Bejelentkezés
Keresés
Profilok
Kutatók
Egységek
Pályázatok
Organogram
Adatigénylés
Hitelesített Publikációs Lista / Igazolás igénylése
Nyomtatható publikációs lista
Statisztika
OA statisztika
OA publikálás támogatása
Adatfeltöltés
Linkek
Keresés
Az oldal megfelelő megjelenítéséhez engedélyezze böngészőjében a JavaScript használatát!
Jelenlegi hely
Címlap
Abari Kálmán
Abari Kálmán
DE
>
BTK
Pszichológiai Intézet
Szociál- és Munkapszichológiai Tanszék
egyetemi adjunktus 2005-
Elérhetőség
Név:
Abari Kálmán
További profilok:
MTMT
Fokozat
PhD, Debreceni Egyetem (2013)
Szakma
Szakterület:
programtervező matematikus
Oktatott tárgyak
Az adatok a NEPTUN rendszerből származnak.
Média anyagok
Teljes publikációs lista
nyomtatható verzió
A lista áttöltése az
MTMT rendszerébe
Hiányzó közlemények
feltöltése
Hitelesített Publikációs Lista
igénylése
OA letöltési statisztika
megtekintése
Feltöltött közlemény:
42
DEA-ban:
41
OA:
10
Publikációs időszak:
2005-2021
2021
Csapó, G.
,
Sebestyén, K.
,
Csernoch, M.
,
Abari, K.
:
Case study: developing long-term knowledge with Sprego
.
Educ. Inf. Technol.
26 (1), 965-982, 2021.
Folyóirat-mutatók:
Q1
Education (2019)
Q2
E-learning (2019)
Q1
Library and Information Sciences (2019)
Polonyi, T.
,
Balajthy, D.
,
Abari, K.
,
Szabó, F.
,
Pásku, J.
,
Buda, M.
:
Learners' motivation at schools in low SES regions in Hungary
.
International Journal of Inclusive Education.
[Epub ahead of print] 1-16, 2021.
Folyóirat-mutatók:
Q1
Arts and Humanities (miscellaneous) (2019)
Q1
Education (2019)
2020
Csapó, G.
,
Csernoch, M.
,
Abari, K.
:
Sprego: case study on the effectiveness of teaching spreadsheet management with schema construction
.
Educ. Inf. Technol.
25 (3), 1585-1605, 2020.
Folyóirat-mutatók:
Q1
Education (2019)
Q2
E-learning (2019)
Q1
Library and Information Sciences (2019)
2019
Szabó, F.
,
Polonyi, T.
,
Abari, K.
:
Foreign Language Learning and Low Socio-Economic Status
.
PedActa.
9 (2), 37-46, 2019.
Polonyi, T.
,
Abari, K.
,
Szabó, F.
:
Innováció az oktatásban
.
Oriold és Társai Kft., Budapest, 430 p., 2019. ISBN: 9786155443947
2017
Olaszy, G.
,
Abari, K.
:
Formánsok a nyelv és a beszélő tükrében
.
Beszédkutatás.
25 25-36, 2017.
2016
Abari, K.
,
Olaszy, G.
:
A magyar beszéd formánslenyomatai és a koartikuláció tágabb hatóköre
.
Beszédkutatás.
24 89-102, 2016.
Mező, F.
,
Máth, J.
,
Abari, K.
,
Mező, K.
:
Fejlesztőprogramok egymintás longitudinális vizsgálatának matematikai statisztikai háttere
.
Különleges bánásmód.
1 63-72, 2016.
Biró, P.
,
Csernoch, M.
,
Abari, K.
,
Máth, J.
:
First year students' algorithmic skills in tertiary computer science education
.
Knowledge, Information and Creativity Support Systems Selected Papers from KICSS'2014 - 9th International Conference, held in Limassol, Cyprus, on November 6-8, 2014
351-358, 2016.
Mező, F.
,
Máth, J.
,
Abari, K.
,
Mező, K.
:
Vizsgálati és kontrollcsoportot egy adatfelvételi alkalom alapján összehasonlító hatásvizsgálatok matematikai statisztikai háttere
.
Különleges bánásmód.
2 (2), 73-82, 2016.
2015
Abari, K.
,
Mező, K.
,
Mező, F.
,
Máth, J.
:
A fejlesztőprogramok hatásvizsgálatát szolgáló adatbázisok szerkezete egy ingyenes statisztikai szoftverben: az R-ben
.
Különleges bánásmód.
2 37-47, 2015.
Biró, P.
,
Csernoch, M.
,
Máth, J.
,
Abari, K.
:
Algorithmic skills transferred from secondary CSI studies into tertiary education
.
International Journal of Social, Education, Economics and Management Engineering
9 (2), 379-385, 2015.
Olaszy, G.
,
Abari, K.
:
Az artikulációs mozgások akusztikai vetületének adatbázisa magyar beszédre
.
Beszédkutatás.
23 222-232, 2015.
Mező, F.
,
Máth, J.
,
Abari, K.
,
Mező, K.
:
Fejlesztőprogramok egymintás, kritériumorientált hatásvizsgálatának matematikai statisztikai háttere
.
Különleges bánásmód.
1 (3), 69-78, 2015.
Máth, J.
,
Mező, F.
,
Abari, K.
,
Mező, K.
:
Fejlesztőprogramok hatásvizsgálatának matematikai statisztikai alapfogalmai
.
Különleges bánásmód.
1 (1), 69-77, 2015.
Mező, F.
,
Máth, J.
,
Abari, K.
,
Mező, K.
:
Fejlesztőprogramok önkontrollos hatásvizsgálatának matematikai statisztikai háttere
.
Különleges bánásmód.
1 (4), 65-75, 2015.
Biró, P.
,
Csernoch, M.
,
Máth, J.
,
Abari, K.
:
Measuring the level of algorithmic skills at the end of secondary education in Hungary
.
Proc. Soc. Behav. Sci.
176 876-883, 2015.
Biró, P.
,
Csernoch, M.
,
Abari, K.
,
Máth, J.
:
Testing algorithmic and application skills
.
Turk. Online J. Educ. Technol.
Special Issue 2 536-543, 2015.
Folyóirat-mutatók:
Q2
Education
Q2
E-learning
Csernoch, M.
,
Biró, P.
,
Máth, J.
,
Abari, K.
:
Testing algorithmic skills in traditional and non-traditional programming environments
.
Informatics in Education.
14 (2), 175-197, 2015.
Folyóirat-mutatók:
Q3
Communication
Q3
Computer Science Applications
Q3
Education
Csernoch, M.
,
Biró, P.
,
Abari, K.
,
Máth, J.
:
Understanding algorithms in different presentations
.
Acta Didact. Napocensia.
8 (4), 1-12, 2015.
2014
Abari, K.
,
Balázs, K.
,
Hőgye-Nagy, Á.
,
Kurucz, G.
,
Münnich, Á.
:
A KVKteszt leírása és alapvető jellemzői
.
In: Tanulmánykötet a belügyi vezető-kiválasztási eljárásról. Szerk.: Hegedűs Judit, Belügyminisztérium, Budapest, 67-87, 2014. ISBN: 9789639208391
Biró, P.
,
Csernoch, M.
,
Abari, K.
,
Máth, J.
:
First year students' algorithmic skills in tertiary Computer Science education
.
In: Proceedings of the 9th International Conference on Knowledge, Information and Creativity Support Systems, Limassol, Cyprus, November 6-8, 2014. Ed.: George Angelos Papadopoulos, Cyprus Library, Cyprus, 301-306, 2014. ISBN: 9789963700844
Olaszy, G.
,
Abari, K.
,
Bartalis, M.
:
Magyar hangsúlyjelölési szöveges adatbázis fejlesztése és referencia-vizsgálata
.
Beszédkutatás.
22 205-219, 2014.
Csernoch, M.
,
Biró, P.
,
Máth, J.
,
Abari, K.
:
Mit tudok informatikából?
.
In: Informatika a Felsőoktatásban 2014 [elektronikus dokumentum]. Szerk.: Kunkli Roland, Papp Ildikó, Rutkovszky Edéné, DE Informatikai Kar, Debrecen, 217-230, 2014. ISBN: 9789634737124
Laine, M.
,
Polonyi, T.
,
Abari, K.
:
More than the words: fast acquisition and generalization of orthographic regularities during novel word learning in adults
.
J. Psycholinguist. Res.
43 (4), 381-396, 2014.
Folyóirat-mutatók:
Q4
Experimental and Cognitive Psychology
Q2
Language and Linguistics
Q2
Linguistics and Language
Q3
Psychology (miscellaneous)
2021
Csapó, G.
,
Sebestyén, K.
,
Csernoch, M.
,
Abari, K.
:
Case study: developing long-term knowledge with Sprego
.
Educ. Inf. Technol.
26 (1), 965-982, 2021.
Folyóirat-mutatók:
Q1
Education (2019)
Q2
E-learning (2019)
Q1
Library and Information Sciences (2019)
Polonyi, T.
,
Balajthy, D.
,
Abari, K.
,
Szabó, F.
,
Pásku, J.
,
Buda, M.
:
Learners' motivation at schools in low SES regions in Hungary
.
International Journal of Inclusive Education.
[Epub ahead of print] 1-16, 2021.
Folyóirat-mutatók:
Q1
Arts and Humanities (miscellaneous) (2019)
Q1
Education (2019)
2020
Csapó, G.
,
Csernoch, M.
,
Abari, K.
:
Sprego: case study on the effectiveness of teaching spreadsheet management with schema construction
.
Educ. Inf. Technol.
25 (3), 1585-1605, 2020.
Folyóirat-mutatók:
Q1
Education (2019)
Q2
E-learning (2019)
Q1
Library and Information Sciences (2019)
2019
Szabó, F.
,
Polonyi, T.
,
Abari, K.
:
Foreign Language Learning and Low Socio-Economic Status
.
PedActa.
9 (2), 37-46, 2019.
Polonyi, T.
,
Abari, K.
,
Szabó, F.
:
Innováció az oktatásban
.
Oriold és Társai Kft., Budapest, 430 p., 2019. ISBN: 9786155443947
2017
Olaszy, G.
,
Abari, K.
:
Formánsok a nyelv és a beszélő tükrében
.
Beszédkutatás.
25 25-36, 2017.
2016
Abari, K.
,
Olaszy, G.
:
A magyar beszéd formánslenyomatai és a koartikuláció tágabb hatóköre
.
Beszédkutatás.
24 89-102, 2016.
Mező, F.
,
Máth, J.
,
Abari, K.
,
Mező, K.
:
Fejlesztőprogramok egymintás longitudinális vizsgálatának matematikai statisztikai háttere
.
Különleges bánásmód.
1 63-72, 2016.
Biró, P.
,
Csernoch, M.
,
Abari, K.
,
Máth, J.
:
First year students' algorithmic skills in tertiary computer science education
.
Knowledge, Information and Creativity Support Systems Selected Papers from KICSS'2014 - 9th International Conference, held in Limassol, Cyprus, on November 6-8, 2014
351-358, 2016.
Mező, F.
,
Máth, J.
,
Abari, K.
,
Mező, K.
:
Vizsgálati és kontrollcsoportot egy adatfelvételi alkalom alapján összehasonlító hatásvizsgálatok matematikai statisztikai háttere
.
Különleges bánásmód.
2 (2), 73-82, 2016.
2015
Abari, K.
,
Mező, K.
,
Mező, F.
,
Máth, J.
:
A fejlesztőprogramok hatásvizsgálatát szolgáló adatbázisok szerkezete egy ingyenes statisztikai szoftverben: az R-ben
.
Különleges bánásmód.
2 37-47, 2015.
Biró, P.
,
Csernoch, M.
,
Máth, J.
,
Abari, K.
:
Algorithmic skills transferred from secondary CSI studies into tertiary education
.
International Journal of Social, Education, Economics and Management Engineering
9 (2), 379-385, 2015.
Olaszy, G.
,
Abari, K.
:
Az artikulációs mozgások akusztikai vetületének adatbázisa magyar beszédre
.
Beszédkutatás.
23 222-232, 2015.
Mező, F.
,
Máth, J.
,
Abari, K.
,
Mező, K.
:
Fejlesztőprogramok egymintás, kritériumorientált hatásvizsgálatának matematikai statisztikai háttere
.
Különleges bánásmód.
1 (3), 69-78, 2015.
Máth, J.
,
Mező, F.
,
Abari, K.
,
Mező, K.
:
Fejlesztőprogramok hatásvizsgálatának matematikai statisztikai alapfogalmai
.
Különleges bánásmód.
1 (1), 69-77, 2015.
Mező, F.
,
Máth, J.
,
Abari, K.
,
Mező, K.
:
Fejlesztőprogramok önkontrollos hatásvizsgálatának matematikai statisztikai háttere
.
Különleges bánásmód.
1 (4), 65-75, 2015.
Biró, P.
,
Csernoch, M.
,
Máth, J.
,
Abari, K.
:
Measuring the level of algorithmic skills at the end of secondary education in Hungary
.
Proc. Soc. Behav. Sci.
176 876-883, 2015.
Biró, P.
,
Csernoch, M.
,
Abari, K.
,
Máth, J.
:
Testing algorithmic and application skills
.
Turk. Online J. Educ. Technol.
Special Issue 2 536-543, 2015.
Folyóirat-mutatók:
Q2
Education
Q2
E-learning
Csernoch, M.
,
Biró, P.
,
Máth, J.
,
Abari, K.
:
Testing algorithmic skills in traditional and non-traditional programming environments
.
Informatics in Education.
14 (2), 175-197, 2015.
Folyóirat-mutatók:
Q3
Communication
Q3
Computer Science Applications
Q3
Education
Csernoch, M.
,
Biró, P.
,
Abari, K.
,
Máth, J.
:
Understanding algorithms in different presentations
.
Acta Didact. Napocensia.
8 (4), 1-12, 2015.
2014
Abari, K.
,
Balázs, K.
,
Hőgye-Nagy, Á.
,
Kurucz, G.
,
Münnich, Á.
:
A KVKteszt leírása és alapvető jellemzői
.
In: Tanulmánykötet a belügyi vezető-kiválasztási eljárásról. Szerk.: Hegedűs Judit, Belügyminisztérium, Budapest, 67-87, 2014. ISBN: 9789639208391
Biró, P.
,
Csernoch, M.
,
Abari, K.
,
Máth, J.
:
First year students' algorithmic skills in tertiary Computer Science education
.
In: Proceedings of the 9th International Conference on Knowledge, Information and Creativity Support Systems, Limassol, Cyprus, November 6-8, 2014. Ed.: George Angelos Papadopoulos, Cyprus Library, Cyprus, 301-306, 2014. ISBN: 9789963700844
Olaszy, G.
,
Abari, K.
,
Bartalis, M.
:
Magyar hangsúlyjelölési szöveges adatbázis fejlesztése és referencia-vizsgálata
.
Beszédkutatás.
22 205-219, 2014.
Csernoch, M.
,
Biró, P.
,
Máth, J.
,
Abari, K.
:
Mit tudok informatikából?
.
In: Informatika a Felsőoktatásban 2014 [elektronikus dokumentum]. Szerk.: Kunkli Roland, Papp Ildikó, Rutkovszky Edéné, DE Informatikai Kar, Debrecen, 217-230, 2014. ISBN: 9789634737124
Laine, M.
,
Polonyi, T.
,
Abari, K.
:
More than the words: fast acquisition and generalization of orthographic regularities during novel word learning in adults
.
J. Psycholinguist. Res.
43 (4), 381-396, 2014.
Folyóirat-mutatók:
Q4
Experimental and Cognitive Psychology
Q2
Language and Linguistics
Q2
Linguistics and Language
Q3
Psychology (miscellaneous)
Csernoch, M.
,
Biró, P.
,
Abari, K.
,
Máth, J.
:
Programozásorientált táblázatkezelői függvények
.
In: Oktatás és nevelés - gyakorlat és tudomány : tartalmi összefoglalók. Szerk.: Buda András, Debreceni Egyetem Neveléstudományok Intézete, Debrecen, 463, 2014. ISBN: 9789634737421
Polonyi, T.
,
Abari, K.
,
Nagy, A.
,
Sántha, J.
,
Gnandt, M.
:
Szó- és szabálytanulás fiatal felnőtteknél: Egy mesterséges nyelv tanításának tapasztalatai
.
Alk. Pszichol.
16 (2), 7-28, 2014.
2011
Abari, K.
:
From text-to-sound - A Hungarian word level pronunciation database using IPA symbols
.
Phonetician.
97-98 93-104, 2011.
Máth, J.
,
Abari, K.
:
Knowledge Spaces and Historical Knowledge in Practice
.
Appl. psychol. Hung.
1 126-152, 2011.
Abari, K.
,
Olaszy, G.
:
Magyar formáns-adatbázis az interneten
.
Beszédkutatás.
19 73-82, 2011.
2010
Olaszy, G.
,
Abari, K.
:
A magyar hangkapcsolódások akusztikai bemutatása szavakban
.
In: A magyar beszéd : beszédkutatás, beszédtechnológi, beszédinformációs rendszerek. Szerk.: Németh Géza, Olaszy Gábor, Akadémiai Kiadó, Budapest, 315-319, 2010. ISBN: 9789630589666
Abari, K.
,
Máth, J.
:
A történelmi tudás mérése a tudástér-elmélet segítségével
.
In: A nemzeti emlékezet vizsgálatának pszichológiai szempontjai. Szerk.: Münnich Ákos, Hunyady György, ELTE Eötvös Kiadó, Budapest, 191-216, 2010. ISBN: 9789633120354
Abari, K.
:
Intelligens beszédhang-időtartam mérő
.
In: A magyar beszéd : beszédkutatás, beszédtechnológia, beszédinformációs rendszerek. Szerk.: Németh Géza, Olaszy Gábor, Akadémiai Kiadó, Budapest, 643-646, 2010. ISBN: 9789630589666
Boncsér, Á.
,
Polonyi, T.
,
Abari, K.
:
Szövegértő olvasás a két tannyelvű oktatásban résztvevő diákok körében
.
Alk. pszichol.
52 (3-4), 5-30, 2010.
2009
Polonyi, T.
,
Abari, K.
,
Nótin, Á.
:
Mesterséges nyelvtanulás első benyomás alapján
.
Alk. Pszichol.
11 (1-2), 5-26, 2009.
2008
Olaszy, G.
,
Rácz, Z.
,
Abari, K.
:
A formant trajectory database of Hungarian vowels
.
Phonetician.
97-98 7-14, 2008.
Mező, F.
,
Máth, J.
,
Abari, K.
:
A különbségvizsgálatokon alapuló tehetségdiagnosztika matematikai statisztikai alapjai
.
In: Tehetségdiagnosztika. Szerk.: Mező Ferenc, Kocka Kör, Faculty of Central European Studies, Constantine the Philosopher University in Nitra, Debrecen, 131-203, 2008. ISBN: 9789638748829
Abari, K.
:
A tehetségdiagnosztika adatkezelésbeli alapjai R-környezetben
.
In: Tehetségdiagnosztika. Szerk.: Mező Ferenc, Kocka Kör, Faculty of Central European Studies, Constantine the Philosopher University in Nitra, Debrecen, 105-130, 2008. ISBN: 9789638748829
2007
Abari, K.
,
Olaszy, G.
:
A magyar beszéd hangkapcsolódásainak bemutatása az interneten
.
Beszédkutatás.
15 178-186, 2007.
2006
Abari, K.
:
Hangos jelölőnyelvek: jelölőnyelvek a beszéd alapú alkalmazások fejlesztésében
.
Híradástechnika.
61 (3), 2-7, 2006.
Münnich, Á.
,
Hőgye-Nagy, Á.
,
Abari, K.
:
Többváltozós statisztika pszichológus hallgatók számára
.
Bölcsész Konzorcium, Debrecen, 120 p., 2006. ISBN: 9639704040
2005
Olaszy, G.
,
Abari, K.
:
Adatbázisok és számítógépprogramok a magyar beszéd időszerkezeti vizsgálatához
.
Alk. Nyelvtud.
5 (1-2), 41-62, 2005.
Mindet mutasd
frissítve: 2021-04-11, 01:10
×
×
×
Kutató
Egység
Publikáció
Súgó
részletes keresés
Tudományos folyóiratcikkek
SCImago besorolása
Tudományos folyóiratcikkek száma: 31
Q1
3 (9.7%)
Q2
2 (6.5%)
Q3
1 (3.2%)
n.a.
25 (80.6%)
SCImago kategóriák
Social Sciences
(
6
)
Education
(
5
)
E-learning
(
3
)
Library and Information Sciences
(
2
)
Communication
(
1
)
Linguistics and Language
(
1
)
Arts and Humanities
(
2
)
Arts and Humanities (miscellaneous)
(
1
)
Language and Linguistics
(
1
)
Computer Science
(
1
)
Computer Science Applications
(
1
)
Psychology
(
1
)
Experimental and Cognitive Psychology
(
1
)
Psychology (miscellaneous)
(
1
)
Közlemények megoszlása
műfaj szerint
Közlemények megoszlása
évszám szerint
Közlemények megoszlása
nyelv szerint
Közlemények megoszlása
folyóiratok szerint
Beszédkutatás (6)
Különleges bánásmód (6)
Alkalmazott Pszichológia (3)
Education and Information Technologies (2)
The Phonetician (2)
Acta Didactica Napocensia (1)
Alkalmazott Nyelvtudomány (1)
Applied psychology in Hungary (1)
Híradástechnika (1)
Informatics in Education (1)
További folyóiratok
Beszédkutatás (6)
Különleges bánásmód (6)
Alkalmazott Pszichológia (3)
Education and Information Technologies (2)
The Phonetician (2)
Acta Didactica Napocensia (1)
Alkalmazott Nyelvtudomány (1)
Applied psychology in Hungary (1)
Híradástechnika (1)
Informatics in Education (1)
International Journal of Inclusive Education (1)
International Journal of Social, Education, Economics and Management Engineering (1)
Journal of Psycholinguistic Research (1)
Knowledge, Information and Creativity Support Systems Selected Papers from KICSS'2014 - 9th International Conference, held in Limassol, Cyprus, on November 6-8, 2014 (1)
PedActa (1)
Procedia - Social and Behavioral Sciences (1)
Turkish Online Journal of Educational Technology (1)
iDEa társszerzők
Máth János
közös közlemények (18)
Csernoch Mária
közös közlemények (11)
További társszerzők
Máth János
közös közlemények (18)
Csernoch Mária
közös közlemények (11)
Biró Piroska
közös közlemények (9)
Mező Ferenc
közös közlemények (7)
Polonyi Tünde Éva
közös közlemények (7)
Mező Katalin
közös közlemények (6)
Szabó Fruzsina
közös közlemények (3)
Csapó Gábor
közös közlemények (2)
Hőgye-Nagy Ágnes
közös közlemények (2)
Balázs Katalin
közös közlemények (1)
Kurucz Győző
közös közlemények (1)
Nótin Ágnes
közös közlemények (1)
Sebestyén Katalin
közös közlemények (1)
Egyéb társszerzők
Olaszy Gábor
(közös közlemények: 9)
Münnich Ákos
(közös közlemények: 2)
Balajthy Dániel
(közös közlemények: 1)
Bartalis Mátyás
(közös közlemények: 1)
Boncsér Ágnes
(közös közlemények: 1)
További társszerzők
Olaszy Gábor
(közös közlemények: 9)
Münnich Ákos
(közös közlemények: 2)
Balajthy Dániel
(közös közlemények: 1)
Bartalis Mátyás
(közös közlemények: 1)
Boncsér Ágnes
(közös közlemények: 1)
Buda Mariann
(közös közlemények: 1)
Gnandt Márk
(közös közlemények: 1)
Laine, Matti
(közös közlemények: 1)
Nagy Anikó
(közös közlemények: 1)
Pásku Judit
(közös közlemények: 1)
Rácz Zsuzsanna Zsófia
(közös közlemények: 1)
Sántha Judit
(közös közlemények: 1)
Bejelentkezés
×
Hálózati azonosító
*
Jelszó
*
Regisztráció
Mi a jelszavam?
Keresés
×
Kutató
Egység
Publikáció
Súgó
részletes keresés