You are here

Kiss Marietta

Name: Kiss Marietta
Affiliation: Debreceni Egyetem. Gazdaságtudományi Kar. Marketing és Kereskedelem Intézet. Marketing Tanszék / University of Debrecen. Faculty of Economics and Business. Institute of Marketing and Commerce. Department of Marketing
Degree
  • PhD, Debreceni Egyetem (2014)
  • habilitált doktor, Debreceni Egyetem (2020)
Profession: economist

Publication list

Uploaded publications:
103
Publications in DEA:
102
OA:
57
Date range:
2003-2022
2022
  1. Kiss, M., Kontor, E., Kun, A.: Abszolút és relatív organikuscímke-hatás csokoládék esetén: egy kísérlet eredményei.
    In: Transzformatív Marketing: Társadalmi és üzleti kihívások integrált marketing-megoldásai - Az EMOK Egyesület a Marketing Oktatásért és Kutatásért XXVIII. Nemzetközi Konferenciájának Tanulmánykötete / Piskóti István, Nagy Szabolcs, Nagy Katalin, Miskolci Egyetem Marketing és Turizmus Intézet, Miskolc, 246-247, 2022. ISBN: 9789633582763
  2. Kun, A., Kontor, E., Kiss, M.: A Dunning-Kruger-hatás megjelenése felsőoktatási marketing kurzusok számonkérésein.
    In: Transzformatív Marketing: Társadalmi és üzleti kihívások integrált marketing-megoldásai - Az EMOK Egyesület a Marketing Oktatásért és Kutatásért XXVIII. Nemzetközi Konferenciájának Tanulmánykötete / Piskóti István, Nagy Szabolcs, Nagy Katalin, Miskolci Egyetem Marketing és Turizmus Intézet, Miskolc, 154-155, 2022. ISBN: 9789633582763
  3. Kiss, M., Kun, A.: Jelezheti-e a honlapok információs nyitottsága a felsőoktatási intézmények minőségét?.
    In: Mesteri erőforrások : Tanulmányok Polónyi István tiszteletére. Szerk.: Kun András István, Csók Cintia, Debreceni Egyetem Felsőoktatási Kutató és Fejlesztő Központ (CHERD), Debrecen, 11-31, 2022, (Oktatáskutatók könyvtára, ISSN 2732-1800 ; 16) ISBN: 9789634904830
  4. Kun, A., Filep, R., Horváth, A., Kiss, M.: Personality types and academic success of higher education business students.
    In: Book of Abstracts: The 5th International Conference on Future of Education 2022 (Future of Education 2022). Ed.: Brian D. Beitzel, The International Institute of Knowledge Management (TIIKM), Sri Lanka, 18-18, 2022. ISBN: 9786245746194
  5. Kiss, M., Czine, P., Balogh, P., Szakály, Z.: The connection between manufacturer and private label brands and brand loyalty in chocolate bar buying decisions: A hybrid choice approach.
    Appetite. 177 1-15, 2022.
    Journal metrics:
    Q1 Nutrition and Dietetics (2021)
    Q1 Psychology (miscellaneous) (2021)
  6. Salem, O., Kiss, M.: The impact of perceived service quality on customers' repurchase intention: Mediation effect of price perception.
    Innovative Marketing. 18 (4), 1-12, 2022.
    Journal metrics:
    Q3 Economics, Econometrics and Finance (miscellaneous) (2021)
    Q3 Management of Technology and Innovation (2021)
    Q3 Marketing (2021)
2021
  1. Szakály, Z., Kovács, B., Soós, M., Kiss, M., Balsa-Budai, N.: Adaptation and Validation of the Food Neophobia Scale: The Case of Hungary.
    Foods. 10 1-17, 2021.
    Journal metrics:
    Q1 Food Science
    Q1 Health Professions (miscellaneous)
    Q1 Health (social science)
    Q3 Microbiology
    Q1 Plant Science
  2. Kiss, M., Kontor, E.: A Dunning-Kruger-hatás vizsgálata egyetemi alapképzések marketingkurzusai esetében.
    In: A neveléstudomány válaszai a jövő kihívásaira: Absztraktkötet. Szerk.: Molnár Gyöngyvér, Tóth Edit, MTA Pedagógiai Tudományos Bizottsága, SZTE Neveléstudományi Intézet, Szeged, 635-635, 2021. ISBN: 9789633068335
  3. Poláková, Z., Matejková, E., Pietriková, M., Palkovič, J., Skibiński, A., Dvořáková Líšková, Z., Soukupová, N., Adamová, M., Kiss, M., Kiss, V., Szenderák, J., Klufová, R., Káčerová, M.: Are countries of the Visegrad Group (V4) ready for the consequences of population ageing?.
    Verlag Dashöfer, Bratislava, 153 p., 2021. ISBN: 9788081781889
  4. Farkas, N., Kiss, M.: Az élelmiszeripari nanotechnológia fogyasztói elfogadása.
    Elelmiszervizsgalati Kozlemen. 67 (3), 3542-3553, 2021.
    Journal metrics:
    Q4 Food Science
  5. Farkas, N., Kiss, M.: Consumer acceptance of food nanotechnology.
    Elelmiszervizsgalati Kozlemen. 67 (3), 3554-3565, 2021.
    Journal metrics:
    Q4 Food Science
  6. Szakály, Z., Kovács, B., Szakály, M., Pető, D., Popovics, P., Kiss, M.: Consumer acceptance of genetic-based personalized nutrition in Hungary.
    Genes Nutr. 16 (3), 1-12, 2021.
    Journal metrics:
    Q2 Endocrinology, Diabetes and Metabolism
    Q2 Genetics
  7. Kiss, M., Szakály, Z.: Miért esszük azt, amit eszünk? A magyar fogyasztók étkezési motivációi.
    In: "Post-traumatic marketing: virtuality and reality" : Proceedings of the EMOK 2021 International Conference. Szerk.: Mitev Ariel, Csordás Tamás, Horváth Dóra, Boros Kitti, Corvinus University of Budapest, Budapest, 388-398, 2021. ISBN: 9789635038718
  8. Kun, A., Kiss, M.: On the Mechanics of the Organic Label Effect: How Does Organic Labeling Change Consumer Evaluation of Food Products?.
    Sustainability. 13 (3), 1-25, 2021.
    Journal metrics:
    Q2 Energy Engineering and Power Technology
    Q2 Environmental Science (miscellaneous)
    Q1 Geography, Planning and Development
    Q2 Management, Monitoring, Policy and Law
    Q2 Renewable Energy, Sustainability and the Environment
  9. Gazdecki, M., Goryńska-Goldmann, E., Kiss, M., Szakály, Z.: Segmentation of Food Consumers Based on Their Sustainable Attitude.
    Energies. 14 (11), 1-31, 2021.
    Journal metrics:
    Q2 Control and Optimization
    Q2 Electrical and Electronic Engineering
    Q2 Energy Engineering and Power Technology
    Q2 Energy (miscellaneous)
    Q1 Engineering (miscellaneous)
    Q2 Fuel Technology
    Q2 Renewable Energy, Sustainability and the Environment
  10. Kiss, M., Szakály, Z., Kontor, E.: Trends in global and Hungarian food trade.
    In: 15th International Conference on Economics and Business: Challenges in the Carpathian Basin : Global Challenges - Local Answers. Interdependencies or Slobalisation? Ed.: Bíró Bíborka Eszter, Csata Andrea, György Ottilia, Kassay János, Koroseczné Pavlin Rita, Madaras Szilárd, Pál László, Péter Katalin, Szőcs Attila, Tánczos Levente József, Telegdy Balázs, Editura Risoprint, Cluj-Napoca, 503-516, 2021. ISBN: 9789735327521
2020
Show all
updated: 2023-01-29, 01:29

SCImago quartiles of
scientific journal articles

Number of scientific articles: 46
Q1 5 (10.9%)
Q2 2 (4.3%)
Q3 1 (2.2%)
Q4 2 (4.3%)
N/A 36 (78.3%)
-
OK

SCImago subject areas and categories

Agricultural and Biological Sciences (3)
Food Science (3)
Plant Science (1)
Energy (3)
Energy Engineering and Power Technology (3)
Renewable Energy, Sustainability and the Environment (3)
Energy (miscellaneous) (1)
Fuel Technology (1)
Social Sciences (3)
Geography, Planning and Development (2)
Health (social science) (1)
Environmental Science (2)
Environmental Science (miscellaneous) (2)
Management, Monitoring, Policy and Law (2)
Nursing (2)
Nutrition and Dietetics (2)
Psychology (2)
Psychology (miscellaneous) (2)
Biochemistry, Genetics and Molecular Biology (1)
Genetics (1)
Business, Management and Accounting (1)
Management of Technology and Innovation (1)
Marketing (1)
Economics, Econometrics and Finance (1)
Economics, Econometrics and Finance (miscellaneous) (1)
Engineering (1)
Electrical and Electronic Engineering (1)
Engineering (miscellaneous) (1)
Health Professions (1)
Health Professions (miscellaneous) (1)
Immunology and Microbiology (1)
Microbiology (1)
Mathematics (1)
Control and Optimization (1)
Medicine (1)
Endocrinology, Diabetes and Metabolism (1)

Genre chart

Year chart

Language chart

Other co-authors

Show more
Lőrinczi Krisztián
Dvořáková Líšková, Zuzana
Goryńska-Goldmann, Elżbieta
Káčerová, Marcela
Wielicka-Regulska, Anna