka, Z.
,
Szabó, F.
:
Útmutató a sikeres és önálló nyelvtanuláshoz: Kézikönyv és módszertani kisokos a DE hallgatóinak és munkatársainak
.
2020
Szabó, F.
,
Maior, E.
,
Wijnen, H.
:
Language pedagogy
.
Institute of English and American Studies, University of Debrecen, Debrecen, 109 p., 2020.
Szabó, F.
,
Maior, E.
,
Wijnen, H.
:
Language Pedagogy: Hungarian Educational Research Journal Volume 10 (2020): Issue 1 (Mar 2020)
.
Akadémiai Kiadó, Budapest, 2020.
2019
Szabó, F.
,
Fegyverneki, G.
:
A mobileszközök felhasználási lehetőségei a tanítási-tanulási folyamatban
.
In: Innováció az oktatásban. Szerk.: Polonyi Tünde, Abari Kálmán, Szabó Fruzsina, Oriold és Társai Kft., Budapest, 205-219, 2019, (A pszichológia gyakorlata, ISSN 2630-8207) ISBN: 9786155443947
Szabó, F.
,
Polonyi, T.
,
Abari, K.
:
Foreign Language Learning and Low Socio-Economic Status
.
PedActa.
9 (2), 37-46, 2019.
Polonyi, T.
,
Abari, K.
,
Szabó, F.
:
Innováció az oktatásban
.
Oriold és Társai Kft., Budapest, 430 p., 2019. ISBN: 9786155443947
2018
Szabó, F.
:
Konstruktivizmus a nyelvpedagógiában
.
In: Pszichológia-pedagógia-technológia. Szerk.: Polonyi Tünde, Abari Kálmán, Oriold és Társai, Budapest, 43-57, 2018. ISBN: 9786155443947
Sápiné Bényei, R.
,
Szabó, F.
:
The Method of Theme-Centred Interaction (TCI) at Hungarian Schools: a Theoretical and Practical Overview
.
Hung. Educ. Res. J.
8 (4), 94-107, 2018.
2017
Czékmán, B.
,
Szabó, F.
,
Somfalvi, Z.
,
Major, E.
:
Az IKT-val támogatott probléma-alapú tanulás és lehetőségei az idegennyelv-tanításban
.
In: Digitális tanulás és tanítás. Szerk.: Polonyi Tünde, Abari Kálmán, Debreceni Egyetemi Kiadó, Debrecen, 69-82, 2017. ISBN: 9789633186657
Szabó, F.
:
Dornyei, Z., Henry, A., & Muir, C. (2016). Motivational Currents in Language Learning: Frameworks for Focused Interventions. New York: Routledge
.
Hung. Educ. Res. J.
7 (1), 127-129, 2017.
(Ismertetett mű: Zoltán Dörnyei, Alastair Henry, Christine Muir. -Motivational Currents in Language Learning: Frameworks for Focused Interventions /New York : Routledge, 2016. -199. -)
2016
Czékmán, B.
,
Szabó, F.
,
Somfalvi, Z.
,
Maior, E.
:
ICT-Supported Problem-Based Learning: Possibilities of Applying Problem-Based Learning from Primary School to Higher Education
.
PedActa.
6 (2), 41-50, 2016.
Szabó, F.
:
The Motivational Force of Employing Literature in a Foreign Language Classroom
.
Hung. Educ. Res. J.
6 (4), 1-7, 2016.
Váradi, J.
,
Csorba, G.
,
Szabó, F.
,
Óváry, Z.
:
The Pragmatics of Musical Education in the Primary Schools of Hungary, Romania and Serbia
.
In: A tanulás új útjai HuCER 2016 Absztrakt kötet. Kiadta: a Magyar Nevelés- és Oktatáskutatók Egyesülete, Magyar Nevelés- és Oktatáskutatók Egyesülete, Kaposvár, 72, 2016. ISBN: 9786155657009
Show all
updated: 2024-09-01, 02:00
×
×
×
Researcher
Unit
Publication
Help
advanced search
SCImago quartiles of
scientific journal articles
Number of scientific articles: 15
Q1
2 (13.3%)
Q2
1 (6.7%)
N/A
12 (80%)
Settings
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
-
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
only articles with SCImago ranking
OK
SCImago subject areas and categories
Social Sciences
(
2
)
Education
(
2
)
Linguistics and Language
(
1
)
Arts and Humanities
(
1
)
Arts and Humanities (miscellaneous)
(
1
)
Environmental Science
(
1
)
Health, Toxicology and Mutagenesis
(
1
)
Pollution
(
1
)
Medicine
(
1
)
Public Health, Environmental and Occupational Health
(
1
)
Genre chart
Year chart
Language chart
Journals
Hungarian educational research journal (HERJ) (6)
PedActa (2)
Central European Journal of Educational Research (1)
Educatio (1)
International Journal of Environmental Research and Public Health (1)
International Journal of Inclusive Education (1)
Iskolakultúra (1)
Magyar Pedagógia (1)
Modern Nyelvoktatás (1)
Teaching English with Technology (1)
iDEa co-authors
Polonyi Tünde Éva
co-authored publications (6)
Abari Kálmán
co-authored publications (5)
Show more
Polonyi Tünde Éva
co-authored publications (6)
Abari Kálmán
co-authored publications (5)
Kovács Karolina Eszter
co-authored publications (3)
Czékmán Balázs
co-authored publications (2)
Csépes Ildikó
co-authored publications (2)
Lénárt-Muszka Zsuzsanna
co-authored publications (2)
Somfalvi Zita
co-authored publications (2)
Csukonyi Csilla
co-authored publications (1)
Dan Beáta
co-authored publications (1)
Harmatiné Olajos Tímea
co-authored publications (1)
Kovács Klára
co-authored publications (1)
Moravecz Marianna
co-authored publications (1)
Őrsi Balázs
co-authored publications (1)
Papp Dávid
co-authored publications (1)
Páskuné Kiss Judit
co-authored publications (1)
Pusztai Gabriella
co-authored publications (1)
Sápiné Bényei Rita
co-authored publications (1)
Váradi Judit
co-authored publications (1)
Venkovits Balázs
co-authored publications (1)
×
Other co-authors
Maior Enikő
(co-authored publications: 4)
Csizér Kata
(co-authored publications: 3)
Albert Ágnes
(co-authored publications: 2)
Al-Hoorie, Ali H.
(co-authored publications: 2)
Balajthy Dániel
(co-authored publications: 2)
Show more
Maior Enikő
(co-authored publications: 4)
Csizér Kata
(co-authored publications: 3)
Albert Ágnes
(co-authored publications: 2)
Al-Hoorie, Ali H.
(co-authored publications: 2)
Balajthy Dániel
(co-authored publications: 2)
Wijnen, Harmen van
(co-authored publications: 2)
Albert Ágnes
(co-authored publications: 1)
Buda Mariann
(co-authored publications: 1)
Csorba Gergő
(co-authored publications: 1)
Fegyverneki Gergő
(co-authored publications: 1)
Fekete Imre
(co-authored publications: 1)
Godó Katalin
(co-authored publications: 1)
Győri Krisztina
(co-authored publications: 1)
Kopinska, Marta
(co-authored publications: 1)
Major Enikő
(co-authored publications: 1)
Óváry Zoltán
(co-authored publications: 1)
Szabó Dániel
(co-authored publications: 1)
Szakál Zsolt
(co-authored publications: 1)
Login
×
eduID
*
Password
*
Registration
Forgotten password
Search
×
Researcher
Unit
Publication
Help
advanced search