You are here

Chrappán Magdolna

Chrappán Magdolna

Chrappán Magdolna
DE > BTK
főiskolai docens
Name: Chrappán Magdolna
Affiliation: Debreceni Egyetem. Bölcsészettudományi Kar. Nevelés- és Művelődéstudományi Intézet / University of Debrecen. Faculty of Humanities. Institute of Education
Degree
  • PhD, Debreceni Egyetem BTK (2000)
Profession: didactician

Publication list

Uploaded publications:
53
Publications in DEA:
44
OA:
5
Date range:
2001-2023
2023
2022
  1. Janecskó, L., Chrappán, M.: "Ha több tárgyat tanítok, több fizetés járna" - tanárok és tanárszakos hallgatók nézetei a komplex természettudományos oktatásról.
    In: Tanuló társadalom : Oktatáskutatás járvány idején. Szerk.: Kattein-Pornói R, Mrázik J , Pogátsnik M, Debreceni Egyetemi Kiadó, Magyar Nevelés- és Oktatáskutatók Egyesülete (HERA), Budapest, Debrecen, 173-183, 2022, (HERA Évkönyvek sorozat kötetei, ISSN 2064-6755) ISBN: 9786155657108
  2. Chrappán, M.: TÉR-figyelő rendszer. A teljesítményértékelés a felsőoktatási intézményekben.
    In: Interdiszciplináris pedagógia a bizonytalanság korában : a XII. Kiss Árpád Emlékkonferencia : tanulmánykötete. Szerk.: Buda András, Kiss Endre, Debreceni Egyetem Nevelés- és Művelődéstudományi Intézet : Kiss Árpád Archívum Könyvtára, Debrecen, 55-70, 2022, (Kiss Árpád Archívum könyvsorozata, ISSN 1587-1150 ; 12.) ISBN: 9789634903949
  3. Chrappán, M.: Úgy tanítunk, ahogy minket tanítottak - tanárjelöltek a természettudományos oktatásról.
    In: Értékközvetítés és iskola : Tanulmányok Szabó László Tamás tiszteletére. Szerk.: Kovács Klára, CHERD-H, Debrecen, 176-193, 2022, (Oktatáskutatók könyvtára, ISSN 2064-9312 ; 14.) ISBN: 9786156012166
2021
2020
  1. Chrappán, M.: Fényes múlt, sötét jövő?: A természettudományos tanárszakosok iskolaképe.
    In: Interdiszciplináris pedagógia múlt és jövő között: a XI. Kiss Árpád Emlékkonferencia előadásainak szerkesztett változata. Szerk.: Buda András, Kiss Endre, Debreceni Egyetem BTK Nevelés- és Művelődéstudományi Intézet, Debrecen, 83-94, 2020, (Kiss Árpád Archívum könyvsorozata, ISSN 1587-1150 ; 11.) ISBN: 9789634902249
  2. Chrappán, M., Kopp, E., Pesti, C.: Initial Teacher Education in Hungary: Issues, Policies, Practices.
    Eastern European Journal of Transnational Relations. 4 (1), 49-74, 2020.
2019
  1. Chrappán, M.: A didaktika legújabb trendjei.
    In: Innováció az oktatásban. Szerk.: Polonyi Tünde, Abari Kálmán, Szabó Fruzsina, Oriold és Társai Kft., Budapest, 39-55, 2019, (A pszichológia gyakorlata, ISSN 2630-8207) ISBN: 9786155443947
2018
  1. Chrappán, M.: Methods for preparing student teachers: Lesson Study Microteaching in training practice.
    In: Ways of Promoting Excellence in Higher Education / Gábor Erdei, Erika Juhász, Salih Sahin, Adnan Kan, Pegem Akademi, Ankara, 94-106, 2018. ISBN: 9786052415467
2017
  1. Chrappán, M.: A természettudományos oktatás reménytelensége?.
    In: Innováció, kutatás, pedagógusok. HuCER 2017: Absztrakt kötet, Magyar Nevelés- és Oktatáskutatók Egyesülete, Budapest, 34, 2017. ISBN: 9786155657023
  2. Chrappán, M.: A természettudományos tárgyak helyzete és elfogadottsága a közoktatásban.
    In: Az oktatás korproblémái. Szerk.: Hunyady György, Csapó Benő, Pusztai Gabriella, Szivák Judit, ELTE Eötvös K., Budapest, 149-178, 2017. ISBN: 9789633122754
2016
  1. Jász, E., Chrappán, M., Malmos, E.: "How did science lessons go at school?" - Introducing the analysis of university student interviews on science subject.
    In: EDULEARN16, 8th International Conference on Education and New Learning Technologies : Barcelona (Spain) 4th - 6th of July, 2016 : Conference proceedings / L. Gómez Chova, A. López Martínez, I. Candel Torres, International Academy of Technology, Education and Development, Valencia, 0283-0292, 2016, (ISSN 2340-1117) ISBN: 9788460888604
  2. Chrappán, M., Kapornai, J.: A közigazgatás és tanügyigazgatás kérdései.
    Debreceni Egyetemi Kiadó, Debrecen, 221 p., 2016. ISBN: 9789634738749
  3. Malmos, E., Chrappán, M., Jász, E.: What is happening to science subjects in public education? - University students' opinion about teaching science.
    In: EDULEARN16, 8th International Conference on Education and New Learning Technologies : Barcelona (Spain) 4th - 6th of July, 2016 : Conference proceedings / L. Gómez Chova, A. López Martínez, I. Candel Torres, International Academy of Technology, Education and Development, Valencia, 9105-9115, 2016, (ISSN 2340-1117) ISBN: 9788460888604
2015
  1. Chrappán, M.: Mit kutat a "tudóstanár"?.
    In: Tanulmányok a tudós tanárképzés műhelyeiből. Szerk.: Károly Krisztina, Perjés István, ELTE Eötvös Kiadó, Budapest, 132-149, 2015, (Diszciplínák tanítása - a tanítás diszciplínái, ISSN 2416-2957 ; 1) ISBN: 9789632846118
  2. Chrappán, M.: Tanárképzési háromszögek: iskolák, fenntartók és képzők együttműködése: Összehasonlító országtanulmányok.
    Debreceni Egyetem Bölcsészettudományi Kar, Debrecen, 250 p., 2015. ISBN: 9789634738886
  3. Chrappán, M., Bencze, R.: Transition of teacher in-service trainings and research teacher ambitions in Hungary.
    In: ATEE Annual Conference "Transitions in teacher education and professional identities" : Proceedings, ATEE And CIEd Institute of Education ; Braga : University of Minho, Brussels, 319-327, 2015. ISBN: 9789081563987
2014
  1. Chrappán, M.: Pléh Csaba: A társalgás pszichológiája: "...elképzelt konfliktusokat gyerekként és felnőttként is tárgyalással oldunk meg".
    Anyanyelv-pedagógia. 7 (1), 1-4, 2014.
    (Ismertetett mű: Pléh Csaba. -A társalgás pszichológiája /Budapest : Libri K., 2012423)
2013
  1. Chrappán, M., Kovács, E.: Adaptation at the University of Debrecen Institute of Educational Sciences.
    In: The art and science of leading a school : central5: a Central European view on competencies for school leaders : final report of the project: International Co-operation for School Leadership involving Austria, the Czech Republic, Hungary, Slovakia, Slovenia, Sweden / [chief ed. Nóra Révai and Glynn Arthur Kirkham], Tempus Foundation, Budapest, 120-123, 2013. ISBN: 9786155319037
  2. Chrappán, M.: Judy Williams: Constructing New Professional Identities. Carreer Changers in Teacher Education.
    Hung. educ. res. j. 3 (3), 7-7, 2013.
    (Ismertetett mű: Judy Williams. -Constructing New Professional Identities. Carreer Changers in Teacher Education. /Rotterdam/Boston/Taipei : Sense Publishers, 2013. -153. -)
  3. Németh, N., Chrappán, M.: The Value Preferences of the Pre-Service and In-Service Teachers in the Pedagogical Activity.
    In: Students in a Cross-Border Region. Eds.: Zoltán Györgyi, Zoltán Nagy, University of Oradea Press, Oradea, 167-183, 2013. ISBN: 9786061009923
Show all
updated: 2024-07-07, 01:41

SCImago quartiles of
scientific journal articles

Number of scientific articles: 14
Q2 1 (7.1%)
N/A 13 (92.9%)
-
OK

SCImago subject areas and categories

Social Sciences (1)
Education (1)

Genre chart

Year chart

Language chart